Hiszpańska marka Seat wprowadziła drugą wersję modelu Mii w 2019 roku, oferując go wyłącznie jako elektryczny, przy jednoczesnym wprowadzeniu jedynie drobnych zmian estetycznych.
Trio Volkswagen up!, Skoda Citigo i Seat Mii zostało stworzone, aby przyciągnąć młodych klientów potrzebujących pojazdu do miasta, co udało się w 2012 roku. Jednak z czasem klienci zaczęli bardziej interesować się pojazdami elektrycznymi niż tymi z silnikami spalinowymi. Dlatego niemiecki producent zdecydował się na reaktywację wszystkich trzech modeli i ich ponowne wprowadzenie na rynek w 2019 roku, tym razem wyłącznie z elektrycznymi silnikami. W rezultacie Mii kontynuował swoją drogę bez większych zmian w wyglądzie.
Wymagało to czujnego oka, aby dostrzec ulepszenia w najmniejszym modelu SEATa na rynku. Zmiany zauważono w przednim zderzaku, który został przeprojektowany i otrzymał nowe, większe światła przeciwmgielne. Flankowały one szerszy dolny grill, chociaż samochód nie potrzebował tak dużej powierzchni chłodzącej, ponieważ był elektryczny. Producent dodał naklejkę po bokach z napisem „Mii electric”. Standardowy pakiet był jednak bogaty, zawierał standardowe 16-calowe felgi ze stopów lekkich. Hiszpańska marka oferowała też bez dodatkowych kosztów kontrastowy kolor dachu.
Mii zachował tę samą przestronną kabinę co model z 2012 roku, z wąskimi fotelami kubełkowymi z przodu oraz ławką, która pomieściła dwóch dorosłych pasażerów z tyłu. Na desce rozdzielczej producent nie przewidział opcji zamontowania zaawansowanego systemu infotainment. Oferował jednak uchwyt na telefon, w którym klienci mogli umieścić swój smartfon i używać go do nawigacji, muzyki lub rozmów telefonicznych przez łączność Bluetooth.
Najważniejsze ulepszenie miało miejsce pod karoserią samochodu, gdzie SEAT zamontował akumulator o pojemności 36,8 kWh zamiast dotychczasowego 18,6 kWh.
Przemiana w kierunku pojazdów elektrycznych nabiera tempa, a SEAT rozwija samochody, które odpowiadają na potrzeby dynamicznego, stale zmieniającego się rynku, jednocześnie dbając o zrównoważony rozwój mobilności. Marka rozpoczyna swoją elektryczną ofensywę wprowadzając model SEAT Mii electric.
Model Mii electric łączy dynamikę, elegancki design, zaawansowany układ napędowy oraz nowe możliwości łączności z przystępnością i niskimi kosztami eksploatacji, aby zaoferować pojazd, który jest gotowy stawić czoła miejskim wyzwaniom i sprostać potrzebom nowego pokolenia klientów.
Pierwszy w historii SEAT-a w pełni elektryczny pojazd produkcyjny stanowi również fundament dla przyszłych członków rodziny, do której w najbliższej przyszłości dołączą kolejne pojazdy elektryczne i hybrydowe typu plug-in, w tym w pełni elektryczny SEAT el-Born, hybrydowe wersje Tarraco i Leon, oraz wysokowydajne hybrydowe wersje CUPRA Formentor i CUPRA Leon.
Mii electric pomoże przygotować rozbudowaną sieć dealerską SEAT-a na rozwijający się rynek elektryczny oraz wyzwania, które ze sobą niesie, co uczyni przejście do pojazdów elektrycznych bezproblemowym dla klientów.
Design i inżynieria
Dzięki kompaktowym wymiarom Mii electric oferuje świetną zwrotność podczas jazdy po mieście oraz podczas parkowania. SEAT Mii electric został zaprojektowany, aby sprostać wymaganiom nowoczesnej jazdy, niezależnie od tego, czy poruszasz się po tętniących życiem ulicach centrum miasta, czy na przedmieściach, przejmując pałeczkę od wersji napędzanej silnikiem spalinowym, której produkcja zakończyła się w lipcu 2019 roku.
Seat Mii Electric (2020)
2020 Seat Mii Electric
Przejście na wyłącznie elektryczny układ napędowy otwiera drzwi do doświadczenia jazdy, które lepiej współgra z miejskim otoczeniem samochodu.
Zewnętrzna stylistyka SEAT-a Mii electric została subtelnie odświeżona poprzez wprowadzenie elektrycznych napisów z tyłu, elektrycznych naklejek z boku oraz 16-calowych felg aluminiowych w matowym kolorze kosmicznej szarości. Wnętrze zyskało delikatne zmiany, w tym nową deskę rozdzielczą z folią SEAT IML, podświetlenie ambientowe, sportowe i podgrzewane fotele, czarną skórzaną kierownicę sportową, gałkę zmiany biegów oraz hamulec ręczny. Dodatkowo Mii electric jest wyposażony w asystenta pasa ruchu jako wyposażenie standardowe. Największa transformacja zachodzi jednak pod maską.
