2019 Pagani Huayra Roadster BC

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Pagani Huayra Roadster BC

Przejdź do galerii zdjęć2019 Pagani Huayra Roadster BC

W 2017 roku Pagani zaprezentowało torową wersję modelu Huayra, dodając literki BC, aby uczcić swojego pierwszego klienta, a dwa lata później wprowadziło roadstera tego ekstremalnego modelu.

Pagani szybko zrozumiało, że niektórzy z ich klientów ścigają się swoimi samochodami na torach w przyjacielskich zawodach, rywalizując z innymi poważnymi supersamochodami i hipersamochodami. Standardowa Huayra, mimo że była bardzo konkurencyjna, nie miała pewnych cech, które mogłyby przekształcić szybki samochód w prawdziwego zawodnika. W efekcie włoski producent stworzył wersję BC. Inicjały pochodziły od pierwszego klienta firmy, Banny’ego Caioli, osobistego przyjaciela pana Horacio Paganego.

Podobnie jak coupe, Roadster BC miał inny design niż wersja nie-BC. Producent samochodów szeroko wykorzystał elementy włókna węglowego w i wokół pojazdu. Nawet zdejmowany dach wykonany był z tego materiału i nie miał na sobie szkła, co sprawiło, że był o 4 kilogramy (9 funtów) lżejszy niż standardowy dach używany w regularnym Huayra Roadster. Z przodu, Huayra Roadster BC z 2019 roku miała inny zderzak przedni z lekko ulepszonym, dwupoziomowym splitterem, który miał wydłużone skrzydełka. Profil samochodu pozostał w dużej mierze niezmieniony, ale najbardziej znaczącą różnicą zewnętrzną, oprócz felg aluminiowych, była tylna część pojazdu. Tam Pagani zamontowało funkcjonalne, regulowane skrzydło, które umożliwiało pojazdowi szybsze pokonywanie zakrętów niż jego nie-BC odpowiednik.

Wnętrze kabiny miało te same wygodne, mocno wyprofilowane fotele kubełkowe. Połączenie Alcantary, skóry i włókna węglowego w wykończeniu zostało wzbogacone o drewniany gałkę na dźwigni zmiany biegów umieszczonej między siedzeniami, z widocznymi połączeniami. To był znak rozpoznawczy włoskiego producenta. Podobnie jak jego nie-BC odpowiednik, pojazd miał lornetkowy zestaw wskaźników z dwoma większymi wskazówkami dla prędkościomierza i obrotomierza, dwiema dodatkowymi wskazówkami oraz wyświetlaczem LCD pośrodku. Na centralnej konsoli producent samochodu umieścił dwa przyciski, które kontrolowały zawieszenie i pozwalały klientom dostosować je do warunków drogowych lub torowych.

Ale najważniejsze zmiany w pojeździe dotyczyły strony technicznej. Pagani użyło nowego materiału z włókna węglowego, który zwiększył sztywność skrętną o 12% i sztywność zginającą o 20%. W rezultacie, mimo że był to pojazd typu kabriolet, oferował sztywność strukturalną podobną do zamkniętego samochodu coupe. Silnik V12 z podwójnym turbodoładowaniem pochodzący z AMG był podobny do tego zamontowanego w Huayra, ale zapewniał dodatkową moc, osiągając 800 PS (791 KM). Był sparowany z tą samą, poprzecznie zamontowaną, sekwencyjną skrzynią biegów Xtrac o siedmiu biegach, która przekazywała moc na tylne koła. Zespół sprzęgła składał się z lekkiego koła zamachowego i trzech tarcz, ponieważ jedna nie mogła poradzić sobie z ogromnym momentem obrotowym wynoszącym 1,050 Nm (774 lb-ft) dostarczanym przez silnik. Pagani wyprodukowało zaledwie 40 sztuk tego hipersamochodu z otwartym dachem.

 Spontaniczna, niepowstrzymana emocja. Płonące pragnienie, które skłoniło Klienta do marzeń o nowym dziele sztuki: kolejnej kreacji Pagani. W ten sposób, w 2017 roku, zrodziła się koncepcja Pagani Huayra Roadster BC. Z ciekawych okoliczności zainicjowano wymagający projekt badawczy, skupiający się na szczegółach i designie, aby stworzyć wysoce charakterystyczny, legalny na drogach hypercar Pagani, który połączyłby niezrównane wrażenia z jazdy roadsterem z najnowocześniejszą technologią.

Każdy wysiłek zespołu Pagani, w skład którego wchodzą projektanci, inżynierowie i mistrzowie rzemiosła, skupiony był na dążeniu do ideału: przekroczyć oczekiwania klienta i spłacić jego absolutne zaufanie. To próba bezprecedensowego poświęcenia została ostatecznie ukończona pod kierunkiem i w dyscyplinie ostatecznego polimaty, Horacio Pagani.

