2019 Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

Przejdź do galerii zdjęć2019 Mercedes-AMG CLA 35 4MATIC Shooting Brake

Mercedes-AMG stworzyło bardziej przestronną wersję modelu CLA 35, jednak podobnie jak jego nie-AMG brat, Mercedes-Benz CLA Shooting Brake, miał ogólny kształt przypominający shooting brake. Co więcej, producent nazwał go w ten sposób, mimo że samochód miał cztery drzwi i klapę bagażnika.

Po tym, jak klienci zaakceptowali fakt, że samochód z czterema drzwiami może być nazywany coupe, musieli pogodzić się z tym, że ten nietypowy kształt nazywa się shooting brake. W pewnym sensie było to niesprawiedliwe, by tę wersję Mercedes-AMG CLA określać jako kombi, skoro CLA już wcześniej uważano za czterodrzwiowe coupe, więc to przyszło naturalnie. Dodatkowo, dzięki wkładowi AMG, samochód stał się rodzinnym pojazdem/ szybkim kombi. Na rynku nie miał konkurencji, ponieważ żaden z europejskich producentów premium nie oferował takiego pojazdu.

Na przodzie samochód miał charakterystyczny dla AMG grill z podwójną poziomą belką, która podtrzymywała emblemat trójramiennej gwiazdy producenta. Po bokach znajdowały się opływowe reflektory ozdobione diodami LED do jazdy dziennej w górnej części. Na dolnym zderzaku Mercedes-AMG zainstalowało klasyczny, A-kształtny dolny grill, flankowany przez obszerne wloty powietrza. Maskę zdobiły dwie wyżłobienia, dając wrażenie pojazdu z silnikiem umieszczonym wzdłuż. W rzeczywistości był tam silnik umieszczony poprzecznie. Jednak najważniejszą różnicą w porównaniu do CLA 35 czy A 35 była linia dachu. Posiadała ona wydłużony dach opadający za słupkami C i kończący się spojlerem nad wyprofilowaną klapą bagażnika. Światła tylne były wydłużone od błotników do klapy bagażnika, co tworzyło wrażenie sportowego pojazdu. Na koniec producent zamontował parę okrągłych końcówek wydechowych po obu stronach samochodu. Nie były to fałszywe końcówki, ale prawdziwe.

W wnętrzu producent użył tych samych silnie wyprofilowanych foteli co w CLA 35. Zapewniały one doskonałe wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Na desce rozdzielczej, charakterystyczny dla AMG zestaw wskaźników miał cyfrowy wyświetlacz rozszerzający się nad deska rozdzielcza dzięki ekranowi dotykowemu systemu infotainment. Oba ekrany były pokryte tą samą taflą szkła, co tworzyło wrażenie jednego, ciągłego wyświetlacza. Mimo to, nie było to do końca prawdą. Pod nimi, producent zastosował te same okrągłe nawiewy co w pozostałych modelach CLA. Kierownica z trzema podwójnymi ramionami została zaprojektowana i zainstalowana przez AMG, a nie Mercedes-Benz. Na tylnej kanapie ledwo było miejsca dla trzech pasażerów, ale dwójka mogła się komfortowo pomieścić na długie trasy. Na koniec, bagażnik oferował 505 litrów (16,9 cu-ft) przestrzeni, co było więcej niż w jakimkolwiek innym modelu CLA.

Ręcznie robiony silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów przekazywał moc za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Speedshift opracowanej, zaprojektowanej i dostrojonej przez AMG. Moc przekazywana była na wszystkie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego systemu transmisyjnego, który kierował moment obrotowy na to koło, które miało najlepszą przyczepność.

