Zaledwie dwa lata po wprowadzeniu na rynek drugiej generacji Koleosa, Renault zdecydowało się na lifting, aby zwiększyć sprzedaż, jednak rezultaty okazały się poniżej oczekiwań.
Koleos to średniej wielkości crossover z francuskim stylem, oparty na tej samej platformie co Nissan X-Trail (w USA zwany Rogue) oraz Samsung QM6. Niestety, klienci nie postrzegali francuskiego producenta jako wiarygodnego producenta samochodów terenowych, przez co model nie odniósł sukcesu. Mimo starań, nie udało mu się osiągnąć sprzedaży na poziomie sześciu cyfr rocznie, a w Europie przez trzy lata udało mu się jedynie uzyskać pięciozłotowe liczby sprzedaży.
Odświeżona wersja prezentowała się całkiem atrakcyjnie. Jej przednia część wyróżniała się dużymi, diodowymi reflektorami już od średniego poziomu wyposażenia oraz światłami do jazdy dziennej, które sięgały od reflektorów do zderzaka. Dodatkowo, kilka chromowanych elementów na kratce i wlotach lamp przeciwmgielnych zdobiło pojazd. Z boku, producent dodał więcej błyszczących detali wokół drzwi, uchwytów oraz przednich błotników. Mimo to, zespół projektowy Renault stworzył model odważny, ale nie przesadnie krzykliwy.
Wewnątrz, klienci znaleźli wzmocnione fotele przednie oddzielone wysokim środkowym konsolą. Przechodząc do deski rozdzielczej, producent zintegrował system multimedialny w centralnej części, zachowując jednocześnie niektóre fizyczne przyciski. Renault zamontowało mieszany panel w zestawie wskaźników, z cyfrowym obrotomierzem umieszczonym na środku, flanki przez wskaźniki poziomu paliwa i temperatury wody. Z tyłu, rozkładana kanapa była wystarczająco szeroka, aby pomieścić trzy dorosłe osoby, a tunel środkowy nie był zbyt wysoki.
Renault oferowało Koleosa z napędem na przednią oś lub napędem na wszystkie koła, montując pod maską silniki benzynowe lub turbo-diesla, w zależności od rynku.
Dzięki swojej solidnej i wysokiej jakości konstrukcji, komfortowi oraz doskonałym osiągom, Renault Koleos z powodzeniem zaistniał jako międzynarodowy punkt odniesienia w segmencie dużych SUV-ów. Oferuje również prawdziwe możliwości off-roadowe dzięki napędowi na wszystkie koła, który korzysta z doświadczenia Alianse.
Dwa lata po wejściu na rynek europejski, Nowy Renault Koleos przeszedł poprawę na wszystkich poziomach, z bardziej wyrazistym designem zewnętrznym i zwiększonym komfortem wnętrza. Posiada również mocniejsze i bardziej wydajne nowe silniki oraz więcej technologii pokładowych. Nowy Koleos, obok Talisman, Talisman Estate i Espace, w pełni ucieleśnia wartości najwyższej klasy oferty Renault. Wersja INITIALE PARIS odzwierciedla całe doświadczenie Renault w zakresie elegancji, wyrafinowania i komfortu.
DESIGN ZEWNĘTRZNY
Design Renault Koleos pozostaje głównym kryterium zakupu dla klientów. Dzięki eleganckiemu wyglądowi, muskularnym liniom i stylowej karoserii, spełnia wszystkie wymagania dużego SUV-a i w pełni odpowiada oczekiwaniom i wymaganiom klientów. Nowy Renault Koleos ma bardziej zdecydowany styl i mocniejszą obecność.
WIĘKSZA HARMONIA MIĘDZY PRZODEM A TYŁEM
Tył Nowego Koleosa został przeprojektowany, z osłoną podwozia sięgającą wyżej na zderzaku oraz poprzecznymi chromowanymi akcentami dopasowanymi do przodu. Trzecia lampka stopu została wydłużona. Nowy Koleos zachowuje podwójne chromowane rury wydechowe, co nadaje mu sportowy charakter.
