2019 VOLKSWAGEN Atlass Cross Sport

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2019 VOLKSWAGEN Atlass Cross Sport

Przejdź do galerii zdjęć2019 VOLKSWAGEN Atlass Cross Sport

VW Atlas to średniej wielkości SUV z trzema rzędami siedzeń, doskonały wybór dla rosnących rodzin. Dzięki sportowemu, opadającemu tyłowi, sprawia wrażenie mniejszego SUV-a, co jednak nie do końca jest prawdą.

W 2019 roku model dostępny jest w pięciu wersjach wyposażeniowych: SE, SE z technologią, SEL, SEL R-Line Black oraz SEL Premium R-Line. W porównaniu do standardowego Atlasu, nowy SUV-coupe ma bardziej dramatyczny design niż jego większy odpowiednik, a także nową osłonę silnika z trzema szczelinami, nowy wzór świateł, który rozszerza szerokość środkowego paska, jak w sportowych modelach VW, bardziej agresywny przedni zderzak oraz zmienioną maskę silnika.

Zewnętrze ma sportowy charakter, a wysokiej jakości design odzwierciedla wnętrze. Dobrze skonstruowana wysokość i szerokie, prostokątne drzwi ułatwiają wsiadanie i wysiadanie. Po wejściu do środka z pewnością zachwyci Cię przestronne wnętrze. Jeśli chodzi o wymiary, Honda Passport i Cross Sport są porównywalne, ale Atlas wydaje się bardziej przestronny, mimo nieco opadającego dachu.

Mnóstwo miejsca na siedzenia oraz regulacja kierownicy dostosowana do każdej pozycji do siedzenia. Widok na zewnątrz jest bardzo dobry we wszystkich kierunkach. Duże lusterka boczne zapewniają dobrą widoczność z tyłu. Tylna szyba jest mniejsza niż w standardowym Atlasie, ale nie wpływa to negatywnie na widoczność z tyłu.

Dla średniej wielkości SUV-a istotne jest również miejsce na bagaż. Dobrą wiadomością jest to, że przestrzeń ładunkowa za tylnymi siedzeniami wynosi 40,3 stopy sześcienne, co jest bardzo bliskie 41,2 stopy sześciennej Hondy Passport. Jednak brakuje przydatnych rozwiązań do mocowania toreb lub bagażu, więc ta szeroka i płaska powierzchnia może stać się kolejką górską dla Twoich zakupów.

Wysokość załadunku także jest dość wysoka. Siedzenia dzielące 60/40 leżą głównie płasko. Zwolnienia oparcia foteli są dostępne tylko z tylnej części, a nie z bagażnika.

Samochód dostępny jest z dwoma układami napędowymi, które mogą być opcjonalnie połączone z napędem na przednie lub wszystkie koła. Cross Sport jest wyposażony w silnik V6 o mocy 276 koni mechanicznych oraz podstawowy silnik turbo doładowany czterocylindrowy o mocy 235 koni.

Atlas Cross Sport z napędem na wszystkie koła osiąga 20 mpg w połączeniu w ruchu miejskim i na autostradzie, co czyni go bardziej paliwożernym niż większość konkurencyjnych modeli z silnikami V6. Jeśli wybierzesz turbo doładowany silnik czterocylindrowy w Atlasie, jego wydajność paliwowa także jest niższa w porównaniu z rywalami.

Czy warto? Atlas Cross Sport jest również nieco droższy niż wiele jego konkurentów. Hyundai Santa Fe i Subaru Outback oferują więcej funkcji z ulepszonymi silnikami w tej samej cenie, co Cross Sport.

Jakość materiałów mogłaby być lepsza, ale VW zyskuje dodatkowe punkty, oferując dwa lata/20 000 mil bezpłatnej obsługi serwisowej, co nie jest standardem w tej klasie. Gwarancja jest wystarczająco satysfakcjonująca, dając cztery lata/50 000 mil dla podstawowej i układu napędowego.

W porównaniu do przeładowanego stylizacjami Chevroleta Blazer, Atlas jest dobrym wyborem. Nie jest najbardziej zabawny w prowadzeniu, ale lepiej trzyma się drogi niż jakikolwiek inny model w tej klasie.

Volkswagen of America, Inc. zaprezentował całkowicie nowy model Atlas Cross Sport 2020 w nowoczesnej fabryce firmy w Chattanooga, TN. Samochód to pięcioosobowy SUV średniej wielkości, który wyróżnia się dramatycznym, coupe-podobnym designem oraz zaawansowanymi systemami łączności i wspomagania kierowcy.

Cross Sport to pierwszy efekt strategii Volkswagena, która zakłada podwojenie obecności w największych segmentach SUV, a plan ten zostanie powtórzony w segmencie SUV-ów kompaktowych z pojazdem, który dołączy do oferty poniżej modelu Tiguan.

