2019 Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Przejdź do galerii zdjęć2019 Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake

Kiedy Mercedes-Benz wprowadził na rynek pierwszą A45 AMG 4Matic, cały świat zamarł. Choć nigdy nie był marką skoncentrowaną wyłącznie na rajdach, wyniki, jakie osiągnął, znacznie przewyższały osiągnięcia innych producentów z tytułami WRC w kieszeni. Teraz mamy do czynienia z całą rodziną.

Nowy CLA Shooting Brake oferuje wystarczająco dużo miejsca dla rodziny oraz osiągi, które zadowolą szybkiego kierowcę na krętych drogach i luźniejszych nawierzchniach. Mercedes-AMG korzysta z najmocniejszego na świecie silnika czterocylindrowego o pojemności 2.0 litra. Z mocą 387 KM lub 421 KM (wersja S) nowy silnik bije wszelkie poprzednie rekordy. Dzięki tej wysoko wydajnej jednostce AMG oraz napędowi na wszystkie koła 4Matic+ i 8-biegowej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT DCT, osiągi zbliżają go do superaut. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h (62 mph) zajmuje 4,1 sekundy w wersji 387 KM i zaledwie 4,0 sekundy w wersji S (421 KM).

Karoseria Shooting Brake to rzadko spotykany styl na drogach. Jednak Mercedes zastosował go w modelu CLS, a także w CLA Shooting Brake. Opływowe linie i okna bezramowe wpisują się w elegancki, ale jednocześnie sportowy wygląd. Długa maska może sprawić wrażenie, że silnik jest zamontowany wzdłuż, ale w rzeczywistości jest to silnik poprzeczny. Jednak estetycznie tworzy to świetny balans wizerunkowy. Z tyłu, przestrzeń bagażowa pomieści sporo bagażu: 505 litrów przy podniesionych tylnych siedzeniach.

 Mercedes-AMG zaprezentowało model CLA45 4MATIC+ Shooting Brake (w Wielkiej Brytanii dostępne będą tylko wersje S) oraz CLA45 S 4MATIC+ Shooting Brake – dwie mocne, nowe kompaktowe auta, które łączą sportowy charakter z szeroką funkcjonalnością. Silnik turbo o pojemności 2.0 litra i czterech cylindrach jest bardziej wydajny niż kiedykolwiek wcześniej, osiągając moc 285 kW (387 KM) lub 310 kW (421 KM). Połączenie niezwykle sportowych osiągów (przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1/4,0 sekundy) oraz wnętrza z zwiększoną pojemnością bagażnika skierowane jest do młodej grupy docelowej, która prowadzi aktywne i zróżnicowane życie zarówno w pracy, jak i w czasie wolnym.

Mercedes-AMG szybko rozszerza swoje portfolio modeli: „Nowy CLA45 Shooting Brake to już trzeci model z całkowicie nowej serii kompaktowych pojazdów o wysokich osiągach i pokazuje, że mamy ofertę dostosowaną do wszelkich indywidualnych życzeń. Dynamika jazdy oraz sportowe odczucia związane z produktem znajdują się na poziomie, który wcześniej był nie do pomyślenia w klasie kompaktowej. Nasz Shooting Brake dodatkowo oferuje znaczną użyteczność, co jego wyrazisty język designu ukazuje z dużą atrakcyjnością stylu życia,” mówi Tobias Moers, dyrektor generalny Mercedes-AMG GmbH.

Nową cechą, która znacząco przyczynia się do niezrównanego doświadczenia jazdy, jest aktywne, w pełni zmienne napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+: po raz pierwszy system ten oferuje selektywny rozkład mocy na koła osi tylnej dzięki AMG TORQUE CONTROL. Oznacza to, że moc jest elastycznie rozdzielana na lewe i prawe tylne koła w różnych proporcjach, w zależności od danego warunku jazdy – co zapewnia optymalną trakcję, niezależnie od warunków nawierzchni i przebiegu trasy. Dodatkowo, spektakularny tryb Drift (standard w modelach S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego) zapewnia jeszcze większą przyjemność z jazdy. Umożliwia to nowo opracowane tylne dyferencjał, który po raz pierwszy łączy dwa sprzęgła wielopłytkowe. Otwierają się i zamykają błyskawicznie, aby kontrolować przepływ momentu obrotowego dla każdego tylnego koła z osobna.

