2020 Audi Q7

Największy SUV Audi przeszedł facelifting pod koniec 2019 roku, a niektóre usprawnienia były długo wyczekiwane przez fanów czterech srebrnych pierścieni. Na pierwszy rzut oka zyskał w końcu ośmiokątny grill z przodu, który już wcześniej pojawił się w modelu Q8 oraz w większości nowoczesnych modeli Audi. W przednim zderzaku znajduje się nowa listwa, która podkreśla sportowy wygląd masywnego SUV-a.

Standardowe felgi mają rozmiar 19 cali w modelu Q7, a w najsilniejszej wersji SQ7 – 20 cali. Silniki zyskały długo oczekiwaną wersję mild-hybrid. Oznacza to, że nowy rozrusznik-generator napędzany paskiem pomoże obniżyć zużycie paliwa o 0,7 l/100 km. Dzięki temu nowemu systemowi mild-hybrid 48V funkcja start-stop może działać przy prędkości poniżej 22 km/h (13,6 mph). Najsilniejszą wersją jest SQ7, która oferuje 435 KM. Jest też wersja benzynowo-hybrydowa z silnikiem V6 o pojemności 3,0 litra, która generuje 340 KM, a system elektryczny obiecuje zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym wynoszący 43 km (26,7 mili).

We wnętrzu kabiny pasażerowie mogą oczekiwać jedynie luksusu i nowoczesnej technologii. Nowy system infotainment umożliwia połączenie z wieloma telefonami, a także obsługuje Apple CarPlay i Android Auto. Oczywiście, na zestawie wskaźników nie ma żadnych tradycyjnych wskazówek. Zamiast tego znajduje się duży 12,3-calowy wyświetlacz LCD, znany jako Audi Virtual Cockpit, oraz opcjonalny wyświetlacz przezierny.

 Audi Q7 zyskał kompleksową aktualizację – zarówno pod względem wizualnym, jak i technicznym. Duży SUV charakteryzuje się nowym designem rodziny Q, oferując znakomite osiągi oraz doskonały komfort, obok swojej przestronności. Technologia mild hybrid, cyfrowa koncepcja obsługi i opcjonalne reflektory HD Matrix LED z laserowym światłem to tylko niektóre z jego atutów. Nowy Audi Q7 zadebiutuje w Europie w połowie września.

Solidny wygląd: design zewnętrzny

Audi Q7 ukazuje cechy charakterystyczne SUV-ów w obecnym języku wzornictwa. Posiada dużą, ośmiokątną osłonę chłodnicy Singleframe, z sześcioma pionowymi żebrami, które nadają mu strukturę. Dzięki temu SUV wygląda jeszcze bardziej potężnie. Dwuczęściowe boczne wloty powietrza mają bardziej ekspresyjną linię, podobnie jak dolna część, która podkreśla prześwit dużego SUV-a i jego zdolności do jazdy w terenie. Reflektory, opcjonalnie w technologii HD Matrix LED z laserowym światłem Audi, podkreślają kontur i sygnaturę świetlną szerokość modelu pełnowymiarowego. Na przeprojektowanym tylnym końcu wyróżnia się wyrazista chromowana listwa, która tworzy wizualne połączenie między płaskimi tylnymi światłami o technicznym wyglądzie i prowadzi poziomą linię nadwozia. Projektanci uzyskali klarowny widok dzięki napiętym, płaskim powierzchniom, które rozciągają się na całą szerokość, szczególnie w obszarze tablicy rejestracyjnej. Audi Q7 szczególnie wyróżnia się opcjonalnym pakietem S line: ostrze w przednim zderzaku, sportowo wyeksponowane zabezpieczenie podwozia z tyłu oraz pełne malowanie i 19-calowe koła są standardem.

Sportowy na drodze, mocny w terenie: zawieszenie
Audi znacząco poprawiło dynamiczne właściwości Q7. Elektryczna aktywna stabilizacja przechyłów jest dostępna opcjonalnie dla dużego SUV-a. Regulowane stabilizatory zmniejszają ruchy nadwozia na nierównych drogach podczas jazdy na prostych. Przy sportowym stylu jazdy skupienie koncentruje się na optymalnej kompensacji przechyłów – tendencja pojazdu do nachylania się w zakręcie jest znacznie ograniczona.

Napęd na wszystkie koła również dostępny opcjonalnie: tylne koła skręcają do 5 stopni w przeciwnym kierunku przy niskich prędkościach, co zwiększa zwinność. Na autostradzie koła te skręcają lekko w tym samym kierunku, aby poprawić stabilność.

Dzięki połączeniu tych systemów nowej technologii, Audi Q7 jest niezwykle zwrotne, precyzyjne i zwinne w ruchu miejskim oraz na zakrętach. Z drugiej strony, Q7 zachowuje się jak bardzo komfortowy, stabilny SUV turystyczny o doskonałym komforcie jazdy na autostradach – szczególnie w połączeniu z adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Zapewnia również zmienny prześwit i przygotowuje Audi Q7 z jego standardowym napędem quattro do terenów poza utartymi szlakami. Odpowiedni tryb off-road można wybrać za pomocą systemu Audi drive select z jego siedmioma profilami. Zawieszenie pneumatyczne jest standardem we wszystkich modelach Q7 dla siedmiu osób. Zewnętrzny pakiet S line obejmuje nieco sztywniejsze sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptacyjne, które obniża wysokość jazdy o 15 milimetrów (0,6 cala) w porównaniu do standardowego systemu zawieszenia pneumatycznego.