JESZCZE BARDZIEJ CHARAKTERYSTYCZNY PRZÓD
Przód Nowego Renault Koleosa zyskał teraz wyraźniej zaznaczoną kratkę. Nowe chromowane akcenty pojawiają się wzdłuż całej długości zderzaka, sięgając do chromowanych reflektorów przeciwmgielnych. W dolnej części zderzaka znajduje się nowa, bardziej imponująca osłona podwozia, która podkreśla przygodowy wygląd pojazdu.
NOWE FELGI I NOWY KOLOR
Nowe felgi aluminiowe – 18-calowe „Taika” w szarym wykończeniu diamentowym i 19-calowe „Kavea” w czarnym wykończeniu diamentowym – nadają Nowemu Koleosowi elegancki wygląd. Katalog oferuje również nowy kolor nadwozia „Vintage Red”, który pięknie eksponuje objętości i linie Nowego Koleosa w bogatych i głębokich odcieniach od czerni do czerwieni.
CHARAKTERYSTYCZNE CECHY IDENTYFIKACYJNE
Nowy Renault Koleos zachowuje charakterystyczne i wyróżniające się cechy, takie jak chromowane wykończenie biegnące poziomo wzdłuż całego błotnika, co sprawia, że maska wydaje się dłuższa, oraz nowe chromowane akcenty błotników. Jego kształt oświetlenia w kształcie litery C, charakterystyczny dla modeli Renault, nadaje mu unikalny i przenikliwy wygląd. Dodatkowo model wysokiej klasy INITIALE PARIS oferuje specyficzne cechy stylu, takie jak 19-calowe felgi cięte diamentem oraz oznaczenie „INITIALE PARIS” na kratce i akcentach błotników. Posiada również ekskluzywny kolor „Amethyst Black” w metalicznym wykończeniu.
DESIGN WNĘTRZA
Na wykończenie wnętrza Nowego Koleosa poświęcono szczególną uwagę, w tym matowe chromowane wstawki na kierownicy, dźwigni zmiany biegów i kratkach wentylacyjnych, a także piankowe materiały na desce rozdzielczej i wykończeniach drzwi. Nowy Koleos jest nadal przestronny i wygodny, a kluczowe cechy kabiny zostały poprawione, aby zwiększyć komfort i dobre samopoczucie pasażerów.
PRZESTRONNY I WITAJĄCY SUV
Nowy Renault Koleos jest przestronny. Ma długość 4,670 mm i rozstaw osi wynoszący 2,710 mm, został zaprojektowany tak, aby zapewnić jak najwięcej przestrzeni wewnętrznej dla pasażerów i ich bagażu. Pasażerowie z tyłu mają dużo miejsca na głowę, ramiona i łokcie. Miejsce na kolana, wynoszące 289 mm, pozostaje na najlepszym poziomie w swojej klasie. Aby jeszcze bardziej podkreślić poczucie przestronności, Nowy Koleos może być wyposażony w szklany dach, który sięga nad tylnymi siedzeniami.
BARDZIEJ KOMFORTOWE SIEDZENIA
W zależności od wersji, poduszki siedzeń przednich w Nowym Koleosie mogą być teraz wydłużane za pomocą regulowanej poduszki, podczas gdy szerokie zagłówki Relax maksymalizują wsparcie. Oprócz tych elektrycznych regulacji (sześć kierunków i wsparcie lędźwiowe), a także funkcji ogrzewania i wentylacji, fotel kierowcy ma teraz również program masażu.
Nowy Renault Koleos oferuje teraz składane tylne siedzenie z dwiema pozycjami, które pozwalają pasażerom odpocząć i zrelaksować się podczas długich podróży.
INGENIOUS VERSATILITY
Dzięki uchwytom umieszczonym w bagażniku, system Easy Break pozwala na szybkie złożenie tylnego siedzenia w proporcji 1/3-2/3. Pojemność ładunkowa waha się od 498 dm3 VDA (579 litrów) przy pięciu zajętych miejscach do 1,706 dm3 (1,795 litrów) przy złożonym tylnym siedzeniu. Bagażnik oferuje sprytną wszechstronność z podwyższoną podłogą na tym samym poziomie co krawędź ładunkowa, co zapewnia płaską przestrzeń ładunkową. Nowy Koleos ma również wiele schowków (w sumie 35 litrów), w tym 11-litrową schowek na rękawice i 7-litrową przestrzeń w konsoli środkowej. W przednich uchwytach na kubki znajdują się funkcje podgrzewania i chłodzenia.
