2019 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2019 Mercedes-AMG CLA 45 Coupe

Mercedes-AMG wstrząsnęło rynkiem luksusowych sportowych kompaktów, wprowadzając na rynek modele CLA 45 i CLA 45+ w 2019 roku, walcząc o tytuł najbardziej sportowego samochodu w swoim segmencie z Audi S3 Sedan. Z kolei BMW nie miało w tym segmencie pojazdu czterodrzwiowego o podobnych osiągach.

Kiedy marka z trzema gwiazdkami przywróciła kształt czterodrzwiowego coupe w 2004 roku z linią CLS, później rozszerzyła tę koncepcję na mniejszą klasę A, która przekształciła się z MPV w hatchbacka, a następnie w czterodrzwiowe coupe. Ponieważ Mercedes-Benz już wprowadził linię AMG jako odrębną markę, znaną jako Mercedes-AMG, naturalnym wydawało się stworzenie wersji AMG dla najmniejszego czterodrzwiowego pojazdu dostępnego w ofercie. W rezultacie, w 2019 roku nowo powstała marka zaprezentowała modele CLA 45 i CLA 45+.

Z przodu, CLA 45 i CLA 45+ miały charakterystyczny dla AMG grill Panamericana z dwunastoma pionowymi żebrami, gdzie emblematu producenta zajmowało centralne miejsce. Płynnie opadające reflektory z LED-owymi światłami dziennymi oraz lampami LED podkreślały agresywny wygląd pojazdu. Dodatkowo, zderzak sportowy miał grill AMG w kształcie litery A, po bokach którego znajdowały się duże funkcjonalne wloty powietrza wykończone na czarno. Z profilu, CLA 45+ prezentowało charakterystyczne, aerodynamicznie ukształtowane progi. Aby dodatkowo podkreślić sportowy charakter samochodu, producent zainstalował standardowe 18-calowe obręcze z lekkich stopów o dziesięcioramiennym designie, podczas gdy na liście opcji znalazł się zestaw 19-calowych felg. Z tyłu, opadająca pokrywa bagażnika miała spojler. Na tylnej części nadwozia producent odważnie umieścił cztery okrągłe końcówki wydechu, które kończyły się tuż pod zderzakiem, flankingując czteroramienny dyfuzor.

Wnętrze CLA 45+ przejęło niektóre cechy od swojego kuzyna, Mercedes-Benz CLA, takie jak podwójny wyświetlacz dla zestawu wskaźników i systemu infotainment umieszczony nad deską rozdzielczą. W przeciwieństwie do tego, najbardziej sportowy model w gamie CLA miał płaską, trzypunktową kierownicę oblaną mikrofibrą DINAMICA, podczas gdy tapicerka była z sztucznej skóry ARTICO. Na zaskoczenie, Mercedes-AMG nie zastosował wykończeń z włókna węglowego wewnątrz. Zamiast tego wybrał aluminiowe i czarne wykończenia, które podkreślały luksusowy charakter pojazdu. Fotele kubełkowe z wysokimi bocznymi podporami z przodu były dostępne z zintegrowanymi zagłówkami. Kanapa z tyłu była przystosowana dla dwóch osób, ale miała trzy trzypunktowe pasy bezpieczeństwa.

Pod maską, producent zamontował najpotężniejszy silnik rzędowy czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów na rynku. Dzięki turbosprężarce na łożyskach kulkowych, jednostka napędowa przekazywała moc do ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów SPPEDSHIFT (dwusprzęgłowej) wynoszącą 387 KM (387 PS) dla CLA 45 i 415 KM (421 PS) dla CLA 45+. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pośrednictwem systemu kontrolującego moment obrotowy AMG z aktywnymi dyferencjałami. W przeciwieństwie do większości innych samochodów Mercedes-Benz, które były ograniczone do 250 km/h (155 mph), CLA 45 i CLA 45+ były dostępne w wersji z pakietem kierowcy, który pozwalał na osiągnięcie prędkości do 270 km/h (168 mph).

 Wyjątkowa wydajność, doskonała dynamika jazdy, ekspresyjny design – nowe sportowe modele Mercedes-AMG A45 4MATIC+/A45 S 4MATIC+ oraz CLA 45 4MATIC+/CLA 45 S 4MATIC+ ponownie potwierdzają swoją wiodącą pozycję w swoich segmentach. Kontynuują sukces swoich poprzedników, jednocześnie ustanawiając wiele nowych standardów. Nowo opracowany silnik 2.0 o dwóch wariantach mocy i momentu obrotowego jest najsilniejszym na świecie turbodoładowanym silnikiem czterocylindrowym produkowanym seryjnie. Nawet podstawowy model z mocą 285 kW (387 KM) jest silniejszy od swojego poprzednika. Wariant S z mocą 310 kW (421 KM) rywalizuje z pojazdami z wyższych klas. Perfekcyjne sekwencje w każdej sytuacji drogowej oraz szybkie zmiany biegów mierzone w milisekundach gwarantuje nowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT-8G z ośmioma biegami. Aktywne, w pełni zmienne napędy AMG Performance 4MATIC+ rozdzielają moc na tylne koła w sposób selektywny dzięki AMG TORQUE CONTROL – zapewniając doskonałą trakcję i spektakularny tryb driftu. Umożliwia to nowe tylne dyferencjały z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi – po jednym dla każdego tylnego koła.

