To był odważny ruch, którego nikt nie spodziewał się jako zapowiedzi trendu, gdy ponad dekadę temu BMW zaprezentowało pierwszą generację modelu X6. SUV-Coupe (nazywany przez Bawarczyków Sport-Activity-Coupe) wkrótce doczekał się konkurencji, która pojawiła się na rynku dziesięć lat później. Jednak prawdziwą gwiazdą segmentu SUV-coupe był i pozostał X6. W 2019 roku BMW postanowiło wprowadzić nową generację. Teraz jest ona jeszcze odważniejsza i bardziej agresywna. Dodatkowo, Bawarczycy dodali szereg efektownych detali, wyposażając auto w 22-calowe felgi oraz podświetlenie w grillu przednim.
Wnętrze pomieści 5 osób. W pierwszej generacji standardowo znajdowały się 4 niezależne fotele, a tylne były oddzielone dużą konsolą środkową.
Pod maską BMW oferuje silniki benzynowe i wysokoprężne, wszystkie z doładowaniem. „Najwolniejsza” wersja ma 265 KM i przyspiesza od 0 do 100 km/h (62 mph) w mniej niż 7 sekund, podczas gdy topowy model X6 M Competition osiąga pierwsze 100 km/h (62 mph) w zaledwie 3,8 sekundy, dzięki mocy 625 KM i imponującemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 750 Nm (553 lb-ft).
Od czasu wprowadzenia nowej generacji, zgodnie z nowymi zasadami łączności, ewolucja systemu infotainment jest ogromna. Z poprzedniego iDrive z pokrętłem do BMW Live Cockpit Professional to ogromny skok. Ponadto, dostępny jest osobisty asystent AI, któremu można nadać unikalną nazwę, aby kierowca nie musiał za każdym razem mówić „Hej, BMW!” przy wydawaniu polecenia. Do dyspozycji są dwa ekrany o przekątnej ponad 12 cali, jeden dla zegarów, a drugi dla głównego wyświetlacza. Oczywiście, system wspiera Android Auto i Apple CarPlay.
Około dekady temu BMW podjęło innowacyjny krok, łącząc charakterystyczne cechy Sportowego Pojazdu Aktywnego z DNA klasycznego coupe – w ten sposób powstała nowa klasa Sportowe Coupe Aktywne (SAC). BMW X6 było pionierem tej nowej kategorii i do dziś łączy ekstrawagancki wygląd z wyjątkowymi osiągami oraz dynamicznym designem. Na całym świecie sprzedano już ponad 443 000 egzemplarzy X6, obejmujących dwie generacje modeli.
Wyraźny i ekspresyjny język designu trzeciej generacji BMW X6 podkreśla jego pewny, dominujący i muskularny wygląd. Połączenie zaawansowanej technologii napędowej i podwoziowej oraz najwyższej jakości elementów wyposażenia zapewnia unikalne sportowe, a jednocześnie bardzo komfortowe doświadczenia z jazdy. Postęp objawia się również w szerokim zakresie innowacyjnych technologii obsługi i systemów wsparcia kierowcy.
BMW X6 jest produkowane w zakładzie BMW Spartanburg w stanie Karolina Południowa. To centrum wiedzy w zakresie modeli BMW X zajmuje się także produkcją BMW X3, BMW X4, BMW X5 i BMW X7.
Nowe BMW X6 zadebiutuje na światowej premierze podczas IAA 2019 we Frankfurcie nad Menem. Wprowadzenie na rynek nastąpi w listopadzie 2019 roku.
Koncepcja pojazdu i design
Nowe BMW X6 wzrosło o 26 milimetrów długości zewnętrznej w porównaniu do swojego poprzednika (teraz ma 4 935 mm) oraz o 15 mm (do 2 004 mm) w szerokości. Teraz jest o 6 mm niższe (ma 1 696 mm) i łączy dynamiczne proporcje z niezwykle mocnym wyglądem, co podkreśla szerszy rozstaw kół z przodu (+44 mm do 1 684 mm). Rozstaw osi wzrósł o 42 mm do 2 975 milimetrów, a nowy model ma także niższy środek ciężkości niż jego poprzednik, co przyczynia się do wyjątkowej zwinności i stabilności nowego BMW X6.
Premiera podświetlonej maskownicy chłodnicy BMW
Duża, jednolita maskownica chłodnicy BMW jest najbardziej rzucającym się w oczy elementem przedniej części pojazdu. Zewnętrzne krawędzie maskownicy chłodnicy zbliżają się do reflektorów pod wyraźnie określonym kątem. Nowe BMW X6 jest po raz pierwszy dostępne jako opcja z podświetlaną maskownicą chłodnicy BMW, co dodaje ekskluzywnego akcentu do zewnętrznego designu. Oświetlenie włącza się przy otwieraniu lub zamykaniu samochodu, ale kierowca może je również włączyć lub wyłączyć ręcznie. Ten unikalny element designu jest dostępny także podczas jazdy, co dodatkowo podkreśla już przyciągający wzrok wygląd nowego BMW X6.
