2019 Peugeot 508

Gdyby ktoś kilka lat temu zapytał mnie, czy Peugeot kiedykolwiek stworzy tak piękny samochód, odpowiedziałbym, że nie. Ku mojemu zdziwieniu, w ciągu ostatnich kilku lat Peugeot podniósł poprzeczkę, prezentując wyjątkowe wzornictwo i świetne funkcje.

Peugeot 508 miał imponujący design. Choć wyglądał jak pięciodrzwiowy sedan, przy bliższym przyjrzeniu się, można było zauważyć, że to bardziej odpowiedni pięciodrzwiowy coupe, ze względu na brak ramek w drzwiach i obniżoną linię dachu.

Na froncie innowacją okazała się pokrywa silnika wykonana z ABS. Jej cel był jasny w kontekście bezpieczeństwa pieszych, ale sposób, w jaki Peugeot zintegrował ją z zderzakiem, był piękny. Reflektory 508 wyglądały jak prawdziwe biżuteria. Co więcej, logo 508 umieszczono na przednim zderzaku, jak nigdy wcześniej.

Dach również był nietypowy, mając wklęsłą strukturę.

Gdy tylko otworzyłeś drzwi modelu 2018 508, piękne wnętrze uderzało od razu. Miękkie materiały, perforowana zamsz, doskonałe szwy, kierownica z dolnym ścięciem, uchwyty na kubki, podłokietnik, ładna skóra. Oczywiście, mówimy tu o najwyższej wersji.

Zarówno przestrzeń na nogi, jak i nad głową były zadowalające dla pasażerów z tyłu, choć na zewnątrz nie wydawało się to być oczywiste. 508 wygląda z zewnątrz na mniejszy, a wewnątrz jest odpowiednio zoptymalizowany.

Model 508 był wyposażony w adaptacyjny tempomat, system wspomagania zmiany pasa ruchu oraz asystenta pasa ruchu.

Nowy Peugeot 508 zmienia wszystko. Jego konstrukcja jest bardziej zwarta, a wysokość niższa. Nowy design zewnętrzny jest ostrzejszy i bardziej solidny, podczas gdy spektakularne wnętrze samochodu obejmuje ewolucję ikonicznego Peugeot i-Cockpit®. Przykładowe właściwości jezdne, nowe silniki, niezliczone funkcje technologiczne oraz znaczny skok jakościowy sprawiają, że nowy Peugeot 508 ustanawia światowy standard w segmencie D i wspiera strategię marki skierowaną na wyższy rynek.

Koncepcja zmieniająca się w zmieniającym się segmencie

Na europejskim rynku tradycyjny sedan z segmentu D był stagnacyjny przez ostatnie cztery lata, po ponad dekadzie spadków. Pod wpływem różnorodnych preferencji klientów i projektów, zwłaszcza z rynku SUV-ów, duży sedan zyskuje uznanie przede wszystkim dzięki szerszej ofercie i bardziej wyraźnej tożsamości.

W tym kontekście projektanci nowego Peugeota 508 wyznaczyli sobie jasny cel: odejść od konwencjonalnego kształtu z bagażnikiem i czterema drzwiami na rzecz pięciodrzwiowego coupe-sedana.

Odważny design

Już na pierwszy rzut oka nowy Peugeot 508 zaskakuje widzów swoją energetyczną i ekspresyjną obecnością. Wysokość samochodu została zmniejszona – teraz ledwo osiąga 1,40 m – a aerodynamiczne linie pojazdu przypominają styl coupe.

Przód samochodu robi wrażenie, nawet jest agresywny. Starannie wykonana atrapa grilla z chromowanym szachownicą dominującą między reflektorami Full LED, których inspiracją była najnowsza koncepcja marki: Peugeot Instinct. Z kultowym lwem umieszczonym na grillu chłodnicy oraz logo 508 na masce, nowy Peugeot 508 składa hołd swoim uznawanym poprzednikom, Peugeot 504 i 504 coupe.

Pionowy podpis wizualny opalizujących LED-owych świateł do jazdy dziennej nadaje wyraźną, ekskluzywną tożsamość. Ostro zarysowane, smukłe ramiona otaczają przód pojazdu, biegnąc od reflektorów do wlotów powietrza w zderzaku.