NOWY DESIGN WERSJI INITIALE PARIS
W zgodzie z nowymi modelami przedstawionymi niedawno, podpis INITIALE PARIS w Nowym Koleosie został odnowiony, aby zaoferować najlepsze doświadczenie Renault i zapewnić pasażerom stymulujące wrażenia zmysłowe obejmujące dotyk, słuch, zapach i doznania podczas jazdy. Celem jest połączenie starannego wykończenia z najlepszymi materiałami, aby stworzyć wyrafinowane środowisko.
Nowy Koleos oferuje nową tapicerkę ze skóry Nappa w kolorze czarnym tytanowym lub jasnym piaskowo-szarym. Udekorowana podwójnym stębnowaniem podkreślającym design siedzeń, tapicerka INITIALE PARIS przypomina świat haute couture.
Nowy Renault Koleos INITIALE PARIS wyróżnia się również specyficznym designem i oznaczeniami deski rozdzielczej, kierownicy, paneli drzwiowych, progów drzwiowych i górnych mat. Laminowane boczne szyby zapewniają lepszy komfort akustyczny.
SILNIKI
Nowy Koleos wyposażony jest w nową generację silników Blue dCi Renault, które posiadają najnowsze technologie kontroli zanieczyszczeń, w tym system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), uważany za najskuteczniejszy w oczyszczaniu tlenków azotu (NOx). Ta technologia redukuje emisję drobnych cząstek bez wpływu na osiągi.
Blue dCi 150 X-Tronic
Elastyczny, cichy i gładki, ten silnik o mocy 150 KM wyróżnia się wszechstronnością i wydajnością w każdej sytuacji. Oferowany w wersji z napędem na przednie koła, emituje 143 g CO2/km (wartości skorelowane NEDC uzyskane podczas testów WLTP).
Blue dCi 190 X-Tronic All Mode 4×4-i
Oferując 15 KM więcej niż wcześniejsza generacja, Nowy Koleos kontynuuje swoją drogę do segmentu premium. Ten silnik oferuje doskonałe osiągi i komfort jazdy. Połączony z napędem na wszystkie koła, emituje 150 g CO2/km (wartości skorelowane NEDC uzyskane podczas testów WLTP).
STANDARDOWA AUTOMATYCZNA SKRZYNIA BIEGÓW X-TRONIC
Silniki Blue dCi Nowego Renault Koleosa są połączone z nowoczesną automatyczną skrzynią biegów X-Tronic. Dostosowana do użycia w Europie, oferuje większą elastyczność w miastach, aby zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić komfort jazdy w porównaniu do tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów. Skrzynia X-Tronic zapewnia płynniejsze doświadczenie jazdy, gwarantując bezproblemowe przyspieszenie bez szarpnięć podczas zmiany biegów oraz redukując hałas obrotowy. Kierowcy mogą jednak zawsze wybrać tryb ręczny z siedmioma biegami, aby spotęgować doznania związane z przyspieszeniem i hamowaniem silnikiem.
BEZPIECZNIEJSZA TRAKCJA
System All Mode 4×4-i w Nowym Koleosie nie tylko zwiększa możliwości off-roadowe, ale także poprawia trakcję, aby zapewnić większą stabilność i bezpieczeństwo. W trybie Auto wszystkie czujniki nieustannie monitorują przyspieszenie, ruch obrotowy i kąt skrętu. Rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami jest następnie dostosowywany, aby zapewnić lepszą przyczepność i zapobiec podsterowności lub nadsterowności.
