2019 Skoda Octavia

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 2019 roku Skoda zaprezentowała całkowicie nową, czwartą generację swojego udanego modelu Octavia, oferując go zarówno w wersji hatchback, jak i kombi.

Czwarta generacja tego niezwykle długiego hatchbacka segmentu kompaktowego na rynek europejski opierała się na podzespołach Volkswagena Golfa oraz Audi A3, by wymienić tylko kilka. Jego platforma MQB okazała się sukcesem, pomimo pewnych ograniczeń w podstawowych wersjach Octavii, które miały belkę skrętną z tyłu, zamiast niezależnych zawieszeń, jak inne generacje tego modelu. Mimo to, auto odnosiło sukces dzięki oszczędnym silnikom, odważnemu designowi i sprytnym rozwiązaniom, które obejmowały parasolkę schowaną w drzwiach kierowcy oraz skrobaczkę do szyb umieszczoną przy drzwiach wlewu paliwa.

Zgodnie z kubistycznym językiem projektowania marki, czwarta generacja Octavii miała kanciaste reflektory z dziennymi światłami LED w kształcie litery L. W każdym reflektorze znajdowały się dwa takie elementy, które miały za zadanie nadać agresywny wygląd. Jedną z najważniejszych zmian w języku designu samochodu była osłona chłodnicy, która zyskała szeroki, heksagonalny kształt otoczony chromowaną listwą oraz pionowymi, ciemnymi żebrami w każdej wersji. Pod nią zderzak miał dolny, węższy wlot powietrza, w którym mogły się znaleźć LED-owe światła przeciwmgielne, dostępne jako opcja lub standard w zależności od wersji silnika. Z profilu Octavia miała wznoszącą się linię okien, podkreśloną rzeźbionymi panelami drzwi. Kolejną zmianą w porównaniu do poprzednika był design tylnych drzwi, które miały wybrzuszenie w dolnej części, tworząc kanciasty kształt dla okien. Z tyłu, pomimo wyglądu sedana, auto miało klapę bagażnika z nachyloną szybą. Na koniec, z tyłu, ostre LED-owe światła tylne były podzielone między ćwieki a klapę bagażnika.

Skoda oferowała Octavię z szeroką gamą opcji wnętrza. Podstawowy model miał materiałowe siedzenia i podstawowy zestaw wskaźników, podczas gdy wyższe poziomy wyposażenia oferowały tapicerkę z Alcantary, aluminiowe pedały oraz ekran dotykowy w stylu floating do systemu multimedialnego umieszczony na górze konsoli centralnej. Ponadto klienci mogli zamówić auto z w pełni cyfrowym zestawem wskaźników, a także, po raz pierwszy w Octavii, wyświetlaczem HUD. Pasażerowie z przodu mogli skorzystać z ogrzewanych i wentylowanych siedzeń, które znajdowały się na liście opcji, razem z ogrzewaną kierownicą. Z tyłu, dzielona kanapa (60/40) mogła wygodnie pomieścić dwóch pasażerów, oferując wystarczająco dużo miejsca dla kolejnego w środkowym miejscu. W pakiecie bezpieczeństwa Skoda oferowała klientom możliwość zakupu samochodu z systemem rozpoznawania znaków drogowych, tempomatem adaptacyjnym, asystentem utrzymania pasa ruchu oraz automatycznym systemem hamowania awaryjnego.

Pod maską czwarta generacja Octavii była dostępna z szeroką gamą silników o mocy od 110 KM do 204 KM, zarówno z napędem na przednie, jak i na wszystkie koła. Sześciobiegowa skrzynia manualna była standardem w podstawowych wersjach, podczas gdy wyższe poziomy wyposażenia oferowały siedmiobiegową automatyczną skrzynię (dwusprzęgłową).

 Jeszcze lepsza, przestronniejsza, bezpieczniejsza, bardziej połączona i emocjonalna niż kiedykolwiek: wraz z premierą czwartej generacji swojego bestsellera, Škoda osiągnęła nowe wymiary. Serce i silnik marki Škoda jest dłuższe i szersze niż jego poprzednik, ma jeszcze większy bagażnik i jest jeszcze bardziej emocjonalne dzięki nowemu językowi designu Škody. Nowa koncepcja wnętrza łączy doskonałą przestronność i wyjątkową funkcjonalność z wysokiej jakości materiałami i przemyślanymi detalami. Innowacyjna łączność i nowe systemy wspomagania podnoszą komfort i bezpieczeństwo na jeszcze wyższy poziom.

Dyrektor generalny Škoda AUTO, Bernhard Maier, powiedział: „Dla Škody Octavia ma ogromne znaczenie. Dlatego całkowicie przekształciliśmy ten samochód. Efektem jest najlepsza Octavia w historii – jest jeszcze bardziej przestronna, praktyczna i bezpieczniejsza niż kiedykolwiek. Prezentując najnowszą generację z okazji 60. rocznicy, zrobiliśmy duży krok naprzód. Octavia znacząco przyczyniła się do pozytywnego rozwoju firmy i marki przez ostatnie sześć dekad. Jestem pewien, że nowa generacja również przyczyni się do utrzymania tego pozytywnego trendu.”

Sześćdziesiąt lat po rozpoczęciu produkcji Octavii w 1959 roku, Škoda ujawnia teraz najlepszy model od wznowienia produkcji w 1996 roku. Czwarta generacja Octavii nadal będzie sercem i silnikiem marki oraz jej modelem o najwyższej sprzedaży. Z ponad 6,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy, jest to najlepiej sprzedająca się Škoda w historii i przez wiele lat była prawdziwą ikoną, zarówno w swoim czeskim kraju ojczystym, jak i na licznych innych rynkach na całym świecie. Powody tego są oczywiste: charakteryzuje się nowoczesnym designem i nowoczesną technologią, jest efektywna, niezwykle praktyczna i wysokiej jakości; oferuje wyjątkową ilość przestrzeni i doskonałą wartość za pieniądze.

