Land Rover wprowadził do nowej ery jeden ze swoich najbardziej ikonicznych modeli, Defendera, prezentując drugą generację, która dostępna była w trzech wersjach oznaczonych tradycyjnymi etykietami 90, 110 i 130.
Defender 90 był najkrótszy z całej trójki, a jego nazwa sięga czasów starego modelu Series II Land Rover. Ten model miał zaledwie dwoje drzwi z przodu i jedno wejście (z zawiasami bocznymi) z tyłu, a liczba osób, które mogły się mieścić w ciasnej kabinie, była praktycznie nieograniczona. Z biegiem lat Series II przekształcił się w Defendery w późnych latach 80., a jego pojemność wynosiła zaledwie pięć osób na siedzeniach ustawionych przodem. Ten samochód stał się ikoną, kochaną przez wielu mimo licznych wad konstrukcyjnych. Z drugą, całkowicie nową generacją Defendera, Land Rover przeniósł ten model na wyższy poziom komfortu i jakości, nie zapominając przy tym o jego rolniczych korzeniach.
Wygląd zewnętrzny samochodu przypominał stary koncept D100, który producent z Wielkiej Brytanii zaprezentował w 2011 roku. W 2019 roku powstała wersja produkcyjna tego prototypu, na którą nałożono oznaczenie Defender. Przód auta wyposażono w parę reflektorów ozdobionych okrągłymi diodami LED, które znajdowały się w poprzednim modelu. Zderzak i kratka były jednak zupełnie inne niż te z wcześniejszego modelu. Niemniej jednak, wyglądał odważnie. Dodatkowo, wystające nadkola kół i ogólny design inspirowany były niewątpliwie modelami Series II i III. Defender 90 z 2019 roku miał dwoje drzwi i krótki rozstaw osi, podobnie jak jego przodkowie. Charakterny był również płaski, pionowy tył z zamontowanym zewnętrznie kołem zapasowym. Z tyłu, światła tylnie miały prostokątny kształt.
Wewnątrz był to nowoczesny pojazd, wyposażony we wszystkie funkcje i udogodnienia luksusowego samochodu terenowego. Zamiast analogowych wskaźników, znajdował się cyfrowy zestaw instrumentów oraz poziomo umieszczony ekran dotykowy systemu multimedialnego na górze konsoli centralnej. Pomiędzy komfortowymi przednimi siedzeniami zamontowano wysoką konsolę środkową, w której znajdowało się kilka schowków oraz podłokietnik. Selector biegów automatycznej skrzyni biegów znalazł swoje miejsce bliżej deski rozdzielczej, jak w dawnych czasach. Dodatkową zaletą było to, że był łatwiejszy w obsłudze. Z tyłu producent zamontował płaską, składaną ławkę, która mogła pomieścić maksymalnie trzech pasażerów, chociaż przestrzeń na nogi była minimalna.
Jednak prawdziwa wartość Defendera tkwiła pod jego skórą. Land Rover zaoferował wybór silników diesla i benzynowych o mocy od 200 PS (197 HP) do 525 PS (518 HP), które połączone były z standardową, ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Moc trafiała do każdych kół za pośrednictwem dwubiegowej skrzyni rozdzielczej. Aby lepiej radzić sobie w trudnych warunkach terenowych, producent oferował zawieszenie pneumatyczne dla Defendera.
„`
To jest nowy Land Rover Defender. Ikona przekształcona na XXI wiek; został sprytnie zaprojektowany z myślą o możliwościach i bezpieczeństwie dla całej rodziny.
Nowy Defender jest stworzony dla poszukiwaczy przygód i ciekawych świata, dla tych, którzy znają wartość wspólnoty i dążą do wprowadzenia zmian.
Niezapomniany kształt jest znajomy, a jednocześnie nowy. Wygląda na solidny i jest solidny, ale zaprojektowany z celem i stworzony, by dostarczać emocji. Ikoniczny z nazwy, kształtu i możliwości, Defender może być spersonalizowany, aby umożliwić właścicielom maksymalne wykorzystanie swojego świata.
W ciągu siedmiu dekad pionierskiej innowacji, Land Rovery zdobyły wyjątkowe miejsce w sercach odkrywców, agencji humanitarnych oraz przygodowych rodzin na całym świecie. Sprawdzony w najtrudniejszych warunkach na Ziemi, nowy Defender kontynuuje tę krwawą linię.
Obok niezrównanego luksusu i wyrafinowania rodziny Range Rover oraz mocnych i wszechstronnych SUV-ów Discovery, nowy Land Rover Defender dopełnia dynastię Land Rovera. Model 110 to dopiero początek tej rodziny najbardziej zdolnych i trwałych samochodów terenowych na świecie. Po nim szybko pojawi się krótka wersja 90, a w 2020 roku dołączy do oferty para praktycznych modeli komercyjnych.
Napędzany pasją i szacunkiem do oryginału, nowy Defender oferuje transformacyjną szerokość możliwości i zaawansowane technologie terenowe, które redefiniują przygodę XXI wieku, pozostając wiernym pionierskiemu duchowi, który przez 71 lat był znakiem rozpoznawczym Land Rovera.