Pozioma maska została obniżona, aby podkreślić dynamikę nowego Peugeota 508, a ogólny kształt został zaprojektowany tak, aby przyciągać uwagę z każdej strony. Taka dbałość o wykończenie nadwozia zazwyczaj zarezerwowana jest dla najbardziej luksusowych pojazdów. Wszystkie te wyróżniające cechy na przodzie nowego Peugeota 508 kończą się na nadaniu samochodowi prawdziwego poczucia jakości i charakteru, które są doskonale zgodne z nowoczesnym językiem designu Peugeota.

Linia dachu nowego Peugeota 508 jest niska i smukła, co podąża za wskazówkami designu sektora premium. Samochód wydaje się zwarty: jego długość wynosi 4,75 m, w porównaniu do 4,83 m starszego modelu, co poprawia zwrotność. Niskie przeszklone powierzchnie dodatkowo zaostrzają zarys samochodu i odsłaniają bezramowe drzwi. Nic nie psuje sylwetki modelu: nie ma konwencjonalnego zachodzenia maski, wsparcia przeszkleń i ramek drzwi; szczeliny i dopasowanie zostały ograniczone z pomocą pierwszorzędnej wiedzy; koła zostały dostosowane, aby idealnie wypełniały nadkola; a antena dachowa została usunięta (teraz są jedynie sitodrukowane). Peugeot wykorzystał swoją ekspercką wiedzę, aby maksymalnie poprawić estetykę i jakość samochodu.

W tylnej części, w ramce między tylnymi światłami, znajduje się błyszczący czarny poziomy pasek, który teraz charakteryzuje najnowsze pojazdy Peugeota. Jednak to, co natychmiast rzuca się w oczy, to trójwymiarowe tylne światła Full LED. Zainspirowane najnowszymi koncepcjami Peugeota i po raz pierwszy dostrzegane w modelu Quartz, te światła, które są oświetlone przez całą noc i dzień z adaptacyjną intensywnością, sprawiają, że kolorowe pazury są zawsze widoczne. Aby jeszcze bardziej zaimponować, te ikoniczne światła różnią się wyglądem w zależności od widoku bocznego lub pełnego tylnego. Są natychmiast rozpoznawalne i stanowią wyraźny znak marki.

Tył samochodu ujawnia również oryginalną cechę nowego Peugeota 508: sprytnie ukrytą klapę bagażnika, która łączy elegancję z funkcjonalnością i zapewnia optymalny dostęp do bagażnika o pojemności 487 litrów.

Kabina wzbogacona przez Peugeot i-Cockpit®

Wchodząc do nowego Peugeota 508, można poczuć się jak w innym świecie, skoncentrowanym na jakości i oryginalności. Oczko natychmiast przyciąga spektakularna, zdecydowanie premium deska rozdzielcza i najnowsza wersja doskonałego Peugeot i-Cockpit®.

Od momentu debiutu w 2012 roku w Peugeot 208, i-Cockpit® ewoluował wraz z wprowadzeniem nowych modeli do gamy. Od SUV-a Peugeot 2008 do Peugeot 308 i najnowszych modeli SUV, Peugeot 3008 i 5008, trzy pokolenia Peugeot i-Cockpit® już odcisnęły swoje piętno jako istotne zalety oferowane przez markę lwa.

Niezbędne elementy Peugeot i-Cockpit® obejmują:

Kompaktową kierownicę
Duży, 10-calowy szeroki ekran dotykowy HD w formacie 8:3
Wyświetlacz Head-up z wysokiej rozdzielczości 12,3-calowym ekranem cyfrowym

Całkowicie konfigurowalny i personalizowalny (sześć różnych trybów wyświetlania), wyświetlacz head-up został umieszczony nad kierownicą i prezentuje wszystkie niezbędne informacje o prowadzeniu w polu widzenia kierowcy, minimalizując potrzebę odrywania wzroku od drogi.

Centralny ekran dotykowy jest doskonale wbudowany w deskę rozdzielczą, na mniej więcej tej samej wysokości co wyświetlacz head-up. Ekran dotykowy w wersji pojemnościowej występuje w ośmiocalowej wersji w podstawowej wersji Active, oraz w dziesięciocalowej wersji HD w wersjach Allure i wyższych. Towarzyszy mu siedem przycisków przełączających przypominających klawisze fortepianu, które są niezwykle dobrze zintegrowane z obudową panelu i zapewniają bezpośredni, stały dostęp do głównych funkcji komfortu: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, aplikacji mobilnych i i-Cockpit® Amplify.

