2019 Subaru Forester

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Piąta generacja Subaru Forester zadebiutowała w marcu 2018 roku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Nowym Jorku jako model na rok 2019. Wzrosła w każdej kategorii, oferując więcej przestrzeni wewnętrznej, miejsca w bagażniku oraz komfortu. Nie zapomniano jednak o bezpieczeństwie.

Pomimo niezbyt atrakcyjnego wyglądu (co jest charakterystyczne dla Subaru), Forester ma wiele ciekawych funkcji. Najważniejsza z nich dotyczy bezpieczeństwa. Japońskim inżynierom udało się zainstalować nowy system o nazwie DriverFocus.

To system monitorowania kierowcy, który wykorzystuje oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, aby identyfikować oznaki zmęczenia lub rozproszenia kierowcy. Działa w połączeniu z nagradzaną technologią asystenta kierowcy EyeSight, aby zmniejszyć ryzyko wypadku. Dla większej wygody, DriverFocus potrafi także rozpoznać do pięciu kierowców i zapamiętać ich ustawienia dotyczące pozycji siedzenia, klimatyzacji, wyświetlacza multifunctionalnego i nie tylko.

Oferta silników jest niewielka, jak zwykle w przypadku pojazdów Subaru. Do wyboru są trzy opcje, wszystkie z silnikiem typu boxer o czterech cylindrach. To 2.0-litrowy, 2.5-litrowy oraz wersja hybrydowa składająca się z 2.0-litra i silnika elektrycznego. Jedyną dostępną skrzynią biegów jest bezstopniowa skrzynia Lineartronic CVT.

Model 2018 Forester twierdzi, że ma lepszą wydajność i niższe zużycie paliwa niż jego poprzednik, dzięki nowym technologiom zastosowanym w silniku i skrzyni biegów. Zastosowano w nim również ulepszony symetryczny system napędu na cztery koła.

 Subaru of America Inc. zaprezentowało całkowicie nowego Forestera 2019 na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku w 2018 roku. Piąta generacja najlepiej sprzedającego się SUV-a wprowadza najprzestronniejszego, najbardziej wszechstronnego i najbardziej zdolnego Forestera w historii, a także nowe, przełomowe technologie bezpieczeństwa.

Nowy Subaru Forester 2019 zbudowany jest na globalnej platformie Subaru, co zapewnia znacznie wyższy poziom przyjemności z jazdy, zwrotności, ochrony w razie wypadku, komfortu jazdy i ciszy. Wkrótce dostępny u dealerów Subaru, zupełnie nowy Forester będzie oferowany w wersjach standardowej, Premium, Limited, Touring oraz nowej Sport. Wszystkie napędzane są ulepszonym silnikiem BOXER o pojemności 2,5 litra, mocy 182 KM i systemie Auto Stop/Start, współpracującym z automatyczną skrzynią biegów Lineartronic CVT (ciągła skrzynia bezstopniowa). We wszystkich wersjach standardem jest również legendarne napęd na wszystkie koła Subaru.

W 2019 roku wszystkie Forestery wyposażone są w nagradzaną technologię asystenta kierowcy EyeSight. Najwyższa wersja Touring wprowadza ekskluzywną w swoim segmencie technologię bezpieczeństwa DriverFocus, która oferuje dodatkową warstwę bezpieczeństwa i wygody dla kierowcy. System może ostrzegać kierowcę o zmęczeniu lub rozproszeniu uwagi podczas jazdy, a także automatycznie dostosowywać wiele ustawień kierowcy przy uruchamianiu.

Pierwsza w swoim segmencie technologia bezpieczeństwa DriverFocus

Dzięki DriverFocus Subaru podejmuje jedno z największych wyzwań w branży motoryzacyjnej, jakim jest rozproszona uwaga kierowców. Każdego dnia w Stanach Zjednoczonych ponad 1000 osób odnosi obrażenia w wypadkach związanych z rozproszoną uwagą kierowcy. Jako lider w dziedzinie bezpieczeństwa, Subaru opracowało system DriverFocus, nowoczesne rozwiązanie mające na celu ograniczenie rozproszenia uwagi zarówno dla nowych, jak i doświadczonych kierowców.