„Budując na sukcesie modelu Atlas, który jest siedmioosobowym SUV-em średniej wielkości, dostrzegamy możliwość stworzenia pięcioosobowego pojazdu, który oferuje jeszcze więcej stylu i niemal tyle samo przestrzeni wewnętrznej,” powiedział Scott Keogh, dyrektor generalny Volkswagen Group of America. „Z niecierpliwością czekamy na wejście w ten rozwijający się segment z Volkswagenem Atlas Cross Sport, który oferuje doskonałą technologię Volkswagen, funkcje wsparcia kierowcy, styl i wartość.”

Ogólnie rzecz biorąc, Cross Sport jest o 2.8 cala krótszy niż obecny model Atlas i o 2.3 cala niższy. Ma 78.3 cala szerokości i jeździ na tej samej podstawie kół o długości 117.3 cala, co zapewnia dużą przestrzeń wewnętrzną. Cross Sport ma imponujące 111.8 stóp sześciennych przestrzeni dla pasażerów, z 40.3 stóp sześciennych przestrzeni bagażowej za drugim rzędem siedzeń oraz 77.8 stóp sześciennych przy złożonym drugim rzędzie.

Z zewnątrz VW Atlas Cross Sport ma charakterystyczny styl, który opiera się na podstawach modelu Atlas, ale wznosi go na nowy poziom. Z przodu, Cross Sport wyposażony jest w elegancką, chromowaną kratę z trzema poziomymi paskami i nowym, wyróżniającym się podpisem świetlnym, który rozciąga się wzdłuż szerokości środkowego paska. Agresywny nowy zderzak przedni i subtelnie wymodelowana maska dopełniają front pojazdu, który wygląda zaskakująco blisko oszałamiającego konceptu zaprezentowanego na Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2018 roku.

Profil Cross Sport jest bardziej sportowy niż model Atlas, z stromo nachyloną tylną osią i pokrywą bagażnika. Nowe światła i wymodelowany zderzak tylny nadają tylnej części pojazdu wyraźną obecność, podczas gdy chromowe akcenty na dolnych bokach nadwozia, zderzaku tylnym i oknach wzmacniają indywidualny wygląd projektu. Wersje R-Line® mają jeszcze bardziej wyraziste zderzaki z chromowanymi i fortepianowo czarnymi akcentami wokół dolnych wlotów powietrza, a także dostępne 21-calowe koła ze stopów aluminium.

Wewnątrz, Cross Sport otrzymuje ulepszenia w porównaniu do istniejącego modelu Atlas. Jest nowa kierownica, z bardziej intuicyjnymi kontrolerami, dostępne akcenty przeszycia na wkładkach drzwi i siedzeniach oraz nowe funkcje technologiczne, w tym opcjonalne bezprzewodowe ładowanie telefonu. Dostępne luksusowe funkcje obejmują podgrzewane tylne siedzenia i kierownicę, a także wentylowane siedzenia z przodu, tylne osłony przeciwsłoneczne oraz system audio Fender® Premium z 12 głośnikami. Konfigurowany wyświetlacz instrumentów Volkswagen Digital Cockpit dostępny jest w wersji SEL oraz SEL Premium. Oprócz oferowania ogromnej ilości miejsca na bagaż, Atlas ma imponujące 40.4 cala przestrzeni na nogi dla pasażerów tylnych.

Pakiet funkcji łączności Volkswagen Car-Net® został uaktualniony na rok modelowy 2020, z nową aplikacją mobilną, długą listą usług bez dodatkowych opłat przez pięć lat oraz nowymi opcjami subskrypcyjnymi. Na przykład, Car-Net Remote Access daje właścicielom możliwość interakcji z ich pojazdem z daleka za pomocą aplikacji mobilnej. Usługa ta jest oferowana bez dodatkowych opłat przez pięć lat od daty zakupu pojazdu. Funkcje obejmują zdalne uruchamianie i zatrzymywanie (jeśli jest dostępne), zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi, zdalne klaksonowanie i miganie światłami, ostatnią lokalizację parkowania oraz zdalny wyświetlacz statusu pojazdu, który dostarcza informacji o poziomie paliwa, przebiegu oraz stanie drzwi i okien.

Właściciele Volkswagena z fabrycznie zamontowaną nawigacją mogą przesyłać lokalizacje lub punkty zainteresowania bezpośrednio do swojego samochodu z aplikacji, co pozwala zaoszczędzić czas. Jeszcze w tym roku właściciele będą mogli połączyć swoje konto VW Car-Net z kompatybilnymi urządzeniami inteligentnego domu, aby przesyłać polecenia głosowe do swojego pojazdu, aby sprawdzić poziom paliwa lub zdalnie uruchomić silnik.

Car-Net Hotspot pozwala pasażerom na dostęp do internetu z wykorzystaniem do czterech jednocześnie podłączonych urządzeń, w tym tabletów, smartfonów, laptopów, urządzeń do gier i innych – wszystko z prędkością 4G LTE.

Volkswagen Atlas Cross Sport jest dostępny z zestawem zaawansowanych funkcji wspomagania kierowcy. Podstawowy model S ma standardowe systemy ostrzegania o kolizji z autonomicznym hamowaniem (Front Assist), monitorowanie martwego pola oraz ostrzeżenie o ruchu z tyłu. W wyższych wersjach, takie jak adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go oraz system parkowania, stają się standardem.

