2019 Porsche Cayenne E-Hybrid

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Porsche Cayenne E-Hybrid

Przejdź do galerii zdjęć2019 Porsche Cayenne E-Hybrid

Trzecia generacja Porsche Cayenne została zaprezentowana w sierpniu 2017 roku, a publiczna premiera miała miejsce na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w tym samym roku. Wersja E-Hybrid zadebiutowała w 2018 roku.

Porsche wykorzystało tę samą platformę, co Bentley Bentayga i Lamborghini Urus, dla trzeciej generacji Cayenne. Nazwano ją MLBevo, co umożliwiło wprowadzenie wersji hybrydowej. Model ten wyposażono również w system kierowania na tylną oś, co jest bardzo przydatne w wąskich miejscach parkingowych i poprawia prędkość pokonywania zakrętów.

Z przodu, Cayenne E-Hybrid charakteryzował się ciągłym grillem, przerywanym przez trzy pionowe żebra. Kierunkowskazy w lusterkach drzwiowych miały dynamiczny ruch światła dzięki technologii LED. Z boku, dynamiczny wygląd podkreślają pochylone słupki D oraz spojler dachowy. Z tyłu umieszczono dwa szerokie, chromowane prostokątne końcówki wydechu pod zderzakiem, w zderzaku dolnym. Podobnie jak jego poprzednik, Cayenne E-Hybrid z 2018 roku miał zielone zaciski hamulcowe widoczne przez 19-calowe felgi ze stopów lekkich.

Wewnątrz, Cayenne E-Hybrid był wyposażony w nowy 12.3-calowy ekran dotykowy Full-HD z systemu infotainment Porsche Communication Management. W zestawie wskaźników tylko obrotomierz pozostał analogowy, a jego boki zajmowały dwa 7-calowe wyświetlacze, potrzebne do innych istotnych danych dotyczących jazdy. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi, pasażerowie z tyłu zyskali więcej miejsca na nogi niż wcześniej, pomimo grubszych przednich siedzeń.

Porsche wyposażyło Cayenne E-Hybrid w turbodoładowany silnik V6 o mocy 340 KM o pojemności 3.0 litrów, połączony z elektrycznym silnikiem o mocy 136 KM w układzie napędowym. Łączna moc wyniosła 462 KM. Cały zestaw sprzęgnięto z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła.

 Porsche kontynuuje wdrażanie strategii hybrydowej skoncentrowanej na osiągach w nowym Cayenne: moc silnika elektrycznego wzrosła o ponad 43 procent, a pojemność baterii zwiększyła się o około 30 procent w porównaniu do poprzednika. Nowy Porsche Cayenne E-Hybrid oferuje najlepszą dynamikę jazdy w swojej klasie oraz maksymalną efektywność. Potężny silnik V6 o pojemności trzech litrów (250 kW/340 KM) łączy się z niemal bezgłośnym silnikiem elektrycznym (100 kW/136 KM), generując moc systemową na poziomie 340 kW (462 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi 700 Nm i jest dostępny już powyżej prędkości jałowej. Strategia doładowania jest dopasowana do tej z superauta 918 Spyder, podobnie jak w nowych hybrydowych modelach Panamera. Układ hybrydowy Cayenne pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,0 sekundy oraz osiągnięcie maksymalnej prędkości 253 km/h. Nowy Cayenne E-Hybrid może pokonać do 44 kilometrów i osiągać prędkość 135 km/h przy napędzie elektrycznym, nie emitując przy tym lokalnych zanieczyszczeń. Średnie zużycie paliwa w nowej europejskiej normie jazdy (NEDC), w zależności od użytego zestawu opon, wynosi 3,4 – 3,2 l/100 km paliwa oraz 20,9 – 20,6 kWh/100 km energii elektrycznej.

Wraz z wprowadzeniem Cayenne E-Hybrid, Porsche rozszerza swoją ofertę systemów komfortu i wsparcia dla całej serii Cayenne o dodatkowe innowacyjne opcje. Zgodnie z tym, lista dostępnych opcji obejmuje teraz nowy wyświetlacz head-up, inteligentnego cyfrowego co-pilota Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem i aktywnym prowadzeniem w pasie, fotele masujące, podgrzewaną szybę, niezależne ogrzewanie zdalne oraz 22-calowe lekkie felgi. Asystent parkowania zdalnego będzie dostępny w kolejnej fazie rozszerzenia. Ten pakiet nowych funkcji komfortu i bezpieczeństwa obejmuje możliwość prowadzenia Cayenne do miejsca parkingowego lub domowego garażu za pomocą smartfona.

