2020 Bugati Chiron Pur Spot

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Bugati Chiron Pur Spot

Przejdź do galerii zdjęć2020 Bugati Chiron Pur Spot

Jest stworzony z myślą o sporcie i osiągach. Wnętrze nie jest tak luksusowe jak w innych wersjach, ale nowy Chiron Pur Sport ma więcej wspólnego z samochodem wyścigowym niż pozostałe wersje Chirona.

Największą różnicą wizualną jest ogromne skrzydło o długości 1,9 m (6,2 stopy) z tyłu. Jest ono stałe i pozostanie na swoim miejscu nawet przy prędkości 400 kph (248 mph). Inną interesującą cechą jest wydech, który został wydrukowany w technologii 3D z tytanu. Taka metoda produkcji pozwala na uzyskanie bardzo cienkich ścianek komponentów.

Wnętrze hiperauta łączy Alcantarę z włóknem węglowym. Wykończenia zostały zredukowane do minimum. Dynamiczne wzory zostały wygrawerowane laserowo w listwach drzwiowych, aby kontrastować tkaninowe akcenty z metalicznym wyglądem. Kierownica pokryta jest Alcantarą, co zapewnia maksymalny uchwyt, a na godzinie 12 znajduje się oznaczenie.

Silnik W16 o pojemności 8,0 litra generuje 1500 KM i 1600 Nm (1180 lb-ft) momentu obrotowego. Chociaż coupe Chiron ma te same dane wyjściowe, silnik Pur Sport jest nieco inny. Zwiększono maksymalny limit obrotów o 200 rpm, do 6900. Aby uzyskać jeszcze lepsze osiągi, skrzynia biegów otrzymała inne przełożenia, z krótszymi odstępami między siedmioma dostępnymi biegami. Jednym z wyników jest to, że przyspieszenie z 60 do 120 kph (37-74 mph) jest o dwa sekundy szybsze niż w Chiron Coupe. Cena za 60 sztuk wynosi trzy miliony euro, plus podatek.

 Płaski przód, dynamiczny design i imponujący tylny spoiler – od samego początku widać, że nowy Bugatti Chiron Pur Sport pragnie zakrętów i wymagających wiejskich dróg. Czysty i niezmącony. Prawdziwy koń wyścigowy.

Bugatti produkuje samochody sportowe homologowane do ruchu publicznego od ponad 110 lat. W przeszłości pojazdy takie jak Type 13 i Type 35 odnosiły niezliczone zwycięstwa w międzynarodowych wyścigach górskich i na torach. Chiron Pur Sport nie jest wyjątkiem od tej wieloletniej tradycji. Nowy model to bezkompromisowy hipersamochód, stworzony właśnie na kręte drogi – nowa konfiguracja aerodynamiczna generuje większy docisk, podczas gdy mniejsza waga zwiększa zwinność. Nawet podróżowanie z przeciętnymi prędkościami pobudza wszystkie zmysły dzięki bliskoskrzynowej przekładni, oponom wysokiej wydajności z nową mieszanką materiałową, zoptymalizowaną pod kątem ekstremalnej przyczepności, oraz zwinnemu podwoziu i zawieszeniu. W przeciwieństwie do Chiron Super Sport 300+, samochodu rekordowego, który przekroczył próg 300 mil na godzinę po raz pierwszy, Chiron Pur Sport koncentruje się na niezwykłej, namacalnej wydajności w całym zakresie prędkości.

„Rozmawialiśmy z klientami i zrozumieliśmy, że chcą pojazdu, który jeszcze bardziej skupia się na zwinności i dynamicznym pokonywaniu zakrętów. Hipersamochodu, który pragnie wiejskich dróg z jak największą liczbą zakrętów. Niezmąconej, bezkompromisowej maszyny do jazdy. Dlatego pojazd nazywa się Chiron Pur Sport”, wyjaśnia Stephan Winkelmann, prezydent Bugatti. „Poprzez redukcję wagi o 50 kilogramów, jednoczesne zwiększenie docisku oraz skonfigurowanie bezkompromisowego, sportowego podwozia oraz zawieszenia, Chiron Pur Sport oferuje niesamowitą przyczepność, niesamowite przyspieszenie i niezwykle precyzyjne prowadzenie. To najbardziej bezkompromisowy, a jednocześnie zwinny Bugatti ostatnich czasów.”