Mercedes-AMG ponownie demonstruje swoje wysokie kompetencje w zakresie rozwoju nowych modeli sportowych: „Całkowicie przeprojektowaliśmy nasze modele ’45’ – od silnika i skrzyni biegów, przez zawieszenie, skomplikowane zespoły napędowe, aż po strukturę nadwozia i oczywiście sam design – wszystko z jednym celem: podnieść dynamikę pojazdu i sportowe doznania na poziom dotąd nieosiągalny w klasie kompaktowej. Prezentując ten, nasz najsilniejszy i najbardziej dynamiczny kompaktowy samochód sportowy, wzmacniamy także znaczenie tego segmentu w naszej strategii wzrostu”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.


Design zewnętrzny: członkostwo w rodzinie AMG jeszcze bardziej widoczne

Nowe modele Mercedes-AMG A45 4MATIC+ i CLA45 4MATIC+ są jeszcze bardziej charakterystyczne niż ich poprzednicy. Zewnętrzny wygląd przekazuje czystą przyjemność z jazdy nawet na postoju. Po raz pierwszy klasa kompaktowa zyskuje specyficzną dla AMG kratkę chłodnicy z szerszym dolnym konturem i dwanaście pionowych żaluzji – wyraźny znak przynależności do rodziny AMG Performance. Jednocześnie wyraźny „nos rekina”, smukłe, głęboko konturowane reflektory oraz płaski, aerodynamicznie korzystny kapota z wypukłościami wizualnie obniżają przednią część, tworząc wrażenie niezwykle dynamicznego pędu do przodu.

Imponująca obecność jest także podkreślona przez szersze przednie błotniki z wybrzuszonymi nadkolami. Tworzą one przestrzeń dla szerszej osi przedniej i podkreślają sportowy wygląd. Ten muskularny wygląd jest nawet silniejszy w modelu A45 4MATIC+ niż w CLA45 4MATIC+, ponieważ podstawowy CLA ma już szerszy rozstaw przedni, a błotniki można było poszerzyć w mniejszym stopniu.

Indywidualne detale jako cechy wyróżniające

Przedni zderzak to także cecha wyróżniająca. W A45 4MATIC+ ma on formę projektowano w stylu skrzydeł odrzutowców. Poziome żebra w zewnętrznych wlotach powietrza i wydłużony dolny wlot powietrza podkreślają wrażenie szerokości. CLA45 4MATIC+ ma jeszcze bardziej ekspresyjny wygląd z jetowymi zewnętrznymi wlotami powietrza, które wskazują na bliski związek rodzinny z AMG GT 4-door Coupé. Przedni splitter płynnie przechodzi w boczne kurtyny powietrzne przed przednimi kołami, co optymalizuje przepływ powietrza, poprawiając osiągi aerodynamiczne oraz współczynnik oporu.

Z boku szersze progi boczne AMG wizualnie obniżają te kompaktowe samochody sportowe, sprawiając, że wydają się bliżej drogi. Jeśli wybrano pakiet Silver Chrome, wstawki są w kolorze srebrnym, a w pakiecie AMG Night mają wysoki połysk czarny.

Lusterka zewnętrzne są zamontowane na muskulaturze drzwi, nawiązując do wyglądu coupé i samochodów sportowych Mercedes-AMG. To nie tylko wygląda bardzo sportowo, ale także poprawia aerodynamikę.

W standardzie podstawowe wersje mają 8.5 J x 18-calowe lekkie felgi aluminiowe w 10-ramiennej konstrukcji, aerodynamicznie zoptymalizowane i pomalowane na szaro tantalowym z oponami 245/40 R 18.

S-modele są wyposażone w 19-calowe lekkie felgi aluminiowe w 5-ramiennej konstrukcji – o szerokości 8.5 cala dla A45 S 4MATIC+ i dziewięciu cali dla CLA45 S 4MATIC+. Atrakcyjne aluminiowe koła są aerodynamicznie zoptymalizowane i pomalowane na szaro tantalowy z wysokim połyskiem, a opony mają rozmiary 245/35 R 19 i 255/35 R 19 (CLA45) odpowiednio. W podstawowych modelach wysoko wydajny system hamulcowy AMG ma lakierowane na szaro zaciski hamulcowe z białym napisem AMG. Warianty S są rozpoznawalne dzięki większym, malowanym na czerwono 6-tłokowym zaciskom hamulcowym z czarnym napisem AMG.

Okrągłe podwójne końcówki wydechu dla kompaktowych samochodów Performance

Tylny widok charakteryzuje się dwiema okrągłymi podwójnymi końcówkami wydechu (średnica 82 mm) oraz szerokim tylnym zderzakiem. Modele S są odróżniane przez większe, 90 mm końcówki wydechu z wewnętrznym żłobieniem i napisem AMG. Wrażenie szerokości z tyłu jest dodatkowo podkreślone przez smukłe dwuczęściowe lampy tylne. Dyfuzor z dwoma pionowymi podwójnymi żebrami przyczynia się do lepszej wydajności aerodynamicznej (CLA45: cztery pojedyncze żebra) – w centralnej części pojazdu jest wydłużony, co zwiększa jego skuteczność. Efekt kończy się na końcówce spoileru w kolorze pojazdu na spojlerze dachowym lub pokrywie bagażnika (CLA45).