462 KM mocy systemowej z koncepcją doładowania 918 Spyder

Porsche rozpoczęło dążenie do elektryfikacji swojego luksusowego SUV-a już w 2010 roku: Cayenne S Hybrid był pionierem w swoim segmencie. W 2014 roku model Cayenne S E-Hybrid stał się kolejnym przełomem, wprowadzając technologię hybrydy plug-in. Następnym etapem w drodze do e-mobilności jest nowy Porsche Cayenne E-Hybrid. Chociaż moc silnika spalinowego poprawiła się w stosunku do poprzednika o pięć kilowatów (7 KM), osiągając 250 kW (340 KM), moc silnika elektrycznego wzrosła teraz o ponad 43 procent, do 100 kW (136 KM). Oba silniki łączą się, generując moc systemową na poziomie 340 kW (462 KM), co stanowi wzrost o 34 kW (46 KM) w porównaniu do poprzednika. Pojemność baterii również osiąga nowy poziom, zwiększając zasięg elektryczny i rezerwy doładowania: w porównaniu do poprzedniego modelu, pojemność wzrosła z 10,8 kWh do 14,1 kWh, co stanowi wzrost o około 30 procent.

Strategia doładowania oparta na super aucie 918 Spyder to kolejny nowy element. Zapewnia ona, że silnik elektryczny może być używany w wszystkich trybach jazdy dla zwiększenia wydajności. Moment obrotowy systemowy 700 Nm jest bezpośrednio dostępny po naciśnięciu pedału gazu. Spontaniczna reakcja stwarza imponujące doznania przyspieszeniowe, które są unikatowe w tej klasie. Cayenne E-Hybrid osiąga prędkość 100 km/h w czasie 5,0 sekundy z miejsca. SUV osiąga również swoją maksymalną prędkość 253 km/h dzięki połączonym siłom silnika spalinowego i elektrycznego w trybie Sport Plus z pakietu Sport Chrono, dostępnego standardowo. W zależności od sytuacji drogowej i wymagań wydajnościowych, kierowcy mogą dalej korzystać z momentu doładowania w całym zakresie prędkości. Prowadzi to do znacznie bardziej zwrotnego i doskonałego doświadczenia z jazdy.

Zakres wsparcia doładowania i ładowania baterii zależy od trybu jazdy. W skoncentrowanych na wydajności trybach Sport i Sport Plus, praktycznie cała energia z baterii może być wykorzystywana do doładowania. W trybie Sport, bateria jest ładowana tylko do poziomu potrzebnego do nowego doładowania. W trybie Sport Plus, bateria jest ładowana tak szybko, jak to możliwe. W pozostałych trybach, ograniczona ilość energii jest dostępna do doładowania, aby wspierać efektywną jazdę.

Tryby jazdy do sportowej i efektywnej jazdy

Nowy Porsche Cayenne E-Hybrid jest teraz lepiej dopasowany do wymagań jazdy niż kiedykolwiek. Jego system sterowania ma do dyspozycji szereg różnych trybów jazdy w tym celu. Nacisk kładziony jest na wydajność, co podkreśla fakt, że pakiet Sport Chrono jest standardowy. Kierowca może przełączać się między czterema trybami E-Power, Hybrid Auto, Sport i Sport Plus za pomocą przełącznika trybów na kierownicy. Naciśnięcie przycisku Sport Response w środku przełącznika trybu zwiększa responsywność pojazdu przez 20 sekund, zapewniając jeszcze lepszą wydajność – na przykład do spontanicznych wyprzedzeń. Dostępne są również tryby E-Hold i E-Charge, które można aktywować za pomocą systemu zarządzania komunikacją Porsche (PCM). Centralna konsola może być także używana do aktywacji indywidualnego trybu jazdy dla dostosowanej konfiguracji zdefiniowanej przez samych kierowców.

Elektryczna jazda z zasięgiem do 44 kilometrów

Cayenne E-Hybrid zawsze rozpoczyna jazdę w trybie E-Power. Priorytetem jest doświadczenie jazdy elektrycznej. Zgodnie z tym, silnik elektryczny oraz cały system wysokiego napięcia zapewniają maksymalną moc 100 kW (136 KM) i 400 Nm. Kierowca może dostosować interakcję między silnikiem elektrycznym a spalinowym, korzystając z punktu oporu na pedale gazu, który jest wytwarzany przez system sterujący. Do tego punktu oporu SUV działa wyłącznie na energię elektryczną. Gdy kierowca celowo przekroczy punkt oporu, silnik spalinowy uruchamia się i zapewnia pełny potencjał napędu systemu.

