2020 Audi A4 Avant

W 2019 roku Audi wprowadziło drugą modernizację piątej generacji swojego luksusowego modelu w średnim segmencie, A4. Był to nietypowy krok dla niemieckiego producenta, który wcześniej odświeżał swoje modele tylko raz w trakcie ich cyklu życia.

Dla rocznika 2020 Audi zaoferowało A4 w wersji sedan, crossover (A4 Allroad) oraz kombi, które tradycyjnie nazywane jest Avant. Wraz z zaktualizowaną wersją, producent poprawił również system infotainment, napęd oraz ogólny design pojazdu.

Od zewnątrz, A4 Avant 2020 charakteryzował się przednim pasem, który został wyposażony w standardowe reflektory LED, zawierające sześć odrębnych bloków LED dla systemu świateł do jazdy dziennej. Kolejnym charakterystycznym elementem designu całej marki była kratka chłodnicy w stylu singleframe, która w tej odświeżonej wersji A4 była szersza i płaskie oraz miała siatkę w kształcie plastra miodu. Ponadto, Audi zastosowało ten sam wzór na bocznych wlotach powietrza w wersjach S-Line A4 Avant. W rezultacie cały pojazd wyglądał na szerszy z przodu, choć zachował wymiary nieodświeżonego modelu. Dodatkowo, dolny zderzak miał znacznie sportowniejszy design, z powiększonymi wlotami powietrza, które chłodziły przednie hamulce. Z profilu, kształt kombi pozostał niezmieniony, ale producent dodał więcej opcji dla felg aluminiowych. Na koniec, z tyłu, pochylona do przodu klapa bagażnika była dostępna z funkcją elektrycznego podnoszenia. Niżej, pod zderzakiem, producent zamontował dyfuzor flanked by szerokimi, prostokątnymi, fałszywymi rurami wydechowymi.

Wewnątrz, najważniejszą zmianą był ekran dotykowy nowego MMI (system infotainment Audi), który umieszczono na szczycie deski rozdzielczej, nachylony w kierunku kierowcy. Jego wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości zapewniał akustyczną informację zwrotną i miał zwiększoną rozdzielczość w porównaniu do ekranu oferowanego w poprzednich wersjach A4 (fabryczny kod 8W). Co więcej, dzięki nowemu systemowi, producent mógł usunąć elementy sterujące z konsoli środkowej. Klienci mogli zamówić samochód z wyborem trzech zestawów wskaźników: panelu częściowo analogowego i cyfrowego, wirtualnego kokpitu Audi oraz wyświetlacza Head-Up. Z tyłu, rozkładana kanapa oferowała wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych osób i mogła powiększyć bagażnik z 495 litrów (17,5 cu-ft) do 1495 litrów (52,8 cu-ft).

Największa zmiana miała jednak miejsce pod maską, gdzie Audi wdrożyło technologię mild-hybrid w wybranych wersjach silnikowych. W efekcie te wersje charakteryzowały się niższymi poziomami emisji. W zależności od silnika i opcji, klienci mogli wybrać siedmiobiegową skrzynię S-Tronic (dwusprzęgłową), ośmiobiegową skrzynię automatyczną lub sześciobiegową skrzynię manualną z napędem na przednie lub wszystkie koła (quattro). Poza Europą, w wybranych rynkach, Audi oferowało również A4 w wersji S, oznaczonej jako S4, napędzanej turbodoładowanym silnikiem V6, który generował 354 PS (349 HP).

 Audi A4 to esencja marki – po czterech latach pracy nad tym modelem, Audi uczyniło ten udany samochód średniej wielkości jeszcze bardziej zwinny i sportowy. Jego wygląd zewnętrzny wpisuje się w nowy język designu marki; duży wyświetlacz dotykowy MMI oferuje doświadczenie obsługi, które klienci znają ze swoich smartfonów. Wiele opcji silnikowych korzysta teraz z systemów mild-hybrid (MHEV) – efektywność i komfort korzystają z szerokiej elektryfikacji. Dotyczy to również Audi S4 TDI, które po raz pierwszy ma pod maską silnik V6 TDI, 48-woltowy główny system elektryczny oraz elektryczny kompresor (EPC), co jeszcze bardziej podnosi jego dynamiczne przyspieszenie. Ta kombinacja mocy, momentu obrotowego i efektywności czyni go unikalnym w swoim segmencie.

Sportowy wygląd: zewnętrzny design

Model średniej wielkości prezentuje się jeszcze bardziej dynamicznie i elegancko dzięki sportowym akcentom w designie. Kratka Singleframe jest teraz szersza i płaskie; poziome linie podkreślają szerokość z przodu i z tyłu. Widok boczny definiują wyraźne wyprofilowania nad nadkolami i niżej osadzona linia ramion między nimi. Tworzą one mocne kontury nad kołami, uwidaczniając geny quattro.

Reflektory LED są teraz standardem w modelu Audi A4; najwyższej klasy reflektory mają technologię Matrix LED z automatycznym systemem świateł drogowych. Koncepcja linii wyposażenia jest również nowa: podstawowa, bardziej zaawansowana i S line są teraz dostępne dla nadwozia, nie wspominając o niezależnym wyglądzie modeli S oraz A4 allroad quattro. Klienci mogą wybierać spośród 12 kolorów lakierów, w tym nowego odcienia terra gray.