Dla tego modelu dostępne są dwie nowe funkcje wspomagania kierowcy:

Asystent w korku (TJA): System ten wykorzystuje przednią kamerę i radar do pomocy w utrzymaniu odległości od pojazdu znajdującego się przed nim oraz pomaga utrzymać Atlas Cross Sport na swoim pasie. Może działać w prędkościach od 0 do 37 mph i może zatrzymać pojazd, gdy wymaga tego sytuacja na drodze. Jeśli ruch zacznie się ponownie w ciągu trzech sekund, system uruchomi pojazd w ruchu. Jeśli zatrzymanie trwa dłużej niż trzy sekundy, kierowca może ponownie uruchomić pojazd, naciskając pedał gazu lub przycisk „Wznów” na kierownicy. Adaptacyjny tempomat i system utrzymywania pasa muszą być aktywne, aby system działał.

Dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych: Dla modeli Atlas Cross Sport z fabrycznie zainstalowanymi systemami nawigacyjnymi, system ten wyświetli ograniczenia prędkości, strefy bez wyprzedzania, strefy szkolne oraz roboty drogowe na ekranie nawigacji i panelu instrumentów, gdy zostaną wykryte przez przednią kamerę i dane systemu nawigacji. System może wyświetlać kilka znaków jednocześnie, gdy jest to odpowiednie.

VW Atlas Cross Sport będzie dostępny z dwoma układami napędowymi: 276-konny silnik V6 oraz 235-konny silnik czterocylindrowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem TSI®. Oba silniki są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i są dostępne z systemem napędu na wszystkie koła Volkswagen 4Motion®. Silnik V6 ma maksymalną wartość uciągu wynoszącą 5000 funtów, gdy jest wyposażony w pakiet holowniczy V6.

Będą dostępne osiem poziomów wyposażenia: S, SE, SE z technologią, SE z technologią R-Line, SEL, SEL R-Line, SEL Premium oraz SEL Premium R-Line. Więcej szczegółów i ceny zostaną ogłoszone przed wprowadzeniem do sprzedaży wiosną 2020 roku.

2.0L 4MOTION 8AT AWD (235 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc172.8 Kw @ 4500 Rpm
235 Hp @ 4500 Rpm
232 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1600 Rpm
350 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.6 Galony (70.4 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/60 R18
Długość195.5 In (4966 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość67.8 In (1722 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.6 In (1
Rozstaw osi117.3 In (2979 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika40.3 Cuft (1141 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna9453 Lbs (4288 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita12491 Lbs (5666 Kg)
Spalanie miasto18 Mpg Us (13.1 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie20 Mpg Us (11.8 L/100Km)

2.0L 8AT (235 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc172.8 Kw @ 4500 Rpm
235 Hp @ 4500 Rpm
232 Bhp @ 4500 Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ 1600 Rpm
350 Nm @ 1600 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.6 Galony (70.4 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony245/60 R18
Długość195.5 In (4966 Mm)
Szerokość78.4 In (1991 Mm)
Wysokość67.8 In (1722 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67/67.6 In (1
Rozstaw osi117.3 In (2979 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika40.3 Cuft (1141 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna9046 Lbs (4103 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita12053 Lbs (5467 Kg)
Spalanie miasto21 Mpg Us (11.2 L/100Km)
Spalanie trasa24 Mpg Us (9.8 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.6L V6 4MOTION 8AT AWD (276 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc203 Kw @ 6200 Rpm
276 Hp @ 6200 Rpm
272 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2750 Rpm
361 Nm @ 2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.6 Galony (70.4 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/50 R20
Długość198 In (5029 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość69.8 In (1773 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.2/67.8 In (1
Rozstaw osi117.3 In (2979 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika1.4 Cuft (40 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna9725 Lbs (4411 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita12831 Lbs (5820 Kg)
Spalanie miasto16 Mpg Us (14.7 L/100Km)
Spalanie trasa22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

3.6L V6 8AT (276 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3597 Cm3
Moc203 Kw @ 6200 Rpm
276 Hp @ 6200 Rpm
272 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy266 Lb-Ft @ 2750 Rpm
361 Nm @ 2750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.6 Galony (70.4 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/50 R20
Długość198 In (5029 Mm)
Szerokość78.3 In (1989 Mm)
Wysokość69.8 In (1773 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.2/67.8 In (1
Rozstaw osi117.3 In (2979 Mm)
Prześwit8 In (203 Mm)
Pojemność bagażnika1.4 Cuft (40 L)
Aerodynamika (Cd)0.34
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna9317 Lbs (4226 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita12346 Lbs (5600 Kg)
Spalanie miasto17 Mpg Us (13.8 L/100Km)
Spalanie trasa23 Mpg Us (10.2 L/100Km)
Średnie spalanie19 Mpg Us (12.4 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.