Bentley zaprezentował nową generację swojego luksusowego sedana Flying Spur w 2019 roku. Brytyjski producent samochodów wzbogacił go o szereg nowoczesnych technologii, począwszy od łagodnie hybrydowego systemu 48-woltowego, aż po system infotainment. Dodatkowo, logo „flying B” unosi się spod maski i jest podświetlane.
Bentley jest uważany za jeden z najbardziej luksusowych samochodów dla kierowców na świecie. Jego celem jest stworzenie pojazdu z najwyższej półki, który jednocześnie oferuje osiągi super samochodu. Aby to osiągnąć, inżynierowie Bentleya zastosowali nowy silnik W12 o pojemności 6.0 litrów z podwójnymi turbosprężarkami, co przekłada się na moc 635 hp oraz moment obrotowy 900 Nm (664 lb-ft). Jednostka ta jest połączona z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem. Efektem są imponujące osiągi: przyspieszenie od 0 do 60 mph w 3,7 sekundy (0-100 kph w 3,8 sekundy) oraz maksymalna prędkość 207 mph (333 kph).
Wnętrze nowego Bentleya Flying Spur pozwala klientom na wybór spośród 16 kolorów skóry i okleiny drewnianej, aby dopasować je do swojej osobowości. Nowoczesność pojazdu można dostrzec na Bentley Rotating Display, który może wyświetlać okleinę drewnianą, 12.3-calowy ekran dotykowy lub trzy eleganckie, okrągłe analogowe wskaźniki.
Na zewnątrz można dostrzec wiele drobnych detali, które podkreślają wartość marki Bentley oraz jej klientów. Reflektory LED Matrix przypominające diamenty, ciemny przedni grill oraz 22-calowe koła to tylko niektóre luksusowe akcenty w znakomitym modelu Flying Spur z 2019 roku.
Bentley Motors ogłosiło szczegóły dotyczące najnowocześniejszego luksusowego sedana Grand Touring na świecie – całkowicie nowego Bentley’a Flying Spur. Niezależnie od tego, czy prowadzi się go samodzielnie, czy jest się kierowanym, nowy Flying Spur oferuje unikalne połączenie luksusu limuzyny i osiągów sportowego sedana, łącząc odważną nową obecność na drodze z wiodącą jakością i designem wnętrza, a także nowoczesnymi technologiami skoncentrowanymi na kliencie.
„Podobnie jak przy premierze Continental GT, nowy Flying Spur to rozwój od podstaw, który przesuwa granice technologii i rzemiosła, aby dostarczyć poziomy wydajności i wyrafinowania, które definiują segment,” komentuje Adrian Hallmark, przewodniczący i dyrektor generalny Bentley Motors.
Zaprojektowany, zaprojektowany i ręcznie wykonany w siedzibie Bentley w Crewe w Anglii, nowy Flying Spur prezentuje unikalne podejście Bentley’a do nowoczesnych technologii, bezproblemowo integrując najnowsze brytyjskie rzemiosło z innowacyjnymi cechami. Ostatnia generacja Bentley’a Flying Spur przesuwa istniejące granice wyrafinowania i dbałości o szczegóły, aby stworzyć najlepszy super-luksusowy sedan sportowy, jaki kiedykolwiek zbudowano.
Nowy Flying Spur prezentuje nowoczesny rzeźbiarski język designu Bentley’a poprzez eleganckie, a jednocześnie muskularne proporcje, najnowsze generacje unikalnych, szklanych reflektorów LED — teraz wzbogaconych o chromowane osłony – oraz nowe lampy tylne w kształcie litery 'B’. Nowe projekty kół o średnicy 22 cali komunikują unikalną osobowość i zdolności nowego Bentley’a Flying Spur.
Nowo zaprojektowany na nadchodzące stulecie, maskotka 'Flying B’ zdobi nos nowego Flying Spur po raz pierwszy w nowoczesnej historii, wznosząc się z pod pięknie nowoczesnego znaku Bentley’a, aby uwydatnić wyjątkową jakość tego modelu.