DriverFocus to system monitorowania kierowcy wykorzystujący oprogramowanie do rozpoznawania twarzy, aby zidentyfikować oznaki zmęczenia lub rozproszenia uwagi. Działa on w połączeniu z nagradzaną technologią asystenta kierowcy EyeSight, aby zredukować ryzyko wypadku. Dla dodatkowej wygody, DriverFocus może również rozpoznać do pięciu kierowców i zapamiętać ich preferencje dotyczące pozycji fotela, klimatyzacji, wyświetlacza wielofunkcyjnego i innych ustawień.

Nowy Subaru Forester to pierwszy w swoim segmencie oraz jeden z pierwszych pojazdów w branży, który wykorzystuje technologię mogącą rozwiązywać ważny problem społeczny, jakim jest rozproszona uwaga kierowców. Funkcja ta będzie standardem w modelach Touring.

Więcej mocy i efektywności

Wszystkie Forestery napędzane są nową wersją silnika SUBARU BOXER o pojemności 2,5 litra, teraz z bezpośrednim wtryskiem paliwa i wyższym współczynnikiem sprężania, oraz systemem aktywnej kontroli zaworów (AVCS) na stronie wydechowej. Nowy silnik generuje moc 182 KM i moment obrotowy 176 lb-ft, w porównaniu do 170 KM i 174 lb-ft w poprzednim Subaru Forester, co przekłada się na poprawę codziennej wydajności i reakcji.

Forester 2019 wyposażony jest w skrzynię Lineartronic CVT, która nie tylko zapewnia szybsze przyspieszenie niż w poprzednim modelu, ale również osiąga do 33 mpg na autostradzie (szacunkowa wartość producenta, w oczekiwaniu na certyfikację EPA). W variantach Sport i Touring skrzynia CVT ma tryb manualny, który symuluje siedmiobiegową skrzynię manualną, korzystając z przełączników na kierownicy.

Aby zapewnić większą elastyczność w trudnych warunkach, standardowo dostępny jest system SI-DRIVE, pozwalający kierowcy dostosować charakterystykę przyspieszenia pojazdu poprzez wybór trybów „Intelligent” i „Sport” (Sport Sharp w modelu Forester Sport). Tryb „Intelligent” wygładza działanie pedału przyspieszenia w celu oszczędzania paliwa, podczas gdy tryb „Sport” akcentuje wydajność.

Charakterystyczny design Subaru

Subaru Forester 2019 prezentuje bardziej ruggedowy styl, który ukazuje nowy język projektowania Subaru, zachowując jednocześnie silne podobieństwo do pozostałych modeli marki. Eksterior ma linie biegnące wzdłuż słupków, aby podkreślić wysokość i siłę. Wyraźnie zaakcentowane nadkola podkreślają funkcjonalność systemu Symmetrical All-Wheel Drive. Przednie, boczne i tylne osłony są standardem w każdym modelu, a ich kolor zależy od wersji. Nowe reflektory LED są standardem we wszystkich modelach i dopełniają charakterystyczną sześciokątną kratkę marki. Wysoki połysk czarnego lub srebrnego wykończenia podkreśla premium wygląd Forestera, akcentowany nowymi kolorami, takimi jak Jasper Green Metallic, Horizon Blue Pearl i Crimson Red Pearl.

Nowy design Forestera wnosi dodatkową funkcjonalność. Rozstaw osi zwiększono do 105,1 cali z 103,9 cali, co poprawia przestronność tylnej kanapy, która teraz ma 39,4 cala, co oznacza wzrost o 1,4 cala. Zwiększona przestronność w zakresie wysokości, bioder i ramion dodatkowo poprawia komfort pasażerów i poczucie przestronności kabiny. Szerokie tylne drzwi i stromy kąt słupka C ułatwiają wsiadanie/wysiadanie oraz montaż fotelika dziecięcego. Wszystkie modele Subaru Forester wyposażone są w dolne osłony nadwozia, które pomagają chronić przed błotem, kamieniami i innymi zanieczyszczeniami drogowymi.

Nowy design Forestera zachowuje doskonałą widoczność na zewnątrz, co jest znakiem rozpoznawczym modeli Subaru. Strategicznie zaprojektowane słupki i przestronny obszar szklany zapewniają doskonały widok ze wnętrza, a wszystkie modele wyposażone są w standardową kamerę tylnej widoczności.

