2019 Lamborghini Huracan EVO RWD

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Lamborghini Huracan EVO RWD

Przejdź do galerii zdjęć2019 Lamborghini Huracan EVO RWD

Lamborghini stworzyło kolejną specjalną wersję dla serii Huracan, wprowadzając model EVO RWD dla tych, którzy nie boją się codziennej jazdy supersamochodem z napędem na tylną oś i mocą ponad 600 KM.

Lamborghini ma na swoim koncie wiele znakomitych supersamochodów. W rzeczywistości to właśnie ona jest uznawana za twórcę pierwszego takiego pojazdu w historii – legendarnej Miury z lat 60-tych. Jednak włoski producent przeszedł przez chwile chwały i ciemności, aż do momentu, gdy został kupiony przez Grupę Volkswagen. Od tego czasu zna tylko świetne lub fantastyczne momenty, z wieloma udanymi modelami, takimi jak Gallardo, Murcielago czy Huracan. Ostatni z nich zadebiutował na rynku w 2014 roku i oferował kilka specjalnych wersji, takich jak EVO RWD. To supersamochód stworzony dla tych, którzy potrafią go właściwie wykorzystać – nie tylko na ulicy w ruchu drogowym, ale także na torze wyścigowym, w kasku i rękawicach, w kombinezonie.

Wnętrze samochodu dzieliło większość paneli nadwozia z resztą serii Huracan. Wyglądało, jakby zostało narysowane linijką, a jedynym okrągłym kształtem były koła. Jego agresywne, prostokątne, kątowe światła LED i przedni zderzak o niższym, trapezowym kształcie, flankowany kątowymi, funkcjonalnymi wlotami powietrza, potwierdzały wysoką wydajność samochodu. Z profilu, kształt kabiny inspirowany myśliwcami i wlot powietrza za drzwiami tworzyły wrażenie sportowego samochodu gotowego do ataku na tor wyścigowy. Na tylnym końcu pojazdu znajdował się wysuwany spoiler, który zdobił tył, podczas gdy dwa okrągłe tytanowe rury wydechowe kontrastowały z czarną tylną osłoną. Na koniec, jako ostatni szlif, inżynierowie działu aerodynamiki dodali dyfuzor umieszczony pod zderzakiem.

W środku Huracan EVO RWD to połączenie luksusu, sportowości i stylu. Przed kierowcą znajdował się wyświetlacz LCD wypełniający zestaw wskaźników. Trójramienna kierownica posiadała przyciski do kierunkowskazów na lewym ramieniu, a po prawej stronie znajdowały się pokrętła do wycieraczek i spryskiwaczy. Dodatkowo, dolne ramie miało przełącznik, który kontrolował trzy tryby jazdy samochodu: Strada (ulica), Sport i Corsa (Wyścig). Za kierownicą Lamborghini zainstalowało łopatki do zmiany biegów. Konsola centralna, dzieląca wysoko wyprofilowane fotele, mieściła przyciski do hamulca ręcznego i dźwignię biegów wstecznego. Gdy producent wprowadził model Huracan, systemy multimedialne nie były jeszcze tak rozwinięte, więc nie stworzono dla nich konkretnego miejsca. Do 2019 roku te systemy stały się bardzo ważne w kabinie, więc Lamborghini musiało znaleźć sposób na ich integrację. W Huracanie EVO RWD oznaczało to dodanie dziesięciocalowego ekranu dotykowego w konsoli centralnej, skierowanego w stronę deski rozdzielczej.

Jednak prawdziwe atuty tego samochodu tkwiły w jego mechanice. W przeciwieństwie do reszty serii Huracan, to był supersamochód z napędem na tylną oś, który dawał mnóstwo frajdy z jazdy. Jego 5,2-litrowy, umieszczony w środkowej części, silnik wolnossący przekazywał moc przez siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów (podwójne sprzęgło). W rezultacie samochód był zdolny do jazdy po torze wyścigowym w trybie Wyścigu, ale równie dobrze mógł być używany na codziennych drogach w trybie Ulicznym.