Technologiczna siła, nowy Flying Spur to najnowocześniejszy luksusowy sedan Grand Touring dostępny dzisiaj, oferujący szereg nowoczesnych technologii dzięki całkowicie nowemu i zaawansowanemu podwoziu aluminiowo-kompozytowemu oraz 48V architekturze elektronicznej.
Po raz pierwszy w Bentley’u wyposażony jest w Elektroniczny Napęd na Wszystkie Koła, w połączeniu z Aktywnym Napędem na Wszystkie Koła i Bentley Dynamic Ride, co zapewnia fenomenalne osiągi i komfort jazdy. Nowe sprężyny powietrzne z trzema komorami umożliwiają znacznie szerszy zakres regulacji zawieszenia, od luksusowego komfortu jazdy po sportowe poziomy kontroli nad nadwoziem – doświadczenie jazdy o niezwykłej szerokości i zdolności, niespotykane wcześniej w tym segmencie.
Szereg nowych Systemów Asystujących Kierowcę jest standardowo wyposażony w nowego Bentley’a Flying Spur, w tym Asystenta Ruchu, Asystenta Miejskiego i Ostrzeżenie o Martwym Polu, podczas gdy przełomowy Bentley wykorzystuje nowoczesną konstrukcję nadwozia z wielu materiałów.
W sercu nowego Flying Spur znajduje się ulepszona wersja renomowanego silnika W12 o pojemności 6,0 litra z podwójnym doładowaniem, połączona z ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, co zapewnia szybsze i płynniejsze zmiany biegów. Ten nowy silnik TSI generuje 635 PS (626 bhp) i 900 Nm (664 lb.ft.), przyspieszając od 0 do 60 mph w 3,7 sekundy (0-100 km/h w 3,8 sekundy) oraz osiągając prędkość maksymalną 207 mph (333 km/h).
O 130 mm dłuższy rozstaw osi sprawia, że nowy Flying Spur oferuje przestronną i luksusową kabinę, która zapewnia niezrównany komfort i wyrafinowanie. Oprócz szerokiej gamy opcji drewnianych o wykończeniu pojedynczym i podwójnym, sedan oferuje zarówno nowe skórzane siedzenia z rowkami, jak i unikalne pikowanie Mulliner Driving Specification na siedzeniach oraz pierwsze w branży motoryzacyjnej: trzywymiarowe wkładki skórzane w drzwiach z diamentowym pikowaniem.
Tak nowoczesne rzemiosło ręczne zostało połączone z szeregiem nowoczesnych technologii, które mają na celu poprawę komfortu i przyjemności kierowcy oraz pasażerów nowego Bentley’a Flying Spur. Na przykład, wyświetlacz HD cyfrowego panelu wskaźników, unikalna obrotowa konsola środkowa z wyborem 12,3-calowego wyświetlacza dotykowego, piękne analogowe wskaźniki lub drewniane wykończenie i pilot zdalnego sterowania dla pasażerów tylnej części pojazdu sprawiają, że kabina Flying Spur to najbardziej nowoczesne, innowacyjne i luksusowe miejsce do podróżowania.
Dostosowane specjalnie do nowoczesnych klientów luksusowych, wnętrze można dodatkowo wzbogacić panoramicznym szklanym dachem, który rozciąga się na pełną długość dachu.
Nowy Flying Spur można zamawiać od jesieni 2019 roku, a dostawy dla klientów rozpoczną się na początku 2020 roku.
Bentley Flying Spur – Całkowicie Nowy Design
Odważny design zewnętrzny Flying Spur oparty jest na nowej, nowoczesnej wizji, która jest jednoznacznie Bentley. Z rozstawem osi wydłużonym o 130 mm w porównaniu do modelu drugiej generacji, nowy Flying Spur ma teraz zwiększoną obecność na drodze i mocniejsze, bardziej muskularne linie, które ciągną się na całej długości samochodu.