Emocjonalnie naładowany design
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nowy Defender jest od razu rozpoznawalny, a minimalne zwisy z przodu i z tyłu zapewniają doskonałe kąty podejścia i zejścia. Projektanci Land Rovera na nowo wyobrazili znane cechy Defendara dla XXI wieku, nadając nowemu SUV-owi celowy, wyprostowany kształt oraz aluminiowe okna dachowe, jednocześnie zachowując tylną klapę z zawiasami bocznymi i zewnętrznie zamontowane koło zapasowe, które czynią oryginał tak rozpoznawalnym.
Gerry McGovern, dyrektor ds. designu w Land Roverze, powiedział: „Nowy Defender szanuje swoją przeszłość, ale nie jest przez nią ograniczony. To nowy Defender dla nowej ery. Jego unikalna osobowość podkreślona jest przez charakterystyczną sylwetkę i optymalne proporcje, które sprawiają, że jest zarówno niezwykle pożądany, jak i poważnie zdolny – wizualnie przekonujący SUV, który nosi swoje projektowe i inżynieryjne wartości z niezłomnym zaangażowaniem.”
Oczyszczona osobowość oryginalnego Land Rovera Defendara została przyjęta wewnątrz, gdzie elementy strukturalne i mocowania, zazwyczaj ukryte z widoku, zostały odsłonięte, z naciskiem na prostotę i praktyczność. Innowacyjne funkcje obejmują dźwignię zmiany biegów zamontowaną na desce rozdzielczej, by pomieścić opcjonalne centralne siedzenie „skokowe” z przodu, które zapewnia miejsca dla trzech osób z przodu, jak w wczesnych Land Roverach.
W rezultacie Defender 110 oferuje pięć, sześć lub 5+2 konfiguracji siedzeń, z przestrzenią ładunkową za drugą linią siedzeń wynoszącą do 1,075 litrów, a nawet do 2,380 litrów, gdy druga rząd zostanie złożona. Model 90 pomieści sześć pasażerów w pojeździe o długości kompaktowego hatchbacka.
Funkcje przyjazne użytkownikowi obejmują praktyczne detale i zaawansowane innowacje technologiczne. Trwała, gumowana podłoga odporna na plamy z codziennych przygód i wyjątkowych ekspedycji, zapewnia łatwe w czyszczeniu wnętrze. Opcjonalny składany dach z materiału zapewnia odczucie otwartego dachu i pozwala pasażerom w drugim rzędzie wstać podczas postoju, co zapewnia pełne safari.
Definicja trwałości
Nowa, zaprojektowana z myślą o wyjątkowych warunkach architektura D7x (ekstremalna) od Land Rovera jest w 95% nowa i oparta na lekkiej konstrukcji aluminiowej monocoque, co tworzy najsztywniejszą strukturę nadwozia, jaką kiedykolwiek wyprodukowano w Land Roverze. Jest trzykrotnie sztywniejsza niż tradycyjne konstrukcje nadwozia na ramie, co zapewnia doskonałe podwaliny dla w pełni niezależnego zawieszenia na poduszkach powietrznych lub sprężynach spiralnych i wspiera najnowsze napędy elektryczne.
Nowy Defender przeszedł ponad 62,000 testów przed zatwierdzeniem inżynieryjnym, a architektura podwozia i nadwozia została zaprojektowana, aby wytrzymać procedurę testu skrajnych zdarzeń Land Rovera – powtarzalne i długotrwałe uderzenia, przekraczając normalne standardy dla SUV-ów i samochodów osobowych.
Podczas testów rozwojowych, prototypowe modele przebyły ponad 1.2 miliona kilometrów w jednych z najtrudniejszych warunków na Ziemi, od 50-stopniowego upału na pustyni po poniżej 40-stopniowy chłód Arktyki, aż po wysokości 10,000 stóp w Górach Skalistych w Kolorado.
Ekspert światowej klasy zarówno w terenie, jak i na drodze
Konfigurowalny system Terrain Response debiutuje w nowym Land Roverze Defenderze, umożliwiając doświadczonym kierowcom off-road dostosowanie indywidualnych ustawień pojazdu do idealnych warunków, podczas gdy niedoświadczeni kierowcy mogą pozwolić systemowi wykryć najbardziej odpowiednie ustawienia pojazdu dla terenu, korzystając z inteligentnej funkcji Auto.
Nowa architektura nadwozia zapewnia prześwit wynoszący 291mm i światowej klasy geometrię terenową, dając 110 kąty podejścia, przełamania i zejścia wynoszące odpowiednio 38, 28 i 40 stopni (wysokość off-road). Jego maksymalna głębokość wody wynosząca 900mm jest wspierana przez nowy program Wade w systemie Terrain Response 2, który zapewnia kierowcom pełne zaufanie podczas pokonywania głębokiej wody.
Na suchej ziemi zaawansowana technologia ClearSight Ground View od Land Rovera pomaga kierowcom w pełni wykorzystać zdolności Defendara, pokazując obszar zwykle ukryty przez maskę, tuż przed przednimi kołami, na centralnym ekranie dotykowym.
