2019 Mercedes-Benz G-Class

Model 2018 Mercedes-Benz G-Class nie był nową generacją znanego pojazdu terenowego. To była zupełnie nowa koncepcja, która zmieniła cały sposób myślenia o tym samochodzie.

Od prawie czterech dekad Mercedes-Benz G-Class (znany również jako G-Wagon) pozostawał tym samym solidnym pojazdem, wyposażonym w ramę nośną i sztywne osie przednią oraz tylną. Z biegiem lat niektóre z jego cech uległy poprawie. Podstawowe, materiałowe wnętrze zmieniono na ekskluzywną skórę. 4-biegowa skrzynia manualna została zastąpiona 7-biegową automatyczną z podwójnym sprzęgłem, a silnik czterocylindrowy z gaźnikiem ustąpił miejsca nowoczesnemu silnikowi V8 z bezpośrednim wtryskiem i podwójnym turbodoładowaniem. Jednak rama nośna pozostała ta sama. Sztywne osie były nadal obecne, a trzy blokowane dyferencjały również zostały zachowane.

W styczniu 2018 roku nowa G-Class została zaprezentowana na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Ameryce Północnej w Detroit. Nowa G-Class była szersza o 121 mm (4,8″), dłuższa o 53 mm (2″) i wyższa o 39 mm (1,5″). Wzrost prześwitu wynosił zaledwie 6 mm (0,23″). Wprowadzono nową ramę nośną oraz podwójną wahaczową zawieszenie z przodu. Oś tylna pozostała, ale z innym typem połączenia z ramą. Trzy blokowane dyferencjały oraz skrzynia rozdzielcza niskiego biegu również zostały zachowane.

I tak, model 2018 G-Class udało się dostarczyć większy komfort, zachowując jednocześnie te same zdolności terenowe co starsza wersja. W momencie premiery dostępne były trzy silniki: dwa benzynowe oraz całkowicie nowy silnik turbodiesel w układzie rzędowym-6. Wszystkie te silniki współpracowały z 9-biegową skrzynią Speedshift MCT.

Nowa klasa G Mercedesa-Benz prezentuje się w doskonałej formie. Niezależnie od tego, czy poruszamy się po drodze, czy poza nią, oraz w jakichkolwiek warunkach, ten samochód terenowy zachwyca swoimi osiągami, nowoczesnymi systemami pomocniczymi, znakomitym prowadzeniem i bezpieczeństwem. Nowe zawieszenie, tryby jazdy DYNAMIC SELECT, „G-Mode” oraz trzy 100-procentowe blokady dyferencjałów zwiększają nie tylko komfort jazdy, ale także zwrotność – na każdej nawierzchni.

„Nowa klasa G podnosi poprzeczkę w każdej dziedzinie – zarówno pod względem osiągów, jak i komfortu oraz telematyki. Nasza 'najdłużej produkowana’ seria modeli jest zatem idealnie przygotowana do kontynuacji swojej historii sukcesu. Krótko mówiąc, nowa 'G’ to wciąż 'G’, ale lepsza,” podkreśla Ola Källenius, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania grupowe i rozwój samochodów Mercedes-Benz.

Prace nad rozwojem nowej klasy G były dla zespołu ogromnym wyzwaniem. „Udoskonalenie ikony takiej jak klasa G pod względem technologicznym było zarówno wyzwaniem, jak i szansą. Każda część i każda śruba były dokładnie analizowane,” wyjaśnia dr Gunnar Güthenke, szef grupy produktów terenowych w Mercedes-Benz. „W przypadku nadwozia naszym głównym celem było zwiększenie sztywności pojazdu oraz połączeń między zawieszeniem a układem napędowym w ramie typu drabina.”

W momencie premiery rynkowej w czerwcu 2018 roku, klasa G Mercedesa-Benz będzie dostępna w cenie wyjściowej 107 040,50 € (cena w Niemczech, w tym VAT) i tym samym pozostaje na poziomie poprzedniej wersji. W specyfikacji znajduje się wiele nowych elementów, takich jak reflektory LED, systemy wspomagania kierowcy, wysokiej jakości wnętrze z skórzanymi siedzeniami oraz nowe zawieszenie. Dla wymagających klientów dostępne są opcje, takie jak Exclusive Interior Plus z skórą na panelach drzwiowych, które zapewniają jeszcze większą ekskluzywność.