Na konsoli centralnej, dźwignia automatycznej skrzyni biegów ośmiobiegowej napędzana elektrycznie z jedną dotykową kontrolą. Jej design podkreśla nowoczesność pozycji kierowcy i, z łopatkami przy kierownicy, pomaga zwiększyć przyjemność z jazdy.

Nowy Peugeot 508 oferuje także i-Cockpit® Amplify. Z wyborem dwóch całkowicie konfigurowalnych atmosfer („BOOST” i „RELAX”), które pobudzają zmysły:

Wzrok, poprzez regulację intensywności oświetlenia atmosferycznego i koloru ekranu
Słuch, poprzez ustawienia atmosfery muzycznej
Dotyk, za pomocą programów masażu wielopunktowego w fotelach

Funkcja i-Cockpit® Amplify kontroluje także osiągi pojazdu, z selektorem trybów jazdy (ECO/Sport/Comfort/Normal), a także tłumieniem w pojazdach wyposażonych w zawieszenie elektroniczne.

Ta pozycja prowadzenia jest wyjątkowa, zapewniając stymulującą, intuicyjną przyjemność z jazdy za każdym razem, gdy wsiadasz do pojazdu.

Intensywne doświadczenie jazdy

Jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy, nowy Peugeot 508 jest wierny swojemu DNA. Korzysta z technologii i wiedzy opracowanej w Grupie PSA, na przykład:

Wykorzystanie platformy EMP2, która jest bez wątpienia jedną z najlepszych platform obecnie, zapewniającą znakomite właściwości dynamiczne i redukcję wagi (średnio 70 kg mniej w porównaniu do poprzedniej generacji), co poprawia efektywność paliwową, bezpieczeństwo i osiągi.
Wprowadzenie nowej techniki spawania nadwozia wzmocnionej 24 m strukturalnego kleju, co zapewnia większą sztywność i gwarancję lepszej trwałości.
Zainstalowanie przodu z tłumikiem dla optymalnego tłumienia zawieszenia
Adaptacja tylnej osi wielowahaczowej połączonej z kontrolowanym zawieszeniem o zmiennym tłumieniu – Active Suspension Control (standard w wersji GT i dla wszystkich silników benzynowych; opcjonalnie w przypadku silników diesla 2.0 L).
Ustawienia stylu kontaktu z drogą, dostosowane do każdego silnika, aby zapewnić najlepszy poziom komfortu jazdy i tłumienia na nierównych nawierzchniach.
Kalibracja elektrycznego wspomagania kierownicy, aby zapewnić kompromis między płynnością a twardym prowadzeniem w każdej sytuacji i zapewnić doskonałą zwrotność.
Szerokie wprowadzenie nowoczesnej automatycznej skrzyni biegów poprzez nową ośmio-biegową automatyczną skrzynię EAT8, która ma elektryczną dźwignię zmiany biegów z jedną dotykową kontrolą.

Wszystkie cechy Peugeot i-Cockpit® oraz jego kompaktowa kierownica zapewniają niesamowite doświadczenie jazdy i zapierające dech w piersiach osiągi!

Komfort na najwyższym poziomie i jakość premium

Nowy Peugeot 508 to zaproszenie do luksusowej podróży. Wybór i jakość materiałów w wykończeniach i tapicerce, a także dbałość o detale, otulają pasażerów w miękkim, nowoczesnym, wyrafinowanym otoczeniu.

Dlatego fotel kierowcy (a od wersji Allure Business również fotel pasażera) uzyskał etykietę AGR (Aktion für Gesunder Rücken), nagradzając jego ergonomię oraz zakres ustawień, w tym regulację długości i pochylenia, a także wsparcie lędźwiowe (czterokierunkowy elektryczny system pneumatyczny). Jest dostępny jako opcja od wersji Active. Są również dostępne z ośmioma elektrycznymi ustawieniami, z dwoma możliwymi zapamiętanymi konfiguracjami.

Fotele przednie również są dostępne, jako opcja, z ośmio-kieszeniowym systemem masażu pneumatycznego, z pięcioma różnymi programami masażu.

Ponadto, w kabinie pasażerskiej znajduje się dużo miejsca do przechowywania – do 32 litrów! – oraz wiele gniazdek (cztery gniazda USB do ładowania urządzeń przenośnych są dostępne od wersji Allure wzwyż, jedno gniazdo jack w podłokietniku i dwa gniazda 12V, w tym jedno w bagażniku). Panoramiczny dach w stylu spoiler jest szeroko otwierany, a dla systemu audio premium marka ponownie wybrała FOCAL®, znaną francuską firmę akustyczną.

