2020 Audi A4 8W

Audi wprowadziło piątą generację modelu A4, znaną również jako 8W w terminologii producenta, w 2015 roku, aktualizując go raz w 2018 roku i po raz drugi na rok modelowy 2020.

Niemiecki producent samochodów zazwyczaj nie wprowadzał tak wielu zmian w obrębie jednej generacji swoich modeli. Zwykle wykonywał tylko jedną modernizację po czterech latach od początkowego wprowadzenia na rynek. Jednak A4 był wyjątkiem, więc w przeciwieństwie do aktualizacji z 2018 roku, odświeżenie z 2019 roku na model 2020 było znaczące.

Na przedniej części auta znajdował się nowy zestaw standardowych reflektorów LED z dziennymi światłami, które miały sześć wyraźnych bloków LED w każdym reflektorze. Oprócz tego, osłona chłodnicy w kształcie jednego ramy była szersza i niższa. Dzięki temu Audi mogło również przeprojektować dolną część zderzaka, zwiększając powierzchnię dolnego wlotu powietrza i tym samym zmniejszając opór powietrza. Z boku, model A4 z 2020 roku miał nowe tylne drzwi z rzeźbioną linią, która kontynuowała się na górnej stronie błotników. Na koniec, z tyłu znalazł się nowy design lamp tylnych, z poziomymi światłami cofania, a całość nawiązywała do stylizacji reflektorów.

Wnętrze auta zyskało na znaczeniu dzięki nowemu ekranowi dotykowemu dla systemu MMI (infotainment Audi), który znajdował się na górze deski rozdzielczej, pochylony w kierunku kierowcy. Jego wysoce rozdzielczy wyświetlacz TFT zapewniał dźwiękowe powiadomienia i miał wyższą rozdzielczość w porównaniu do ekranu z wcześniejszych wersji A4 8W. Co więcej, dzięki nowemu systemowi, producent mógł usunąć tradycyjne przyciski z konsoli centralnej. Klienci mogli zamówić auto z jednym z trzech zestawów wskaźników: częściowo analogowym/częściowo cyfrowym, wirtualnym kokpitem Audi oraz wyświetlaczem przeziernym.

W zakresie układu napędowego, Audi wprowadziło technologię MHEV w całej gamie A4, co przyczyniło się do zmniejszenia zużycia paliwa. W zależności od silnika i opcji, klienci mogli otrzymać siedmiobiegową skrzynię S-Tronic (z podwójnym sprzęgłem), ośmiobiegową automatyczną lub sześciobiegową manualną, z napędem na przednie lub wszystkie koła (quattro).

 Model A4 stanowi sedno marki – po czterech latach intensywnego rozwoju, Audi uczyniło ten udany model średniej wielkości jeszcze bardziej zwinny i sportowy. Jego nadwozie zostało wkomponowane w nową język projektowania marki; duży wyświetlacz dotykowy MMI oferuje doświadczenie obsługi, które klienci znają z ich smartfonów. Wiele opcji silnikowych ma teraz systemy mild-hybrid (MHEV) – efektywność i komfort korzystają z tej szerokiej elektryfikacji. Dotyczy to również modelu Audi S4 TDI, który po raz pierwszy ma pod maską silnik V6 TDI, 48-woltowy główny system elektryczny oraz elektryczny kompresor zasilany prądem (EPC), co jeszcze bardziej zwiększa dynamikę przyspieszenia. Ta kombinacja mocy, momentu obrotowego i efektywności czyni go unikalnym w swoim segmencie.

Sportowy wygląd: design zewnętrzny

Model średniej wielkości wygląda jeszcze bardziej dynamicznie i elegancko dzięki sportowym akcentom w designie. Kratka Singleframe jest teraz szersza i płaskie; poziome linie podkreślają szerokość z przodu i z tyłu. Bok pojazdu definiują charakterystyczne mięśnie nad nadkolami oraz niżej umieszczona linia barkowa. Tworzą one mocne kontury nad kołami i uwydatniają geny quattro.

Reflektory LED są teraz standardem w Audi A4; reflektory z wyższej półki oferują technologię Matrix LED z automatycznym włączaniem świateł drogowych. Koncepcja linii wyposażeniowych jest również nowa: podstawowa, zaawansowana i linia S są teraz dostępne dla nadwozia, nie wspominając o niezależnym wyglądzie modeli S i A4 allroad quattro. Klienci mogą wybierać spośród 12 kolorów lakieru, w tym nowego koloru terra gray.

2020 Audi A4

W spokojnie stylizowanym wnętrzu Audi A4 poziome linie również tworzą całościowe wrażenie. W centrum deski rozdzielczej, lekko pochylony w kierunku kierowcy, znajduje się duży wyświetlacz dotykowy MMI, centrum sterowania nowym systemem operacyjnym. Nowe pakiety wnętrza: selekcja designu i wnętrze w linii S mogą być swobodnie łączone z liniami zewnętrznymi i oferują liczne kolory oraz materiały. Pakiet podświetlenia konturu/ambientalnego dodaje akcenty do wnętrza w ciemności.