Klasa G Mercedesa-Benz, zreinterpretowana na dzisiaj

Klasa G, luksusowy pojazd terenowy Mercedesa-Benz, od dawna uważana jest za ikonę designu. Jej zewnętrzny wygląd nie zmienił się znacząco od 1979 roku. Ikoniczne elementy nadal pełnią bardzo konkretne funkcje, zarówno teraz, jak i wtedy, nadając klasie G jej wyjątkowy wygląd. Wszystkie te cechy są nadal obecne w nowej klasie G: charakterystyczny uchwyt drzwi oraz charakterystyczny dźwięk zamykania, solidny zewnętrzny pas ochronny, odsłonięte koło zapasowe na tylnej klapie oraz wyraźne światła kierunkowskazów. Tak niezwykłe cechy w połączeniu z kanciastymi liniami terenowego pojazdu definiują jego unikalny wygląd.

Udoskonalony design Mercedesa-Benz klasy G opiera się na filozofii Zmysłowej Czystości i jednocześnie pozostaje wierny charakterowi oryginału. W rezultacie zawiasy drzwi umieszczone na zewnątrz oraz prefabrykowany kaptur zostały przeniesione do nowej generacji. Dzięki najnowszej aktualizacji, ikona terenowa – która od dziesięcioleci była ciągle udoskonalana technicznie, ale wizualnie zmieniała się tylko nieznacznie – wchodzi w nową erę – zarówno pod względem technologii, jak i formy. Nowa klasa G jest o 53 mm dłuższa i o 121 mm szersza, co daje jej jeszcze większą obecność, zarówno na drodze, jak i w terenie.

Nowa klasa G wygląda jakby była odlewana z jednego kawałka. Wszystkie powierzchnie mają bardziej napięty design i większą sprężystość, a jakość powierzchni została podniesiona na jeszcze wyższy poziom. Efektem są węższe, precyzyjniejsze szczeliny i bardziej harmonijne przejścia. Ponadto nadkola i zderzaki stanowią bardziej integralną część nadwozia, co sprawia, że wyglądają mniej jak elementy dodatkowe.

Wnętrze: autentyczna ikona

Podczas gdy zewnętrzny wygląd utrzymuje ikoniczny klasyczny styl, wnętrze Mercedesa-Benz klasy G przeszło fundamentalny nowoczesny redesign, który reinterpretował geny klasycznego pojazdu, odzwierciedlając zewnętrze. Z charakterem terenowym i luksusowym wykończeniem klasy wyższej, klasa G zawsze łączyła dwa skrajne bieguny w harmonijną symbiozę. Już na pierwszy rzut oka i od pierwszego dotyku wykorzystano tylko materiały najwyższej jakości. Każdy szczegół wykończony jest ręcznie z najwyższą starannością.

Wsiadając do klasy G widać, że liczne cechy wzornicze z zewnątrz zostały przeniesione do wnętrza. Kształt okrągłych reflektorów, na przykład, odzwierciedla się w bocznych wlotach powietrza. Lub design ikonicznych kierunkowskazów, który znów można znaleźć w kształcie głośników. Cecha charakterystyczna klasy G to uchwyt przed pasażerem na przednim siedzeniu oraz przełączniki wykończone chromem dla trzech blokad dyferencjałów. Obie cechy zostały starannie zoptymalizowane i zachowane jako cechy charakterystyczne.

Bardzo wyraźnie rozmieszczona i całkowicie przeprojektowana deska rozdzielcza ma w standardzie analogowe okrągłe wskaźniki w stylu klasycznym. Innymi słowy, miłośnicy klasycznych okrągłych wskaźników na pewno nie będą zawiedzeni nową klasą G. Tak jak w nowej klasie E i S, dostępny jest opcjonalny zestaw wskaźników w formie dużego wyświetlacza pokazującego wirtualne wskaźniki w bezpośrednim polu widzenia kierowcy oraz centralny wyświetlacz nad konsolą środkową. W tym przypadku dwa wyświetlacze 12,3 cala wizualnie zlewają się w Widescreen Cockpit pod wspólną szklaną osłoną. Kierowcy mogą wybierać spośród trzech różnych stylów wyświetlaczy – „Klasyczny”, „Sportowy” i „Progresywny” – a także wybrać odpowiednie informacje i widoki zgodnie z własnymi potrzebami.