W rezultacie nowy Defender redefiniuje zakres możliwości, podnosząc próg zarówno w zakresie twardości off-road, jak i komfortu on-road. Może poruszać się po zatłoczonych ulicach miasta tak samo łatwo jak wspinać się po górach, przekraczać pustynie i znosić mroźne temperatury. Jego starannie wyważone prowadzenie oferuje zarówno satysfakcjonującą jazdę, jak i komfort klasy premium podczas długich tras w różnych warunkach.
Moc i wydajność
Wybór zaawansowanych silników benzynowych oraz czystszych silników wysokoprężnych zapewnia nowemu Land Roverowi Defenderowi moc, kontrolę i wydajność w każdym środowisku, podczas gdy w przyszłym roku do oferty dołączy napęd hybrydowy typu Plug-in.
W momencie premiery, gama silników benzynowych obejmuje silnik czterocylindrowy P300 oraz potężny silnik sześciocylindrowy P400 z wydajną technologią Mild Hybrid Electric Vehicle. Alternatywnie, klienci mogą wybierać z pary silników wysokoprężnych czterocylindrowych – D200 i mocnego D240 – które oferują ekonomię paliwa wynoszącą 37.2mpg (7.6 l/100km) oraz emisję CO2 wynoszącą 199g/km (ekwiwalent NEDC).
Innowacyjne rozwiązania inżynieryjne wspierają dążenie do efektywności, w tym płaską konstrukcję podwozia, która optymalizuje osiągi aerodynamiczne w całej gamie.
Technologie XXI wieku
Nowy Defender jest tak samo zaawansowany technologicznie, jak trwały i wprowadza nowy system infotainment Pivi Pro od Jaguar Land Rover. Ekran dotykowy nowej generacji jest bardziej intuicyjny i przyjazny dla użytkownika, wymagając mniej działań do wykonywania często używanych zadań, podczas gdy jego projekt „zawsze włączony” zapewnia niemal natychmiastowe reakcje.
Ponadto nowy Defender wprowadza technologię Software-Over-The-Air (SOTA) na nowy poziom, z 14 indywidualnymi modułami zdolnymi do odbierania zdalnych aktualizacji. Dzięki pobieraniu danych, gdy klienci śpią w domu lub w odległych lokalizacjach, nowy Defender będzie z czasem coraz lepszy: elektroniczne aktualizacje są natychmiast przekazywane do pojazdu, bez opóźnień i bez konieczności wizyty w dealerze Land Rovera.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu w Jaguar Land Rover, powiedział: „Wykorzystaliśmy niesamowite możliwości Defendara i minimalistyczne, funkcjonalne wnętrze, aby na nowo zdefiniować ikonę dla XXI wieku. Nowy Defender daje nam prawo do robienia rzeczy inaczej, do przesuwania granic i robienia tego, co niemożliwe, nie tracąc przy tym charakteru i autentyczności oryginału. Od samego początku mieliśmy obsesję na punkcie funkcjonalności pod skórą, od wyboru odpowiednich materiałów po nowoczesne połączenia. Efektem jest nie tylko najbardziej zdolny Land Rover, jaki kiedykolwiek stworzono, ale także naprawdę komfortowy, nowoczesny pojazd, który ludzie pokochają prowadzić.”
Spersonalizowany dla twojego świata
Nowy Land Rover Defender będzie dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, z maksymalnie sześcioma miejscami w modelu 90 oraz opcją pięciu, sześciu lub 5+2 miejsc w modelu 110. Gama modeli obejmuje Defendera, S, SE, HSE, First Edition oraz najwyższy model Defender X, a klienci będą mogli spersonalizować swój pojazd w więcej sposobów niż kiedykolwiek wcześniej z użyciem czterech pakietów akcesoriów. Pakiety Explorer, Adventure, Country i Urban nadają Defowi wyraźny charakter dzięki specjalnie dobranej gamie ulepszeń. Ekskluzywny model First Edition ma unikalną specyfikację i będzie dostępny przez pierwszy rok produkcji.
Klienci będą mogli również wybrać nową matę ochronną Satin, aby uczynić zewnętrzną powłokę jeszcze bardziej odporną. Zrównoważona, pozbawiona rozpuszczalników i w pełni nadająca się do recyklingu folia pomaga chronić przed wszystkim, od zarysowań na parkingach po zadrapania od jeżyn, i będzie dostępna jako opcja fabryczna w kolorach Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, zapewniając unikalne współczesne wykończenie, które chroni lakier nowego Land Rovera Defendara.
Oprócz pakietów akcesoriów, nowy Defender jest dostępny z najszerszym wyborem indywidualnych akcesoriów, jakie kiedykolwiek złożono dla nowego Land Rovera, od wyciągarki elektrycznej zdalnie sterowanej, namiotu na dachu i nadmuchiwanych wodoodpornych markiz, po bardziej konwencjonalne systemy zaczepowe i bagażniki dachowe.