Rewolucyjna łączność

Dzięki nowemu systemowi MMI, znakomicie połączone Audi A4 oferuje doświadczenie użytkownika przypominające współczesny smartfon. Wyświetlacz dotykowy MMI z akustycznym sprzężeniem zwrotnym zastępuje funkcje poprzedniego sterowania obrotowego/przyciskowego na konsoli centralnej. Wysokiej rozdzielczości wyświetlacz TFT ma 10,1 cala. Jego grafika jest celowo czysta i uproszczona; struktura menu z ciasnymi hierarchiami jest dostosowana do oczekiwań użytkowników i ułatwia obsługę. MMI search opiera się na swobodnym wprowadzaniu tekstu i szybko zwraca wyniki. Naturalne sterowanie głosowe, kolejna funkcja nowego systemu, rozumie wiele zwrotów używanych w codziennej mowie.

Nawigacja w Audi A4 jest teraz jeszcze bardziej wszechstronna i przyjazna dla użytkownika. Portfolio Audi connect i Audi connect plus obejmuje wiele usług online, takich jak usługi Car-to-X, które wykorzystują inteligencję roju floty Audi. Oprócz informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, oraz usługi parkowania na ulicy, nowością w ofercie są informacje o sygnalizacji świetlnej. Dzięki połączeniu z miejską infrastrukturą, samochód otrzymuje informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej za pośrednictwem serwera, co pozwala kierowcy dostosować prędkość do następnej zielonej sygnalizacji. Zespół wskaźników wyświetla osobiste zalecenie prędkości oraz pozostały czas do następnej zielonej sygnalizacji, kiedy tylko kierowca czeka na czerwonym świetle. System wspiera przewidujący, efektywny styl jazdy oraz utrzymuje stały przepływ ruchu. Funkcja ta jest częścią pakietu Audi connect i jest wprowadzana stopniowo w wybranych europejskich miastach.

Usługi Audi connect w zakresie wezwania pomocy i serwisu są standardem; darmowa aplikacja myAudi łączy smartfon klienta z samochodem. Opcja klucza Audi connect pozwala klientowi na zamek/odblokowanie pojazdu oraz uruchomienie silnika za pomocą kompatybilnego smartfona z systemem Android. Personalizacja, kolejna funkcja cyfrowa, pozwala do 14 użytkownikom myAudi przechować preferowane ustawienia w indywidualnych profilach.

Pionierskie funkcje na żądanie stanowią część wielu innowacji, które towarzyszą premierze Audi A4. Pozwalają one klientom na elastyczne dodawanie trzech funkcji infotainment przez aplikację myAudi, nawet po zakupie pojazdu. W Niemczech są to MMI plus, cyfrowe radio DAB+ oraz interfejs smartfona Audi. Istnieje możliwość wyboru różnych okresów.

Jeśli klienci chcą najpierw poznać funkcję, zanim podejmą decyzję, mogą zarezerwować jednostkową, miesięczną fazę testową. Klienci mogą przedłużyć rezerwację nawet w trakcie tej fazy, na kolejny miesiąc, rok lub na stałe. Jeśli zdecydują się nie przedłużać terminu, rezerwacja wygasa automatycznie i bez potrzeby aktywnego rozwiązania umowy na koniec terminu.

Nowe MMI ma nowe urządzenie główne. Trzecia generacja modułowej platformy infotainment MIB 3 zapewnia fenomenalną moc obliczeniową. Współpracuje z nową, przestrzennie oddzieloną skrzynką komunikacyjną, która łączy wszystkie zadania związane z łącznością – takie jak telefonia czy usługi Audi connect – i zawiera punkt dostępu Wi-Fi. Opcjonalne moduły sprzętowe obejmują Audi phone box oraz system audio Bang & Olufsen 3D Premium Sound System z przodu.

Dostępne są trzy warianty zespołu wskaźników: dwa częściowo analogowe systemy informacji dla kierowcy oraz – w połączeniu z MMI plus – w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Kierowca może obsługiwać wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala z pełną rozdzielczością HD za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy z możliwością wyboru trzech widoków. Wyświetlacz przezierny projektuje ważne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

Modele A4 są dostępne z wieloma systemami wspomagania kierowcy. Opcjonalne systemy są zgrupowane w pakiety „Tour”, „City” i „Park”. Ważnym systemem w pakiecie „Tour” jest adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go do automatycznej kontroli odległości. W połączeniu z przewidującym asystentem efektywności może on przewidująco hamować i przyspieszać A4, nawet gdy nie ma pojazdu przed nim. W tym celu analizuje komunikaty Car-to-X, dane nawigacyjne i znaki drogowe.