Najważniejsze opcjonalne cechy zewnętrzne:

Pakiet aerodynamiczny AMG dla zoptymalizowanej równowagi aerodynamicznej, w tym zmodyfikowany splitter przedni i dodatkowe flics w przednim zderzaku, dodatkowy element dyfuzora, boczne wargi spoilerów na tylnej osłonie oraz tylni spoiler (A45) lub większa warga spoilera (CLA45) w czarnym połysku. Te cechy zwiększają docisk, a tym samym stabilność prowadzenia w fizycznych granicach.
19-calowe lekkie felgi aluminiowe w 5-ramiennej konstrukcji, aerodynamicznie zoptymalizowane, malowane na szaro tantalowy z wysokim połyskiem lub czarny mat z wysokim połyskiem na rantach.
19-calowe felgi kutego stopu w konstrukcji krzyżowo-ramiennej, malowane na szaro tytanowym z wysokim połyskiem lub czarny mat z wysokim połyskiem, z symulowanym centralnym zamkiem koła w aluminium.
Pakiet AMG Night z elementami designu w czarnym połysku – na przykład splitterem przednim lub wstawkami w progach bocznych – oraz czarnymi chromowanymi końcówkami wydechu.
Pakiet Silver Chrome z splitterem przednim i wstawkami w progach w srebrnym chromie.
Nadwozie: mocno wzmocnione.

Inżynierowie AMG mocno wzmocnili nadwozie, ponieważ stanowi ono podstawę precyzyjnych charakterystyk samosterowania, a także stabilności toru i kąta nachylenia, także podczas jazdy z dużymi prędkościami. Lekka płyta aluminiowa przymocowana do silnika – „płyta ścinająca” – zwiększa sztywność skrętną z przodu pojazdu. Uzupełniają ją wzmocnienia w kształcie strzałów pomiędzy przednimi zawieszeniami – są to dodatkowe płyty wzmacniające łączące człony boczne z słupkami A, minimalizujące ruchy przedniej części. Diagonalne wzmocnienia z przodu i z tyłu podwozia dodatkowo poprawiają sztywność. W wyniku tego cały system zawieszenia reaguje bardzo precyzyjnie nawet przy fizycznych granicach, dając kierowcy wyraźne informacje zwrotne – z wyraźnie zredukowanym skrętem karoserii wokół osi podłużnej i poprzecznej oraz mniejszym przechyłem i bujaniem w zakrętach, podczas hamowania i cykli obciążeniowych.

System napędowy: nowy turbodoładowany czterocylindrowy silnik o dużej mocy

O mocy do 310 kW (421 KM), całkowicie nowo opracowany silnik 2.0 to najsilniejszy turbodoładowany czterocylindrowy silnik wyprodukowany seryjnie na świecie. Mercedes-AMG poprawił moc poprzedniego silnika o 30 kW (40 KM). Maksymalny moment obrotowy również wzrósł z 475 do 500 niutonometrów. Z mocą na litr wynoszącą do 155 kW (211 KM), nowy silnik turbodoładowany Mercedes-AMG zajmuje pierwsze miejsce wśród wielu znanych silników super-sportowych. Nowa, wysoko wydajna jednostka napędowa produkowana jest na innowacyjnej linii produkcyjnej w Affalterbach, zgodnie z zasadą „One Man, One Engine”.

W modelach 45 czterocylindrowy silnik zapewnia niezwykle zwinną wydajność w dwóch klasach mocy: z 310 kW (421 KM) jako model S oraz z 285 kW (387 KM) w wersji podstawowej.

Ta logika pozycjonowania sprawdziła się już w modelach AMG Performance z silnikiem V8 i lepiej spełnia indywidualne życzenia klientów. Nowe kompaktowe samochody sportowe osiągają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: A45 S 4MATIC+ wymaga zaledwie 3.9 sekundy (CLA45 S 4MATIC+: 4.0 sekundy), podczas gdy podstawowy model A45 4MATIC+ osiąga ten wynik w 4.0 sekundy (CLA45 4MATIC+ w 4.1 sekundy). Maksymalna prędkość podstawowych modeli jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, podczas gdy modele S są zdolne osiągnąć maksymalnie 270 km/h z fabryki. Dzięki opcjonalnemu pakietowi kierowcy AMG, maksymalna prędkość może również zostać zwiększona do 270 km/h dla podstawowych wersji.

Oprócz swoich osiągów, nowy silnik imponuje natychmiastową reakcją. W tym celu krzywa momentu obrotowego została starannie zbalansowana („kształtowanie momentu”): Maksymalny moment obrotowy 500 Nm (480 Nm w modelach podstawowych) jest dostępny w zakresie od 5000 do 5250 obr/min (4750-5000 obr/min w modelach podstawowych). Dzięki tej konfiguracji inżynierowie AMG osiągnęli oddawanie mocy przypominające silnik wolnossący. Twórcy silników mogli zrealizować dynamicznie rosnącą krzywą momentu obrotowego w niższym zakresie prędkości silnika, co poprawia reakcję na gaz. Rośnie moment obrotowy przy wyższych obrotach, co sprawia, że silnik ma większą swobodę obrotów. Dodatkowo, wysoka maksymalna prędkość obrotowa silnika (do 7200 obr/min) podkreśla sportowy charakter silnika.