Każdy z komponentów tego hypercara powstał w wyniku skrupulatnej analizy i krytycznego podejścia Zespołu Pagani, które miało na celu ciągłe kwestionowanie każdego wyniku i osiągnięcia. Gdyż jedynym sposobem na zapewnienie prawdziwej doskonałości jest nigdy zbytnio nie zakochiwać się w osiągnięciach, lecz umieć je obserwować z krytycznym okiem.

Wszelki ten wysiłek przełożył się na innowacje, wynalazki i eksplorację nieprzebytych dróg w celu zdobycia nowych terytoriów, nigdy nie podążając za trendami motoryzacyjnymi i zawsze dążąc do tworzenia naprawdę ponadczasowych kreacji. To jest istota Pagani Huayra Roadster BC. Ekstremalny, ekscytujący i uformowany ręcznie zgodnie z fundamentalnymi koncepcjami Sztuki i Nauki Leonarda da Vinci, kamieniami węgielnymi kreatywnej filozofii Pagani Automobili.

Maszyna drogowa stworzona z wykorzystaniem najnowszych technologii wynikających z doświadczenia torowego Pagani Automobili i zgodnie z kluczowymi koncepcjami DNA Pagani. Innymi słowy, intuicyjny i łatwy w prowadzeniu pojazd, który można opanować po zaledwie kilku milach i który pozwala cieszyć się pełnym doświadczeniem jazdy bez dachu, nie wpływając na osiągi.

Od aerodynamiki po projektowanie zewnętrzne i wewnętrzne, aż po jego najmniejsze części, chemia i kombinacja zaawansowanych materiałów kompozytowych Roadster BC są bezprecedensowe. Co więcej, elementy, które umykają oku eksperta, zostały zoptymalizowane, aby oferować prawdziwe emocje i osiągać nowe horyzonty na wielu frontach.

Jak w wyszukanym zegarku, każdy pojedynczy komponent Pagani Huayra Roadster BC to koncentracja najwyższej jakości designu, technologii i wiedzy inżynieryjnej Pagani Automobili zawarta w zaledwie 1,250 kg (2,756 lbs).

Czy można skupić się na ekstremalnych osiągach bez kompromisów w zakresie satysfakcjonującej, płynnej jazdy? Czy lekkość i bezpieczeństwo można połączyć z designem i elegancją? Rozwiązania znajdują się w zwinnych i doświadczonych rękach tych, którzy wierzą, że doskonałość i unikalność można osiągnąć tylko przez staranną dbałość, umiejętności manualne i rzemiosło.

Pagani dąży do perfekcji, tworząc najwyższej jakości samochody ręcznie robione, oddając hołd Renesansowi.

Jest coś, co jest ważniejsze niż absolutna wydajność, prędkość, design i styl. To coś nazywa się bezpieczeństwem, a w Pagani Automobili jest to misja.

AERODYNAMIKA

Pagani Huayra Roadster BC został zaprojektowany w celu generowania obciążenia aerodynamicznego z celem uzyskania docisku wynoszącego 500 kg przy prędkości 280 km/h (1,102 lbs przy 174 mph), zachowując jednocześnie prześwit, który pozwoli pasażerom cieszyć się jazdą w najlepszym wydaniu, zarówno na drogach publicznych, jak i torach wyścigowych.

Aby to osiągnąć, zespół skoncentrował się na znalezieniu równowagi pomiędzy wewnętrznym systemem przepływu powietrza a zewnętrzną, aerodynamicznie opływową sylwetką w różnych warunkach jazdy. Podczas gdy przód został opracowany w celu zapewnienia wymiany ciepła wymaganej dla silnika V12 Pagani, a jednocześnie generowania skutecznego docisku, tył kończy ekstrakcję powietrza i utrzymuje stałe centrum ciśnienia pojazdu, a skrzydło staje się niezwykle skuteczne nawet przy średnich prędkościach drogowych.

Dodatkowo, aktywny system aerodynamiki w połączeniu z dynamicznymi zawieszeniami zwiększa stabilność samochodu, dostosowując jego aero-dynamiczne ustawienia do specyficznych wymagań jazdy. Roadster BC oferuje maksymalną kontrolę podczas ekscytującego doświadczenia, zwłaszcza gdy nowy system wydechowy z sześcioma rurami tytanowymi zaczyna wydobywać ryk silnika Pagani z dwunastoma cylindrami. Po raz pierwszy w historii Pagani Automobili ten system wydechowy posiada dwa dodatkowe bezpośrednie wyjścia z katalizatorów, aby wykorzystać zasadę dmuchanego dyfuzora i wygenerować dodatkowy docisk.

