Renault wprowadził wersję kombi do linii Talisman w 2016 roku, a w 2019 roku francuski producent odświeżył całą gamę modeli.
Francuski producent próbował ponownie zdobyć rynek samochodów wykonawczych pełnowymiarowych z linią Talisman, którą zaprezentował w 2015 roku jako sedan, a w następnym roku jako kombi, tradycyjnie nazywane Estate. Oba modele dzieliły tę samą platformę z pełnowymiarowym MPV Espace i były dobrze wyposażone we wszystkie funkcje oraz udogodnienia typowe dla tego segmentu. Jednak to nie wystarczyło, więc w 2019 roku producent odświeżył linię, wprowadzając tzw. wersję Phase II. Samochód był również znany jako Samsung SM6 w Korei Południowej.
Na pierwszy rzut oka nie było różnic między rocznikami 2016 a 2019. Niemniej jednak, spostrzegawcze oko mogło dostrzec nowe reflektory LED, które były standardem w całej gamie Talisman Estate. Jako opcję, Renault oferował samochód z diodami MATRIX, które zapewniały lepsze oświetlenie. Inną subtelną aktualizacją była zmiana w grillu, który zyskał nowe, grubsze poziome żebra o wzorze 3D. Niżej, na przeprojektowanym zderzaku, producent dodał chromowaną poziomą linię nad dolnym zderzakiem oraz nowe, prostokątne lampy przeciwmgielne, które zastąpiły wcześniej używane okrągłe.
Do słupków B, Talisman Estate dzielił panele karoserii z wersją sedan. Posiadał te same fałszywe wloty powietrza na przednich błotnikach oraz zaokrąglone kształty nadwozia. Po słupkach B, samochód charakteryzował się wydłużoną linią dachu w porównaniu do Talisman Sedan, a tym samym trzecim rzędem okien zamontowanym między słupkami C a klapą bagażnika. Jednym z charakterystycznych elementów designu były tylne błotniki, które miały falisty kształt nad tylnymi kołami na linii bocznej samochodu. Na koniec, Talisman Estate z 2019 roku zyskał nowe opcje kół o średnicach 17”, 18” i 19”.
Jednym z obszarów, w którym Talisman się wyróżniał, była kabina. Renault starał się zapewnić klientom luksusową atmosferę. Podczas gdy niższe wersje nie wyglądały zbyt ekskluzywnie, wyższe były wyposażone w skórzane siedzenia, dotykowy tablet do systemu multimedialnego oraz większe uchwyty na kubki. Przed kierowcą producent umieścił udoskonaloną tablicę rozdzielczą z wyświetlaczem LCD. Na szczycie centralnej konsoli dominował drugi ekran dotykowy z systemem multimedialnym R-Link, który nadawał charakter całemu wnętrzu.
Dla pasażerów z przodu Renault oferował Talisman zarówno z prostymi fotelami kubełkowymi, jak i z parą sportowych siedzeń pokrytych Alcantarą. Z tyłu, wszystko pozostało na tym samym poziomie co w poprzedniku, z wyjątkiem użytych materiałów. Oparcie tylnej kanapy mogło się składać, co zwiększało przestrzeń bagażową.
Pod maską Renault zainstalował wybór jednostek turbodiesel i benzynowych. Niektóre z nich były standardowo parowane z sześciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy wybrane wersje były dostępne z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). Innym istotnym detalem Talisman Estate była jego możliwość skrętu wszystkich kół.
Od momentu wprowadzenia na rynek, Renault Talisman był przede wszystkim wybierany ze względu na swój design. Najnowsze zmiany w Nowym Talismanie mają na celu jedynie wzmocnienie jego stylu i atrakcyjności.
Przód samochodu zyskał bardziej wyrafinowany wygląd dzięki nowemu grille’owi z poprzecznymi chromowanymi elementami i zmodyfikowanemu profilowi zderzaka. Cała gama Nowego Renault Talisman jest również wyposażona w pełne oświetlenie LED. Adaptacyjne reflektory są wyposażone w technologię LED MATRIX i mają dynamiczne kierunkowskazy. Elegancki design podkreśla oświetlenie w kształcie litery C, charakterystyczne dla marki Renault.
Z tyłu, czysty i wyrafinowany styl Nowego Renault Talisman podkreśla pełne oświetlenie LED, które jest otoczone chromowanymi detalami oraz dynamicznymi kierunkowskazami. Antena w kształcie płetwy rekina, zamontowana z tyłu, poprawia jakość systemu multimedialnego Nowego Talismanu, nadając mu sportowy wygląd.