Charakterystyczne podwójne reflektory rozciągają się aż do maskownicy chłodnicy BMW i podkreślają obecność oraz szerokość samochodu. Nowe BMW X6 jest standardowo wyposażone w reflektory LED. Jeśli zdecydujemy się na opcjonalne BMW Laserlight z reflektorami LED adaptacyjnymi, spotlight BMW Laserlight z technologią Selective Beam optymalizuje funkcję długich świateł, których zasięg zwiększa się do około 500 metrów. Ten dodatkowy element można rozpoznać po niebieskich, krzyżowych elementach, które dzielą heksagonalne źródła światła w obrębie reflektorów.
Boki nowego X6 cechują znane proporcje BMW, wyraźnie zaznaczona linia charakterystyczna i dynamiczna linia dachu. W subtelnych heksagonalnych nadkolach można znaleźć lekko aluminiowe koła o średnicy do 22 cali. Air Breathers w kolorze nadwozia łączą się z wyrazistymi nadkolami, podkreślając dynamiczny wygląd zewnętrzny. Tył nowego BMW X6 ma niezwykle atletyczną sylwetkę z mocnymi barkami, co dodatkowo akcentują szerokie tylne reflektory LED w kształcie litery L. Klapa bagażnika jest płynnie wkomponowana, co sprawia, że jest niemal niewidoczna w poziomych liniach samochodu.
Nowe BMW X6 standardowo wyposażone jest w 19-calowe lekkie koła aluminiowe. Inne warianty kół w formatach 20-22 cali są dostępne jako opcja. BMW X6 M50i i BMW X6 M50d są standardowo wyposażone w 21-calowe lekkie koła aluminiowe.
Dwa warianty modelu z wyróżniającymi się cechami designu
Nowe BMW X6 od początku dostępne jest w wariantach xLine i M Sport jako alternatywa dla standardowego wyposażenia. Obie linie wyposażeniowe mają swoje wyróżniające cechy stylistyczne. Na przykład, xLine podkreśla solidność nowego Sportowego Coupe Aktywnego za pomocą elementów ochronnych (w kolorze nadwozia z przodu i matowej czerni z tyłu). Specyficzne komponenty w odcieniu perełkowego chromu – takie jak wloty powietrza, boczne kratki, progi boczne z listwami wykończeniowymi, obramowanie Air Breather, klapy powietrzne i końcówki wydechu – są również dostępne w autach xLine. Przednie części listew kratki są również w odcieniu perełkowego chromu.
Model M Sport wnosi do przednich i tylnych zderzaków wyraźnie dynamiczny kąt designu, a adaptacyjne zawieszenie M, graficzny detal okna bocznego w połysku czerni, malowane na kolor nadwozia wykończenia nadkoli oraz hamulce M Sport z niebieskimi zaciskami również są częścią pakietu M Sport. Dostępne jako opcja od 12/2019 są zewnętrzne lusterka węglowe i tylne skrzydło wykonane także z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP).
Wysokiej jakości opcje z BMW Individual można dodać od początku, aby nadać samochodowi ultra-ekskluzywny wygląd zewnętrzny. Należą do nich specjalne wykończenia lakiernicze BMW Individual oraz 22-calowe lekkie koła aluminiowe BMW Individual. Rozszerzona wykończenie BMW Individual High-gloss Shadow Line uzupełnia ofertę BMW Individual.
System wydechowy M Sport – standardowo montowany w obu modelach M i teraz również jako opcjonalny dla innych wersji BMW X6 oraz w ramach pakietu M Sport – daje samochodowi niepowtarzalną i emocjonalnie bogatą obecność dźwiękową.
Wnętrze i wyposażenie
Wnętrze nowego BMW X6 jest skoncentrowane na dostarczeniu ekskluzywnych i dynamicznych doświadczeń z jazdy. Wyraźne struktury nadają kabinie nowoczesny i sportowy wygląd. Projekt kokpitu, wraz z nowym układem i wyglądem elementów sterujących, wciela w życie progresywną reinterpretację koncepcji skoncentrowanej na kierowcy, z której znane jest BMW. Razem z podniesioną pozycją siedzenia, ten sposób projektowania zapewnia kierowcy najlepszy możliwy przegląd sytuacji na drodze i pozwala mu w łatwy sposób radzić sobie z wydarzeniami na drodze.
Wnętrze wyróżnia się starannie dobranymi materiałami i niezrównaną jakością wykonania. Nowe BMW X6 standardowo wyposażone jest w tapicerkę skórzaną Vernasca, a rozszerzone wykończenie skórą Merino z BMW Individual jest na liście opcji. Standardowe sportowe fotele w nowym BMW X6 są elektrycznie regulowane i podgrzewane. Fotele wielofunkcyjne – z wyborem funkcji takich jak wentylacja siedzeń i funkcja masażu dla kierowcy i pasażera z przodu – mogą być zdefiniowane jako opcja. Specyficzne dla modelu podłokietniki na konsoli centralnej mają nowy design, a także w zestawie są specjalne uchwyty do drzwi.