Dzięki impulsom dotykowym oraz słyszalnym informacjom zwrotnym z głośników pokładowych, kierowcy mogą korzystać z touchpada z kontrolerem w konsoli środkowej, nie odrywając wzroku od drogi. Opcje wejściowe są uzupełnione o klawisze skrótów przed kontrolerem do często używanych zadań operacyjnych oraz opcjonalny panel sterowania systemami wspomagania kierowcy nad pokrętłem światła. Kierowca siedzi blisko przedniej szyby i cieszy się dobrą widocznością wokół.

Więcej miejsca dla wszystkich

Zmodyfikowane wymiary większej obecnie klasy G Mercedesa-Benz korzystają nie tylko kierowcy i pasażera z przodu, ale także pasażerów w drugim rzędzie. Kluczowe dane w skrócie:

Miejsce na nogi z przodu: +38 mm
Miejsce na nogi z tyłu: +150 mm
Przestrzeń na ramiona z przodu: +38 mm
Przestrzeń na ramiona z tyłu: +27 mm
Przestrzeń na łokcie z przodu: +68 mm
Przestrzeń na łokcie z tyłu: +56 mm

Tylne siedzenia można złożyć w proporcji 60, 40 lub 100 procent. Fotele w klasie G są standardowo wyposażone w wiele funkcji wygody i mają ergonomiczną konstrukcję, co zapewnia zwiększony komfort siedzenia i wsparcie boczne. Do funkcji należy funkcja pamięci dla fotela kierowcy, ogrzewanie foteli z przodu i z tyłu oraz luksusowe podparcia głowy z przodu. Ten komfort jazdy można opcjonalnie jeszcze bardziej zwiększyć dzięki Pakietowi Fotelów Multicontour. Oprócz specjalnych foteli multicontour, obejmuje on takie funkcje jak różne funkcje masażu, klimatyzowane fotele oraz szybkie ogrzewanie siedzisk. Ta wersja oferuje również elektrycznie regulowane podparcia lędźwiowe dla kierowcy i pasażera z przodu. Boczna część siedzisk i oparć aktywnych foteli multicontour zawiera zintegrowane komory powietrzne, które w zależności od dynamiki jazdy są wypełniane lub opróżniane, co zapewnia lepsze wsparcie dla pozycji siedzących kierowcy i pasażera, a na przykład oferuje więcej wsparcia bocznego podczas zakrętów. Fotele z przodu Pakietu Fotelów Multicontour są rekomendowane przez ekspertów z niemieckiej organizacji zdrowia kręgosłupa „Aktion Gesunder Rücken e.V.”

W terenie: legenda przekracza same siebie

Podstawowym celem rozwoju było redefiniowanie jakości prowadzenia zarówno na drodze, jak i w terenie. Cel ten został osiągnięty: nowa klasa G sprawuje się jeszcze lepiej w terenie, a na drodze jest znacznie bardziej zwrotna, dynamiczna i komfortowa niż jej poprzednik. Klasa G pozostaje więc prawdziwą klasą G – dzięki standardowej ramie typu drabina, trzem 100-procentowym blokadom dyferencjałów i redukcji niskiego zakresu.

Nowe zawieszenie powstało we współpracy między Mercedes-Benz G GmbH a Mercedes-AMG GmbH. Efektem jest niezależne zawieszenie z przednią osią podwójnej wahaczowej w połączeniu z sztywną tylną osią. W ramach ich pracy inżynierowie mieli za zadanie walczyć o każdy milimetr, ponieważ zdolność terenowa to nie tylko maksymalne prześwity. Podnoszenie osi wnosi decydujący wkład w tę kwestię, wymagając jednocześnie łącznika wieży amortyzatora w komorze silnika, aby osiągnąć cele związane z sztywnością.