Większa i jeszcze bardziej atrakcyjna

Nowa Škoda Octavia stała się jeszcze większa, a dzięki nowym proporcjom i najnowszym osiągnięciom w języku designu Škody jest jeszcze bardziej emocjonalna i dynamiczna niż jej udany poprzednik. O długości 4689 mm, hatchback jest o 19 mm, a Combi o 22 mm dłuższy niż model trzeciej generacji. Jego szerokość wzrosła o 15 mm. Pojemność bagażnika Kombi, który jest największy w segmencie, zwiększyła się o 30 l do 640 l. Hatchback ma pojemność 600 l – o 10 l więcej niż poprzednia generacja. Nowy przedni zderzak i ostre, węższe, nowe reflektory to prawdziwa uczta dla oczu i dysponują technologią LED dla świateł mijania, drogowych i świateł dziennych jako standard. Światła tylne, hamulcowe i przeciwmgielne również korzystają z technologii LED. Nowo zaprojektowane, płaskie belki dachowe podkreślają wydłużoną sylwetkę Škody Octavia Combi, podczas gdy hatchback wygląda prawie jak coupé. Felgi aluminiowe o średnicy do 19 cali nadają wszystkim wariantom modelu potężny wygląd. Nowe kolory lakieru, takie jak Crystal Black, Lava Blue i Titanium Blue, zostały dodane do palety; pakiet Chrome oraz Dynamic to opcjonalne dodatki.

Nowa koncepcja wnętrza i wielopoziomowy kokpit

W nowo zaprojektowanym wnętrzu, Octavia oferuje nową kierownicę z dwoma ramionami, która może być ogrzewana na życzenie i – jeśli zamówiona jako wariant wielofunkcyjny – wyposażona jest w nowe przyciski sterujące i pokrętła do przewijania, pozwalające kierowcom obsługiwać łącznie 14 różnych funkcji bez odrywania rąk. Również kokpit, który został zaprojektowany na nowo, jest modułowy i zorganizowany na różnych poziomach, z dużym, wolno stojącym centralnym wyświetlaczem. Konsola centralna jest elegancka, minimalistyczna i ozdobiona detalami w kolorze chromu – podobnie jak nowe wykończenia drzwi i klamki. Nowe i miękkie materiały nadają wnętrzu premium wygląd, podczas gdy nowe oświetlenie ambientowe LED zapewnia specjalny wizualny akcent na przednich drzwiach i kokpicie, pośrednio oświetlając je w wyborze dziesięciu różnych kolorów – nawet w różnych kolorach, jeśli pożądane. Można również wybrać skoordynowane scenariusze oświetleniowe.

Wyświetlacz head-up po raz pierwszy i szczególnie przyjazne dla pleców fotele Ergo

Opcjonalne, szczególnie przyjazne dla pleców fotele Ergo, które oferują między innymi elektryczną funkcję masażu, są dostępne po raz pierwszy w Škodzie. W wersji najwyższej mogą być także wentylowane i noszą pieczęć akceptacji Niemieckiej Kampanii na Rzecz Zdrowszych Pleców. Opcjonalny wyświetlacz head-up to kolejna nowość w Škodzie. Projekcja najważniejszych informacji, takich jak prędkość, nawigacja, zidentyfikowane znaki drogowe i aktywne systemy wspomagania kierowcy, odbywa się bezpośrednio na – opcjonalnie podgrzewanej – szybie. 4,2-calowy, wielofunkcyjny wyświetlacz Maxi DOT w 16 kolorach jest standardem. Trzystrefowa klimatyzacja Climatronic debiutuje w Škodzie Octavia. Korzystając z opcjonalnego systemu bezkluczykowego (KESSY), teraz można otworzyć dowolne z czterech drzwi samochodu. Standardowe wyposażenie obejmuje również elektryczne szyby boczne i elektromechaniczną hamulec postojowy. Škoda Octavia jest teraz również dostępna z akustycznymi szybami bocznymi z przodu, które jeszcze bardziej redukują hałas drogowy w kabinie.

DSG z technologią shift-by-wire oraz opcjonalne pełne reflektory LED Matrix

Nowa Octavia jest pierwszą Škodą, która wykorzystuje technologię shift-by-wire do obsługi DSG, która elektronicznie przekazuje wybór biegu kierowcy do skrzyni biegów. Zamiast znanego dźwigni DSG, w konsoli centralnej znajduje się nowy moduł sterujący z małym przełącznikiem do wyboru trybów jazdy oraz przyciskiem do trybu parkingowego. Innowacyjne pełne reflektory LED w technologii Matrix są dostępne jako opcja, co pozwala kierowcy na ciągłe korzystanie z świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników dróg. Pełne tylne światła LED z elementami kryształowymi i dynamicznymi kierunkowskazami to kolejna opcja. Cała gama nowych systemów bezpieczeństwa, takich jak asystent unikania kolizji, asystent skrętu, ostrzeżenie o wyjściu i lokalna funkcja ostrzegania o ruchu, również debiutuje w Škodzie. Inne nowe funkcje dla Octavii to Area View, Side Assist i Predictive Cruise Control, które – razem z zaktualizowaną wersją rozpoznawania znaków drogowych i dalszym ulepszonym asystentem pasa ruchu, jak również asystentem w korkach i asystentem awaryjnym – tworzą kompleksowy system Travel Assist. Dzięki funkcji Hands-on Detect system ten sprawdza również, czy kierowca trzyma kierownicę w odpowiednim czasie. Do dziewięciu poduszek powietrznych, w tym poduszka powietrzna dla kierowcy nóg i boczne poduszki powietrzne z tyłu, chronią pasażerów w przypadku kolizji.