 Już piąty model w klasie kompaktowej, nowy CLA35 4MATIC Shooting Brake jest najnowszym wejściem do świata Mercedes-AMG. Model pięciodrzwiowy łączy potężne proporcje sportowego coupé z dodatkową funkcjonalnością dzięki wydłużonemu dachowi, dużej klapie bagażnika, szerokiemu otwarciu bagażnika oraz zmiennemu wnętrzu. Zwinny, wysokotorowy silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra dostarcza 225 kW (306 KM), które są zmiennie rozdzielane na oś przednią i tylną za pośrednictwem 7-biegowej skrzyni biegów typu dual-clutch oraz napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC. Sportowe osiągi (przyspieszenie 0-100 km/h w 4.9 sekundy) są połączone z większą przestrzenią dla bagażu lub sprzętu sportowego i rekreacyjnego.

„Nowy CLA35 Shooting Brake, z jego wyrazistym designem, zwinnością oraz elastycznym bagażnikiem jest atrakcyjną alternatywą dla młodych klientów prowadzących aktywny styl życia z różnymi zajęciami rekreacyjnymi. Dzięki Shooting Brake oferujemy tym indywidualistom dostęp do ekscytującego świata AMG Driving Performance, dostosowanego do ich specyficznych wymagań”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Z genami sportowego samochodu: design zewnętrzny

Design z wydłużoną maską, w tym wybrzuszeniami, szerokimi nadkolami, smukłą linią boczną, kompaktową szybą oraz poszerzonym tyłem wyraźnie ukazuje geny sportowego samochodu. Specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy z podwójnym żaluzjami oraz zderzak przedni AMG Line z flicami wokół grilli powietrznych, a także przedni splitter i wstawki na żaluzjach zewnętrznych w srebrnym chromie to charakterystyczne elementy modeli „35”, a tym samym również cechy wyróżniające Shooting Brake.

Z boku przyciągają wzrok zoptymalizowane aerodynamicznie 18-calowe lekkie koła ze stopów w stylu 5-ramiennego (opcjonalnie 19-calowe) oraz dynamicznie ukształtowane panele progów. Kontur bezramowych okien jest identyczny do konturu Coupé aż do słupka B. Za nim linia okna biegnie znacznie wyżej, co ułatwia wsiadanie pasażerom z tyłu i umożliwia większą pojemność bagażnika.

Tył pojazdu dominuje zderzak tylny z wlotem dyfuzora oraz czterema pionowymi finami, krawędzią aerodynamiczną AMG w kolorze pojazdu na spojlerze dachowym oraz dwoma okrągłymi końcówkami wydechu po lewej i prawej stronie. Dwie wąskie lampy tylne w formie dwuczęściowej oraz tablica rejestracyjna umieszczona w zderzaku sprawiają, że tył wygląda szczególnie szeroko.

Dostosowane opcje: Pakiety Design i szeroki wybór kół

Dostęp do świata Mercedes-AMG oznacza również duży wybór indywidualnych elementów wyposażenia na życzenie, dzięki którym każdy klient może dostosować swój Shooting Brake pod siebie. Opcje dotyczące zewnętrznego obejmują:

– Pakiet AMG Night z elementami designu w kolorze czarnym, takimi jak przedni splitter czy wkładki w panelach progów, plus końcówki wydechu w czarnym chromie
– Pakiet Aerodynamiki AMG dla optymalizacji balansu aerodynamicznego, w tym zmodyfikowany przedni splitter oraz flici w zewnętrznych grilicach powietrznych, a także krawędź aerodynamiczna w wysokopołyskowym czarnym na spojlerze dachowym. Wprowadzone zmiany zwiększają siłę nośną ujemną, a tym samym stabilność prowadzenia przy sportowych granicach
– 48,3 cm (19-calowe) lekkie koła AMG 5-ramienne, malowane w wysokim połysku
– 48,3 cm (19-calowe) lekkie koła AMG wielo-ramienne, malowane w wysokim połysku
– 48,3 cm (19-calowe) lekkie koła AMG wielo-ramienne, malowane na matowo, rant obręczy z wysokim połyskiem
– Sportowe wnętrze z charakterystycznymi elementami wyposażenia

Bezramowe drzwi otwierają się do wnętrza o wysokotechnologicznej atmosferze, gdzie jakość i elegancja spotykają się z w pełni cyfrowymi wyświetlaczami. Cechy charakterystyczne modeli „35” obejmują sportowe fotele z tapicerką w skórze man-made ARTICO oraz mikrofibrze DINAMICA w czerni z czerwonym podwójnym przeszyciem, uzupełnione centralnym elementem dekoracyjnym tablicy rozdzielczej w czarnej DINAMICE z czerwonym paskiem wykończeniowym.