Elementy podwójnej wahaczowej przedniej osi są bezpośrednio zamocowane do ramy typu drabina bez podramy. Punkty mocowania dolnego wahacza na ramie w kierunku Z są umieszczone jak najwyżej. Taki układ zapewnia dobrą zdolność do jazdy poza asfaltem. Specjalnie dla klasy G nowa przednia oś jest tak solidnie skonstruowana, że zdolności terenowe i możliwości terenowe jej poprzednika są zachowane i częściowo nawet przewyższone.

W ten sposób wyposażona i z prześwitem 270 mm nadosiowe sprzęgło, klasa G Mercedesa-Benz zapewnia ogromny potencjał dla maksymalnej pewności siebie i przyjemności z jazdy w terenie. Liczby mówią same za siebie:

Zdolność do wspinania się na stoki do 100% na odpowiednich nawierzchniach
Prześwit między osiami, zwiększony o 6 mm, teraz wynosi 24,1 cm
Maksymalna głębokość brodzenia teraz wynosi 70 cm podczas pokonywania wody i błota, o co najmniej dodatkowe 10 cm
Stabilność przy kątach nachylenia 35°, zwiększonych o 7°
Kąt zejścia: 30°, kąt podejścia: 31°, zwiększony o 1°
Kąt przełamania: 26°, zwiększony o 1°

Dzięki niezależnemu zawieszeniu udało się poprawić sztywność przedniej części nadwozia. Łącznik wieży amortyzatora, znany jako mostek zawieszenia, teraz łączy przednie wieże amortyzatorów, co zwiększa sztywność skrętną ramy typu drabina.

Z tyłu, w przeciwieństwie do poprzednika, nowa sztywna oś jest kontrolowana przez cztery wahacze wzdłużne po każdej stronie i belkę Panharda. Dzięki temu normalna jazda po drodze jest jeszcze bardziej komfortowa. W terenie skok sprężyn z tyłu wynosi 82 mm, a rebounce 142 mm plus prześwit 241 mm do tylnego mostu, pomagają zapewnić bezpieczną jazdę nawet w ekstremalnych sytuacjach.

À la carte: „Comfort”, „Sport”, „Individual” lub „Eco”

DYNAMIC SELECT jest teraz dostępny z aż pięcioma trybami jazdy dla klasy G. Pozwala to na dostosowanie charakterystyki pojazdu w kilka sekund za naciśnięciem przycisku, ponieważ system modyfikuje charakterystykę silnika, skrzyni biegów, zawieszenia, kierownicy i systemów wsparcia na żądanie kierowcy. Cztery programy „Comfort”, „Sport”, „Eco” i „Individual” można wygodnie ustawić za pomocą przełącznika DYNAMIC SELECT. W trybie „ECO” możliwy jest na przykład szczególnie zoptymalizowany styl jazdy pod kątem oszczędności paliwa. W trybie „Sport” zmieniają się punkty przełączania automatycznej skrzyni biegów, reakcja gazu silnika, a także parametry elektrycznego systemu kierowniczego i klapy wydechowej. „Individual” pozwala kierowcom na skonfigurowanie własnych preferencji dotyczących ustawień pojazdu.

DYNAMIC SELECT oferuje szereg opcji w połączeniu z nowym zawieszeniem z opcjonalnym systemem adaptacyjnego tłumienia. Kierowca może również modyfikować właściwości tłumienia pojazdu w trybie Sport i Comfort przy użyciu przełącznika DYNAMIC SELECT.

Mówiąc prosto, klasa G rozpoznaje szczególny stan drogi i ustawia odpowiednie właściwości tłumienia, tak aby tłumienie w terenie było na przykład sztywniejsze. Natomiast w trybie Sport klasa G wyróżnia się bardziej zwrotną reakcją podczas jazdy po drodze.