W spokojnie stylizowanym wnętrzu Audi A4 poziome linie również przekazują ogólne wrażenie. W centrum deski rozdzielczej, lekko skierowany w stronę kierowcy, znajduje się duży wyświetlacz dotykowy MMI, centrum sterowania nowym systemem operacyjnym. Nowe pakiety wnętrza: wybór designu i wnętrze S line można dowolnie łączyć z liniami zewnętrznymi i zawierają liczne kolory i materiały. Pakiet oświetlenia konturowego/ambientalnego dodaje akcentów we wnętrzu po zmroku.

Przełomowy: łączność

Dzięki nowemu systemowi MMI, mocno połączone Audi A4 oferuje doświadczenie użytkownika podobne do nowoczesnego smartfona. Wyświetlacz dotykowy MMI z akustycznym sprzężeniem zwrotnym zastępuje funkcje poprzedniego sterowania pokrętłem/przyciskami na konsoli centralnej. Wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości ma 10,1 cala. Jego grafika jest celowo prosta i minimalistyczna; struktura menu z ciasnymi hierarchiami jest dostosowana do oczekiwań użytkowników i ułatwia obsługę. Wyszukiwanie MMI opiera się na wprowadzaniu tekstu i szybko zwraca wyniki. Naturalna kontrola głosowa, kolejna funkcja nowego systemu, rozumie wiele zwrotów używanych w codziennej mowie.

Nawigacja w Audi A4 jest teraz jeszcze bardziej wszechstronna i przyjazna dla użytkownika. Portfolio Audi connect i Audi connect plus obejmuje szereg usług online, takich jak usługi Car-to-X, które wykorzystują inteligencję swarmową floty Audi. Oprócz informacji o znakach drogowych i zagrożeniu online, nowością jest także informacja o sygnalizacji świetlnej. Dzięki połączeniu z miejską infrastrukturą, samochód otrzymuje informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej za pośrednictwem serwera, dzięki czemu kierowca może dostosować swoją prędkość do następnego zielonego światła. Zegary wyświetlają osobiste zalecenie prędkości oraz pozostały czas do następnego zielonego światła, gdy kierowca czeka na czerwone. System promuje w ten sposób przewidującą, efektywną jazdę oraz stały przepływ ruchu. Funkcja ta jest częścią pakietu Audi connect i jest wdrażana etapami w wybranych miastach europejskich.

Usługi Audi connect, takie jak wezwanie pomocy i serwis, są standardem; darmowa aplikacja myAudi bezproblemowo łączy smartfona klienta z samochodem. Opcja klucza Audi connect pozwala klientowi zamykać/otwierać pojazd oraz uruchamiać silnik za pomocą kompatybilnego smartfona z systemem Android. Personalizacja, kolejna funkcja cyfrowa, pozwala do 14 użytkownikom myAudi przechowywać swoje preferencje w indywidualnych profilach.

Innowacyjne funkcje na żądanie są częścią wielu nowości, które towarzyszą premierze modelu Audi A4. Pozwalają klientom elastycznie dodawać trzy funkcje rozrywkowe przez aplikację myAudi, nawet po zakupie pojazdu. W Niemczech są to MMI plus, cyfrowe radio DAB+ i interfejs Audi smartphone. Można wybierać spośród różnych okresów.

Jeśli klienci chcą najpierw zapoznać się z funkcją przed podjęciem decyzji, mogą zarezerwować jednorazowy, miesięczny okres próbny. Klienci mogą przedłużyć rezerwację nawet w trakcie tego okresu, na kolejny miesiąc, rok lub na stałe. Jeśli zdecydują się na rezygnację z przedłużenia, rezerwacja wygasa automatycznie bez konieczności aktywnego zakończenia na koniec okresu.

Nowe MMI dysponuje nową jednostką główną. Trzecia generacja modułowej platformy infotainment MIB 3 oferuje fenomenalną moc obliczeniową. Działa w połączeniu z nową, przestrzennie oddzieloną skrzynką komunikacyjną, która grupuje wszystkie zadania związane z łącznością – takie jak telefonia czy usługi Audi connect – i wbudowuje hotspot Wi-Fi. Opcjonalne moduły sprzętowe obejmują Audi phone box oraz system Bang & Olufsen 3D Premium Sound w przodzie.

Oferowane są trzy warianty zegarów: dwa częściowo analogowe systemy informacji dla kierowcy oraz – w połączeniu z MMI plus – całkowicie cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Kierowca może obsługiwać wyświetlacz 12,3 cala o pełnej rozdzielczości HD za pomocą multifunkcyjnej kierownicy, mając do wyboru trzy widoki. Wyświetlacz przezierny projektuje ważne informacje w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

Modele A4 są dostępne z szeregiem systemów asystujących kierowcy. Opcjonalne systemy są grupowane w pakiety „Tour”, „City” i „Park”. Ważnym systemem w pakiecie „Tour” jest adaptacyjny tempomat, w tym funkcja Stop&Go do automatycznej kontroli odległości. W połączeniu z predykcyjnym asystentem efektywności, może przewidująco hamować i przyspieszać A4, nawet w sytuacjach, gdy nie ma pojazdu z przodu. W tym celu analizuje komunikaty Car-to-X, dane nawigacyjne oraz znaki drogowe.

