Skoda zaprezentowała subkompaktowy crossover Kamiq na targach Auto China 2018, kierując go nie tylko na rynek chiński, ale także do klientów europejskich.
Czeski producent samochodów opracował Kamiqa na tej samej platformie, co Volkswagen T-Roc i SEAT Arona. Był to najmniejszy crossover w ofercie Skody, usytuowany poniżej kompaktowego Karoqa i dużego Kodiaqa. Nowy model odpowiadał na potrzeby osób poszukujących przystępnego cenowo samochodu rodzinnego, który dobrze radziłby sobie w zatłoczonych miastach, a także poradziłby sobie z kilkoma nieutwardzonymi drogami, mimo że nie był dostępny z napędem na wszystkie koła z powodu ograniczonych możliwości platformy MQB A0, na której opierał się ten samochód.
Kamiq podążał za kubistycznym językiem projektowania producenta, ale z ciekawymi akcentami. Z przodu, reflektory były umieszczone poniżej diodowych świateł dziennych i otaczały trapezoidalny grill. Niżej, na zderzaku, szeroki wlot powietrza rozciągał się od strony do strony, a poniżej miał plastikową osłonę przypominającą płytę ochronną.
Skoda sprawiła, że profil Kamiqa przypominał subkompaktowego hatchbacka, z pochyloną i wysoką przednią szybą oraz wznoszącą się linią dachu. Słupki B i C były czarne, a tylko pochylone do przodu słupki D z tyłu miały kolor nadwozia. Antii Savio, projektant samochodu, zaprojektował rzeźbione panele drzwiowe, które przypominały te zainstalowane w Skodzie Scala i Skodzie Octavia. Oferowano również zestaw progów w kontrastowym kolorze. Samochód był wyposażony w aluminiowe felgi o średnicy od 16” do 18”, w zależności od wersji i opcji. Skoda oferowała Kamiqa z standardowymi światłami LED zarówno z przodu, jak i z tyłu dla świateł tylnych, co nie było zbyt powszechne w tym segmencie samochodów.
Wnętrze pojazdu zostało starannie zaprojektowane, aby stworzyć przyjemne otoczenie dla klientów. Deska rozdzielcza i wiele miejsc kontaktowych były pokryte miękkimi materiałami. Nawet podstawowa wersja wyposażenia miała ekran dotykowy dla systemu multimedialnego umieszczony na górze centralnej konsoli, chociaż był niewielki. Od drugiej wersji dostępny był ośmiocalowy ekran z Android Auto i Apple CarPlay, natomiast najwyższa wersja otrzymała większy, 10,2” ekran dotykowy z obsługą gestów. Dodatkowo, ta wersja miała również cyfrowy zestaw wskaźników zamiast analogowego. Z przodu, kubełkowe fotele zapewniały średnie podparcie boczne, aby utrzymać pasażerów na miejscu, natomiast z tyłu była dzielona kanapa (60/40), która pomieściła dwóch pasażerów lub parę fotelików dziecięcych. Przestrzeń na nogi i łokcie dla trzeciego pasażera na środku była ograniczona.
Pod maską Skoda zainstalowała szereg turbodoładowanych silników benzynowych i diesla o mocach od 95 PS (94 km) do 150 PS (148 km) w połączeniu z sześciobiegowymi manualami lub siedmiobiegowymi automatycznymi skrzyniami. W zależności od rynku, Kamiq mógł być również wyposażony w silnik CNG o pojemności 1,0 litra.
Miejski SUV, Skoda Kamiq, zadebiutował na światowej scenie 23 kwietnia 2018 roku podczas Międzynarodowego Warsztatu Medialnego Skody w Ambasada Czech w Pekinie. Po modelach Skoda Kodiaq i Skoda Karoq, nowy SUV ma stać się trzecim członkiem rodziny SUV-ów Skody. Skoda Kamiq konsekwentnie kontynuuje mocny język designu SUV-ów Skody i imponuje nowoczesną technologią oraz wyrazistym wzornictwem. Bezpośrednio po premierze światowej, Skoda zaprezentuje Kamiqa publiczności na targach 'Auto China 2018′ w Pekinie.
Nowa Skoda Kamiq łączy kompaktowe wymiary z zadziwiająco przestronnym wnętrzem. Karoseria ma długość 4 390 mm, szerokość 1 781 mm i wysokość 1 593 mm. Rozstaw osi wynosi 2 610 mm. Samochód jest wyposażony w całkiem nowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje moc 81 kW i moment obrotowy do 150 Nm. Moc silnika jest przenoszona za pomocą automatycznej skrzyni biegów.
Design Skody Kamiq zawiera wszystkie cechy mocnego języka projektowania SUV-ów Skody. Typowa osłona chłodnicy z pionowymi podwójnymi żebrami jest wyraźnym wyrazem DNA Skody. Linie w kryształowych reflektorach płynnie przechodzą w linie kratki, nadając Kamiqowi odważny wygląd. Precyzyjna, ostro wycięta linia tornado nadaje trójwymiarowy wygląd, a razem z 17-calowymi felgami z podwójnymi pięcioma ramionami tworzy sportowy profil. Kryształowe światła tylne są umieszczone poziomo. To oraz zewnętrzne położenie reflektorów sprawiają, że SUV wydaje się szerszy.
Solidny design kontynuuje się także we wnętrzu. Dzięki podwyższonej wyświetlacz infotainment w centralnej części deski rozdzielczej, kierowca może z łatwością i komfortem obsługiwać wiele funkcji pojazdu. Ozdobna listwa w kolorze chromu, biegnąca na całej szerokości deski rozdzielczej, stylowo łączy jej elementy. Jednym z efektywnych detali jest innowacyjne, kątowe umiejscowienie głośników. Dzięki ergonomicznemu projektowi, siedzenia kierowcy i pasażera z przodu oferują doskonały komfort i boczne wsparcie. Pokrowce na siedzenia mają wzór w kratę z efektem 3D, co dodatkowo podkreśla nowoczesny charakter wnętrza.