Nowe alternatywne układy napędowe i wydajne silniki

Nigdy wcześniej Škoda Octavia nie była tak wydajna, ekologiczna i dostępna z tak wieloma alternatywnymi układami napędowymi jak w czwartej generacji. Po raz pierwszy w ofercie znajduje się hybryda plug-in, Octavia iV. Niektóre silniki benzynowe, które zostały dodatkowo zoptymalizowane, są teraz wyposażone w innowacyjną technologię mild hybrid, podczas gdy silniki wysokoprężne pochodzą z najnowszej generacji EVO i emitują do 80% mniej tlenków azotu. Szeroka gama układów napędowych dostarcza od 81 kW (110 PS) do 150 kW (204 PS). Z 17,7 kg gazu ziemnego (CNG) w zbiornikach, Octavia G-TEC może pokonać nawet 523 km w trybie ekologicznym i wydajnym CNG. W Škodzie Octavia iV silnik benzynowy 1.4 TSI i silnik elektryczny dostarczają łącznie moc 150 kW (204 PS). Z pojemnością 37 Ah, dostarczającą 13 kWh energii, wysokonapięciowa bateria litowo-jonowa pozwala na zasięg w trybie elektrycznym do 55 km w cyklu WLTP. Warianty eTEC wyposażone w najnowsze silniki benzynowe 1.0 TSI lub 1.5 TSI z generacji EVO oferują technologię mild hybrid, gdy są wyposażone w DSG. Dzięki silnikowi rozrusznikowemu z pasem 48-woltowym i 48-woltowej baterii litowo-jonowej możliwe jest odzyskiwanie energii z hamowania, wspieranie silnika spalinowego zapewniając mu elektryczny zastrzyk mocy, oraz toczenie się z całkowicie wyłączonym silnikiem. Silniki wysokoprężne EVO stosują nową metodę oczyszczania spalin „twin dosing”, gdzie AdBlue® jest wtryskiwane konkretne przed dwoma katalizatorami, które są umieszczone jeden za drugim. Dynamiczna kontrola zawieszenia, w tym opcjonalny wybór trybu jazdy, teraz jest dostępna z suwakami w różnych trybach jazdy, co pozwala kierowcy dostosować indywidualne parametry, takie jak zawieszenie, tłumienie i charakterystyka kierowania lub działanie DSG do swoich preferencji.

Najnowsze systemy infotainment i bardziej rozwinięty Virtual Cockpit

Octavia oferuje wybór czterech systemów infotainment z najnowszej generacji z ekranami o przekątnej od 8,25 do 10 cali. Niektóre z nich można obsługiwać za pomocą kontroli gestów lub głosowo poprzez asystenta cyfrowego Laura Škoda. Najwyższej klasy system infotainment Columbus może po raz pierwszy wyświetlać mapy systemu nawigacji na innym poziomie powiększenia niż 10,25-calowy Virtual Cockpit (który, nawiasem mówiąc, również został bardziej udoskonalony, co czyni go jeszcze bardziej przyjaznym dla użytkownika). Ta nowa funkcja może być dostosowywana za pomocą innowacyjnego suwaka dotykowego znajdującego się poniżej wyświetlacza, który można również wykorzystać do regulacji głośności. Dzięki wbudowanej eSIM, Octavia zawsze jest online; dostęp do najnowszych usług mobilnych Škoda Connect jest więc zawsze możliwy. Obejmują one eCall, który jest obowiązkowy w UE, kompleksowy zdalny dostęp do pojazdu oraz aplikacje infotainment wspierane danymi online. Samochód ma do pięciu portów USB-C do ładowania lub podłączania urządzeń multimedialnych i pamięci USB, z których jeden można opcjonalnie umieścić w konsoli sufitowej nad lusterkiem wstecznym. Starsze urządzenia z portem USB-A 3.0 można łatwo podłączyć za pomocą adaptera USB-C do USB-A 3.0 z asortymentu akcesoriów oryginalnych Škoda. Ponadto smartfony można ładować indukcyjnie, korzystając z opcjonalnego Phone Box. Wreszcie, akustycznie zoptymalizowane wnętrze oraz nowy, opcjonalny system audio CANTON zapewniają doskonałe wrażenia dźwiękowe.

Innowacyjne funkcje Simply Clever

W przypadku samochodów z silnikami wysokoprężnymi, oferta typowych dla marki funkcji Simply Clever obejmuje teraz również wygodną rurę do napełniania AdBlue®, umożliwiającą uzupełnianie także za pomocą węża pompy ciężarowej. Z tyłu, dwa kieszenie na smartfony na oparciach przednich siedzeń debiutują w Škodzie. Pakiet Sleep dla tylnego siedzenia jest teraz także opcjonalnym dodatkiem do Škody Octavia Combi. Ponadto nowe, wysuwane zasłony przeciwsłoneczne dla tylnych szyb bocznych umożliwiają blokowanie światła. W obu wariantach, hatchback i Octavia Combi, istnieje wielofunkcyjna kieszeń do przechowywania poniżej pokrywy bagażnika; ta druga będzie również wyposażona w automatycznie wysuwaną osłonę ładunku. Nowa jest także przegroda z parasolem i szczotką do rąk w przednich drzwiach. Lejek zintegrowany w pokrywie zbiornika na płyn spryskiwaczy jest kolejną nowością w Octavii.