Niezwykły design

Koncepcja Bugatti Chiron Pur Sport została ukierunkowana na zwinność w każdym tego słowa znaczeniu. Dział rozwoju designu skoncentrował się na nadaniu Pur Sport pewnego wyglądu. W rezultacie przód pojazdu zdominowany jest przez celowo dynamiczny wyraz. Bardzo szerokie wloty powietrza oraz powiększona dolna osłona w kształcie podkowy stanowią idealne wyjścia powietrza dla chłodnicy. Uderzający splitter pojazdu generuje maksymalny docisk, znacznie wystając z przodu, a jednocześnie sprawia, że pojazd wydaje się szerszy. Główne linie biegną przez wloty powietrza na przednim skrzydle niczym ścięgna w mięśniu, promieniując wizerunkiem wzorowo wyszkolonego sportowca.

Został opracowany nowy opcjonalny wzór malowania w podziale, dla Bugatti Chiron Pur Sport. Cała dolna jedna trzecia pojazdu pokryta jest odsłoniętą włókną węglową, co sprawia, że pojazd wydaje się jeszcze niższy. Z boków te ciemne powierzchnie stapiają się z kolorem nawierzchni drogi, co sprawia, że Pur Sport wydaje się jeszcze bardziej płaski.

Tył Pur Sport dumnie nosi tylny spoiler o długości 1,90 metra, który generuje poważne ilości docisku, a uderzający dyfuzor również znacznie poprawia aerodynamikę pojazdu. W tym procesie, kątowe mocowania skrzydła tworzą dużą literę X wspólnie z tylnym zderzakiem, cechą inspirowaną elementami science fiction i sportów motorowych. Projekt jest dopełniony niezwykle lekkim i odpornym na wysokie temperatury końcówką wydechu wykonaną z tytanu wydrukowanego w technologii 3D. Ta metoda produkcji pozwala na uzyskanie bardzo cienkich ścianek komponentów, co pomaga zmniejszyć wagę tam, gdzie ma to naprawdę znaczenie.

Wnętrze pojazdu jest celowo sportowe i surowe, a także zredukowane do absolutnego minimum. Duże powierzchnie zostały pokryte Alcantarą, aby zaoszczędzić na wadze. Dynamiczne wzory zostały wytłoczone laserowo w panelach wykończeniowych drzwi z kontrastowymi tkaninami w metalicznym wyglądzie. Alcantara zapewnia idealny chwyt na kierownicy i poprawia boczne podparcie foteli – nawet przy ekstremalnych poziomach przyspieszenia bocznego. Wszystkie wykończenia i elementy sterujące wykonane są wyłącznie z czarnego anodowanego aluminium lub tytanu. Kontrastowe krzyżowe przeszycia dodają kolorowych akcentów, podobnie jak 12-godzinna szprycha kierownicy oraz niebieski rdzeń.

Wyszukana aerodynamika i system wydechowy

Duży dyfuzor i stały tylny spoiler generują dużo docisku w tylnej części, a jednocześnie pomagają zwiększyć zwinność. Jednocześnie rezygnacja z hydraulicznego komponentu samoczynnie rozwijanego spoilera redukuje wagę o dziesięć kilogramów. Mocowania tylnego skrzydła i dyfuzor tworzą agresywny i sportowy projekt w kształcie litery X. „Skupiliśmy się szczególnie na zwinności Chiron Pur Sport. Pojazd generuje więcej docisku na tylnym moście, podczas gdy duży przedni splitter, wloty powietrza, otwory wentylacyjne na nadkolach z zoptymalizowanymi wyjściami powietrza oraz obniżona wysokość pojazdu zapewniają czystą równowagę z przodu”, wyjaśnia Frank Heyl, szef designu zewnętrznego i zastępca głównego projektanta w Bugatti.