Atrakcyjny i muskularny design zewnętrzny

Wygląd nowego CLA45 Shooting Brake również zachwyca emocjonalnym przekazem: długi przód, szyby z linią okna w stylu coupé, muskularne ramiona nad nadkolami i niski tył wyraźnie zdradzają sportowe geny pojazdu. Specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy z pionowymi szczelinami jednoznacznie identyfikuje Shooting Brake jako członka rodziny AMG Performance. Równocześnie „nos rekina”, ostro zdefiniowane, wąskie reflektory i płaski, aerodynamiczny przód nadają mu zgarbiony wygląd.

Imponująca obecność jest dodatkowo podkreślona przez szersze przednie błotniki z nadkolami o poszerzonym kształcie. Tworzą one przestrzeń dla szerszej osi przedniej i podkreślają sportowy wygląd. Wloty powietrza w kształcie dyszy tworzą bliski związek z modelem AMG GT 4-Door Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w boczne zasłony powietrzne przed przednimi kołami, które optymalizują przepływ powietrza w celu poprawy aerodynamiki i współczynnika Cd.

Tył pojazdu charakteryzuje się dwoma okrągłymi podwójnymi końcówkami wydechowymi (o średnicy 82 mm) oraz szerokim tylnym zderzakiem. Modele S wyróżniają się większymi końcówkami wydechowymi o średnicy 90 mm z wewnętrznym żłobkowaniem i oznaczeniem AMG. Wrażenie szerokości na tylnej części potęgują smukłe, dwuczęściowe reflektory tylnie. Dyfuzor z czterema pionowymi finami przyczynia się do zwiększenia wydajności aerodynamicznej. Krawędź przerywająca przepływ powietrza w kolorze nadwozia na spoilerze dachowym dopełnia profil tylnej części.

Przy otworze bagażnika o szerokości 871 milimetrów, nowy model oferuje znacznie większy dostęp niż w poprzednim modelu (635 mm). Dodatkowo, tylna klapa może być otwierana bezdotykowo za pomocą EASY PACK oraz HANDS-FREE ACCESS. Z pojemnością 505 litrów, bagażnik jest wystarczająco duży, aby pomieścić bogaty zestaw sprzętu rekreacyjnego i outdoorowego.

Solidnie wzmocniona karoseria

Jak w modelu Coupé, deweloperzy AMG solidnie wzmocnili karoserię, ponieważ zapewnia ona podstawę dla precyzyjnych cech związanych z samodzielnym kierowaniem, stabilnością toru jazdy i kątem nachylenia, również przy dużych prędkościach. Lekka płyta aluminiowa przymocowana pod silnikiem – „płyta ścinająca” – zwiększa sztywność skrętną przedniej części pojazdu. Uzupełniają ją wsporniki między przednimi kolumnami zawieszenia i „strzelby” – to dodatkowe płyty wzmacniające łączące człony boczne z słupkami A, aby zminimalizować ruchy przedniej sekcji. Krzyżowe wzmocnienia z przodu i z tyłu podwozia dodatkowo poprawiają sztywność.

Nowy silnik turbo o czterech cylindrach o znakomitej mocy

O mocy do 310 kW (421 KM), całkowicie nowy silnik 2.0-litra Mercedes-AMG jest obecnie najsilniejszym seryjnie produkowanym silnikiem turbo czterocylindrowym na świecie. Mercedes-AMG poprawił moc poprzedniego silnika o 30 kW (40 KM). Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 475 do nawet 500 niutonometrów. Nowy, wysoko wydajny napęd powstaje na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, w oparciu o zasadę „Jeden człowiek, jeden silnik”.

