2019 Toyota Avalon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Toyota zaprezentowała piątą generację modelu Avalon w styczniu na Północnoamerykańskich Targach Motoryzacyjnych w Detroit, co było dużym zaskoczeniem dla całej publiczności, ponieważ samochód przestał być tylko kolejnym nijakim sedanem na rynku.

W miarę jak coraz więcej klientów wybiera SUV-y, tylko nieliczni producenci kontynuowali produkcję sedanów pełnowymiarowych. Toyota nadal wierzyła, że rynek potrzebuje takiego pojazdu, więc utrzymała nazwę Avalon w ofercie. Mimo że korzystał z tej samej platformy TNGA co jego znany brat Camry, stylizacja Avalona została tak mocno zmieniona, że wyglądał nie tylko sportowo, ale także agresywnie. Ponadto, w zależności od silnika, mógł nie tylko czynić, ale także mówić.

Przód samochodu dominował olbrzymi, szeroki grill. W zależności od wersji wyposażenia, posiadał chromowane detale na poziomych żebrach lub całkowicie czarny element, uzupełniony innymi ciemnymi akcentami na dolnym zderzaku, słupkach drzwi oraz spojlerze na tyle. Pełne reflektory LED zapewniały znacznie lepsze oświetlenie drogi w porównaniu do wcześniejszych lamp halogenowych stosowanych w poprzedniej generacji Avalona. Z profilu projektant próbował stworzyć design z przesuniętym kabiną do tyłu, mimo że była to platforma z napędem na przednie koła. Z tyłu producent zachował szeroki kształt świateł tylnych, uzupełnionych cienką czerwoną linią przecinającą klapę bagażnika.

Wewnątrz było wiele opcji dla klientów pod względem siedzeń i komfortu. Jako opcję można było zamówić konturowane fotele z lekkim wsparciem bocznym, które zapewniały bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów.

Toyota zainstalowała skomplikowany zestaw wskaźników przed kierowcą, z analogowymi tarczami i wyświetlaczem cyfrowym wewnątrz zestawu instrumentów, a na szczycie centralnej konsoli umieszczono 9-calowy ekran dotykowy jednostki multimedialnej działającej w systemie Entune. Z tyłu było mnóstwo miejsca dla trzech pasażerów na podzielonej kanapie. Ponadto przestrzeń nad głową była jedną z największych w swojej klasie.

Jednak jednym z najważniejszych ulepszeń w piątej generacji Avalona była platforma. Ta generacja oferowała opcję adaptacyjnego zawieszenia, które tłumiło nierówności drogi i dziury. Dodatkowo producent oferował opcję 19-calowych felg aluminiowych z grubymi oponami, co zwiększało przyczepność i poprawiało dynamikę pojazdu. Pod maską Toyota zainstalowała trzy różne jednostki napędowe. Bazowa wersja miała silnik 2.5 litra z zapłonem atmosferycznym, a następnie system hybrydowy oraz mocniejszą wersję z silnikiem V6 o pojemności 3.5 litra. Modele bazowy i topowy przesyłały moc na przednie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, podczas gdy hybryda korzystała z przekładni eCVT. Wersja bazowa była również dostępna z napędem na wszystkie koła.

Nowy Toyota Avalon zbudowany jest na platformie TNGA oraz napędzany przez oszczędny silnik V6 o pojemności 3,5 litra lub system hybrydowy Toyota Hybrid System (THS II). Model z 2019 roku wciela w życie pragnienia konsumentów dotyczące wysokiej jakości, dobrze zaprojektowanego, technologicznie zaawansowanego i dostępnego transportu premium.

Avalon wzbogacony jest o szereg nowości, takich jak standardowy Apple CarPlay, dynamiczne kierunkowskazy pomocnicze, dostępne akcenty z autentycznego drewna Yamaha i aluminium w kabinie oraz system wzmacniania dźwięku silnika. Dodatkowo, kierowcy docenią standardowe pasywne i aktywne korzyści bezpieczeństwa dzięki systemowi Toyota Safety Sense P (TSS-P), a także sportowe prowadzenie, dzięki dostępnemu adaptacyjnemu zawieszeniu (AVS), które również jest pierwszym takim rozwiązaniem w Toyocie, co sprawia, że Avalon przewyższa konkurencję.

Transformacja flagowca

Przy swojej piątej generacji, Toyota Avalon przeszedł kompleksową transformację, zrealizowaną przez amerykańskie biura projektowe, inżynieryjne i produkcyjne Toyoty w Calty Design Research Inc. (Calty) w Ann Arbor w stanie Michigan; Toyota Motor North America Research and Development (TMNA R&D) w Saline w Michigan oraz Toyota Motor Manufacturing, Kentucky, Inc. (TMMK) w Georgetown w Kentucky. Na czele tego projektu stanęli główny inżynier Randy Stephens oraz prezydent Calty Kevin Hunter, którzy stworzyli Avalona jako symbol postępu – zarówno dla samego pojazdu, jak i jego różnorodnych kierowców oraz Toyoty.

Zespół podczas prac kierował się dwoma kluczowymi słowami: autentyczność i ekscytacja. Oba te elementy zastosowano w każdej dziedzinie wysublimowanej istoty Avalona, a także w jego czterech dostępnych wersjach: sportowym XSE (zupełnie nowym) i Touring, oraz bardziej luksusowych XLE i Limited. Wersje hybrydowe obejmują XLE, Limited i XSE.