PROJEKT
Land Rover zdefiniował zdolności terenowe i wytrzymałość od momentu stworzenia swojego pierwszego SUV-a. Modele Series i Defender przez dekady przekraczały oczekiwania, zdobywając ikoniczny status dzięki swojej zdolności do pomagania ludziom w wykorzystaniu potencjału ich świata. Nowy Defender bierze te ukochane cechy i przekształca je na XXI wiek.
Efektem jest pojazd o imponującym wyglądzie, który nie mógłby być niczym innym jak nowoczesnym Defenderem w świecie, który od czasów oryginału przeszedł ogromne zmiany.
Dzięki swojej charakterystycznej sylwetce i optymalnym proporcjom, nowy Land Rover Defender ma solidność w swoim rdzeniu, podczas gdy jego wnętrze o surowej architekturze modułowej obejmuje ducha przygody, który od ponad 70 lat stanowi fundamentalną część DNA Land Rovera.
Gerry McGovern, dyrektor ds. designu, Land Rover, powiedział: „Nowy Defender szanuje swoją przeszłość, ale nie jest przez nią ograniczony. To nowy Defender dla nowej ery. Jego unikalna osobowość podkreślona jest przez charakterystyczną sylwetkę i optymalne proporcje, które sprawiają, że jest zarówno niezwykle pożądany, jak i poważnie zdolny – wizualnie przekonujący SUV, który nosi swoje projektowe i inżynieryjne wartości z niezłomnym zaangażowaniem”.
Wysokie progi Defendara, krótkie zwisy i zewnętrznie zamontowane tylne koło ułatwiają zdobywanie terenów, a jego elementarne, ale jednocześnie wyrafinowane powierzchnie w połączeniu z silnym poziomym akcentem komunikują twardy i celowy charakter Defendara.
Nowy Land Rover Defender jest dostępny w doskonale proporcjonalnych wersjach nadwozia 90 i 110, które dzielą te same krótkie zwisy, z sześcioma dostępnymi modelami: Defender, S, SE, HSE, Defender X i First Edition, a praktyczne modele komercyjne mają dołączyć do oferty w przyszłym roku.
Klienci mogą również wybierać spośród najszerszej gamy akcesoriów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano przez Land Rovera, w tym z czterech pakietów akcesoriów: Explorer, Adventure, Country i Urban.
Te dodatkowe cechy zostały zaprojektowane, aby dać klientom jeszcze więcej opcji, wszystkie są przekonujące i równie pożądane oraz pokazują zdolność tego pojazdu do przyjęcia różnych osobowości bez kompromisów w integralności całkowitego projektu pojazdu.
Gerry McGovern, dyrektor ds. designu, Land Rover, powiedział: „To nasza wizja nowoczesnego Defendara. Prosta strona nadwozia kontrastuje z pionowością przodu i szczególnie tylnej części, tworząc uspokajający, celowy postawę. Ogólne wrażenie ma elementarny design, ale to czyste, redukcyjne podejście jest wspierane przez wyrafinowaną powierzchnię najwyższej jakości.”
Charakterystyczny przód Defendara jest twardy, ale przyjazny, podkreślony geometrycznymi formami jego wysoce technicznych lamp, które wyposażone są w najnowszą technologię adaptacyjną; pięknie rzeźbione błotniki w połączeniu z kwadratowymi nadkolami i mocnymi barkami przyczyniają się do poczucia solidności i wytrzymałości pojazdu.
Z tyłu geometryczne formy charakterystycznych lamp wysokotechnologicznych idealnie harmonizują z projektem przedniej części.
Pionowa, czysta część tylna zachowuje krótki zwis dla lepszego kąta zejścia, maksymalizując przestrzeń wewnętrzną i podkreślając mocną sekcję barkową pojazdu.
Każdy szczegół projektu zewnętrznego został pomysłowo opracowany, aby wzmocnić DNA Defendara; wyrafinowany, trwały i niezwykle twardy, projekt pojazdu jak żaden inny.
Massimo Frascella, dyrektor kreatywny, projekt Land Rovera, powiedział: „Dla nas projektantów, nic nie może się równać z przeprojektowaniem ostatniej motoryzacyjnej ikony. Projekt nowego Defendara to manifest naszej nowoczesnej filozofii projektowania, elementarnej, a jednocześnie niezwykle wyrafinowanej.”
Wykończenia zewnętrzne
Land Rover opracował starannie dobraną paletę kolorów z unikalnymi odcieniami tylko dla nowego Defendara. Wnętrze jest w dużej mierze odkryte – dlatego palety kolorystyczne są modułowe między wnętrzem a zewnętrzem.
W wersji X standardowo znajduje się wlot powietrza w połyskującej czerni, a także w połyskującym czarnym wykończeniu. Aby zapewnić dalszą różnicę między modelami X i Core, panele ochronne z przodu i z tyłu oraz inne szczegóły zewnętrzne są pokryte wykończeniem Starlight Satin.
Satin Wrap
Nowy Land Rover Defender jest pierwszym Land Roverem dostępnym z fabryczną folią ochronną Satin, która zapewnia lepszy design i trwałość.