Alternatywnie dostępna jest tapicerka w skórze man-made ARTICO w kolorze neva szary/czarny z ciemnoszarym podwójnym przeszyciem oraz wstawki z aluminium o długim, jasnym usłojeniu.

Specyficzna dla AMG konsola centralna w wysokim połysku czerni z domyślnym touchpadem ma dodatkowe przyciski, które kontrolują 3-stopniowy ESP®, tryb manualnej skrzyni biegów oraz opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL. W połączeniu z opcjonalnym pakietem skórzanym, ma srebrny chromowy obramowanie konsoli.

Charakterystyczna, sportowa atmosfera AMG jest także podkreślona przez sportowe pedały ze szczotkowanej stali nierdzewnej z gumowymi wstawkami, dywaniki podłogowe w czerni z napisami AMG oraz wkładkę w wyglądzie nubukowej skóry, podsufitkę z czarnego materiału oraz progi drzwiowe AMG w szczotkowanej stali nierdzewnej z przodu z napisem „AMG”.

System infotainment MBUX z wyświetlaczami specyficznymi dla AMG

Połączenie sportowego designu z wyrafinowanymi detalami widoczne jest także w systemie infotainment MBUX z jego innowacyjnym konceptem sterowania i wyświetlania. MBUX tworzy jeszcze bliższe połączenie między pojazdem, kierowcą i pasażerami. Emocjonalnie atrakcyjne prezentacje podkreślają przejrzystą strukturę sterowania i cechują się doskonałą grafiką 3D o maksymalnej rozdzielczości. Wizualnie oba wyświetlacze znajdujące się pod wspólną szklaną pokrywą łączą się w Widescreen Cockpit i jako element centralny podkreślają poziomą orientację wnętrza.

Klient ma do wyboru trzy style wyświetlania AMG: „Classic”, „Sport” i „Supersport” dla zestawu wskaźników. Tryb „Supersport” wyróżnia się centralnym, okrągłym obrotomierzem oraz dodatkowymi informacjami prezentowanymi w formie pasków po lewej i prawej stronie obrotomierza: w perspektywie trójwymiarowej sięgają daleko w tło do sztucznego horyzontu. Poprzez menu AMG kierowca może uruchomić różne specjalne wyświetlacze:

– Wyświetlacz biegów – z żółtym symbolem „M” w trybie manualnym
– Menu rozgrzewania – temperatura silnika i oleju przekładniowego
– Menu ustawień – ustawienia AMG DYNAMIC SELECT
– G-Meter – przyspieszenia wzdłużne i poprzeczne
– Race-Timer – stoper, czasy okrążeń i sektorów
– Dane silnika – moc i moment obrotowy, temperatura oleju silnikowego i przekładniowego
Wyświetlacz multimedialny dotykowy podkreśla również dynamiczny charakter z indywidualnymi wyświetlaczami AMG, takimi jak wizualizacja programów jazdy, AMG TRACK PACE i dane telemetryczne.

Obsługa bez dotyku: asystent wnętrza

Dzięki nowemu opcjonalnemu asystentowi wnętrza MBUX, wybrane funkcje infotainment mogą być obsługiwane bezdotykowo, a światło czytelnicze można włączać i wyłączać. Asystent rozróżnia interakcje kierowcy i pasażera oraz rozpoznaje określone pozycje i ruchy rąk. Obszar interakcji dla asystenta wnętrza MBUX znajduje się przed wyświetlaczem multimedialnym aż do konsoli centralnej, w tym touchpada pomiędzy kierowcą a pasażerem siedzącym z przodu.

