2019 Mercedes-AMG A45 4MATIC+

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Mercedes-AMG A45 4MATIC+

Przejdź do galerii zdjęć2019 Mercedes-AMG A45 4MATIC+

Mercedes-Benz odniósł sukces z pierwszą generacją modelu A-Class 45 AMG, a gdy przeszedł do drugiej wersji tego hatchbacka, zmienił również nazwę na Mercedes-AMG A45 4MATIC+.

Po tym, jak AMG stało się odrębną marką, większość jej modeli opierała się na samochodach Mercedes-Benz, co miało miejsce także w przypadku A-Class. Jednak, poza ogólnym wyglądem nadwozia, zmieniło się wszystko. Pojazdy, które produkowano, były znacznie bardziej agresywne i nieprzypadkowe. Co więcej, ich układy napędowe były unikalne, tak samo jak ręcznie robione silniki znajdujące się pod ich maskami.

Charakterystyczny grill Panamericana był jednym z detali, które sprawiły, że A45 4MATIC+ wyglądał inaczej niż zwykły hatchback A-Class. Dodatkowo, przedni zderzak miał duży wlot powietrza w dolnej części, flanked by boczne wloty oraz parę skrzydełek, które poprawiały aerodynamikę. Z boku, 18-calowe felgi ozdobione były logo AMG i pokryte oponami 245/40.

Z tyłu, nad klapą bagażnika, niemiecki producent dodał funkcjonalne skrzydło, które zwiększało siłę docisku samochodu.

Wnętrze chwaliło się wysokimi, wzmocnionymi fotelami kubełkowymi zintegrowanymi zagłówkami, a także wycięciami na pasy wyścigowe, chociaż te były głównie dla sportowego wyglądu. Ale, podobnie jak w pozostałych wersjach A-Class, wyposażono je w dwa ekrany pokryte jedną taflą szkła. Ten przed kierowcą służył jako panel instrumentów, a ten umieszczony nad środkową konsolą był przeznaczony dla systemu infotainment MBUX. Producent zainstalował wentylacje przypominające turbiny, przeniesione z normalnej A-Class, ale trójramienna kierownica była zarezerwowana dla wersji AMG.

Pod maską, A45 4MATIC+ dysponował transversyjnym silnikiem czterocylindrowym z turbo doładowaniem, który współpracował z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów SPEEDSHIFT DCT-8G (sprzęgło podwójne), przenosząc moc na wszystkie koła.

 Wybitna wydajność, doskonała dynamika jazdy, ekspresyjny design – nowe sportowe modele Mercedes-AMG A45 4MATIC+/A45 S 4MATIC+ oraz CLA45 4MATIC+/CLA45 S 4MATIC+ ponownie potwierdzają swoją dominującą pozycję w swoich segmentach. Bezproblemowo kontynuują historię sukcesu swoich poprzedników, jednocześnie ustanawiając liczne nowe standardy. Dostępne w dwóch wariantach mocy i momentu obrotowego, całkowicie nowo opracowany silnik o pojemności 2.0 litra jest najsilniejszym turboładowanym silnikiem czterocylindrowym na świecie w produkcji seryjnej. Nawet podstawowy model o mocy 285 kW (387 hp) jest mocniejszy niż jego poprzednik. Wariant S z mocą 310 kW (421 hp) rywalizuje z wyraźnie wyższymi klasami pojazdów. Perfekcyjne przełożenia we wszystkich sytuacjach jazdy oraz szybkie zmiany biegów mierzonych w milisekundach gwarantowane są przez nową automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT DCT-8G z ośmioma biegami. Aktywne, w pełni zmienne napędy AMG Performance 4MATIC+ rozdzielają moc na tylne koła w sposób selektywny dzięki AMG TORQUE CONTROL – dla maksymalnej przyczepności i spektakularnego trybu driftu. Umożliwiają to nowe różnicowe tylne z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi – po jednym dla każdego tylnego koła.

Dzięki swoim nowym kompaktowym modelom sportowym Mercedes-AMG po raz kolejny pokazuje swoje wysokie kompetencje rozwojowe: „Całkowicie przeprojektowaliśmy nasze modele „45” – od silnika i skrzyni biegów, przez podwozie, aż po wyrafinowany napęd i oczywiście sam design – wszystko z jednym celem: podnieść dynamikę pojazdu i sportowe doznania jazdy na poziom wcześniej nieosiągalny w klasie kompaktowej. Prezentując ten, nasz najsilniejszy i najbardziej dynamiczny kompaktowy samochód sportowy, wzmacniamy również znaczenie tego segmentu w naszej strategii rozwoju”, mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Eksterier: członkostwo w rodzinie AMG jeszcze bardziej widoczne

Nowe modele Mercedes-AMG A45 4MATIC+ i CLA45 4MATIC+ są jeszcze bardziej charakterystyczne niż ich poprzednicy. Eksterier przekazuje czystą radość z jazdy nawet podczas postoju. Po raz pierwszy klasa kompaktowa ma teraz również grill AMG o szerszych dolnych konturach i dwunastu pionowych lamelach – jako wyraźny wskaźnik przynależności do rodziny AMG Performance. Jednocześnie wyraźny „nos rekina”, smukłe, głęboko konturowane reflektory oraz płaska, aerodynamicznie korzystna maska z wypukłościami optycznie obniżają przednią część, tworząc wrażenie niezwykle dynamicznego napędu do przodu.