Silnik czterocylindrowy oferuje niezwykle zwinną moc w dwóch wersjach: z mocą 310 kW (421 KM) jako model S i z mocą 285 kW (387 KM) w wersji podstawowej. Nowe, kompaktowe sportowe samochody osiągają przyspieszenie od zera do 100 km/h w rekordowym czasie: CLA45 S 4MATIC+ Shooting Brake potrzebuje zaledwie 4,0 sekundy, podczas gdy model podstawowy CLA45 4MATIC+ Shooting Brake osiąga tę prędkość w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna modelu podstawowego jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h (155 mph), podczas gdy model S opuszcza fabrykę z prędkością maksymalną wynoszącą 270 km/h (167 mph). Z opcjonalnym pakietem AMG Driver’s, również model podstawowy może osiągnąć prędkość do 270 km/h (167 mph).

Oprócz osiągów, nowy silnik imponuje natychmiastową reakcją. W tym celu krzywa momentu obrotowego była starannie wyważona („kształtowanie momentu obrotowego”): szczytowy moment obrotowy wynoszący 500 niutonometrów (480 niutonometrów dla wersji podstawowej) jest dostępny w zakresie 5000-5250 obr/min (4750-5000 obr/min w wersji podstawowej). Dzięki tej konfiguracji inżynierowie AMG osiągnęli dynamikę dostarczania mocy porównywalną z silnikiem o naturalnym ssaniu.

Wykonanie silnika z inteligentnymi szczegółami

Nowy silnik wyróżnia się licznymi inteligentnymi rozwiązaniami. W przeciwieństwie do również transwersalnie zamontowanego silnika czterocylindrowego w modelach 35, nowy silnik został obrócony o 180 stopni wokół swojej osi pionowej. Oznacza to, że turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się teraz z tyłu, od strony ściany ogniowej, gdy ogląda się go z tyłu. System dolotowy znajduje się z przodu. Ta konfiguracja pozwala na jak najpłaskszą i aerodynamicznie korzystną konstrukcję przedniej części. Ponadto nowy układ pozwala na znacznie lepszą drożność powietrza z krótszymi odległościami i mniejszą liczbą zagięć – zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej.

Nowa turbosprężarka twinscroll łączy doskonałą reakcję przy niskich prędkościach obrotowych silnika z dużą mocą w wyższych zakresach obrotów. Wałek sprężarki i wirnik turbiny po raz pierwszy zamontowano na łożyskach przeciwoporu, co minimalizuje tarcie mechaniczne w turbosprężarce. Dzięki temu sprężarka reaguje szybciej i osiąga maksymalną prędkość do 169 000 obr/min szybciej.

Elektronika kontrolująca ciśnienie powietrza doładowującego

Przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 2,1 bara, silnik turbo 2.0-litra jest również liderem w swoim segmencie w tym zakresie. Elektronika sterująca zaworem upustowym (zawór do odprowadzania gazów spalinowych) pozwala na jeszcze dokładniejsze i elastyczniejsze sterowanie ciśnieniem doładowania, optymalizując reakcję, szczególnie przy przyspieszaniu z częściowego obciążenia. W tym procesie brane są pod uwagę liczne parametry.

Świeże powietrze jest używane obok oleju i wody do chłodzenia turbosprężarki. Jest skierowane bezpośrednio do sprężarki z kratki chłodnicy, poprzez pokrywę silnika zaprojektowaną jako deflektor powietrza oraz kanały pod maską. Dodatkowo, obudowa turbiny ma wbudowaną izolację.

Większe zawory wydechowe dla szybszych cykli gazowych

W głowicy cylindrów, przestawione i lekko pochylone dysze wtryskowe oraz system świec zapłonowych pozwoliły na zastosowanie znacznie większych zaworów wydechowych niż w poprzednim silniku. Większe przekroje wydechowe pozwalają gazom na wypływanie z komór spalania z minimalnymi stratami.