Nowy Bentley Flying Spur został stworzony od podstaw na całkowicie nowej platformie. Jego rzeźbione powierzchnie i piękne linie mocy są możliwe dzięki zastosowaniu superformowania aluminium, procesu, który po raz pierwszy udowodniono na nowym Bentley’u Continental GT.
Bentley wykorzystał najnowsze technologie w zakresie wytłaczania i odlewania aluminium oraz stali o dużej wytrzymałości do nowego Flying Spur, oferując najlepszą w swojej klasie sztywność nadwozia, aby zoptymalizować prowadzenie i sztywność.
Reflektory LED z matrycą są standardem w Flying Spur, z unikalnymi detalami w kształcie ciętego kryształu. Za elementem cięcia dodano chromowaną osłonę, dzięki czemu świecą, nawet gdy nie są włączone. Z tyłu lampy w kształcie litery 'B’ nawiązują do diamentowego wzoru wentylacji wnętrza. Standardowo oferowane są nowe, 21-calowe koła, a także opcja dwóch unikalnych, 22-calowych specyfikacji Mulliner.
Można zamówić pełnowymiarowy, panoramiczny szklany dach. Przednia część pochyla się i przesuwa na tył nad nieruchomą tylną częścią. Rolety z Alcantary przesuwają się elektrycznie i są dopasowane kolorystycznie do 15 kolorów podsufitki.
Maskotka Flying B, która zdobi maskę silnika, jest dostępna po raz pierwszy w nowoczesnym Flying Spur. W stulecie Bentley’a maskotka została stylizowana na nadchodzące stulecie i jest ewolucją wcześniejszych projektów. Elektronicznie wydobywana i podświetlana, jest powiązana z sekwencją powitalną i systemem bezkluczowego wjazdu, gdy kierowca zbliża się do samochodu.
Nowy Bentley Flying Spur wyposażony jest także w błyszczący czarny radiator z jasnym chromowanym otokiem oraz pionowymi żebrami, które nawiązują do ikonicznego Bentleya S1 Continental Flying Spur z 1957 roku. Dolny element siatki może być wykonany w kolorze czarnym lub jasnym chromie.
Standardowe opcje lakiernicze dla Flying Spur obejmują wiodące w swojej klasie portfolio 17 kolorów Bentley’a, starannie dobranych do charakterystyki i linii pojazdu.
Najlepsza Rękodzielnicza Kabina
Wnętrze całkowicie nowego Bentley’a Flying Spur prezentuje wiedzę Bentley’a w tworzeniu nowoczesnej kabiny o niezrównanym luksusie i innowacji. Stylowe i unikalne, wyposażone jest w nowe, wyjątkowo wygodne siedzenia w 15 kolorach skóry, z motywem 'Skrzydeł’ Bentley’a na dolnej konsoli i desce rozdzielczej.
Fale poziomych fornirów płyną przez deskę rozdzielczą i przechodzą do drzwi, podkreślając przestronność kabiny. Elegancka, unosząca się konsola środkowa mieści dostosowywany wyświetlacz dotykowy HD o przekątnej 12,3 cala i nowe, rzeźbiarskie wentylatory Bentley’a z przodu i z tyłu, mieszczące miejsce na przechowywanie oraz indukcyjne 'bezprzewodowe’ ładowanie i dwa gniazda USB do telefonów komórkowych.
Pierwszy w branży, rotacyjny wyświetlacz Bentley’a jest również dostępny w nowym Flying Spur. Po naciśnięciu przycisku uruchamiania silnika, sekcja forniru pośrodku deski rozdzielczej obraca się, aby ujawnić wyświetlacz dotykowy o przekątnej 12,3 cala, wyświetlający trzy konfigurowalne cyfrowe kafelki. Druga strona wyświetlacza ujawnia trzy eleganckie analogowe wskaźniki pokazujące temperaturę na zewnątrz, kompas i chronometr. Całkowity cyfrowy detox można wybrać na trzeciej stronie, aby po prostu cieszyć się bezszwowym fornirowym wykończeniem wokół kabiny.
