2020 Audi SQ7

Audi wzięło swój największy, najcięższy silnik diesla i zainstalowało go w swoim największym, najcięższym SUVie. Tak powstało SQ7, a efekt jest naprawdę niezły. Jest smaczny i pożądany w Stanach Zjednoczonych.

Zainstalowanie silnika V8 turbodiesla w SUVie to nie jest najdziwniejszy pomysł. Jednak gdy wszyscy zmniejszają swoje silniki, Audi wprowadza ogromny, ciężarowy, 4.0-litrowy silnik TDI. A żeby mieć pewność, że zrobią wrażenie na otoczeniu, zamontowali skomplikowany system zasilania z dwoma turbosprężarkami i jednym elektrycznym kompresorem. Moc wynosi 435 KM, a moment obrotowy osiąga również poziom typowy dla ciężarówek, wynosząc 900 Nm (663.8 lb-ft). Dzięki 8-biegowej automatycznej skrzyni biegów z konwerterem momentu, duży SUV ważący 2395 kg (5280 lbs) przyspiesza z miejsca do 100 km/h (62 mph) w 4.8 sekundy. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h (155 mph).

Na zewnątrz SQ7 TDI można odróżnić od innych modeli w gamie Q7 dzięki specjalnemu wyglądowi przodu. Dwa ogromne wloty powietrza znajdują się po obu stronach ośmiokątnej czarnej kratki z sześcioma pionowymi chromowanymi paskami. Z tyłu widać cztery owalne końcówki wydechu pod zderzakiem.

W środku dominuje luksusowy i sportowy wygląd. Fotele kubełkowe z przodu oraz lekko uformowana tylna kanapa zapewniają wygodną jazdę. Jednak w sytuacji pośpiechu pasażerowie z tyłu będą musieli się trzymać mocno.

Pojemność bagażnika wynosi 803 litry (28.3 cu ft) dla wariantu pięcioosobowego i 705 litrów (24.8 cu-ft) dla wersji siedmioosobowej.

 Audi SQ7 TDI, wyposażony w silnik wysokoprężny V8 o mocy 435 KM, jest najwyższym modelem w linii produkcyjnej od wiosny 2016 roku. Ten duży SUV może się pochwalić nowym, jeszcze bardziej imponującym designem. W jego wnętrzu znajdują się sportowe fotele, system MMI Navigation Plus, intuicyjne sterowanie dotykowe oraz wirtualny kokpit Audi, w tym widok wydajności jako standard. Silnik 4.0 TDI z elektrycznym sprężarką zapewnia potężne przyspieszenie od zera. Nowy Audi SQ7 TDI zadebiutuje na rynkach europejskich pod koniec września 2019 roku i będzie dostępny od 94 900 euro.

Czysta moc diesla: Biturbo V8 z elektrycznym sprężarką

Nowy Audi SQ7 TDI imponuje swoją ogromną mocą silnika wysokoprężnego. Silnik 4.0 TDI, V8 z biturbo, generuje 320 kW (435 KM) i dostarcza potężny moment obrotowy wynoszący 900 Nm (663,8 lb-ft) w zakresie od 1 250 do 3 250 obr/min. Duży SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h (62,1 mph) w 4,8 sekundy i osiąga elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h (155,3 mph). W zależności od wyposażenia SQ7 TDI zużywa od 7,6 do 7,4 litra paliwa na 100 kilometrów (30,9 – 31,8 mpg), co odpowiada emisji CO2 od 200 do 194 gramów na kilometr (321,9 – 312,2 g/mil).

48-woltowy system elektryczny zasila elektryczną sprężarkę (EPC), która wspomaga dwa turbosprężarki, gdy obciążenie z pedału gazu jest wysokie, a dostępna energia w spalinach jest niska. W takim przypadku dostarcza świeżego powietrza, które jest kluczowe dla spalania. W rezultacie ogromny moment obrotowy jest dostępny natychmiast, w każdej chwili – podczas przyspieszania z niskich prędkości, a szczególnie przy starcie.

EPC jest zintegrowana z układem dolotowym. Kompaktowy silnik elektryczny przyspiesza wirnik sprężarki do 70 000 obrotów na minutę w ciągu 250 milisekund. W układzie wydechowym dwa siłowniki modulują dźwięk pełnego ośmiu cylindrów.

Dynamiczne prowadzenie: Stabilizacja przechyłów, napęd na wszystkie koła, sportowy dyferencjał

Szybko zmieniająca biegi ośmiobiegowa skrzynia tiptronic i stały napęd na wszystkie koła quattro przekładają ogromną moc silnika 4.0 TDI na nawierzchnię. Standardowe sportowe zawieszenie pneumatyczne oraz progresywne wspomaganie kierownicy, którego przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania kąta skrętu, zapewniają doskonałą dynamikę jazdy. Napęd na wszystkie koła sprawia, że duży SUV jest jeszcze łatwiejszy w prowadzeniu:

Tylne koła skręcają o maksymalnie 5 stopni w przeciwnym kierunku przy niskich prędkościach, co zwiększa zwinność. Na autostradzie te koła skręcają nieco w tym samym kierunku, co zwiększa stabilność. Dodatkowo, opcjonalny zaawansowany pakiet zawieszenia obejmuje elektromagnetyczną aktywną stabilizację przechyłów. Redukuje to wibracje masy sprężonej podczas jazdy na prostych, nierównych drogach oraz optymalizuje kompensację przechyłu, co zmniejsza kąt przechyłu przy sportowym stylu jazdy. Sportowy dyferencjał, który pozwala na jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie, jest trzecim zaawansowanym systemem na pokładzie. W szybkich zakrętach aktywnie rozdziela moc między tylnymi kołami. Dzięki temu Audi SQ7 TDI dosłownie wciąga w zakręt podczas skręcania lub przyspieszania, eliminując wszelkie oznaki podsterowności. W przypadku nadmiernej nadsterowności sportowy dyferencjał stabilizuje duży SUV, przenosząc moment obrotowy na koło po wewnętrznej stronie zakrętu.