Imponująca obecność jest również podkreślona przez szersze przednie błotniki z poszerzonymi nadkolami. Tworzą one przestrzeń dla szerszej osi przedniej i podkreślają atletyczny wygląd. Ten muskularny efekt jest jeszcze silniejszy w modelu A45 4MATIC+ niż w CLA45 4MATIC+, ponieważ standardowy CLA ma już szerszy rozstaw przednich kół, a błotniki mogły być poszerzone w mniejszym stopniu.

Indywidualne szczegóły jako cechy wyróżniające

Przedni zderzak również stanowi cechę wyróżniającą. W A45 4MATIC+ ma on design przypominający skrzydło odrzutowca. Poziome żebra w zewnętrznych wlotach powietrza i wydłużony dolny wlot powietrza podkreślają wrażenie szerokości. CLA45 4MATIC+ ma jeszcze bardziej ekspresyjny wygląd dzięki swoim zewnętrznym wlotom powietrza, które przypominają odrzutowiec, co pokazuje jego bliskie pokrewieństwo z AMG GT 4-drzwiowym Coupé. Rozdzielacz powietrza płynnie przechodzi w boczne zasłony powietrzne przed przednimi kołami, które optymalizują przepływ powietrza, aby poprawić aerodynamikę i wartość Cd.

Z boku, szersze progi boczne AMG wizualnie obniżają te kompaktowe samochody sportowe, tak aby zdawały się mocniej przylegać do drogi. Jeśli wybrane jest wykończenie Silver Chrome, wstawki są w srebrnym chromie, a w przypadku pakietu AMG Night są w połyskującym czarnym kolorze.

Lusterka zewnętrzne są zamontowane na „muskułach” drzwi, nawiązując do wyglądu coupé i samochodów sportowych Mercedes-AMG. Wygląda to nie tylko bardzo sportowo, ale także poprawia aerodynamikę.

W standardzie podstawowe warianty mają 18-calowe lekkie felgi aluminiowe o szerokości 8.5 J x 18 w 10-ramiennej konstrukcji, aerodynamicznie zoptymalizowane i pomalowane na szaro tantalowym z oponami 245/40 R 18.

Modele S są wyposażone w 19-calowe lekkie felgi aluminiowe w 5-podwójnej konstrukcji – o szerokości 8.5 cala dla A45 S 4MATIC+ i 9 cali dla CLA45 S 4MATIC+. Atrakcyjne aluminiowe felgi są aerodynamicznie zoptymalizowane i pomalowane na szaro tantalowym z błyszczącym wykończeniem, a opony mają rozmiary 245/35 R 19 i 255/35 R 19 (dla CLA45) odpowiednio. W podstawowych modelach system hamulcowy AMG z wysoką wydajnością charakteryzuje się malowanymi na szaro zaciskami hamulcowymi z białym napisem AMG. W wersjach S można rozpoznać je po większych, czerwonych zaciskach hamulcowych o sześciu tłokach z czarnym napisem AMG.

Okrągłe podwójne rury wydechowe dla sportowych samochodów kompaktowych

Tył charakteryzuje się dwiema okrągłymi podwójnymi rurami wydechowymi (średnica 82 mm) oraz szerokim zderzakiem tylnym. Modele S wyróżniają się większymi, 90 mm rurami wydechowymi z wewnętrznymi żłobieniami i napisem AMG. Wrażenie szerokości z tyłu jest dodatkowo podkreślone przez smukłe, dwuczęściowe klosze tylnych świateł. Dyfuzor z dwoma pionowymi podwójnymi żebrami przyczynia się do lepszej aerodynamiki (CLA45: cztery indywidualne żebra) – jest wydłużony do przodu w środkowej części pojazdu, co czyni go bardziej efektywnym. Efekt jest dopełniony przez spojler w kolorze nadwozia na spojlerze dachowym lub na klapie bagażnika (CLA45).

Najważniejsze opcje zewnętrzne:

Pakiet aerodynamiczny AMG dla zoptymalizowanej równowagi aerodynamicznej, w tym zmodyfikowany rozdzielacz powietrza i dodatkowe flici na przednim zderzaku, dodatkowe ostrze dyfuzora, boczne wargi spojlera na zderzaku tylnym oraz spojler tylni (A45) lub większa warga spojlera (CLA45) w połyskującym czarnym kolorze. Te elementy zwiększają docisk, a tym samym stabilność prowadzenia przy fizycznych granicach.
19-calowe lekkie felgi aluminiowe w 5-podwójnej konstrukcji, aerodynamicznie zoptymalizowane, pomalowane albo na szaro tantalowym z błyszczącym wykończeniem, albo na czarnym matowym z błyszczącą krawędzią.
19-calowe felgi kute w konstrukcji krzyżowej, pomalowane albo na szaro tytanowym z błyszczącym wykończeniem, albo na czarnym matowym z błyszczącą krawędzią, z symulowanym centralnym zamknięciem w aluminium.
Pakiet AMG Night z elementami stylistycznymi w połyskującym czarnym kolorze – na przykład rozdzielacz powietrza lub wstawki w progach – oraz czarne chromowane końcówki wydechu.
Pakiet Silver Chrome z rozdzielaczem powietrza i wstawkami w progach w srebrnym chromie.
Nadwozie: rozbudowane wzmocnienia