W trybie E-Power funkcja E-Launch jest dostępna, gdy bateria jest wystarczająco naładowana: jeśli hamulec jest wciśnięty podczas postoju, a pedał gazu jest jednocześnie trzymany w punkcie oporu, Porsche Cayenne E-Hybrid rozpoczyna jazdę przy maksymalnym przyspieszeniu wyłącznie na energię elektryczną po zwolnieniu hamulca. Aby umożliwić kierowcy kontrolowanie tej funkcji, elektroniczny zestaw wskaźników wyświetla jej aktywację. W trybie elektrycznym E-Power nowy Cayenne E-Hybrid osiąga maksymalną prędkość 135 km/h oraz zasięg do 44 kilometrów (NEDC): jeśli stan naładowania baterii spadnie poniżej minimum wymaganego dla trybu E-Power, pojazd automatycznie przełącza się na tryb Hybrid Auto.

Efektywna jazda w inteligentnym trybie Hybrid Auto

Nowy inteligentny tryb Hybrid Auto umożliwia najbardziej wydajne działanie Cayenne E-Hybrid w ruchu miejskim i międzymiastowym. Dla idealnego połączenia silnika elektrycznego i spalinowego, sterowanie napędem oblicza optymalną strategię operacyjną w oparciu o profil jazdy, stan naładowania, topologię i informacje o prędkości. W zależności od tych warunków, system wybiera jazdę wyłącznie elektryczną w sytuacjach, gdzie ma to największy sens pod względem ogólnej efektywności. Gdy cel jest aktywnie programowany w systemie nawigacyjnym, odległość do celu jest również brana pod uwagę. W zależności od pozostałej odległości do pokonania, bateria będzie ładowana wydajnie przy wyższych prędkościach poprzez przesunięcie punktu obciążenia.

Kierowca decyduje: E-Hold i E-Charge

Kierowca może ręcznie ustawić tryb pracy układu hybrydowego za pomocą menu Hybryd w PCM. Tam można bezpośrednio wybrać funkcje E-Hold i E-Charge jako alternatywę dla trybu Hybrid Auto. Podczas gdy tryb Hybrid Auto dąży do najbardziej efektywnej jazdy elektrycznej, aby zminimalizować zużycie, tryb E-Hold zapewnia, że obecny stan naładowania baterii jest celowo utrzymywany. Ta energia jest potem dostępna na później do jazdy elektrycznej lub doładowania. W trybie E-Charge, bateria jest ładowana podczas jazdy za pomocą silnika spalinowego. Poprzez przesunięcie punktu obciążenia, kierowca może z góry zwiększyć zasięg elektryczny, aby wykorzystać go w określony sposób w późniejszym etapie, na przykład w mieście.

Jeździ jak sportowy samochód: Sport i Sport Plus

Skoncentrowane na wydajności tryby E-Power i Hybrid Auto to tylko jedna strona Porsche Cayenne E-Hybrid. Kierowca może doświadczyć drugiej strony na wyciągnięcie ręki w trybach Sport i Sport Plus, dzięki standardowemu pakietowi Sport Chrono. Tryb Sport oferuje klasyczne cechy samochodu Porsche do szybkiej jazdy po drogach i autostradach. Napęd i podwozie są ustawione w sportowym trybie. Stan naładowania baterii jest utrzymywany na minimalnym poziomie wymaganym do zapewnienia wystarczającego potencjału doładowania do jazdy sportowej w każdym momencie. W trybie Sport Plus nacisk kładziony jest na maksymalną wydajność sportową. Napęd i podwozie są w ustawieniu wydajności. W Cayenne E-Hybrid tryb Sport Plus różni się także od trybu Sport tym, że bateria ładowana jest szybciej. To umożliwia częstsze doładowania na dłużej. W obu trybach silnik spalinowy pozostaje włączony. W trybie Sport Plus Porsche Cayenne E-Hybrid osiąga swoją maksymalną prędkość 253 km/h.

Nowy model hybrydowy o wysokiej gęstości mocy i spontanicznej reakcji

Cayenne E-Hybrid jest hybrydą równoległą, w której silniki elektryczny i spalinowy bezpośrednio wpływają na układ napędowy. Nowy silnik V6 o dużej wydajności z pojemnością cylindrów 3,0 litra i turbodoładowaniem działa jako silnik spalinowy. Silnik ten łączy się z nowym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi. Zbudowany na bazie Porsche 918 Spyder, silnik elektryczny został przekształcony z architektury wewnętrznego wirnika na architekturę wirnika zewnętrznego. Stator, chłodzony cieczą, jest zatem otoczony przez poruszający się wirnik. Zalety nowego silnika: zwiększona gęstość mocy, poprawiona skuteczność i dobra kontrolowalność dla spontanicznej reakcji. Nowy moduł hybrydowy składa się z wysoko zintegrowanej kombinacji silnika elektrycznego i sprzęgła separacyjnego. W przeciwieństwie do poprzedniego systemu elektro-hydraulicznego z siłownikiem wrzecionowym, sprzęgło separacyjne jest obsługiwane elektromechanicznie, co zapewnia jeszcze szybsze czasy reakcji.