Projekt silnika: inteligentne szczegóły

Nowy silnik wyróżnia się licznymi inteligentnymi cechami konstrukcyjnymi. W przeciwieństwie do czterocylindrowego silnika zamontowanego poprzecznie w modelach 35 lub poprzednim modelu, nowy silnik został obrócony wokół swojej osi pionowej o 180 stopni. Oznacza to, że turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się teraz z tyłu, po stronie ściany ogniowej, gdy spojrzeć z tyłu. System dolotowy zatem znajduje się z przodu. Taka konfiguracja pozwala na jak najbardziej płaskie i aerodynamicznie korzystne zaprojektowanie przedniej części. Ponadto, nowy układ zapewnia znacznie poprawiony przepływ powietrza z krótszymi odległościami i mniejszą ilością zakrętów – zarówno po stronie dolotowej, jak i wydechowej.

Turbosprężarka: łożyska toczne redukują tarcie mechaniczne

Nowa turbosprężarka twin-scroll łączy optymalną reakcję przy niskich prędkościach obrotowych silnika z dużą mocą w wyższych zakresach obrotów. Oprócz tego, obudowa turbiny jest podzielona na dwa równoległe kanały przepływu.

W połączeniu z podzielonymi kanałami w kolektorze wydechowym, możliwe jest oddzielne doprowadzenie przepływu spalin do turbiny. Celem jest zapobieżenie negatywnemu wpływowi poszczególnych cylindrów podczas cykli obciążeniowych oraz poprawa cyklu gazowego. Efektem jest wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach silnika i niezwykle dobra reakcja.

Ponadto, wały sprężarki i turbiny po raz pierwszy mają łożyska toczne – jak w najwyższym wariancie mocy silnika V8 AMG 4.0 w AMG GT 4-door Coupé. Łożyska toczne redukują tarcie mechaniczne wewnątrz turbosprężarki do minimum. Ładowarka zatem reaguje szybciej i osiąga swoją maksymalną prędkość do 169,000 obr/min szybciej.

Ciśnienie doładowania: elektronicznie kontrolowane dla optymalnej reakcji

Z maksymalnym ciśnieniem doładowania wynoszącym 2.1 bara, 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik turbo również prowadzi w swojej klasie w tym aspekcie. Elektronicznie kontrolowana wastegate (zawór upustowy) pozwala na jeszcze precyzyjniejsze i bardziej elastyczne kontrolowanie ciśnienia doładowania, optymalizując reakcję, szczególnie podczas przyspieszania z częściowego obciążenia. Proces ten uwzględnia liczne parametry. Główne sygnały wejściowe dla jednostki sterującej wastegate to ciśnienie doładowania, położenie przepustnicy i tendencja do detonacji. Sygnały modyfikujące obejmują temperaturę powietrza dolotowego, temperaturę silnika, prędkość obrotową silnika i ciśnienie atmosferyczne. To także umożliwia tymczasowe zwiększanie ciśnienia doładowania (overboost) podczas przyspieszania.

Świeże powietrze jest używane oprócz oleju i wody do chłodzenia turbosprężarki. Jest ono kierowane bezpośrednio do ładowarki z kratki chłodnicy, przez pokrywę silnika zaprojektowaną jako deflektor powietrza oraz kanały pod maską. Koncepcja ta opiera się na zasadach oraz doświadczeniu zdobytym z chłodzenia turbosprężarek zamontowanych wewnętrznie w obecnych silnikach V8 AMG 4.0, począwszy od AMG GT w 2014 roku. Dodatkowo obudowa turbiny ma wbudowaną izolację.

Blok silnika: całkowicie aluminiowy o doskonałych właściwościach

Całkowicie aluminiowy blok silnika to jednostka odlewana w procesie chłodzenia, która wyróżnia się znakomitymi właściwościami materiałowymi. W tym procesie ciekły aluminium jest wlewane do metalowej formy przy użyciu efektu grawitacyjnego.

Dzięki swojej dobrej przewodności cieplnej, wodno-chłodzona forma pozwala na szybkie chłodzenie i krzepnięcie stopu. Efektem jest drobnoziarnista, gęsta struktura, która gwarantuje bardzo dużą wytrzymałość. Złożone geometrie wewnętrzne można zrealizować za pomocą zamkniętych rdzeni piaskowych.

Tak zwana konstrukcja zamknięta – design zaczerpnięty z motorsportu – zapewnia maksymalną sztywność przy niskiej wadze i pozwala na osiąganie szczytowych ciśnień spalania do 160 bar. Obszary wokół cylindrów są przeważnie solidne, a pokrywa jest jedynie przemycana przez mniejsze kanały dla chłodziwa i oleju silnikowego. Zespół korbowy z lekkim, kutym wałem korbowym i kutymi tłokami aluminiowymi z zoptymalizowanymi pierścieniami tłokowymi łączy niskie tarcie z wysoką wytrzymałością. Maksymalna prędkość silnika wynosi 7200 obr/min, a szczytowa moc osiągana jest przy 6750 obr/min. Miska olejowa ma płyty separacyjne, by mimo większej miski, nawet przy dużych siłach bocznych, zawsze była wystarczająca ilość oleju silnikowego do smarowania wszystkich istotnych elementów.