Nowy design kół

Frank Heyl i dział rozwoju technicznego współpracowali nad stworzeniem projektu kół magnezowych z opcjonalnymi skrzydłami aerodynamicznymi dla Pur Sport. Ułożone w pierścieniu, skrzydła zapewniają idealną wentylację kół, a także zwiększają aerodynamikę. Gdy pojazd jest w ruchu, pierścienie zamontowane na obręczy odprowadzają powietrze na zewnątrz z koła, które natychmiast jest kierowane w stronę tyłu. To wynalazek zapobiega niekorzystnym turbulencjom w obszarze kół i poprawia przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu. Specjalna osłona na każdym z pięciu nakrętek kół minimalizuje turbulencje i dodaje końcowego wizualnego akcentu do designu kół. Zmniejszenie wagi o łącznie 16 kilogramów skutkuje niższą masą własną i również redukuje masy niesprężynowe już ultra lekkich kół Bugatti. „Wszystkie modyfikacje sprawiają, że prowadzenie Pur Sport staje się dokładniejsze, bezpośrednie i przewidywalne. Niższe masy niesprężynowe poprawiają przyczepność, ponieważ koło łatwiej utrzymuje kontakt z nawierzchnią drogi. Każdy, kto usiądzie za kierownicą, natychmiast poczuje jego lekki charakter w zakrętach”, dodaje Jachin Schwalbe, szef rozwoju podwozia Bugatti. Doskonała interpretacja zasady „forma podąża za wydajnością”.

Nowy rozwój opon

Bugatti i Michelin opracowali nową, ekskluzywną oponę Bugatti Sport Cup 2 R w rozmiarach 285/30 R20 z przodu i 355/25 R21 z tyłu, aby dopasować do nowego designu kół Aero. Dzięki zmienionej strukturze opony i mieszance gumowej, która zapewnia większą przyczepność, to połączenie zwiększa boczne przyspieszenie pojazdu o 10%, co dodatkowo zwiększa jego prędkość w zakręcie.

Bezkompromisowe podwozie i ustawienie zawieszenia

Bugatti specjalnie skonfigurowało podwozie i zawieszenie, aby były bezkompromisowe na krętych drogach – bez jakiegokolwiek negatywnego wpływu na komfort. Nowa konfiguracja podwozia z o 65% twardszymi sprężynami z przodu i o 33% twardszymi z tyłu, adaptacyjna strategia sterowania tłumieniem skierowana na wydajność oraz zmienione wartości pochylenia (minus 2,5 stopnia) gwarantują jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie i zwiększoną zwinność w zakrętach. Stabilizatory z włókna węglowego z przodu i z tyłu dodatkowo minimalizują przechył. „Ta konfiguracja sprawia, że Chiron Pur Sport prowadzi się bardziej bezpośrednio i precyzyjnie w zakrętach i długo utrzymuje poziom przyczepności – nawet przy dużych prędkościach. W połączeniu z redukcją masy niesprężynowej o 19 kilogramów, Pur Sport niemal unosi się nad drogami”, wyjaśnia Jachin Schwalbe. Oprócz zmniejszenia wagi kół o łącznie 16 kilogramów, tytanowe panele bazowe klocków hamulcowych redukują wagę pojazdu o kolejne dwa kilogramy, podczas gdy tarcze hamulcowe obniżają całkowitą wagę o jeszcze jeden kilogram. „Te 19 kilogramów w pełni przyczynia się do wydajności. Mniejsza waga skutkuje większą przyczepnością i odczuwalnie większym komfortem, ponieważ adaptacyjne tłumiki muszą sobie radzić z niższymi masami, aby mogły łatwiej utrzymać kontakt kół z nawierzchnią”, dodaje Jachin Schwalbe. Inżynierowie zagwarantowali bardziej bezpośredni kontakt z nawierzchnią, zwiększając połączenie między podwoziem, zawieszeniem a nadwoziem o 130% z przodu i o 77% z tyłu.