Szeroko zakrojona elektryfikacja: system napędowy

Audi wprowadzi model A4 na rynek w Europie z sześcioma turbodoładowanymi silnikami. Ich moc wynosi od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM) – od Audi A4 35 TFSI do Audi S4 TDI. Wszystkie silniki – niezależnie czy są to czterocylindrowe jednostki diesla, V6 TDI czy czterocylindrowe TFSI – spełniają limity normy emisji Euro 6d-temp.

Na wprowadzenie na rynek trzy warianty silników będą miały system mild-hybrid (MHEV) oparty na 12 woltach, który zmniejsza zużycie paliwa, poprawiając komfort. Ta szeroko zakrojona elektryfikacja ma istotne znaczenie dla osiągnięcia celów dotyczących zużycia paliwa floty. W codziennym użytkowaniu system MHEV zmniejsza zużycie paliwa o nawet 0,3 litra na 100 kilometrów według indywidualnych pomiarów Audi.

Bez względu na to, czy to manualna skrzynia biegów, siedmiobiegowa S tronic czy ośmiobiegowa tiptronic, czy napęd na przednie koła, czy quattro – każdy z sześciu wariantów silnika zapewnia dostosowane do potrzeb przeniesienie mocy. Wszystkie modele A4 zjeżdżają z linii produkcyjnej jako standard z automatyczną skrzynią biegów.

Sportowo zharmonizowane: zawieszenie

Sportowo zbalansowane zawieszenie idealnie harmonizuje z charakterem Audi A4. Klienci mogą wybierać między standardowym ustawieniem a sportowym zawieszeniem. Są również dostępne dwa adaptacyjne zawieszenia. Jedną z opcji jest komfortowe zawieszenie z kontrolą amortyzacji, które obniża wysokość zawieszenia o 10 milimetrów (0,4 cala) i zapewnia doskonały komfort jazdy. Drugą jest sportowe zawieszenie, z lub bez kontroli amortyzacji, które jest obniżone o 23 milimetry (0,9 cala). Dzięki jeszcze bardziej dynamicznemu podstawowemu ustawieniu podkreśla sportowy charakter, zachowując komfort. Oba kontrolowane zawieszenia są zintegrowane z systemem Audi drive select. To samo dotyczy układu kierowniczego, z dynamicznym wspomaganiem, automatyczną skrzynią biegów i zaworem przepustnicy dostępnymi jako opcja dla klientów. Audi drive select pozwala kierowcy określić, które z do pięciu profili te systemy mają wykorzystywać.

Moc diesla: Audi S4 TDI

Oba modele S rodziny A4 – Audi S4 Sedan TDI i S4 Avant TDI – są teraz wyposażone w silnik diesla V6 jako źródło mocy. Silnik 3.0 TDI łączy duży moment obrotowy, płynność pracy i długi zasięg oraz oferuje moc do 255 kW (347 KM) oraz maksymalny moment obrotowy 700 Nm (516,3 lb-ft). Przyspiesza S4 Sedan TDI z 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy, zmierzając do maksymalnej prędkości elektronicznie ograniczonej do 250 km/h (155,3 mph). Ta kombinacja mocy, momentu obrotowego i efektywności czyni Audi S4 TDI unikalnym w swoim segmencie.

Elektryczny kompresor zapewnia mocne osiągi przy ruszaniu i niemal bezszwowy przyrost mocy podczas przyspieszania. W ten sposób eliminuje wszelkie opóźnienie turbodoładowania, zapewniając natychmiastową reakcję we wszystkich sytuacjach jazdy. Elektryczny kompresor jest zintegrowany z nowym 48-woltowym głównym systemem elektrycznym, który również zawiera system mild-hybrid. To zapewnia jeszcze większy potencjał efektywności niż system MHEV w 12-woltowym systemie elektrycznym w modelach A4. W S4 TDI to kolejny etap rozwoju, w którym technologia mild-hybrid zostanie wdrożona na bazie 48 woltów. 12-woltowy podrzędny system elektryczny jest połączony z 48-woltowym głównym systemem elektrycznym za pośrednictwem mocnego konwertera DC/DC. Po raz pierwszy w S4 TDI zastosowano mocny rozrusznik alternatorowy 48-woltowy jako serce systemu mild-hybrid z maksymalną mocą odzyskiwania wynoszącą do 8 kW podczas hamowania.

Kompaktowa, chłodzona powietrzem bateria litowo-jonowa o pojemności 0,5 kWh, umieszczona pod podłogą bagażnika, działa jako centrum zarządzania energią. System mild-hybrid w modelach S ma potencjał redukcji zużycia paliwa klienta o nawet 0,4 litra na 100 kilometrów.

Ośmiobiegowy tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro tworzą układ napędowy. W razie potrzeby dostępna jest opcjonalna sportowa różnicówka, która aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami. W ten sposób więcej mocy można skierować specjalnie na koło po zewnętrznej stronie zakrętu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co zapobiega tendencji do podsterowności. Sportowe zawieszenie S jest standardem. Dzięki specyficznemu dla S ustawieniu zapewnia sportowy wrażenia z jazdy. Może być jeszcze bardziej wzmocnione przez opcjonalne sportowe zawieszenie S z kontrolą amortyzacji. W środku i na zewnątrz, wiele detali designu wskazuje na wyjątkową pozycję modeli S – od końcówek wydechu po tryb S na wyświetlaczu opcjonalnego Audi virtual cockpit.