Styl zewnętrzny: ulepszone proporcje i jeszcze więcej przestrzeni

Czwarta generacja Octavii jest większa i, dzięki nowym proporcjom oraz językowi designu Škody, jeszcze bardziej emocjonalna i dynamiczna niż jej udany poprzednik. Nowy przedni zderzak, węższe reflektory i nowo zaprojektowane, płaskie belki dachowe podkreślają wydłużoną sylwetkę Škody Octavia Combi, podczas gdy hatchback wygląda elegancko jak coupé. W sumie, nowa Škoda Octavia emanuje pewnością siebie i jakością.

Oliver Stefani, szef designu Škoda AUTO, powiedział: „W nowej Octavii, oprócz emocjonalnych i rzeźbiarskich elementów aktualnego języka designu Škody, szczególną uwagę poświęciliśmy eleganckim i dynamicznym proporcjom, jednocześnie zwiększając ilość przestrzeni wewnętrznej. Wydłużona sylwetka i duże koła o średnicy do 19 cali nadają Octavii potężny wygląd.”

O długości 4,689 mm, nowa Škoda Octavia Combi jest o 22 mm dłuższa od swojego poprzednika, podczas gdy hatchback zyskał 19 mm (również mierząc 4,689 mm długości). O szerokości 1,829 mm, oba modele są o 15 mm szersze; ich rozstaw osi wynosi 2,686 mm. Zwiększona długość i szerokość Octavii podkreślają jej pewny wygląd. Co więcej, znana imponująca ilość przestrzeni wewnętrznej jest jeszcze bardziej obfita, przemieniając ikonę Škody w najbardziej niesamowity cud przestrzeni. Po zwiększeniu o 5 mm, przestronność kolan z tyłu wynosi teraz 78 mm. Pojemność bagażnika Kombi, największa w segmencie, wzrosła o kolejne 30 l do 640 l. Hatchback pomieści teraz 600 l – o 10 l więcej niż wcześniej.

Nowy język designu Škody z elementami rzeźbiarskimi i wyraźnymi powierzchniami

Nowy przedni zderzak oraz ostre, węższe, nowe reflektory z technologią LED do świateł mijania, drogowych i dziennych to prawdziwa uczta dla oczu. Światła tylne, hamulcowe i przeciwmgielne również korzystają z technologii LED. Nowo zaprojektowane, płaskie belki dachowe podkreślają wydłużoną sylwetkę Octavii Combi, podczas gdy hatchback wygląda prawie jak coupé. Najnowsze osiągnięcia w designie Škody charakteryzują się rzeźbiarskimi elementami, precyzyjnymi liniami i nowoczesnymi, czystymi powierzchniami, nadając samochodowi autentyczny oraz dynamiczny wygląd, tworząc wysokiej jakości estetykę.

Doskonała aerodynamika, redukcja emisji CO2 i zużycia paliwa

Nowy design nie tylko poprawia wizualny wygląd Škody Octavia, ale także umożliwia doskonałą aerodynamikę. Z współczynnikiem oporu (cd) wynoszącym 0,24 dla hatchbacka i 0,26 dla Combi, nowa Škoda Octavia należy do najbardziej aerodynamicznych samochodów na świecie w swoim segmencie. Ulepszona aerodynamika skutkuje również mniejszymi emisjami CO2 i niższym zużyciem paliwa. Felgi aluminiowe o średnicy do 19 cali (665 mm po założeniu opon) nadają wszystkim wariantom modelu potężny wygląd. Do palety kolorystycznej dodano nowe kolory lakieru: Crystal Black, Lava Blue i Titanium Blue; pakiet Chrome i Dynamic to opcjonalne dodatki dla poziomów wykończenia Ambition i Style.

Wnętrze: nowy design poprawia ergonomię i wygląd

Škoda przeprojektowała koncepcję wnętrza swojej ikony marki. Oprócz wolnostojącego, centralnego ekranu i nowych, jeszcze wyższej jakości materiałów, Octavia jest pierwszym modelem produkcyjnym Škody, który jest wyposażony w nowy wielopoziomowy kokpit oraz nowo zaprojektowaną kierownicę z dwoma ramionami. Nowy suwak dotykowy poniżej 10-calowej wersji centralnego wyświetlacza, przyciski dostępu do ważnych funkcji pojazdu oraz przyciski i pokrętła do przewijania na wielofunkcyjnej kierownicy poprawiają ergonomię i ułatwiają obsługę.

Projektanci Škody wyposażyli czwartą generację Octavii w całkowicie nowe wnętrze. Nowa kierownica została zredukowana do dwóch ramion, może być podgrzewana na życzenie i ma wykończenie w kolorze chromu. Jeśli zamówiona jako wariant wielofunkcyjny, przyciski sterujące zostały całkowicie przemodelowane i razem z nowymi chromowanymi pokrętłami do przewijania ułatwiają obsługę. 14 różnych funkcji można obsługiwać za pomocą przycisków i pokręteł, w tym – po raz pierwszy – aktywowanie opcjonalnego ogrzewania kierownicy i obsługę Travel Assist. Kierownica sportowa z trzema ramionami jest również dostępna jako opcja.