Oprócz czterech znanych trybów jazdy EB, Autostrada, Prowadzenie i Sport, Bugatti Chiron Pur Sport posiada nowy tryb jazdy Sport +, aby uczynić tę zwiększoną wydajność jeszcze bardziej emocjonującą. W przeciwieństwie do trybu Sport, system kontroli trakcji w nowym trybie, skierowany na bardziej doświadczonych kierowców zakrętów, aktywuje się w suchych warunkach torowych w znacznie późniejszym momencie, umożliwiając kierowcom zmianę swojego osobistego stylu jazdy jeszcze bardziej niż wcześniej, od ostrych linii idealnych po drift, nawet w szybkie zakręty.

Nowy rozwój przekładni

Nowa przekładnia o ogólnym przełożeniu, które zostało skonfigurowane o 15% bliżej siebie, gwarantuje jeszcze bardziej dynamiczne prowadzenie i dalsze ulepszenie rozdziału mocy silnika W16 o pojemności 8.0 litrów, generującego 1 500 koni mechanicznych i 1 600 niutonometrów momentu obrotowego. Pojazd teraz uwalnia swoją pełną moc przy prędkości 350 km/h. „Musieliśmy obniżyć prędkość w wyniku znacznie zwiększonego docisku, generowanego przez nowy tylny spoiler”, wyjaśnia Schwalbe. 80% przekładni zostało zrewidowane, a cały zestaw przełożeń, w tym cztery wały i siedem biegów do przodu, dostosowano do nowych warunków. „Przekształciliśmy każdy bieg i skalibrowaliśmy nowe przełożenia mimo tej ikonicznej jednostki silnikowej, która dysponuje ogromną mocą. Biegi są teraz bliżej siebie, co umożliwia krótsze skoki przełożenia i również korzysta z wydajności. Najbardziej, gdy wychodzimy z zakrętów, Chiron Pur Sport przyspiesza jeszcze bardziej agresywnie w połączeniu z większą przyczepnością oraz bardziej bezpośrednim podwoziem i zawieszeniem”, mówi Gregor Gries jako szef dużych zespołów w Bugatti. W tym samym czasie Bugatti zwiększyło maksymalne obroty silnika jednostki W16 o 200 rpm do 6 900 rpm. W połączeniu z bliższym ogólnym przełożeniem tworzy to znacznie lepszą elastyczność. W rezultacie Chiron Pur Sport przyspiesza z 60 do 120 km/h prawie o dwa sekundy szybciej niż już błyskawiczny Chiron. Ogólnie elastyczność jest o 40% lepsza w porównaniu do Chirona.

Produkcja i koszt

8.0L W16 7AT AWD (1500 KM)

ParametrWartość
CylindryW16
Pojemność7993 Cm3
Moc1103.2 Kw @ 6900 Rpm
1500 Hp @ 6900 Rpm
1479 Bhp @ 6900 Rpm
Moment obrotowy1180 Lb-Ft @ 2000-6000 Rpm
1600 Nm @ 2000-6000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Prędkość maksymalna217 Mph (349 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h2.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony285/30 R20 // 355/25 R21
Długość178.9 In (4544 Mm)
Szerokość80.2 In (2037 Mm)
Wysokość47.7 In (1212 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.9/65.4 In (1
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit3.54 In (90 Mm)
Pojemność bagażnika1.6 Cuft (45 L)
Aerodynamika (Cd)0.36
Aerodynamika (pow. czołowa)0.25 M2
Turning Circle39.4 Ft (12.0 M)
Masa własna4398 Lbs (1995 Kg)
Spalanie miasto6.7 Mpg Us (35.1 L/100Km)
Spalanie trasa15.5 Mpg Us (15.2 L/100Km)
Średnie spalanie10.5 Mpg Us (22.4 L/100Km)
Emisja CO2516 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.