Perfekcyjne do jazdy po drogach i w terenie: Audi A4 allroad quattro

Dzięki napędowi na cztery koła quattro i prześwitowi podniesionemu o 35 milimetrów (1,4 cala), Audi A4 allroad quattro łączy doskonały komfort jazdy z dobrymi właściwościami terenowymi. Z opcjonalnym zawieszeniem specyficznym dla allroad z kontrolą amortyzacji, komfort i dynamika mogą być jeszcze bardziej podkreślone. Różni się od A4 Avant szczegółami, takimi jak osłona podwozia czy wykończenie nadkoli, a także większymi o 12 milimetrów (0,5 cala) kołami i szerszym rozstawem – sześć milimetrów (0,2 cala) szerszym z przodu i jedenaście milimetrów (0,4 cala) szerszym z tyłu.

Automatyczne skrzynie biegów są standardem w Audi A4 allroad quattro, a zawieszenie z kontrolą amortyzacji stanowi alternatywę dla standardowego zawieszenia. Jak w A4 Avant, bagażnik ma pojemność 495 litrów (17,5 cu ft) – zwiększa się do 1,495 litrów (52,8 cu ft) przy złożonych tylnych siedzeniach i załadunku do dachu. Tylna klapa i pokrywa bagażnika są elektrycznie sterowane standardowo. Dzięki dodatkowym trybom offroad w systemie dynamicznego prowadzenia Audi drive select, kierowca może wybierać spośród sześciu profili w A4 allroad quattro.

Dla bardziej spontanicznych nabywców: model Audi A4 edition one

Z okazji wprowadzenia na rynek, marka z czterema pierścieniami prezentuje model A4 w wersji „edition one”. Jest dostępny jako Sedan lub Avant w trzech wersjach silnikowych – 2.0 TFSI o mocy 180 kW (245 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 170 kW (231 KM). Design zewnętrzny bazuje na linii S, uzupełniony o wyraziste elementy, takie jak czarny pakiet stylizacyjny. Wnętrze oferuje wybór między selekcją designu a wnętrzem w linii S.

Cena i wprowadzenie na rynek w Europie

Modele Audi A4 oraz modele S4 z silnikiem TDI i sportowym nowym wyglądem będą dostępne do zamówienia w Europie od maja 2019 roku. Audi A4 allroad quattro będzie dostępne na początku lata, a oba modele trafią do salonów w jesieni 2019 roku. W Niemczech cena bazowa Audi A4 Sedan 35 TFSI o mocy 110 kW (150 KM) i S tronic wynosi 35,900 euro. Klienci będą mogli zamówić S4 Sedan TDI, zaczynając od 62,600 euro. Standardowo dostępne są popularne opcje z Audi A4 Sedan o wartości około 6,400 euro w porównaniu z A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic o mocy 170 kW (231 KM). Należą do nich reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami, sportowe zawieszenie S z napiętym ustawieniem i tłumieniem, koła 18-calowe, sportowe fotele z przodu z regulacją elektryczną pokryte mikro włóknem oraz wytłoczonym logo S, a także sportowo wyprofilowane zderzaki. Klienci mogą również zamówić Audi A4 edition one, specjalną edycję zaczynającą od 53,300 euro.

Audi oferuje S4 oraz S4 Avant z silnikiem 3.0 TFSI na rynkach poza Europą. Silnik z turbodoładowaniem bezpośrednim ma moc 260 kW (354 KM) i generuje wysoki moment obrotowy wynoszący 500 Nm (368,8 lb-ft) w przedziale od 1,370 do 4,500 obr./min. Silnik V6 przyspiesza S4 Sedan TFSI z 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,7 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną maksymalną prędkość 250 km/h (155,3 mph). Standardowe przyspieszenie trwa o dwie dziesiąte sekundy dłużej w modelu S4 Avant TFSI.

Design

„Potężna obecność najnowszych modeli A4 reprezentuje nowy język designu Audi, który po raz pierwszy zaprezentowaliśmy dwa lata temu w flagowcu Audi, modelu A8,” powiedział szef designu Audi, Marc Lichte. „Dzięki sportowemu ulepszeniu, A4 zyskuje na dynamice i wyrafinowaniu od podstaw.”

Model średniej wielkości nieznacznie urósł we wszystkich wersjach nadwozia. Długość Audi A4 zarówno w wersji Sedan, jak i Avant wzrosła o 24 milimetry (0,9 cala) do 4,762 milimetrów (15,6 ft), podczas gdy szerokość wzrosła o 5 milimetrów (0,2 cala) do 1,847 milimetrów (6,1 ft). Rozstaw osi pozostaje niezmieniony i wynosi 2,820 milimetrów (9,3 ft), podczas gdy wysokość pojazdu również pozostaje taka sama – wynosi 1,431 milimetrów (4,7 ft) dla Sedana i 1,460 milimetrów (4,8 ft) dla Avanta.