Osłony cylindrów: pokryte NANOSLIDE

Aby zmniejszyć tarcie między tłokami a cylindrami, ścianki są pokryte przy użyciu opatentowanej technologii NANOSLIDE. To nadaje ściankom lustrzaną powierzchnię dla minimalnego tarcia, jest dwukrotnie twardsza niż konwencjonalne ścianki żeliwne i dlatego sprawia, że są znacznie bardziej trwałe. NANOSLIDE została opracowana przez Daimler AG, jest chroniona przez ponad 90 rodzin patentowych i ponad 40 patentów. To pokrycie po raz pierwszy zastosowano w silniku V8 AMG M 156, przez wiele lat wzbogacało inne silniki AMG i można je również znaleźć w silniku Formuły 1 zespołu Mercedes AMG Petronas Motorsport.

Zawory wydechowe: większe wymiary dla szybszych cykli gazowych

W głowicy cylindrów, przestawione i lekko nachylone wtryskiwacze oraz system świec zapłonowych pozwoliły na znacznie większe zawory wydechowe niż w poprzednim silniku. Większe przekroje wydechowe pozwalają na wypływanie gazów z komór spalania z niskimi stratami, a także redukują ogólną wentylację tłoków.

Dwa wałki rozrządu kontrolują 16 zaworów za pomocą optymalizowanych pod względem wagi wałków kamieniowych. Regulacja wałka rozrządu po stronie dolotowej i wydechowej pozwala na doskonałą reakcję i optymalizuje cykl gazowy dla każdego punktu roboczego.

Zmienna kontrola zaworów CAMTRONIC po stronie wydechowej to kolejna cecha, z dwoma pytami na zawór. Pytania mają różne geometrie, co pozwala, w zależności od ustawienia krzywki dostosowanej do sytuacji jazdy, na otwieranie zaworów wydechowych na krótkie lub długie okresy – dla jeszcze lepszej reakcji przy niskich obrotach, komfortowego i oszczędnego prowadzenia przy średnich obrotach oraz pełnej mocy w wyższych zakresach obrotowych.

Wtrysk benzyny: dwustopniowy dla zoptymalizowanej mocy

Turbodoładowanie i wtrysk bezpośredni z procesem spalania kierowanym przez spray nie tylko umożliwiają wysoką wydajność mocy, ale również poprawiają efektywność termodynamiczną, a tym samym redukują zarówno zużycie paliwa, jak i emisje spalin.

Po raz pierwszy nowy silnik o wysokiej wydajności czterocylindrowy ma dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszym etapie szczególnie szybkie i precyzyjnie działające wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo do komór spalania pod ciśnieniem do 200 bar. To jest proces wielokrotny i jest regulowane przez system zarządzania silnikiem w razie potrzeby.

W drugim etapie następuje dodatkowy wtrysk do kolektora dolotowego za pomocą zaworów elektromagnetycznych. Jest to potrzebne do osiągnięcia wysokiej specyficznej mocy silnika. Elektronicznie kontrolowane zasilanie paliwem ma ciśnienie robocze wynoszące 6.7 bara.

Chłodzenie: zaawansowany system dla silnika, turbosprężarki i powietrza doładowującego

Wysoka moc wymaga inteligentnie zaprojektowanego systemu chłodzenia. Jest on zaprojektowany tak, aby głowica cylindrów i blok silnika mogły być chłodzone do różnych poziomów temperatury. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na zimną głowicę cylindrów dla maksymalnej mocy przy efektywnym ustawieniu zapłonu, a ciepły blok silnika zmniejsza tarcie wewnętrzne.

Chłodziwo do głowicy cylindrów dostarczane jest przez mechaniczną, wysoko wydajną pompę wodną, podczas gdy chłodzenie bloku silnika odbywa się za pomocą drugiej, elektrycznie napędzanej pompy wodnej. Po zimnym uruchomieniu ta pompa pozostaje nieaktywna, aż silnik się nagrzeje. W trakcie pracy jest regulowana przez jednostkę sterującą silnikiem, tak aby blok silnika był zawsze chłodzony zgodnie z potrzebami.

Dodatkowo pompa może być włączana lub wyłączana w zależności od potrzeb, gdy mniej mocy jest potrzebne lub przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Ponadto elektryczna pompa wodna zapewnia pełną moc silnika i optymalne odprowadzanie ciepła w całym zakresie prędkości obrotowych silnika. Chroni również przed uszkodzeniami cieplnymi podczas postoju w bardzo wysokich temperaturach otoczenia.

Ponadto silnik ma funkcję zarządzania temperaturą oleju, która kontroluje fazę nagrzewania i elastycznie reguluje temperaturę oleju silnikowego. To przyspiesza osiąganie temperatury roboczej silnika, redukując tarcie i zużycie. Towarzyszy temu korzystny ekologicznie efekt, że zużycie paliwa i emisje przy uruchamianiu na zimno są również redukowane.