Folia na bazie PU jest nakładana na zewnętrzną karoserię i nadaje standardowemu metalicznemu lakierowi bogaty i współczesny satynowy wygląd, ukazując wyrafinowaną powierzchnię zewnętrznego projektu w najlepszym możliwym świetle.
Ta trwała folia spełnia rygorystyczne standardy i została opracowana do najwyższych osiągów w ekstremalnych warunkach.
Folia może być usunięta w dowolnym momencie, co czyni ją znacznie szybszą w naprawie niż tradycyjne wykończenia lakiernicze. Jest dostępna w kolorach Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, jest wolna od rozpuszczalników i nie zawiera lotnych związków organicznych (VOCs).
Wybór 12 wzorów kół jest dostępny, od 18-calowych białych obręczy stalowych po 22-calowe felgi Luna.
Opcje kolorów nadwozia obejmują trzy nowe metaliczne odcienie unikalne dla Defendara, z Tasman Blue, Pangea Green i Gondwana Stone dołączając do Fuji White, Eiger Grey, Santorini Black i Indus Silver w palecie kolorów.
Konstrukcjonistyczny design wnętrza
Konstrukcjonistyczna architektura modułowa wnętrza Defendara komunikuje jego wysoce funkcjonalny charakter. Oparty na praktycznym układzie i redukcyjnym designie.
To podejście najlepiej widać w odsłoniętym, malowanym proszkowo magnezowym belce poprzecznej, która jest integralną częścią ogólnej siły architektury nadwozia.
Ta strukturalna belka z odlewanego stopu magnezu, która jest dostępna w różnych wykończeniach, ma wbudowane uchwyty ułatwiające wejście, ale także zapewniające bezpieczny chwyt podczas poważnej jazdy off-road.
Główne elementy sterujące, w tym centralny ekran dotykowy, są ergonomicznie skupione w obrębie magnezowej ramy, co umożliwia zainstalowanie innowacyjnego opcjonalnego centralnego siedzenia z przodu, jednocześnie umożliwiając ruch wzdłuż przodu kabiny.
Praktyczność to cecha charakterystyczna projektowania wnętrz Land Rovera, a nowy Defender oferuje mnóstwo możliwości przechowywania, w tym wybór wysokich i niskich konsol centralnych.
Trwała konstrukcjonistyczna tematyka jest konsekwentna przez całe wnętrze, z widocznymi mocowaniami, które utrzymują strukturalne obramowania drzwi, jednocześnie częściowo odsłaniając malowane drzwi.
Ta zredukowana filozofia projektowania rozciąga się na trwałą, gumowaną podłogę, która w połączeniu z płaskimi progami drzwiowymi zapewnia prawdziwą funkcjonalność łatwego w czyszczeniu mopa lub szczotki. Inne szczegóły obejmują: odlewane elementy magnezowe, wyściełane belki biodrowe, uchwyty i podłokietniki.
Innowacyjne centralne siedzenie z przodu (znane również jako siedzenie skokowe) pozwala trzem osobom podróżować w pierwszym rzędzie. Zaprojektowane jako okazjonalne siedzenie, praktyczny dodatek oznacza, że Land Rover Defender 110 może mieć pięć, sześć lub 5+2 miejsc, podczas gdy krótki Land Rover Defender 90 może pomieścić sześć osób w nadwoziu o długości kompaktowego hatchbacka. Gdy nie jest używane, oparcie siedzenia składa się, tworząc podłokietnik przedni i przechowalnię na drobiazgi, w tym parę dodatkowych uchwytów na kubki.
Alan Sheppard, dyrektor ds. designu wnętrz w Land Roverze, powiedział: „Dążyliśmy do uchwycenia głębokiego ducha Defendara, który ma nieograniczone możliwości przygody. Wygodne wnętrze, które jest jednocześnie niezwykle eleganckie dla wymagających, bystre w funkcjonalności i rozsądnie przygotowane na wszelkie przeciwności.”
Komfort to również kluczowy element nowego Defendera, z materiałami wewnętrznymi skupionymi na zachowaniu nowości – więc nawet po tysiącach mil przygód nowy Defender na pewno będzie wyglądał i będzie się dobrze czuł. Klienci mogą wybierać spośród trzech schematów kolorystycznych wnętrza z możliwością personalizacji, dostępnych poprzez mieszanie ich z różnymi opcjami wykończenia wnętrza.
Wybory materiałów obejmują tekstylia Resolve w standardowych modelach, podczas gdy modele S i SE wyposażone są w skórę o fakturze ziarnistej w połączeniu z trwałym tkanym materiałem Robusznym, zawierającym włókna o wyższej gramaturze dla większej wytrzymałości (oprócz zastosowania poliestru z recyklingu), w miejscach narażonych na największe zużycie. Ten twardy i wyczuwalny materiał oddaje hołd kanwasowym dachom montowanym w wczesnych modelach Serii Land Roverów.
Modele HSE oferują skórę Windsor wysokiej jakości, podczas gdy Land Rover Defender X oferuje skórę Windsor w połączeniu z akcentem tekstylnym premium Steelcut dla zwiększonej trwałości. Ten premium materiał od Kvadrat to mieszanka 30% wełny i również dostępny jako pełna alternatywa dla skórzanej tapicerki w połączeniu z mikroskórą Miko.