Dwa wałki rozrządu kontrolują 16 zaworów za pośrednictwem optymalizowanych pod kątem wagi dźwigienek zaworowych. Regulacja wałka rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej umożliwia doskonałą reakcję i optymalizację cyklu gazowego dla każdego punktu pracy. Zmienna kontrola zaworów CAMTRONIC po stronie wydechowej jest kolejną cechą, posiadającą dwa wałki na każdy zawór. Wałki mają różne geometrie, co w zależności od ustawienia wałka odpowiedniego do sytuacji jazdy, pozwala na otwieranie zaworów wydechowych na krótkie lub długie okresy – dla jeszcze lepszej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych silnika, komfortowej i oszczędnej jazdy przy średnich obrotach oraz pełnej mocy w wyższych zakresach obrotów.

Dwustopniowe wtryskiwanie paliwa dla optymalizacji wydajności

Po raz pierwszy nowy wysokowydajny silnik czterocylindrowy ma dwustopniowe wtryskiwanie paliwa. W pierwszym etapie szczególnie szybkie i precyzyjnie działające wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 200 bar. To proces wielokrotny, sterowany przez system zarządzania silnikiem w razie potrzeby. W drugim etapie następuje dodatkowe wtryskiwanie do kolektora dolotowego z użyciem zaworów elektromagnetycznych. Jest to niezbędne do osiągnięcia wysokiej specyficznej mocy silnika. Elektronika kontrolująca dostawę paliwa ma ciśnienie robocze wynoszące 6,7 bara.

Zaawansowany system chłodzenia silnika, turbosprężarki i powietrza doładowującego

Wysoka moc wymaga inteligentnie zaprojektowanego systemu chłodzenia. Został on zaprojektowany tak, aby głowica cylindrów i skrzynia korbowa mogły być chłodzone do różnych poziomów temperatury. To innowacyjne rozwiązanie umożliwia zimną głowicę cylindrów dla maksymalnej mocy przy efektywnym zapłonie oraz ciepłą skrzynię korbową w celu zmniejszenia tarcia w silniku.

Chłodziwo do głowicy cylindrów dostarczane jest przez mechanicznie napędzaną pompę wodną, podczas gdy chłodzenie skrzyni korbowej odbywa się przez drugą, elektrycznie napędzaną, wysokowydajną pompę wodną. Po zimnym starcie ta pompa pozostaje nieaktywna, aż silnik się rozgrzeje. W czasie eksploatacji jest regulowana przez jednostkę sterującą silnikiem, tak aby skrzynia korbowa była zawsze chłodzona zgodnie z potrzebami.

Silnik posiada również funkcję zarządzania temperaturą oleju, która kontroluje fazę rozgrzewania i elastycznie reguluje temperaturę oleju silnikowego. Dzięki temu silnik osiąga swoją temperaturę roboczą szybciej, co zmniejsza tarcie i zużycie. Towarzyszy temu korzystny efekt ekologiczny, ponieważ zużycie paliwa i emisja spalin przy zimnym starcie również są zmniejszone.

Funkcje takie jak zarządzanie alternatorem, funkcja ECO start/stop z szybkim ponownym uruchomieniem, funkcja „pływania” oraz filtr cząstek stałych dla benzyny są również częścią pakietu technologicznego nowego silnika AMG.

Cyfrowa i inteligentna ręczna montaż: „Jeden człowiek, jeden silnik”

Nowy silnik jest w całości montowany ręcznie. W tym celu w fabryce silników AMG w Affalterbach zbudowano zupełnie nową linię produkcyjną, gdzie Mercedes-AMG podniosło zasadę „Jeden człowiek, jeden silnik” oraz procesy przemysłowe 4.0 na innowacyjny poziom, odzwierciedlający najnowsze odkrycia w dziedzinie ergonomii, przepływu materiałów, zapewnienia jakości, zrównoważonego rozwoju i wydajności. Na drodze do wdrożenia przemysłu 4.0, operacje ręcznego montażu AMG również podążają za wizją „inteligentnej produkcji”. Wyróżniają się maksymalną elastycznością, transparentnością i wysoką wydajnością. Zabezpieczają i poprawiają jakość silników oraz procesów produkcji dzięki innowacyjnym i cyfrowym technologiom.

