2019 Toyota Corolla Touring Sports

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 Toyota Corolla Touring Sports

Przejdź do galerii zdjęć2019 Toyota Corolla Touring Sports

Toyota wprowadziła do oferty dwunastą generację modelu Corolla, rozszerzając ją o wersję kombi pod koniec 2018 roku na model 2019, starając się zwiększyć swoją obecność na rynku dzięki pojazdowi nastawionemu na rodzinę.

Podczas gdy MPV przestały być poszukiwanym modelem w Europie, a hatchbacki były odpowiednie głównie dla osób bez dzieci, kombi stały się dla wielu klientów najlepszą alternatywą. Pojazdy te łączyły wszechstronność hatchbacka z dużym bagażnikiem z tyłu, a ich ceny nie były wygórowane. Co dziwne, Toyota wprowadziła tę wersję nadwozia przed premierą sedana, lepiej znanego członka rodziny Corolla.

Kombi Corolla Touring Sports miała dłuższy rozstaw osi niż jej hatchbackowa siostra i prezentowała się agresywnie, zachowując przy tym odpowiednie proporcje przedniego pasa. Jej szeroki grill kończył się w kształcie kłów dla LED-owych świateł do jazdy dziennej. Wysoki zderzak zawierał główny obszar chłodzenia, który był malowany na czarno niezależnie od koloru pojazdu, a z dolnej strony ozdobiony małym lipem flankowanym przez światła przeciwmgielne, jeśli były w opcji. W dwunastej generacji Corolli, Toyota próbowała stworzyć świeży, młodzieżowy design, co jej się udało.

Z profilu samochód prezentował się z wznoszącą się linią boczną ozdobioną chromowaną listwą, która podkreślała obszar okna nad tylnymi kołami, z następującym wznoszącym się zgięciem spotykającym pochyloną do przodu słupkę D. Długi dach samochodu wyglądał jakby podążał za opadającą linią w stronę tylnej części pojazdu, podkreślając sportowy charakter auta. Na koniec, z tyłu, zespół projektowy Toyoty stworzył tylną klapę, która była pochylona do przodu o 12 stopni bardziej niż w wersji hatchback, co nadawało jej jeszcze bardziej sportowy wygląd.

Jednym z najważniejszych ulepszeń, jakie przyniosła dwunasta generacja Corolli, były ulepszone materiały we wnętrzu kabiny. W rezultacie wersja Touring Sports również została w nie wyposażona, a klientów powitało więcej obszarów z przyjemniejszych w dotyku materiałów niż wcześniej. Jeśli chodzi o komfort i udogodnienia, Corolla oferowała już nowe 8” systemy infotainment umieszczone na szczycie centralnego panelu, dostępne jako opcja. W wnętrzu zespołu wskaźników przed kierowcą znajdował się duży prędkościomierz, który był flankowany przez obrotomierz po lewej stronie oraz wskaźniki paliwa i temperatury wody po prawej.

Klienci cieszyli się lepszą przestrzenią na nogi z tyłu niż w standardowym hatchbacku, dzięki rozstawowi osi o 100 mm (3.9”) dłuższemu. Składana kanapa mogła powiększyć bagażnik, aby rowery dzieci mogły się zmieścić bez demontażu kół. Przy podniesionych tylnych siedzeniach, samochód mógł pochwalić się pojemnością 598 litrów (21.1 cu-ft), co było jednym z najlepszych wyników w swojej klasie. Pokrowiec na bagażnik był również standardowo montowany w całej gamie.

Podwozie samochodu wyposażono w niezależne zawieszenie na wszystkie koła, co znacznie poprawiło komfort. Toyota zainstalowała szeroką gamę silników w Corolla Touring Sports, w zależności od rynku. Najnowszą i najmocniejszą wersją był nowy system hybrydowy 2.0 litra połączony z ulepszonym automatycznym skrzynią biegów, która umożliwiała ręczną zmianę biegów za pomocą pary łopatek umieszczonych za kierownicą.

 Nowa 12. generacja modeli Toyoty Corolli będzie silnie konkurować w europejskim segmencie C.

Po pierwsze, nowa platforma Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C nie tylko zapewnia znakomite właściwości jezdne i zwiększone poziomy bezpieczeństwa, ale także dała projektantom Toyoty swobodę w nadawaniu każdemu typowi nadwozia wyraźnie odrębnego i indywidualnego wyglądu.

Całkowicie nowa gama modeli Corolli prezentuje szeroką, niską sylwetkę bardziej dynamicznego designu, która mocniej różnicuje sporty, kompaktowy Hatchback, elegancki i wszechstronny Touring Sports oraz wyrafinowany, prestiżowy Sedan.

Po drugie, nowa gama modeli Toyoty Corolli wprowadza na rynek kolejne hybrydowe modele. Hatchback i Touring Sports są pierwszymi modelami, które oferują wybór dwóch napędów hybrydowych – ulepszony silnik 1.8 litra o mocy 122 DIN hp lub zupełnie nowa jednostka 2.0 litra rozwijająca moc 180 DIN hp – co oznacza debiut podwójnej strategii hybrydowej Toyoty. Po raz pierwszy Sedan dostępny jest z hybrydowym napędem 1.8 litra.

Wskazując na ciągłe skupienie marki na technologii hybrydowej, wszystkie nowe modele Corolli będą oferować tylko jeden konwencjonalny silnik; jednostkę benzynową 1.2 litra turbo o mocy 114 DIN hp dla modeli Hatchback i Touring Sports oraz silnik o pojemności 1.6 litra o mocy 132 DIN hp dla Sedana.