Nowa bateria z o 30 procent większą pojemnością

Bateria w Cayenne E-Hybrid potwierdza postępy w technologii przechowywania: mimo że gromadzi około 30 procent więcej energii, przy 14,1 kWh, nie jest cięższa, waży 138 kilogramów. Wyjątkowa strategia ładowania unika głębokiego rozładowania, gwarantując długą żywotność. Oznacza to, że samochód można również uruchomić elektrycznie po dłuższym czasie postoju.

Chłodzona cieczą bateria jest umieszczona pod podłogą bagażnika z tyłu samochodu i składa się z ośmiu modułów ogniw, z 13 pryzmatycznymi ogniwami litowo-jonowymi każde. Anody ogniw są zoptymalizowane do wysokich prądów podczas doładowania i rekuperacji. Jednocześnie pojemność ogniwa została zwiększona poprzez zoptymalizowaną strukturę ogniwa oraz poprawę chemii ogniw w porównaniu do poprzedniego modelu, z 24 Ah do 37 Ah.

System ładowania plug-in zawiera nowe połączenie, które jest jeszcze łatwiejsze w użyciu. Moduł klucza ładowania pokazuje obecny status za pomocą diody LED i pozwala kierowcy przełączać się między ładowaniem zaplanowanym a natychmiastowym za naciśnięciem przycisku. Czas ładowania można zaprogramować na ładowanie z przesunięciem czasowym za pomocą PCM lub aplikacji Porsche Connect. Czas ładowania różni się w zależności od wbudowanej ładowarki i źródła energii. Najszybszym sposobem na przepływ energii jest połączenie wysokiego napięcia w połączeniu z opcjonalną ładowarką pokładową 7,2 kW. Standardowo zamontowana jest ładowarka pokładowa o mocy 3,6 kW. Opcjonalny kabel do ładowania (tryb 3) umożliwia także ładowanie Porsche Cayenne E-Hybrid na publicznych stacjach ładowania.

Nowa ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S i kontrolowane zarządzanie trakcją Porsche (PTM)

Porsche zaprojektowało na nowo układ napędowy Cayenne E-Hybrid. Nowa Tiptronic S, opracowana dla całej serii Cayenne z ośmioma biegami, odpowiada za przekładnię. Automatyczna skrzynia biegów nie tylko oferuje jeszcze bardziej komfortowe i płynne uruchamianie, ale także znacznie przyspiesza zmianę biegów. Przerwy w napędzie podczas procesów zmiany biegów zostały również znacznie zredukowane.

Cayenne E-Hybrid ma aktywny napęd na wszystkie koła z elektronicznie regulowanym, mapowanym sprzęgłem wielotarczowym. Dzięki szerokiemu zakresowi rozkładu momentu obrotowego, zarządzanie trakcją Porsche (PTM) oferuje wyraźne korzyści pod względem dynamiki jazdy, zwrotności, kontroli trakcji i zdolności offroadowych.

Podwozie i hamulce z wszystkimi opcjami Cayenne

Dzięki nowemu podwoziu, Porsche Cayenne E-Hybrid oferuje te same sportowe dynamikę jazdy co wszystkie inne modele nowej generacji Cayenne. Porsche Active Suspension Management (PASM) jest dostępne standardowo. Po raz pierwszy hybrydowy model jest także dostępny z Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) jako opcja, a także z zaczepem do przyczepy o ładowności do 3,5 tony.

Cayenne E-Hybrid jest standardowo wyposażony w system hamulcowy z żeliwa szarego. W zgodzie z kolorystyką Porsche, zaciski hamulcowe są w kolorze zielonym, ale także dostępne w czerni. Nowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) jest również dostępny z zaciskami hamulcowymi w zielonym kolorze lub opcjonalnie białym. Wypróbowany na torach wyścigowych Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) jest również dostępny. Zaciski hamulcowe są dostępne w zielonym kolorze lub opcjonalnie żółtym.