Posiada wyższą odporność na rozdarcia niż tradycyjne materiały oraz wysoką przepuszczalność, wełna naturalnie reguluje klimat, utrzymując ciepło w zimnie i chłód w upale. Te materiały dostosowane do celu obiecują, że będą radziły sobie z przygodami off-road i codziennymi zmaganiami.
Klienci mogą również wybierać spośród starannie wybranej gamy fornirów i wykończeń, które obejmują surowy fornir orzechowy lub naturalny fornir dębowy o ciemnym dymionym kolorze, które są otwarte, aby uzyskać bardziej naturalny dotyk. Kolory malowania proszkowego dostępne to ciemny szary dla wersji 'X’ i jasny szary jako standardowy dla modeli głównych Defendera, z opcją białego koloru inspirowanego produktem dla wszystkich odsłoniętych metalowych elementów.
ZDOLNOŚCI
Defender był zawsze symbolem siły, a nowy model to najsilniejszy i najbardziej zdolny Land Rover, łączący nową strukturę nadwozia z technologiami, które są pierwsze w swoim rodzaju oraz sprawdzonym sprzętem, tworząc Defendara, który jest gotowy na XXI wiek.
Lekka, całkowicie aluminiowa konstrukcja monokokowa nowej architektury D7x dostarcza najsztywniejszego nadwozia Land Rovera, jakie kiedykolwiek stworzono, o sztywności skrętnej wynoszącej 30kNm/stopień – co czyni je trzykrotnie sztywniejszymi niż tradycyjne konstrukcje nadwoziowe. Te mocne podstawy zapewniają doskonałą podstawę dla całkowicie niezależnego zawieszenia, podwójnej przekładni i stałego napędu na wszystkie koła.
Konfigurowalny system Terrain Response zadebiutował w nowym Land Roverze Defenderze, pozwalając kierowcom dostosować ustawienia pojazdu do odpowiednich warunków terenowych jak nigdy wcześniej. System Terrain Response 2 obejmuje również nowy program Wade, aby zapewnić ostateczną pewność podczas jazdy przez wodę, optymalizując wszystkie systemy pojazdu odpowiednio.
Zapewniając transformacyjną szerokość możliwości i zachowanie drogi, Defender jest w kategorii sam dla siebie.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii produktu, Jaguar Land Rover, powiedział: „Wykorzystaliśmy niesamowite możliwości Defendara i minimalistyczne, funkcjonalne wnętrze, aby na nowo zdefiniować ikonę dla XXI wieku. Nowy Defender daje nam prawo do robienia rzeczy inaczej, do przesuwania granic i robienia tego, co niemożliwe, nie tracąc przy tym charakteru i autentyczności oryginału. Od samego początku mieliśmy obsesję na punkcie funkcjonalności pod skórą, od wyboru odpowiednich materiałów po nowoczesne połączenia. Efektem jest nie tylko najbardziej zdolny Land Rover, jaki kiedykolwiek stworzono, ale także naprawdę komfortowy, nowoczesny pojazd, który ludzie pokochają prowadzić.”
Zespół inżynierów i projektantów uzgodnił, że nowa rodzina Defendera będzie zawierała wersje nadwozia 90 i 110, zachowa charakterystyczną sylwetkę, układ tylnych drzwi z zawiasami bocznymi oraz centralne siedzenie „skokowe” z przodu od samego początku programu.
Mocna i wytrzymała struktura nadwozia
Aby zachować słynną sylwetkę Defendara, pomieścić rodzinę projektów nadwozia i wspierać najnowszy zakres elektryfikowanych napędów, Land Rover opracował nową, całkowicie aluminiową platformę D7x. Posiada unikalne połączenie praktyczności, elastyczności i możliwości, jakich oczekuje się od SUV-a noszącego imię Defender i nie dzieli ani jednego panelu nadwozia z innym modelem Land Rovera. To zaangażowanie w integralność inżynieryjną oznacza, że Land Rover Defender ma własną linię montażu nadwozi w nowym zakładzie produkcyjnym w Nitrze, na Słowacji.
Podniesienie pozycji nadwozia o 20mm w porównaniu do istniejącej gamy dużych SUV-ów Land Rovera i przemieszczenie elementów, takich jak bateria i obwody chłodzenia, umożliwiło inżynierom Land Rovera dostarczenie ultra-krótkich przednich i tylnych zwisów, co zapewnia imponujące kąty podejścia i zejścia wynoszące odpowiednio 38 i 40 stopni. Z rozstawem osi 3,022mm (99mm dłuższym od Discovery), 110 ma kąt przełamania wynoszący 28 stopni (31 stopni dla 90), co zapewnia doskonałą geometrię terenową.
Krótki tylny zwis, taki sam dla obu wersji nadwozia, jest możliwy dzięki umieszczeniu koła zapasowego na zewnątrz, a nie pod tylną podłogą, gdzie jest łatwo dostępne podczas jazdy off-road, a trademarkowa tylna klapa z zawiasami bocznymi została zaprojektowana w celu pomieszczenia dowolnych dostępnych kombinacji kół i opon.