Witaj, piękno techniczne

Bogactwo charakterystycznych elementów Calty otula długą, niskoprofilową sylwetkę Avalona na platformie TNGA. Jego wyrazisty wygląd starannie odzwierciedla połączenie wszechstronnej, ukierunkowanej na wydajność osobowości, orzeźwiającego doświadczenia kierowcy oraz przestronny, luksusowy charakter.

Filozofia piękna technicznego przenika linie nadwozia i wnętrza Avalona. Technika, odpowiadająca autentyczności, oznacza cel i wydajność – namacalne elementy stylu sedana. Piękno, związane z ekscytacją, odzwierciedla emocjonalną reakcję obserwatorów na zarys Avalona i jego smukłą sylwetkę.

Dzięki elastycznej platformie TNGA, zespół Calty zaprojektował zewnętrze Avalona tak, aby było dłuższe, niższe i szersze niż jego poprzednik. Unikalne, dotąd nieosiągnięte metody tłoczenia również pomogły w tworzeniu wyraźnie wyrzeźbionych kształtów. Składające się na tę bardziej skomplikowaną formę uchwyty drzwi w Avalonie są zgodne z jego śmiałą linią profilu. Wyodrębniona, rzeźbiona dolna osłona za przednimi kołami wizualnie ilustruje zalety TNGA.

Wymiary Avalona nawiązują do uwodzicielskich form luksusowych pojazdów. Jego wnętrze, jednak, zachowuje swój charakterystyczny niski profil, wydłużając tylną część kabiny o dodatkowe 7 cali, oraz wydłużając boczne okna i opadający słupek C o 2,2 cala. Aby ostatecznie podkreślić genialny profil, inżynierowie i projektanci zastosowali promień narożnika o długości 0,31 cala – najwęższy w historii Toyoty – z przodu z ukośnym słupkiem.

Wysokości Avalona zostały zoptymalizowane: całkowita (o 1 cal do 56,5 cala), krawędź (o 1,2 cala) oraz tylnia pokrywa (o 0,8 cala). Zmniejszone zostały również zwisy frontowy i tylny (o 0,4 cala i 1,0 cala, odpowiednio). Wraz z szerszym przodem (szerokość zwiększona o 0,4 cala) oraz tylną osią (szerokość zwiększona o 1,5 cala), a także rozstawem osi (wydłużonym o 2,0 cala), prestiżowa aura i sportowy charakter Avalona zyskały na wyrazistości.

To, co stanowi o tożsamości marki Toyoty, „Under Priority” (kierunek, który priorytetowo traktuje aerodynamiczną efektywność, chłodzenie i ochronę pieszych), jest wyraźne w oszałamiającym przodzie Toyoty Avalona. Dostępne smukłe reflektory projektorowe LED mówią jednocześnie o jego sportowym i eleganckim wyglądzie. Stanowią one zaledwie element fascynującej opowieści o elewacji, która ukazuje przecięcia trójwymiarowych powierzchni i różnych funkcji – podłużne linie i lekką budowę aluminiowej maski; szerokie, nowoczesne grile, które zapewniają aerodynamiczną smukłość; boczne otwory w dolnej części, zaprojektowane w celu efektywnego kierowania przepływu powietrza przez przednie opony i wzdłuż masywnych boków Avalona. Wydrążone drzwi osiągają głębszą linię charakterystyczną dzięki zastosowaniu technologii tłoczenia prototypów TNGA w TMMK.

Proste poziome linie charakterystyczne przecinają tylną część, na górze, w centrum i w dolnej części. Jego 72,8-calowa szerokość jest znacząco podkreślona przez wyraźne sekcje. Połączone reflektory LED uformowane w trójwymiarowy styl „aero fin” odróżniają krajobraz od obecnej iteracji. Integrują światła cofania, stopu i kierunkowskazy w jedną harmonijną, płynącą formę.

Różnice między wersjami są wyraźne. Na przykład ciemnoszary grill z chromowanym obramowaniem jest znakiem rozpoznawczym wersji XLE i Limited. Do tego dochodzą również srebrne obrzeża reflektorów LED, obudowy lusterka w kolorze nadwozia oraz unikatowe felgi o średnicy od 17 do 19 cali. Chromowane litery oznaczające osobne wersje oraz podwójny wydech z chromowanymi końcówkami również nadają im indywidualny charakter.

Bardziej agresywny wygląd noszą XSE i Touring. Siatka w kolorze czarnym, felgi o wykończeniu maszynowym i czarnych lusterkach zewnętrznych to cechy tych wersji. Obrzeża reflektorów – również w czerni – tworzą interesującą tajemnicę, jakiej Avalon nie miał wcześniej. Cechy tylne to spoiler na klapie bagażnika i oznaczenia w kolorze czarnym, a także unikatowy dolny dyfuzor nad i pomiędzy czterema końcówkami wydechu.

Linia modelowa wprowadza dwa całkowicie nowe kolory Toyoty: Opulent Amber oraz Harbor Gray Metallic. Kolory przeniesione z poprzednich lat to Celestial Silver Metallic, Midnight Black Metallic oraz Parisian Night Pearl; nowe opcje dla Avalona to Wind Chill Pearl oraz Ruby Flare Pearl.