Inżynierowie AMG znacznie wzmocnili nadwozie, ponieważ stanowi ono podstawę dla precyzyjnych parametrów samoobrotu oraz stabilności toru jazdy i kąta pochylenia, także podczas jazdy z dużą prędkością. Lekka płyta aluminiowa przykręcona pod silnikiem – „płyta ścinająca” – zwiększa sztywność skrętną w przedniej części pojazdu. Dodatkowo zastosowano wzmocnienia w postaci połączenia między przednimi amortyzatorami, a także „strzelb” – dodatkowych płyt wzmacniających łączących człony boczne z słupkami A, aby zminimalizować ruchy przedniej sekcji. Krzyżowe wzmocnienia z przodu i z tyłu podwozia further improve rigidity. W rezultacie cały system zawieszenia reaguje z dużą precyzją nawet przy fizycznych granicach, dając kierowcy wyraźne informacje zwrotne – z znacznie zmniejszoną skrętem nadwozia wokół osi podłużnej i poprzecznej oraz mniejszym przechylaniem i bujaniem podczas zakrętów, hamowania i cykli obciążeniowych.

System napędowy: nowy turboładowany silnik czterocylindrowy z dużą mocą

Z mocą do 310 kW (421 hp) całkowicie nowo opracowany silnik o pojemności 2.0 litra jest najsilniejszym turboładowanym silnikiem czterocylindrowym wyprodukowanym w seryjnej produkcji. Mercedes-AMG poprawił moc poprzedniego silnika o 30 kW (40 hp). Maksymalny moment obrotowy wzrósł również z 475 do 500 niutonmetrów. Przy mocy na litr wynoszącej do 155 kW (211 hp) nowy wysokowydajny silnik turbo Mercedes-AMG wyprzedza nawet wiele znanych silników super-sportowych. Nowy, wysokoefektywny napęd jest produkowany na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, zgodnie z zasadą „Jedna osoba, jeden silnik”.

W modelach 45 czterocylindrowy silnik zapewnia niezwykle zwrotną wydajność w dwóch klasach mocy: 310 kW (421 hp) jako model S oraz 285 kW (387 hp) w wersji podstawowej.

Ta logika pozycjonowania już okazała się sukcesem dla modeli AMG Performance z silnikiem V8 i lepiej spełnia indywidualne życzenia klientów. Nowe kompaktowe samochody sportowe pokonują sprint od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: A45 S 4MATIC+ potrzebuje tylko 3.9 sekundy (CLA45 S 4MATIC+: 4.0 sekundy), podczas gdy podstawowy model A45 4MATIC+ pokonuje tę dyscyplinę w 4.0 sekundy (CLA45 4 MATIC+ w 4.1 sekundy). Maksymalna prędkość podstawowych modeli jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, podczas gdy modele S osiągają do 270 km/h z fabryki. Dzięki opcjonalnemu pakietowi AMG Driver’s Package maksymalna prędkość może być również zwiększona do 270 km/h dla wariantów podstawowych.

Oprócz swoich parametrów wydajnościowych, nowy silnik imponuje natychmiastową reakcją. W tym celu krzywa momentu obrotowego została starannie wyważona („kształtowanie momentu obrotowego”): maksymalny moment obrotowy 500 Nm (480 Nm w wersjach podstawowych) jest dostępny w zakresie 5000-5250 obr./min (4750-5000 obr./min w wersjach podstawowych). Dzięki tej konfiguracji inżynierowie AMG osiągnęli dostarczanie mocy porównywalne z silnikiem wolnossącym. Twórcy silnika zdołali zrealizować dynamicznie rosnącą krzywą momentu obrotowego w niższym zakresie prędkości obrotowej silnika, co poprawia reakcję na gaz. Rosnący moment obrotowy przy wyższych obrotach czyni silnik bardziej swobodnym. Ponadto, wysoka maksymalna prędkość obrotowa silnika (do 7200 obr./min) podkreśla sportowy charakter silnika.