Bogaty wybór kół o średnicach 18-, 19-, 20- i 22-cali waha się od użytecznych 18-calowych obręczy stalowych w kolorze połyskującej bieli do 22-calowych felg aluminiowych pięcio-ramiennych w kolorze połyskującej czerni. Wraz z oponami całorocznymi lub terenowymi, wszystkie z zewnętrzną średnicą toczenia wynoszącą 815mm, Defender ma największy kontakt z podłożem ze wszystkich Land Roverów – co zapewnia niezrównaną przyczepność w każdych warunkach. Specjalistyczne opony off-road są również dostępne przez dealerów Land Rovera na wybranych rynkach, dla klientów, którzy potrzebują najwyższej wydajności i niezawodności.
Wyrafinowane podwozie
Konstrukcja monokokowa nadwozia opracowana dla nowego Defendara jest najsztywniejszym aluminiowym nadwoziem, jakie kiedykolwiek wyprodukowano przez Land Rovera i jest w stanie wytrzymać obciążenie szarpania wynoszące 6.5 tony przez punkty odzyskiwania. Ta mocna, sztywna struktura zapewnia idealne podstawy dla zaawansowanego, w pełni niezależnego podwozia 4×4. Wyrafinowane zawieszenie podwójnych wahaczy z przodu i integralne zawieszenie tylne optymalizuje wydajność off-road, zapewniając jednocześnie doskonałe właściwości jezdne i dostępne z wyborem pasywnego zawieszenia sprężynowego lub elektronicznego zawieszenia pneumatycznego.
Znane rozmieszczenie zawieszenia wykorzystuje zupełnie nowe komponenty, aby zapewnić światową trwałość z nowymi stalowymi podramami oraz wzmocnionymi stawami kulowymi i śrubami zaprojektowanymi z myślą o wytrzymywaniu ekstremalnych uderzeń off-road – koła mogą znieść do siedmiu ton obciążenia pionowego. W rezultacie nowy Defender oferuje niezrównaną szerokość możliwości, łącząc komfort długodystansowej jazdy z satysfakcjonującymi właściwościami jezdnymi oraz natychmiastowymi reakcjami i niezrównanymi osiągami off-road.
Adaptive Dynamics jest dostępne z elektronicznym zawieszeniem pneumatycznym, co pozwala klientom na precyzyjne dostosowanie charakterystyki jazdy. Adaptacyjne tłumiki systemu monitorują ruchy nadwozia do 500 razy na sekundę i reagują niemal natychmiastowo, aby optymalizować kontrolę i komfort.
Wprowadzenie zawieszenia pneumatycznego pomaga przekształcić zachowanie 4×4 na drodze i wspiera jego możliwości terenowe, zapewniając podwyższenie wysokości jazdy off-road o 75mm oraz doskonały komfort jazdy na wszystkich nawierzchniach. Dodatkowe 70mm podwyższenia oznacza, że system pneumatyczny może podnieść nadwozie o maksymalnie 145mm w razie potrzeby, podczas gdy system Eleganckiego Przybycia automatycznie obniża nadwozie o 50mm, aby ułatwić dostęp.
Nowy Defender, budzący zaufanie i pewny siebie, doskonale sprawdza się w terenie, gdzie jego maksymalne ugięcie zawieszenia wynoszące 500mm staje się przydatne. Może pokonywać 45-stopniowe nachylenia boczne oraz wzniesienia o kącie 45 stopni z typową swobodą, ale największą transformację widać na drodze, gdzie nowy Land Rover Defender jest angażujący i zwrotny.
Mike Cross, główny inżynier ds. integralności pojazdu w Jaguar Land Rover, powiedział: „Chcieliśmy zachować analogowe, połączone doświadczenie z przeszłości i wprowadzić nowoczesne prowadzenie i komfort. Stary Defender był przyjemny w prowadzeniu, ale miał swoje wady. Nowy Defender jest przyjemny, ale bez wad. Efektem jest 4×4, które sprawi, że na twojej twarzy pojawi się uśmiech na każdym terenie i pozostawi cię w dobrym nastroju po długiej jeździe, a jednocześnie może ciągnąć 3,500kg, przewozić dynamik ładunku na dachu do 168kg i zanurzać się w wodzie o głębokości do 900mm.
Transformacyjna szerokość możliwości wyróżnia nowego Defendara. Stały napęd na wszystkie koła oraz automatyczna skrzynia biegów o podwójnej prędkości, centralny dyferencjał i opcjonalny aktywny blokujący tylny dyferencjał zapewniają, że ma on wszystko, co jest potrzebne, aby doskonale radzić sobie w miękkim piasku pustyni, lodowatej tundrze Arktyki i wszędzie pomiędzy.
Konfigurowalny system Terrain Response
Land Rover wprowadził szereg technologii, aby dostarczyć możliwości, których klienci oczekują od Defendara, w tym najnowszą generację swojego opatentowanego systemu Terrain Response. Konfigurowalna technologia Terrain Response umożliwia kierowcom korzystanie z ekranu dotykowego nowego systemu infotainment Pivi Pro, aby dostosować każdy aspekt pojazdu do odpowiednich warunków otoczenia.