Forma podąża za funkcją w Toyocie Avalon. Boczne otwory z przodu, tylny spoiler oraz obszerna osłona podwozia, od przodu do tyłu, minimalizują nieefektywności aerodynamiczne i nadają Avalonowi współczynnik oporu powietrza 0,27 – lepszy niż w poprzednim modelu, który miał 0,28 Cd.

Oświetlenie Wysokiej Jakości

Dostępne reflektory LED Vision Tech w Avalonie to najbardziej zaawansowane oświetlenie, jakie kiedykolwiek stworzyła Toyota. Smukłe reflektory wykorzystywane przez wersje XLE i XSE wykorzystują zestaw trzech reflektorów do świateł do jazdy dziennej (DRL) oraz funkcji świateł drogowych i mijania, zapewniając doskonałe rozproszenie światła w różnych sytuacjach, w tym w niekorzystnych warunkach atmosferycznych.

W wersjach Limited i Touring każdy reflektor składa się z cienkich modułów oświetleniowych – jeden do świateł mijania, drugi do drogowych – dodatkowo, lampa do adaptacyjnego oświetlenia zakrętów LED oraz dynamiczny sygnalizator kierunkowskazu pomocniczego. Każdy z tych elementów to pierwszy taki wynalazek w Toyocie. Innowacyjne lampy do oświetlenia zakrętów poprawiają widoczność wokół zakrętów i krzywizn podczas manewrów przy niskich i wysokich prędkościach, a także podczas zmiany pasa ruchu czy cofania. Lampa włącza się i wyłącza płynnie, dodając 60% więcej szerokości w zasięgu świateł mijania. Dynamiczny sygnalizator kierunkowskazu pomocniczego zapewnia jeszcze lepszą widoczność, aktywując każdy diodowy element pomocniczy sekwencyjnie, zamiast włączania wszystkich na raz.

Kolejny pierwszy wynalazek Toyoty łączy w sobie trzy elementy oświetleniowe w reflektorze: charakterystyczne światła DRL i światło postojowe z technologią laserowego ablacjonowania. Technologia ta umożliwia przesyłanie światła przez przezroczyste obszary zamknięte w wewnętrznej soczewce pokrytej metalizowanym materiałem poprzez laserową ablację. Laserowe ablacjonowanie tworzy specjalną strukturę w wyniku skomplikowanego wzornictwa.

Tylnie lampy LED Avalona również wykorzystują laserowe ablacjonowanie w wersjach Limited i Touring, a także dynamiczny sygnalizator kierunkowskazu pomocniczego. Trójwymiarowy styl „Aero Fin Jet” tylnych lamp umieszcza wskaźnik wstecznego biegu poniżej tylnej lampy, co skutecznie poszerza wygląd obudowy i, w efekcie, muskulaturę sedana.

Kabina Spotyka Kokon

Płynność luksusu i ekstrawagancki wygląd Toyoty Avalona nie ograniczają się tylko do jego prowokacyjnego designu. Cienkie słupy strukturalne i szeroka przednia szyba platformy TNGA sprawiają, że pasażerowie odczuwają przestronność, niezależnie od miejsca, w którym siedzą.

Po otwarciu drzwi Avalona, gości ich ogólny minimalizm oraz celowe rozmieszczenie udogodnień i elementów sterujących. Autentyczne materiały, takie jak dostępne wykończenie z drewna Yamaha i autentyczne elementy aluminiowe, zdobią podłokietniki, konsolę centralną oraz panele instrumentów.

Miękkie materiały dotykowe są dostrzegalne wszędzie – wokół płynącej, niskoprofilowej konsoli centralnej ozdobionej czarnym fortepianowym wykończeniem; na cienkim, warstwowym panelu instrumentów prowadzącym do drzwi; w tylnym pomieszczeniu, gdzie drzwi i konsola odzwierciedlają imponujące rzemiosło widoczne w przedniej kabinie. Zintegrowany uchwyt na kubki i urządzenia w tylnym podłokietniku, zdobiony w czarnym fortepianowym wykończeniu i satynowym chromie, składa się i rozkłada pomiędzy pasażerami. Przed ich kolanami, w zasięgu ręki, znajdują się kratki wentylacyjne, elementy sterujące dostępnymi podgrzewanymi fotelami oraz niezbędne porty ładowania USB. Głębokie krzywizny w podłokietnikach drzwi zapewniają pasażerom wystarczającą powierzchnię roboczą i komfort podczas długich podróży. Przestronność tylnej kanapy ilustruje rekordowy wymiar Avalona w trzech kategoriach: przestrzeń na ramiona (57,1 cala), przestrzeń na nogi (40,3 cala dla V6; 40,4 cala dla hybrydy) oraz wysokość (37,5 cala dla V6; 37,1 cala dla hybrydy).

Różnice w materiałach pomiędzy wersjami są minimalne; wykończenie z drewna inżynieryjnego znajduje się w wersji XLE, podczas gdy Limited ma prawdziwe drewno. Elementy aluminiowe zdobią kabiny wersji Touring i XSE. Mix perforowanej ultrasuede pokrywa wszystkie fotele w wersjach Touring i XSE; Softex w XLE ma artystyczne, pionowe przeszycia. Limited idzie o krok dalej, dodając wzór pikowania, specjalną perforację i dwukolorowe szwy – wszystkie unikatowe dla Toyoty.