Wszystkie nowe pojazdy oparte na TNGA stawiają na najwyższe standardy bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego. Nowa gama Corolli została zaprojektowana tak, aby spełniać rygorystyczne normy niezależnych programów testowania zderzeniowego i zapewniać zwiększone poziomy bezpieczeństwa aktywnego dzięki zaawansowanym funkcjom i systemom najnowszej technologii Toyota Safety Sense.

Skierowana w serce segmentu C w Europie, nowa gama Hatchback, Touring Sports i Sedan to dynamiczne i stylowe samochody, które spełniają wszystkie wymagania zarówno codziennych dojazdów, jak i różnorodnych weekendowych zastosowań, łącząc przyjemność z jazdy w każdych warunkach drogowych z poczuciem bezpieczeństwa i niskimi kosztami eksploatacji, które są charakterystyczne dla technologii napędu hybrydowego Toyoty.

DOŚWIADCZENIE Z JAZDY

Platforma TNGA GA-C przynosi znaczące korzyści dynamiczne dla nowej gamy modeli Toyoty Corolli, jak również wyraźne poprawy ergonomiki kierowcy i widoczności.

Platforma GA-C gwarantuje lepsze doznania z jazdy dzięki obniżeniu środka ciężkości o 10 mm, wielowahaczowemu tylnemu zawieszeniu dostępnemu w standardzie we wszystkich modelach oraz o 60% sztywniejszej konstrukcji nadwozia dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości w kluczowych obszarach.

Wszystkie te elementy przyczyniają się do lepszego prowadzenia i stabilności przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy, a także redukcji drgań o wysokiej częstotliwości, co zwiększa poczucie jakości.

Wysoce Sztywna, Lekka Powłoka Nadwozia

Aluminium, stal o wysokiej wytrzymałości oraz materiały formowane na gorąco zostały szeroko zastosowane, a grubość paneli drzwi i dachu została zmniejszona. To miało znaczący wpływ na zmniejszenie masy nadwozia, co przyczynia się do poprawy ogólnej efektywności paliwowej.

Jednocześnie, dodanie klejów do nowego nadwozia, zwiększenie stosowania spawania punktowego oraz wykorzystanie w pełni zamkniętych przekrojów poprzecznych i ringów strukturalnych zwiększa sztywność nadwozia o około 60% w porównaniu do poprzednich modeli, co przekłada się na znaczną poprawę zwrotności, reakcji na ruchy kierownicy oraz stabilność przy dużych prędkościach.

Lepsze prowadzenie i zwinność uzyskano również dzięki obniżeniu wysokości montażu silnika, obniżeniu punktu biodrowego siedzeń oraz umiejscowieniu akumulatora hybrydowego pod tylnymi siedzeniami. Dzięki temu środka ciężkości nowej Corolli obniżono o około 10 mm.

Zawieszenie

Nowa gama Corolli wyposażona jest w sprawdzony system zawieszenia przedniego typu MacPherson oraz zupełnie nową konstrukcję zawieszenia tylnego opartego na wielowahaczowej strukturze, nową technologię zaworów amortyzatorów oraz po raz pierwszy dostępność Adaptacyjnego Zmiennokontrolowanego Zawieszenia (AVS) w wariantach Hatchback i Touring Sports.

Geometria zawieszenia przedniego została zmieniona, z nowym, opracowanym zaworem amortyzatorów i optymalizowanymi charakterystykami sprężyn sprzędnych dla bardziej liniowej reakcji kierunków przy wysokich prędkościach. Optymalizowane były również cechy ograniczników, ich luz oraz lokalizacja stabilizatora, aby poprawić odczucia kierownicy. Oś rotacji łożyska amortyzatora została przestawiona z amortyzatora na oś piasty (oś kierownicza), co zmniejsza różnice siły kierownicy między lewą a prawą stroną oraz dodatkowo poprawia odczucia kierownicy.

Zmiany w konstrukcji ramion zawieszenia i elementów gumowych oraz redukcja tarcia ruchomych części mają na celu szybszą reakcję amortyzatorów oraz minimalizację przenoszenia wstrząsów z nierównych nawierzchni, co przekłada się na wysoką jakość komfortu jazdy.

Nowo opracowane tylne zawieszenie wielowahaczowe charakteryzuje się kompaktową konstrukcją oraz specjalnie zaprojektowanymi sprężynami, które oferują zarówno stabilność prowadzenia, jak i komfort jazdy.

Lokalizacja ramion połączeniowych została zoptymalizowana, aby utrzymać opony pod kątem zbieżności zarówno podczas pokonywania zakrętów, jak i hamowania, co poprawia reakcję pojazdu na ruchy kierownicy oraz stabilność podczas hamowania.

Zarówno systemy zawieszenia przedniego, jak i tylnego korzystają ze 40% redukcji tarcia, co przekłada się na gładszą i bardziej komfortową jazdę.

System Adaptacyjnego Zmiennokontrolowanego Zawieszenia (AVS) kontroluje tłumienie amortyzatorów na wszystkich czterech kołach, zwiększając zarówno komfort jazdy, jak i poprzez poprawę reakcji kierownicy oraz bardziej płaską jazdę – osiągi jezdne. Siła tłumienia jest automatycznie i nieprzerwanie kontrolowana w 650 krokach przez liniowego zeolenoidowego aktuatora, który działa cztery razy szybciej niż konwencjonalny silnik krokowy.