Nowy, specyficzny dla hybryd wyświetlacz i projekt sterowania

Wyświetlacz i projekt sterowania w Cayenne E-Hybrid zostały całkowicie przeprojektowane i są bardzo podobne do tych w 918 Spyder. Najbardziej zauważalną cechą jest przełącznik trybu standardowego pakietu Sport Chrono, który pozwala na bezpośredni wybór różnych trybów jazdy na kierownicy. Nawet wyświetlacze specyficzne dla hybrydy na elektronicznym zestawie wskaźników zostały oparte na tych w 918 Spyder pod względem ich funkcjonalności. Centralny Miernik Mocy informuje o energii aktualnie używanej lub odzyskiwanej, a Asystent Doładowania podaje szczegóły dostępnej energii elektrycznej do doładowania. Asystent Hybrydy pomaga w dystrybucji mocy napędu elektrycznego, wizualizuje punkt, w którym uruchamia się silnik spalinowy i pokazuje pozostały zasięg elektryczny. Nowy wyświetlacz dotykowy PCM o przekątnej 12,3 cala oferuje dodatkowe informacje w menu Hybryd. Pozwala to kierowcy na podgląd aktualnego przepływu energii, wartości zużycia, pozostałego zasięgu elektrycznego i odcinków jazdy bez emisji.

Standardowe niezależne zarządzanie klimatyzacją: ogrzewanie i chłodzenie z wstępnym ustawieniem

Nowy Porsche Cayenne E-Hybrid łączy klasyczne osiągi Porsche z jeszcze większym komfortem. Niezależne zarządzanie klimatyzacją jest teraz dostępne standardowo. Nowa opcja wstępnego klimatyzowania pozwala na ogrzanie lub schłodzenie wnętrza pojazdu przed jazdą bez uruchamiania silnika spalinowego. Obie funkcje można zarządzać lub programować za pomocą PCM lub aplikacji Porsche Connect. Dzięki temu w zimie okna można skutecznie odmrozić przed jazdą. Kierowcy i pasażerowie mogą wsiadać do samochodu z komfortowymi temperaturami wnętrza. Ta sama komfortowa funkcja jest dostępna dzięki funkcji chłodzenia, która może być używana do wstępnego klimatyzowania SUV-a, na przykład latem, gdy słońce świeci przez długi czas. Co więcej, opcjonalny system automatycznej klimatyzacji czterostrefowej jest teraz dostępny po raz pierwszy dla Cayenne E-Hybrid. Pozwala on pasażerom na indywidualne dostosowanie rozkładu temperatury do ich potrzeb. Opcjonalna wentylacja tylnych siedzeń jest również oferowana po raz pierwszy w nowym Cayenne E-Hybrid.

Rozszerzone funkcje: Porsche Connect i Porsche Charging Service

Porsche Connect oferuje klientom szereg opcji, które pomagają im lepiej połączyć się z ich Porsche. Może być używane, na przykład, do zdalnego przeglądania informacji o samochodzie i sterowania wybranymi funkcjami za pomocą aplikacji. Aplikacja Porsche Connect wyświetla zasięg wyłącznie elektryczny i całkowity, aktualny stan naładowania baterii oraz pozostały czas ładowania. Można ją nawet użyć do uruchomienia niezależnego zarządzania klimatyzacją, czyli ogrzewania i chłodzenia pojazdu, gdy zapłon jest wyłączony. Można także znaleźć stacje ładowania, które można filtrować i ustawiać jako cel nawigacyjny.

Nowa usługa Porsche Charging Service również ułatwia korzystanie z publicznej infrastruktury ładowania (stacje ładowania AC i DC) bez konieczności rejestracji u odpowiedniego dostawcy – nawet w różnych stanach (jeszcze nie w każdym stanie). Opłata jest pobierana bezpośrednio za pośrednictwem konta Porsche ID, a na wszystkich podłączonych stacjach ładowania gwarantowana jest jednolita cena jednostkowa w zależności od mocy ładowania. Klient może przeglądać pożądaną stację ładowania na PCM lub aplikacji smartfona i dodać ją do nawigacji. Usługa oferuje również informacje w czasie rzeczywistym na temat dostępnych stacji ładowania, wymagającego typu wtyczki do ładowania oraz mocy ładowania.

Nowe opcje: wyświetlacz head-up i 22-calowe lekkie felgi Cayenne z nowymi systemami wsparcia, funkcjami i szczegółami

Wraz z premierą Porsche Cayenne E-Hybrid, Porsche rozszerza swoją ofertę systemów wsparcia i opcjonalnych funkcji dla całej serii o rozmaite innowacje. Po raz pierwszy w Porsche dostępny jest wyświetlacz head-up. Projektuje on wszystkie istotne informacje o jazdy bezpośrednio w linii wzroku kierowcy w pełnokolorowym wyświetlaczu. System znacznie redukuje rozproszenie uwagi kierowcy. Inne funkcje dostępne w Cayenne to inteligentny cyfrowy co-pilot Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem i aktywnym prowadzeniem w pasie, fotele masujące, podgrzewana szyba, niezależne ogrzewanie zdalne i 22-calowe lekkie felgi.