Nowe skórzane powierzchnie w kolorze koniaku podkreślają luksusowy klimat wersji Limited. Oprócz koniaku, w ofercie Limited znajdują się dostępne skórzane wykończenia w kolorze szarym i beżowym; XSE i Touring mogą być dostępne w szarym lub czarnym perforowanym ultrasuede; XLE oferuje trzy opcje kolorystyczne: szary, beżowy lub czarny Softex.

W przednich fotelach uwagę przyciągają smukłe panele centralne Avalona. Cienki panel mieści 9-calowy system multimedialny (MMS) Avalona, wyświetlający informacje o audio i nawigacji, oraz integrujący system kontroli klimatu. Ozdoby w satynowym chromie otaczają panel centralny, który „unosi się” nad panelem instrumentów, podkreślając nowoczesną aurę. Pod panelem pasażerowie mają łatwy dostęp do przesuwanej eBin, zawierającej wtyczkę 12V oraz standardową bezprzewodową ładowarkę Qi. W konsoli centralnej znajduje się również trio portów zasilania USB (co daje łącznie pięć). Uchwyt na kubki i telefon znajdujący się na szczycie konsoli przedniej, obok selektora biegów, jest wyłożony miękkim materiałem na wysokości kolan.

Trzypunktowa kierownica wita wzrok i dłonie kierowców gładkimi, satynowymi akcentami i wygodnie rozmieszczonymi przyciskami sterującymi. Wizualnie, estetyka kierownicy jest bardziej schludna, z przyciętym wnętrzem i mniejszym zestawem przycisków, podczas gdy uchwyty zostały powiększone. Tempomat jest teraz dostępny na prawej ośce kierownicy. Po raz pierwszy w Avalonie, kierownica może być owinięta skórą w dwóch kolorach, kiedy jest wykończona koniakiem lub szarością.

Za kierownicą znajduje się 7-calowy wyświetlacz multimedialny (MID), który pokazuje informacje o pojeździe, nawigację krok po kroku oraz różne ustawienia pojazdu (w tym dotyczące ostrzeżenia przed opuszczeniem pasa ruchu z asystą kierownicy, systemu zapobiegania zderzeniom z wykrywaniem pieszych, dostępnego systemu sonaru, monitorowania martwego pola z ostrzeżeniem przed ruchem poprzecznym oraz wyświetlacza przeziernego). Kierowcy mogą uzyskać dostęp do dwóch nowych menu, w tym cyfrowego wskaźnika prędkości i, w wersjach hybrydowych, cyfrowego obrotomierza, kiedy dźwignia zmiany biegów jest ustawiona w trybie „S”.

Po lewej stronie MID znajduje się obrotomierz z długimi, jasnymi białymi wskazówkami i nową czcionką. Po prawej stronie znajduje się wskaźnik prędkości. Wersje hybrydowe mają ten sam centralny 7-calowy wyświetlacz, ale po jego lewej stronie znajduje się wskaźnik systemu hybrydowego, pokazujący status regeneracji pojazdu w czasie rzeczywistym w trybie CHG (ładowanie), ECO (oszczędność) lub PWR (moc). Poza wskaźnikami XLE, na XSE, Limited i Touring obrotomierz/ wskaźnik hybrydowy oraz prędkościomierz są otoczone 3D Glow Rings. Całe zespoły wskaźników w każdej wersji mają chromowane obramowanie.

Standardowy kolorowy wyświetlacz Head-Up (HUD) o przekątnej 10 cali w wersjach Limited i Touring – największy w swojej klasie – wyraźnie wyświetla ważne informacje, takie jak prędkość pojazdu i silnika, kierunki jazdy, ustawienia audio i tryb jazdy, prosto na dolnej części przedniej szyby. Pomaga to kierowcom skupić się na drodze przed nimi i stanowi jedną trzecią „strefy kontroli kierowcy” Avalona, która składa się z MMS, MID i HUD. Wszystkie one doskonale współdziałają, aby zapewnić optymalną komunikację między pasażerami a pojazdem.

Mega Multimedia

System audio JBL to standard w wersjach Limited i Touring oraz opcja w wersjach XLE i XSE. Pasażerowie w XLE i XSE mogą cieszyć się wyraźnym dźwiękiem za pomocą standardowego systemu 8-głośnikowego, zawierającego Entune 3.0 Audio Plus z aplikacją Connected Navigation Scout GPS Link oraz Entune 3.0 App Suite Connect, oferującą nowe aplikacje stron trzecich w pojeździe. Apple CarPlay jest standardem we wszystkich wersjach.

Usługi Toyota Connected w Entune 3.0 obejmują: Safety Connect oraz Service Connect z 3-letnim okresem próbnym oraz Remote Connect z 6-miesięcznym okresem próbnym. Wi-Fi Connect Powered by Verizon z okresem próbnym do 2GB w ciągu 6 miesięcy oraz Entune 3.0 App Suite jest bezpłatna dla subskrybentów.

Nowy 9-calowy pojemnościowy ekran dotykowy systemu można obsługiwać poprzez powiększanie i przesuwanie, tak jak w przypadku osobistych urządzeń mobilnych – idealne do znalezienia ulubionej pizzerii. Jego częstotliwość odświeżania jest szybsza, rozpoznawanie głosu jest bardziej czułe, a lepiej rozpoznaje gesty użytkowników.