Nowy „G-Mode” toruje drogę tam, gdzie jej nie ma

Jednym z warunków poprawionych właściwości jazdy w terenie jest nowy „G-Mode”. Klasa G Mercedesa-Benz zmienia się w „G-Mode” niezależnie od wybranego trybu jazdy, gdy tylko jedna z trzech blokad dyferencjałów zostanie aktywowana lub reduktor niskiego zakresu zostanie włączony. Ten tryb terenowy dostosowuje regulowane tłumienie zawieszenia i kierowania, a także charakterystykę gazu, unika niepotrzebnych zmian biegów i w ten sposób zapewnia optymalną kontrolę oraz maksymalną zdolność terenową. Mała ikona „G” dyskretnie świeci w zestawie wskaźników. „G” z łatwością pokonuje nierówności terenu, dzięki czemu kierowca może cieszyć się precyzyjnym manewrowaniem nawet w najstromszych terenach i otrzymać doskonałe informacje zwrotne na temat trzymania się nawierzchni.

Na drodze: zwinny, komfortowy, doskonały

Specyfikacja dla klasy G obejmowała nie tylko solidność i doskonałość w terenie, ale także większe dynamiki jazdy oraz komfort na utwardzonych drogach. Dzięki nowej konstrukcji przedniej osi, osiągi na drodze klasy G zostały zatem jednocześnie poprawione. Na drodze „G” jest zarówno zwinny, jak i komfortowy, a kierowca ma lepsze odczucie kierownicy. Terenowy pojazd lepiej trzyma się toru, a jazda w terenie jest zwrotna i bezwysiłkowa.

Dzięki cyfrowemu prototypowi, deweloperzy symulowali żywotność poszczególnych komponentów i zamkniętych systemów, aby dowiedzieć się, w jakich miejscach możliwe będzie zastosowanie lżejszych surowców. Dieta przyniosła efekty, ponieważ klasa G Mercedesa-Benz zrzuciła około 170 kg. Przepis na sukces: nowa mieszanka materiałów składająca się z silnych, wysokowytrzymałych, ultra-wysokowytrzymałych stali i aluminium, a także ulepszonych procesów produkcyjnych w zakładzie Magna Steyr w Austrii. Sztywna karoseria jest teraz wykonana z różnych stopów stali, podczas gdy błotniki, kaptur i drzwi są wykonane z aluminium.

Aby zachować typowe dla klasy G zawiasy i uchwyty drzwiowe, deweloperzy zmodyfikowali je, aby pasowały do nowej aluminiowej konstrukcji. Słupy A i B wykonane są z wysokowytrzymałej stali z powodu ich funkcji nośnej. Jednak mniejsza masa nie przekłada się w żadnym razie na mniejszą stabilność – wręcz przeciwnie, udało się zwiększyć sztywność skrętną ramy, nadwozia i montażu nadwozia o około 55 procent, z 6537 do 10,162 Nm/deg. Oprócz poprawy naturalnych dynamik jazdy i komfortu, skutkuje to również poprawioną jakością w zakresie poziomu hałasu, z pozytywnym skutkiem w postaci znacząco mniejszego hałasu i drgań odczuwalnych w wnętrzu podczas jazdy.

Mocny i efektywny

W nowej klasie G500 (zużycie paliwa, średnio: 11,1 l/100 km; łączna emisja CO2: 263 g/km) zapewnia wydajny silnik benzynowy V8 o pojemności 4,0 litra. Nowy silnik biturbo produkuje moc 310 kW (422 hp) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 610 Nm przy 2000 do 4750 obr./min.

Nowa skrzynia biegów na pokładzie

Do przenoszenia mocy, automatyczna skrzynia biegów 9G-TRONIC z konwerterem momentu została specjalnie dostosowana do potrzeb terenowego ikony. Deweloperzy zdołali skrócić czasy zmiany biegów i reakcji 9-biegowej skrzyni dzięki dedykowanej aplikacji programowej. Szeroki zakres przełożeń nie tylko sprawia, że jazda jest cichsza i bardziej komfortowa, szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika, ale jednocześnie przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa.