Szeroka elektryfikacja: system napędowy

Audi będzie oferować linię modeli A4 z sześcioma turbodoładowanymi silnikami przy premierze sprzedażowej w Europie. Ich moc waha się od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM) – od Audi A4 35 TFSI po Audi S4 TDI. Wszystkie silniki – czy to jednostka wysokoprężna czterocylindrowa, V6 TDI czy czterocylindrowy TFSI – spełniają normy emisji Euro 6d-temp.

Na premierę rynkową trzy warianty silników będą miały system mild-hybrid (MHEV) oparty na 12 woltach, co zmniejsza zużycie paliwa, poprawiając jednocześnie komfort. Ta szeroka elektryfikacja przyczynia się do osiągnięcia celów flotowych w zakresie zużycia paliwa. W codziennym użytkowaniu system MHEV zmniejsza zużycie paliwa o maksymalnie 0,3 litra na 100 kilometrów według indywidualnych pomiarów Audi.

Niezależnie od tego, czy to manualna skrzynia biegów, siedmiobiegowa S tronic czy ośmiobiegowa tiptronic, czy napęd na przednie koła, czy quattro – każdy z sześciu wariantów silników zapewnia dostosowane przekazywanie mocy. Wszystkie modele A4 opuszczają linię produkcyjną z automatyczną skrzynią biegów jako standard.

Sportowo harmonijne: zawieszenie

Sportowe zbalansowane zawieszenie idealnie harmonizuje z charakterem Audi A4. Klienci mogą wybierać między standardowym ustawieniem a sportowym zawieszeniem. Dostępne są także dwa adaptacyjne zawieszenia. Jedną z opcji jest zawieszenie komfortowe z regulacją tłumienia, które obniża wysokość prześwitu o 10 milimetrów (0,4 cala) i oferuje doskonały komfort jazdy. Drugą jest sportowe zawieszenie, które jest obniżone o 23 milimetry (0,9 cala). Dzięki jeszcze bardziej dynamicznemu ustawieniu bazowemu podkreśla sportowy charakter, zachowując komfort. Oba kontrolowane zawieszenia są zintegrowane z dynamicznym systemem Audi drive select. To samo dotyczy kierownicy, z dynamicznym wspomaganiem kierownicy, automatyczną skrzynią biegów i systemem otwierania przepustnicy, które są dostępne jako opcja. Audi drive select pozwala kierowcy określić, które z do pięciu profili te systemy wykorzystują.

Moc diesla: Audi S4 TDI

Oba modele S z rodziny A4 – Audi S4 Sedan TDI oraz S4 Avant TDI – są teraz wyposażone w silnik wysokoprężny V6 jako źródło mocy. Silnik 3.0 TDI łączy wysoki moment obrotowy, płynną pracę oraz dużą zasięg i osiąga moc do 255 kW (347 KM) oraz maksymalny moment obrotowy wynoszący 700 Nm (516,3 lb-ft). Przyspiesza S4 Sedan TDI od zera do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy w drodze do elektronicznie ograniczonej prędkości maksymalnej wynoszącej 250 km/h (155,3 mph). Ta kombinacja mocy, momentu obrotowego i efektywności czyni Audi S4 TDI unikalnym w swoim segmencie.

Elektryczny kompresor zapewnia mocne osiągi przy starcie i niemal bezproblemową budowę mocy podczas przyspieszania. Dzięki temu eliminuje opóźnienie turbo, zapewniając natychmiastową responsywność w każdej sytuacji jazdy. Elektryczny kompresor jest zintegrowany z nowym głównym systemem elektrycznym o napięciu 48 woltów, który także wprowadza system mild-hybrid. Zapewnia to jeszcze większy potencjał efektywności niż system MHEV w standardowym systemie 12-woltowym w modelach A4. W S4 TDI to kolejny etap rozwoju technologii mild-hybrid opartej na 48 woltach. 12-woltowy system pomocniczy jest połączony z głównym systemem 48-woltowym za pomocą mocnego przetwornika DC/DC. Po raz pierwszy w S4 TDI używany jest mocny alternator pasowy o napięciu 48 woltów jako serce systemu mild-hybrid, z maksymalną mocą rekuperacji do 8 kW podczas hamowania.

Kompaktowa, chłodzona powietrzem bateria litowo-jonowa o pojemności 0,5 kWh, umieszczona pod podłogą bagażnika, działa jako centrum zarządzania energią. System mild-hybrid w modelach S ma potencjał zmniejszenia zużycia paliwa klientów o maksymalnie 0,4 litra na 100 kilometrów.