AVS współpracuje z systemem wyboru trybu jazdy, aby kontrolować siłę tłumienia zgodnie z wyborem trybów ECO, NORMAL, SPORT S, SPORT S+ lub CUSTOM, oferując kierowcom odpowiednią równowagę komfortu jazdy i zwinności.

Aerodynamika

Kolejną korzyścią płynącą z platformy GA-C jest jej przydatność do zaprojektowania wysoce aerodynamicznego kształtu nadwozia poprzez takie działania, jak całkowita redukcja wysokości pojazdu oraz znaczne obniżenie wysokości maski.

Przyjęto pełne pokrycie podłogi, a stabilizatory aerodynamiczne zostały zainstalowane na uszczelce tylnego zderzaka oraz na zewnętrznych soczewkach grup tylnych lamp, aby poprawić stabilność prowadzenia.

Ulepszony Hałas, Wibracje i Szumy (NVH)

Bazując na wrodzonej cichości technologii hybrydowej Toyoty, nowa Toyota Corolla korzysta z wielu działań mających na celu minimalizację zarówno hałasu, jak i wibracji docierających do kabiny. Instalacja silnika została starannie zaprojektowana w celu zminimalizowania wibracji podczas uruchamiania i na wolnych obrotach. Zwiększenie prędkości obrotowej silnika na początku przyspieszania również zostało stłumione, aby osiągnąć bardziej liniowe dopasowanie między prędkościami silnika a pojazdu, a także zwiększyć cichość podczas przyspieszania.

Sama platforma GA-C przyczynia się do tłumienia wibracji transmisji. Poduszka kierownicy działa jako dynamiczny tłumik w celu stłumienia wibracji kierownicy, a nawet skrzynka narzędziowa działa jako dynamiczny tłumik, aby zredukować wibracje tylnej paneli podłogowej.

Szerokie zastosowanie materiałów pochłaniających dźwięk i izolujących w komorze silnika łączy się z trójwarstwowym wewnętrznym tłumikiem deski rozdzielczej w celu zminimalizowania przenikania hałasu silnika i skrzyni biegów do kabiny.

Zaadoptowano również integralny tłumik podłogowy, zwiększono uszczelnienie nadwozia w szczelinach między panelami, a materiał piankowy zainstalowano w wielu miejscach w konstrukcji nadwozia, aby zredukować penetrację hałasu wiatru i drogi do kabiny.

GAMA HYBRYDOWA

Rośnie zapotrzebowanie społeczeństwa na rozwiązania ekologiczne, co prowadzi do coraz bardziej rygorystycznych regulacji, szczególnie w dużych miastach europejskich. Łącząc jak najniższe emisje z możliwością jazdy na zasilaniu elektrycznym przez 50% dziennego dojazdu, hybrydowe napędy Toyoty oferują atrakcyjną propozycję.

Toyota zawsze szczyciła się słuchaniem swoich klientów i odpowiadaniem na uwagi, które otrzymuje. Po 20 latach przywództwa w dziedzinie hybryd i ponad 12 milionach sprzedanych egzemplarzy na całym świecie, w tym ponad dwóch milionach w Europie, firma zwróciła uwagę na opinie potencjalnych klientów, którzy pragną większej mocy podczas jazdy hybrydą.

Z tego powodu Toyota oferuje nowe modele Corolli Hatchback i Touring Sports z wyborem dwóch napędów hybrydowych; jeden oferujący wszystkie mocne strony systemu czwartej generacji hybryd, w tym poprawioną reakcję i liniowość, oraz tradycyjne korzyści z efektywności paliwowej i relaksującej jazdy, drugi oparty na tych mocnych stronach z większą mocą na żądanie, bezwysiłkowym przyspieszaniem i bardziej dynamicznymi, „fajnymi w prowadzeniu” cechami.

Oprócz hybrydowych napędów samoładujących, zarówno wersje Hatchback, jak i Touring Sports będą oferować klientom jeden konwencjonalny silnik – jednostkę 1.2 litra turbo.

Nowy Sedan będzie dostępny z wyborem hybrydowego napędu 1.8 litra o mocy 122 DIN hp lub ulepszonego silnika benzynowego o mocy 132 DIN hp i pojemności 1.6 litra, łączącego responsywność z efektywnością.

Ulepszony Hybrydowy Napęd 1.8 Litra

Czwarta generacja hybrydowego systemu samoładującego 1.8 litra rozwija moc 122 DIN hp/90 kW i moment obrotowy silnika wynoszący 142 Nm, z dodatkową mocą elektrycznego silnika o mocy 53 kW/600V, który rozwija maksymalny moment obrotowy 163 Nm już od zera obrotów.

Spełnia wszystkie wymagania, jakich klienci oczekują od hybrydowego napędu Toyoty – cicha, intuicyjna, responsywna i samowystarczalna technologia EV bez potrzeby ładowania przez gniazdko. Oferuje niskie koszty eksploatacji, doskonałą efektywność paliwową i niską emisję CO2, a także możliwość jazdy na zasilaniu elektrycznym do 50% na codziennych dojazdach.

Jego rozmiar i waga zostały zredukowane, aby zmieścić się w nowej platformie GA-C bez szkody dla mocy czy cichości, czterocylindrowy silnik 1,797 cm3, DOHC, cyklu Atkinsona korzysta z wielu działań mających na celu poprawę efektywności paliwowej, zwiększenie osiągów przyspieszenia oraz zmniejszenie hałasu w kabinie.