Wielopoziomowy kokpit

Kokpit jest modułowy i zorganizowany na różnych poziomach. Pod dużym i wolnostojącym centralnym wyświetlaczem znajduje się obszar w kontrastującym kolorze, który nawiązuje do linii grilla Škody. W dolnej części znajduje się nowa konsola środkowa, która charakteryzuje się eleganckim i przejrzystym designem. Przyciski dostępu do ważnych funkcji pojazdu, takich jak Wybór trybu jazdy czy Park Assist, zostały przeniesione wyżej, poniżej centralnego wyświetlacza. Elementy w kolorze chromu zdobią konsolę centralną i wykończenia drzwi, które mają nowe klamki. Wykończenia przednich drzwi są teraz częściowo perforowane, a przycisk do elektronicznego sterowania lusterkami znajduje się na podłokietniku obok przycisków do elektrycznie sterowanych szyb. Zarówno drzwi, jak i kokpit wykonane są z nowych i miękkich materiałów, co tworzy szczególnie wysokiej jakości wygląd.

Nowe opcje dla oświetlenia ambientowego LED

Nowe oświetlenie ambientowe LED w Škodzie Octavia to prawdziwa uczta dla oczu, pośrednio oświetlając przednie drzwi i kokpit. Kierowca może wybierać spośród dziesięciu różnych kolorów i przypisywać różne kolory do kokpitu i podłogi. Ponadto różne kolory są grupowane i klasyfikowane symbolami, co pozwala tworzyć skoordynowane scenariusze oświetleniowe, takie jak świt, słońce czy chmury. Oświetlenie ambientowe obejmuje również projekcję napisu Škoda na ziemi obok przednich drzwi po ich otwarciu.

Komfort i bezpieczeństwo: wyświetlacz head-up i ergonomiczne fotele debiutują

Škoda wyposażyła nową Octavię w liczne funkcje bezpieczeństwa i komfortu, które zwykle zarezerwowane są dla wyższych poziomów wyposażenia. Wyświetlacz head-up, na przykład, który projekcja najważniejszych informacji bezpośrednio na szybie w wyraźnym widoku dla kierowcy, debiutuje w Škodzie. Inne nowe funkcje obejmują różne opcjonalne ergonomicze fotele, przy czym najwyższe warianty są wentylowane i noszą pieczęć akceptacji Niemieckiej Kampanii na Rzecz Zdrowszych Pleców.

Nowy wyświetlacz head-up w Škodzie Octavia jest pierwszym tego rodzaju w ofercie marki. Jest dostępny jako opcjonalny dodatek od poziomu wyposażenia Style. Ta innowacyjna funkcja zwiększa zarówno bezpieczeństwo, jak i komfort, projekcjonując najważniejsze informacje, takie jak prędkość, nawigacja, zidentyfikowane znaki drogowe oraz aktywne systemy wspomagania kierowcy, bezpośrednio na szybie, w wyraźnym widoku dla kierowcy. Dzięki temu mogą oni odczytać te informacje, nie odrywając wzroku od drogi. Wyświetlacz Maxi DOT w standardzie w każdej Octavii prezentuje informacje na 4,2-calowym ekranie w aż 16 kolorach.

Szczególnie przyjazne dla pleców fotele jako opcja

Po raz pierwszy Škoda oferuje fotele szczególnie przyjazne dla pleców jako opcję w nowej Octavii. Są one dostępne od poziomu wyposażenia Ambition i mają elektronicznie regulowane wsparcie lędźwiowe oraz funkcję masażu, ich długość i wysokość można regulować, a powierzchnia siedziska jest wydłużona – nawet w wariancie podstawowym; ogrzewanie jest opcjonalne. Fotele sportowe są również opcjonalne i pokryte szczególnie oddychającym materiałem ThermoFlux. Fotele Ergo w późniejszym czasie będą również dostępne w pokryciach z Alcantary® – także dla sportowych modeli RS – oraz w pokryciach Alcantara®/skórzanych dla Octavii Scout i będą obejmować elektryczną regulację z funkcją pamięci. Najwyższa wersja ergonomicznch foteli nosi pieczęć akceptacji Niemieckiej Kampanii na Rzecz Zdrowszych Pleców, jest wentylowana i ma perforowane skórzane tapicerki oraz standardowe ogrzewanie.

Trzystrefowa klimatyzacja Climatronic i KESSY dla wszystkich drzwi

Nowa edycja najlepiej sprzedającego się modelu czeskiego producenta samochodów, w zależności od poziomu wyposażenia, jest standardowo wyposażona w ręczną lub podwójną strefową klimatyzację Climatronic. Trzystrefowa klimatyzacja Climatronic jest dostępna jako nowy opcjonalny dodatek. Podgrzewana szyba to kolejny opcjonalny element, korzystający z cienkiej, przewodzącej folii srebrnej. Jeszcze większy komfort w przyszłości zapewni opcjonalny system bezkluczykowy KESSY, który pozwala na otwarcie dowolnych drzwi Octavii w pierwszej kolejności. Wszystkie nowe modele są teraz wyposażone w wygodny przycisk do uruchamiania silnika, cztery elektryczne szyby boczne oraz – debiutujące w Škodzie – elektromechaniczny hamulec postojowy. Škoda Octavia jest teraz również dostępna z akustycznymi szybami bocznymi z przodu, które jeszcze bardziej redukują hałas drogowy w kabinie.

Nowa technologia: shift-by-wire, pełne reflektory LED Matrix oraz liczne nowe systemy wspomagania bezpieczeństwa

Škoda wyposażyła czwartą generację Octavii w liczne nowe technologie oraz innowacyjne systemy wspomagania, które debiutują w modelu produkcyjnym czeskiej marki. Obejmuje to technologię shift-by-wire do obsługi DSG, a także nowe systemy dla zwiększenia bezpieczeństwa, takie jak asystent unikania kolizji, asystent skrętu i ostrzeżenie o wyjściu. Jeszcze więcej nowości w Octavii to pełne reflektory LED Matrix, Side Assist i Emergency Assist oraz Predictive Cruise Control i Area View.