To doświadczenie na pokładzie jest także wzbogacone o detale wewnętrzne, które podnoszą postrzeganą jakość i nowoczesność kabiny pasażerskiej. Wybór i wykonanie materiałów oraz staranne zestawienie wszystkich komponentów to znaki rozpoznawcze luksusowych sedanów: takich jak skóra pełnoziarnista lub Nappa, satynowy chrom, czarny lakier, Alcantara®, autentyczne drewno (Szary Dąb w wersji GT Line lub GT, lub Zebrano dostępne tylko w GT).

Ten standard doskonałości jest również widoczny w wielu funkcjach komfortu i bezpieczeństwa samochodu.

Imponujący zestaw wyposażenia i asystentów jazdy

Nowy Peugeot 508 oferuje szeroki wachlarz najnowszej generacji asystentów jazdy, które spełniają coraz bardziej rygorystyczne kryteria EuroNCAP. W związku z tym pojazd jest wyposażony w:

System Night Vision, pierwszy w segmencie
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go (z automatyczną skrzynią biegów EAT8)
Asystent pozycji pasa (związany z adaptacyjnym tempomatem Stop & Go), pierwsze zastosowanie w ofercie Peugeota
Najnowszej generacji aktywne hamowanie awaryjne (wykrywające pieszych i rowerzystów zarówno w dzień, jak i w nocy przy prędkości do 140 km/h) oraz ostrzeżenie o odległości
Asystent systemu utrzymania pasa (w tym poboczy)
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy
Asystent świateł drogowych
Rozpoznawanie i rekomendacja ograniczenia prędkości
Rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych (Stop, zabroniony kierunek itp.)
Aktywny system monitorowania martwego pola

Oryginalny system Night Vision korzysta z kamery na podczerwień i wykrywa istoty żywe przed pojazdem w nocy lub w warunkach ograniczonej widoczności. System zapewnia wykrycie w zasięgu 200-250 m, poza zasięg reflektorów, z centralnym wyświetlaniem obrazu na podczerwień w cyfrowym wyświetlaczu head-up, w polu widzenia kierowcy.

Podczas jazdy w miastach i miasteczkach kierowca ma również do dyspozycji pomoc w niektórych manewrach, takich jak Visiopark 2 (widok 360°) oraz najnowszy asystent parkowania Full Park Assist z funkcją Flankguard (dostępny tylko z automatyczną skrzynią biegów EAT8). System automatycznie kontroluje kierowanie, przyspieszanie i hamowanie, aby wjechać na miejsce parkingowe.

Połączone wyposażenie jest równie imponujące, a nowy Peugeot 508 oferuje:

Funkcję Mirror Screen, która jest kompatybilna z Android Auto, Apple CarplayTM i MirrorLink®, z off-board rozpoznawaniem głosu za pośrednictwem smartfona.
Bezprzewodowe ładowanie smartfonów (dla urządzeń zgodnych z standardem Qi)

Pakiet Peugeot Connect obejmuje 3D połączoną nawigację z TomTom® Traffic i rozszerza możliwości oferowane przez nową technologię w trzech dziedzinach: nawigacji, bezpieczeństwa (Peugeot Connect SOS & Assistance) oraz konserwacji (zdalne usługi pakietu Peugeot Connect).

Efektywność i wysokiej jakości wydajność

Niezależnie od architektury pojazdu, NVH (hałas, wibracje i szorstkość), optymalizacji wymiarów, redukcji wagi, aerodynamiki czy napędu, wszystko zostało zrobione, aby zredukować poziomy emisji CO2 do najniższych w historii.

Nowy Peugeot 508 korzysta znowu z silników Euro 6.c PureTech i Blue HDi nowej generacji (z rozszerzoną technologią SCR), osiągając najlepsze w swojej klasie poziomy emisji CO2. Wyniki te są tym bardziej imponujące, że uwzględniają nowe przepisy techniczne i procedurę WLTP, która ma na celu harmonizację testowanych poziomów zużycia z rzeczywistym zużyciem przez klientów.