 Automobili Lamborghini ogłosiło model Huracán EVO z napędem na tylne koła (RWD): intensywną maszynę do prowadzenia, oferującą moc 610 KM (449 kW) przy 8 000 obr./min i moment obrotowy 560 Nm przy 6 500 obr./min w lekkim samochodzie z napędem na tylne koła i dynamicznym układzie kierowniczym, zapewniającym maksymalną przyjemność z jazdy. Ważący zaledwie 1 389 kg, Lamborghini Huracán EVO RWD osiąga prędkość maksymalną 325 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy. Pomimo swoich niesamowitych osiągów, Huracán EVO RWD nie koncentruje się jedynie na prędkościach prostych czy rekordach okrążeń: dzięki unikalnemu nowemu designowi, Lamborghini Huracán EVO RWD ogłasza swoje przeznaczenie jako samochód instynktownego kierowcy.

„Huracán EVO z napędem na tylne koła stawia samochód w rękach kierowcy: doświadczenie z jazdy wynika z zastosowanych technologii,” mówi Stefano Domenicali, przewodniczący zarządu i dyrektor generalny Automobili Lamborghini. „Ten samochód przypomina kierowcy o czystych inżynieryjnych korzeniach Lamborghini: kierowca jest w centrum wydajności Huracán EVO RWD, otrzymując nieprzefiltrowane informacje zwrotne oraz emocjonująca i bardziej angażującą przyjemność z jazdy kontrolowaną przez pilota. Wydajność Lamborghini Huracán EVO RWD polega na harmonii między człowiekiem a maszyną: umiejętności prowadzenia i mechanika RWD Huracán EVO zapewniają doskonale zbalansowaną dynamikę, fizyczne odczucia i czystą wydajność. Huracán EVO RWD wzbogaca linię V10 Huracán o model przyciągający zarówno nowicjuszy w marce, jak i tych szukających niesamowitej przyjemności z jazdy.”

Zaprojektowany dla przyjemności z jazdy

Silnik V10 oferuje więcej niż tylko moc w konfiguracji z napędem na tylne koła: dźwięk naturalnie aspirującego silnika łączy się z specjalnie dostosowanym systemem kontroli trakcji, aby dostarczyć najbardziej emocjonujące doświadczenie z jazdy zarówno w warunkach suchych, jak i mokrych, a nawet na śniegu. Nowy system kontroli trakcji Performance Traction Control System (P-TCS) jest skalibrowany specjalnie dla Huracán EVO z napędem na tylne koła, dostarczając moment obrotowy nawet w fazie, gdy samochód się realignuje po poślizgu lub driftowaniu.

Podczas gdy „normalny” system kontroli trakcji dostarcza momentu obrotowego dopiero po całkowitym ustabilizowaniu się samochodu, P-TCS dostarcza moment obrotowy wcześniej, unikając gwałtownego cięcia momentu i zapewniając lepszą przyczepność przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Interwencja P-TCS jest skalibrowana zgodnie z trybami jazdy Huracán EVO RWD, wybieranymi za pomocą przycisku ANIMA na kierownicy (Adaptive Network Intelligent Management: „dusza” po włosku). W trybie STRADA P-TCS minimalizuje poślizg tylnych kół, aby zapewnić stabilność i bezpieczeństwo w każdych warunkach: z bardziej proaktywną strategią P-TCS zarządza dostarczaniem momentu obrotowego na powierzchniach słabo przyczepnych.

W trybie SPORT P-TCS maksymalizuje przyjemność z jazdy: tylne koła mogą ślizgać się podczas przyspieszania, co ułatwia driftowanie bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa. System rozpoznaje warunki, w których kąt nadsterowności szybko rośnie i ogranicza dostarczanie momentu obrotowego do tylnych kół, pozwalając kierowcy doskonale kontrolować i stabilizować samochód.

W trybie CORSA P-TCS jest skalibrowany, aby osiągnąć poślizg tylnych kół, który optymalizuje przyczepność i zwinność samochodu podczas wyjeżdżania z zakrętu, pozwalając kierowcy maksymalizować wydajność. P-TCS poprawia płynność interwencji o 30% w porównaniu do poprzedniego modelu Huracán RWD; zwiększa przyczepność przy wyjeżdżaniu z zakrętu o 20% i poprawia nadsterowność o 30%.