Ośmiobiegowa tiptronic i stały napęd na wszystkie koła quattro tworzą napęd. Na życzenie dostępny jest opcjonalny dyferencjał sportowy, który aktywnie rozdziela moc między kołami tylnymi. Dzięki temu więcej mocy może być kierowane specjalnie do koła po zewnętrznej stronie zakrętu podczas szybkiego pokonywania zakrętów, co przeciwdziała tendencji do podsterowności. Standardowe jest sportowe zawieszenie S. Dzięki specyficznemu dla S ustawieniu zapewnia sportowe wrażenia z jazdy. Można je dodatkowo wzmocnić opcjonalnym sportowym zawieszeniem S z regulacją tłumienia. Wewnątrz i na zewnątrz zestaw różnych detali designu wskazuje na unikalną pozycję modeli S – od końcówek wydechu po tryb S w wyświetlaczu opcjonalnego Audi virtual cockpit.

Doskonałe do jazdy po drogach i w terenie: Audi A4 allroad quattro

Dzięki swojemu napędowi quattro i zwiększonemu prześwitowi o 35 milimetrów (1,4 cala) Audi A4 allroad quattro łączy doskonały komfort jazdy z dobrymi właściwościami terenowymi. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu dostosowanemu do allroad z regulacją tłumienia, komfort i dynamika mogą być jeszcze bardziej wzmocnione. Różni się od A4 Avant takimi detalami jak ochrona podwozia czy osłony nadkoli oraz większymi o 12 milimetrów (0,5 cala) kołami i szerszym torem – sześcioma milimetrami (0,2 cala) szerszym z przodu i jedenaście milimetrami (0,4 cala) szerszym z tyłu.

Automatyczne skrzynie biegów są standardem w Audi A4 allroad qattro, a zawieszenie z regulacją tłumienia stanowi alternatywę dla zawieszenia standardowego. Tak jak w A4 Avant, pojemność bagażnika wynosi 495 litrów (17,5 stopy sześciennej) – zwiększa się do 1,495 litrów (52,8 stóp sześciennych) po złożeniu tylnych siedzeń i załadunku do dachu. Tylna klapa i osłona bagażnika są elektrycznie sterowane jako standard. Dzięki dodatkowemu trybowi offroad w dynamicznym systemie Audi drive select, kierowca może wybierać spośród sześciu profili w A4 allroad quattro.

Dla bardziej spontanicznych nabywców: model Audi A4 edition one

Z okazji premiery na rynku, marka z czterema pierścieniami przedstawia model A4 w wersji „edition one.” Jest on dostępny jako Sedan lub Avant z trzema wersjami silnikowymi – 2.0 TFSI o mocy 180 kW (245 KM), 2.0 TDI o mocy 140 kW (190 KM) oraz 3.0 TDI o mocy 170 kW (231 KM). Wygląd zewnętrzny oparty jest na wersji S line, uzupełnionej o wyraziste elementy, takie jak czarny pakiet stylizacyjny. Dla wnętrza klienci mogą wybierać między wyborem designu a pakietem wnętrza S line.

Cena i premiera na rynku europejskim

Modele Audi A4 oraz modele S4 z silnikiem TDI i sportowym nowym wyglądem można zamawiać w Europie od maja 2019 roku. Audi A4 allroad quattro będzie dostępne na początku lata, a obie wersje pojawią się w salonach od jesieni 2019 roku. W Niemczech cena bazowa dla A4 Sedan 35 TFSI z mocą 110 kW (150 KM) i S tronic wynosi 35 900 euro. Klienci mogą zamawiać S4 Sedan TDI od 62 600 euro. W standardzie oferuje popularne opcje z Audi A4 Sedan o wartości około 6 400 euro w porównaniu z A4 Sedan 45 TDI quattro tiptronic z mocą 170 kW (231 KM). Należą do nich reflektory LED z dynamicznymi kierunkowskazami, sportowe zawieszenie S z ściśle dostosowanym zawieszeniem i tłumieniem, 18-calowe koła, elektrycznie regulowane przednie fotele sportowe z alcantarą i wytłoczonym logo S oraz sportowo konturowane zderzaki. Klienci mogą również zamówić Audi A4 edition one, edycję specjalną od 53 300 euro.

Audi oferuje S4 i S4 Avant z silnikiem 3.0 TFSI na rynkach spoza Europy. Silnik turbodoładowany z bezpośrednim wtryskiem benzyny ma moc 260 kW (354 KM) i produkuje znaczny moment obrotowy wynoszący 500 Nm (368,8 lb-ft) w zakresie od 1 370 do 4 500 obr/min. V6 przyspiesza S4 Sedan TFSI od zera do 100 km/h (62,1 mph) w 4,7 sekundy, osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h (155,3 mph). Standardowe przyspieszenie trwa o dwie dziesiąte sekundy dłużej w S4 Avant TFSI.

Design

„Potężna obecność najnowszych modeli A4 reprezentuje nowy język designu Audi, który po raz pierwszy zaprezentowaliśmy dwa lata temu z flagowym modelem Audi, A8” – powiedział szef designu Audi, Marc Lichte. „Dzięki sportowemu uaktualnieniu A4 zyskuje dynamikę i elegancję od podstaw.”