Pierwszy wyświetlacz head-up w Porsche

Pierwszy wyświetlacz head-up Porsche znajduje się w nowym Cayenne. System generuje graficzny wyświetlacz, który wydaje się być oddalony od kierowcy o około 2,3 metra i jest podzielony na siedem sekcji. Wysokość, jasność i kąt wyświetlacza można dostosować za pomocą PCM. W zależności od wyposażenia pojazdu kierowca może wybierać spośród maksymalnie czterech presetów, w których różne informacje o jeździe mogą być wyświetlane na podstawie wstępnego ustawienia. Standardowy widok dostarcza informacji o aktywności i stanie systemów wsparcia. Dzięki temu można na przykład wyświetlać rozpoznane i aktualne znaki drogowe oraz informacje nawigacyjne podczas jazdy w kierunku konkretnego celu. W połączeniu z pakietem Sport Chrono, odpowiedni preset dostarcza dynamicznych informacji o jeździe, takich jak prędkość, czas okrążenia i numer okrążenia. Gdy funkcja Sport Response jest aktywowana, kierowca może zobaczyć pozostały czas funkcji w wyświetlaczu head-up. Preset Offroad, w połączeniu z opcjonalnym pakietem Offroad (niedostępnym dla Cayenne E-Hybrid), dostarcza kierowcy informacji o pochyleniu bocznym, ruchu kierownicy, nachyleniu i kontroli zjazdu ze wzniesienia. Czwarty preset w wyświetlaczy użytkownika pozwala na stworzenie indywidualnej konfiguracji z poszczególnych funkcji wyświetlaczy przy użyciu PCM. Niezależnie od wybranego preset, system wyświetla informacje istotne dla sytuacji. Zatem na przykład, gdy samochód jest w niebezpieczeństwie zderzenia, wyświetlany jest duży symbol ostrzegawczy. Odpowiednie symbole są wyświetlane dla nieodebranych połączeń lub gdy włączane są komendy głosowe.

Ekskluzywnie dla Cayenne: aplikacja Offroad Precision

Dzięki nowej aplikacji Offroad Precision, Porsche daje kierowcy Cayenne możliwość dokumentowania, oceniania i doskonalenia swoich podróży po terenie. Sekcja 'Podróż’ działa podobnie jak popularne aplikacje biegowe na telefony komórkowe. Gdy nagrywanie jest aktywowane, wszystkie istotne dane są zbierane automatycznie: kierowca, samochód, trasa, czasy i dane GPS. Te informacje są wykorzystywane do automatycznego tworzenia profili trasy i wzniesienia, które można później oglądać na mapie. Równocześnie podróż można nagrywać w całości w formie wideo, wykorzystując smartfon lub zewnętrzną kamerę akcji. Funkcja 'udostępniania’ smartfona pozwala na dzielenie się podróżami w mediach społecznościowych. W trybie aplikacji 'Osobisty postęp’ indywidualne osiągnięcia kierowcy są oceniane w systemie premiowym. Aplikacja dostarcza również świeżym użytkownikom terenu podstawowej wiedzy na temat tego, jak poruszać się w Cayenne po trudnym terenie. Kurs kończy przegląd parków offroadowych, gdzie można cieszyć się swoimi pierwszymi wyprawami w bezpiecznym środowisku. Aplikacja Offroad Precision jest dostępna na iOS i Android.

Więcej komfortu, więcej wartości: niezależne ogrzewanie, fotele masujące, zarządzanie przestrzenią bagażową

Rozszerzona gama funkcji dla Cayenne obejmuje teraz podgrzewaną szybę i programowalne niezależne ogrzewanie z zdalnym sterowaniem oraz połączeniem Porsche Connect. Nowa funkcja masażu w opcjonalnych komfortowych fotelach z przodu (14-stopniowe, elektryczne) zwiększa nie tylko komfort, ale także samopoczucie. Kierowcy i pasażerowie mogą wybierać spośród pięciu programów masażu wykonywanych przez dziesięć pneumatycznych poduszek masujących w oparciach siedzeń. To nie tylko zapewnia dodatkowy komfort podczas siedzenia, ale także sprzyja aktywacji mięśni i relaksacji w trakcie długich podróży. Nowe zarządzanie przestrzenią bagażową obejmuje również dwa szyny montażowe zintegrowane z podłogą bagażnika, teleskopową rurę, haki mocujące i siatkę działową bagażnika.