W innym przykładzie dokładnej dbałości Bentley’a o szczegóły, tradycyjne okrągłe wentylatory 'bullseye’ zostały zastąpione nowymi wentylatorami o precyzyjnie ukształtowanym kształcie, pomiędzy którymi znajduje się zegar Bentley’a. Drobne brązowe detale wokół zegarka i przełączników podnoszą jakość obsługi na nowy poziom wyrafinowania.
Trzywymiarowe wkładki skórzane w drzwiach z diamentowym pikowaniem są stosowane po raz pierwszy w samochodzie, inspirowanym koncepcją projektową Bentley’a EXP 10 Speed 6. Nowe diamentowe wzory zdobią pokrętła oraz są również dostępne na wentylacjach i zegarze. Aby uzyskać dekoracyjny detal, opracowano nowy algorytm oprogramowania, aby działał z złożonymi krzywiznami kanałów wentylacyjnych.
Drewno Crown Cut Walnut jest oferowane jako nowa opcja forniru, które wykorzystuje proces cięcia prostego, aby uzyskać bardziej nowoczesne wykończenie. Oprócz popularnych opcji Dark Fiddleback i Piano Black, dostępny jest szereg pięciu dodatkowych fornirów. Opcja podwójnego forniru może być również specyfikowana we wszystkich typach forniru, aby dodać jeszcze bardziej spersonalizowane odczucie kabiny.
Motyw graficzny skrzydeł kontynuuje się wokół wnętrza drzwi kabiny, tworząc elegancki podział kolorów i bezszwowe połączenie między przednimi a tylnymi siedzeniami. Oświetlenie nastrojowe dostępne jest jako opcja, z wyborem siedmiu kolorów i różnymi intensywnościami.
Nowe siedzenia Flying Spur wyposażone są w podwójny rowek i zwiększoną funkcjonalność, w tym ogrzewanie, wentylację, wielomodalny masaż, regulowane boki i nachylenie góry. Z opcjonalną specyfikacją Mulliner Driving, nowa skóra trójwymiarowa łączy się z tradycyjnym szyciem i haftem.
Tylne siedzenia zapewniają luksusowe, komfortowe środowisko do podróży, z składanym centralnym podłokietnikiem i ręcznie zwijanym centralnym zagłówkiem, który chowa się, gdy nie jest używany, aby zapewnić maksymalną widoczność.
Moc i Zwinność Ujawione
Nowy Bentley Flying Spur napędzany jest silnikiem W12 o podwójnym doładowaniu TSI, który ustanawia nowe standardy wydajności, zwinności i dynamiki. Silnik jest opracowywany i budowany ręcznie w Crewe.
Najnowocześniejszy silnik 12-cylindrowy na świecie, unikalna konfiguracja 'W’ oznacza, że silnik jest znacznie krótszy niż odpowiedni V12, co korzystnie wpływa na rozkład masy i maksymalizuje przestrzeń w kabinie.
Nowy napęd w Flying Spur wykorzystuje najnowszą technologię zarządzania silnikiem, zapewniając zauważalnie lepszą wydajność w porównaniu z poprzednią generacją modelu. Wytwarza 635 PS (626 bhp) i 900 Nm (664 lb.ft) momentu obrotowego, przyspieszając samochód od 0 do 60 mph w 3,7 sekundy (100 km/h w 3,8 sekundy) i osiągając prędkość maksymalną 207 mph (333 km/h).
Przesunięcie przedniego osie do przodu poprawia rozkład masy w nowym Flying Spur, co pozwala na lepszą precyzję dynamiczną, prowadzenie i równowagę w połączeniu z aktywnym napędem na wszystkie koła, elektronicznym sterowaniem wszystkich kół i Bentley Dynamic Ride.
Nowy Flying Spur korzysta z tej samej ośmiobiegowej skrzyni biegów ZF z podwójnym sprzęgłem, co Continental GT, zapewniając płynne i wyrafinowane przyspieszenie, szybsze zmiany biegów i poprawioną oszczędność paliwa. Szybsze zmiany biegów osiąga się dzięki wstępnemu wyborowi następnego biegu, co skraca przerwę w momencie obrotowym na kołach, poprawiając tym samym wydajność. Maksymalna prędkość osiągana jest na szóstym biegu, a biegi overdrive (siódmy i ósmy) są używane do ekonomicznej turystyki.