Konstrukcja silnika: inteligentne szczegóły

Nowy silnik wyróżnia się licznymi inteligentnymi cechami konstrukcyjnymi. W przeciwieństwie do również transwersalnie zamontowanego czterocylindrowego silnika w modelach 35 lub poprzednim modelu, nowy silnik został obrócony wokół swojej osi pionowej o 180 stopni. Oznacza to, że turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się teraz z tyłu, od strony grodzi, gdy patrzy się z tyłu. System dolotowy znajduje się zatem z przodu. Ta konfiguracja umożliwia jak najniższe możliwe zaprojektowanie przodu pod względem aerodynamiki. Dodatkowo nowy układ pozwala na znacznie lepsze prowadzenie powietrza z krótszymi odległościami i mniejszą liczbą zakrętów – zarówno po stronie dolotu, jak i wydechu.

Turbosprężarka: łożyska wałeczkowe zmniejszają tarcie mechaniczne

Nowa turbosprężarka typu twinscroll łączy optymalną reakcję przy niskich obrotach silnika z dużą mocą w wyższym zakresie obrotów. Oprócz tego obudowa turbiny jest podzielona na dwa równoległe kanały przepływu.

W połączeniu z również podzielonymi kanałami w kolektorze wydechowym, możliwe jest oddzielne doprowadzanie przepływu spalin do turbiny. Celem jest zapobieganie wzajemnemu negatywnemu wpływowi poszczególnych cylindrów podczas cykli obciążeniowych oraz poprawa cyklu gazowego. Efektem są wyższe momenty obrotowe przy niższych obrotach silnika oraz niezwykle dobra reakcja na gaz.

Ponadto, wały sprężarki i turbiny mają po raz pierwszy łożyska wałeczkowe – jak w najwyższej wersji mocy silnika AMG 4.0-litra V8 w AMG GT 4-drzwiowym Coupé. Łożyska wałeczkowe redukują tarcie mechaniczne w turbosprężarce do minimum. Ładowarka reaguje zatem szybciej i osiąga swoją maksymalną prędkość do 169 000 obr./min szybciej.

Ciśnienie doładowania: elektronicznie sterowane dla optymalnej reakcji

Z maksymalnym ciśnieniem doładowania wynoszącym 2.1 bara silnik turbo 2.0-litrowy czterocylindrowy również jest liderem w swoim segmencie pod tym względem. Elektronicznie sterowana klapka upustowa (zawór upustowy) umożliwia jeszcze dokładniejsze i bardziej elastyczne kontrolowanie ciśnienia doładowania przy optymalizacji reakcji, szczególnie przy przyspieszaniu z częściowego obciążenia. Przy tym uwzględnia się liczne parametry. Główne sygnały wejściowe dla jednostki sterującej klapką upustową to ciśnienie doładowania, położenie przepustnicy oraz tendencja do stukania. Sygnały modyfikujące obejmują temperaturę powietrza dolotowego, temperaturę silnika, prędkość obrotową silnika oraz ciśnienie atmosferyczne. To także umożliwia tymczasowe zwiększenie ciśnienia doładowania (overboost) podczas przyspieszania.

Świeże powietrze jest używane oprócz oleju i wody do chłodzenia turbosprężarki. Jest kierowane bezpośrednio do ładowarki z kratki chłodnicy, przez pokrywę silnika zaprojektowaną jako deflektor powietrza oraz kanały pod maską. Koncepcja opiera się na zasadach i doświadczeniu zdobytymi podczas chłodzenia wbudowanych turbosprężarek obecnych silników AMG 4.0-litra V8, zaczynając od AMG GT w 2014 roku. Dodatkowo obudowa turbiny ma integralną izolację.

Karter: całkowicie aluminiowy o znakomitych właściwościach

Całkowicie aluminiowy karter jest jednostką odlewaną na zimno, która wyróżnia się doskonałymi właściwościami materiałowymi. W tym procesie stopiony aluminium jest wlewany do metalowej formy za pomocą siły grawitacji.

Dzięki dobrej przewodności cieplnej wodne formy pozwalają na szybkie chłodzenie i krystalizację stopu. Efektem jest drobnoziarnista, gęsta struktura, która zapewnia bardzo dużą wytrzymałość. Złożone geometrie wnętrza mogą być osiągane za pomocą zamkniętych rdzeni piaskowych.

Tzw. konstrukcja typu closed-deck – design zaczerpnięty z motorsportu – zapewnia maksymalną sztywność przy niskiej wadze i umożliwia osiąganie szczytowych ciśnień spalania sięgających aż 160 barów. Obszary wokół cylindrów są w większości solidne, a pokrywa jest przecinana jedynie przez mniejsze kanały dla chłodziwa i oleju silnikowego. Zespół korbowy z lekkim, kutym wałem korbowym oraz kutymi tłokami aluminiowymi z zoptymalizowanymi pierścieniami tłokowymi łączy niskie tarcie z wysoką wytrzymałością. Maksymalna prędkość obrotowa silnika wynosi 7200 obr./min, a szczytowa moc rozwijana jest przy 6750 obr./min. Misę olejową wyposażono w płyty separacyjne, dzięki czemu mimo większej wielkości misy, a nawet pod dużymi siłami przyspieszenia bocznego, zawsze jest wystarczająco dużo oleju silnikowego do smarowania wszystkich istotnych elementów.