Asystent wnętrza MBUX rozpoznaje ruch w kierunku różnych elementów sterujących systemu infotainment. Miejsce operatora powiększa się na wyświetlaczu multimedialnym, jeśli ręka zbliży się do ekranu dotykowego. Najbardziej odpowiednie elementy sterujące są automatycznie wstępnie wybierane. W menu Radio i Media asystent wnętrza MBUX redukuje liczbę kroków obsługi.

W menu Nawigacja system wysuwa na wierzch nawigację, gdy tylko ręka zbliża się do obsługi ekranu dotykowego lub touchpada, w celu bezpośredniego wyboru symbolu. Przy wyświetlaniu obrazu z kamery, gdy tylko ręka zbliża się do ekranu dotykowego, asystent wnętrza MBUX umożliwia bezpośrednie wyświetlenie czterech symboli operacyjnych kamer z kamery 360 stopni. Oznacza to, że widok z kamer z przodu, z tyłu, z prawej lub z lewej strony można wybrać bezpośrednio.

I oczywiście, przełomowa kontrola głosowa aktywowana słowami „Hej Mercedes” również znajduje się na pokładzie. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie prawie wszystkie zdania z zakresu infotainment oraz obsługi pojazdu, nawet jeśli są one wyrażone pośrednio.

Nowa generacja kierownicy z opcjonalnymi przyciskami kierownicy

Doskonałe połączenie między kierowcą a pojazdem zapewnia wielofunkcyjna sportowa kierownica z nappa skórą, z płaską u dołu obręczą i perforowaną strefą chwytu oraz czerwonym kontrastowym przeszyciem. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kierownicy pozwalają na jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z manualną zmianą biegów.

Aktywny asystent odległości DISTRONIC i tempomat można regulować za pomocą paneli sterujących po lewej stronie. Panele sterujące po prawej stronie służą do włączania kontroli głosowej i telefonu oraz do regulacji głośności, wyboru muzyki i innych funkcji systemu infotainment.

Kierownica AMG Performance w nappa skórze lub w skórze nappa / mikrofibrze DINAMICA lub w mikrofibrze DINAMICA jest dostępna opcjonalnie. Jest dostępna z innowacyjnymi przyciskami kierownicy AMG (standardowo z mikrofibrą DINAMICA).

Składają się one z okrągłego pokrętła z wbudowanym wyświetlaczem pod prawym ramieniem kierownicy oraz dwóch pionowo umiejscowionych przycisków z kolorowym wyświetlaczem z przełącznikami pod lewym ramieniem kierownicy. Programy jazdy AMG są uruchamiane bezpośrednio przez pokrętło. Z dwoma dowolnie konfigurowalnymi przyciskami wyświetlacza i dodatkowymi przełącznikami, można w łatwy sposób kontrolować kolejne funkcje AMG znajdujące się na kierownicy.

Indywidualne opcjonalne wyposażenie wnętrza

Dzięki licznym opcjom wnętrze CLA35 4MATIC Shooting Brake można dostosować do indywidualnych wymagań klientów. Wśród nich znajdują się:

– Pakiet skórzany i pakiet skórzany AMG z dwukolorową tapicerką, na przykład klasyczną czerwoną / czarną oraz tablicą rozdzielczą w skórze man-made ARTICO
– Kierownica AMG Performance w nappa skórze
– Kierownica AMG Performance w nappa skórze / mikrofibrze DINAMICA
– Kierownica AMG Performance w mikrofibrze DINAMICA wraz z przyciskami kierownicy AMG
– Progi drzwiowe ze szczotkowanej stali nierdzewnej z napisem „AMG”, podświetlane
– Pakiet foteli AMG Performance
– Pakiet foteli AMG Performance Advanced+
– Pakiet foteli AMG Performance High-End
– Wzmocniona karoseria w białym kolorze z podwyższoną sztywnością skrętną

