Po udanym wprowadzeniu marki AMG, niemiecki producent samochodów zaatakował najlepszych z najlepszych na rynku, a linia GT stała się konkurencją dla klientów Porsche Panamery.
Kiedy Porsche wprowadziło Panamerę, było osamotnione na rynku. Nie miało konkurencji, a Mercedes-Benz CLS był zupełnie innym samochodem. Tak samo Mercedes-AMG, który był odrębną marką z różnymi produktami niż jego macierzysta firma. GT53 4Matic+ nie był nawet najsilniejszą ani najbardziej ekstremalną wersją ze swojej rodziny, ale mimo to stanowił prawdziwą konkurencję dla Panamery.
Była to czterodrzwiowa wersja coupe AMG GT, a dodatkowe drzwi i miejsca z tyłu nie spowodowały, że był wolniejszy. Dłuższa linia dachu i opadający tył potwierdziły status czterodrzwiowego coupe, podczas gdy producent nie umieścił aerodynamicznych akcentów przypadkowo, aby poprawić wygląd auta. Wszystkie były funkcjonalne, od szerokich wlotów w przednim zderzaku po tylną wentylację. Aby potwierdzić status konkurenta Panamery, producent wykonał AMG GT w pięciodrzwiowej konfiguracji, z wydłużoną klapą bagażnika.
Wnętrze pojazdu wyposażono w parę sportowych foteli z przodu z wysokim bocznym wsparciem i zintegrowanymi zagłówkami. Z tyłu było miejsce dla trzech dorosłych, o ile ktoś poświęciłby się, by usiąść na tunelu środkowym. Tylko boczne miejsca były profilowane, aby pomóc pasażerom utrzymać się w miejscu podczas ostrego pokonywania zakrętów.
Pod maską AMG GT 53 4Matic+ znajdował się silnik rzędowy sześciocylindrowy, który dostarczał 435 KM. AMG zapewniło dodatkowy zastrzyk mocy dzięki elektrycznemu rozrusznikowi-alternatorowi, który napędzał silnik za pomocą paska transmisyjnego.
Więcej przestrzeni, więcej mocy, więcej dreszczy emocji – nowy model Mercedes-AMG GT 4-Door oferuje doświadczenia związane z jazdą w nowych wymiarach i poszerza rodzinę modeli AMG. Nowe coupé to pierwszy czterodrzwiowy samochód sportowy z Affalterbach, który czerpie inspiracje z legendarnego modelu SLS i odnoszącego sukcesy modelu AMG GT. Jako kolejny pojazd stworzony autonomicznie przez Mercedes-AMG, łączy unikalny design, wysoki komfort oraz doskonałe inżynierię samochodów sportowych w sportowej, czterodrzwiowej wersji fastback. Oferuje tym samym więcej przestrzeni i wszechstronnych możliwości wykorzystania. Systematyczne rozszerzanie rodziny AMG GT o czterodrzwiowe coupé otwiera segment samochodów sportowych dla osób szukających pojazdu do codziennego użytku, ale nie chcących rezygnować z niezrównanej wydajności Mercedes-AMG.
Długoterminowa i boczna dynamika na najwyższym poziomie oraz wyrazista sylwetka z klasycznymi proporcjami umieszczają Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé w portfolio jego dwudrzwiowego brata już przy pierwszym spojrzeniu. Ekspresyjny design z niską maską, dominującym przodem i muskularną linią nadwozia podkreśla sportowe geny czterodrzwiowego coupé, które jako najmłodszy model w rodzinie AMG ustala nowe standardy: jako pierwszy czterodrzwiowy model AMG GT łączy wysoki komfort codzienny z różnorodnymi opcjami personalizacji oraz najnowszą inżynierią samochodów sportowych.
Nowe AMG GT 4-Door Coupé dostarcza wyjątkowych doświadczeń związanych z jazdą na wszystkich poziomach, a jego prędkość maksymalna wynosząca do 315 km/h oraz dynamika jazdy sprawiają, że w każdej sytuacji prezentuje się z łatwością i przewagą. Potężne, nowoczesne silniki 6-cylindrowe i V8 o mocach od 320 kW (435 KM) do 470 kW (639 KM) oferują zupełnie nowe doświadczenia związane z jazdą oraz łączą imponującą wydajność z nowoczesną efektywnością.