Tuleje cylindrowe: powlekane NANOSLIDE

Aby zredukować tarcie między tłokami a cylindrami, wyłożenia są pokrywane przy użyciu opatentowanej technologii NANOSLIDE. To nadaje wyłożeniom lustrzaną powierzchnię dla minimalnego tarcia, jest dwukrotnie twardsze niż konwencjonalne żeliwne wyłożenia i w związku z tym czyni je znacznie bardziej trwałymi. NANOSLIDE został opracowany przez Daimler AG i jest chroniony przez ponad 90 rodzin patentowych i ponad 40 patentów. To pokrycie po raz pierwszy zastosowano w silniku V8 M 156 AMG, przez wiele lat wzmacniało inne silniki AMG i można je również znaleźć w silniku Formuły 1 zespołu Mercedes AMG Petronas Motorsport.

Zawory wydechowe: większe wymiary dla szybszych cykli gazowych

W głowicy cylindrów, przestawione i lekko nachylone wtryskiwacze oraz system świec zapłonowych pozwoliły na zastosowanie znacznie większych zaworów wydechowych niż w poprzednim silniku. Większe przekroje wydechowe pozwalają gazom swobodnie wydostawać się z komór spalania z minimalnymi stratami i redukują ogólną wentylację tłoka.

Dwa wałki rozrządu kontrolują 16 zaworów za pomocą wałków krzywkowych zoptymalizowanych pod względem wagi. Regulacja wałka rozrządu po stronie dolotu i wydechu zapewnia doskonałą reakcję i optymalizuje cykl gazowy dla każdego punktu pracy.

Zmienna kontrola zaworów CAMTRONIC po stronie wydechowej to kolejna cecha, z dwoma krzywkami na zawór. Krzywki mają różne geometrie, dzięki czemu w zależności od ustawienia krzywki dostosowanego do sytuacji jazdy, zawory wydechowe mogą być otwierane na krótko lub dłużej – dla jeszcze lepszej reakcji przy niskich obrotach silnika, komfortowej i ekonomicznej jazdy przy średnich obrotach oraz pełnego dostarczania mocy w wyższym zakresie obrotów.

Wtrysk paliwa: dwustopniowy dla zoptymalizowanej mocy

Turboładowanie i bezpośredni wtrysk z procesem spalania kierowanego przez wtrysk nie tylko pozwalają na wysoką wydajność mocy, ale także poprawiają efektywność termodynamiczną, a tym samym zmniejszają zarówno zużycie paliwa, jak i emisję spalin.

Po raz pierwszy nowy wysokowydajny czterocylindrowy silnik ma dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszej fazie szczególnie szybkie i precyzyjnie działające wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 200 barów. Jest to proces wielokrotny, kontrolowany przez system zarządzania silnikiem w zależności od potrzeb.

W drugiej fazie następuje dodatkowy wtrysk w kolektorze dolotowym z użyciem zaworów elektromechanicznych. Jest to potrzebne do osiągnięcia wysokiej specyficznej mocy silnika. Elektronicznie kontrolowane zasilanie paliwem ma ciśnienie robocze 6.7 bar.

Chłodzenie: zaawansowany system dla silnika, turbosprężarki i powietrza doładowującego

Wysoka moc wymaga inteligentnie zaprojektowanego systemu chłodzenia. Został on tak zaprojektowany, aby głowica cylindrów i karter mogły być chłodzone na różnych poziomach temperatury. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na chłodzenie zimnej głowicy cylindrów dla maksymalnej wydajności z efektywnym zapłonem, oraz ciepłego karteru, aby zredukować tarcie wewnętrzne silnika.

Chłodzenie głowicy cylindrów zapewnia mechaniczna pompa wodna o wysokiej wydajności, podczas gdy chłodzenie karteru odbywa się za pomocą drugiej, elektrycznie napędzanej pompy wodnej. Po zimnym starcie pompa ta pozostaje bezczynna, aż silnik się rozgrzeje. W czasie pracy jest regulowana przez jednostkę sterującą silnika, aby karter był zawsze chłodzony w zależności od potrzeb.

Dodatkowo, pompa może być włączana lub wyłączana w zależności od potrzeby, gdy mniej mocy jest potrzebne, lub przy niskich obrotach silnika. Ponadto elektryczna pompa wodna zapewnia pełną moc silnika i optymalne odprowadzanie ciepła w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Chroni również przed uszkodzeniem termicznym podczas biegu jałowego w bardzo wysokich temperaturach otoczenia.

Dodatkowo silnik ma funkcję zarządzania temperaturą oleju, która kontroluje fazę rozgrzewania i elastycznie reguluje temperaturę oleju silnikowego. Dzięki temu silnik osiąga swoją temperaturę roboczą szybciej, redukując tarcie i zużycie. Towarzyszy temu proekologiczny efekt, że zmniejsza się również zużycie paliwa i emisje podczas zimnego rozruchu.

