W 2019 roku, podczas Targów Motoryzacyjnych w Szanghaju, francuski producent samochodów Renault zaprezentował nowy elektryczny pojazd w swojej ofercie – K-ZE, mały crossover skierowany do miejskiego segmentu B.
Po wprowadzeniu modelu Kwid w 2015 roku, francuski producent wykonał kolejny krok i na tej samej platformie stworzył K-ZE. Nazwa modelu to skrót od Kwid Zero Emissions. Pojazd ten był efektem współpracy Renault z chińskim gigantem przemysłowym Dongfeng. W Europie model ten był sprzedawany pod marką Dacia Spring. Tworząc K-ZE, Renault głęboko zaangażowało się w mały miejski segment rynku, oferując pojazd typu crossover, który miał wyższy prześwit niż większość konkurentów. Dodatkowo, był to najtańszy elektryczny pojazd w ofercie producenta.
Przednia część samochodu charakteryzowała się szerokim panelem, który rozciągał się od jednego boku do drugiego i miał w środku chromowane logo Renault. Powyżej zamontowano dzienne światła LED, a poniżej, na zderzaku, umieszczono reflektory halogenowe. Trend montowania świateł parkingowych i LED-ów powyżej głównych reflektorów był już obecny w innych pojazdach, takich jak Nissan Juke, który był pionierem tej koncepcji. Niżej, na dolnej części zderzaka, producent zamontował dolny grill w kształcie litery A, potrzebny do chłodzenia elektroniki pojazdu.
Na profilu, K-ZE miał czarne plastikowe okładziny wokół nadkoli, podkreślające inspirację SUV-em. Dodatkowo, wyższy prześwit niż większość innych pojazdów w swoim segmencie sprawił, że był bardziej zdolny do radzenia sobie z nieutwardzonymi drogami i dziurami w jezdni. Zestaw plastikowych listew ozdabiał panele drzwiowe, chroniąc nadwozie przed zarysowaniami spowodowanymi wózkami na zakupy. Równocześnie, powyżej pojazdu, producent zainstalował belki dachowe, a z tyłu, nachylone do przodu tylne okno miało na górze spoilera dachowego. W końcu, narożne lampy LED tworzyły ramę dla tylnej klapy, która rozszerzała się w dół, osiągając zderzak.
Wnętrze pojazdu przyciągało uwagę głównie ośmiocalowym ekranem dotykowym systemu infotainment, podczas gdy przed kierowcą znajdował się dobrze uporządkowany wyświetlacz deski rozdzielczej. Pomimo twardych plastikowych wnętrz i zarysowanych powierzchni, K-ZE był ładnie zaprojektowany i przystosowany do przewozu do czterech pasażerów. Z tyłu, składana ławka mogła powiększyć przestrzeń bagażową, która w innym przypadku oferowała tylko 300 litrów (10.6 cu-ft). Chociaż nie oferował zbyt wielu funkcji ani udogodnień, był jednym z najtańszych samochodów na chińskim rynku.
Samochód został zbudowany na platformie CMFA-EV opracowanej przez sojusz Renault, Mitsubishi i Dongfeng. Posiadał akumulator o pojemności 26,8 kWh, co zapewniało mu zasięg 271 km (168 mil). Silnik napędzający przednie koła rozwijał moc 45 PS (44 KM).
Podczas konferencji prasowej na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju w 2019 roku, Thierry Bolloré, dyrektor generalny Groupe Renault, przedstawił jasną wizję oraz ambitne cele dla Grupy w Chinach do 2022 roku: plan sprzedaży 550 000 jednostek rocznie – zgodny z planem Drive the Future. Aby zrealizować tę ambicję, Groupe Renault otwiera nowy rozdział w historii Renault na chińskim rynku pojazdów elektrycznych, prezentując Renault City K-ZE: globalny, w pełni elektryczny pojazd miejski w segmencie A o designie SUV.
Dzięki światowej premierze Renault City K-ZE, Groupe Renault wkracza na największy i najszybciej rozwijający się rynek pojazdów elektrycznych na świecie. Sześć miesięcy po prezentacji koncepcji na Targach Motoryzacyjnych w Paryżu w 2018 roku, szósty w 100% elektryczny pojazd w gamie Renault staje się rzeczywistością na Targach Motoryzacyjnych w Szanghaju.
Ta pierwsza publiczna prezentacja pokazuje zdolność Renault i DRAC do przekształcania koncepcji EV w rzeczywistość, z rozpoczęciem sprzedaży planowanym przed końcem 2019 roku.
Renault City K-ZE, pierwszy elektryczny pojazd marki joint-venture w segmencie A zaprojektowany w Chinach dla Chin, będzie produkowany w Chinach w ramach joint-venture eGT New Energy Automotive Co. Ltd. pomiędzy sojuszem Renault-Nissan-Mitsubishi a lokalnym producentem Dongfeng.
Renault City K-ZE charakteryzuje się inteligentnym designem:
Posiada wyraziste linie i muskularną, kompaktową formę, z LED-owymi światłami do jazdy dziennej.
Uosabia klasyczny design SUV z prześwitem wynoszącym 150 mm.
Długość rozstawu osi wynosząca 2423 mm oraz pojemność bagażnika 300L, które są liderami w swoim segmencie, sprawiają, że K-ZE jest niezawodny i praktyczny w codziennym użytkowaniu.
Renault City K-ZE: inteligencja skoncentrowana na człowieku i konkurencyjne tryby ładowania
Jego wiele trybów ładowania sprawia, że jest kompatybilny zarówno z domowymi gniazdami 220V, jak i z publiczną infrastrukturą. W trybie szybkiego ładowania zajmuje tylko 50 minut, aby naładować akumulator od 0% do 80%. W trybie wolnego ładowania trwa to 4 godziny do 100%, co jest całkowicie wystarczające dla szybkie miejskie życie.
Jego inteligentny system interaktywny z 8-calowym, wielofunkcyjnym kolorowym wyświetlaczem dotykowym zapewnia pasażerom stałe połączenie, gdziekolwiek się udają. Mogą oni również zdalnie kontrolować funkcje za pomocą aplikacji. Posiada nawigację online oraz monitorowanie w czasie rzeczywistym funkcji EV. Użytkownicy mają łatwy dostęp do funkcji takich jak rozrywka online, WiFi 4G i inteligentna rozpoznawanie głosu.
Zgodnie z filozofią Renault, skoncentrowaną na człowieku, Renault City K-ZE wyposażono w czujniki PM2.5 oraz system kontroli jakości powietrza, który umożliwia ocenę jakości powietrza w kabinie oraz automatyczne przełączanie między obiegiem wewnętrznym a zewnętrznym, oferując zdrową i odświeżającą przestrzeń kabinową.
Renault City K-ZE: wysokie standardy jakości europejskiej