Wysoki stopień doładowania silnika wymaga wysoko wydajnego intercoolera. Aby powietrze doładowujące mogło być schłodzone blisko temperatury otoczenia mimo ekstremalnych ilości ciepła, po raz pierwszy opracowano dwustopniowy, pośredni intercooler. Działa on w połączeniu z systemem klimatyzacyjnym, i jest wykorzystywany w modelach S, gdzie został zintegrowany w obiegu niskotemperaturowym. Aby to było możliwe, konieczne było całkowite przeprojektowanie konfiguracji skraplacza w przedniej części. Jeden skraplacz znajduje się w nadkole, a drugi w pierwszym rzędzie centralnego modułu chłodzenia. Oddzielna konfiguracja skraplacza i chłodnicy oraz zarządzanie termiczne zaprojektowane specjalnie do zaspokojenia potrzeb (codziennych) i wydajności (na torze) umożliwiają efektywne i skoordynowane działanie chłodzenia.

Funkcje, takie jak zarządzanie alternatorem, funkcja ECO start/stop z szybkim ponownym uruchamianiem, funkcja ślizgania się oraz filtr cząsteczek benzyny są również częścią pakietu technologicznego nowego czterocylindrowego silnika AMG.

Cyfrowe i inteligentne ręczne montowanie: „Jeden człowiek, jeden silnik”

Nowy silnik jest całkowicie składany ręcznie. W tym celu wytworzono całkowicie nową linię produkcyjną w manufakturze silników AMG w Affalterbach, gdzie Mercedes-AMG podniósł zasadę „Jeden człowiek, jeden silnik” oraz procesy Przemysłu 4.0 na innowacyjny poziom, odzwierciedlający najnowsze ustalenia w zakresie ergonomii, przepływów materiałowych, zapewnienia jakości, zrównoważonego rozwoju i efektywności. Na drodze do wdrożenia Przemysłu 4.0, operacja montażu ręcznego AMG również podąża wizją „inteligentnej produkcji”.

Ta produkcja wyróżnia się maksymalną elastycznością, a także jest przejrzysta i wysoce efektywna. Zapewnia i poprawia jakość silników i procesów produkcyjnych przy użyciu innowacyjnych i cyfrowych technologii.

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G: skrzynia dwusprzęgłowa o szybkiej reakcji

8-biegowa skrzynia dwusprzęgłowa AMG SPEEDSHIFT DCT 8G również przyczynia się do zwrotnego i dynamicznego charakteru. Przełożenia zostały skonfigurowane w taki sposób, aby kierowca doświadczał bardzo spontanicznego przyspieszenia we wszystkich zakresach prędkości, połączonego z szybkim zmianą biegów i optymalnymi połączeniami podczas zmiany biegów w górę. W zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, kierowca otrzymuje określoną konfigurację napędu z różnymi charakterystykami pedału gazu i zmiany biegów.

Każdy, kto woli zmieniać biegi samodzielnie, może wybrać tryb manualny w każdym programie jazdy. Korzystając z tymczasowego trybu M, jest to możliwe bardzo szybko, po prostu operując łopatkami zmiany biegów na kierownicy.

Standardowa funkcja RACE-START pozwala na maksymalne przyspieszenie z miejsca, co jest niezwykle emocjonującym doświadczeniem. Tyczy się to również dźwięku napędu z częściowym przerwaniem zapłonu przy zmianie biegów, a także automatycznego podwójnego deklasowania przy zmianie biegów w dół. Efektywność również nie jest zaniedbywana: w trybie „Comfort” aktywna jest funkcja ECO start/stop; funkcja „ślizganie” może być wybrana w trybie jazdy „Indywidual”.

AMG Performance 4MATIC+ z kontrolą momentu obrotowego AMG

Niezwykle dynamiczne doznania w zupełnie nowym wymiarze znacznie wspomaga w pełni zmienny napęd na wszystkie koła, który jest standardem. Sekret tkwi w kontroli momentu obrotowego AMG w nowym dyferencjale tylnym: Ma on dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, z których każde jest połączone z wałem napędowym tylnej osi. W ten sposób moc napędu można nie tylko całkowicie zmiennie rozdzielać między przednimi i tylnymi kołami, ale także selektywnie między lewym i prawym tylnym kołem. Oznacza to, że w zależności od trybu jazdy i sytuacji, moment napędu może być oddzielnie rozdzielany do obu tylnych kół.

Efektem jest konsekwentna optymalna przyczepność, nawet w trudnych warunkach drogowych i podczas ekstremalnych manewrów skrętnych, na przykład na torze wyścigowym. Ponadto to zaawansowane rozwiązanie pozwala na tryb driftu (standardowy w modelach S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla podstawowych modeli), co sprawia, że „powszechny ślizg” będzie możliwy dla jeszcze większej przyjemności z jazdy.

Tryb driftu można aktywować w trybie jazdy „RACE” za pomocą łopatek zmiany biegów, pod warunkiem, że ESP® jest dezaktywowane, a skrzynia biegów znajduje się w trybie manualnym.

Kontrola elektro-mechaniczna: szybka reakcja niezależnie od prędkości silnika

Kontrola momentu obrotowego na przedniej i tylnej osi, oraz między dwoma tylnymi kołami, ma charakter elektro-mechaniczny. Czynniki wpływające na rozdział momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i długościowe oraz kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybrany bieg i pozycja pedału gazu.