Wysoki stopień doładowania silnika wymaga wysokowydajnego intercoolera. Aby powietrze doładowujące mogło być schłodzone w pobliżu temperatury otoczenia pomimo ekstremalnych ilości ciepła, po raz pierwszy opracowano dwustopniowy, pośredni intercooler. Działa on w połączeniu z systemem klimatyzacji i stosowany jest w modelach S, gdzie został zintegrowany z obwodem niskotemperaturowym. W tym celu konieczne było całkowite przeprojektowanie konfiguracji skraplacza w przedniej części. Jeden skraplacz znajduje się w nadkolu, a drugi w pierwszym rzędzie centralnego modułu chłodzącego. Oddzielna konfiguracja skraplacza i chłodnicy oraz zarządzanie termiczne zaprojektowane specjalnie w celu zaspokojenia codziennych potrzeb i osiągów torowych zapewniają efektywną i skoordynowaną wydajność chłodzenia.

Funkcje takie jak zarządzanie alternatorem, funkcja ECO start/stop z szybkim uruchamianiem, funkcja ślizgu oraz filtr cząstek stałych benzynowych są również częścią pakietu technologii dla nowego czterocylindrowego silnika AMG.

Cyfrowa i inteligentna ręczna montaż: „Jedna osoba, jeden silnik”

Nowy silnik jest w całości montowany ręcznie. W tym celu w fabryce silników AMG w Affalterbach zbudowano zupełnie nową linię produkcyjną, gdzie Mercedes-AMG podniósł zasadę „Jedna osoba, jeden silnik” oraz procesy Industry 4.0 do innowacyjnego poziomu, odzwierciedlającego najnowsze osiągnięcia w ergonomii, przepływach materiałowych, zapewnieniu jakości, zrównoważonym rozwoju i efektywności. W drodze wdrażania Industry 4.0, operacja ręcznego montażu AMG również podąża za wizją „inteligentnej produkcji”.

Ten proces wyróżnia się maksymalną elastycznością, jest przejrzysty i wysoce efektywny. Chroni i poprawia jakość silników oraz procesów produkcyjnych z wykorzystaniem innowacyjnych i cyfrowych technologii.

Automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G: zwinna i responsywna

Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G również przyczynia się do zwinnego i dynamicznego charakteru. Przełożenia zostały skonfigurowane tak, aby kierowca doświadczał bardzo spontanicznego przyspieszenia w wszystkich zakresach prędkości, w połączeniu z szybkimi zmianami biegów i optymalnymi połączeniami podczas zmiany biegów w górę. W zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT kierowca otrzymuje specyficzną konfigurację napędu z różnymi charakterystykami gazu i zmiany biegów.

Każdy, kto woli samodzielnie zmieniać biegi, może wybrać tryb manualny w każdym programie jazdy. Korzystając z tymczasowego trybu M, jest to możliwe bardzo szybko, po prostu obsługując łopatkę zmiany biegów na kierownicy.

Standardowa funkcja RACE-START umożliwia maksymalne przyspieszenie z miejsca, co jest silnym przeżyciem emocjonalnym. Dotyczy to również dźwięku napędu z częściowym przerwaniem zapłonu podczas zmiany biegu oraz automatycznego podwójnego sprzęgnięcia przy redukcji. Żaden z tych aspektów nie jest zaniedbany pod względem efektywności: w trybie „Comfort” aktywna jest funkcja ECO start/stop; funkcję „ślizgu” można wybrać w trybie „Indywidualnym”.

Napęd AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL

Niezwykle dynamiczne doznania z jazdy w zupełnie nowym wymiarze są w dużym stopniu wspierane przez w pełni zmienny napęd na cztery koła, który jest standardowo dostępny. Tajemnica tkwi w AMG TORQUE CONTROL w nowym różnicowym tylnej osi: posiada on dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, z których każde jest połączone z jednym z wałów napędowych tylnej osi. W ten sposób moc napędu może być nie tylko całkowicie zmiennie rozdzielana pomiędzy przednie a tylne koła, ale także selektywnie między lewym i prawym tylnym kołem. Oznacza to, że w zależności od trybu jazdy i sytuacji moment obrotowy może być oddzielnie rozdzielany między oba tylne koła.

Rezultatem jest nieprzerwana optymalna przyczepność, nawet w trudnych warunkach drogowych i podczas ekstremalnych manewrów zakrętowych, na przykład na torze wyścigowym. Ponadto to zaawansowane rozwiązanie umożliwia tryb Drift (standardowy w modelach S, uwzględniony w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych), który umożliwia „powersliding” dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.

Tryb Drift można aktywować w trybie jazdy „RACE” za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem że ESP® jest dezaktywowane, a skrzynia biegów znajduje się w trybie manualnym.

Kontrola elektro-mechaniczna: szybka reakcja niezależnie od prędkości obrotowej

Kontrola momentu obrotowego na przednią i tylną oś oraz między dwoma tylnymi kołami jest elektro-mechaniczna. Czynniki wpływające na rozdział momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, przyspieszenie poprzeczne i podłużne oraz kąt skrętu, ale również różnice prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybrany bieg i położenie pedału gazu.

