2019 Porsche CCayenne Turbo Coupe

2019 Porsche CCayenne Turbo Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2019 Porsche CCayenne Turbo Coupe

Stworzenie sportowo wyglądającego modelu Cayenne było dużym wyzwaniem dla Porsche, ale pod względem inżynieryjnym i wydajnościowym nie miało żadnych wątpliwości, gdy w 2019 roku zaprezentowało model Cayenne Coupe Turbo.

Porsche w końcu dołączyło do grona sportowych SUV-ów coupe w 2019 roku, ponad dekadę po tym, jak BMW wprowadziło na rynek model X6. W międzyczasie Mercedes-Benz również wszedł na rynek crossoverów o kształcie coupe, wprowadzając model GLE Coupe. Jednak Porsche nie spieszyło się. Ostrożnie rozwijało auto i zaprezentowało je na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju. Nowy model spotkał się z mieszanymi uczuciami ze strony fanów marki, chociaż szybko stało się jasne, że samochód przypadł do gustu wielu klientom. Niestety, w 2020 roku rozpoczęła się pandemia, która wpłynęła na sprzedaż przez co najmniej dwa lata. Po tym czasie sprzedaż wzrosła, a najbardziej pożądaną wersją tego SUV-a o kształcie coupe był Cayenne Turbo.

Podobnie jak jego poprzednik Cayenne, model Turbo Coupe wyróżniał się przednim pasem z trójkątnymi reflektorami LED oraz maską przypominającą tę z modelu Panamera, z lekko podniesioną środkową częścią. Na zderzaku producent zamontował szeroki grill rozciągający się od boku do boku, podzielony na trzy sekcje. Zewnętrzne były wyposażone w podwójne diody LED do jazdy dziennej. Niżej, na dolnej części, Cayenne Turbo miał smukłe centralne wloty powietrza i dwa czarne boczne wloty.

Porsche prz重新設計外觀,車頂降低了一英寸(20毫米),這導致前擋風玻璃變得更平坦。傾斜的尾門延續了後部的斜屋頂線,下方有可伸縮的尾翼。與常規的Cayenne Turbo不同,Cayenne Turbo Coupe的車牌安裝區域從尾門移至了保險桿上,強調了這款車的運動外觀。由於這是款高端車型,標準配備有全景玻璃天窗,但在選擇運動包時,客戶還可以選擇碳纖維固定車頂,這大大降低了車輛的重心,並且還增加了一套22英寸的輕合金輪圈。

Wewnątrz Porsche zainstalowało zestaw wysokich foteli kubełkowych z przodu, z opcją sportowych foteli z wbudowanymi zagłówkami. Kierowca miał przed sobą cztery zegary, z mieszanym wyświetlaczem cyfrowym i analogowym. Podobnie jak w wielu innych Porsche z tamtej epoki, w Cayenne coupe obrotomierz znajdował się na środku, a po prawej stronie był duży wyświetlacz, który pokazywał dane z komputera pokładowego samochodu. Porsche zamontowało 12-calowy ekran dotykowy w centralnej konsoli dla systemu infotainment. Z tyłu producent umieścił dwa indywidualne fotele zamiast standardowej kanapy na trzy osoby. Niemniej jednak, ze względu na pochyloną linię dachu, przestrzeń nad głową nie była tak hojna jak w zwykłym Cayenne.

Pod maską, producent zamontował ten sam 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem co w Cayenne Turbo. Połączono go z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła. Pod względem osiągów, Turbo Coupe poruszało się w strefie supersportowych samochodów.

 Porsche rozszerza rodzinę modelu Cayenne. Do trzeciej generacji tego niezwykle udanego SUV-a dołącza jeszcze bardziej sportowy pojazd – Porsche Cayenne Coupé. „Coupé zawiera wszystkie techniczne nowinki z aktualnego modelu Cayenne, ale ma jeszcze bardziej dynamiczny design i nowe detale techniczne, które czynią go bardziej nowoczesnym, sportowym i emocjonalnym,” mówi Oliver Blume, przewodniczący zarządu Porsche AG. Do najważniejszych cech nowego modelu Cayenne należy ostro zarysowana linia nadwozia, unikalny tył, adaptacyjny spojler oraz tylna kanapa z charakterystyką dwóch indywidualnych siedzeń, a także dwa różne koncepty dachu – panoramiczny stały dach jako standard oraz opcjonalny dach z włókna węglowego.