Efektywność paliwowa została poprawiona dzięki redukcji tarcia, wysokiemu przepływowi wiru oraz optymalnemu zarządzaniu ciepłem. Działania redukujące tarcie obejmują nowy kształt skórki tłoka oraz pokrycie żywicą części ślizgowych, zastosowanie przegrody wewnątrz obudowy chłodzenia w celu tłumienia deformacji cylindrów, stosowanie elementów napędu zaworowego o niskim tarciu oraz optymalizację łożysk korbowodu i połączeń.

Wysoki przepływ wiru osiągnięto dzięki kształtowi portu dolotowego i tłoka, co poprawia EGR (recyrkulację spalin) oraz poprawia proces spalania. Przekątna komora spalania wyrównana z kątem świecy zapłonowej poprawiła odporność na stukania i efektywność paliwową. Zawór systemu EGR został powiększony, aby zoptymalizować przepływ gazu, struktura rozdziału gazu w kolektorze dolotowym została optymalizowana, a efektywność wymiany ciepła w chłodnicy EGR została zwiększona.

Zarządzanie ciepłem zostało zoptymalizowane dzięki zastosowaniu elektrycznej pompy wody o niskim przepływie, podziałowi drogi chłodzenia na dwie – jedną dla silnika i drugą dla nagrzewnicy, zainstalowaniu zaworu zamykającego przepływ (FSV) między wylotem wody a chłodnicą EGR, aby zmniejszyć przepływ płynu chłodzącego podczas rozgrzewania silnika, wykorzystaniu cienkich, o długim zasięgu świec zapłonowych, kształtowi komory wodnej oraz promowaniu wysokiego przepływu wiru.

Osiągi przyspieszenia zostały zwiększone dzięki zastosowaniu świec zapłonowych o podwójnej iglicy w celu poprawy zapłonu oraz zastosowaniu prostokątnej cewki zapłonowej z dużą elastycznością kształtu, aby zmniejszyć rozmiar i pomieścić zwiększoną moc silnika hybrydowego.

Hałas w kabinie został zredukowany dzięki optymalizacji głównej obudowy silnika w celu osiągnięcia niskich wibracji i hałasu, zmienionej pozycji i kształtowi mocowania silnika, zastosowaniu pokrywy głowicy silnika z żywicy, która łączy znaczne zmniejszenie masy z doskonałą wydajnością NV (hałas i wibracje), oraz zmiany kształtu tłumika układu wydechowego.

System hybrydowy cechuje mniejszy, lżejszy transaksal, w którym zastosowano nową strukturę podwójnej osi dla silnika i generatora, osiągając niskotłumioną przekładnię o mniejszej szerokości. Ta struktura równoległej osi zwiększa prędkość obrotową silnika i zmniejsza jego rozmiar.

Przełożenie zostało zoptymalizowane, aby promować maksymalną efektywność paliwową i wydajność dynamiczną. Połączono to z polerowaniem powierzchni zębów, nowa struktura zębatki dodatkowo tłumi rezonans i hałas roboczy, czyniąc system napędu hybrydowego cichszym niż kiedykolwiek wcześniej.

Kalibracja systemu napędu hybrydowego została dalej udoskonalona. Większy moment obrotowy z silnika elektrycznego zapewnia bardziej liniowy wzrost obrotów przy przyspieszaniu. A zastosowanie nowego pakietu akumulatorów hybrydowych (Li-ion w Hatchback i Touring Sports, Ni-mH w Sedanie) promuje jeszcze lepszą efektywność paliwową.

Wyposażona w hybrydowy napęd 1.8 litra, dane wydajnościowe dla Hatchback, Touring Sports i Sedana wynoszą 0 do 100 km/h odpowiednio 10.9, 11.1 i 11.0 sekundy. Wszystkie trzy warianty osiągają maksymalną prędkość 180 km/h.

Zużycie paliwa zarówno dla Hatchback, jak i Touring Sports wynosi zaledwie 3.3 l/100 km, a emisje CO2 to tylko 76 g/km (WLTP: 101 g/km), podczas gdy zużycie paliwa Sedana to zaledwie 3.4 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą tylko 77 g/km (WLTP: 100 g/km).

Nowy Hybrydowy Napęd 2.0 Litry

Nowy system hybrydowy 2.0 litra rozwija moc 180 DIN hp/132 kW oraz moment obrotowy silnika wynoszący 190 Nm, także z dodatkowymi mocą akumulatora niklowo-metalowo-wodoru o mocy 80 kW/650V, który rozwija maksymalny moment obrotowy wynoszący 202 Nm od zera obrotów.

W pełni wykorzystując stabilność, prowadzenie oraz zwinność w nowo przyjętej platformie GA-C, oferuje kierowcom „energetyzującą jazdę” z większą mocą, tryb sportowy oraz 6-biegową skrzynię sekwencyjną Shiftmatic z paddles na kierownicy, co zapewnia bardziej dynamiczne i angażujące doświadczenie z jazdy.

Co więcej, nowy system hybrydowy 2.0 litra to unikalna propozycja w tym segmencie; żaden konwencjonalny napęd nie może zaoferować tej samej kombinacji wydajności i niskich emisji. A podjęto wiele działań, aby upewnić się, że dodatkowa moc łączy się ze zwiększoną efektywnością paliwową, niższymi emisjami i cichą pracą.

Grubość ściany zewnętrznej została zredukowana do 2.3 mm, a aluminiowy blok silnika odlewanego został zaprojektowany z myślą o minimalnej wadze i obniżonym środku ciężkości, co znacznie poprawia dynamiczne osiągi Corolli oraz angażujące cechy jazdy. Inne działania mające na celu redukcję wagi to cieńsza głowica cylindrów, lekka obudowa łańcucha rozrządu oraz lżejszy napęd zaworowy.