Avalon będzie również wyposażony w pierwszą w Toyocie integrację łączności ze smartwatchami lub urządzeniami obsługującymi Amazon Alexa, w ramach Toyoty Remote Connect. To innowacyjne połączenie pozwala kierowcom zablokować/otworzyć drzwi, uruchomić silnik lub sprawdzić poziom paliwa, wszystko z wygody swojego smartwatcha lub urządzenia obsługującego Amazon Alexa. Można nim sterować głosowo, a także jest kompatybilne z niektórymi urządzeniami Android i Apple. Toyota jest jednym z pierwszych producentów samochodów, którzy wprowadzili łączność z urządzeniami Amazon, umożliwiającą interakcję „dom-samochód” i „samochód-dom”.

Z standardowym systemem 14-głośnikowym – z największą liczbą głośników w tej klasie – i pełnym zestawem Entune 3.0 Premium Audio, pasażerowie zajmujący miejsca w wersjach Limited i Touring są traktowani wyjątkowym doznaniem akustycznym i wizualnym. Wiele aplikacji, które zadebiutowały w Toyocie, z zaawansowanym oprogramowaniem i sprzętem, są również opcjonalne dla kierowców XLE i XSE. Oni również mogą być wyposażeni w zintegrowaną Dynamic Navigation.

1200 Watów, Skrojone przez JBL

Inżynierowie wzorowali się na najlepszych systemach w dwóch klasach wyżej, koncentrując się na drogich dużych sedanach premium. Efekt: 14-głośnikowy, 1200-watowy, precyzyjnie dostrojony system dźwięku przestrzennego 7.1, wykorzystujący zalety solidnej struktury TNGA oraz najnowsze technologie w sprzęcie, inżynierii strukturalnej i technologii oprogramowania.

Sprzęt
Cztery 1-calowe wolnostojące głośniki horn JB kontrolują kierunkowość fal dźwiękowych, aby zmaksymalizować optymalne pole słuchowe na wysokości uszu
Jeden 12-kanałowy wzmacniacz klasy D HID12 nowej generacji wprowadza 1200 watów mocy całkowitej do systemu, co pozwala na lepszą wydajność i niezrównaną efektywność
Jeden 10-calowy subwoofer podwójnej cewki głosowej zapewnia mocniejsze i głębsze brzmienie basu
Dwa 6-calowe głośniki o szerokim rozkładzie w tylnych drzwiach
Dwa 8×9-calowe głośniki o szerokim rozkładzie w przednich drzwiach
Pięć 3-calowych głośników średniotonowych o szerokim rozkładzie w całym samochodzie
Oprogramowanie
Clari-Fi odbudowuje kluczowe sygnały audio utracone w trakcie kompresji cyfrowej
Quantum Logic Surround (pierwszy w Toyocie) tworzy niespotykane do tej pory doświadczenie słuchowe 7.1 kanałowe z dowolnego źródła sygnału
Struktura
Uszczelnione wewnętrzne drzwi dla czystszego, potężniejszego basu
Marka JBL, umieszczona na słupku A, wykończeniach drzwi i wyświetlaczu multimedialnym

Nowy w Toyocie system Quantum Logic Surround łączy indywidualne strumienie sygnału muzycznego, wykorzystując opatentowaną technologię filtrów i modelowania psychoakustycznego, aby stworzyć immersyjne wielokanałowe doświadczenie słuchowe z doskonałą klarownością, szczegółowością i specyfiką obrazu. Clari-Fi analizuje strumienie audio w czasie rzeczywistym, odbudowuje kluczowe szczegóły utracone przy przetwarzaniu i przywraca wysoką jakość dźwięku.

Sercem samochodu średniej wielkości, wydajność małego samochodu

Dynamika, sportowość i oszczędność paliwa. Każda z tych cech uległa poprawie, w dużej mierze dzięki nowym jednostkom napędowym TNGA: żywotnemu silnikowi V6 o pojemności 3,5 litra (2GR-FKS) oraz czterocylindrowemu silnikowi Dynamic Force o pojemności 2,5 litra, wykorzystującemu system hybrydowy Toyoty II (THS II) z elektrycznym silnikiem o napięciu 650 voltów (A25A-FXS) i bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Toyota Avalon Hybrid wciąż pozostaje jedynym pełnym pojazdem hybrydowym w tej klasie.

Silnik V6 oparty na TNGA generuje więcej mocy przy mniejszym zużyciu paliwa niż kiedykolwiek wcześniej. Osiągnięcie tego celu wymagało zastosowania bezpośredniego wtrysku D-4S oraz zaktualizowanego systemu zmiennego rozrządu VVT-iW (Variable Valve Timing-intelligent Wide).

System VVT-iW jest stosowany na cyklu ssania, podczas gdy VVT-i (zmienny rozrząd – inteligentny) aktywowany jest na wydechu. Dzięki systemowi VVT-iW inżynierowie zapewnili optymalne tworzenie momentu obrotowego przy wszystkich prędkościach silnika i zminimalizowali straty pompowania podczas zamykania zaworów ssących, co jeszcze bardziej zwiększa wydajność paliwową. Wykorzystanie cyklu Atkinsona również zmniejsza zapotrzebowanie silnika V6 na paliwo, szczególnie w zimnych klimatach lub w czasie pracy na pełnym gazie (WOT).