Silnik SEAT-a Mii electric, powiązany z jednobiegową skrzynią biegów, dostarcza moc 61 kW (83 KM) oraz moment obrotowy 212 Nm natychmiastowo, co oznacza, że pięciodrzwiowy samochód może osiągnąć 50 km/h z postoju w zaledwie 3,9 sekundy – idealny do dynamicznego włączania się w ruch. Akumulator litowo-jonowy o pojemności 36,8 kWh zapewnia zasięg do 260 km na jednym ładowaniu, zgodnie z cyklem testowym WLTP.
W pełni elektryczny samochód miejski to pierwszy model, który zawiera SEAT CONNECT, dając zdalny dostęp i zarządzanie pojazdem. Klienci mogą przeglądać dane dotyczące jazdy, położenie parkingowe, status pojazdu, w tym drzwi i światła, oraz zdalnie kontrolować klimatyzację, wszystko to z poziomu aplikacji na smartfona.
Prostota jest kluczowa w dostępnych wersjach i opcjach, z przejrzystą i łatwą ofertą. Będą dostępne dwie wersje wyposażenia, z pięcioma opcjonalnymi pakietami: Garage, Easy Flex, Below Zero, Home Charge i FAST (ładowanie DC). Klienci będą również mogli wybierać spośród pięciu kolorów: Deep Black, Candy White, Tornado Red, Costa Blue oraz Tungsten Silver.
Siły rynkowe
Mii electric wchodzi na rynek w ekscytującym i dynamicznym czasie, gdy branża stara się uczynić mobilność bardziej zrównoważoną, z coraz mniejszym wpływem na nasze środowisko, szczególnie w gęsto zaludnionych, miejskich obszarach.
Mii electric łączy zaawansowany układ napędowy z charakterem pewnym siebie SEAT-a: zabawny w prowadzeniu, połączony i z niskimi kosztami eksploatacji.
Pierwszy w historii produkcyjny pojazd w pełni elektryczny jest skierowany zarówno do klientów prywatnych, jak i flot, którzy większość czasu spędzają poruszając się po ulicach metropolii i przedmieści, dostrzegając korzyści z zerowej emisji, ale nie chcą rezygnować z przyjemności z jazdy, gdy są za kierownicą.
Kiedy SEAT Mii electric zadebiutuje na kluczowych rynkach – w Niemczech, Holandii, Norwegii, Francji, Hiszpanii, Austrii, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii, Włoszech, Belgii, Danii, Finlandii i Szwecji – będzie jednym z najbardziej przystępnych cenowo pojazdów elektrycznych. Jego koszt będzie równy kosztowi odpowiadającego mu pojazdu spalinowego w tym segmencie, ale z widocznie niższymi całkowitymi kosztami eksploatacji – elektryczne pojazdy wymagają mniej konserwacji – a miejski model EV zrewolucjonizuje postrzeganie klientów na temat technologii alternatywnego napędu. Aby ułatwić życie klientom, SEAT zaoferuje również opcje ładowania, takie jak instalacja SEAT Wallbox.
Wraz ze zmianą modeli własnościowych, Mii electric dostosuje się do różnych potrzeb klientów, oferując prywatny leasing roczny, dzięki czemu nie trzeba martwić się zakupem samochodu, a po prostu cieszyć się nim, płacąc jedną prostą miesięczną stawkę.
Elektromobilne dziedzictwo
Mii electric to najnowszy element elektrycznej historii SEAT-a. W 1992 roku SEAT wyprodukował w pełni elektrycznego Toleda, który towarzyszył sportowcom w trasie maratonu podczas letnich igrzysk olimpijskich w Barcelonie. Pojazd mógł przejechać 64 km na jednym ładowaniu z akumulatorem o wadze 500 kg, który można było ładować przy użyciu zasilania AC 2 kW.
Ostatnio SEAT wprowadził prototypowy projekt carsharingu e-Mii. Flota około 5 w pełni elektrycznych prototypów Mii jest używana na drogach Barcelony, co pozwala ponad 1000 pracownikom SEAT Metropolis:Lab Barcelona i Pier 01 Barcelona Tech City wsiadać i wysiadać z pojazdów w miarę potrzeb.
Projekt ten przyczynił się do powstania modelu SEAT Mii electric i dostarczył cennych informacji na temat działania pojazdów elektrycznych na drogach publicznych.
Produkcja SEAT-a Mii electric rozpocznie się w Bratysławie (Słowacja) w IV kwartale 2019 roku, a wprowadzenie na rynek nastąpi na samym końcu roku. Premiera samochodu miała miejsce dzisiaj w Oslo, podczas wydarzenia SEAT On Tour.
Przedsprzedaż SEAT-a Mii electric dla klientów rozpocznie się we wrześniu 2019 roku.
Dane techniczne