Wnętrze pierwszego czterodrzwiowego modelu AMG GT charakteryzuje się eleganckim chłodem oraz najnowszymi funkcjami: innowacyjne panele sterowania można intuicyjnie obsługiwać i konfigurować według potrzeb. Połączenie wysokiej personalizacji z technologią samochodów sportowych, które jeszcze bardziej uwydatniają wymagania wymagających klientów, jest również wyraźne w bogactwie pakietów wyposażeniowych i indywidualnych opcji. Najnowszy model z Affalterbach również spełnia obietnicę marki Mercedes-AMG w zakresie wysokiej dynamiki jazdy i wyznacza standardy w swoim segmencie także na torze wyścigowym.
Jasne od pierwszego spojrzenia: członkostwo w rodzinie AMG GT
Wyraźnie rozpoznawalne jako członek rodziny AMG GT, nowe AMG GT
4-Door Coupé podąża za filozofią projektowania Sensual Purity. Przyjmuje wyraziste proporcje z wypukłymi powierzchniami i muskularnym nadwoziem, rozwijając je w ekscytujący sposób w czterodrzwiowej wersji AMG GT Coupé.
Widok z przodu z długą maską i dwoma wypukłościami nie pozostawia wątpliwości, że to najmłodszy członek rodziny AMG GT. Czterodrzwiowe coupé kontynuuje tradycję projektowania udanych modeli AMG GT: potężne nadwozie emanuje dynamizmem i motywacją. Zmysłowe kształty z wypukłymi powierzchniami nadają czterodrzwiowemu GT ponadczasową elegancję, podczas gdy opływowa sylwetka z obniżonym dachem podkreśla jego sportowe osiągi. Tak jak w klapach chłodnicy AMG GT R, Airpanel przed centralnym wlotem powietrza poprawia aerodynamiczną wydajność pojazdu. Smukłe reflektory LED MULTIBEAM, charakterystyczna dla AMG osłona chłodnicy, Shark Nose oraz przedni zderzak z ulepszonym Jet Wing (z opływowym A-Wing w modelu sześciocylindrowym) nadają najnowszemu modelowi z Affalterbach charakterystyczną obecność rodziny AMG GT.
Bezpośrednie i natychmiastowe: sportowe kierownice w AMG o zmiennym wspomaganiu prędkości
Elektryczne wspomaganie kierownicy reaguje na prędkość i ma zmienny stosunek. Imponuje precyzyjnym feedbackiem dzięki specyficznemu dla AMG układowi kierowniczemu z zmiennym przełożeniem. Wspomaganie również różni się w trzech trybach: „Comfort”, „Sport” i „Sport+”. Odpowiednia charakterystyka jest automatycznie aktywowana w zależności od wybranego trybu transmisji AMG DYNAMIC SELECT lub może być spersonalizowana według potrzeb w trybie „Individual”.
Dobre sterowanie i odporność na blaknięcie: wysokowydajne systemy hamulcowe AMG
Zgodnie z wysokimi wartościami mocy i związanymi z nimi osiągami, modele z silnikiem ośmiocylindrowym mają dużą, wydajną hamulcową system składający się z kompozytowych tarcz z 6-tłoczkowymi usztywnionymi zaciskami z przodu i pojedynczymi pływającymi zaciskami hamulcowymi z tyłu. Wariant S charakteryzuje się żółtymi zaciskami hamulcowymi, natomiast podstawowy wariant ośmiocylindrowy posiada czerwone zaciski hamulcowe.
Model sześciocylindrowy jest również wyposażony w wewnętrznie wentylowane i perforowane tarcze hamulcowe kompozytowe z zaciskami hamulcowymi malowanymi na srebrno.
Na życzenie dostępny jest wysokowydajny ceramiczny system hamulcowy z brązowymi 6-tłoczkowymi zaciskami zamocowanymi z przodu oraz pojedynczymi pływającymi zaciskami hamulcowymi z tyłu, co pozwala zaoszczędzić wagę w porównaniu do kompozytowych tarcz, a tym samym zmniejszyć masy nieutrzymywane. Dodatkowymi zaletami są ich wysoka stabilność ogólna oraz odporność na blaknięcie w warunkach dużego obciążenia. System hamulcowy również zdobywa punkty dzięki długiej żywotności oraz natychmiastowej reakcji – gwarantując szybkie czasy okrążeń.