Sportowiej i bardziej napięty: design zewnętrzny

Niemal każda część blachy na zewnętrznej skórze Audi A4 została zmieniona. Przód prezentuje się sportowo i szeroko. To przede wszystkim zasługa przeprojektowanej, płaskiej, szerszej kratki Singleframe z rzeźbionymi poprzeczkami. Pod reflektorami – które również są nowe i nie mają już ząbkowanych dolnych krawędzi – znajdują się duże, pentagonalne wloty powietrza, które zwężają się do ostrego punktu. Są one w górnej części otoczone wyrazistym konturem, co sprawia, że wyglądają jak oddzielne bryły geometryczne.

Linia boczna płynnie nawiązuje do większych modeli z czterema pierścieniami. Linia barkowa zaczyna się w rogu reflektora i początkowo biegnie razem z krawędzią maski. Znika na poziomie lusterka zewnętrznego. Zaczyna się ponownie w okolicy klamki tylnej drzwi, aby skierować się w stronę tylnych świateł. Nad kołami linia barkowa formuje akcentowane krawędzie, które wskazują na technologię quattro Audi. Ich podcięcia tworzą intensywną interakcję między światłem a cieniem.

Druga linia biegnie przez wysoko rzeźbione drzwi, niżej niż linia barkowa, i obniża wizualny środek ciężkości Audi A4. Krawędzie dolnych progów przyjmują kształt dynamicznych ostrzy. Niska linia dachu zaczyna opadać wcześnie. W przypadku Avanta, który ma standardowe relingi dachowe, linia dachu zwęża się w stronę płaskich słupków D. Spojler krawędzi dachu spoczywa na trójkątnych zbiornikach powietrznych po bokach. W przypadku Sedana, poszerzone tylne okno boczne sprawia, że kabina wydaje się dłuższa, a słupek cieńszy. Lusterka zewnętrzne osadzone są na listwach drzwi jak w samochodach sportowych.

Z tyłu, które również ma wyraźnie trójwymiarowy design, ciągła chromowana listwa łączy światła. To podkreśla wrażenie szerokości. Dwa trapezoidalne końcówki wydechu, które są osadzone w wkładce dyfuzora, tworzą koniec układu wydechowego.

Audi A4 i A4 Avant mogą pochwalić się doskonałymi współczynnikami oporu powietrza wynoszącymi 0,25 i 0,27. W koncepcji aerodynamicznej ważną rolę odgrywają intensywnie panelowe podwozie oraz aerodynamicznie zaprojektowane końce z przodu i z tyłu. Otwory po zewnętrznej stronie bocznych dekoracyjnych kratków kierują przepływ powietrza do nadkoli, gdzie jest ono efektywnie prowadzone obok kół.

W przypadku Audi A4 Avant, tylna klapa jest wykonana z aluminium. Systematycznie odchudzona karoseria jest kluczowym czynnikiem w tym, że modele A4 znajdują się wśród najlżejszych pojazdów w otoczeniu konkurencyjnym – A4 Sedan 35 TFSI waży tylko 1,410 kilogramów (3,108.5 lb) na pusto. Doskonała sztywność skrętna nadwozia stanowi podstawę dla bardzo precyzyjnej reakcji na kierownicę oraz dla najwyższego komfortu jazdy.

Trzy linie wyposażeniowe i dwanaście kolorów: akcesoria i wykończenia lakiernicze

Koncepcja linii wyposażeniowych jest także nowa. Dla zewnętrza, nazywane są teraz podstawową, zaawansowaną i S line. Mogą być swobodnie łączone z liniami wnętrza, które obejmują podstawową, selekcję designu i S line. W przypadku linii podstawowej akcesoria są utrzymywane w kolorze nadwozia lub strukturalnym; kratka Singleframe jest malowana na matowo na czarno. Elegancka, zaawansowana zewnętrzna wersja, kratka Singleframe, wloty powietrza i dyfuzor dostarczają akcenty w odcieniach srebra aluminium i ciemnego chromu. W zależności od wariantu silnika, modele A4 są standardowo wyposażone w koła 16- lub 17-calowe. Na życzenie Audi uzupełni zaawansowany design o czarny pakiet stylistyczny oraz klamki z chromowanymi listwami.

Te same pakiety są también dostępne dla sportowej linii S. Tutaj wloty powietrza z przodu są przesunięte w górę i bardziej wyraźnie konturowane na dole, wypełnione kratkami w kształcie plastra miodu i dzielone przez srebrne wykończenia w zewnętrznych obszarach. Kratka Singleframe jest w chromie, a struktura plastra miodu w kratce osłony chłodnicy jest wykończona w połysku ciemnego chromu. Płaska szczelina poniżej maski przypomina legendarny oryginalny Audi quattro. Oznakowania S podkreślają nadkola.