Model średniej wielkości nieco urósł we wszystkich wariantach nadwozia. Długość Audi A4 w wersji Sedan i Avant zwiększyła się o 24 milimetry (0,9 cala) do 4 762 milimetrów (15,6 stopy), podczas gdy szerokość wzrosła o 5 milimetrów (0,2 cala) do 1 847 milimetrów (6,1 stopy). Rozstaw osi pozostał bez zmian i wynosi 2 820 milimetrów (9,3 stopy), a wysokość pojazdu również pozostaje taka sama – wynosi 1 431 milimetrów (4,7 stopy) dla Sedana i 1 460 milimetrów (4,8 stopy) dla Avanta.

Sportowiej i bardziej zwinnie: zewnętrzny design

Prawie każda część blachy na zewnętrznej powłoce Audi A4 została zmieniona. Przód prezentuje się sportowo i szeroko. Jest to przede wszystkim zasługa przeprojektowanej, szerszej i płaskiej kraty Singleframe z wysmukłonymi poprzeczkami. Pod reflektorami – które również są nowe i nie mają już ząbkowanych krawędzi – umieszczono duże pięciokątne wloty powietrza, które zwężają się do ostrego punktu. Są one otoczone u góry wyrafinowaną konturą, przez co wydają się oddzielnymi geometrycznymi bryłami.

Linia boczna podąża za większymi modelami z czterema pierścieniami. Linia ramion zaczyna się w rogu reflektora i początkowo biegnie razem z krawędzią pokrywy silnika. Znika na poziomie lusterek zewnętrznych. Ponownie zaczyna się w rejonie klamki tylnej, aby prowadzić w stronę świateł tylnej. Nad kołami linia ramion tworzy akcentujące krawędzie, które wskazują na technologię quattro Audi. Ich zagięcia tworzą intensywną interakcję między światłem a cieniem.

Druga linia przebiega wzdłuż mocno rzeźbionych drzwi, niżej niż linia ramion, co obniża wizualny środek ciężkości Audi A4. Krawędzie progów bocznych przyjmują formę dynamicznych ostrzy. Niska linia dachu zaczyna opadać już na wczesnym etapie. W wersji Avant, która ma standardowe belki dachowe, linia dachu zwęża się ku płaskim słupkom D. Spojler krawędzi dachu opiera się na trójkątnych aero osłonach po bokach. W przypadku Sedana poszerzone tylne okno sprawia, że kabina wydaje się dłuższa, a słupek smuklejszy. Zewnętrzne lusterka są umiejscowione na ramach drzwi jak w samochodach sportowych.

Z tyłu, który również ma wyraźnie trójwymiarowy design, ciągła chromowana listwa łączy światła. To podkreśla wrażenie szerokości. Dwie trapezoidalne końcówki wydechu, osadzone w wkładce dyfuzyjnej, tworzą zakończenie systemu wydechowego.

Audi A4 i A4 Avant charakteryzują się doskonałymi współczynnikami oporu powietrza wynoszącymi 0,25 i 0,27. W koncepcji aerodynamicznej ważną rolę odgrywają w pełni osłonięte podwozie oraz aerodynamicznie zaprojektowane przednie i tylne części. Otwarte elementy na zewnątrz bocznych dekoracyjnych krat kierują strumień powietrza do nadkoli, gdzie jest on efektywnie prowadzone wokół kół.

W Audi A4 Avant pokrywa bagażnika wykonana jest z aluminium. Systematycznie odchudzona konstrukcja nadwozia to kluczowy czynnik, dzięki któremu modele A4 należą do najlżejszych w swoim segmencie – A4 Sedan 35 TFSI waży tylko 1 410 kilogramów (3 108,5 lb) na pusto. Doskonała sztywność skrętna nadwozi jest podstawą dla precyzyjnej reakcji prowadzenia oraz doskonałej ciszy na pokładzie.

Trzy linie wyposażenia i dwanaście kolorów: akcesoria i wykończenia lakiernicze

Koncepcja linii wyposażenia jest również nowa. Dla wersji zewnętrznych są one teraz nazywane podstawowymi, zaawansowanymi i S line. Można je dowolnie łączyć z wnętrzami podstawowymi, wyborem designu i S line. W przypadku linii podstawowej akcesoria utrzymane są w kolorze nadwozia lub o fakturze; kratka Singleframe jest pomalowana na matowo na czarno. W eleganckiej wersji zewnętrznej advanced, Singleframe, wloty powietrza i dyfuzor zapewniają akcenty w stopniowanych odcieniach srebra aluminium i ciemnego chromu. W zależności od wariantu silnika, modele A4 wyposażone są w standardowe 16- lub 17-calowe koła. Na życzenie Audi uzupełni zaawansowane wykończenie o czarny pakiet stylizacyjny i klamki drzwiowe z chromowanymi listwami.

Te same pakiety są również dostępne dla sportowej wersji zewnętrznej S line. Tutaj wloty powietrza z przodu są bardziej wydłużone i silniej wyprofilowane w dół, wypełnione siatkowymi kratkami i dzielone srebrnymi akcentami w zewnętrznej części. Kratka Singleframe pozostaje w chromie, a struktura siatki ochronnej chłodnicy ma połysk w ciemnym chromie. Płaska szczelina poniżej maski przypomina legendarny oryginalny Audi quattro. Emblematy S line podkreślają błotniki.