Wysoką prędkość spalania osiągnięto dzięki wysokiemu przepływowi wiru, wysoce wydajnemu portowi dolotowemu oraz długiemu skokowi, nowemu projektowi pompy olejowej oraz wielu działaniach redukujących tarcie, które są również stosowane w jednostce hybrydowej 1.8 litra, w połączeniu z wysokim współczynnikiem sprężania wynoszącym 14:1, co zwiększa efektywność paliwową.

Dalsze poprawy efektywności paliwowej, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,987 cm³ posiada ulepszony system Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentne sterowanie czasowaniem zaworów elektrycznych) po stronie dolotowej, w którym czasowanie zaworów kontrolowane jest przez silnik elektryczny, a nie poprzez ciśnienie oleju, co zwiększa moc i efektywność paliwową przy jednoczesnym obniżeniu emisji.

Jednocześnie zmniejszając emisję, katalizator w układzie wydechowym został umieszczony bliżej silnika, a kontrola rozgrzewania po uruchomieniu silnika została zoptymalizowana, aby uzyskać wczesne, lepsze oczyszczenie spalin.

Ponadto wał zrównoważony, zmieniona pozycja i kształt mocowania silnika, zmiany strukturalne w transaxle, polerowanie zębów przekładni, zastosowanie tłumika histerezy dodatniej/ujemnej, lekki łańcuch rozrządu oraz zmiany w silniku pompy wody łączą się, aby obniżyć hałas napędu do wyjątkowo niskiego poziomu.

Tak jak w przypadku systemu 1.8 litra, nowy napęd hybrydowy również cechuje się zmniejszeniem rozmiaru transaxle, jednostki sterującej, silnika i akumulatora niklowo-metalowo-wodoru.

Dodatkowo, maksymalna prędkość jazdy EV została zwiększona do ponad 115 km/h, a kontrola systemu została zmieniona, aby zabronić uruchamiania silnika bez operacji pedału gazu, nawet przed rozpoczęciem rozgrzewania silnika. Dzięki tym działaniom znacznie poprawia się efektywność paliwowa.

Napęd hybrydowy 2.0 litra zapewnia Hatchbackowi i Touring Sports przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 7.9 i 8.1 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 180 km/h.

Zużycie paliwa dla obu modeli wynosi zaledwie 3.7 l/100 km. Hatchback generuje emisję CO2 wynoszącą tylko 85 g/km (WLTP: 106 g/km), a Touring Sports tylko 84 g/km (WLTP: 106 g/km).

Silnik 1.2 Litra Turbo

Jedyna opcja silnika benzynowego w ofercie Hatchback oraz Touring Sports, czterocylindrowy, 16-zaworowy, DOHC, Dual VVT-iW, silnik 1,197 cm³ rozwija maksymalną moc 114 DIN hp/85 kW oraz maksymalny moment obrotowy 185 Nm.

Jednostka korzysta z turbosprężarki o pojedynczym wirniku z intercoolerem chłodzonym wodą oraz systemem Dual VVT-iW (inteligentne czasowanie zaworów szerokie). VVT-iW zawiera standardowe VVT-i na zaworach wydechowych i VVT-iW po stronie dolotowej. Ten ostatni zawiera mechanizm blokady wałka rozrządu w pozycji środkowej, który opóźnia ciągłe dostosowywanie czasowania zaworów.

Zwiększając płynność przyspieszenia podczas jazdy przy niskich prędkościach, maksymalna prędkość obrotowa silnika została podniesiona z 5,600 rpm do 6,200 rpm.

Wprowadzono liczne działania mające na celu redukcję tarcia w celu poprawy efektywności paliwowej. Obejmują one powłokę DLC (pokrycie podobne do diamentu) zastosowaną na zewnętrznej średnicy pierścieni kompresyjnych i olejowych, nową warstwę żywiczną na skórce tłoka oraz głównym wsparciu wału korbowego, a także optymalizację grubości i materiału paska ożebrowanego w celu redukcji oporu zginania i w ten sposób tarcia.

Silnik 1.2T jest dostępny z przekładnią CVT lub 6-biegową „Inteligentną Manualną Skrzynią Biegów (iMT)”.

Podobnie jak mistrz techniki pięty i palca, iMT automatycznie zwiększa obroty silnika podczas redukcji biegów, zapewniając płynne zmiany biegów i poprawiając zużycie sprzęgła i skrzyni biegów. System działa również podczas przyspieszania, aby poprawić komfort kierowcy i pasażerów poprzez zredukowanie wstrząsów sprzęgła. Zastosowanie iMT gwarantuje również płynny start, a ryzyko zgaśnięcia silnika jest minimalne.

Z wyposażeniem w iMT, Hatchback i Touring Sports przyspieszą od 0 do 100 km/h w czasie 9.3 i 9.6 sekundy, osiągając jednocześnie maksymalną prędkość 200 km/h. Zużycie paliwa dla obu wariantów wynosi zaledwie 5.2 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą tylko 119 g/km (WLTP: 132 g/km).

Przy współpracy z przekładnią CVT, przyspieszenie Hatchbacku i Touring Sports od 0 do 100 km/h wynosi 10.0 i 10.3 sekundy, osiągając tym samym maksymalną prędkość 195 km/h. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.2 l/100 km, a emisje CO2 wynoszą tylko 116 g/km (WLTP: 138 g/km) dla obu typów nadwozia.

Ulepszony Silnik 1.6 Litra Benzynowy

Wyłącznie w nowym Sedanie, ulepszony silnik Valvematic 1.6 litra rozwija 97 kW/132 DIN hp oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 159 Nm przy zaledwie 4,400 rpm.