Dyfuzor jest powiększony i również ma wkładkę w kształcie plastra miodu. Jest w matowym ciemnym chromie, a srebrna obramówka otacza zarówno dyfuzor, jak i końcówki wydechu. 18-calowe koła oraz sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 23 milimetry (0,9 cala), jeszcze bardziej wyostrzają wygląd i prowadzenie samochodu.

Paleta kolorów dla Audi A4 i A4 Avant obejmuje dwanaście kolorów. Kolory stałe to czarny błyszczący i biały ibis, natomiast metaliczne i perłowe wykończenia lakiernicze to szarość Daytona (tylko w wersji S line), srebrny floret, biały lodowy, szarość Manhattan, czarny mythos, szarość quantum (tylko w wersji S line, modelu S i allroad quattro), niebieski Navarra, czerwony tango, szarość terra (nowość) i niebieski turbo (tylko w wersji S line).

Niepodrabialne: design oświetlenia

Nowe reflektory w Audi A4 są dostępne w trzech wersjach. Oprócz wskaźników, standardowo wykorzystują technologię LED. Pierwsza opcja obejmuje reflektory LED z dodatkowo ulepszonymi światłami do jazdy dziennej, sygnaturą świateł dziennych, dodatkowymi funkcjami takimi jak światła drogowe i inteligentne światła zakrętowe oraz dynamicznymi kierunkowskazami w tylnych światłach. W górnej części reflektorów jedna długa i pięć krótkich linii świetlnych tworzą kontur świateł dziennych.

Jako system z najwyższej półki, reflektory matrix LED oferują również dynamiczne kierunkowskazy i światła zakrętowe oraz animacje. Ich w pełni automatyczne światła drogowe są emitowane przez jedenaście LED-ów w każdym reflektorze, które znajdują się za soczewką i, podobnie jak przylegający moduł świateł mijania, mają wygląd oka. Jednostka sterująca może włączać je lub wyłączać oraz ściemniać, aby reflektory matrix LED zawsze oświetlały drogę jasno, nie oślepiając innych uczestników ruchu. Gdy samochód jest zablokowany i odblokowany, dynamiczne animacje świetlne pojawiają się w reflektorach i tylnych światłach.

Tylne światła Audi A4 są dostępne w trzech wersjach. One również są standardowo wyposażone w diody LED. W pierwszej opcji klient otrzymuje tylne światła LED z charakterystyczną sygnaturą na podstawie wzoru świateł dziennych oraz dynamiczne kierunkowskazy. W najwyższej konfiguracji, tylne światło ma animacje coming home/leaving home, podobnie jak reflektory.

Leicht, technicznie i elegancko: design wnętrza

Wnętrze modeli Audi A4 wydaje się duże i przestronne, łącząc lekkość z nowoczesnymi technologiami. Na szerokiej, asymetrycznej konsoli centralnej znajduje się schowek zajmujący miejsce po poprzednim terminalu sterującym MMI, obok którego znajduje się pokrętło od głośności. Górne krawędzie deski rozdzielczej i wykończeń drzwi otaczają wnętrze w formie okrążającej, nie dając kierowcy i pasażerom poczucia ciasnoty.

Design wnętrza koncentruje się na poziomych liniach oraz szerokim pasie wlotów powietrza i dużej dekoracyjnej powierzchni na desce rozdzielczej. W centrum znajduje się standardowy wyświetlacz dotykowy MMI, serce nowego systemu operacyjnego umieszczone w przestrzeni. O grubości tylko 13 milimetrów (0,5 cala), wyświetlacz jest niezwykle smukły.

Fotele w Audi A4 mają anatomiczny kształt. Sportowe fotele oraz sportowe fotele S z wbudowanymi zagłówkami, wytłoczeniem S i wzorem rombów są dostępne jako alternatywy dla standardowych foteli. Ogrzewanie foteli jest dostępne dla wszystkich wersji. Regulacja elektryczna, masaż realizowany przez trzy pneumatyczne poduszki oraz wentylacja w sportowych fotelach zapewniają jeszcze większy komfort. Wszystkie kierownice mają trzyramienny design i są wyposażone w przyciski wielofunkcyjne. Ogrzewane i płaskie u dołu obręcze kierownic oraz łopatki do automatycznej skrzyni biegów dopełniają program.

Wersja Sedan Audi A4 oferuje pojemność bagażnika 460 litrów (16,2 cu ft). W wersji Avant to 495 litrów (17,5 cu ft) – 1,495 litrów (52,8 cu ft) z złożonym tylnymi siedzeniami. Wysokość załadunku A4 Avant wynosi tylko 63 centymetry (24,8 cala), a stalowa pokrywa chroni go przed zarysowaniami. Na życzenie, bagażnik może być elektrycznie sterowany. Sterowanie gestami to inna opcja dostępna zarówno dla Sedana, jak i Avanta.