Nowe BMW X6 oferuje wysoki stopień wszechstronności. Tylne oparcia dzielone w proporcjach 40:20:40 można złożyć, aby zwiększyć pojemność bagażnika z 580 do 1 525 litrów.
Specyficzny design dla wariantów M Sport i xLine
Pakiet M Sport i specyfikacja xLine wykorzystują specyficzne cechy designu, aby nadać wnętrzu nowego BMW X6 wyrazistą atmosferę. Pakiet M Sport podkreśla dynamiczny charakter nowego BMW X6 dzięki kierownicy M Sport i pedałom dedykowanym dla M. Ekskluzywne listewy wykończeniowe z Aluminium Tetragon oraz antracytowy sufit BMW Individual również wchodzą w skład tego pakietu. Listew wykończeniowych w włóknie węglowym M są dostępne jako opcja.
Specyfikacja xLine obejmuje kluczyk samochodowy z chromowanym wykończeniem. Nowe BMW X6 można też zamówić z dodatkowymi ekskluzywnymi opcjami z BMW Individual, które pozwalają jeszcze bardziej dostosować wnętrze do osobistego stylu właściciela. Przykładem tego jest wykończenie skórą Merino z BMW Individual, której doskonała skóra przechodzi skomplikowany proces garbowania, aby była jak najbardziej elastyczna.
Szereg innowacji wspomaga dostarczenie luksusowych i ekskluzywnych doświadczeń z jazdy
Standardowe wyposażenie nowego BMW X6 obejmuje automatyczną klimatyzację 2.5-strefową, podczas gdy czterostrefowy system może być zamówiony jako opcja. Dostępny jako opcja jest także pakiet Ambient Air, który odświeża powietrze w środku samochodu poprzez jonizację i pozwala kierowcy wybierać z ośmiu dostępnych zapachów wewnętrznych. Kolejną nowością jest nowo opracowany panoramiczny szklany dach, którego przejrzysta powierzchnia jest o około 83% większa niż w modelu poprzednim. Opcjonalny panoramiczny szklany dach Sky Lounge, z kolei, wprowadza szczególnie ekskluzywną atmosferę do wnętrza nowego BMW X6 podczas godzin nocnych. Ponad 15 000 graficznych wzorów w szklanym dachu jest podświetlanych i tworzy efekt przypominający gwieździste niebo. Możliwe jest wybranie sześciu różnych kolorów dla podświetlenia panoramicznego dachu Sky Lounge. Nowe BMW X6 standardowo jest wyposażone w ambientowe oświetlenie, które obejmuje Welcome Light Carpet. Ta funkcja oświetla drogę do drzwi, gdy są odblokowywane lub otwierane, zwiększając komfort i bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu z samochodu. Nowi klienci BMW X6 mogą również wybrać opcjonalne podgrzewane uchwyty do kubków, które są zintegrowane z przednią częścią konsoli centralnej i utrzymują napoje w chłodzie lub ciepłe, w zależności od potrzeb.
Nowe BMW X6 można zamówić z opcją zastosowania szklanych aplikacji do wybranych elementów sterujących, co dodaje unikalne wizualne i dotykowe akcenty do wnętrza oraz zwiększa poziom indywidualizacji. Szklane aplikacje dostępne są dla dźwigni wyboru biegów, kontrolera iDrive, przycisku start/stop oraz regulacji głośności systemu audio. Opcjonalnie dostępny system dźwiękowy Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System zapewnia znakomitą ucztę dla uszu w nowym BMW X6. Siedmio-kanałowy wzmacniacz o mocy 1 500 watów i 20 głośników generuje imponujące wrażenia dźwiękowe w 3D na wszystkich miejscach. Ten system audio jest unikatowy w światowym przemyśle motoryzacyjnym. Telefony komórkowe z funkcją ładowania bezprzewodowego mogą być ładowane bezprzewodowo w przegródce znajdującej się przed uchwytami na kubki.
Układ napędowy i doświadczenia z jazdy
W ofercie nowego BMW X6 od samego początku znajduje się dwa silniki benzynowe oraz para wariantów diesla z najnowszej generacji. Na szczycie gamy X6 znajduje się model BMW M: BMW X6 M50i. Ten ultrasportowy flagowiec, napędzany nowo opracowanym silnikiem benzynowym V8, ma również swojego „brata” w postaci BMW X6 M50d z sześciocylindrowym silnikiem diesla i czterema turbosprężarkami. Prosto-szóstkowe jednostki również są obecne – w BMW X6 xDrive40i oraz BMW X6 xDrive30d. Wszystkie modele standardowo są wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic, podczas gdy inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive zwiększa dynamikę i maksymalizuje przyczepność zarówno na drodze, jak i na luźnym podłożu.