Technologia mild hybrid standard: napęd
Wszystkie silniki w Audi Q7 są połączone z ośmiobiegową skrzynią tiptronic i stałym napędem na wszystkie koła. Przy wprowadzeniu na rynek dostępne będą dwie jednostki wysokoprężne. Krótko po premierze we wrześniu, do oferty dołączy jednostka benzynowa, a następnie model hybrydowy plug-in. Standardowa technologia mild hybrid odgrywa kluczową rolę w efektywności silników. W codziennej eksploatacji technologia ta może zredukować zużycie paliwa o nawet 0,7 litra na 100 kilometrów. Jej centralnym elementem jest rozrusznik alternatorowy (BAS), który zasila system elektryczny o napięciu 48 woltów, w którym kompaktowa bateria litowo-jonowa magazynuje energię. Podczas hamowania BAS może odzyskać do 8 kW mocy i przekazać ją z powrotem do akumulatora. Jeśli kierowca puści pedał gazu przy prędkościach między 55 a 160 km/h (34,2 a 99,4 mph), Audi Q7 odzyskuje energię, toczy się na biegu jałowym lub sunie przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem. BAS uruchamia silnik przy następnym naciśnięciu pedału gazu, robi to szybciej i łagodniej niż konwencjonalny rozrusznik. Zakres uruchamiania i zatrzymywania silnika zaczyna się od 22 km/h (13,7 mph).

Luksusowa klasa: wnętrze
Niezależnie od tego, czy ma pięć, czy siedem miejsc – Audi Q7 łączy ogromny prestiż z praktycznymi walorami użytkowymi. Dzięki nowemu wzornictwu, duży SUV urósł o jedenaście milimetrów (0,4 cala) do długości 5,063 milimetrów (16,6 stopy). Szerokość wynosi 1,970 milimetrów (6,5 stopy), a wysokość 1,741 milimetrów (5,7 stopy) (w tym antena dachowa). Audi Q7 przewyższa swoich bezpośrednich konkurentów pod względem długości wnętrza, a także przestronności głowy i łokci w przodzie i z tyłu. Liczne schowki, nowa komora w desce rozdzielczej oraz duża pojemność ładunkowa zapewniają bardzo funkcjonalną wartość użytkową. W zależności od położenia tylnych oparć, bagażnik w wersji pięcioosobowej oferuje od 865 do 2,050 litrów (30,5-72,4 stopy sześcienne) pojemności – ta ostatnia z płaską powierzchnią ładunkową. Elektryczna klapa bagażnika jest standardem; opcjonalnie dostępna jest kontrola gestów aktywowana nogą. Audi opcjonalnie oferuje tylną ławkę plus; wszystkie trzy miejsca można przesuwać indywidualnie przód/tył, a kąt oparcia można regulować, jak również trzeci rząd siedzeń z dwoma elektrycznie opuszczanymi miejscami.

Architektura kokpitu harmonizuje idealnie z nową, cyfrową koncepcją obsługi, która obejmuje dwa duże ekrany dotykowe. Dostarczają one haptycznej i akustycznej informacji zwrotnej podczas kliknięcia na kontrolki dotykowe. Gdy są wyłączone, górny wyświetlacz prawie niewidocznie wpasowuje się w dużą czarną dekoracyjną powierzchnię. Wszystkie elementy logicznie odnoszą się do siebie, od płaskiego paska wentylacyjnego po szeroką konsolę na tunelu centralnym.

Opcjonalny pakiet oświetlenia ambientowego podkreśla wnętrze w ciemności. Opcje wyposażenia komfortowego obejmują czterostrefową automatyczną klimatyzację, funkcję wspomagającą ciche zamykanie drzwi, system dźwiękowy Bang & Olufsen 3D Advanced oraz pakiet jakości powietrza z zapachami i jonizatorem. Wyróżniające się w linii siedzeń są indywidualnie dopasowane konturowe fotele z licznymi funkcjami regulacji oraz fotele sportowe S plus, oba dostępne z klimatyzacją i funkcją masażu.

Najwyższej klasy łączność: Audi connect i systemy asystujące
MMI navigation plus oferuje najwyższej klasy łączność. Oferuje LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, naturalne sterowanie głosowe oraz rozbudowane portfolio Audi connect. To ostatnie obejmuje informacje o ruchu na żywo, nawigację z Google Earth aż do hybrydowego radia. Nowością jest również oparta na chmurze usługa głosowa Amazon Alexa, zintegrowana z systemem operacyjnym MMI. To samo dotyczy usługi Car-to-X dostarczającej informacji o sygnalizacji świetlnej, która jest wprowadzana etapami w wybranych europejskich miastach. Połączenie z infrastrukturą miasta pozwala pojazdowi odbierać informacje z centralnego komputera sygnalizacji świetlnej przez serwer, co umożliwia kierowcy dobranie prędkości, aby dopasować się do następnej fazy zielonego światła. Całkowicie cyfrowy Audi virtual cockpit – oraz opcjonalny wyświetlacz przezierny – dostarczają indywidualnych rekomendacji prędkości oraz pozostałego czasu do następnej fazy zielonego światła, jeśli kierowca już czeka na czerwonym świetle. System ten w ten sposób przyczynia się do przewidywalnego i efektywnego stylu jazdy oraz ułatwia płynność ruchu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.