Dyfuzor jest powiększony i również ma wkładkę z kratką. Jest w matowym ciemnym chromie, a srebrny akcent otacza go oraz końcówki wydechu. 18-calowe koła oraz sportowe zawieszenie, które obniża nadwozie o 23 milimetry (0,9 cala), jeszcze bardziej zaostrzają wygląd i prowadzenie samochodu.

Paleta kolorów dla Audi A4 i A4 Avant obejmuje dwanaście kolorów. Lakiery jednolite to czarny błyszczący i biały ibis, podczas gdy lakiery metaliczne i perłowe to szary Dayton (tylko do wersji S line), srebrny floret, biały lodowiec, szary Manhattan, czarny mythos, szary kwantowy (tylko do S line, modeli S oraz allroad quattro), niebieski Navarra, czerwony tango, szary terra (nowy) i niebieski turbo (tylko do wersji S line).

Niezapomniane: projekt oświetlenia

Nowe reflektory w Audi A4 są dostępne w trzech wersjach. Oferują technologię LED od podstawowego poziomu, oprócz kierunkowskazów. Pierwsza opcja obejmuje reflektory LED z dodatkowo ulepszonymi światłami do jazdy dziennej, sygnaturą świateł dziennych, dodatkowymi funkcjami takimi jak światła drogowe i inteligentne światła skrętne oraz dynamiczne kierunkowskazy w tylnych światłach. W górnej części reflektorów jedna długa i pięć krótkich linii świetlnych tworzą kontur świateł dziennych.

Jako system najwyższej klasy, reflektory matrix LED również oferują dynamiczne kierunkowskazy i światła skrętne, a także animację. Ich automatyczne światła drogowe są emitowane przez jedenaście diod LED w każdym reflektorze, które znajdują się za soczewką i, podobnie jak sąsiedni moduł świateł mijania, mają kształt oka. Jednostka sterująca może je włączać i wyłączać lub przyciemnianiać w razie potrzeby, tak aby reflektory matrix LED zawsze oświetlały drogę jasno, nie oślepiając innych uczestników ruchu. Po zablokowaniu i odblokowaniu samochodu w reflektorach i światłach tylnych odtwarzane są dynamiczne animacje świetlne.

Tylne światła Audi A4 są dostępne w trzech wersjach. Wszystkie są standardowo wyposażone w diody LED. W pierwszej opcji klient otrzymuje tylne światła LED z charakterystycznym sygnaturą opartą na motywie świateł dziennych, oraz dynamiczne kierunkowskazy. W najwyższej konfiguracji, tylne światło ma animacje coming home / leaving home tak jak reflektory.

Lekkie, techniczne i eleganckie: wnętrze

Wnętrze modeli Audi A4 wydaje się przestronne i hojnie łączy lekkość z nowoczesnymi funkcjami. Na szerokiej, asymetrycznej konsoli środkowej znajduje się schowek zajmujący miejsce po poprzednim terminalu sterowania MMI, z pokrętłem głośności po jego prawej stronie. Górne krawędzie deski rozdzielczej i wykończenia drzwi otaczają wnętrze jak opaska, nie pozostawiając kierowcy i pasażerom poczucia ciasnoty.

Projekt wnętrza koncentruje się na poziomych liniach oraz szerokim pasku wentylacyjnym i dużej dekoracyjnej powierzchni na desce rozdzielczej. W jej centrum znajduje się standardowy wyświetlacz dotykowy MMI, serce nowego systemu operacyjnego umiejscowione w przestrzeni. Przy głębokości zaledwie 13 milimetrów (0,5 cala), wyświetlacz jest niezwykle smukły.

Przednie fotele w Audi A4 są anatomicznie ukształtowane. Fotele sportowe oraz fotele sportowe S z wbudowanymi zagłówkami, wytłoczeniem S i wzorem rombów są dostępne jako alternatywa standardowych foteli. Podgrzewanie foteli jest dostępne dla wszystkich wariantów. Regulacja elektryczna, masaż wykonujący się przy użyciu trzech poduszek pneumatycznych oraz wentylacja w fotelach sportowych zapewniają jeszcze większy komfort. Wszystkie kierownice mają design trzyramienny i są wyposażone w przyciski wielofunkcyjne. Podgrzewane i płaskie u dołu obręcze kierownic oraz łopatki do zmiany biegów w automatycznej skrzyni biegów uzupełniają program.

Jako Sedan, Audi A4 oferuje pojemność bagażnika wynoszącą 460 litrów (16,2 stopy sześciennej). W wersji Avant, pojemność wynosi 495 litrów (17,5 stopy sześciennej) – 1,495 litrów (52,8 stopy sześciennej) po złożeniu tylnych siedzeń. Wysokość progu bagażnika A4 Avant wynosi zaledwie 63 centymetry (24,8 cala), podczas gdy stalowa osłona chroni go przed zarysowaniami. Na życzenie, bagażnik można zasilać elektrycznie. Sterowanie gestami to kolejna opcja dostępna zarówno dla Sedana, jak i Avanta.