Technologia BMW TwinPower Turbo dla silników benzynowych obejmuje doładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa High Precision Injection, w pełni zmienną regulację zaworów VALVETRONIC oraz zmienną regulację wałka rozrządu Double-VANOS. Pakiet technologii w jednostkach diesla składa się z doładowania oraz bezpośredniego wtrysku paliwa common-rail z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Oczyszczanie spalin w modelach benzynowych odbywa się za pomocą filtra cząstek stałych, który minimalizuje emisję cząstek stałych. Modele diesla wykorzystują technologię BMW BluePerformance, w tym filtr cząstek stałych, katalizator utleniający, katalizator adsorpcyjny NOx oraz katalizator SCR z wtryskiem AdBlue, aby zredukować emisję tlenków azotu. Wszystkie warianty nowego BMW X6 spełniają wymagania normy emisji EU6d-TEMP.
BMW xDrive maksymalizuje przyczepność, zwrotność i stabilność kierunku w nowym BMW X6, tak jak w wszystkich modelach BMW X. W szczególnie dynamicznych sytuacjach jazdy, inteligentny system napędu na wszystkie koła ma tendencję do przenoszenia mocy na tylną oś. W sytuacjach, gdzie napęd na wszystkie koła nie jest konieczny, moc może być całkowicie kierowana na tylne koła w celach efektywności. Sportowe atrybuty samochodu są wspierane przez elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału M na tylnej osi, dostępną indywidualnie jako opcja lub w ramach specyfikacji M Sport. Optymalizuje ona transfer mocy w dynamicznych sytuacjach jazdy, ograniczając wyrównanie prędkości obrotowych kół wewnętrznych i zewnętrznych w zakręcie, co pozwala nowemu BMW X6 dynamicznie wychodzić z zakrętów. Dodatkowo, kontrolowana funkcja blokady tylnego dyferencjału maksymalizuje przyczepność i zdolność X6 do przenoszenia mocy na nieutwardzone podłoże. Element opcjonalnego pakietu xOffroad, optymalizuje również przyczepność na drogach, gdzie poziom przyczepności między prawym i lewym tylnym kołem jest zróżnicowany, zapobiegając obracaniu się koła z niską przyczepnością.
Dostęp do wszystkich obszarów: pierwszorzędna dynamika, komfort i zdolności off-road
Podwójna oś z wahaczami i pięciowahaczowe zawieszenie zapewniają nowemu BMW X6 idealne narzędzia do dostarczania dynamiki i komfortu jazdy na drodze, a także niezachwianej przyczepności w terenie. Sportowe Coupe Aktywne standardowo wyposażone jest w Dynamic Damper Control. Oprócz poprawy komfortu pierwotnego i wtórnego, elektronicznie kontrolowane amortyzatory także zwiększają dynamiczne właściwości samochodu. Kierowca może użyć przełącznika Driving Experience Control, aby wybrać jeden z dwóch trybów, kładąc nacisk na sportowy lub komfortowy styl jazdy. Rzeczywiście, systemy zawieszenia w nowym BMW X6 umożliwiają bardziej intensywne i skuteczne zwiększanie jego dynamizmu, komfortu lub wydajności w terenie niż kiedykolwiek wcześniej. Adaptacyjne zawieszenie M Professional z aktywną stabilizacją przechyłów oraz Integral Active Steering nadaje samochodowi wyjątkowo zwinne i dynamiczne właściwości jezdne. System stabilizacji przechyłów działa za pomocą elektrycznych silników obrotowych i umożliwia niezwykle szybkie i precyzyjne kompensowanie przechyłów nadwozia podczas pokonywania zakrętów. Nie tylko ułatwia to zwrotność i stabilność kierunku podczas wchodzenia w zakręty, ale także optymalizuje przyczepność przy przyspieszaniu z drugiej strony. System stabilizacji przechyłów w nowym BMW X6 zwiększa również komfort jazdy w linii prostej, aktywnie przeciwdziałając wibracjom wywołanym przez nierówności na jednej stronie drogi. Elektrycznie sterowane Integral Active Steering jest również dostępne jako opcja indywidualna. Skręcając tylne koła w tym samym kierunku lub przeciwnie do przednich, w zależności od prędkości, zwiększa zwrotność w zakrętach, ułatwia zmiany pasów i szybkie poruszanie się w ruchu miejskim. Integral Active Steering ułatwia manewrowanie na ciasnych miejscach parkingowych oraz zwiększa stabilność kierunkową podczas wyprzedzania przy dużych prędkościach.