PODWOZIE I MATERIAŁY

Pagani Huayra Roadster BC charakteryzuje się nowymi, ekskluzywnymi technologiami kompozytowymi opartymi na włóknie węglowym i węglowo-tytanowym, które oferują 12% wzrost sztywności skrętniej i 20% wzrost sztywności zginającej w porównaniu do najnowocześniejszej technologii Pagani Automobili do tej pory. Ten wzrost właściwości mechanicznych zastosowanych materiałów, w szczególności sztywności skrętnej i zginającej podwozia, umożliwia także zwiększenie jego dynamicznej reakcji podczas jazdy, a także bezpieczeństwa w warunkach krytycznych.

„Dzięki intensywnym badaniom naukowym w celu opracowania formuł Carbo-Triax HP62 i Carbon-Titanium HP62 G2, udało nam się osiągnąć niezwykłe wyniki, które pozwoliły na znaczne zmniejszenie wagi pojazdu oraz optymalizację cech mechanicznych. Mimo to, gdy przedstawiliśmy te osiągnięcia Horacio, wraz z informacją, że wiązały się one ze wzrostem kosztów materiałów o 450%, jego reakcja brzmiała: „klient zasługuje na jeszcze więcej!” – Francesco Perini, Szef Koncepcji i Projektu Kompozytowego.

SILNIK

„To, co wspaniałe w tej współpracy, to fakt, że mamy ten sam sposób myślenia. Nigdy nie jesteśmy zadowoleni z stanu rzeczy, ponieważ Horacio Pagani zawsze poddaje w wątpliwość to, co jest uważane za oczywiste. Myślę, że razem zawsze wierzyliśmy, że możemy przezwyciężyć nawet najtrudniejsze wyzwanie i osiągnąć coraz wyższe poziomy doskonałości.” – Tobias Moers

Wiedza, tradycja i ponad 125-letnia historia techniczna Mercedes-Benz oraz 50-letnia historia AMG oraz 20-letnia bliska współpraca z Pagani to uniwersum wiedzy, które umożliwiło narodziny silnika Pagani V12. Całkowicie nowy silnik, który charakteryzuje się mocą i elastycznością, sprawiając, że kierowcy przyklejają się do fotela i pozostawia ślad na ich barkach. 800 KM i moment obrotowy 1,050 Nm już przy 2,000 obrotach na minutę, z jednym z najlepszych stosunków wagi do mocy w tej kategorii. Pagani V12 posiada zestaw innowacji, w tym dwa nowe turbiny, rewolucyjny kolektor hydroformowany, podwójne przepustnice i cztery chłodnice wody-powietrza; wszystko to wspierane przez zaawansowany system elektroniczny zaprojektowany przez Boscha, aby maksymalnie wykorzystać jego potencjał.

Na koniec, ale nie mniej ważne, ten klejnot spełnia najnowsze międzynarodowe normy dotyczące śladu węglowego i emisji spalin, w tym przepisy środowiskowe Kalifornii, bez konieczności uciekania się do systemu hybrydowego.

ZAWIESZENIE

Roadster BC jest godny zaufania i ekscytujący, ponieważ jest wynikiem nieskończonej pracy nad licznymi elementami: sztywnością podwozia, dynamiką pojazdu, elasto-kinematyką zawieszenia oraz obniżeniem jego środka ciężkości i wagi, by wymienić tylko kilka. Po zbadaniu, przetestowaniu i udoskonaleniu wszystkich tych aspektów, dodano elektronikę, aby jeszcze zwiększyć wydajność, stabilność i bezpieczeństwo. Ta ulepszona elektronika nie tylko intensywnie zmniejsza efekty nurkowania, przysiadu i przechylania, ale również wprowadza kontrolę i bezpieczeństwo pojazdu na nowy poziom. Dodatkowo, system oferuje ogromną możliwość eksploracji całej mechanicznej platformy pojazdu, zapewniając najlepszą wydajność w ekstremalnych sytuacjach, ułatwiając doświadczenie jazdy.

TRANSMISJA

Transwerzalna, siedmiobiegowa skrzynia biegów Pagani by Xtrac umożliwia przeniesienie całej mocy i wyjątkowej reaktywności silnika Pagani V12 na drogę.

Jednostka sprzęgłowa z kołem zamachowym składa się z trójtarczowego sprzęgła, elektronicznie sterowanego dyferencjału oraz systemu sprzęgła w stylu wyścigowym. Cały system transmisyjny jest o 35% lżejszy niż jednostka z podwójnym sprzęgłem. Ta transversalna struktura nie tylko pomaga zaoszczędzić ogólną wagę; pozwala także drastycznie ograniczyć inercję polarzną, co jest typowo niebezpieczne w samochodach z silnikiem umieszczonym z tyłu.