Specyficzne środki mające na celu wzmocnienie przedniej części nadwozia stanowią podstawę dla precyzyjnej zdolności do wchodzenia w zakręty oraz stabilności zbieżności i kąta nachylenia komponentów zawieszenia, nawet przy dużych prędkościach. Płyta aluminiowa konstrukcji lekkiej, przykręcona pod silnikiem – tak zwana „płyta ścinająca” – zwiększa sztywność skrętną w przedniej części pojazdu. Dwie dodatkowe krzyżowe podpierania w przedniej części podwozia również redukują skręcanie i zwiększają sztywność. W rezultacie cały system zawieszenia reaguje z maksymalną precyzją nawet przy granicach osiągów i daje wyraźną informację zwrotną dla kierowcy.

Nowy silnik turbo czterocylindrowy o mocy 225 kW (306 KM)

Silnik o pojemności 2.0 litra oparty jest na czterocylindrowym napędzie M 260 w nowej klasie A. Dopracowania specyficzne dla AMG obejmują doładowanie silnika ze spalinami, wodny chłodniczy powietrzny oraz niezależny wlot powietrza (linia czystego powietrza). Sportowy układ napędowy charakteryzuje się natychmiastową reakcją na polecenia związane z pedałem gazu, wysoką mocą ciągnącą (maks. moment obrotowy 400 Nm od 3000 obr/min), niezwykle żywą reakcją i emocjonalnym dźwiękiem silnika. Blok silnika wykonany z wysokowydajnego, lekkiego odlewu aluminiowego redukuje masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy.

Doładowanie silnika ze spalinami łączy optymalną reakcję przy niskich obrotach silnika z dużym wzrostem mocy przy wyższych prędkościach. Obudowa turbosprężarki twin-scroll jest podzielona na dwie równoległe kanaliki. Wraz z dwoma oddzielnymi kanałami spalinowymi w kolektorze wydechowym, pozwala to na oddzielne prowadzenie spalin na wirniku turbiny.

To przynosi dodatkową zaletę technologii twin-scroll, czyli minimalizację wzajemnie negatywnych efektów poszczególnych cylindrów na cykl gazowy. Ciśnienie wstępne spalin jest redukowane, a wymiana gazów oraz wydajność silnika są poprawiane.

Liczne działania optymalizujące silnik zwiększają efektywność

Wysokie standardy technologiczne nowego silnika czterocylindrowego są również podkreślane przez liczne działania optymalizujące efektywność. Należą do nich zmienny sterownik zaworów CAMTRONIC, inteligentne zarządzanie ciepłem silnika i oleju, wysoko precyzyjne wtryskiwacze piezoelektryczne i wieloiskrowe zapłony. W produkcji opatentowane szlifowanie cylindrów CONICSHAPE® redukuje wewnętrzne tarcie silnika i zwiększa wydajność. Filtr cząstek stałych w benzynie znajduje się na pokładzie jako standard, klasyfikacja emisji to Euro 6d-Temp.

Zwinne przełożenia: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7G

Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 7G również przyczynia się do zwinnego i dynamicznego charakteru. Przełożenia zostały skonfigurowane tak, aby kierowca doświadczał bardzo spontanicznego przyspieszenia we wszystkich zakresach prędkości, w połączeniu z szybkim przełączaniem biegów i optymalnymi połączeniami podczas zmiany biegów w górę.

Ci, którzy preferują samodzielną zmianę biegów, mogą wybrać tryb manualny w każdym programie jazdy. Poprzez tryb M krótkoterminowy można to zrobić błyskawicznie, po prostu operując łopatkami zmiany biegów na kierownicy.

Standardowa funkcja RACE-START umożliwia maksymalne przyspieszenie z miejsca, co jest bardzo emocjonującym przeżyciem. Dotyczy to również dźwięku napędu z częściowym przerywaniem zapłonu podczas zmiany biegów w górę oraz automatycznego podwójnego gazowania podczas zmiany biegów w dół.

Zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC

Dynamika, zwrotność i wydajność to trzy cechy, które wspierają standardowy napęd na wszystkie koła. Zmienny napęd AMG Performance 4MATIC łączy możliwie najlepszą przyczepność z dużą przyjemnością z jazdy. Rozkład momentu obrotowego jest nieskończenie zmienny, aby dopasować się do dynamicznych wymagań prowadzenia. Zakres rozciąga się od napędu na tylko przednie koła do rozkładu 50:50 procent na osie przednią i tylną.

Sprzęgło wielotarczowe zintegrowane w skrzyni biegów tylnej odpowiedzialne jest za zmienny rozkład momentu obrotowego pomiędzy osiami przednią i tylną. Jest sterowane elektrycznie-mechanicznie. Czynniki wpływające na rozkład momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i wzdłużne oraz kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybrany bieg i pozycja pedału gazu.

Główne zalety sterowania elektryczno-mechanicznego w porównaniu z systemem elektro-hydraulicznym dotyczą bardziej wyrafinowanej dynamiki jazdy – głównie dzięki znacznie szybszej reakcji i niezależnemu od prędkości działania tarcz w całym zakresie regulacji.

Charakterystyki kontroli napędu na wszystkie koła zależą od wybranego trybu ESP®: dopóki ESP® jest aktywne, system 4MATIC działa w trybie „Comfort”. Gdy tylko kierowca naciśnie przycisk „ESP® SPORT Handling” lub „ESP® OFF”, system 4MATIC przełącza się na tryb „Sport” – dla jeszcze bardziej zwrotnego prowadzenia i wyższej granicy stabilności.

3-stopniowy ESP® ma indywidualne strategie sterujące w trybie SPORT HANDLING, aby umożliwić większe kąty poślizgu dla sportowego stylu jazdy, zanim system zainterweniuje.

Przy wchodzeniu w zakręt Shooting Brake reaguje jeszcze większą zwrotnością poprzez zastosowanie hamulców na wewnętrznym kole tylnym – w zależności od wybranego trybu AMG DYNAMICS lub programu jazdy.

Pięć programów jazdy: cechy pojazdu z szerokim zakresem

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport +” oraz „Individual” umożliwia szeroki zakres cech pojazdu od komfortowych do dynamicznych. Liczne istotne parametry są modyfikowane:

Napęd: charakterystyka pedału gazu, czasy zmiany biegów i punkty czasowe, tonacja i dźwięk w manifestacjach Reduced, Moderate, Sport, Dynamic
Skrzynia biegów: automatyczna lub manualna
AMG DYNAMICS: funkcje zwiększające zwrotność, takie jak kontrola napędu na wszystkie koła, charakterystyka kierownicy i dodatkowe funkcje ESP® w manifestacjach Basic lub Advanced
Zawieszenie (z opcjonalnym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL): w Comfort, Sport, Sport+
Indywidualne programy jazdy oferują indywidualne doświadczenie jazdy, precyzyjnie dostosowane do różnych warunków drogowych i wymagań kierowcy.

Nowy program jazdy „Slippery” jest zoptymalizowany do warunków drogowych o niskiej przyczepności, lodowatych, z ograniczoną mocą i płaską krzywą momentu. Płynne zmiany biegów i wcześniejsze zmiany biegów wspierają wrażenie jazdy charakteryzujące stabilność.
Program „Comfort” reprezentuje komfortową i oszczędną jazdę, na przykład dzięki bardzo wczesnym zmianom biegów. Zawieszenie i układ kierowniczy są dostosowane do akcentu na komfort. Dodatkowo, funkcja ECO start/stop jest tutaj aktywna.
„Sport” i „Sport+” kładą nacisk na zwrotność i przyjemność z jazdy z sportowym ustawieniem silnika i skrzyni biegów. Dźwięk silnika doładowanego staje się bardziej wyrazisty. „Sport+” jest szczególnie emocjonujący z podwójnym gazowaniem podczas zmiany biegów w dół i częściowym odcięciem cylindrów poprzez krótkie i precyzyjnie zdefiniowane opóźnienie zapłonu i wtrysku przy pełnym obciążeniu.
Program jazdy „Individual” umożliwia wybór i zapisanie indywidualnych parametrów zgodnie z osobistymi preferencjami. Dodatkowo, funkcja ślizgu jest dostępna w ustawieniach jazdy „Reduced” i „Moderate”.
AMG DYNAMICS: więcej zwrotności przy wysokiej stabilności