Inne specyfikacje V6 obejmują współczynnik sprężania 11,8:1 oraz wymiary tłoka (3,7 cala) i skoku (3,3 cala).

Przerzuty na każdą okazję

Nowa, ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów TNGA Direct Shift-8AT (UA80E) przenosi moc na przednie koła Avalona. Łączy płynne, precyzyjne wybieranie biegów w całym zakresie obrotów z szybkim wykorzystaniem paliwa i mocą dostępną na żądanie. Zaktualizowana logika sterowania lepiej pasuje do prędkości pojazdu, prędkości silnika i zaangażowania momentu, a także umożliwia płynne redukcje biegów.

Osiem przełożeń równoważy szeroki zakres oraz bliskie przełożenia, co poprawia aplikację mocy i efektywność paliwową. Szeroki zakres, szczególnie przy zwiększonym przełożeniu 8. biegu, pozwala na poprawę wydajności paliwowej przy wysokich prędkościach. Bliskie przełożenia w średnim zakresie poprawiają moc przy wyprzedzaniu.

Nowy konwerter momentu oferuje szerszy zakres działania (w porównaniu z poprzednią sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów), aby nadać bardziej angażujące i bezpośrednie wrażenie z jazdy. Konwerter przyczynia się do niskiego zużycia paliwa i komfortu pasażerów, ponieważ obroty silnika są utrzymywane na minimalnym poziomie.

Najbardziej ekscytujące doświadczenie zmiany biegów jednakże zarezerwowane jest dla kierowców XSE i Touring, którzy mają do dyspozycji opcjonalne łopatki do zmiany biegów umieszczone na kierownicy, co niewątpliwie podnosi sportowy charakter Avalona. Łopatki umożliwiają szybki dostęp do wyboru biegów, a przy redukcji biegów skrzynia automatycznie „dopasowuje obroty” dla płynniejszych zmian.

Avalon Hybrid: Najbardziej oszczędny Avalon w historii

Nowy silnik Dynamic Force o pojemności 2,5 litra z czterema cylindrami jest bardziej oszczędny, działa czystsze i ma większą moc niż wcześniejsze wersje, a także osiąga najlepsze wyniki w eliminacji thermal inefficiencies. Wszystko to osiągnięto dzięki zastosowaniu obszernego katalogu zaawansowanych technologii silnikowych Toyoty: Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentny system zmiany rozrządu z napędem elektrycznym); D-4S (bezpośredni wtrysk wysokociśnieniowy paliwa); dłuższy skok (4,07 cala; średnica pozostaje na poziomie 3,44 cala) oraz wysoki współczynnik sprężania (14:1); wielootworowe wtryskiwacze paliwa; system zmiennego chłodzenia; schłodzony system recyrkulacji spalin (EGR); oraz w pełni zmienną pompę olejową.

Zamiast ciśnienia oleju, jego system zmiennych zaworów Dual VVT-i z VVT-iE wykorzystuje silnik elektryczny do kontrolowania zmiennego rozrządu, co wspomaga wydajność paliwową i promuje czystsze emisje spalin (to jest szczególnie pomocne w zimnych klimatach). Bezpośredni wtrysk D-4S łączy wyższe ciśnienie wtrysku atmosferycznego (DI) i niższe ciśnienie wtrysku do portów (PFI), stosując każdą metodę wtrysku w zależności od konkretnych warunków jazdy. Aby zwiększyć efektywność paliwową, nowe wielootworowe wtryskiwacze (sześć otworów na wtryskiwacz) zostały zastosowane.

Idealne połączenie

Silnik czterocylindrowy Dynamic Force został połączony z całkowicie nowym systemem hybrydowym Toyota Hybrid System II, który został zaprojektowany, aby inspirować zarówno do dynamicznej jazdy, jak i dbałości o zużycie paliwa. THS II używa dwóch silników elektrycznych – MG1 i MG2 – do wspomagania ładowania akumulatora hybrydowego Nickel-Metal Hydride (Ni-MH), podczas gdy MG2 wspomaga silnik.

Nowością w roku 2019 jest to, że znacznie kompaktowy akumulator znajduje się pod siedzeniem tylnych pasażerów (zamiast w bagażniku), dzięki lepszemu pakowaniu TNGA i na rzecz obniżenia środka ciężkości. Nowa, lżejsza i mniejsza jednostka sterująca (PCU) THS II mieści mikrosterowniki w strukturze stosu energetycznego, która znajduje się nad transaxlem – wszystko w celu obniżenia wagi i poprawy właściwości jezdnych.

Efektywność na wielu poziomach widoczna jest dzięki wdrożeniu nowego PCU. Utrata energii w wydajności konwersji transaxla i silnika elektrycznego została zredukowana o około 20%, a strata energii w systemie chłodzenia zmniejszyła się o około 10%. Konwerter DC-DC PCU – który przekształca prąd stały z jednego poziomu napięcia na inny – jest zoptymalizowany w celu zmniejszenia ogólnego zużycia energii. Wymiary filtra wyjściowego konwertera DC-DC są mniejsze, lżejsze i cichsze, co poprawia doświadczenie pasażerów.

Auto Glide Control (AGC), kolejna z technologii oszczędzających paliwo Avalona, automatycznie kalkuluje efektywne toczące się. Przy normalnej jeździe, hamowanie silnikiem spowolni pojazd po zwolnieniu pedału gazu. Aby uniknąć zbyt agresywnego hamowania silnikiem, AGC ogranicza utratę prędkości pojazdu przez automatyczne ustawienie jazdy, które działa bardziej jak bieg neutralny, pozwalając pojazdowi toczyć się do świateł.