W oryginalnym Land Roverze Defenderze, kierowcy mogli ręcznie zablokować centralny dyferencjał, używając selektora biegów od wysokiego do niskiego. W nowym Defenderze, kierowcy mogą zapobiec poślizgowi na osiach, używając opcji Centre Slip Limited oraz Centre and Rear Slip Limited na centralnym ekranie dotykowym. Ponadto istnieje wybór trzech ustawień dla reakcji na pedał gazu i skrzyni biegów, układu kierowniczego i kontroli trakcji, pozwalając doświadczonym kierowcom off-road i nowicjuszom w terenie dostosować ustawienia pojazdu do swoich potrzeb. System pozwala na zapis czterech indywidualnych profili, dzięki czemu różni kierowcy mogą szybko aktywować swoje preferowane ustawienia.
Alternatywnie, inteligentna funkcjonalność Auto systemu Terrain Response 2 może rozpoznać nawierzchnię i dostosować odpowiednio pojazd bez ingerencji kierowcy.
Defender jest również pierwszym Land Roverem, który posiada program Wade w menu Terrain Response 2. Nowe ustawienie automatycznie łagodzi reakcję na pedał gazu, ustawia system grzewczy i wentylacyjny na recyrkulację powietrza w kabinie, blokuje napęd i dostosowuje wysokość jazdy do ustawienia terenowego, jednocześnie aktywując ekran wykrywania wody w systemie infotainment. Dzięki temu kierowcy mogą zobaczyć głębokość otaczającej wody i uzyskać pewność podczas pokonywania głębokiej wody – pozwalając im w pełni wykorzystać maksymalną głębokość zanurzenia nowego Defendara wynoszącą 900mm. Po wyjściu z programu Wade, nowy Defender automatycznie ciągnie hamulce, na moment, aby oczyścić i osuszyć tarcze hamulcowe oraz przywrócić optymalną wydajność hamowania po przejechaniu przez głęboką wodę.
Zaawansowane technologie All-Terrain Progress Control i ClearSight Ground View również wspierają kierowców w ekstremalnych sytuacjach terenowych, eliminując stres związany z utrzymywaniem niskiej prędkości i pokazując ukryty obszar tuż przed pojazdem na centralnym ekranie dotykowym.
Holowanie i przewożenie
Silna architektura nadwozia Land Rovera Defendara pomaga klientom w lepszym wykorzystaniu swojego świata, niezależnie od tego, czy chcą ciągnąć ciężkie ładunki, czy je przewozić, z szeroką gamą systemów bagażników dachowych i zaczepów oraz maksymalną zdolnością holowania wynoszącą 3,500kg. Nowoczesne technologie obejmują zaawansowaną pomoc w holowaniu, która eliminuje stres związany z trudnymi manewrami wstecznymi, pozwalając kierowcom kierować przyczepami palcami, korzystając z obrotowego kontrolera na centralnej konsoli. Nową funkcją Defendara jest inteligentne ustawienie działające z wizualizacją 3D na centralnym ekranie dotykowym.
Ultra-silna konstrukcja nadwozia jest gotowa na przygody wyprawowe, z maksymalnym ładunkiem na dachu wynoszącym 168kg, co sprawia, że jest doskonale dostosowana zarówno do campingowych wyjazdów, jak i wizyt w sklepie budowlanym. Maksymalny statyczny ładunek dachu wynoszący 300kg pozwala osobom szukającym przygód skorzystać z akcesorium namiotu pop-up, przekształcając Defendara w dom na terenie.
Wszechstronność przestrzeni ładunkowej
Tylna przestrzeń ładunkowa oferuje charakterystyczną dla Defendara praktyczność z 110, dostarczając do 1,075 litrów przy pełnej wysokości. Złożenie siedzeń drugiego rzędu zapewnia maksymalną objętość ładunkową wynoszącą do 2,380 litrów, a maksymalne obciążenie wynoszące do 900kg (110 P400) odpowiada praktycznemu dziedzictwu jego ikonicznych poprzedników.
Dla wariantów 110 oparcia siedzeń drugiego rzędu są dzielone w proporcjach 40:20:40 dla maksymalnej elastyczności, podczas gdy opcjonalne szyny bagażowe na podłodze przestrzeni ładunkowej są dostarczane z szeregiem akcesoriów do zatrzymywania mniejszych przedmiotów, aby zapobiec ich przesuwaniu się wewnątrz. Zamek zabezpieczający zapewnia dodatkową ochronę podczas wypraw – ciężka stalowa skrzynia zabezpiecza się do szyn bagażowych i jest wystarczająco duża, aby pomieścić laptopy, tablety i inne skarby. Ponadto wszystkie Defendery wyposażone są w zamykany schowek o pojemności 5.8 litra oraz głębokie kieszenie w drzwiach. Odsłonięta belka poprzeczna służy również jako półka, zapewniając 6.9 litra otwartej przestrzeni na drobiazgi.