Zwinna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G z podwójnym sprzęgłem

8-biegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G również przyczynia się do zwinnego i dynamicznego charakteru. Przełożenia zostały skonfigurowane tak, aby kierowca doświadczył bardzo spontanicznego przyspieszenia w każdym zakresie prędkości, w połączeniu z szybkim zmienianiem biegów i optymalnymi połączeniami przy zmianie biegów w górę. W zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, kierowca otrzymuje konkretną konfigurację napędu z różnymi cechami przyspieszenia i zmiany biegów.

Standardowa funkcja RACE-START umożliwia maksymalne przyspieszenie z miejsca, co jest bardzo emocjonującym doświadczeniem. Dotyczy to także dźwięku silnika z częściowym przerwaniem zapłonu przy zmianie biegów w górę oraz automatyczną funkcję podwójnego sprzęgnięcia przy zmianie biegów w dół. Nie zapominamy również o efektywności: w trybie „Comfort” aktywna jest funkcja ECO start/stop; funkcję „pływania” można wybrać w trybie jazdy „Individual”.

Napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ ze sterowaniem AMG TORQUE CONTROL

Ekstremalne doznania z jazdy w zupełnie nowym wymiarze są znacznie wspomagane przez w pełni zmienny napęd na cztery koła, który jest standardem. Sekretem jest AMG TORQUE CONTROL w nowym dyferencjale tylnym: posiada on dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielopłytkowe, z których każde jest połączone z wałem napędowym osi tylnej. W ten sposób moc może być nie tylko całkowicie zmiennie rozdzielana między przednie a tylne koła, ale także selektywnie między lewe i prawe tylne koło. Oznacza to, że w zależności od trybu jazdy, trakcja może być oddzielnie rozdzielana na oba tylne koła.

Efektem jest konsekwentnie optymalna trakcja, nawet w trudnych warunkach drogowych oraz podczas ekstremalnych manewrów, na przykład na torze wyścigowym. Co więcej, to zaawansowane rozwiązanie umożliwia tryb Drift (standardowy w modelach S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych), co sprawia, że „pływanie” staje się możliwe dla jeszcze większej przyjemności z jazdy. Tryb Drift można aktywować w trybie jazdy „RACE” za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że ESP® jest dezaktywowane, a skrzynia biegów jest w trybie ręcznym.

Wysoce responsywna kontrola elektro-mechaniczna

Kontrola momentu obrotowego na oś przednią i tylną oraz między dwoma tylnymi kołami jest elektro-mechaniczna. Czynniki wpływające na rozkład momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, ale również przyspieszenie boczne i podłużne oraz kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybrany bieg i położenie pedału gazu.

Główne zalety elektro-mechanicznej kontroli w porównaniu z systemem elektro-hydraulicznym to bardziej dopracowana dynamika jazdy – przede wszystkim dzięki znacznie szybszej reakcji i niezależnej od prędkości aktywacji tarcz w całym zakresie regulacji.

Cechy sterowania napędu na cztery koła zależą od trybu jazdy oraz ustawienia AMG DYNAMICS. W trybach „Basic” i „Advanced” system 4MATIC pracuje w trybie „Comfort”. W trybach „Pro” i „Master” (standardowe dla modelu S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego) system 4MATIC przełącza się w tryb „Sport” – dla jeszcze bardziej zwrotnego prowadzenia i wyższego progu krytycznego.