Nowe BMW X6 dostępne jest z dwuosiowym zawieszeniem pneumatycznym z automatycznym poziomowaniem. Zasilanie powietrzem zawieszenia jest kontrolowane indywidualnie dla każdego koła za pomocą elektrycznie napędzanego kompresora z zasobnikiem ciśnienia, co pozwala na zrównoważenie nierówno załadowanego samochodu. Dzięki połączeniu z systemem Dynamic Stability Control (DSC), obciążenie pojazdu rejestrowane przez czujniki zawieszenia pneumatycznego może być także uwzględnione w modulacji hamulców. Wysokość pojazdu można zmieniać za pomocą przycisku w kokpicie, a kierowca może wybierać z pięciu różnych trybów. Na przykład, kierowca może również dostosować prześwit nadwozia do jazdy w terenie maksymalnie o 40 milimetrów powyżej ustawienia standardowego. Inny przycisk obniża samochód o 40 milimetrów poniżej standardowej wysokości w przygotowaniu do załadunku lub rozładunku przedmiotów. Wysokość X6 nad ziemią może być zatem zmieniana o maksymalnie 80 milimetrów, co znacznie ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu oraz załadunek i rozładunek przedmiotów z bagażnika. Żądaną wysokość pojazdu można również ustawić przy wyłączonym silniku, używając opcjonalnego klucza BMW Display Key.
Nowe BMW X6 oferowane jest z pakietem off-road jako opcja. Można je rozpoznać po solidnych elementach ochronnych z przodu. Dostępny dla wszystkich wariantów modelu z wyjątkiem BMW X6 M50i i BMW X6 M50d, pakiet xOffroad obejmuje dwuosiowe zawieszenie pneumatyczne oraz elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału tylnego. Osoba za kierownicą może wybierać spośród czterech trybów specjalizujących się w jeździe po śniegu, piasku, żwirze lub skałach. Naciśnięcie przycisku aktywuje odpowiednie ustawienia dla wysokości przejazdu pojazdu, systemu xDrive, sterowania przekładnią oraz korekcyjnych wskazówek systemu DSC. Reakcja na pedał gazu również dostosowuje się do wybranego trybu jazdy.
Nowe BMW X6 M50i
Model BMW M stanowi najwyższą klasę oferty trzeciej generacji modeli BMW X6 przy wprowadzeniu na rynek, jego ogromne osiągi podkreślają dynamiczny charakter nowego Sportowego Coupe Aktywnego. Nowe BMW X6 M50i napędzane jest nowo opracowanym silnikiem benzynowym V8 o pojemności 4,4 litra, osiągającym maksymalną moc 390 kW/530 hp. Połączone z ośmiobiegową skrzynią Steptronic i inteligentnym napędem na cztery koła xDrive, potężne dostarczenie mocy ośmiocylindrowej jednostki zapewnia imponującą sportową wydajność. Mistrzowskie umiejętności wyścigowe, które zdobyło BMW M GmbH, są wyraźnie widoczne w właściwościach jezdnych nowego BMW X6 M50i, a jego prowadzenie to przekonywująca mieszanka wyjątkowej precyzji kierowania, zwrotności i stabilności. Uderzający i emocjonalnie angażujący wygląd modelu BMW M podkreślają indywidualne akcenty w projekcie nadwozia, a wyraźny sportowy charakter nowego BMW X6 M50i również przebija się w jego ekskluzywnym wnętrzu.
Muskularny silnik ośmiocylindrowy z charakterystyczną mocą M i emocjonalnym dźwiękiem
Od bloku silnika po zarządzanie silnikiem, jednostka napędowa nowego BMW X6 M50i przeszła gruntowną zmianę. Silnik V8 rozwija maksymalną moc 390 kW/530 hp przy pojemności 4,4 litra w zakresie 5 500 do 6 000 rpm. Natomiast maksymalny moment obrotowy wynoszący 750 Nm (553 lb-ft) jest dostępny w całym zakresie od 1 800 do 4 600 rpm. Natychmiastowe i stałe dostarczanie pełnej mocy idealnie pasuje do profilu osiągów silników M. Oczywiście, że silnik M będzie miał odpowiednią oprawę dźwiękową. Standardowo montowany układ wydechowy M Sport z kontrolą klapek produkuje ekscytujący dźwięk, który odpowiada potężnemu dostarczaniu mocy silnika. Wyróżniające cechy jednostki ośmiocylindrowej to para turbosprężarek twin-scroll, umiejscowionych pod kątem 90 stopni między dwoma rzędami cylindrów.
Nowe BMW X6 M50i potrzebuje zaledwie 4,3 sekundy, aby przyspieszyć z 0 do 100 km/h (62 mph). Jego średnie zużycie paliwa wynosi 10,7 – 10,4 l/100 km (26,4 – 27,2 mpg imp), a średnia emisja CO2 wynosi 243 – 237 gramów na kilometr.
Podobnie jak system xDrive, ośmiobiegowa skrzynia Steptronic jest dostosowana specjalnie do osiągów silnika V8. Nowe BMW X6 M50i jest standardowo wyposażone w dyferencjał M Sport, co zapewnia najbardziej płynne przejście potężnej mocy ośmiocylindrowego silnika w dynamiczny styl jazdy.