Główne zalety elektro-mechanicznej kontroli w porównaniu do systemu elektro-hydraulicznego dotyczą bardziej wysublimowanej dynamiki jazdy – przede wszystkim dzięki znacznie szybszej reakcji i niezależnemu od prędkości działaniu tarcz w całym zakresie regulacji.

Kontrola napędu na cztery koła zależy od wybranego trybu jazdy oraz ustawienia AMG DYNAMICS. W trybach „Podstawowy” i „Zaawansowany” system 4MATIC jest w trybie „Comfort”. W „Pro” i „Master” (standardowy dla modeli S, włączony w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych) system 4MATIC przechodzi w tryb „Sport” – dla jeszcze bardziej zwinnego prowadzenia i jeszcze wyższego progu krytycznego.

Zanim system interweniuje, 3-stopniowe ESP® z indywidualnymi strategiami kontrolnymi w trybie SPORT HANDLING MODE pozwala na większe kąty dryfu dla sportowego stylu jazdy. Podczas wchodzenia w zakręty modele „45” mają jeszcze bardziej zwrotną reakcję dzięki interwencji hamulcowej na wewnętrznym tylnym kole – w zależności od wybranego trybu AMG DYNAMICS lub trybu jazdy.

Zawieszenie: specyficzne komponenty dla wysoko dynamicznego prowadzenia

Nowe zawieszenie AMG z charakterystycznymi elementami sprężynowymi oraz nowymi, selektywnymi amortyzatorami częstotliwościowymi stanowi podstawę dla wysokiej stabilności kierunkowej i wysoko dynamicznych właściwości zakrętowych z minimalnym przechyłem nadwozia. Jednocześnie komfort został poprawiony w porównaniu do poprzedniego modelu. Dynamika podłużna i poprzeczna są doskonale skoordynowane.

Wszystkie elementy zawieszenia zostały gruntownie zrewidowane, aby osiągnąć wyższą maksymalną przyspieszenie boczne przy jednoczesnej łatwości prowadzenia pojazdu na granicach.

W przedniej osi zastosowano konstrukcję McPhersona. Zawieszenie jest realizowane przez jedną wahacz pod kołem, jedną kolumnę sprężynową oraz jeden drążek stabilizujący. Specjalna geometria osi redukuje wpływ napędu na układ kierowniczy – dla wysokiego komfortu i zwinnego prowadzenia. Nowy wahacz w aluminum zmniejsza masy niesprężyste, co umożliwia bardziej czułą reakcję sprężyn. Zaciski hamulcowe na przedniej osi są przykręcane promieniowo – technologia z motorsportu dla większej stabilności. Nośnik przedniej osi jest sztywno przymocowany i w ten sposób dodatkowo usztywnia przednią sekcję.

Tylne zawieszenie 4-linkowe jest również sztywno połączone z nadwoziem za pomocą nośnika tylnej osi, co zapewnia dużą sztywność skrętną. Tam znajdują się trzy poprzeczne wahacze oraz jeden wahacz trailing oraz specyficzne łożyska na każde tylne koło. Ta konstrukcja zapewnia maksymalną stabilność jazdy i zwinność.

Adaptacyjnie regulowane tłumienie AMG RIDE CONTROL: z trzema trybami

Opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL umożliwia kierowcy wybór spośród trzech różnych trybów regulacji zawieszenia. Spektrum obejmuje od komfortu po sportowy. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła w zależności od sytuacji jazdy i warunków drogowych. Dzieje się to w ciągu milisekund i jest nieskończono zmienne, z szerokim zakresem charakterystyk tłumienia. Efektem jest poprawa zarówno komfortu jazdy, jak i zwinności w równym stopniu.

Wysokowydajny system hamulcowy: odporny na blaknięcie i niezawodny

Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia opóźnienia odporne na blaknięcie oraz krótkie drogi hamowania. W podstawowych modelach czterotłokowe metalowe stałe zaciski przednie działają na tarcze hamulcowe o średnicy 350 x 34 mm, podczas gdy na tylnej osi działają jednopłytkowe pływające zaciski na tarcze o średnicy 330 x 22 mm. Tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać blaknięciu hamulców, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Zaciski hamulcowe pomalowane na szaro mają biały napis AMG.

Modele S i modele podstawowe z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS są hamowane przez jeszcze większy system hamulcowy wyposażony w 6-tłokowe stałe zaciski i tarcze hamulcowe o średnicy 360 x 36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski hamulcowe są pomalowane na czerwono i mają czarne logo AMG.

Układ kierowniczy: ze specjalnym mechanizmem kierowniczym i zmiennym przełożeniem

Wrażliwy na prędkość, elektro-mechaniczny układ kierowniczy wspiera sportowy styl jazdy dzięki swoim bezpośrednim reakcji na skręt. Ma specjalny mechanizm z zmiennym przełożeniem i dwoma krzywymi charakterystycznymi: w zależności od wybranego programu jazdy, zapewnia sztywny i sportowy lub bardziej komfortowy feedback sterowania. Sztywne mocowanie w integralnej konstrukcji jeszcze lepiej łączy układ kierowniczy z nadwoziem, co zwiększa precyzję kierowania.