Valvematic to dalszy rozwój wysoce udanego systemu Dual Variable Valve Timing-intelligent (Dual VVT-i) Toyoty. Wprowadza on zmienność podnoszenia i czasu pracy na zaworach dolotowych, co poprawia przepływ powietrza dolotowego oraz zarządzanie jego prędkością – a co za tym idzie – zarządzaniem procesem spalania, dostarczając 7% więcej mocy przy 8% niższym zużyciu paliwa, przy jednoczesnym zmniejszeniu emisji CO2. Przyjęcie systemu Valvematic jeszcze bardziej redukuje tarcie i straty pompowania przy niewielkich obciążeniach silnika, co dodatkowo obniża zużycie paliwa.

Efektywność Valvematic jest dodatkowo poprawiana dzięki zastosowaniu kolektora dolotowego o zmiennej długości. Działa on jak przyspieszacz przy niskich i średnich prędkościach silnika, maksymalizując prędkość powietrza dolotowego dla optymalnej skuteczności spalania. Przy wyższych prędkościach silnika kolektor jest w pełni otwarty. Pozwala to powietrzu podróżować skróconą trasą, maksymalizując ilość powietrza dostającego się do komory spalania, a tym samym moc silnika.

Po wyposażeniu w 6-biegową manualną skrzynię biegów, Sedan przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9.7 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 200 km/h. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 5.7 l/100 km, a emisje CO2 to tylko 130 g/km (WLTP: 139 g/km).

Skrzynia Multidrive S zapewnia Sedanowi czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h wynoszący 10.2 sekundy i maksymalną prędkość 190 km/h, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 5.5 l/100 km oraz emisjach CO2 wynoszących tylko 125 g/km (WLTP: 146 g/km).

STYL NADWOZIA

Filozofia TNGA wprowadza nowe, zdefiniowane wytyczne dotyczące rozmieszczenia różnych komponentów, co upraszcza projektowanie pojazdu w kluczowych obszarach. Wpływa to na elementy, które są w dużej mierze niewidoczne, więc projektanci nadal mieli swobodę nadania każdemu nowemu wariantowi Toyoty Corolli wyraźnie odrębnego i indywidualnego wyglądu, z niższym zawieszeniem i bardziej atrakcyjnymi proporcjami.

Dynamiczny kompaktowy Hatchback

Nowa Corolla Hatchback przyjmuje znacząco bardziej sportowy, dynamiczny i wyrazisty design z bardziej uderzającym przodem.

To dalsza ewolucja filozofii projektowania Toyoty Under Priority Catamaran i Keen Look. Pod zakrzywioną krawędzią spłaszczonej maski, wąska górna kratka zawiera nowe, w pełni LED grupy reflektorów z integralnymi światłami dziennymi (DRL).

Obwód dużej, trapezowej dolnej kratki wyraźnie wysuwa się do przodu. Jest mniej spiczasty i bardziej pionowy niż wcześniej, co skutkuje redukcją o 20 mm w przednim zwisie pojazdu.

Boki obwodu kratki tworzą charakterystyczny kształt kadłuba katamaranu na przednich rogach nowej Corolli, podkreślając wzrost szerokości pojazdu oraz jego szeroką, sportową postawę. Wzniesione krawędzie przedniego spoilera lokują nowe, LED światła przeciwmgielne. A siatka kratki ma nowy, bardziej artykułowany i wyrafinowany design.

W profilu elegancja [nowego Hatchbacka](https://www.toyota.pl) jest wzmocniona przez wybór czterech nowych wzorów kół, w tym 18-calowe koła ze stopów aluminium z wykończeniem maszynowym oraz dwa nowe projekty kół 17-calowych – jedno srebrne i jedno czarne z wykończeniem maszynowym.

Nowy tył pojazdu jest bardziej zaokrąglony niż poprzednio, wzmacniając wizualny związek między przodem a tyłem pojazdu. Klapa bagażnika jest wykonana z żywicy, aby umożliwić złożoność krzywizny projektowania oraz zaoszczędzić na wadze.

Zwiększenie kąta tylniej szyby o około 14 stopni oraz muskularny łuk nad tylnym nadkolem wzmacniają ogólny wygląd tylnej części pojazdu. Spojler dachu jest zintegrowany z klapą bagażnika, a antena w kształcie płetwy rekina jest standardowo montowana we wszystkich wersjach modelowych.

Tylne lampy w pełni LED mają wskaźniki świetlne umieszczone jak najbliżej krawędzi pojazdu, aby podkreślić szeroką, stabilną pozycję nowej Toyoty Corolli. A stylistyka tylnego zderzaka nawiązuje do przedniego designu Under Priority Catamaran; cienka dolna krawędź tu zawiera podwójne wstawki chromowane w wersji 2.0L Hybrid.

Całkowita długość nowego Hatchbacka zwiększyła się o 40 mm, co zostało całkowicie wchłonięte przez dłuższy rozstaw osi, co poprawia pozycję jazdy, wyższy poziom bezpieczeństwa i lepszy design. Przedni zwis został zredukowany o 20 mm, natomiast tylny zwis zwiększył się o tę samą wartość.

Całkowita wysokość Hatchbacka zmniejszyła się o około 25 mm, podczas gdy wysokość czoła wynosi 47 mm mniej. Efektem jest smuklejszy kształt oraz bardziej atrakcyjna, niższa maska, co zapewnia kierowcy lepszy widok do przodu oraz większą pewność za kierownicą.