W Audi A4 Avant standardowo dostępna jest siatka dzieląca i belki dachowe wraz z elektryczną osłoną bagażnika prowadzącą do słupków D. Składana mata bagażnika do zmiennego podziału bagażnika, pakiet do przechowywania i bagażu z siatkami i pasami napinającymi oraz system szynowy z zestawem zabezpieczeń ładunku są dostępne jako opcje. Opcjonalny hak holowniczy elektrycznie uwalnia się za naciśnięciem przycisku.

Świeżo wybrane: kolory i materiały

Paleta kolorów i wykończeń podzielona na linie podstawowe, wybór designu oraz pakiety wnętrz S line oferuje nowe kolory i kombinacje. W opcji podstawowej oraz w wyborze designu, deska rozdzielcza może być podzielona na dwie strefy kolorystyczne. Można wybierać spośród odcieni czerni i szarości granitowej dla ciemnej, górnej części oraz z beżu atlasowego, szarości kamiennej i czerni dla jaśniejszej, dolnej części. Te same kolory są również dostępne dla materiału tapicerskiego, obok brązu okapi, brązu cedrowego oraz szarości manganowej.

Pakiet sportowy S line dominuje w odcieniach czerni i szarości. Fotele sportowe wykończone są standardowo kombinacją skóry i tkaniny i mają wytłoczenie S, podczas gdy pedały i podnóżek wykonane są ze stali nierdzewnej. Wstawki z matowego szczotkowanego aluminium w przyjemny sposób kontrastują z elementami z pakietu na wysoki połysk. Kontrastowe przeszycia dekorują tapicerkę, kierownicę, podłokietnik centralny, podłokietki w drzwiach i dywaniki podłogowe. Oświetlone listwy progowe mają loga S.

Wybór designu także czeka na kontrastowe przeszycia na konsoli centralnej i podłokietnikach (oba wykończone sztuczną skórą) oraz na kierownicy. Także tutaj listwy progowe są podświetlone, a krawędzie wykańczają dywaniki podłogowe. Wstawki są w kolorze szarym aluminium, a tapicerka w podwójnej skórze (sztuczna skóra z perłową skórą Nappa) z kontrastowymi przeszyciami. W najwyższym poziomie opcjonalnym klient otrzymuje finezyjną skórę Nappa.

Istnieje wiele opcji materiałów tapicerskich do wyboru. Tkaniny tapicerskie w wersji sportowej mieszczą się na pierwszym poziomie powyżej standardowej tapicerki materiałowej. Następny poziom obejmuje kombinację skórzano-tkaninową dla pakietu wnętrza S line oraz podwójną skórę dla wersji podstawowej i wyboru designu. Powyżej tego występuje kombinacja skóry i Alcantary, dostępna dla opcji podstawowej i pakietu wnętrza S line. Na szczycie oferty znajdują się finezyjne skórzane pokrycia Nappa dla wyboru designu i pakietu wnętrza S line.

Wiele z opcjonalnych pokryć jest wzbogaconych o kontrastowe przeszycia, niektóre mają również wypustki. W wyborze designu, Audi po raz pierwszy oferuje tkaninę z wypustką w kolorze srebrnym w połączeniu z siedzeniami z podwójnej skóry, a także wypustki z finezyjnej skóry Nappa na siedzeniach o tej samej nazwie.

Duże dekoracyjne powierzchnie, szczególnie trójwymiarowy pasek na desce rozdzielczej, charakteryzują wygląd wnętrza. Audi dostarcza to w standardzie w wykończeniu lakieru diamentowego w kolorze srebrnym. Alternatywnie dostępne są wytłoczone w aluminium szare w elipsy lub srebro, matowo szczotkowane aluminium (standard w S line), naturalny szary dąb, brąz orzechowy oraz węgiel atlasowy (opcjonalnie dla modeli S). Oferta Audi exclusive od Audi sport oferuje dodatkowe luksusowe materiały, takie jak czarny fortepianowy i węgiel twill, materiał charakteryzujący się specjalną techniką tkania.

W zakresie oświetlenia wnętrza klienci mogą wybierać spośród dwóch alternatyw dla standardowego oświetlenia. Pierwszą z nich jest pakiet oświetlenia ambientowego z białymi diodami LED. Pakiet oświetlenia konturowego/ambientalnego ma jeszcze bardziej przyjemny efekt. Może być ustawiony na jeden z kilku profili i w dowolnym z 30 kolorów w różnych strefach. Te różnią się w zależności od trybu ustawionego w dynamicznym systemie Audi drive select. W wykończeniach drzwi oraz w nakładce na kolano wąskie prowadnice świetlne generują dramatyczne oświetlenie konturowe.

Wszystkie materiały we wnętrzu zostały starannie wybrane i wykonane. Chromowane listwy umieszczone z zerowym luzem obramowują górną krawędź wylotów powietrza, panelu sterowania automatyczną klimatyzacją oraz automatycznej dźwigni zmiany biegów na konsoli centralnej. Opcjonalne wykończenia na wysoki połysk, które już są standardowe w S line, są nowością w Audi A4. Wycięcia na klamki drzwi są bezpośrednio w listwach wykończeniowych, podczas gdy wszystkie złącza są niezwykle smukłe i biegną równolegle.