Nowe opcje sportowe

Dla kierowców skoncentrowanych na sportach, Porsche rozszerza swoją ofertę o nowe wzory kół – 21-calowe koło Cayenne Exclusive Design oraz 22-calowe koło Cayenne Sport Classic. Nowe 21-calowe koło Porsche Cayenne E-Hybrid Design jest dostępne wyłącznie dla Porsche Cayenne E-Hybrid. Nowy system wydechowy sportowy generuje dynamikę, którą można doświadczyć akustycznie. Tworzy on szczególnie mocne wrażenia dźwiękowe, szczególnie w trybach Sport i Sport Plus. Wysoko połyskliwe podwójne końcówki wydechowe w systemie wydechowym dostępne są w kolorze srebrnym lub czarnym. Pakiet Sport Design nadaje nowym modelom Cayenne jeszcze bardziej sportowy wygląd. Samodzielne komponenty w kolorze nadwozia zapewniają jeszcze bardziej unikalny wygląd.

InnoDrive: elektroniczny co-pilot

Nowy Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, jest wyjątkowo przyszłościowy: optymalne wartości przyspieszenia i hamowania są obliczane na następne trzy kilometry na podstawie danych nawigacyjnych i aktywowane za pomocą silnika, Tiptronic S i systemu hamulcowego. W ramach tego procesu elektroniczny co-pilot automatycznie uwzględnia zakręty, wzniesienia i ograniczenia prędkości. Bieżące warunki drogowe są rejestrowane przez czujnik radarowy i wideo, a ustawienia są odpowiednio dostosowywane. Opracowany wyłącznie przez Porsche, InnoDrive poprawia efektywność. Funkcje samochodu, takie jak pełzanie, odcięcie hamowania i hamowanie, są sterowane w bardziej oszczędny sposób w oparciu o prognozowane dane nawigacyjne.

Porsche InnoDrive oferuje także wyraźne korzyści w zakresie komfortu i dynamiki. System rozpoznaje nawet rondo i dostosowuje prędkość do warunków. Gdy aktywowany jest tryb Sport, InnoDrive przełącza się także na bardziej dynamiczne podejście. Zintegrowany adaptacyjny tempomat pomaga czujnikowi radarowemu i wideo rejestrować odległość od samochodów z przodu i dostosowuje ją na bieżąco. Aktywne prowadzenie w pasie pozwala na wspomaganie jazdy po dobrze rozwiniętych drogach i autostradach (w zakresie prędkości od 0 do 210 km/h). System prowadzi samochód z delikatnymi interwencjami w kierownicy i podąża za linią samochodów z przodu w ramach ograniczeń systemu. Operuje na podstawie oznaczeń drogowych i innych pojazdów na drodze.

Świat dźwięku 1: system dźwiękowy BOSE® Surround Sound

Cayenne Turbo jest standardowo wyposażony w nowy system dźwiękowy BOSE®, który opcjonalnie dostępny jest dla innych modeli. Z 14 głośnikami, w tym subwooferem, 14 kanałami wzmacniacza i łączną mocą 710 watów, system ten oferuje autentyczne brzmienie we wszystkich pięciu miejscach. Dzięki technologii Centerpoint® 2, ścieżki stereo mogą być odwzorowywane w trybie surround. Tworzy to imponującą akustykę. Technologia AudioPilot® kompensacji hałasu zapewnia, że doświadczenie dźwiękowe można cieszyć się niezależnie od sytuacji drogowej. Innowacyjna technologia BOSE® SoundTrue enhance poprawia części plików muzycznych utracone w kompresji, takich jak w formacie MP3, co poprawia jakość dźwięku i dynamikę.

Świat dźwięku 2: system dźwiękowy Burmester® 3D High-End Surround

Nowy system dźwiękowy Burmester® 3D high-end z nowym algorytmem Auro 3D® oferuje dodatkowe usprawnienie. System ten tworzy realistyczną atmosferę sali koncertowej w wnętrzu samochodu. Obejmuje 21 głośników z dwu-drogowym systemem centralnym i aktywnym subwooferem z cyfrowymi wzmacniaczami klasy D o mocy 400 watów. Całkowita moc wynosi 1,455 watów. Ulepszony system wysokiej klasy oferuje ekskluzywne technologie, takie jak transformator powietrzny Burmester® i Sound Enhancer®. Podczas słuchania skompresowanych plików muzycznych, dźwięk można jeszcze bardziej wzbogacić za pomocą Sound Enhancer®. Algorytm Auro 3D® rewolucjonizuje doświadczenia dźwiękowe w całym sektorze motoryzacyjnym. We współpracy z Galaxy Studios, znanym na całym świecie z doskonałej reprodukcji muzyki, opracowano specjalny algorytm, który tworzy doskonałe wrażenie 3D w reprodukcji muzyki. Technologia Auro 3D® może pomóc w stworzeniu dynamicznego doświadczenia dźwięku 3D z dowolnego materiału źródłowego.