Jako nowa cecha w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowy CLA35 4MATIC Shooting Brake jest wyposażony w AMG DYNAMICS. Ten zintegrowany system kontroli dynamiki jazdy rozszerza stabilizujące funkcje ESP® o interwencje zwiększające zwrotność zgodnie z życzeniami kierowcy. Podczas dynamicznego wchodzenia w zakręty niepostrzegalna interwencja hamulcowa na tylnym kole wewnętrznym generuje wyraźny moment przechyłu wokół pionowej osi dla natychmiastowego i precyzyjnego wchodzenia w zakręt.

Różne manifestacje AMG DYNAMICS w modelach „35” to „Basic” i „Advanced”. Na wyświetlaczu multimedialnym, po wybraniu programu jazdy, wyświetlany jest nowy symbol AMG DYNAMICS wraz z odpowiednimi dodatkowymi informacjami.

„Basic” jest przypisany do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. Tutaj Shooting Brake wykazuje wyjątkowo stabilne cechy prowadzenia przy wysokim tłumieniu przechyłów.
„Advanced” jest aktywowane w programach „Sport” i „Sport+”. Shooting Brake pozostaje neutralnie zbalansowany. Niższe tłumienie przechyłów, mniejsze wymagania kątów skrętu i zwiększona zwrotność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych wiejskich drogach.
W programie jazdy „Individual” kierowca może indywidualnie ustawić poziomy AMG DYNAMICS.

Zawieszenie z specyficznymi elementami

Rozkład zawieszenia AMG z określonymi elementami sprężyn i amortyzatorów stanowi podstawę dla solidnej stabilności kierowania na prostych drogach oraz bardzo dynamicznego zachowania w zakrętach. Dynamika wzdłużna i poprzeczna są doskonale skoordynowane. Wszystkie komponenty zawieszenia zostały starannie przemyślane, aby osiągnąć wyższą maksymalną przyspieszenie boczne przy łatwej kontroli pojazdu na granicach.

Na przedniej osi zamontowana jest konstrukcja zawieszenia McPherson. Zawieszenie jest zapewnione przez jeden wahacz poniżej środka koła, jeden amortyzator i jedną sworzni. Specjalna geometria osi zmniejsza wpływ napędu na kierowanie – dla wysokiego komfortu i zwinnego prowadzenia. Nowy wahacz aluminiowy redukuje masy niesprężynujące, co umożliwia bardziej wrażliwą reakcję sprężyn. Specyficzny dla AMG przedni koło kierownicze ma radialnie mocowany zacisk hamulcowy – technologia pochodząca z motorsportu. Nośnik przedniej osi jest sztywnie przytwierdzony, co dodatkowo usztywnia przednią część.

Tylna oś 4-linkowa jest sztywnie połączona z nadwoziem za pomocą nośnika tylnej osi i tym samym charakteryzuje się bardzo wysoką sztywnością skrętną. Na każde tylne koło przypadają trzy poprzeczne drążki i jeden drążek reakcyjny oraz specyficzne łożyska. Ta konstrukcja zapewnia maksymalną stabilność prowadzenia i zwrotność.

System adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL z trzema trybami

Opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL umożliwia kierowcy wybór pomiędzy trzema różnymi trybami sterowania zawieszeniem. Zakres rozciąga się od ukierunkowanego na komfort do sportowego. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła w zależności od sytuacji drogowej i warunków drogowych. Odbywa się to w milisekundach i jest nieskończenie zmienne, z szerokim zakresem cech tłumienia. W rezultacie komfort jazdy i zwrotność są zwiększane w równym stopniu.

Wytrzymały system hamulcowy o wysokich osiągach

Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia odporność na blaknięcie oraz krótkie drogi hamowania. Na przedniej osi 4-tłoczkowe stałe zaciski obejmują 350-milimetrowe tarcze hamulcowe, na tylnej osi 1-tłoczkowe przesuwne zaciski obejmują 330-milimetrowe tarcze hamulcowe. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać blaknięciu hamulców, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Zaciski hamulcowe pomalowane na srebrno mają czarne napisy AMG.

Kierowanie z specjalnym przekładnią i zmiennym przełożeniem

Wrażliwy na prędkość, elektryczno-mechaniczny sportowy układ kierowniczy wspiera sportowy styl jazdy dzięki swojej bezpośredniej reakcji. Posiada specjalną przekładnię z zmiennym przełożeniem oraz dwie charakterystyki: w zależności od wybranego programu jazdy, zapewnia mocne i sportowe lub bardziej komfortowe odczucia kierownicy. Sztywne mocowanie w integralnym nośniku jeszcze lepiej łączy kierownicę z nadwoziem, a tym samym zwiększa precyzję prowadzenia.

System wydechowy AMG z klapą wydechową do modulowania dźwięku

Standardowo system wydechowy wyposażony jest w klapę wydechową, która jest automatycznie kontrolowana w zależności od prędkości obrotowej silnika i obciążenia. W zależności od wybranego programu jazdy modulowane są dźwięki od harmonijnie dyskretnych (w programach Slippery, Comfort i Sport) do emocjonalnie sportowych (w Sport+).

Logger danych do użycia na torze: AMG TRACK PACE

AMG TRACK PACE jest również opcjonalnie dostępny. Wirtualny inżynier wyścigowy jest częścią systemu infotainment MBUX i na stałe rejestruje więcej niż 80 danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie) podczas jazdy po torze wyścigowym. Ponadto wyświetlane są czasy okrążeń i sektorów, a także różnice w stosunku do czasu referencyjnego. Ponieważ niektóre elementy wyświetlania są pokazane na zielono lub czerwono, kierowca może na pierwszy rzut oka zobaczyć, czy aktualnie jedzie szybciej czy wolniej niż najlepszy czas, bez konieczności czytania liczb.

Po przejechaniu kilku szybkich okrążeń kierowca może wykorzystać te dane do analizy i, w razie potrzeby, poprawy swoich umiejętności jazdy. Dodatkowo wartości przyspieszenia i hamowania (np. 0-100 km/h, ¼ mili, 100-0 km/h) mogą być mierzone i zapisywane. Dzięki nowo opracowanemu algorytmowi, który jak najdokładniej określa pozycję pojazdu, AMG TRACK PACE wykrywa nawet, gdy tor został opuszczony lub został skrócony. Odbywa się to za pomocą danych GPS, a także czujników dostępnych w pojeździe (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane wyświetlane są na wyświetlaczu multimedialnym, w zestawie wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Znane tory wyścigowe, takie jak Nürburgring czy Spa Francorchamps, są już zapisane. Ponadto możliwe jest również rejestrowanie własnych torów. Wyświetlanie mapy można przełączać z 2D na 3D i aktualizować online.

2.0L 4MATIC 7AT AWD (306 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc225.1 Kw @ 5800 Rpm
306 Hp @ 5800 Rpm
302 Bhp @ 5800 Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ 3000-4000 Rpm
400 Nm @ 3000-4000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Średnie spalanie31.4 Mpg Us (7.5 L/100Km)
Emisja CO2171 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.