System wydechowy AMG: z klapą wydechową do modulacji dźwięku

W standardzie system wydechowy ma klapę wydechową, która jest automatycznie kontrolowana w zależności od prędkości obrotowej i obciążenia silnika. W zależności od wybranego programu jazdy moduluję dźwięk od harmonijnie dyskretnego (w programach Ślisko, Komfort i Sport) do emocjonalnie sportowego (w Sport+).

Sześć trybów jazdy: charakterystyka pojazdu z szerokim zakresem

Sześć trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Ślisko”, „Komfort”, „Sport”, „Sport +”, „Indywidualny” i „RACE” (standardowy dla modeli S, włączony w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych) pozwala na szeroki zakres charakterystyki pojazdu, od komfortowego po dynamiczny.

Liczne istotne parametry są modyfikowane:

Napęd: charakterystyka pedalu gazu, czasy zmiany biegów i timing, charakterystyka dźwięku z opcjami Zredukowany, Umiarkowany, Sportowy lub Dynamiczny.
Skrzynia biegów: automatyczna lub manualna.
AMG DYNAMICS: Funkcje zwinności, takie jak kontrola napędu na cztery koła, charakterystyka kierowania oraz dodatkowe funkcje ESP® w wersjach Podstawowej, Zaawansowanej, Pro lub Mistrza (standardowo dla modeli S, włączone w opcjonalnym pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych).
System wydechowy: Dźwięk i natura dźwięku, Funkcje, Zrównoważony lub Potężny.
Podwozie (z opcjonalnym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL): w Komfort, Sport, Sport+.
Indywidualne programy jazdy oferują indywidualne doznania podczas jazdy, precyzyjnie dostosowane do różnych warunków jazdy i wymagań kierowcy.

„Ślisko”: Optymalne dostosowanie do śliskich i zaśnieżonych nawierzchni drogowych, z redukowanym zapotrzebowaniem na moc i płaską krzywą momentu obrotowego. Gładkie zmiany biegów i wcześniejsze zmiany biegów wspierają wrażenie jazdy charakteryzujące się stabilnością.
„Komfort”: Komfortowa i efektywna jazda, np. dzięki bardzo wczesnym zmianom biegów. Zawieszenie i układ kierowniczy są dostosowane do podkreślenia komfortu. Ponadto funkcja ECO start/stop jest aktywna.
„Sport”: Sportowe charakterystyki dzięki bardziej zwrotnej reakcji na pedał gazu kierowcy, krótszym czasom zmiany biegów, wcześniejszym redukcjom biegów i znacznie bardziej emocjonalnym zmianom biegów dzięki podwójnemu sprzęgnięciu. Bardziej dynamiczne ustawienie zawieszenia i układu kierowniczego.
„Sport+”: ekstremalnie sportowe charakterystyki dzięki jeszcze bardziej zwrotnej reakcji na gaz, zwiększonemu akcentowi dźwiękowemu podwójnego sprzęgnięcia podczas redukcji biegów oraz selektywnej kontroli momentu obrotowego podczas zmian biegów przy wyłączeniu cylindrów dla optymalnych czasów zmian biegów. Zwiększona prędkość obrotowa na biegu jałowym dla szybszego przyspieszania. Jeszcze bardziej dynamiczne ustawienie zawieszenia, układu kierowniczego i napędu.
„RACE”: Dla wysoko dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. W tym programie wszystkie parametry są skonfigurowane dla maksymalnej wydajności.
„Indywidualny”: Umożliwia wybór i zapis indywidualnych parametrów zgodnie z osobistymi preferencjami. Dodatkowo funkcja „ślizgu” dostępna jest w ustawieniach jazdy „Zredukowanej” i „Umiarkowanej”.
AMG DYNAMICS: więcej zwinności przy wysokiej stabilności

Jako cecha trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowe modele 45 mają AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana kontrola dynamiki pojazdu rozszerza stabilizujące funkcje ESP® o interwencje zwiększające zwinność w kontroli napędu na cztery koła, charakterystykach kierowania i dodatkowych funkcjach ESP®. Przy szybkich zakrętach, na przykład, krótka interwencja hamulcowa na wewnętrznym tylnym kole generuje zdefiniowany ruch obrotowy wokół osi pionowej dla responsywnego i precyzyjnego wjazdu w zakręt.

A 45 2.0L 8AT AWD (387 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc284.6 Kw @ 6500 Rpm
387 Hp @ 6500 Rpm
382 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 4750-5000 Rpm
480 Nm @ 4750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/40 Zr 18
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.4 In (1407 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/61.3 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

A 45 S 2.0L 8AT AWD (421 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc309.6 Kw @ 6750 Rpm
421 Hp @ 6750 Rpm
415 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 5000-5250 Rpm
500 Nm @ 5000-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h3.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/40 Zr 18
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.4 In (1407 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/61.3 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Masa własna3406 Lbs (1545 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.