Pakiet funkcjonalny: Asystent parkowania zdalnego do niezależnego parkowania

Dzięki nowemu Asystentowi Parkowania Zdalnego, Porsche stworzyło kompleksowy pakiet opcjonalnych funkcji komfortu i bezpieczeństwa dla Cayenne, który będzie dostępny w nowej generacji Cayenne w kolejnej fazie rozszerzenia. Kierowca nie tylko może powierzyć parkowanie SUV-owi, ale także otrzymuje pomoc w manewrowaniu pojazdem oraz jest ostrzegany o sytuacjach niebezpiecznych podczas wysiadania i opuszczania miejsca parkingowego.

Aktywna pomoc parkowania znacznie ułatwia parkowanie. Dzięki systemom ultradźwiękowym i kamerowym w samochodzie, system automatycznie rozpoznaje miejsca parkingowe i mierzy ich rozmiar. Gdy system sygnalizuje, że miejsce jest wystarczająco duże, kierowca może wcisnąć i przytrzymać przycisk na centralnej konsoli, aby rozpocząć i kontrolować proces parkowania. System przejmuje kierowanie i sam wybiera prędkość, automatycznie kontrolując przyspieszenie i hamulec. Wszyscy, co muszą zrobić kierowcy, to monitorować proces. Aktywna pomoc parkowania potrafi zaparkować samochód w poziomych i diagonalnych miejscach parkingowych.

Park Pilot idzie o krok dalej, umożliwiając kierowcy wprowadzenie samochodu do i z miejsc parkingowych za pomocą zdalnego sterowania przy użyciu smartfona. Gdy system zidentyfikuje odpowiednie miejsce parkingowe, kierowca może zainicjować parkowanie, naciskając odpowiedni przycisk PCM przed wysiadaniem. Proces parkowania jest kontynuowany poprzez przytrzymanie przycisku w aplikacji na smartfona. Pilot garażowy działa na tej samej zasadzie i jest używany, gdy samochód jest parkowany lub wyjmowany z wąskiego garażu, nie wymagając od kierowcy pozostania w samochodzie. Gdy Cayenne osiągnie swój końcowy punkt, silnik i zapłon są automatycznie wyłączane, a samochód jest blokowany. Pilot garażowy może także wyprowadzić samochód z miejsc parkingowych. Aby to osiągnąć, kierowca uruchamia SUV-a za pomocą aplikacji na smartfona i pozwala mu wysunąć się na tyle długo, aby mógł wygodnie wsiąść.

Wyświetlacz 3D Surround View tworzy kompleksowy przegląd

System ten pomaga także kierowcom w samodzielnym manewrowaniu. Wyświetlacz 3D Surround View Asystenta Parkowania Zdalnego oblicza widok 360° za pomocą czterech indywidualnych kamer, aby pomóc w wjeżdżaniu i wyjeżdżaniu z miejsc parkingowych oraz manewrowaniu samochodem. Jedną z głównych innowacji systemu jest bazujący na perspektywie, trójwymiarowy wyświetlacz. Asystent manewrowania z alertem krawężnikowym pomaga zapobiegać zderzeniom w wąskich sytuacjach manewrowych, gdzie widoczność jest słaba. Funkcja jest aktywowana automatycznie przy prędkościach do 10 km/h i wyświetla sytuację parkingową w 3D na dotykowym wyświetlaczu PCM. Jeśli istnieje ryzyko kolizji, na PCM wyświetlane jest ostrzeżenie oraz, w razie potrzeby, wzmacniacz kierownicy.

Asystent manewrowania przyczepą samodzielnie kieruje samochodem podczas holowania

Jeśli Cayenne jest używany do holowania, asystent manewrowania przyczepą znacznie ułatwia parkowanie tyłem. Po aktywacji funkcji, wszystko, co kierowca musi zrobić, to wstawić pojazd wstecz i lekko przyspieszyć. Może użyć pokrętła regulacyjnego PCM do ciągłego dostosowywania kąta, pod jakim chciałby ustawić samochód. Obraz z kamery wstecznej na PCM dostarcza odpowiednie linie prowadzące do orientacji. System aktywuje kierownicę samodzielnie i kieruje przyczepą według toru wyznaczonego przez kierowcę.

Funkcje ostrzegawcze podczas wysiadania i opuszczania miejsca parkingowego

3.0L V6 8AT FWD (462 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2995 Cm3
Moc339.8 Kw @ 5250-6400 Rpm
462 Hp @ 5250-6400 Rpm
456 Bhp @ 5250-6400 Rpm
Moment obrotowy516 Lb-Ft @ 1000-3750 Rpm
700 Nm @ 1000-3750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna157 Mph (253 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.6 In (4917 Mm)
Szerokość86.4 In (2195 Mm)
Wysokość66.8 In (1697 Mm)
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Masa własna5060 Lbs (2295 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6680 Lbs (3030 Kg)
Średnie spalanie69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Emisja CO278-72 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.