Główne zalety kontroli elektro-mechanicznej w porównaniu do systemu elektro-hydraulicznego dotyczą bardziej wyrafinowanej dynamiki jazdy – głównie dzięki znacznie szybszej reakcji i niezależnemu od prędkości wykonaniu tarcz w całym zakresie regulacji.

Kontrola napędu na wszystkie koła zależy od wybranego trybu jazdy i ustawienia AMG DYNAMICS. W trybach „Podstawowy” i „Zaawansowany”, system 4MATIC jest w trybie „Comfort”. W trybach „Pro” i „Master” (standardowy dla modeli S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych) system 4MATIC przełącza się w tryb „Sport” – dla jeszcze bardziej zwrotnego prowadzenia i wyższego progu krytycznego.

Zanim system zareaguje, 3-stopniowe ESP® z indywidualnymi strategiami kontrolnymi w trybie SPORT HANDLING pozwala na większe kąty driftu dla sportowego stylu jazdy. Przy wchodzeniu w zakręty, modele „45” mają jeszcze bardziej zwrotną reakcję dzięki interwencji hamulca na wewnętrznym tylnym kole – w zależności od wybranego trybu AMG DYNAMICS lub trybu jazdy.

Zawieszenie: specyficzne komponenty dla bardzo dynamicznego prowadzenia

Nowe zawieszenie AMG z specyficznymi elementami sprężynowymi oraz nowymi, selektywnymi amortyzatorami częstotliwościowymi stanowi podstawę dużej stabilności kierunkowej oraz bardzo dynamicznych cech skrętnych przy małej przechyłach nadwozia. Jednocześnie komfort został poprawiony w porównaniu z modelem poprzednim. Dynamiki podłużne i poprzeczne są idealnie skoordynowane.

Wszystkie komponenty zawieszenia zostały dokładnie przemyślane, aby osiągnąć wyższe maksymalne przyspieszenie boczne połączone z łatwym prowadzeniem pojazdu przy granicach.

W przedniej osi wykorzystano konstrukcję McPhersona. Zawieszenie składa się z jednego wahacza pod środkiem koła, jednego amortyzatora sprężynowego oraz jednego drążka. Specjalna geometria osi redukuje wpływ napędu na kierowanie – dla wysokiego komfortu i zwrotności. Nowy wahacz wykonany z aluminium redukuje masy niesprężynowane, co pozwala na bardziej wrażliwą reakcję sprężyn. Zaciski hamulcowe na przedniej osi są mocowane promieniowo – technologia z motorsportu dla większej stabilności. Nośnik przedniej osi jest sztywno przymocowany, a zatem dodatkowo usztywnia przednią część.

Tylny zawieszenie 4-linkowe jest również sztywno połączone z nadwoziem poprzez nośnik tylnej osi i dlatego jest bardzo sztywne skrętnie. Istnieją trzy poprzeczne drążki kontrolne i jedna oś plus specyficzne łożyska na każde tylne koło. Taka konstrukcja zapewnia maksymalną stabilność i zwrotność podczas jazdy.

AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym tłumieniem: z trzema trybami

Opcjonalny system adaptacyjnego tłumienia AMG RIDE CONTROL umożliwia kierowcy wybór spośród trzech różnych trybów regulacji zawieszenia. Spektrum obejmuje od ukierunkowanego na komfort po sportowy. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła w zależności od sytuacji jazdy i warunków drogowych. Dzieje się to w milisekundach i jest w pełni zmienne, z szerokim zakresem charakterystyk tłumienia. Efektem jest poprawa zarówno komfortu jazdy, jak i zwrotności pojazdu.

Wysokowydajny system hamulcowy: odporny na blaknięcie i niezawodny

Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia odporną na blaknięcie deklinację i krótkie drogi hamowania. W modelach podstawowych, 4-tłokowe monoblokowe zaciski z przodu działają na wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe o średnicy 350 x 34 mm, podczas gdy na tylnej osi 1-tłokowe zaciski pływające działają na tarcze hamulcowe o średnicy 330 x 22 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej odprowadzać ciepło i zapobiegać blaknięciu hamulców, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Szare zaciski hamulcowe mają biały napis AMG.

Modele S oraz modele podstawowe z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS są hamowane przez jeszcze większy system hamulcowy wyposażony w 6-tłokowe zaciski hamulcowe i tarcze hamulcowe o średnicy 360 x 36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski hamulcowe są malowane na czerwono i mają czarne logo AMG.

Kierownica: ze specjalną przekładnią i zmiennym przełożeniem

Szybko reagująca, elektro-mechaniczna sportowa wspomaganie kierownicy wspiera sportowy styl jazdy swoją bezpośrednią zdolnością do wchodzenia w zakręty. Posiada specjalny wałek z zmiennym przełożeniem i dwoma charakterystykami: w zależności od wybranego programu jazdy, dostarcza ciasnych i sportowych lub bardziej komfortowych odczuć kierowniczych. Sztywne mocowanie w integralnym nośniku łączy kierownicę jeszcze lepiej z nadwoziem, co zwiększa precyzję kierowania.

