2019 Porsche Taycan 4S

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Po tym, jak Porsche z impetem wprowadziło na rynek modele Taycan Turbo i Turbo S, zaprezentowało łagodniejszą, bardziej przystępną wersję swojego pierwszego w pełni elektrycznego pojazdu – Taycan 4S.

Choć posiadał oznaczenia nawiązujące do linii modeli 911, nie oznaczało to, że pod maską krył silnik spalinowy. Był napędzany przez energię elektryczną i zaprojektowany tak, aby pozostać takim na zawsze, co potwierdzało zaangażowanie Porsche w erę samochodów elektrycznych. W przeciwieństwie do swoich „sióstr”, które były bardziej skoncentrowane na osiągach niż na użyteczności, Taycan S starał się być bardziej premium elektrycznym samochodem sportowym z czterema drzwiami i miejscem dla czterech dorosłych w środku. Choć był wolniejszy i miał gorsze osiągi niż jego odpowiednicy, wcale nie ustępował im w wydajności.

Ta nowa podstawowa wersja Taycana miała podobny wygląd przodu jak modele z rodziny. Oferowała te same reflektory z czterema blokami LED jako światła do jazdy dziennej i cienkie, pionowe wloty powietrza poniżej. Niemniej jednak, dolny zderzak wyglądał mniej agresywnie niż w przypadku jego „sióstr” i miał dwa poziome wloty z powodu czarnego koloru, który zastąpił elementy w kolorze nadwozia. W środkowej części znajdowało się przerywanie przez radar do adaptacyjnego tempomatu, gdy był zainstalowany. Z profilu wyglądał bardziej jak coupe niż pojazd z czterema drzwiami. Podobnie jak jego odpowiednicy, posiadał okna bezramowe. Z tyłu, pomimo opadającego tyłu, który nadawał mu wygląd hatchbacka, klapa bagażnika otwierała się bez szyby tylnej.

W środku, podstawowy model miał mniej udoskonaleń niż jego Turbo i Turbo S, ale nie był też podstawowy. Oferował częściowo skórzaną tapicerkę i przednie fotele z ośmioma stopniami regulacji. Dodatkowo, standardowo był wyposażony w ekran multimedialny o przekątnej 10,9 cala, natomiast drugi ekran dotykowy umieszczony przed pasażerem znajdował się na liście opcji. Sportowe fotele były komfortowe i umieszczone nisko na podłodze, co miało zapewnić pasażerom wrażenia typowe dla samochodu sportowego. Przed kierowcą umieszczono cyfrowy zestaw wskaźników o designie przypominającym 911. Z tyłu Porsche zainstalowało trzy pasy bezpieczeństwa i trzy zagłówki, sugerując, że jest wystarczająco duży dla trzech dorosłych, ale w rzeczywistości przestrzeń na nogi i głowę była ograniczona. W rezultacie Taycan 4S, podobnie jak jego „siostry”, był odpowiedni do przewozu pięciu osób, ale tylko na krótkie dystanse. Jako niespodziankę, pasażerowie z tyłu mieli własny panel sterowania systemem HVAC, umieszczony na końcu konsoli centralnej. Jako opcję, producent oferował podgrzewane fotele boczne dla pasażerów tylnych.

W kwestiach technicznych, Porsche zdecydowało się na dostarczenie pojazdu z wyborem akumulatora o pojemności 79.2 kWh lub 93.4 kWh. Oczywiście, ta ostatnia wersja była cięższa od pierwszej. Aby zrekompensować różnicę w wadze, pierwsza wersja oferowała 530 PS (523 hp), podczas gdy druga mogła pochwalić się mocą 571 PS (563 hp). Obie wersje korzystały z układu dwóch silników, po jednym na każdą oś. W przeciwieństwie do większości samochodów elektrycznych na rynku, Taycan 4S miał dwubiegową skrzynię biegów dla tylnej osi, co poprawiało efektywność energetyczną przy wyższych prędkościach.

 We wrześniu 2019 roku nowy elektryczny samochód sportowy Porsche zadebiutował na trzech kontynentach jednocześnie. Następnie firma zaprezentowała trzecią wersję sportowego sedana, Porsche Taycan 4S. Nowy model dostępny jest w dwóch rozmiarach baterii i osiąga moc do 390 kW (530 KM) z baterią Performance lub do 420 kW (571 KM) z baterią Performance Plus. Po modelach Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest nowym modelem podstawowym w serii. Standardowo wyposażony jest w jednokomorową baterię Performance o całkowitej pojemności 79,2 kWh. Opcjonalnie dostępna jest także dwukomorowa bateria Performance Plus znana z Taycan Turbo S i Taycan Turbo, której całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.

Moc i zasięg różnią się w zależności od zastosowanej baterii: z baterią Performance, Taycan 4S generuje do 390 kW (530 KM) mocy boost. Wyposażony w baterię Performance Plus, osiąga do 420 kW (571 KM). W obu wariantach Porsche Taycan 4S przyspiesza z miejsca do 100 km/h w 4,0 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi również 250 km/h w obu przypadkach. Zasięg wynosi do 407 kilometrów z baterią Performance i do 463 kilometrów z baterią Performance Plus (zgodnie z WLTP w każdym przypadku) – co jest najwyższą wartością w obecnej gamie modeli Taycan. Maksymalna moc ładowania (szczytowa) wynosi 225 kW (bateria Performance) lub 270 kW (bateria Performance Plus).