Te redukcje wysokości, połączone z obniżeniem przednich i tylnych punktów biodrowych o 24 i 26 mm, odpowiednio, obniżają środek ciężkości Hatchbacka o 10 mm. Szerokość przedniego toru zwiększyła się o 6 mm, a tylnego o 30 mm. W połączeniu te działania przyczyniają się do większego komfortu, lepszej stabilności i poprawy prowadzenia.

Nowa Toyota Corolla Hatchback będzie dostępna w wyborze 11 kolorów nadwozia, z których cztery – Oxide Bronze, Flame Red, Platinum oraz Mocha Brown – są nowe.

Wyłącznie w segmencie, dynamiczny design Corolli Hatchback jest dodatkowo podkreślony przez gamę czterech opcjonalnych schematów dwukolorowych, które będą dostępne od momentu uruchomienia. Łączą one kolor nadwozia z metalicznym czarnym wykończeniem dachu, przednich i tylnych słupków oraz lusterek.

Wszechstronny Touring Sports dla Europy

Nowy Touring Sports, który ma typ nadwozia unikalny dla Europy, został zaprojektowany w Europie w nowo otwartym Centrum Projektowym w Zaventem, w Belgii. Dzięki przyjęciu TNGA nowa wersja kombi została rozwinięta równolegle z Hatchbackiem i Sedanem i w związku z tym stała się wyraźnie oddzielnym modelem.

Choć dzieli ten sam dynamiczny, charakterystyczny styl przodu i 25 mm redukcji całkowitej wysokości z nowym Hatchbackiem, każdy panel nowego Touring Sports od słupka B w stronę tyłu jest ekskluzywny dla tego modelu, nadając mu wyrafinowany, zmysłowy wygląd i opadający dach eleganckiego, ale jednocześnie mocnego shooting brake.

Ten sportowy profil jest wzmocniony przez wybór tych samych czterech nowych wzorów kół jak te oferowane w Hatchbacku, a także przez szerokie, wystające nadkola, których krawędzie zostały wygięte na zewnątrz, aby podkreślić szerszą postawę nowej Toyoty Corolli i niższy środek ciężkości.

Z tyłu temat projektu Touring Sports dzieli muskularne tylne ramiona Hatchbacka i szeroko rozstawione grupy lamp LED w pełni. Tylna szyba ma kąt nachylenia o 12 stopni większy niż w obecnej generacji.

W przeciwieństwie do hatchbacka, tablica rejestracyjna została przeniesiona wyżej, w panel klapy bagażnika, a stopień na progu klapy bagażnika został zmniejszony, aby uzyskać bardziej premium wygląd. Głębsza stylistyka tylnego zderzaka również nawiązuje do przedniego designu Under Priority Catamaran i mieści podwójny wydech w wersji 2.0L Hybrid.

Mimo że przednie i tylne zwisy zostały zredukowane, nowy Touring Sports jest o 55 mm dłuższy od modelu, który zastępuje. Co ważniejsze, ma o 100 mm dłuższy rozstaw osi wynoszący 2,700 mm, a odległość między przednimi a tylnymi siedzeniami zwiększyła się o 48 mm do 928 mm, co zapewnia najlepszą w klasie przestrzeń na nogi pasażerów z tyłu.

Touring Sports będzie dostępny w tej samej gamie 11 kolorów nadwozia co Touring Sports, a także skorzysta z tej samej gamy czterech opcjonalnych schematów kolorów w dwóch tonacjach.

Prestiżowy Sedan

Bazując na eleganckim i dynamicznym designie kompaktowego Hatchbacka oraz wszechstronnego Touring Sports, nowy Sedan korzysta z tej samej szerokiej i niskiej postawy charakterystycznej dla nowej platformy GA-C. Jednak jego indywidualność w rodzinie Corolli odzwierciedla bardziej prestiżowy design z nowym przodem i tyłem.

Z przodu filozofia projektowania Under Priority Catamaran Toyoty została jeszcze bardziej rozwinięta. Bardziej wyraźna, dwustopniowa realizacja krawędzi błotników flankuje mocno wysuniętą dolną kratkę, co jest wspólnym motywem nowej rodziny Corolli. Smukła górna kratka ma bardziej trójwymiarowy design i łączy się z wierzchołkiem ostro zaprojektowanych reflektorów, owinięta wokół rogów, aby podkreślić niski i mocno osadzony wygląd samochodu.

Tylna stylistyka naśladuje przednią realizację za pomocą dynamicznego kształtu zderzaka oraz odwróconego trapezoidalnego wzoru pokrywy bagażnika. Specyficzne dla sedana grupy lamp są połączone chromowaną ozdobą, co dodatkowo podkreśla szeroką postawę modelu.

Co więcej, unikalny sygnaturę przednich i tylnych świateł LED sprawia, że nowy Sedan Corolli jest natychmiast rozpoznawalny.

Jego całkowita długość zwiększyła się o 10 mm, nowy Sedan ma 5 mm redukcji w przednim zwisie oraz 15 mm zwiększenia w tylnym zwisie. Dzieli ten sam wydłużony rozstaw osi wynoszący 2,700 mm co Touring Sports.

Ogólna wysokość Sedana oraz powierzchnia klapy bagażnika zostały obniżone o 20 mm, a wysokość czołowa zmniejszona o 35 mm. W połączeniu z obniżeniem przednich i tylnych punktów biodrowych o 23 i 9 mm odpowiednio, te redukcje wysokości nadają nowemu Sedanowi niższy środek ciężkości.