Imponujący wygląd: design zewnętrzny

Audi SQ7 TDI cechuje się aktualnym designem modeli Q z dodatkowymi detalami specyficznymi dla S. Od modelu bazowego odróżniają go podwójne żebra w osłonie chłodnicy Singleframe, zewnętrzne lusterka w aluminiowym wyglądzie oraz cztery charakterystyczne końcówki układu wydechowego z okrągłymi, chromowanymi wykończeniami. Ostrze w zderzaku ma trójwymiarowy kształt, a osłona podwozia z tyłu wygląda jeszcze solidniej. Niektóre elementy są malowane na matowy srebrny kolor, a czarny pakiet stylizacyjny jest dostępny jako opcja. Color Daytona gray z efektem perłowym oraz liczne niestandardowe wykończenia lakiernicze z programu Audi Exclusive dostępne są jako specjalna funkcja.

Audi SQ7 TDI wyposażony jest w standardowe 20-calowe felgi aluminiowe w pięcioramiennym wzorze turbiny oraz oponach 285/45. Ze względu na dużą moc silnika, z przodu zamontowane są tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm (15,7 cali), a z tyłu o średnicy 370 mm (14,6 cali). Czarne zaciski hamulcowe – opcjonalnie dostępne również w kolorze czerwonym – mają z przodu logo S. Na życzenie dostępny jest także 20-calowy system hamulcowy z tarczami wykonanymi z włókna węglowego, które są szczególnie odporne na ścieranie. Mają one średnicę 420 mm (16,5 cala) z przodu i 370 mm (14,6 cala) z tyłu.

Zaciski są malowane na kolor antracytowy.

Sportowe osiągi: Wnętrze i wyposażenie

Audi SQ7 TDI wyróżnia się ciemnym wnętrzem ze skóry i Alcantary. Wstawki wykonane są z matowego, szczotkowanego aluminium lub opcjonalnie z włókna węglowego, co podkreśla sportowy charakter. Na życzenie dostępny jest pakiet oświetlenia konturowego/ambientalnego, który oświetla główne linie designu i powierzchnie w 30 regulowanych kolorach.

Oprócz sportowych foteli, zakres produkcji seryjnej obejmuje także podświetlane listwy progowe z aluminiowymi wstawkami z logo S z przodu. Pedały, podnóżek i osłona progu ładunkowego wykonane są ze stali nierdzewnej. Opcjonalnie dostępne są także sportowe fotele S plus z zintegrowanymi zagłówkami, tłoczeniem S na oparciu, pneumatyczną regulacją odcinka lędźwiowego oraz tapicerką z skóry Valcona w rombowym wzorze. Kolorystyka obejmuje czerń, szary rotor oraz czerwony Arras, oferowany wyłącznie w modelu S. Centrum podłokietnika również zaprojektowano w tym stylu. W sportowych fotelach S plus można również dodać klimatyzację i funkcję masażu.

MMI Navigation Plus, które obejmuje sterowanie dotykowe, zapewnia najwyższej klasy łączność w standardzie. Oferuje LTE Advanced, hotspot Wi-Fi, naturalne sterowanie głosowe oraz rozszerzony pakiet Audi connect. Zawiera informacje o ruchu w czasie rzeczywistym, nawigację z Google Earth, hybrydowe radio oraz zintegrowaną w systemie operacyjnym MMI usługę głosową Amazon Alexa. Nową funkcjonalnością jest także usługa informacji o sygnale świetlnym. Łączy ona pojazd z centralnym komputerem kontrolującym sygnalizację świetlną i dostarcza kierowcy informacje w w pełni cyfrowym zestawie wskaźników oraz opcjonalnym wyświetlaczu HUD. Usługa ta przyczynia się do efektywnego stylu jazdy i ułatwia płynność ruchu. Wszystkie wyświetlacze są prezentowane z wyświetlaczem specyficznym dla S w wirtualnym kokpicie Audi. Dodatkowo dostępny jest widok wydajności, który umieszcza szczególnie sportowy obrotomierz na środku.

Szeroka oferta uzupełniona jest licznymi opcjami wyposażeniowymi, w tym czterostrefową automatyczną klimatyzację, funkcję wspomagania do cichego zamykania drzwi, system audio Bang & Olufsen 3D Advanced oraz pakiet jakości powietrza z zapachami i jonizatorem. Audi oferuje reflektory LED HD matrix, w tym światło laserowe jako alternatywę dla reflektorów LED matrix z dynamicznym kierunkowskazem. Asystent adaptacyjny, który wspiera kierowcę w prowadzeniu wzdłużnym i bocznym, znajduje się wśród różnych systemów wspomagania kierowcy, które dostępne są na życzenie.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.