W momencie, gdy AGC jest aktywne, na wyświetlaczu MID świeci się wskaźnik „AGC”, aby poinformować kierowcę, że używane jest mniej momentu hamującego niż zwykle. AGC można aktywować tylko wtedy, gdy pojazd jest obsługiwany w trybie jazdy ECO.

Ale kto powiedział, że wszystkie hybrydy są oswojone?

Do sportowego charakteru Avalona Hybrid dodaje nowy tryb jazdy Sport oraz technologia Sequential Shiftmatic. Tryb jazdy sportowy zamienia moc z systemu hybrydowego na lepszą przyspieszenia, a co więcej, wszystkie tryby jazdy, w tym Sport, mogą być aktywowane podczas korzystania z trybu EV. W przypadku technologii Shiftmatic, kierowcy XSE mogą „zmieniać biegi” w sześciu symulowanych biegach bezstopniowej skrzyni biegów za pomocą łopatek umieszczonych na kierownicy.

Wzbudzając przygodową stronę

Daring look Avalona uzupełnia ekscytująca osobowość jazdy, wzbogacona o szereg dostępnych sportowych narzędzi – które razem reprezentują pierwsze w Toyocie. Adaptacyjne zawieszenie zmienne (AVS), Generator Dźwięku Dolotowego (ISG), dostosowanie wydechu specyficzne dla wersji, Aktywna Kontrola Hałasu (ANC) i Wzmacnianie Dźwięku Silnika (ESE) w pełni ilustrują najbardziej awanturniczy zapał Avalona w historii. Dostępny jest bardziej kompleksowy wybór trybów jazdy – w tym Eco, Normal, Sport/Sport+ oraz Custom – w wersji Touring. Wszystkie inne wersje mają trzy poziomy wyboru trybów jazdy (Eco, Normal, Sport).

Standardowe adaptacyjne zawieszenie zmienne (AVS) w Touring zapewnia kontrolę tłumienia w czasie rzeczywistym, aby maksymalnie zwiększyć kontrolę i precyzyjne prowadzenie. To mądre ustawienie redukuje wahania postawy Toyoty Avalona podczas nagłych zmian kierunku, ogranicza ruchy nadwozia, a jednocześnie absorbuje nieprzyjemne nierówności drogi, zapewniając wygodną i płaską jazdę.

AVS polega na trzech podstawowych systemach do realizacji swojego zadania: amortyzatorach w każdym narożniku z zaworami sterującymi solenoidami do niezależnej kontroli kół; zaawansowanych czujnikach G z przodu i z tyłu, aby zrozumieć stan pojazdu; oraz inteligentnym centralnym ECU, który reaguje na obserwacje czujnika G, nakazując dokładne regulacje tłumienia solenoidów amortyzatorów.

Poziomy siły tłumienia AVS są ciągle zmienne, z maksymalną ilością 650 kroków. Zmiany siły solenoidu – które ograniczają płyn amortyzatora i tym samym tłumienia – zachodzą w niesamowitym czasie 20 milisekund. Kierowcy mogą dostosować odczucia jazdy Avalona jednym prostym naciśnięciem przycisku – tryb Normal priorytetowo traktuje komfort, podczas gdy Sport+ podkreśla prowadzenie z bardziej napiętym, responsywnym podwoziem, nie zmniejszając słynnego komfortu jazdy Avalona. Przemieszczając się z trybu Normal do Sport+ również korzystają z ożywienia Avalona. Na przykład, reakcja na gaz staje się szybsza, odczucie w kierownicy wzmacnia nacisk, a dźwięk silnika jest wzmacniany dzięki systemowi ESE.

Nowe tylne wielowahaczowe zawieszenie pozwala na poprawę wielu pozytywnych atrybutów wydajności, takich jak szerszy tylny rozstaw, niższy środek ciężkości i agresywna postura. Zmienione ramiona prowadzące są zainstalowane w wyższej pozycji, aby umieścić oś obrotu opony bliżej tyłu w celu lepszego pochłaniania wstrząsów. Amortyzatory w tym ustawieniu są również nachylone do przodu, aby zapewnić bardziej komfortową jazdę. Poduszeczki na ramionach prowadzących i stawach dodatkowo maskują przejeżdżające nierówności drogi.

Chociaż nie mają AVS, XLE, Limited i XSE w pełni korzystają z ich naturalnie sportowej platformy i tylnego zawieszenia wielowahaczowego, a do tego dodano grubsze stabilizatory oraz twardsze sprężyny dla maksymalnej zwrotności. Sztywność sprężyn, na przykład, zwiększa się o 25 procent porównując XLE do Limited; sztywność stabilizatorów wzrasta o 38 procent i 62 procent, z przodu i z tyłu, w miarę przechodzenia od XLE do XSE.

Akustyka klasy światowej, wewnątrz i na zewnątrz

Wysublimowana akustyka Avalona rozciąga się zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Dzięki trybowi Sport+ pasażerowie otrzymują koncert ekscytujących, naturalnych dźwięków dzięki nowemu systemowi wydechowemu z modyfikowanymi sportowymi baffle, Generatorowi Dźwięku Dolotowego (ISG), Aktywnej Kontroli Hałasu (ANC) i Wzmacnianiu Dźwięku Silnika (ESE).