Gama Nowego Renault Talisman obejmuje również nową paletę unikalnych kolorów, w tym Baltic Grey, Vintage Red oraz Highland Grey. Nowe koła dopełniają ostatnich zmian, a ich rozmiary to Pierre (17″), Stellar (18″) oraz Sato (19″).
Gdy kierowca zbliża się do pojazdu, uruchamiana jest sekwencja oświetlenia, w której biorą udział reflektory i podświetlenie klamek; wewnętrzne oświetlenie również się włącza, gdy kierowca wsiada do auta.
Starannie zaprojektowane wnętrze
Przy projektowaniu wnętrza Nowego Talismanu zadbano o każdy, nawet najmniejszy detal. Nowe chromowane wykończenie podkreśla kształt konsoli centralnej, która teraz ma oświetlenie atmosferyczne, a nowa wykończenie z cerusowanego drewna na desce rozdzielczej i drzwiach dodaje elegancji edycji INITIALE PARIS. Aby wnętrze było bardziej spersonalizowane, kierowcy i pasażerowie mogą wybierać z ośmiu predefiniowanych trybów oświetlenia atmosferycznego za pomocą ustawień MULTI-SENSE.
Deska rozdzielcza jest bardziej przyjemna dla oka dzięki nowemu, 10,2-calowemu regulowanemu ekranowi, który jest standardowym wyposażeniem począwszy od pakietu Intens. Ustawienia MULTI-SENSE umożliwiają pełną personalizację z wyświetlaczem nawigacji GPS, oferując unikalne doświadczenia podczas jazdy.
Nowy Renault Talisman jest bardziej komfortowy i ergonomiczny niż kiedykolwiek, z bezramkowym, elektrochromowym lusterkiem wstecznym oraz większymi uchwytami na kubki, które teraz mają chromowane wykończenia i podświetlenie. Do konsoli centralnej dodano bezprzewodową ładowarkę telefonu, a pokrętła wentylacji mają teraz wyświetlacz cyfrowy do regulacji temperatury. Na koniec, nowy przycisk 'Auto-Hold’ utrzymuje pojazd w bezruchu, gdy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty. Tempomat został teraz umieszczony na kole kierownicy, co zapewnia bardziej intuicyjne użytkowanie.
Nowy Talisman kładzie nacisk na komfort i styl. Podstawowy pakiet wyposażeniowy obejmuje nową tapicerkę, a skórzana powłoka jest dostępna jako opcja już w drugim pakiecie 'Intens’. Skórzana tapicerka Riviera jest dostępna w trzech kolorach: jasnym piaskowo-szarym, brązowym Castenyera i czarnym tytanowym. Wykończenie INITIALE PARIS oferuje wybór między dwoma rodzajami ekskluzywnej tapicerki skórzanej typu Nappa, w kolorze czarnego tytanu lub jasnego piaskowo-szarego z nowym dodatkiem przeszyć w kolorze koniaku. Na koniec, począwszy od pakietu Intens, klienci mogą wybierać między czarnymi lub jasnoszarymi paletami kolorów wnętrza.
Nowe innowacje technologiczne dla większego komfortu i bezpieczeństwa
Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze osiągnięcia technologiczne Renault, oferując prawdziwe doświadczenie klasy premium.
Większy komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy nocą
Po Nowym Espace, Nowy Talisman jest drugim modelem Renault, który jest wyposażony w technologię LED MATRIX Vision. Inteligentny system adaptacyjnego oświetlenia poprawia bezpieczeństwo, działając lepiej niż tradycyjne systemy LED; w porównaniu do starszych modeli, oferuje 50% więcej światła i zwiększoną widoczność na odległość 220 m w porównaniu do wcześniejszych 175 m. Wiązka światła stale dostosowuje się do warunków drogowych i innych uczestników ruchu, co zapewnia większy spokój umysłu podczas prowadzenia.
Jazda jest bardziej połączona niż kiedykolwiek wcześniej
Nowy Talisman posiada ekosystem Renault EASY CONNECT, który łączy szereg aplikacji, takich jak MY Renault, nowy multimedialny system Renault EASY LINK oraz inne usługi połączone, takie jak automatyczne aktualizacje i zdalne sterowanie pojazdem.