Dzieląc te same cztery nowe opcje wzorów kół, co reszta nowej gamy modeli Toyoty Corolli, Sedan będzie dostępny w wyborze dziewięciu kolorów nadwozia, z których jeden – Celestite Grey Metallic – został unikalnie zaprojektowany dla nowego Sedana.

WYRAFINOWANE WNĘTRZE

Nowa gama modeli Corolli prezentuje całkowicie nowe wnętrze zaprojektowane w celu stworzenia przestronnej, nowoczesnej i spójnej atmosfery kabiny, w której nowe tekstury, kolory i wykończenia łączą się, aby oferować najwyższy poziom jakości wizualnej i dotykowej.

Kluczowym elementem poczucia przestronności wnętrza Corolli jest nowy projekt deski rozdzielczej, która jest o 24 mm cieńsza. Powstała redukcja wysokości górnej części panelu zmniejsza postrzeganą masę samego panelu i poprawia widoczność z przodu, jednocześnie umożliwiając obniżenie punktu biodrowego przednich siedzeń, co obniża środek ciężkości pojazdu i zapewnia bardziej angażującą pozycję za kierownicą.

Z kolei konsola centralna została poszerzona o 42 mm oraz podwyższona o 22 mm, aby poprawić ergonomikę przełączników i dźwigni biegów oraz również zwiększyć odczucie otaczającego kokpitu kierowcy. Jednocześnie wysokość podłokietnika konsoli centralnej została zoptymalizowana, a jego zakres przesuwania zwiększono o 20 mm dla większego komfortu pasażerów.

Doskonałość ergonomiczna obszaru kokpitu kierowcy jest dodatkowo wzmacniana przez nowy projekt kierownicy, który obejmuje ogrzewanie obręczy oraz zoptymalizowany układ przełączników. Szereg nowych przełączników i wskaźników dopełnia Interfejs Człowiek-Maszyna (HMI).

W pełni opisane w rozdziale Premium Comfort and Convenience, obejmuje to nową tablicę wskaźników kierowcy z nowym 7-calowym panelem 3D lub wyświetlaczem wieloinformacyjnym, nowym 10-calowym kolorowym wyświetlaczem head-up, nowym 8-calowym centralnym wyświetlaczem multimedialnym, elektroniczną ręczną skrzynią biegów, bezprzewodową ładowarką telefonu oraz auto-przyciemnianym lusterkiem wstecznym.

Zmodyfikowany projekt przednich siedzeń obejmuje zmiany zarówno w oparciach, jak i sprężynach siedzisk oraz optymalizację grubości poduszek z urethanu. W połączeniu te środki osiągają lepszą pozycję do jazdy z szerszym rozkładem ciśnienia dla zwiększenia komfortu i zredukowania zmęczenia przy długich podróżach.

Standardowe w wyższych wersjach Hatchbacka i Touring Sports, nowo opracowane przednie sportowe siedzenia mają cienkie i szerokie podpory na ramionach, które zachodzą na solidne, grube boczne poduszki, łącząc cienki design siedzenia z doskonałymi osiągami trzymania.

Komfort pasażerów z tyłu został zwiększony dzięki nowemu materiałowi siedziska, który równomierniej rozkłada wagę pasażerów na polu siedziska oraz dedykowanym wentylatorom powietrza z tyłu.

1.2L VVT-i 6MT FWD (114 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc83.8 Kw @ 5600 Rpm
114 Hp @ 5600 Rpm
112 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
185 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16 91V
Długość183.1 In (4651 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/60.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2877 Lbs (1305 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4079 Lbs (1850 Kg)

1.2L VVT-i CVT FWD (114 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1197 Cm3
Moc83.8 Kw @ 5600 Rpm
114 Hp @ 5600 Rpm
112 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy136 Lb-Ft @ 1500-4000 Rpm
185 Nm @ 1500-4000 Rpm
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna124 Mph (200 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16 91V
Długość183.1 In (4651 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/60.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2899 Lbs (1315 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4123 Lbs (1870 Kg)

1.8L VVT-i FWD (122 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1798 Cm3
Moc89.7 Kw @ 5200 Rpm
122 Hp @ 5200 Rpm
120 Bhp @ 5200 Rpm
Moment obrotowy105 Lb-Ft @ 3600 Rpm
142 Nm @ 3600 Rpm
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoHybrydowy
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówPlanetary Gear System
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16 91V
Długość183.1 In (4651 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/60.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika21.1 Cuft (597 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna2844 Lbs (1290 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4045 Lbs (1835 Kg)

2.0L VVT-i FWD (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1987 Cm3
Moc111.8 Kw @ 6000 Rpm
152 Hp @ 6000 Rpm
150 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy140 Lb-Ft @ 6000 Rpm
190 Nm @ 6000 Rpm
Moc silnika elektrycznego80.2 Kw (109 Hp)
Electrical Motor Torque149 Lb-Ft (202 Nm)
Całkowita maksymalna moc132.4 Kw (180 Hp)
Układ paliwowyElectronic Fuel Injection
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówPlanetary Gear System
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony205/55R16 91V
Długość183.1 In (4651 Mm)
Szerokość70.5 In (1791 Mm)
Wysokość56.5 In (1435 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)60.3/60.8 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika20.5 Cuft (580 L)
Aerodynamika (Cd)0.3
Masa własna3020 Lbs (1370 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4310 Lbs (1955 Kg)
Spalanie miasto61.9 Mpg Us (3.8 L/100Km)
Spalanie trasa69.2 Mpg Us (3.4 L/100Km)
Średnie spalanie63.6 Mpg Us (3.7 L/100Km)
Emisja CO284 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.