W A4 Avant standardowo dostępna jest siatka rozdzielająca oraz relingi dachowe, a elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika prowadzi do słupków D. Składany dywan bagażnika dla zmiennego podziału bagażnika, pakiet do przechowywania i bagażnika z siatkami i pasami napinającymi oraz system szynowy z zestawem zabezpieczającym ładunek są również dostępne jako opcje. Opcjonalny hak holowniczy jest elektrycznie zwalniany jednym naciśnięciem przycisku.

Świeżo wybrane: kolory i materiały

Paleta kolorów i wykończeń podzielonych na podstawowe, selekcję designu i wnętrze linii S oferuje nowe kolory i kombinacje. W opcji podstawowej i w selekcji designu, deska rozdzielcza może być podzielona na dwa kolory. Można wybierać spośród odcieni czarnego i szaro-granitowego dla ciemnej, górnej części oraz z beżu atlasowego, szarości skalnej i czarnej dla jaśniejszej, dolnej sekcji. Te same kolory są również dostępne dla tapicerki foteli, razem z brązem okapi, brązem cedrowym i szarością manganową.

Pakiet sportowy linii S dominuje czernie i szarości. Sportowe fotele są standardowo wykończone połączeniem skóry i materiału i mają wytłoczenie S, podczas gdy pedały i podnóżek są wykonane ze stali nierdzewnej. Wstawki z matowego szczotkowanego aluminium wspaniale kontrastują z elementami z wykończeniem na wysoki połysk. Kontrastujące szwy ozdabiają tapicerkę, kierownicę, centralny podłokietnik, podłokietniki w drzwiach oraz dywaniki podłogowe. Podświetlane listwy progowe noszą loga S.

Selekcja designu również oferuje kontrastujące szwy na konsoli centralnej i podłokietnikach (oba wykończone sztuczną skórą) oraz na kierownicy. Listwy progowe są podświetlane również w tym przypadku, a krawędzie otaczają dywaniki. Wstawki są w kolorze szaro-aluminiowym, tapicerka foteli jest w podwójnej skórze (skóra sztuczna z perłową skórą Nappa) z kontrastowymi szwami. W przypadku najwyższej opcji klienci otrzymują finezyjną skórę Nappa.

Istnieje szeroka gama materiałów tapicerskich do wyboru. Tkaniny sportowe znajdują się na pierwszym poziomie powyżej standardowej tapicerki materiałowej. Kolejny poziom obejmuje kombinację skóry/materiałów dla pakietu wnętrza linii S i podwójną skórę dla podstawowej opcji oraz selekcji designu. Powyżej tego znajduje się połączenie skóry i Alcantary, dostępne dla podstawowej opcji oraz pakietu wnętrza linii S. Na szczycie oferty znajdują się wykończenia z finezyjnej skóry Nappa dla selekcji designu i pakietu wnętrza linii S.

Wiele z opcjonalnych wykończeń jest wzbogaconych o kontrastujące szwy, niektóre mają również obramowania. W selekcji designu Audi po raz pierwszy oferuje tkaninę z wplecionymi obramowaniami w kolorze srebrnym w połączeniu z podwójną tapicerką skórzaną oraz obramowanie w finezyjnej skórze Nappa na siedzeniu tej samej nazwy.

Duże powierzchnie dekoracyjne, szczególnie trójwymiarowy pasek na desce rozdzielczej, charakteryzują wygląd wnętrza. Audi oferuje go w wykończeniu w kolorze diamentowym, szaro-srebrnym, jako standard. Alternatywnie dostępne są wytłaczane aluminium w kolorze szaro-ellipsowym lub srebrnym, matowe szczotkowane aluminium (standardowo w S line), naturalne szare drewno dębowe, brąz orzechowy oraz węgiel atlasowy (opcjonalnie dla modelu S). Ekskluzywna oferta Audi z Audi sport oferuje kolejne luksusowe materiały, takie jak czarny fortepian oraz węgiel w splocie, tkanina o szczególnej technice tkania.

W zakresie oświetlenia wnętrza klienci mogą wybierać między dwoma alternatywnymi rozwiązaniami do standardowego oświetlenia. Pierwszym z nich jest pakiet oświetlenia ambientowego z białymi diodami LED. Pakiet podświetlenia konturu/ambientalnego ma jeszcze bardziej przyjemny efekt. Może być ustawiony na jeden z kilku profili oraz w dowolnej z 30 kolorów w różnych strefach. Zmieniają się one w zależności od trybu ustawionego w systemie dynamicznego prowadzenia Audi drive select. W wykończeniach drzwi i w podkładce na kolana, wąskie przewody świetlne generują dramatyczne oświetlenie konturów.

Wszystkie materiały we wnętrzu zostały starannie dobrane i wykonane. Wykończenia chromowe, które nie mają luzu, otaczają górną krawędź wlotów powietrza, panel sterujący automatyczną klimatyzacją oraz automatyczny wybierak biegów na konsoli centralnej. Opcjonalne wykończenia w czarnym połysku, które już standardowo występują w S line, są nowością w Audi A4. Wycięcia na klamki drzwi znajdują się bezpośrednio w listewkach wykończeniowych, podczas gdy wszystkie połączenia są niezwykle smukłe i biegną równolegle.