Specjalne podzespoły dla wysokiej dynamiki prowadzenia

Nowe zawieszenie AMG z specyficznymi elementami sprężynowymi i nowymi, selektywnymi amortyzatorami zapewnia podstawę dla wysokiej stabilności kierunku i dynamicznych charakterystyk zakrętu przy niskim przechyleniu nadwozia. Równocześnie komfort został poprawiony w porównaniu do poprzedniego modelu. Dynamika podłużna i poprzeczna są doskonale skoordynowane. Wszystkie komponenty zawieszenia zostały dokładnie zrewidowane, aby osiągnąć wyższą maksymalną przyspieszenie boczne, przy jednoczesnym łatwym prowadzeniu pojazdu na granicy.

Zastosowano konstrukcję kolumn McPhersona na osi przedniej. Zawieszenie składa się z jednego wahacza poniżej środka koła, jednego amortyzatora sprężynowego oraz jednego drążka stabilizacyjnego. Specjalna geometria osi zmniejsza skręcenie momentu obrotowego – dla wysokiego komfortu i zwrotności. Nowy wahacz wykonany z aluminium zmniejsza masy niezawieszone, co pozwala na bardziej wrażliwą reakcję sprężyn. Zaciski hamulcowe na osi przedniej są przymocowane promieniowo – technologia z motorsportu dla większej stabilności. Stojak osi przedniej jest sztywno przymocowany, co dodatkowo usztywnia przednią sekcję.

Tylne zawieszenie o konstrukcji 4-linkowej jest również sztywno połączone z nadwoziem za pośrednictwem nośnika tylnej osi, a zatem jest bardzo sztywne skrętnie. Istnieją trzy poprzeczne ramiona kontrolne oraz jeden wahacz wzdłużny plus specyficzne łożyska na każde tylne koło. Ta konstrukcja zapewnia maksymalną stabilność jazdy i zwinność.

Adaptacyjny system tłumienia AMG RIDE CONTROL z trzema trybami

Opcjonalny adaptacyjny system tłumienia AMG RIDE CONTROL umożliwia kierowcy wybór spośród trzech różnych trybów działania zawieszenia. Spektrum obejmuje od komfortowego do sportowego. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła w zależności od sytuacji jazdy i warunków drogowych. Dzieje się to w ciągu milisekund i jest nieskończono zmienne, z szerokim zakresem cech tłumienia. Efektem jest jednoczesne zwiększenie komfortu jazdy i zwinności.

Solidny, wysokowydajny system hamulcowy

Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia odporność na blaknięcie hamulców i krótkie drogi hamowania. W modelu podstawowym czterotłokowe monoblokowe stałe zaciski hamulcowe z przodu działają na wentylowanych i perforowanych tarczach hamulcowych o średnicy 350 x 34 milimetry, podczas gdy z tyłu działa jeden tłok. Tarcze są wewnętrznie wentylowane i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać blaknięciu hamulców, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Szare zaciski hamulcowe mają białe oznaczenie AMG.

Model S oraz model podstawowy z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS mają jeszcze większy system hamulcowy z sześciotłokowymi zaciskami stałymi i tarczami hamulcowymi o średnicy 360 x 36 milimetrów z przodu. W tym przypadku zaciski hamulcowe są malowane na czerwono i mają czarne logo AMG.

Kierownica o specjalnym przełożeniu i zmiennej charakterystyce

Wspomagana przez prędkość, elektro-mechaniczna sportowa kierownica wspiera sportowy styl jazdy dzięki swojej bezpośredniej zdolności do skrętu. Dysponuje specjalnym przełożeniem i zmiennym współczynnikiem przekładni oraz dwoma charakterystykami: w zależności od wybranego programu jazdy, zapewnia napięty, sportowy lub bardziej komfortowy feedback podczas jazdy. Sztywne mocowanie w nośniku integralnym łączy kierownicę jeszcze lepiej z nadwoziem i zwiększa precyzję kierowania.