Łączność

Jeszcze więcej komunikacji, jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort – Audi A4 to bardzo dobrze połączony samochód. W pełni cyfrowy system operacyjny MMI oferuje doświadczenie użytkownika podobne do nowoczesnego smartfona i systematycznie posuwa digitalizację kabiny do przodu. Oferta w zakresie łączności i systemów asystujących kierowcy jest najnowocześniejsza.

Dotyk i mowa: nowa koncepcja obsługi

Dwa lata temu Audi zaprezentowało swoją nową w pełni cyfrową koncepcję obsługi w swoim flagowym modelu, A8. Teraz jest ona wprowadzana do Audi A4. Technologia dotykowa MMI przenosi standard jakości Audi do cyfrowej ery. Duży wyświetlacz TFT z akustycznym sprzężeniem zwrotnym zastępuje pokrętło/stycznik na konsoli centralnej. Jest umieszczony w centrum deski rozdzielczej i lekko skierowany w stronę kierowcy. Wyświetlacz służy do sterowania infotainment oraz niektórymi funkcjami komfortu, a także do wprowadzania tekstu za pośrednictwem rozpoznawania pisma ręcznego lub wirtualnej klawiatury.

Wyświetlacz dotykowy MMI ma przekątną 10,1 cala i rozdzielczość 1 540 x 720 pikseli. Sprytne rozwiązania szczegółowe sprawiają, że obsługa jest łatwa i intuicyjna. Wiele funkcji i symboli jest skonfigurowanych z funkcjami długiego dotyku, a także obsługiwane są gesty przesuwania, przewijania i wielopalczaste. Oprócz pełnych słów, wprowadzanie tekstu rozpoznaje także litery, które są pisane jedna na drugiej.

Graficzny projekt wyświetlacza dotykowego MMI ma celowo czysty, uproszczony wygląd, aby informacje mogły być zrozumiane szczególnie szybko. Struktura menu jest zgrabna i inteligentna. Wyszukiwanie MMI opiera się na wprowadzaniu tekstu i szybko zwraca wyniki. Jeśli kierowca szuka restauracji, na przykład, lista wyników pojawi się po wprowadzeniu tylko kilku liter.

Zamiast używać palca, kierowca może również obsługiwać MMI głosowo jako naturalną kontrolę głosową, która rozumie wiele zwrotów używanych w codziennej mowie. To sprawia, że samochód jest inteligentnym towarzyszem podróży. Dzięki opcjonalnemu MMI navigation plus kontrola głosowa wykorzystuje również wiedzę z chmury oprócz danych zapisanych na pokładzie. Użytkownik może swobodnie formułować wiele poleceń lub pytań. System zadaje pytania, jeśli to konieczne, pozwala na korekty i uzupełnienia oraz oferuje opcje wyboru. Użytkownik może przełączać się między różnymi obszarami menu w trakcie dialogu. Na przykład użytkownik może zadzwonić do kontaktu z książki telefonicznej, a następnie użyć powiązanego adresu jako celu nawigacji.

Oferowane są trzy warianty zegarów: dwa częściowo analogowe systemy informacji dla kierowcy oraz – w połączeniu z MMI plus – całkowicie cyfrowy Audi virtual cockpit plus. Ma on ten sam interfejs graficzny co duży ekran dotykowy i oferuje pełną rozdzielczość HD 1 920 x 720 pikseli na ekranie o przekątnej 12,3 cala. Kierowca może przełączać się między trzema ekranami – klasycznym widokiem, trybem sportowym i trybem dynamicznym.

Audi A4 dostosowuje się do osobistych wymagań swoich kierowców w pełni. Personalizacja pozwala na zapisanie preferowanych ustawień w maksymalnie 14 profilach użytkowników myAudi i profilu gościa. W tym uwzględnia do 400 parametrów, od klimatyzacji po często wybierane cele nawigacyjne i ulubione media. Samochód rozpoznaje konkretnego użytkownika po kluczyku podczas odblokowywania i automatycznie aktywuje związany z nim indywidualny profil. Jednocześnie pyta poprzez komunikat na wyświetlaczu po odblokowaniu, czy ten profil ma być przechowany, czy ma być wybrany inny, indywidualnie zapisany profil. Dzięki temu ten sam kluczyk może być używany z różnymi osobistymi profilami.

Kolejną opcją jest klucz Audi connect. Pozwala kierowcy zamykać/otwierać pojazd i uruchamiać silnik za pomocą smartfona z systemem Android przy użyciu komunikacji bliskiego zasięgu (NFC). Dzięki aplikacji myAudi właściciel A4 może przekazać pięć cyfrowych kluczy do pojazdu współpracownikom, przyjaciołom lub członkom rodziny. Karta z funkcją NFC uzupełnia klucz Audi connect – praktyczne i bezpieczne rozwiązanie dla usługi parkingowej, na przykład.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.