Multimedialny system Renault EASY LINK oferuje przyjazny użytkownikowi i konfigurowalny interfejs. 9,3-calowy ekran w pionowym ustawieniu nadaje nowoczesny charakter wnętrzu. Renault EASY LINK obejmuje cyfrowe radio DAB, multimedia oraz system telefoniczny kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay, a także system nawigacji satelitarnej z wyszukiwaniem adresów w Google, cen paliw oraz informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym. System Renault EASY LINK z 7-calowym ekranem i kompatybilnością z Android Auto lub Apple CarPlay jest standardowym wyposażeniem podstawowego pakietu Zen.
13 głośników audio premium Bose® w ofercie INITIALE PARIS zostały również przeprojektowane, aby zapewnić bardziej immersyjne doznania dźwiękowe dzięki pięciu predefiniowanym trybom.
Bezpieczniej na drogach
Nowy Renault Talisman został wzbogacony o nowoczesne systemy wspomagania kierowcy (ADAS), z oceną autonomicznej jazdy do poziomu L2.
System Highway & Traffic Jam Companion łączy kontrolę prędkości z funkcją utrzymania środka pasa ruchu, działając nawet w zakrętach. Ta funkcja reguluje prędkość od 0 do 160 km/h, utrzymując bezpieczną odległość od pojazdów znajdujących się z przodu. System potrafi automatycznie zatrzymać i ruszyć pojazd w ciągu trzech sekund, nie wymagając od kierowcy żadnych działań.
Aktywny system hamowania awaryjnego (AEBS) teraz uwzględnia także pieszych i rowerzystów.
Oprócz tych niedawnych dodatków, gama Nowego Talismanu nadal oferuje technologie wspomagania kierowcy mające na celu zapewnienie bezpieczniejszej i bardziej komfortowej jazdy, takie jak ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, asystent utrzymania pasa, detekcja zmęczenia kierowcy, ostrzeżenie o martwym polu, które teraz korzysta z dwóch czujników radarowych umieszczonych po obu stronach tylnej części samochodu, oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu.
Bardziej responsywny i bardziej komfortowy
Nowy Renault Talisman jest jedynym pojazdem w swojej klasie, który jest wyposażony w ramę 4CONTROL (standardowo w INITIALE PARIS). System 4CONTROL z czterema skrętnymi kołami jest zawsze aktywowany i automatycznie kontroluje oba kierunki skrętu tylnych kół. Rama 4CONTROL gwarantuje Nowemu Talismanowi unikalną precyzję prowadzenia jak na swój rozmiar i oferuje kierowcom płynne doświadczenia podczas jazdy w mieście.
Rama 4CONTROL Nowego Renault Talisman jest połączona z regulowanym tłumieniem, aby zapewnić optymalną stabilność i komfort poprzez ciągłe dostosowywanie reakcji amortyzatorów. System został zoptymalizowany dla większej efektywności i lepszej stabilności nadwozia podczas przejazdu przez przeszkody.
Nowoczesne silniki
Nowy Talisman jest wyposażony w najnowsze silniki benzynowe i dieselowe w ofercie Renault, które są bardziej ekologiczne i wydajne. Silnik benzynowy TCe jest wyposażony w filtr cząstek stałych, natomiast silnik diesla Blue dCi ma technologię SCR (selektywnej redukcji) i system wtrysku AdBlue®, aby zredukować emisję NOx.
TCe 160 EDC FAP
Nowością w ofercie Talisman jest TCe 160 EDC FAP, czterocylindrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o pojemności 1,3. Oferuje moc 160 KM i moment obrotowy 270 Nm przy 1 800 obr./min. W zestawie znajduje się siedmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów EDC z podwójnym sprzęgłem. Cichy i zwrotny, silnik jest oszczędny (6,2 l/100 km), emitując jedynie 140 g/km CO2 w cyklu WLTP. Jest ciekawą alternatywą dla pojazdów diesla jako samochód firmowy/ flotowy.
TCe 225 EDC FAP
TCe 225 EDC FAP skierowany jest do bardziej wymagających klientów szukających większej mocy. Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,8 z bezpośrednim wtryskiem jest wyposażony w turbosprężarkę podwójnego scrolla i system zmiennego ustawienia zaworów z trzema pozycjami, osiągając moc 225 KM. Pracuje z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów EDC. Z momentem obrotowym wynoszącym 300 Nm dostępnym od 2 000 obr./min, zapewnia zarówno znakomite osiągi, jak i naprawdę przyjemne doświadczenia z jazdy. Jego wydajność paliwowa wynosi 7,4 l/100 km w użytkowaniu mieszanym, a emisja CO2 wynosi 166 g/km.
Blue dCi 120 i 150 BVM6 oraz Blue dCi 160 i 200 EDC