W poprzedniej generacji Flying Spur zastosowano stały system napędu na wszystkie koła z wyznaczonym podziałem mocy 60:40 na osie tylne/przednie. Całkowicie nowy model ma system sprzęgłowy, który dostarcza napęd na tylne osie. W zależności od warunków drogowych i poślizgu kół, automatycznie przekazuje napęd na osie przednie, gdy jest to konieczne, jako aktywny system napędu na wszystkie koła. Reakcja na zakręty jest również drastycznie poprawiona. Przód całkowicie nowego Flying Spur wydaje się znacznie lżejszy i zmienia kierunek niemal z prędkością myśli. Efekt podsterowności, który występuje przy stałym napędzie na wszystkie koła, został prawie wyeliminowany, co sprawia, że samochód wydaje się bardziej zrównoważony.
Rozkład momentu obrotowego zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy. W trybach Comfort i Bentley system przekazuje do 480 Nm momentu obrotowego na oś przednią, aby zapewnić lepszą przyczepność i prowadzenie. W trybie Sport system ogranicza dostępny moment obrotowy na oś przednią do 280 Nm, utrzymując wyższy poziom momentu obrotowego z tyłu, aby uzyskać bardziej dynamiczne odczucie. Moment obrotowy jest również zarządzany dla każdej osi za pomocą systemu wektoryzacji momentu poprzez hamulec.
Elektroniczne Skręcanie na Wszystkie Koła to nowa cecha technologiczna, która zwiększa stabilność przy dużych prędkościach i manewrowość w mieście. Podczas manewrów z małą prędkością system skręca tylne koła w przeciwnym kierunku do przednich kół. Ma to na celu skrócenie rozstawu osi, zmniejszenie promienia skrętu, zwiększenie zwinności i znaczne ułatwienie parkowania.
Podczas manewrów przy dużych prędkościach system skręca tylne koła w tym samym kierunku, co przednie koła, co zwiększa stabilność i ułatwia wyprzedzanie oraz zmiany pasów. Elektroniczne Skręcanie na Wszystkie Koła oznacza brak kompromisów między pewnością jazdy przy dużych prędkościach a wygodą przy małych prędkościach.
Nowy, trzeci model Bentley’a Flying Spur korzysta z powietrznych sprężyn o trzech komorach, które zawierają 60% więcej powietrza w porównaniu do poprzedniego modelu. To pozwala na większy zakres od sportowych poziomów sztywności sprężyn po luksusowe wyrafinowanie limuzyny, w zależności od trybu wybranego przez kierowcę. Nowe auto ma CDC (Continuous Damping Control), które pozwala na ciągłą regulację tłumików.
Cztery czujniki wysokości jazdy nieustannie mierzą odległość między osią a nadwoziem. Jeśli system wykryje różnicę w porównaniu do normalnej wysokości, objętość powietrza w sprężynach jest odpowiednio dostosowywana, aby przywrócić normalną wysokość.
System Bentley Dynamic Ride ma na celu poprawę zarówno prowadzenia, jak i komfortu jazdy. System 48-woltowy steruje jednostką silnika elektrycznego, która zarządza sztywnością stabilizatora, zmieniając sztywność na żądanie, aby zwalczyć siły boczne i utrzymać Bentley’a Flying Spur na poziomie.
Nowy Bentley Flying Spur dzieli największe żeliwne hamulce na świecie z Continental GT, z przednimi tarczami o średnicy 420 mm. Zarówno przednie, jak i tylne zaciski noszą markę Bentley. Standardowe wykończenie to błyszczący czarny kolor, a opcjonalnie dostępne jest wykończenie w kolorze błyszczącej czerwieni.