Cechy pojazdu o szerokim zakresie

Sześć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport +”, „Individual” oraz „RACE” (standardowe dla modelu S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego) pozwala na szeroki zakres cech pojazdu, od komfortowego do dynamicznego. Modyfikowane są liczne istotne parametry:

Napęd: Charakterystyka pedału gazu, czasy zmiany biegów oraz momenty zmiany biegów w wariantach Zredukowany, Umiarkowany, Sportowy lub Dynamiczny
Skrzynia biegów: automatyczna lub ręczna
AMG DYNAMICS: Funkcje zwinności takie jak kontrola napędu na wszystkie koła, charakterystyka kierowania oraz dodatkowe funkcje ESP® w wariantach Basic, Advanced, Pro lub Master (standardowe dla modelu S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego)
System wydechowy: Dźwięk oraz charakterystyka dźwięku, Zbalansowane lub Mocne
Zawieszenie (z opcjonalnym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL): w trybie Komfort, Sport, Sport+
AMG DYNAMICS dla zwiększonej zwinności i wysokiej stabilności

Nowy CLA45 4MATIC+ Shooting Brake w ramach programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT wyposażony jest w AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana funkcja kontrolująca zwinność rozszerza stabilizujące funkcje ESP® o interwencje zwiększające zwinność w kontroli napędu na wszystkie koła, charakterystyce kierowania oraz dodatkowych funkcjach ESP®. Na przykład, przy szybkim pokonywaniu zakrętów, krótkie interwencje hamulcowe na wewnętrznym tylnym kole generują zdefiniowany ruch obrotowy wokół pionowej osi, co zapewnia responsywne i precyzyjne wejście w zakręt.

Spektrum cech rozciąga się od niezwykle stabilnych do bardzo dynamicznych. Na wyświetlaczu multimedialnym, po wybraniu programu jazdy, wyświetlany jest nowy symbol AMG DYNAMICS wraz z odpowiadającymi dodatkowymi informacjami.

„Basic” przypisany jest do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. W tym przypadku kompaktowe sportowe pojazdy wykazują bardzo stabilne prowadzenie z wysokim poziomem tłumienia obrotów.
„Advanced” aktywowany jest w programie „Sport”. Modele 45 pozostają neutralnie zrównoważone. Niższe tłumienie obrotów, niższe wymagania dotyczące kąta skrętu oraz większa zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych wiejskich drogach.
„Pro” (skrót od „Profesjonalny”) należy do programu „Sport+”. W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze więcej wsparcia dla dynamicznych manewrów, a zwinność i informacje zwrotne z drogi podczas skręcania są dodatkowo wzmocnione.
„Master” jest powiązany z trybem jazdy „RACE” (standardowe dla modelu S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego). Tryb „Master” jest skierowany do kierowców, którzy chcą doświadczyć dynamizmu i przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Master” zapewnia równowagę pojazdu z lekkim nadsterownością, niskim wymaganiem kąta skrętu i bardziej zwrotnym sterowaniem. W ten sposób „Master” zapewnia maksymalną zwinność i w pełni wykorzystuje potencjał dynamiczny. Aby aktywować tryb „Master”, kierowca musi użyć osobnego przycisku na konsoli środkowej, aby przełączyć ESP® w tryb ESP® SPORT.
W programie jazdy „Individual” kierowca może samodzielnie ustawić poziomy AMG DYNAMICS „Basic”, „Advanced”, „Pro” i „Master”.

Człowiek i maszyna w bliskim sojuszu

Dzięki sportowym akcentom i systemowi multimedialnemu MBUX, wysokiej jakości wnętrze tworzy bliskie, osobiste połączenie między człowiekiem a maszyną. Kierowca i pasażer z przodu siedzą w aktywnej pozycji na konturowanych sportowych siedzeniach z mocnym wsparciem bocznym. Standardowe wykończenie w postaci połączenia czarnej sztucznej skóry ARTICO oraz mikrofibry DINAMICA jest ponadczasowe i tworzy typowe akcenty AMG z podwójnym przeszyciem w kolorze czerwonym. Paleta kolorów odzwierciedla się w czerwonych pasach bezpieczeństwa designo oraz w podtrzymaniu deski rozdzielczej wykonanym z czarnej mikrofibry DINAMICA z czerwonym wykończeniem. Chromowane wloty powietrza również zyskały czerwony pierścień. Alternatywnie dostępne jest wykończenie z sztucznej skóry ARTICO w kolorze neva szarej/czarnej z szarym, podwójnym przeszyciem i jasnym wykończeniem z aluminium o podłużnym rysunku.