Łączność

Jeszcze więcej komunikacji, jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort – Audi A4 to mocno połączony samochód. W pełni cyfrowy system operacyjny MMI oferuje doświadczenie użytkownika przypominające współczesny smartfon i systematycznie posuwa naprzód cyfryzację wnętrza. Oferta w zakresie łączności i systemów asystujących kierowcę jest na najwyższym poziomie.

Dotyk i rozmowa: nowa koncepcja obsługi

Dwa lata temu Audi zaprezentowało swoją nową, w pełni cyfrową koncepcję obsługi w flagowcu, modelu A8. Teraz jest ona wprowadzana do Audi A4. Technologia dotykowa MMI przenosi standard jakości Audi do ery cyfrowej. Duży wyświetlacz TFT z akustycznym sprzężeniem zwrotnym zastępuje kontrolery obrotowe/przyciskowe na konsoli centralnej. Jest umieszczony w centrum deski rozdzielczej i lekko pochylony w kierunku kierowcy. Wyświetlacz służy do sterowania infotainmentem oraz niektórymi funkcjami komfortu, a także do wpisywania tekstu za pomocą rozpoznawania pisma ręcznego lub wirtualnej klawiatury.

Wyświetlacz dotykowy MMI ma przekątną 10,1 cala i rozdzielczość 1,540 x 720 pikseli. Sprytne rozwiązania detali ułatwiają obsługę i intuicyjność. Wiele funkcji i symboli jest skonfigurowanych z funkcjami długiego dotyku, a także obsługiwane są gesty przesuwania, przewijania i wielopunktowe. Oprócz pełnych słów, wpisywanie tekstu rejestruje również litery, które są pisane na siebie.

Graficzny design wyświetlacza dotykowego MMI ma celowo czysty, uproszczony wygląd, aby informacje można było szybko zrozumieć. Struktura menu jest prosta i inteligentna. MMI search opiera się na swobodnym wprowadzaniu tekstu i szybko zwraca wyniki. Jeśli kierowca szuka na przykład restauracji, po wpisaniu tylko kilku liter wyświetli się lista wyników.

Zamiast używać palca, kierowca może także obsługiwać MMI za pomocą głosu, korzystając z naturalnego sterowania głosowego, które rozumie wiele zwrotów używanych w codziennej mowie. To sprawia, że samochód staje się inteligentnym towarzyszem podróży. Przy opcjonalnym MMI navigation plus, sterowanie głosowe wykorzystuje wiedzę z chmury oprócz danych przechowywanych na pokładzie. Użytkownik może swobodnie formułować wiele komend lub pytań. System zadaje pytania, jeśli to konieczne, pozwala na korekty i uzupełnienia oraz oferuje opcje wyboru. Użytkownik może przełączać się między różnymi obszarami menu w ramach dialogu. Na przykład użytkownik może zadzwonić do kontaktu z książki telefonicznej, a następnie wykorzystać powiązany adres jako cel nawigacyjny.

Dostępne są trzy warianty zespołu wskaźników: dwa częściowo analogowe systemy informacji dla kierowcy oraz – w połączeniu z MMI plus – w pełni cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Posiada taki sam interfejs graficzny jak duży ekran dotykowy i oferuje pełną rozdzielczość HD na poziomie 1,920 x 720 pikseli na wyświetlaczu o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może przełączać się między trzema ekranami – klasycznym widokiem, trybem sportowym i dynamicznym.

Audi A4 dostosowuje się całkowicie do osobistych wymagań swoich kierowców. Personalizacja pozwala na zapisanie preferowanych ustawień w do 14 profilach użytkowników myAudi oraz w profilu gościa. Przy tym uwzględnia do 400 parametrów, począwszy od kontroli klimatu po często wybierane cele nawigacyjne i ulubione media. Samochód rozpoznaje konkretnego użytkownika po ich kluczyku podczas odblokowywania, automatycznie aktywując powiązany indywidualny profil. Jednak równocześnie pyta za pomocą komunikatu na wyświetlaczu po odblokowaniu, czy ten profil powinien zostać zachowany, czy wybrany inny, indywidualnie zapisany profil. W ten sposób jeden i ten sam klucz może być używany w różnych osobistych profilach.

Kolejną opcją jest klucz Audi connect. Pozwala on kierowcy zablokować/odblokować pojazd oraz uruchomić silnik za pomocą smartfona z systemem Android, korzystając z komunikacji bliskiego zasięgu (NFC). Za pośrednictwem aplikacji myAudi właściciel A4 może przekazać pięć cyfrowych kluczy do pojazdu swoim kolegom, przyjaciołom lub członkom rodziny. Karta aktywowana NFC uzupełnia klucz Audi connect – praktyczne i bezpieczne rozwiązanie na przykład do parkowania z obsługą.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.