Innowacyjne jednostki napędowe i dynamiczne osiągi

Oszałamiające przyspieszenie, typowa dla samochodów sportowych moc trakcyjna i wyjątkowa, nieprzerwanie dostępna moc – nowy model 4S również ma te atuty Taycana. Trwały synchroniczny silnik na tylnym osi ma aktywną długość 130 milimetrów i jest więc dokładnie o 80 milimetrów krótszy niż odpowiadający mu element napędowy w Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Inwerter sterowany pulsem, używany na przedniej osi w Taycan 4S, pracuje z prądem do 300 amperów, a inwerter na tylnej osi do 600 amperów.

Z dwoma trwale ekscytowanymi silnikami synchronicznymi na przednich i tylnych osiach, co oznacza napęd na wszystkie koła, oraz dwu-biegową skrzynią biegów na tylnej osi, architektura napędu obejmuje te same główne cechy techniczne co jego „bracia” modele. To samo dotyczy inteligentnego zarządzania ładowaniem oraz wzorowej aerodynamiki. Z wartością cd wynoszącą 0,22, aerodynamika ma znaczący wpływ na niskie zużycie energii, a tym samym długi zasięg. Przejrzysty, purystyczny design z DNA Porsche jest również typowy dla Taycana, podobnie jak unikalny projekt wnętrza z szerokim pasem wyświetlacza.

Purystyczny design z DNA Porsche

Dzięki swojemu wyraźnemu, purystycznemu wzornictwu, Taycan sygnalizuje początek nowej ery. Jednocześnie zachowuje niepowtarzalne DNA designu Porsche. Od frontu wygląda szczególnie szeroko i płasko z mocno wykonturowanymi błotnikami. Sylwetka kształtowana jest przez sportową linię dachu, opadającą ku tyłowi. Wysoce wykrojone sekcje boczne są również charakterystyczne. Smukła kabina, wciągnięta tylną słupkiem C oraz wyraźnie zaznaczone ramiona skrzydeł tworzą wyraźnie zarysowane tylne części, typowe dla marki. Są również innowacyjne elementy, takie jak logo Porsche w efekcie szkła, które zostało zintegrowane z belką świetlną z tyłu.

Cechy wyróżniające Porsche Taycan 4S w porównaniu z Turbo i Turbo S obejmują aerodynamikę, zoptymalizowane 19-calowe koła Taycan S Aero oraz czerwono malowane zaciski hamulcowe. Przedni zderzak o nowej geometrii, progi boczne i tylny dyfuzor w czerni zapewniają dalsze różnice wizualne. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus) są standardowym wyposażeniem.

Unikalny projekt wnętrza z szerokim pasem wyświetlacza

Kokpit również sygnalizuje początek nowej ery dzięki swojej przejrzystej strukturze i całkowicie nowej architekturze. Wolnostojący, zakrzywiony zestaw wskaźników tworzy najwyższy punkt na desce rozdzielczej. To nadaje wyraźny fokus na oś kierowcy. Centralny wyświetlacz infotainment o przekątnej 10.9 cala i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera są połączone w zintegrowany pas szkła w czarnym panelu.

Standardowo Taycan 4S wyposażony jest w częściowo skórzaną tapicerkę oraz przednie fotele komfortowe z elektryczną regulacją w ośmiu kierunkach.

W przypadku Taycana, Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze całkowicie wolne od skóry. Wnętrza wykonane z innowacyjnych materiałów z recyklingu podkreślają zrównoważony koncept elektrycznego samochodu sportowego.

Centrally networked chassis systems

Porsche korzysta z centralnego, zintegrowanego systemu sterowania dla podwozia Taycana. Zintegrowane Porsche 4D Chassis Control analizuje i synchronizuje wszystkie systemy podwozia w czasie rzeczywistym. Standardowo Porsche Taycan 4S wyposażony jest w adaptacyjne zawieszenie powietrzne z technologią trzech komór, w tym elektroniczną kontrolę amortyzacji PASM (Porsche Active Suspension Management).

Porsche Taycan 4S ma sześciotłoczkowe hamulce stałocaliperowe na przedniej osi z wewnętrznie wentylowanymi tarczami hamulcowymi z odlewu żeliwa. Średnica tarczy hamulcowej wynosi 360 milimetrów na przedniej osi i 358 milimetrów na tylnej osi. Na tylnej osi zastosowano hamulce czterotłoczkowe. Zaciski hamulcowe systemu hamulcowego są malowane na czerwono.

93.4 KWh (571 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc420 Kw (571 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy479.4 Lb-Ft (650 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów2-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R 20 103Y Xl // 285/40 R 20 108Y Xl
Długość195.4 In (4963 Mm)
Szerokość77.4 In (1966 Mm)
Wysokość54.3 In (1379 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/65.6 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Aerodynamika (Cd)0.22
Turning Circle36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna4894 Lbs (2220 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity83.7 Kwh
Maximum Capacity93.4 Kwh
Range253 Miles (407.2 Km)

79.2 KWh (530 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc389.8 Kw (530 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy472 Lb-Ft (640 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów2-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/45 R 20 103Y Xl // 285/40 R 20 108Y Xl
Długość195.4 In (4963 Mm)
Szerokość77.4 In (1966 Mm)
Wysokość54.3 In (1379 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/65.6 In (1
Rozstaw osi114.2 In (2901 Mm)
Prześwit5 In (127 Mm)
Pojemność bagażnika14.4 Cuft (408 L)
Aerodynamika (Cd)0.22
Turning Circle36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna4718 Lbs (2140 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita6349 Lbs (2880 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity71 Kwh
Maximum Capacity79.2 Kwh
Range253 Miles (407.2 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.