System wydechowy AMG: z klapą wydechową do modulacji dźwięku

W standardzie system wydechowy ma klapę wydechową, która jest automatycznie kontrolowana w zależności od prędkości silnika i obciążenia. W zależności od wybranego programu jazdy modulacja dźwięku zmienia się od harmonijnie dyskretnego (w programach Slippery, Comfort i Sport) do emocjonalnie sportowego (w Sport+).

Sześć trybów jazdy: charakterystyki pojazdu z szerokim zakresem

Sześć trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport +”, „Indywidual” i „RACE” (standardowy dla modeli S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych) pozwala na szeroki wachlarz charakterystyk pojazdu, od komfortowych po dynamiczne.

Liczba istotnych parametrów jest modyfikowana:

Napęd: charakterystyka pedału gazu, czasy zmiany biegów i ich synchronizacja, charakterystyka dźwięku z opcjami Reduced, Moderate, Sport lub Dynamic
Skrzynia biegów: automatyczna lub manualna
AMG DYNAMICS: Funkcje zwrotności, takie jak kontrola napędu na wszystkie koła, charakterystyka kierownicy oraz dodatkowe funkcje ESP® w wersjach Podstawowej, Zaawansowanej, Pro lub Mistrzowskiej (standardowy dla modeli S, w pakiecie AMG DYNAMIC PLUS dla modeli podstawowych)
System wydechowy: dźwięk i charakterystyka dźwięku, zrównoważony lub potężny
Zawieszenie (z opcjonalnym zawieszeniem AMG RIDE CONTROL): w trybie Comfort, Sport, Sport+
Poszczególne programy jazdy oferują indywidualne doświadczenie jazdy, precyzyjnie dostosowane do różnych warunków drogowych i wymagań kierowcy.

„Slippery”: Optymalne dostosowanie do śliskich i oblodzonych nawierzchni drogowych, z ograniczonym zapotrzebowaniem na moc i płaską krzywą momentu obrotowego. Gładkie zmiany biegów i wcześniejsze zmiany biegów wspierają odczucie jazdy charakteryzujące się stabilnością.
„Comfort”: komfortowe i oszczędne prowadzenie, np. dzięki bardzo wczesnym zmianom biegów. Zawieszenie i kierowanie są dostosowane, kładąc nacisk na komfort. Dodatkowo w tym trybie aktywna jest funkcja ECO start/stop.
„Sport”: sportowe charakterystyki dzięki bardziej zwrotnej reakcji na nacisk pedału gazu, krótszym czasom zmian biegów, wcześniejszym zmianom biegów i znacznie bardziej emocjonalnym zmianom biegów dzięki podwójnemu deklasowaniu. Bardziej dynamiczne ustawienie zawieszenia i kierownicy.
„Sport+”: ekstremalnie sportowe charakterystyki dzięki jeszcze bardziej zwrotnej reakcji na gaz, zwiększonemu akustycznemu naciskowi na podwójne deklasowanie przy zmianach biegów w dół, a także selektywnej kontroli momentu obrotowego przy zmianach biegów w górę z wygaszeniem cylindrów dla optymalnych czasów zmian biegów. Zwiększona prędkość obrotowa dla szybszego ruszania. Jeszcze bardziej dynamiczna konfiguracja zawieszenia, kierownicy i zespołu napędowego.
„RACE”: Dla wysoko dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. W tym programie wszystkie parametry są skonfigurowane pod kątem maksymalnej wydajności.
„Indywidual”: Umożliwia wybór i zapisanie indywidualnych parametrów zgodnie z osobistymi preferencjami. Dodatkowo funkcja ślizgania jest dostępna w ustawieniach jazdy „Reduced” i „Moderate”.
AMG DYNAMICS: większa zwrotność przy wysokiej stabilności

Jako funkcja trybów jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowe modele 45 mają AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana kontrola dynamiki pojazdu rozszerza stabilizujące funkcje ESP® o interwencje zwiększające zwrotność w kontroli napędu na wszystkie koła, charakterystykach kierownicy oraz dodatkowych funkcjach ESP®. Na przykład, podczas szybkiego wchodzenia w zakręty, krótka interwencja hamulca na wewnętrznym tylnym kole wyzwala zdefiniowany ruch obrotowy wokół osi pionowej, co umożliwia responsywne i precyzyjne wchodzenie w zakręt.

CLA 45 2.0L 8AT AWD (387 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc284.6 Kw @ 6500 Rpm
387 Hp @ 6500 Rpm
382 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 4750-5000 Rpm
480 Nm @ 4750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 Zr 19
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.4 In (1407 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/61.3 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Spalanie miasto22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

CLA 45 S 2.0L 8AT AWD (421 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc309.6 Kw @ 6750 Rpm
421 Hp @ 6750 Rpm
415 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 5000-5250 Rpm
500 Nm @ 5000-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/35 Zr 19
Długość175 In (4445 Mm)
Szerokość72.8 In (1849 Mm)
Wysokość55.4 In (1407 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.9/61.3 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Pojemność bagażnika13.1 Cuft (371 L)
Masa własna3417 Lbs (1550 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4586 Lbs (2080 Kg)
Spalanie miasto22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Spalanie trasa32.7 Mpg Us (7.2 L/100Km)
Średnie spalanie28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Emisja CO2192 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.