Hybrydowa konstrukcja Lamborghini Huracán EVO RWD łączy lekkie aluminium i włókno węglowe z nadwoziem z aluminium i żywicy termoplastycznej, osiągając całkowitą masę suchą wynoszącą 1 389 kg, co daje stosunek masy do mocy wynoszący 2,28 kg/KM. Z rozkładem masy przodu/tyłu wynoszącym 40/60, Huracán EVO RWD spoczywa na zawieszeniu z podwójnymi wahaczami z nachyloną geometrią, oraz pasywnych amortyzatorach. Elektryczno-mechaniczny, wspomagany serwo Lamborghini Dynamic Steering (LDS) jest dostosowany specjalnie do Huracán EVO RWD, zapewniając maksymalne informacje zwrotne. Siedmiobiegowa skrzynia biegów z podwójnym sprzęgłem zapewnia najszybsze zmiany biegów, z kontrolą startu dla maksymalnego przyspieszenia z miejsca. 19-calowe felgi Kari z oponami Pirelli P Zero są wyposażone w wentylowane i perforowane stalowe hamulce. Opcjonalnie dostępne są felgi 20-calowe oraz hamulce węglowo-ceramiczne.

Świeży design dla czystej wydajności

Lamborghini Huracán EVO RWD kontynuuje potężny design V10 Lamborghini z nowymi elementami z przodu i z tyłu, wyraźnie odróżniając go od swojego stabilnego odpowiednika Huracán EVO 4WD.

Huracán EVO RWD charakteryzuje się rzeźbioną, zdecydowaną sylwetką, uzupełnioną nowym przednim splitterem i pionowymi wlotami powietrza w większych, ramkowanych przednich wlotach. Tylny zderzak w wysokim połysku czerni zawiera nowy dyfuzor charakterystyczny dla Huracán EVO RWD.

Wnętrze kokpitu wyposażone jest w 8,4-calowy ekran dotykowy HMI umieszczony w konsoli centralnej samochodu, kontrolujący wszystkie funkcje samochodu oraz zarządzający pełną łącznością, taką jak połączenia telefoniczne, dostęp do internetu, a także Apple CarPlay.

Zarówno w środku, jak i na zewnątrz, program Ad Personam Lamborghini oferuje niespotykane możliwości personalizacji kolorów i wykończenia, pozwalając właścicielom Lamborghini Huracán EVO RWD na nałożenie swojego indywidualnego stylu i osobowości na nową maszynę do jazdy. Aby podkreślić kształt samochodu, opracowano nowy kolor, Giallo Belenus (żółty), w połączeniu z dedykowanym kolorem skóry i Alcantary do wykończenia wnętrza, dopasowanym do nowego koloru nadwozia.

Cena i dostępność Lamborghini Huracán EVO RWD

Pierwsi klienci odbiorą nowy Lamborghini Huracán EVO RWD wiosną 2020 roku w sugerowanych cenach detalicznych przedstawiających się następująco:

Europa: 159 443 EUR (sugerowana cena detaliczna, bez podatków)
Wielka Brytania: 137 000 GBP (sugerowana cena detaliczna, bez podatków)
USA: 208 571 USD (sugerowana cena detaliczna, bez podatków/GST)
Chiny: 2 540 000 RMB (sugerowana cena detaliczna, z podatkami)
Japonia: 24 126 941 YEN (sugerowana cena detaliczna, bez podatków)
Lamborghini Huracán EVO RWD – Specyfikacja techniczna

5.2L V10 7AT (610 KM)

ParametrWartość
CylindryV10
Pojemność5204 Cm3
Moc448.7 Kw @ 8000 Rpm
610 Hp @ 8000 Rpm
602 Bhp @ 8000 Rpm
Moment obrotowy413 Lb-Ft @ 6500 Rpm
560 Nm @ 6500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna202 Mph (325 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35 Zr19 // 305/35 Zr19
Długość178 In (4521 Mm)
Szerokość76.1 In (1933 Mm)
Wysokość45.9 In (1166 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)65.7/63.8 In (1
Rozstaw osi103.1 In (2619 Mm)
Masa własna3082 Lbs (1398 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.