Design Forestera 2019 zwiększa przestrzeń bagażową do 76,1 stóp sześciennych z opuszczonymi tylnymi oparciami siedzeń w układzie 60:40, co stanowi wzrost o 1,4 stopy sześciennej. Podłoga ładunkowa jest bardziej płaska, a kwadratowy kształt obszaru bagażowego został dodatkowo zoptymalizowany pod kątem komfortu przewożenia dużych przedmiotów. Co ważne, maksymalna szerokość otwarcia tylnej bramy wynosi teraz 51,2 cala, co stanowi wzrost o 5,3 cala w porównaniu do poprzedniego modelu i jest o 8 cali szersze niż w niektórych konkurencyjnych SUV-ach. Na przykład w Subaru Forester 2019 będzie można załadować torbę golfową w pełnym rozmiarze bokiem, bez jej przechylania. Elektrycznie otwierana tylna brama jest standardem w wersjach Limited i Touring, a jako opcja dostępna jest w wersjach Premium i Sport.

Belki dachowe, standardowe w każdym modelu, z wyjątkiem podstawowego, umożliwiają montaż licznych akcesoriów Subaru Genuine do przewożenia przedmiotów takich jak rowery i kajaki. Nowe haki mocujące zintegrowane w belkach, w wersjach Sport i Touring, umożliwiają łatwiejsze i bardziej bezpieczne mocowanie lin.

Nowy Forester Sport

Zainspirowany potrzebami entuzjastów outdoorowych, Forester Sport 2019 dołącza do linii z unikalnymi elementami wizualnymi i specjalnie ulepszonym standardowym wyposażeniem. Grille Sport z czarną błyszczącą ramą, czarne 18-calowe koła i tylne spojlery nadają Subaru Forester Sport ruggedowy wygląd, podczas gdy pomarańczowe akcenty na czarnych osłonach i mocowaniach belek dachowych dodają nowoczesnego, młodzieńczego charakteru. Wnętrze wykonane jest z unikalnego ciemnoszarego materiału z pomarańczowymi przeszyciami i akcentami, które są ekskluzywne dla modelu Sport.

Forester Sport wyłącznie korzysta z wersji inteligentnego systemu Subaru Intelligent Drive (SI-DRIVE), z trybami Intelligent i Sport Sharp, a skrzynia Lineartronic CVT ma siedmiobiegowy tryb manualny z przełącznikami na kierownicy. Wzbogacony o standardowe wyposażenie wersji Premium, model Sport ma również wysokiej jakości panel instrumentów z zestawem wskaźników oraz wyświetlaczem wielofunkcyjnym, reflektory LED do jazdy dziennej, High Beam Assist, lusterka zewnętrzne z wbudowanymi kierunkowskazami, Keyless Access z uruchamianiem przyciskiem i dostępem przez kod PIN oraz pakiet All-Weather (podgrzewane przednie siedzenia, podgrzewane lusterka zewnętrzne, odmrażacz wycieraczek).

Standardowy wkład do bagażnika pomaga chronić wnętrze. Dla większej wygody przy załadunku lub rozładunku sprzętu w nocy, Sport wyposażony jest w podświetlenie bagażnika LED z automatycznym wyłączaniem oraz oświetlenie LED przy tylnej bramie, które oświetla obszar wokół tylnej bramy po jej otwarciu.

Komfort rodzinny i cicha przestrzeń

Najprzestronniejsza kabina Subaru Forester jest również najcichsza, dzięki inherentnej odporności globalnej platformy Subaru na hałas, wibracje i szumy. Hałas drogowy jest znacznie zredukowany, a Subaru pracowało nad wyeliminowaniem niektórych częstotliwości, aby rozmowy lub słuchanie muzyki przy prędkościach autostradowych były bardziej komfortowe.

Wnętrze Forestera zostało zaprojektowane z myślą o większym komforcie pasażerów oraz zwiększonej trwałości w codziennym użytkowaniu i rekreacji. Nowe przednie siedzenia zaprojektowano tak, aby zwiększyć komfort podczas długich podróży. Nowy elektroniczny hamulec postojowy zwalnia przestrzeń w konsoli przez eliminację tradycyjnej dźwigni hamulca ręcznego.

Wszystkie modele Forester teraz wyposażone są w standardową automatyczną klimatyzację (dwustrefową w wersjach Limited i Touring), a dostępne podgrzewane przednie siedzenia mają trzystopniową kontrolę, w porównaniu do dwustopniowego w poprzednich modelach. Wersja Touring wprowadza nowość – podgrzewane tylne siedzenia w 2019 roku. Keyless Access z uruchamianiem przyciskiem jest standardem w wersjach Sport, Limited i Touring, a opcjonalnie w wersji Premium. W związku z tą funkcją, usługi SUBARU STARLINK® Connected Services teraz oferują zdalne uruchamianie silnika za pośrednictwem aplikacji MySubaru. Ustawienia klimatyzacji mogą być również ustawiane w aplikacji, gdy zdalne uruchamianie silnika jest aktywowane. Wiele innych usług połączonych, takich jak Wi-Fi i usługi concierge, jest teraz dostępnych w Subaru Forester na rok modelowy 2019.