Nowa Octavia jest pierwszą Škodą, która wykorzystuje technologię shift-by-wire do obsługi DSG. Wybór biegu nie jest już mechanicznie połączony ze skrzynią biegów. Zamiast tego, przekazuje, który bieg został wybrany elektronicznie. To oszczędza miejsce i oferuje nowe opcje projektowe. W miejsce znanej dźwigni DSG, konsola centralna otrzymała nowy moduł sterujący z małym przełącznikiem do wyboru trybów jazdy – R (wsteczny), N (neutralny) i D/S (jazda/sport) – oraz przyciskiem do trybu parkingowego, P.

Pełne reflektory LED Matrix jako opcja

Najnowsza edycja najlepiej sprzedającego się modelu marki może być teraz zamawiana również z innowacyjnymi pełnymi reflektorami LED Matrix, każdy zawierający moduł do świateł mijania i drogowych. Każdy moduł zawiera 22 diody LED, które można kontrolować indywidualnie, aby generować wiązkę światła składającą się z kilku segmentów. Dzięki temu kierowcy mogą korzystać ze świateł drogowych przez cały czas, nie oślepiając innych użytkowników drogi. Kamera na szybie wykrywa pojazdy oraz osoby i obiekty odbijające światło, a inteligentna technologia oświetleniowa automatycznie wyłącza poszczególne segmenty wiązki światła. Reflektory zapewniają również różne tryby oświetleniowe dla różnych sytuacji i warunków pogodowych, takich jak jazda w mieście, na autostradzie czy w deszczu – a także mają animowaną funkcję Coming/Leaving Home. Automatycznie włącza i wyłącza części reflektorów i opcjonalnych pełnych tylnych świateł LED w określonej sekwencji przy wsiadaniu lub wysiadaniu z samochodu. Pełne tylne światła LED również wyposażono w świecące elementy kryształowe i dynamiczne kierunkowskazy.

Innowacyjne systemy wspomagania

Czwarta generacja Octavii wprowadza kilka nowych systemów wspomagania, z których niektóre debiutują w modelu Škody. Nowy Asystent Unikania Kolizji wspiera kierowcę, aktywnie zwiększając moment skrętny w przypadku nadchodzącego zderzenia z pieszym, rowerzystą lub innym pojazdem – zapobiegając w ten sposób wypadkowi przy kontrolowanym manewrze unikowym. Na skrzyżowaniach asystent skrętu może wczesne wykryć nadjeżdżający ruch przy skręcie w lewo, ostrzegać kierowcę lub nawet automatycznie zatrzymać pojazd. System ostrzegania o wyjściu informuje kierowcę, kiedy inny pojazd lub rowerzysta zbliża się z tyłu podczas otwierania drzwi samochodu. Inną nową funkcją jest lokalna funkcja ostrzegania o ruchu, która automatycznie ostrzega o zatorach drogowych w najbliższym otoczeniu samochodu, np. na końcu korka.

Nowe i ulepszone systemy wspomagania w Octavii

Wiele innych systemów wspomagania debiutuje w Octavii lub zostało zaktualizowanych. Area View zapewnia przegląd najbliższego otoczenia samochodu podczas parkowania lub manewrowania. Side Assist ostrzega kierowcę o pojazdach nadjeżdżających z tyłu lub znajdujących się w martwym punkcie wzroku w odległości do 70 m, co również skutecznie pomaga zapobiegać potencjalnym wypadkom na autostradach i drogach dwupasmowych. W mieście, Front Assist, w tym Precyzyjna Ochrona Pieszych i Rowerzystów ostrzega o potencjalnym zderzeniu wizualnie, dźwiękowo oraz delikatnym hamowaniem, automatycznie zwalniając pojazd w nagłych wypadkach.

Predictive Cruise Control to zaktualizowana i ulepszona wersja adaptacyjnego tempomatu (ACC). Teraz automatycznie dostosowuje prędkość pojazdu w oparciu o pojazdy z przodu, przy prędkościach do 210 km/h. W połączeniu z DSG może nawet zatrzymać pojazd i ponownie ruszyć automatycznie w ciągu do trzech sekund. Dodatkowo, nowa wersja predykcyjna korzysta również z obrazów z kamery na szybie oraz danych z systemu nawigacji, aby wykrywać ograniczenia prędkości oraz zakręty, i automatycznie dostosowywać prędkość z wyprzedzeniem.

Nowy ACC, który – razem z zaktualizowanymi wersjami rozpoznawania znaków drogowych i asystenta pasa ruchu (który teraz także potrafi rozpoznawać roboty drogowe), a także asystentem w korkach i asystentem awaryjnym – tworzy kompleksowy system Travel Assist. Dzięki funkcji Hands-on Detect, system ten sprawdza również – przynajmniej co 15 sekund – czy kierowca konsekwentnie dotyka kierownicy, czy też nie ma już kontroli nad pojazdem z powodu potencjalnej nagłej sytuacji medycznej. Jeśli taka sytuacja wystąpi, Asystent Awaryjny może zatrzymać samochód w swoim pasie ruchu. Jeśli mimo licznych systemów wspomagania nie uda się zapobiec wypadkowi, proaktywna funkcja Crew Protect Assist przygotowuje samochód oraz jego pasażerów na nadchodzące zderzenie czołowe lub tylne, czy nawet przewrócenie, automatycznie zamykając okna oraz panoramiczny dach, a także napięcie pasów bezpieczeństwa, na przykład. W przypadku zderzenia, pasażerowie są również chronieni poprzez do dziewięciu poduszek powietrznych, w tym poduszkę powietrzną dla kierowcy nóg oraz boczne poduszki powietrzne z tyłu. Po zderzeniu, Multi-Collision Brake zapobiega dalszemu niekontrolowanemu toczeniu się pojazdu.