PRAWDZIWE MOŻLIWOŚCI OFF-ROAD
Nowy Koleos oferuje prześwit wynoszący 190 mm, co jest jednym z najwyższych wyników w swojej klasie, a jego krótkie zwisy zapewniają kąty wjazdu i wyjazdu wynoszące odpowiednio 18° i 25°. W ten sposób wykazuje prawdziwe możliwości off-road podczas jazdy po obniżonych drogach i nawet przez przeszkody.
WYJĄTKOWA NIEZAWODNOŚĆ
Nowy Koleos przeszedł różnorodne testy wytrzymałości i jakości, aby zapewnić maksymalną niezawodność, zarówno na drodze, jak i w terenie. Pokonano 150,000 km dróg w ekstremalnych warunkach pogodowych: zimno (-25°C), upał (+40°C), wysokość (+2,500 m), słońce i kurz. Przeprowadzono również bardzo rygorystyczne testy symulacyjne w laboratoriach na dystansie przekraczającym 400,000 km.
INTELIGENTNY NAPĘD 4WD
Zaprojektowany i opracowany przez Alianse, system All Mode 4×4-i Nowego Renault Koleosa już udowodnił swoją skuteczność w milionach sprzedanych pojazdów Alianse na całym świecie. Układ napędu na wszystkie koła zapewnia stałą kontrolę przyczepności między kołami a podłożem, aby zapewnić doskonałą prowadzenie w każdej sytuacji. Nowy Koleos pozwala kierowcom na ręczny wybór trybu napędu:
Tryb napędu na przednie koła (2WD): napędzane są tylko przednie koła, niezależnie od warunków przyczepności, co redukuje zużycie paliwa;
Tryb Auto (4WD): elektronika pokładowa automatycznie zarządza rozkładem momentu obrotowego między przednią a tylną osią w zależności od warunków przyczepności i jazdy (do 50% momentu obrotowego można przenieść na tylne koła);
Tryb Lock (4WD): centralny mechanizm różnicowy jest zablokowany i zapewnia 50/50 rozkład momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami. Ten tryb można używać tylko w ekstremalnych warunkach o małej przyczepności (śnieg, błoto, brud, piasek) i działa tylko przy ograniczonej prędkości. Jest automatycznie wyłączany powyżej 40 km/h i za każdym razem, gdy silnik jest uruchamiany na nowo.
KOMPLEKSOWY ZESTAW SYSTEMÓW ASYSTUJĄCYCH KIEROWCY
Nowy Koleos posiada kompleksowy zestaw systemów asystujących kierowcy (ADAS). Już wcześniej zawierał ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu (LDW), ostrzeżenie o martwym polu (BSW), rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), automatyczne światła drogowe/krótkie (AHL), asystenta parkowania w 360° oraz asystenta łatwego parkowania (EPA). Od września 2018 roku linia została wzbogacona o aktywny tempomat (ACC) jako standard w wszystkich wersjach oraz ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy (TDW). Aktywny system awaryjnego hamowania (AEBS w mieście i między miastami) obejmuje nowy system wykrywania pieszych dla pieszych w obszarach miejskich.
INTELIGENTNE OŚWIETLENIE LED PURE VISION
W zależności od wersji, Nowy Renault Koleos może być wyposażony w reflektory LED Pure Vision, działające zarówno jako światła drogowe, jak i krótkie. Dziennie światła do jazdy nadają mu unikalny wygląd. W nocy technologia jest o 20% bardziej efektywna niż standardowe światła halogenowe, co znacząco poprawia widoczność. Tylne światła dzienne i nocne wykorzystują technologię Edge Light, która zapewnia efekt 3D dla jasnego i wyraźnego światła, zarówno z odległości, jak i z bliska.
SPERSONALIZOWANY SYSTEM AUDIO BOSE
W wersji INITIALE PARIS, Nowy Koleos posiada unikalny system audio Bose® składający się z 13 wysokowydajnych głośników. Technologia Bose Centerpoint® zapewnia autentyczny i czysty dźwięk z poziomem realizmu akustycznego zbliżonym do występów na żywo. Kierowca i pasażerowie są otoczeni bogatym i zrównoważonym dźwiękiem, niezależnie od miejsca, w którym siedzą.
PEŁNOEKRANOWY APPLE CARPLAY