Innym technicznym wyróżnikiem jest technologia podwozia – dostosowana specjalnie do tego modelu przez inżynierów BMW M GmbH – która nadaje nowemu BMW X6 M50i wyjątkową zwrotność i precyzyjnie kontrolowane właściwości jezdne, nawet przy eksploracji dynamicznych limitów. Standardowym elementem zestawu podwozia jest adaptacyjne zawieszenie M, które obejmuje Dynamic Damper Control oraz pneumatyczne zawieszenie z automatycznym poziomowaniem na tylnej osi. Elektryczne wspomaganie kierownicy nowego BMW X6 M50i ma specyficzną dla M konfigurację i pozwala kierowcy wybierać spośród dwóch ustawień. Nowe BMW X6 M50i standardowo wyposażone jest w 21-calowe lekko aluminiowe koła w projekcie z podwójnymi szprychami. Na liście opcji znajdują się ekskluzywne lekko aluminiowe koła w stylu M Performance o średnicy 22 cali w odcieniu Cerium Grey, które jeszcze bardziej podkreślają wizualną moc nowego BMW X6 M50i.
Design nadwozia z wyróżniającymi się akcentami
Wygląd zewnętrzny nowego BMW X6 M50i kształtują aerodynamicznie zoptymalizowane elementy nadwozia, w tym przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza oraz tylny zderzak z wlotem w kolorze nadwozia. Maskownica chłodnicy BMW, poziome elementy wykończeniowe w wlotach powietrza oraz osłony zewnętrznych lusterków są pomalowane na kolor Cerium Grey, a oznaczenie modelu z tyłu oraz końcówki wydechu przyjmują ten sam kolor. Nowe BMW X6 M50i standardowo jest wyposażone w czarne sportowe fotele z tapicerką skórzaną Vernasca oraz skórzaną kierownicę M Sport. Oczywiście, podświetlana maskownica chłodnicy jest także dostępna jako opcja dla X6 M50i.
Systemy wsparcia kierowcy
Szeroki wybór standardowych i opcjonalnych systemów wsparcia kierowcy wyróżnia nowe BMW X6 jako wyjątkowo innowacyjne Sportowe Coupe Aktywne. Dzięki nowym funkcjom, systemy te skutecznie zwiększają komfort i bezpieczeństwo. Ułatwiają pracę kierowcy w monotonnych warunkach jazdy, szczególnie w przypadku korków i wolnego ruchu. Systemy wsparcia kierowcy w nowym BMW X6 także dostarczają skuteczną pomoc w skomplikowanych sytuacjach drogowych w obszarach miejskich, minimalizując ryzyko wypadku. Systemy te wykorzystują obrazy z kamer oraz dane zbierane przez radary i czujniki ultradźwiękowe, aby monitorować otoczenie pojazdu. Wchodzące w skład BMW Personal Co-Pilot, systemy te reprezentują najnowsze innowacje na drodze do zautomatyzowanej jazdy.
Standardowe wyposażenie nowego BMW X6 obejmuje tempomat z funkcją hamowania. Inną standardową funkcją jest ostrzeganie o kolizji i pieszych z funkcją hamowania w mieście, które również informuje kierowcę, gdy wykryje rowerzystę. Opcjonalny system aktywnego tempomatu z funkcją Stop & Go może automatycznie zatrzymać się, a następnie ruszyć ponownie, gdy pozwala na to sytuacja drogowa. Maksymalny czas, jaki może upłynąć między zatrzymaniem się samochodu, a ponownym ruszeniem wynosi teraz 30 sekund, co sprawia, że życie kierowcy staje się jeszcze wygodniejsze. Wykryte limity prędkości przez system rozpoznawania znaków drogowych Speed Limit Info, w tym informacja o zakazie wyprzedzania, mogą być uwzględnione w automatycznej modulacji prędkości systemu, z możliwością ustawienia dostosowania do 15 km/h (9 mph), jeśli zajdzie taka potrzeba.
Driving Assistant Professional zapewnia szczególnie wszechstronną pomoc
Driving Assistant Professional oferowany jest jako opcja dla nowego BMW X6. Ten kompletny pakiet technologii poprawiającej bezpieczeństwo i komfort obejmuje zarówno asystenta kierowania, jak i asystenta pasa ruchu z asystentem w korkach oraz asystentem utrzymywania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną. Po aktywacji asystenta kierowania i pasa ruchu, kierowca może skorzystać z asystenta zmiany pasa na autostradzie i drogach dwupasowych. Aby zainicjować zmianę pasa, kierowca musi po prostu przytrzymać dźwignię kierunkowskazu w odpowiednim kierunku. Jeśli system wykryje, że w sąsiednim pasie jest miejsce i nie nadjeżdża żadne inne pojazd z dużą prędkością, kierowca zyskuje pomoc w kierowaniu podczas zmiany pasa. Kolejnym składnikiem Driving Assistant Professional jest asystent unikania przeszkód (który teraz również reaguje na pieszych), ostrzeganie przed zderzeniem tylnym, ostrzeganie o pierwszeństwie drogi oraz systemy ostrzegania przed jazdą pod prąd. Pakiet obejmuje również ostrzeganie przed ruchem poprzecznym oraz ostrzeganie o zmianie pasa, które w swojej najnowszej wersji teraz także dostarcza aktywnych wskazówek kierowania, aby przywrócić pojazd do zamierzonego pasa.