Silniki: doskonały wybór alternatywnych układów napędowych

Czwarta generacja Škody Octavia jest nie tylko bardziej ekonomiczna i ekologiczna, ale także oferuje większy wybór alternatywnych systemów napędowych niż kiedykolwiek. Po raz pierwszy dostępna jest hybrydowa wersja plug-in, Octavia iV. Niektóre z silników benzynowych, które zostały dodatkowo zoptymalizowane, są teraz wyposażone w technologię mild hybrid, a silniki wysokoprężne pochodzą z najnowszej generacji EVO i emitują do 80% mniej tlenków azotu. W ofercie znajduje się również wariant napędzany gazem ziemnym (CNG), Octavia G-TEC. Istnieje wybór czterech wariantów podwozia, a nowa Octavia jest dostępna również z napędem na wszystkie koła.

Christian Strube, członek zarządu Škoda AUTO ds. rozwoju technicznego, powiedział: „Podczas projektowania nowej Octavii skupiliśmy się na obniżeniu zużycia paliwa oraz emisji CO2 i NOx. Oprócz Octavii G-TEC, która jeździ na gaz ziemny, po raz pierwszy oferujemy także hybrydę plug-in, Octavię iV. Octavia eTEC ma nową technologię mild hybrid, co pomaga w redukcji zużycia. A dzięki zastosowaniu nowej metody oczyszczania spalin 'twin dosing’, najnowsze silniki wysokoprężne z generacji EVO emitują około 80% mniej tlenków azotu.”

Nowa Octavia jest wyposażona w nowoczesne silniki TDI i TSI, a także znacząco poprawioną aerodynamikę, co nie tylko obniża zużycie paliwa, ale także emisję spalin. Oczyszczanie spalin SCR, teraz z dwoma katalizatorami, zostało dodatkowo zoptymalizowane, co oznacza, że tlenki azotu (NOx) emitowane przez silniki wysokoprężne najnowszej generacji EVO zostały zredukowane o do 80%. Stosując metodę 'twin dosing’, AdBlue® jest wtryskiwane konkretnie przed dwoma katalizatorami SCR, które są umieszczone jeden za drugim. W rezultacie silniki EVO spełniają techniczne wymagania przyszłych norm emisji Euro 6d.

Ale to nie wszystko, dwa silniki TSI zadebiutują w Škodzie – również z najnowszej generacji EVO i wyposażone w technologię mild hybrid – a jako kolejna nowość, Octavia może być teraz także zamawiana jako hybryda plug-in. Szeroki wybór układów napędowych dostarcza mocy od 81 kW (110 PS) do 150 kW (204 PS) i jest uzupełniony przez Octavię G-TEC, która jeździ na gaz ziemny (CNG). W zależności od rodzaju silnika, czwartej generacji Octavii można oczywiście zamontować manualną skrzynię biegów lub DSG, klienci mogą wybrać napęd na wszystkie koła, jeśli chcą, i mają do wyboru cztery warianty podwozia, w tym Dynamiczną Kontrolę Zawieszenia z Wyborem Trybu Jazdy.

Premiera dla Octavii: hybrydowy napęd plug-in o mocy 204 PS

Idąc w ślady SUPERB iV, Octavia iV jest drugim modelem Škody dostępnym jako hybryda plug-in. Ten układ napędowy wyposażony jest w silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 115 kW (156 PS) i silnik elektryczny o mocy 75 kW. Razem produkują łączną moc 150 kW (204 PS) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 350 Nm. Wersja hybrydowa plug-in została wyposażona w 6-biegową skrzynię DSG. Octavia iV będzie dostępna w każdym poziomie wyposażenia i modelu, z wyjątkiem Active i Scout. Podczas gdy pojemność bagażnika hatchbacka wynosi 450 l, Combi pomieści 490 l. Z pojemnością 37 Ah, dostarczającą 13 kWh, wysokonapięciowa bateria litowo-jonowa pozwala na zasięg elektryczny do 55 km w cyklu WLTP. Bateria może być wygodnie ładowana w domu z standardowego gniazdka lub ściennego gniazdka; złącze do ładowania baterii jest ukryte za klapą w nadkolu po stronie kierowcy, którą można otworzyć przyciskiem w wykończeniu drzwi. Inne różnice między Octavią iV a wariantami napędzanymi wyłącznie silnikiem spalinowym obejmują nieco mniejszy zbiornik paliwa (40 l zamiast 45 l), oznaczenie iV na tylnej klapie oraz 10-calowy centralny wyświetlacz z powitaniem iV oraz specyficznymi dla modelu wyświetlaczami.