W związku z tym dostępne są dwie nowe opcje silnikowe (w zależności od przeznaczenia), opracowane na bazie silnika 1.6L PureTech:

PureTech 180 S&S EAT8
PureTech 225 S&S EAT8 (tylko wersja GT) Związane z trybem sportowym elektronicznego zawieszenia, to rozwiązanie zapewnia wigor i responsywność godne etykiety GT.

W ofercie dostępnych jest cztery opcje silnikowe diesla (w zależności od przeznaczenia), oparte na silnikach 1.5L i 2.0L BlueHDi:

BlueHDi 130 S&S 6-biegowa manualna, która jest silnikiem podstawowym i jedynym, który oferuje sześciobiegową skrzynię manualną
BlueHDi 130 S&S EAT8
BlueHDi 160 S&S EAT8
BlueHDi 180 S&S EAT8

Wyprodukowano we Francji

Nowy Peugeot 508 jest produkowany w zakładzie w Mulhouse we Francji, podczas gdy francuskie zakłady w Trémery i Douvrin dostarczają układ napędowy. W związku z tym model otrzyma etykietę „Origine France Garantie” przy wprowadzeniu na rynek, co potwierdza, że jest wytwarzany we Francji.

Zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2018 roku, nowy Peugeot 508 pojawi się w sprzedaży na całym świecie od września 2018 roku.

Starannie kontrolowane wymiary

Z całkowitą długością 4,75 m, nowy Peugeot 508 jest jednym z najbardziej zwartych sedanów na rynku i jest bliższy ofertom premium. Wyraźnie podobny do Audi A5 Sportback, jest o 11 cm krótszy niż Volkswagen Arteon (4,86 cm). Mimo że długość samochodu została zmniejszona o 8 cm w porównaniu do poprzedniej generacji, rozstaw osi – wynoszący 2,79 m – został skrócony o 2,4 cm, aby utrzymać poziom przestronności odpowiedni dla użytkowników w tym segmencie. Nowy Peugeot 508 oferuje zatem jeden z najbardziej zoptymalizowanych stosunków rozstawu osi do wymiarów w tym segmencie.

Zmniejszone nadwisy z przodu i z tyłu ograniczyły rozmiar, aby zwiększyć dynamikę sylwetki i poprawić zwrotność, zarówno na drodze, jak i podczas manewrowania. Promień skrętu został poprawiony i zmniejszony o 1,5 m w porównaniu do poprzedniej generacji! Przy 10,80 m od krawężnika do krawężnika, nowy Peugeot 508 zajmuje pierwsze miejsce w swoim segmencie, w tym układach napędowych!

Nowy Peugeot 508 ma szczególnie solidny profil. Jednak jego wysokość wynosząca 1,84 m – o 2 cm więcej niż w poprzedniej generacji – pozostaje w granicach średniej segmentu. Samochód korzysta również z niezwykle niskiej wysokości 1,40 m, co jest o 6 cm mniej niż w poprzedniej generacji! – co czyni go smukłym, z idealnie zbalansowanymi proporcjami. Ta niska konstrukcja, możliwa dzięki bezramowym drzwiom, nie poświęca jednak miejsca na głowę i sprawia, że samochód jest jednym z najbardziej dynamicznych sedanów na rynku, z najbliższym rywalem Audi A5 Sportback. Zapewnia również doskonałą aerodynamikę z Cx równym 0,26 i SCx równym 0,57 m².

Na koniec, rozmiar kół jest dostosowywany do każdej wersji i wykończenia. Od 16 do 19 cali, w ofercie dostępnych jest osiem opcji kół aluminiowych, aby wspierać konstrukcję pojazdu.

Zoptymalizowana przestronność

Dzięki zoptymalizowanej architekturze nowy Peugeot 508 oferuje zarówno zwarty wymiar, jak i kabinę pasażerską dostosowaną do użytkowników w tym segmencie. W związku z tym, chociaż przestrzeń na głowę z przodu i z tyłu jest porównywalna z ofertą Audi A5 Sportback, szerokość w ramionach z przodu wynosi 1,455 m, co jest o 5 cm większe niż w Audi. Podobnie, przestrzeń na nogi z tyłu jest o 3 cm bardziej hojna. Jednak oba modele mają dokładnie tę samą długość!

Bagażnik oferuje pojemność 487 litrów i zapewnia również sprytne rozwiązanie w postaci klapy bagażnika bez użycia rąk. Po otwarciu cały objętość bagażnika jest łatwiej dostępna dzięki osłonie ładunkowej Full Access, z szerszym i niższym otworem niż w starym modelu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.