ISG wzmacnia dźwięk zasysania powietrza przez silnik, aby stworzyć mocniejszy wokal, a na końcu wydania, nowy system wydechowy z dostosowaniem baffle poprawia charakter dźwięku podczas uruchamiania, jałowego biegu i przyspieszania. ANC i ESE działają w celu wyeliminowania niepożądanego hałasu zewnętrznego, jednocześnie wzmacniając dźwięk silnika przez głośniki systemu multimedialnego JBL w kabinie. Wyjątkowe dźwięki silnika podczas uruchamiania również są wzmacniane; intensywne „flare” dźwięku występuje na samym początku jałowego biegu. Przy dużym otwarciu przepustnicy, jeszcze więcej dźwięku silnika słychać w całym zakresie obrotów.

Mimo że Avalon oferuje wszystkie te ekscytujące dźwięki, nigdy nie przestaje zapewniać cywilizowanego, cichego wnętrza, jeśli zajdzie taka potrzeba. Hałas drogowy i dudnienie silnika zostały zredukowane, a cisza podczas jazdy została poprawiona. Jego platforma TNGA wykorzystuje dodatkowe uszczelki tam, gdzie przednie błotniki spotykają się z przednimi drzwiami, a gdzie drzwi łączą się w słupku B. Więcej materiału tłumiącego dźwięk znajduje się w komorze silnika, pod wykładziną, pod podłogą i w osłonach nadkoli. Zewnętrzne lusterka nie tylko redukują opór, ale również hałas wiatru, tworząc niezwykle ciche otoczenie dla wszystkich.

Najwyższa technologia bezpieczeństwa Toyoty

Standardowy system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense P (TSS-P) Avalona to krok bliżej do osiągnięcia ostatecznego celu Toyota Motor Corporation, którym jest zero ofiar w wypadkach drogowych.

TSS-P łączy w sobie nowoczesne technologie aktywnego bezpieczeństwa, w tym system zapobiegania zderzeniom z wykrywaniem pieszych (PCS w/PD), dynamiczny tempomat radarowy o pełnym zasięgu (DRCC), alert o opuszczeniu pasa z asystą kierownicy (LDA w/SA) oraz automatyczne światła drogowe (AHB). Dodatkowe standardowe technologie bezpieczeństwa obejmują monitorowanie martwego pola (BSM) z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym (RCTA) oraz monitorowanie tylnych krawędzi (BGM).

Dostępne są również panoramiczny monitor widoku z ostrzeżeniem (PVMA) oraz inteligentny sonar przestrzenny (ICS), który teraz zawiera system hamowania przy ruchu poprzecznym (RCTB).

Wszystkie modele Avalona z roku 2019 mają 10 standardowych poduszek powietrznych oraz system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety System, który obejmuje ulepszony system kontroli stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, wspomaganie hamowania, system ABS oraz technologię Smart Stop. Wszystkie modele Avalona są również wyposażone w standardową kamerę do jazdy wstecz.

Z dumą składany w Kentucky

Od ponad dwóch dekad jedynym miejscem produkcji Toyoty Avalona jest Toyota Motor Manufacturing, Kentucky (TMMK) w Georgetown, KY. Wszystkie Avalony sprzedawane w Ameryce i na całym świecie są składane w Georgetown przez około 8000 dumnych amerykańskich pracowników.

Toyota Avalon, jako fundament amerykańskich operacji Toyoty, jest częścią kulturowego krajobrazu Ameryki od ponad 60 lat. Z ponad 23 miliardami dolarów bezpośrednich inwestycji w USA, w tym 10 zakładami produkcyjnymi, ponad 1200 dealerami Toyoty i 136000 pracownikami zatrudnionymi w USA, Toyota wyprodukowała 25 milionów pojazdów w USA w ciągu ostatnich 30 lat.

WSTĘPNE WYMIARY ZEWNĘTRZNE

Rozstaw osi: 113,0 cala
Całkowita długość: 196,0 cala
Całkowita szerokość: 72,8 cala
Całkowita wysokość: 56,5 cala

3.5 V6 6AT (268 KM) FWD

ParametrWartość
CylindryV6
Moc197.1 Kw @ 6200 Rpm
268 Hp @ 6200 Rpm
264 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy248 Lb-Ft @ 4700 Rpm
336 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyToyota Direct Ignition (Tdi)
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-Automatyczna Speed Ect-I
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHydraulic Disc
Rozmiar oponyP215/55R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.2 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa30 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie24 Mpg Us (9.8 L/100Km)

2.5 L4 6AT (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc147.1 Kw @ 6200 Rpm
200 Hp @ 6200 Rpm
197 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy0 Lb-Ft @ Rpm
0 Nm @ Rpm
Układ paliwowyToyota Direct Ignition (Tdi)
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówEBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneHydraulic Disc
Rozmiar oponyP215/55R17
Długość195.3 In (4961 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość57.5 In (1461 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6/62.2 In (1
Rozstaw osi111 In (2819 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika16 Cuft (453 L)
Aerodynamika (Cd)0.28
Spalanie miasto40 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Spalanie trasa30.2 Mpg Us (7.8 L/100Km)
Średnie spalanie40 Mpg Us (5.9 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.