Tak bezpośrednio, jak to możliwe; tak pośrednio, jak to konieczne

Standardowo klasa G jest teraz wyposażona w elektryczne kierowanie z zębatką, co teraz pozwala na wdrożenie systemów wspomagania kierowcy, takich jak Parking Assist. Ponadto elektryczne kierowanie zużywa mniej energii niż hydrauliczny system wspomagania kierownicy. W zależności od trybu jazdy działa jedna z trzech charakterystyk kierownicy, a mianowicie Comfort, Sport i Off-road. Zapewnia to komfortowe lub sportowe odczucie kierownicy na drodze, ale także bezproblemowe i precyzyjne informacje zwrotne w nieutwardzonym i wymagającym terenie – zawsze w połączeniu z wystarczającą pomocą w siłę kierownicy. Krótko mówiąc: tak bezpośrednio, jak to możliwe, tak pośrednio, jak to konieczne.

Silniejszy niż czas

Klasa G Mercedesa-Benz to model premium wśród luksusowych pojazdów terenowych. Jest to nie tylko linia samochodów osobowych o najdłuższej produkcji w historii Mercedesa-Benz, ale także przodek wszystkich SUV-ów noszących trzypunktową gwiazdę – dlatego wszystkie modele terenowe Mercedesa mają literę G w swojej nazwie.

To, co rozpoczęło się w 1972 roku współpracą między ówczesnym Daimler-Benz AG a Steyr-Daimler-Puch w austriackim mieście Graz, to teraz historia pełna superlatywów i znaczących kamieni milowych. Pierwszy koncepcja, która została opracowana, była już inna. Zespół zaprojektował pojazd, który imponował doskonałymi właściwościami terenowymi, jednocześnie przyciągając klientów jako pełnoprawny i bezpieczny pojazd do rekreacji. Napęd na cztery koła i 100-procentowe blokady dyferencjałów są częścią „G” od tamtej pory, podobnie jak solidna rama typu drabina.

W momencie premiery rynkowej, wiosną 1979 roku, był dostępny w czterech wariantach silnikowych o mocy od 53 kW/72 hp do 115 kW/156 hp. Klienci mogli wybierać między kabrioletem z krótkim rozstawem osi a modelami kombi z krótkim lub długim rozstawem osi. W 1989 roku pojazdy serii modelowej 463 oznaczały początek ewolucyjnego procesu dla pojazdu terenowego, który polegał nie tylko na nadążaniu za postępem technicznym. Była to ewolucja, która przyniosła także stale rosnące grono fanów i podkreśliła jego charakter jako ekskluzywnego pojazdu na każdą okazję. A od 1993 roku, pojazd z oficjalną nazwą: klasa G.

Modele klasy G używane dla „Popemobile” są znane na całym świecie. Terenowy Mercedes-Benz 230 G pomalowany na perłowo z przezroczystą specjalną karoserią towarzyszył papieżowi Janowi Pawłowi II w wielu podróżach od 1980 roku.

25-lecie klasy G Mercedesa-Benz zostało zaznaczone wprowadzeniem na rynek bardzo szczególnego modelu, udoskonalonego przez Mercedes-AMG: G55 AMG Kompressor. Jego ośmiocylindrowa jednostka napędowa (350 kW/476 hp, 700 Nm momentu obrotowego) zapewniła solidnemu pojazdowi terenowemu niespotykaną dotąd moc i pokazała ogromny potencjał klasy G.

G500 4×4² z 2015 roku dodał do równania nie tylko luksusowe wnętrze, ale także prześwit na poziomie 45 centymetrów oraz imponujące osiągi na drodze. Od 2015 roku oferta designo manufaktur umożliwia klientom stworzenie własnej, indywidualnej „G” – z exkluzijnymi wariantami wyposażenia, które są doskonale dopasowane do siebie.

Dzięki Mercedes-Maybach G650 Landaulet, ikoniczna klasa G znowu reinventowała się w 2017 roku. Dzięki swojemu superlatywnemu silnikowi V12 (zużycie paliwa, średnio: 17,0 l/100 km, łączna emisja CO2: 397 g/km), mostom portowym, elektrycznemu materiałowemu dachowi i ekskluzywnym wykończeniom w tylnej części, ten bardzo szczególny pojazd terenowy, który jest limitowany do 99 sztuk, spełnia oczekiwania klientów, którzy wymagają najwyższych standardów od swojego pojazdu. To prawdopodobnie najbardziej ekskluzywna forma przyjemności z jazdy na świeżym powietrzu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.