Nowy Flying Spur brzmi równie dobrze, jak wygląda, dzięki adaptacyjnemu zaworowi kontroli rury wydechowej z regulowanymi ustawieniami pozycji. Sposób, w jaki gazy spalinowe wpływają do tylnej części systemu, został dostrojony, aby zapewnić bardziej dyskretny dźwięk wydechu wewnątrz kabiny dla pasażerów podróżujących z kierowcą.
Inteligentna Technologia – Całkowicie Nowy Flying Spur
Nowy Bentley Flying Spur wprowadza wiodącą w swojej klasie ofertę inteligentnego i intuicyjnego wyposażenia dostosowanego do kierowcy i pasażerów.
Główny wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala w centralnym panelu deski rozdzielczej ma dodatkowe twarde przyciski, które uzupełniają łatwe w użyciu funkcje wyświetlacza dotykowego. Wyświetlacz HD ma również czujnik zbliżeniowy, który przygotowuje ekran na wejścia użytkownika, oferując szybszą reakcję na polecenia.
Ekran można skonfigurować na wiele sposobów: jako pojedynczy wyświetlacz, podzielony 2:1 lub pokazujący jednocześnie trzy różne funkcje na samokonfigurowalnym ekranie głównym.
Nowy Flying Spur oferuje szereg dostępnych systemów wsparcia kierowcy, w tym Asystenta Ruchu, Asystenta Miejskiego oraz Ostrzeżenie o Martwym Polu. Wzrok Nocny i Wyświetlacz Head-Up pomagają kierowcy skupić się na drodze przed sobą, podczas gdy kamera Top View zapewnia widok na samochód i jego najbliższe otoczenie, wspomagana przez ostrzeżenie o ruchu wstecznym i funkcje automatycznego parkowania.
Reflektory LED z matrycą pozwalają kierowcy utrzymać główne światło przez cały czas, automatycznie przerywając wiązkę wokół innych pojazdów, aby uniknąć oślepiania innych kierowców.
Z tyłu znajduje się zupełnie nowy zdalny kontroler z ekranem dotykowym wykonany z pięknie przetworzonych materiałów. Integruje się niemal niewidocznie w konsoli, ale można go łatwo usunąć przy naciśnięciu przycisku do zdalnego korzystania. Umożliwia dostęp do szerokiego zakresu aplikacji, w tym kontroli wszystkich rolet, funkcji masażu siedzeń tylnych i klimatyzacji, a także może być używany do wcześniejszego zdefiniowania takich konfiguracji jak Oświetlenie Nastrojowe.
W nowym Flying Spur dostępne są trzy systemy audio, z systemem standardowym wyposażonym w 10 głośników i 650 Watów. System Bang & Olufsen 1,500W z 16 głośnikami i podświetlanymi siatkami skierowany jest do klientów orientujących się na styl życia i korzysta z systemu BeoSonic – nowy sposób ustawiania tonów za pomocą prostego, intuicyjnego interfejsu jednego dotknięcia.
Unikalny system Naim dla Bentley’a o mocy 2,200W z 19 głośnikami i aktywnymi transduktorami basowymi wbudowanymi w przednie siedzenia jest oferowany dla prawdziwych audiofilów, dostępny z ośmioma trybami dźwięku.
Personalizacja Bentley’a Mulliner
Mulliner istnieje, aby odpowiadać na wymagania najbardziej wymagających klientów Bentley’a. W świecie Mullinera wszystko jest możliwe. Od prostych próśb o monogramy na tapicerce po skomplikowane, dopasowane modyfikacje nadwozia, które mogą być przeprowadzone tylko przez doświadczonego rzemieślnika, wysoko wykwalifikowani i oddani rzemieślnicy Mullinera dostarczają luksus na nowym poziomie; rzadkość na inną skalę.
Nowy Bentley Flying Spur redefiniuje personalizację i luksus na zamówienie w swoim segmencie. Oferta kolorów lakierów, skór, fornirów drewnianych i opcji oferuje nieograniczone spektrum kolorów, aby dopasować się do wszystkich gustów i preferencji.