OPONY I FELGI

„Horacio zawsze stawia fascynujące wyzwania. Za każdym razem, gdy pracujemy razem, stawiamy czoła nowym horyzontom, które można przesunąć. To niezwykle cenne bodźce, pozwalają nam eksperymentować i rozwijać nowe pomysły z niezwykłym partnerem. DNA Pirelli opiera się na innowacjach i dążeniu do przekraczania samego siebie oraz osiągania doskonałości technologicznej w każdym produkcie. Właściwie każdy projekt Pagani wnosi coś nowego.” – Marco Tronchetti Provera, Wiceprzewodniczący i Dyrektor Generalny Pirelli.

Opony Pirelli PZero Trofeo R, wykonane na zamówienie dla Roadster BC, są wynikiem bliskiej współpracy, partnerstwa i pasji, które Pirelli i Pagani dzielą od ostatniej dekady. Stworzone w Zintegrowanym Zrobotyzowanym Systemie Modułowym, lub „MIRS”, w dziale opon wysokowydajnych Pirelli, celem projektu było stworzenie opony, która połączy wysoką wydajność z trudnymi specyfikacjami, jakie Horacio Pagani i jego Atelier nałożili: aby przede wszystkim przekazać wrażenie całkowitego bezpieczeństwa i kontroli nawet dla najmniej doświadczonego kierowcy, bez względu na warunki atmosferyczne i dynamikę jazdy.

„W 10-letniej współpracy z Pirelli jednym z celów, które sobie postawiliśmy, było zwiększenie tego, co kierowcy czuli, gdy trzymali kierownicę. Mieli czuć, jakby ich ręce spoczywały na drodze. Dzięki umiejętnościom i wiedzy techników Pirelli ta opona jest teraz tak komunikatywna, że można naprawdę poczuć, kiedy osiąga się jej limit przyczepności. Nie zapominajmy, że na zakręcie przy niemal 2 g siły bocznej wszystko dzieje się bardzo szybko.” – Horacio Pagani, Założyciel i Główny Projektant w Pagani Automobili.

Niezwykłe wyniki osiągnięto na licznych torach testowych, gdzie opony Pirelli wykazały się znakomitymi osiągami: milimetrowa precyzja w zakrętach i niesamowita przyczepność pozwalająca na przyspieszenie boczne równe 1.9 g podczas stałej jazdy, z pikami 2.2 g, oraz longitudinalne hamowanie 2.2 g. PZero Trofeo R to nie tylko synonim najwyższej wydajności, ale także zaprojektowane w celu obniżenia oporów toczenia, co sprzyja komfortowi jazdy.

Felgi opracowane wspólnie z APP wykonane są z odkuwanego stopu awionowego. Z lekkim, ręcznie wykańczanym designem o 14 ramionach, na pierwszy rzut oka wyrażają cały charakter i elegancję Pagani Huayra Roadster BC.

HAMULCE

„Nasza współpraca z Horacio wyznacza kolejny kamień milowy wprowadzenia Pagani Roadster BC. Jesteśmy dumni, mogąc wyposażyć ten nowy model w nowoczesny system hamulcowy, opracowany w celu zapewnienia nie tylko najlepszych osiągów w zakresie technologii i bezpieczeństwa, ale także z myślą o integracji z projektem tego arcydzieła.” – Matteo Tiraboschi, Wiceprzewodniczący Brembo.

Relacja pomiędzy Brembo a Pagani zawsze była historią wzajemnego zrozumienia skoncentrowaną na rozwoju bezpieczeństwa, technologii, wydajności i lekkiego designu. Pagani Huayra Roadster BC wyposażony jest w system węglowo-ceramiczny Pagani by Brembo o wymiarach 398x36mm z przodu z sześciotłokowym hamulcem monolitycznym oraz 380x34mm z tyłu z czterotłokowym hamulcem monolitycznym. Po raz kolejny zaawansowana technologia idzie w parze z fascynującym designem.

WNĘTRZE

Wejście do Pagani Huayra Roadster BC to doświadczenie sensoryczne łączące elementy oddające hołd legendom motorsportu i Gran Turismo, z cechami teraźniejszymi i przyszłymi. Elegancja i styl wyrażone są przez materiały takie jak carbo-drewno i starannie tłoczone skórzane wykończenia, a także przez mechanizmy takie jak wyścigowy czteropunktowy pas bezpieczeństwa i wyrafinowane akcesoria, takie jak dziewięcio kanałowy system audio.

DANE TECHNICZNE

6.0L V12 7AT (802 KM)

ParametrWartość
CylindryV12
Pojemność5980 Cm3
Moc590 Kw @ 5900 Rpm
802.2 Hp @ 5900 Rpm
791 Bhp @ 5900 Rpm
Moment obrotowy774 Lb-Ft @ 2000-5600 Rpm
1050 Nm @ 2000-5600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony265/30 R20 // 355/25 R21

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.