Liczne nowe szczegóły w całym Foresterze odzwierciedlają drobiazgową analizę prawdziwego użytkowania przez klientów marki Subaru. Materiał używany do podłogi bagażnika, boków i wykończenia wnętrza tylnej bramy ma teksturowaną powierzchnię, aby opierać się brudowi. Wytrzymały materiał odporny jest także na rysy, na przykład podczas transportu sprzętu kempingowego lub innego wyposażenia outdoorowego, a jego czyszczenie nie sprawia trudności. Materiał PVC użyty na dolnych części oparć przednich siedzeń również jest odporny na zarysowania i łatwy do czyszczenia. Kieszenie na oparciach przednich foteli są teraz podzielone, aby łatwiej organizować przedmioty, takie jak czasopisma czy urządzenia elektroniczne.

Legendarny stosunek jakości do ceny Subaru staje się jeszcze lepszy

Forester 2019 to najlepiej wyposażony model w historii, a podstawowy model dodaje funkcje takie jak EyeSight, reflektory LED, system Auto Start/Stop, zarządzanie wydajnością silnika SI-DRIVE, aktywna wektoryzacja momentu obrotowego, automatyczna klimatyzacja, elektroniczny hamulec postojowy, system stabilizacji przyczepy oraz powitanie oświetleniem. Panoramiczny dach z elektrycznym otwieraniem jest standardem w wersjach Premium, Sport, Limited i Touring.

Każdy poziom wyposażenia dodaje więcej funkcji i udogodnień, jednocześnie utrzymując wszystkie ruggedowe możliwości pojazdu. Wersja Touring 2019 to najluksusowy Subaru Forester w historii, z podstawowymi i ekskluzywnymi funkcjami, takimi jak 10-kierunkowo regulowane siedzenie kierowcy, nowe 8-kierunkowo regulowane siedzenie pasażera z przodu, nowe podgrzewane tylne siedzenia oraz podgrzewana kierownica. Nowością w 2019 roku jest również to, że lusterka zewnętrzne mają funkcję pamięci w dwóch pozycjach zsynchronizowaną z pamięcią pozycji siedzenia kierowcy, a dodatkowo pochylają się w dół, gdy włączony jest bieg wsteczny, aby ułatwić manewry parkowania. Nowy przycisk blokady tylnej bramy dostępny jest na tylnej klapie, który zamyka i blokuje bramę oraz wszystkie drzwi pojazdu.

Przygoda i funkcjonalność

Forester 2019 kontynuuje tradycję modelu, oferując optymalne połączenie możliwości SUV-a z komfortem jazdy i prowadzenia typowym dla samochodów osobowych, dzięki legendarnej technologii Symmetrical All-Wheel Drive Subaru. Ta kluczowa technologia zapewnia stabilną, bezpieczną jazdę dla młodych rodzin oraz wszechstronność dla entuzjastów outdoorowych. System napędu na wszystkie koła Subaru aktywnie monitoruje przyspieszenie, hamowanie, pokonywanie zakrętów i przyczepność, aby przenieść moc na koła z najlepszą przyczepnością.

Aktywna wektoryzacja momentu obrotowego, po raz pierwszy wprowadzona w ikonach marki WRX i WRX STI, jest również standardem we wszystkich modelach Forester 2019. Podstawowy model Forester wyposażony jest w standardowe stalowe koła 17-calowe, podczas gdy Premium ma standardowe koła aluminiowe 17-calowe. Modele Sport, Limited i Touring jeżdżą na 18-calowych kołach, z różnym designem w każdej wersji.

Forester oferuje 8,7 cala prześwitu, co jest lepszym wynikiem od większości konkurentów i umożliwia pewną jazdę poza utwardzonymi drogami. Mimo to, Forester 2019 zachowuje niską wysokość wsiadania.