Driving Assistant Professional daje również klientom korzyści z innowacyjnego asystenta zatrzymania awaryjnego. W sytuacjach, gdy kierowca nie jest w stanie prowadzić samochodu z powodów zdrowotnych, asystent zatrzymania awaryjnego może zostać aktywowany przez naciśnięcie przycisku hamulca elektrycznego. W zależności od sytuacji jazdy i otoczenia pojazdu, asystent zatrzymania awaryjnego doprowadzi pojazd bezpiecznie do zatrzymania, albo na bieżącym pasie, na krawędzi drogi, albo na poboczu. Wszelkie niezbędne manewry zmiany pasa mogą być wykonywane automatycznie przy prędkości 70 – 100 km/h (43 – 62 mph). W tym samym czasie asystent zatrzymania awaryjnego włącza światła awaryjne i funkcja Intelligent Emergency Call automatycznie powiadamia centrum alarmowe, aby służby ratunkowe mogły zostać wezwana.
Asystent parkowania: cała pomoc, jakiej potrzebujesz przy wjeździe i wyjeździe z miejsc parkingowych
Nowe BMW X6 wzbogaca funkcjonalność wielu systemów asystujących, oferujących skuteczną pomoc w parkowaniu i manewrowaniu. Standardowe wyposażenie obejmuje aktywną kontrolę odległości parkowania (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu. Asystent parkowania umożliwia automatyczny wybór i manewrowanie w miejscach równoległych lub prostopadłych do drogi. System identyfikuje odpowiednie miejsca parkingowe przy użyciu czujników ultradźwiękowych, gdy pojazd przejeżdża obok. Naciśnięcie przycisku na konsoli centralnej uruchamia proces parkowania, asystent parkowania automatycznie wykonuje niezbędne wejścia w kierowaniu, przyspiesza, hamuje i zmienia biegi. Asystent parkowania może także automatycznie wycofać samochód z równoległych miejsc parkingowych.
Innowacyjny asystent cofania, który pomaga kierowcy przy wyjeździe z miejsc parkingowych i manewrowaniu w ciasnych przestrzeniach, stanowi kolejny krok w kierunku zautomatyzowanej jazdy. System oferuje niezwykle wygodną opcję automatycznego cofania w parkingach wielopoziomowych lub wjazdach do podwórzy, na przykład. W tym celu najpierw zapisuje ruchy kierownicy dla dowolnego odcinka, którym samochód właśnie jechał do przodu. Następnie system może cofnąć pojazd na odległość do 50 metrów, kierując go zgodnie z tą samą linią, którą pokonał, poruszając się do przodu. Kierowca musi jedynie obsługiwać pedały przyspieszenia i hamulca oraz monitorować otoczenie wokół samochodu, podczas gdy system zajmuje się kierowaniem. Asystent cofania aktywuje się przez naciśnięcie przycisku, gdy pojazd jest w pozycji zatrzymanej, a dźwignia zmiany biegów jest w pozycji „P”. Ruchy kierownicy wzdłuż linii, którą samochód bezpośrednio pokonał w czasie jazdy do przodu, są zapisywane przez dłuższy czas, aby asystent cofania mógł zaoferować kierowcy wygodę wycofania swojego samochodu z miejsca parkingowego, w które wjechał poprzedniego dnia.
Kamera tylna i liczne funkcje zawarte w Parking Assistant Plus zapewniają kierowcom doskonały przegląd sytuacji. Funkcje Top View, Panorama View i 3D View służą do stworzenia obrazu 360° pojazdu i jego otoczenia na wyświetlaczu kontrolnym. Z kolei funkcja Remote 3D View pozwala na przesyłanie trójwymiarowego obrazu na żywo pojazdu i jego najbliższego otoczenia na smartfon kierowcy.
System wyświetlania i operacyjny, BMW Connected i ConnectedDrive
Nowe BMW X6 standardowo jest wyposażone w inteligentnego osobistego asystenta BMW, inteligentną postać cyfrową, która reaguje na hasło „Hej BMW”. Grupa BMW rewolucjonizuje przyjemność z jazdy dzięki inteligentnemu osobistemu asystentowi BMW i w ten sposób wkracza w nową erę, w której kierowcy będą mogli coraz częściej obsługiwać swoje auto oraz uzyskiwać dostęp do jego funkcji i informacji po prostu poprzez mówienie. Dodatkowo, inteligentny osobisty asystent będzie również dostępny dla kierowcy poza samochodem – na przykład w domu za pośrednictwem inteligentnego głośnika lub w drodze przez smartfon. Zakres dostępnych funkcji i umiejętności będzie nieustannie poszerzany w ramach aktualizacji, które można przeprowadzać bezproblemowo za pomocą smartfona i w samochodzie dzięki zdalnym aktualizacjom oprogramowania.