Żółte akcenty podkreślają dziedzictwo wyścigowe

Żółte akcenty występują w całym wnętrzu modelu S, podkreślając wyścigowy charakter mocniejszych modeli. W standardowym wyposażeniu znajduje się również sportowa kierownica AMG z nappa skórą/mikrofibrą DINAMICA z kontrastowym żółtym przeszyciem, żółtym oznaczeniem na godzinie 12, przyciskami kierownicy AMG i logo AMG oraz oświetleniem ambientowym.

We wszystkich modelach konsola centralna w wysokim połysku czerni z touchpadem w standardzie ma dodatkowy panel sterowania z dodatkowymi przełącznikami do kontrolowania 3-stopniowego ESP®, trybu manualnego skrzyni biegów, opcjonalnego adaptacyjnego systemu tłumienia AMG RIDE CONTROL oraz opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance. W połączeniu z opcjonalnym pakietem skórzanym, ma srebrno-chromowe wykończenie konsoli.

System multimedialny MBUX z wyświetlaczami specyficznymi dla AMG

Połączenie sportowego designu i wyszukanych detali znaleźć można także w systemie multimedialnym MBUX z innowacyjnym konceptem obsługi i wyświetlania. MBUX tworzy jeszcze bliższe połączenie między pojazdem, kierowcą i pasażerami. Emocjonalnie atrakcyjne prezentacje podkreślają przejrzystą strukturę kontroli i zawierają doskonałą, maksymalną rozdzielczość grafiki 3D. Wizualnie oba wyświetlacze pod jednym wspólnym szklanym panelem łączą się w Widescreen Cockpit i jako element centralny podkreślają poziomą orientację we wnętrzu.

Klient może wybierać spośród trzech stylów wyświetlania AMG dla zestawu wskaźników: „Classic”, „Sport” i „Supersport”. Tryb „Supersport” szczególnie wyróżnia się centralnym, okrągłym wskaźnikiem obrotów oraz dodatkowymi informacjami prezentowanymi w formie pasków po lewej i prawej stronie wskaźnika obrotów: w trójwymiarowej perspektywie sięgają daleko w tło ku sztucznej horyzontalnej linii.

Oczywiście, przełomowa funkcja sterowania głosowego aktywowana słowami „Hej Mercedes” również jest zainstalowana. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania z obszarów infotainment i obsługi pojazdu, nawet jeśli są one wyrażane pośrednio.

Sportowa kierownica AMG z opcjonalnymi przyciskami sterującymi

Idealne połączenie między kierowcą a pojazdem zapewnia wielofunkcyjna sportowa kierownica wykonana z nappa skóry z płaskim kołem kierownicy i perforowaną powierzchnią uchwytów, a w zależności od wykończenia, z czerwonym, żółtym lub czarnym przeszyciem i srebrno-chromowym wykończeniem. Galwanizowane łopatki do zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze sportowsze prowadzenie przy manualnej zmianie biegów.

2.0L 4MATIC CLA 45 S 8AT AWD (421 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc309.6 Kw @ 6750 Rpm
421 Hp @ 6750 Rpm
415 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 5000-5250 Rpm
500 Nm @ 5000-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2191 G/Km

2.0L 4MATIC CLA 45 8AT AWD (387 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc284.6 Kw @ 6500 Rpm
387 Hp @ 6500 Rpm
382 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 4750-5000 Rpm
480 Nm @ 4750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Pojemność bagażnika17.8 Cuft (504 L)
Średnie spalanie28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2191 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.