Debiut w Škodzie: silniki eTEC wyposażone w technologię mild hybrid

Jako pierwsza Škoda, nowa Octavia jest dostępna w dwóch wariantach eTEC z technologią mild hybrid. Po zamontowaniu 7-biegowego DSG, trzycylindrowy silnik 1.0 TSI o mocy 81 kW (110 PS) i czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 PS) korzystają z elektrycznego rozrusznika zasilanego pasem 48-woltowym i 48-woltowej baterii litowo-jonowej. Dzięki temu można odzyskiwać energię podczas hamowania i magazynować ją w baterii, wspierać silnik spalinowy zasilając go elektrycznym zastrzykiem mocy i toczyć się z całkowicie wyłączonym silnikiem. To, w połączeniu z powszechnie stosowaną technologią start-stop, jeszcze bardziej redukuje zużycie paliwa i emisję CO2. Dodatkowym plusem jest to, że silnik może startować ciszej i z mniejszymi wibracjami. Pojazdy z technologią mild hybrid można zidentyfikować po oznaczeniu eTEC.

Octavia G-TEC z zasięgiem 523 km w trybie CNG

Octavia jest szczególnie przyjazna dla środowiska jako G-TEC, napędzana gazem ziemnym. W porównaniu z samochodem na benzynę, Octavia G-TEC produkuje ponownie około 25% mniej CO2, znacznie mniej tlenków azotu (NOx) i brak cząstek stałych. Silnik 1.5 TSI o mocy 96 kW (130 PS) zużywa 3,4 do 3,6 kg gazu ziemnego na 100 km w trybie CNG i 5,4 l benzyny na 100 km w trybie benzynowym. Całkowita pojemność trzech zbiorników CNG wynosi 17,7 kg, co pozwala samochodowi pokonać do 523 km. Dodatkowe 278 km można pokonać korzystając także z 9-litrowego zbiornika na benzynę, co oznacza, że Octavia G-TEC może podróżować ponad 800 km bez potrzeby tankowania. Bagażnik hatchbacka pomieści 455 l, natomiast pojemność bagażnika Combi wynosi 495 l. Z tyłu znajdziemy oznaczenie G-TEC oraz modelowy Virtual Cockpit, które odróżniają ten model napędzany gazem ziemnym.

Cztery opcje podwozia, w tym Dynamiczna Kontrola Zawieszenia z Wyborem Trybu Jazdy

Oprócz standardowego podwozia, dostępne są dwie inne opcje dla Octavii: sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm oraz zestaw Rough Road, który zapewnia 15 mm większy prześwit. Dynamiczna Kontrola Zawieszenia, dostępna jako opcja, nieustannie dostosowuje zawieszenie i tłumienie, a także ma Wybór Trybu Jazdy. Korzystając z suwaków w różnych trybach jazdy, kierowca może teraz – po raz pierwszy – zmieniać indywidualne parametry, takie jak zawieszenie, tłumienie i charakterystyka kierowania lub działanie DSG, zgodnie ze swoimi preferencjami. W przypadku Dynamicznej Kontroli Zawieszenia, wszystkie warianty są obniżone o 10 mm; jednak prześwit wariantu hybrydowego plug-in pozostaje bez zmian.

Technologia cyfrowa: nowoczesny infotainment i doskonała łączność

1.5L TSI G-TEC 7AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc95.6 Kw @ - Rpm
130 Hp @ - Rpm
128 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ - Rpm
200 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

1.0L TSI EVO 6MT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ - Rpm
110 Hp @ - Rpm
108 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ - Rpm
200 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna129 Mph (208 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2112 G/Km / -

1.5L TSI EVO 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ - Rpm
250 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna143 Mph (230 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

2.0L TSI 7AT 4X4 (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc139.7 Kw @ - Rpm
190 Hp @ - Rpm
187 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ - Rpm
320 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna144 Mph (232 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

2.0L TDI 6MT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc85.3 Kw @ - Rpm
116 Hp @ - Rpm
114 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ - Rpm
300 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna131 Mph (211 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Średnie spalanie65.3 Mpg Us (3.6 L/100Km)
Emisja CO296 G/Km

2.0L TDI 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ - Rpm
340 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Średnie spalanie63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

2.0L TDI 7AT (116 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc85.3 Kw @ - Rpm
116 Hp @ - Rpm
114 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ - Rpm
250 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna130 Mph (209 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

2.0L TDI 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy251 Lb-Ft @ - Rpm
340 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna141 Mph (227 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.7 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26
Średnie spalanie60.3 Mpg Us (3.9 L/100Km)
Emisja CO297 G/Km

2.0L TDI 7AT 4X4 (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ - Rpm
260 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna135 Mph (217 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

2.0L TDI 7AT 4×4 (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1998 Cm3
Moc147.1 Kw @ - Rpm
200 Hp @ - Rpm
197 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy295 Lb-Ft @ - Rpm
400 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna146 Mph (235 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

1.0L TSI EVO e-TEC 7AT (110 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność999 Cm3
Moc80.9 Kw @ - Rpm
110 Hp @ - Rpm
108 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ - Rpm
200 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

1.4L TSI IV 6AT (204 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1396 Cm3
Moc150 Kw @ - Rpm
204 Hp @ - Rpm
201 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ - Rpm
350 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna137 Mph (220 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

1.5L TSI EVO e-TEC 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ - Rpm
250 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.9 Galony (45.0 L)
Prędkość maksymalna142 Mph (229 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

1.5L TSI G-TEC 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc95.6 Kw @ - Rpm
130 Hp @ - Rpm
128 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy148 Lb-Ft @ - Rpm
200 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoCNG (gaz ziemny)
Prędkość maksymalna134 Mph (216 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość184.6 In (4689 Mm)
Szerokość72 In (1829 Mm)
Wysokość57.9 In (1471 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.7/60.4 In (1
Rozstaw osi105.7 In (2685 Mm)
Pojemność bagażnika21.2 Cuft (600 L)
Aerodynamika (Cd)0.26

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.