Wybierz swoje imię
Inteligentny osobisty asystent BMW jest tu, aby pomóc kierowcy. Uczy się rutyn i nawyków, a także będzie w stanie stosować je w odpowiednich kontekstach. Zauważa preferencje kierowcy i zna jego ulubione ustawienia – np. dla podgrzewania siedzeń lub miejsc, do których kierowca często jeździ korzystając z systemu nawigacji. Istnieje również możliwość nadania mu osobiście wybranego imienia (np. „Charlie”). To wyjątkowa cecha, która różni go od innych cyfrowych asystentów i nadaje mu jeszcze większą indywidualność i osobowość. Zna funkcje pojazdu i potrafi je obsługiwać w miarę potrzeb. Inteligentny osobisty asystent czeka na każde polecenie kierowcy, zawsze chętnie pomaga i prowadzi luźne rozmowy. Asystent zyskuje korzyści z ciągłych aktualizacji technicznych i będzie mógł rozpoznać coraz więcej preferencji i ulubionych ustawień kierowcy. Inteligentny osobisty asystent staje się coraz lepszy z każdym wydanym poleceniem, każdym zadanym pytaniem i każdym wybranym ustawieniem.
Cyfrowy ekspert BMW i idealny współkierowca
Pojawienie się inteligentnego osobistego asystenta BMW zapewnia, że w samochodzie zawsze obecny jest prawdziwy ekspert BMW. Może on wyjaśnić różne funkcje, dostarczyć bieżące informacje i pomóc w odpowiedzi na pytania. Ponadto zna ulubione ustawienia kierowcy i może je łączyć i aktywować. Na przykład, „Hej BMW, czuję się zmęczony” wyzwala program witalności, który dostosowuje atmosferę oświetlenia, muzykę i temperaturę, aby sprawić, by kierowca poczuł się bardziej obudzony. Inteligentny osobisty asystent BMW jest idealnym współkierowcą i staje się szczególnie przydatny podczas codziennej jazdy. Rzeczywiście, świetnie radzi sobie z nawigacją, znajdowaniem miejsc parkingowych w miejscu docelowym, dostarczając informacji o korkach na trasie oraz wyszukując kawiarnie w okolicy, jeśli kierowca sobie tego życzy. Integracja asystenta z Microsoft Office 365 i Skype for Business przekształca BMW X6 w mobilne biuro i umożliwia dołączenie do telekonferencji na życzenie kierowcy. Ale inteligentny osobisty asystent BMW jest także ekspertem w rozrywce. Może na przykład szybko wyszukiwać odpowiednie stacje radiowe dla preferowanego gatunku muzycznego.
Inteligentny osobisty asystent BMW jest dostępny standardowo w nowym BMW X6 – wraz z Live Cockpit Professional – w ramach nowego systemu operacyjnego BMW 7.0. Live Cockpit Professional jest dostępny przez pierwsze trzy lata. Pakiet Connected Package Professional rozszerza funkcjonalność o dodatkowe opcje.
System operacyjny BMW 7.0: dostosowany do potrzeb kierowcy
BMW Live Cockpit Professional w nowym BMW X6 łączy nową koncepcję wyświetlania i obsługi z niezrównaną łącznością. Obejmuje wysokorozdzielczy zestaw wskaźników znajdujący się za kierownicą z przekątną ekranu 12,3 cala oraz również 12,3-calowy wyświetlacz kontrolny. Ten system BMW Live Cockpit Professional zawiera także adaptacyjny system nawigacji oraz system multimedialny oparty na dysku twardym z pamięcią 20 GB. Obecne są też dwa porty USB oraz interfejsy Bluetooth i WiFi. Kierowca jest automatycznie wykrywany, a osobiste ustawienia aktywowane są przy użyciu kluczyka pojazdu lub BMW Digital Key. Użytkownik może również zostać wybrany za pomocą wyświetlacza kontrolnego poprzez wprowadzenie odpowiedniego kodu PIN.
Wbudowana karta SIM zapewnia nieograniczoną łączność. Inteligentna łączność nowego BMW X6 zapewnia kierowcy dostęp do aplikacji pojazdu, takich jak wiadomości, pogoda, biuro i wyszukiwanie online oraz umożliwia regularne aktualizowanie map systemu nawigacji. Umożliwia również korzystanie z funkcji Intelligent Emergency Call, która automatycznie wzywa szybką pomoc w nagłych wypadkach.