W celu radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak śnieg czy błoto, modele Forester Premium, Sport, Limited i Touring mają standardowo wybieralny przez kierowcę tryb X-Mode z systemem kontroli zjazdu ze wzniesienia. Po włączeniu, X-Mode optymalizuje kontrolę silnika, wzór zmiany biegów, siłę sprzęgła AWD z przodu/tyłu, hamulce oraz system kontroli dynamiki pojazdu, aby zoptymalizować kontrolę kół na śliskich powierzchniach i stromych nachyleniach. Nowością w 2019 roku jest to, że modele Sport, Limited i Touring mają standardowo wersję X-Mode z podwójnym trybem, oferującą tryby Śnieg/Błoto oraz Głębokie Śnieg/Błoto, aby zwiększyć możliwości jazdy niemal wszędzie.

Bezpieczeństwo Subaru na każdym kroku

Nowa platforma Subaru Forester integruje najnowszą wersję konstrukcji wzmocnionej ramy w kształcie pierścienia, sprawdzoną przez prawie dwie dekady, aby zapewnić doskonałą ochronę pasażerów w razie zderzenia. Wszystkie wersje Forestera 2019 standardowo wyposażone są w technologię asystenta kierowcy EyeSight, która obejmuje automatyczne hamowanie przed kolizją, adaptacyjny tempomat, ostrzeżenie przed zjechaniem z pasa ruchu i jego wahania, asystenta utrzymania pasa ruchu, zarządzanie przyspieszeniem przed kolizją oraz ostrzeżenie o starcie pojazdu przed kierowcą.

Inne dostępne technologie wspomagające kierowcę obejmują automatyczne hamowanie podczas cofania i detekcję martwego pola z asystą przy zmianie pasa ruchu oraz ostrzeżeniem o przeciwnym ruchu w tylnym obszarze. Automatyczne hamowanie podczas cofania może zastosować hamulce pojazdu, jeśli wykryje przeszkodę podczas manewru wstecz.

Modele Sport, Limited i Touring obejmują system High Beam Assist, a wersje Limited i Touring dodatkowo wyposażone są w reflektory reagujące na kierunek jazdy. Nowością w Subaru Forester 2019 jest to, że system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS) teraz wyświetla ciśnienie dla poszczególnych opon. Nowy standardowy system stabilizacji przyczepy (TSA) wykorzystuje czujniki przechyłu do monitorowania ruchu przyczepy, a następnie może hamować poszczególne koła w celu stabilizacji pojazdu oraz przyczepy.

Elektrycznie blokowany wlew paliwa jest zintegrowany w nowym standardowym automatycznym systemie blokady/odblokowywania drzwi. System blokuje wszystkie drzwi, tylnią bramę i wlew paliwa, gdy pojazd osiągnie prędkość powyżej 13 mph, a właściciel może ustawić preferencje blokowania/odblokowania.

Wewnątrz Forester wzbogaca swoje osiągnięcia w zakresie bezpieczeństwa o zaawansowane poduszki powietrzne frontalne Subaru, poduszkę powietrzną chroniącą kolana kierowcy, standardowe boczne poduszki powietrzne oraz kurtyny boczne, które zapewniają ochronę dla miejsc siedzących z przodu i z tyłu.

Technologia SUBARU STARLINK™ w pojeździe

Forester 2019 oferuje najnowsze systemy multimedialne SUBARU STARLINK z ekranem dotykowym, w standardzie z funkcjami takimi jak Apple CarPlay, Android™ Auto i usługi SiriusXM (wymagana subskrypcja), a także łącznością Bluetooth do obsługi telefonów i przesyłania audio. Muzykę, wiadomości, podcasty i wiele więcej można cieszyć się dzięki standardowej integracji aplikacji Aha, Pandora i STARLINK. Dostępny jest również wbudowany, aktywowany głosowo system nawigacji oparty na TomTomie z 8-calowym ekranem o wysokiej rozdzielczości. Standardowy Subaru Forester jest wyposażony w system multimedialny 6,5″, a wyższe wersje mają systemy multimedialne 8,0″ Multimedia Plus oraz 8,0″ Multimedia Navigation.

Usługi SUBARU STARLINK Connected Services teraz oferują zdalne uruchamianie silnika (w modelach wyposażonych w Keyless Access i Push-Button Start); usługi concierge; immobilizator przeciwwłamaniowy z migającymi światłami; funkcje bezpieczeństwa dla młodych kierowców, w tym geofencik, alert prędkości i godziny policyjnej; oraz aktualizacje oprogramowania przez sieć.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.