Stroma linia dachu tworzy niezrównaną elegancję

Dynamiczne proporcje połączone z indywidualnymi elementami designu nadają nowemu Cayenne Coupé wyjątkową elegancję. „Znacząco bardziej stroma linia dachu opadająca ku tyłowi sprawia, że Cayenne Coupé wygląda jeszcze bardziej dynamicznie i czyni go najsportowiej wyglądającym modelem w segmencie,” twierdzi Michael Mauer, wiceprezydent stylu Porsche. Efekt ten podkreśla spojler dachowy, który akcentuje charakterystyczną sylwetkę Coupé. Szyba przednia i słupek A są płytsze niż w Cayenne, dzięki obniżonej o około 20 milimetrów krawędzi dachu. Przebudowane tylne drzwi i błotniki poszerzają ramiona pojazdu o 18 milimetrów, co przyczynia się do jego ogólnego muskularnego wrażenia. Tylna tablica rejestracyjna jest zintegrowana w zderzaku, co sprawia, że pojazd wydaje się bliżej ziemi.

Z adaptacyjnym spojlerem dachowym, aktualny Cayenne Turbo był pierwszym SUV-em z tego typu aktywną aerodynamiką. Nowe Porsche Cayenne Coupé rozwija ten pomysł. W każdym modelu Cayenne Coupé spojler dachowy jest połączony z nowym adaptacyjnym spojlerem tylnym w ramach Porsche Active Aerodynamics (PAA). Spojler – harmonijnie zintegrowany w sylwetce modelu – wydłuża się o 135 mm przy prędkościach powyżej 90 km/h, zwiększając docisk na tylnej osi, podczas gdy PAA jednocześnie poprawia efektywność.

Duży panoramiczny stały dach jako standard, z opcjonalnym dachem z włókna węglowego

Porsche Cayenne Coupé wyposażone jest w panoramiczny stały dach o powierzchni 2,16 m2 jako standard. Powierzchnia 0,92 m2 zapewnia wszystkim pasażerom niezwykłe poczucie przestrzeni, podczas gdy zintegrowana roleta chroni przed słońcem i zimnem. Na specjalne zamówienie dostępny jest również konturowany dach z włókna węglowego. Środkowa szew nadaje dachowi charakterystyczny wygląd samochodu sportowego, podobny do Porsche 911 GT3 RS. Dach z włókna węglowego dostępny jest w jednym z trzech lekkich pakietów sportowych. W pakietach tych znajdują się również cechy Sport Design oraz nowe, odchudzone koła GT Design o średnicy 22 cali, środkowe siedziska w klasycznej kraciastej tkaninie oraz akcenty z włókna węglowego i Alcantary w wnętrzu. W przypadku Cayenne Turbo Coupé, pakiet zawiera również sportowy układ wydechowy.

Komfort na drodze z czterema sportowymi siedzeniami

Nowe Cayenne Coupé oferuje mnóstwo miejsca dla maksymalnie czterech osób jako standard. Z przodu nowe ośmiostopniowe sportowe fotele z wbudowanymi zagłówkami zapewniają wyjątkowy komfort i optymalne wsparcie boczne. Z tyłu Coupé standardowo wyposażone jest w kanapę, która ma charakterystyki dwóch indywidualnych siedzeń. Alternatywnie, można zamówić komfortowe tylne siedzenia – znane z modelu Cayenne – bez dodatkowych opłat. Pasażerowie z tyłu siedzą 30 milimetrów niżej niż w Cayenne, co zapewnia dużo miejsca na głowę, mimo sportowej, obniżonej sylwetki pojazdu. Pojemność bagażnika wynosi 625 litrów – idealna do codziennego użytku – a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1,540 litrów (Cayenne Turbo Coupé: 600 do 1,510 litrów).

Wprowadzenie na rynek z silnikami turbo o mocy 340 PS i 550 PS

Wysoce dynamiczne linie i indywidualne elementy designu nowego Porsche Cayenne Coupé naprawdę odróżniają go od Cayenne. Jednocześnie czerpie z wszystkich technicznych nowinek trzeciej generacji modelu, która oferuje potężne układy napędowe, innowacyjne systemy podwozia, cyfrowe koncepcje wyświetlania i obsługi oraz kompleksową łączność.

Na początku sprzedaży dostępne są dwa silniki wysokiej wydajności. Porsche Cayenne Coupé z silnikiem turbo o pojemności trzech litrów i sześcioma cylindrami dostarcza 250 kW (340 PS) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm. Pakiet Sport Chrono zamontowany w produkowanych seryjnie pojazdach osiąga standardowe przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6.0 sekund, a ta wartość spada do 5.9 sekund z opcjonalnymi lekkimi pakietami sportowymi. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 243 km/h. Najdroższe Porsche Cayenne Turbo Coupé startuje z silnikiem V8 o pojemności czterech litrów z podwójnym doładowaniem, 404 kW (550 PS) i maksymalnym momentem obrotowym 770 Nm. Cayenne Turbo Coupé przyspiesza od zera do 100 km/h w 3.9 sekund, a jego maksymalna prędkość wynosi 286 km/h.

Szeroka gama wyposażenia w standardzie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.