Buick zaprezentował drugą generację modelu Encore w 2019 roku, wprowadzając nowe funkcje bezpieczeństwa oraz oryginalny wygląd. Auto oparte było na nowo opracowanej platformie.
Po tym, jak pierwsza generacja Buick Encore została dobrze przyjęta na rynku północnoamerykańskim i chińskim, GM zdecydowało się opracować nową platformę, nazwaną GEM, przeznaczoną na rynki wschodzące. Było to wspólne przedsięwzięcie GM i chińskiego producenta samochodów SAIC. Encore był jednym z pierwszych modeli, które z niej skorzystały.
Projektanci mieli trudne zadanie, aby stworzyć samochód tanio produkowany, ale jednocześnie atrakcyjnie wyglądający. Duży przedni zderzak sprawiał, że auto wydawało się większe i szersze. Dolna część zderzaka miała dwa wloty powietrza po bokach oraz kratkę na dole. Z boku, subkompaktowy SUV prezentował muskularną sylwetkę, z powiększonymi tylnymi błotnikami i rzeźbionymi panelami drzwi. Z tyłu zderzak był wysoki i miał dwa sztuczne wyloty wydechu po bokach.
W związku z tym, że samochód urósł w porównaniu do swojego poprzednika, Encore GX oferował więcej miejsca na nogi dla pasażerów z tyłu. Fotele pasażera z przodu były szersze niż w poprzednim modelu. Na desce rozdzielczej projektanci zainstalowali zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy pod centralnymi nawiewami. W wersji podstawowej panel wskaźników miał dwa analogowe wskaźniki oraz mały wyświetlacz między nimi.
Pod maską Buick Encore GX oferował wybór dwóch silników o mocy 137 KM i 155 KM, z czego ten drugi dostępny był z napędem na wszystkie koła.
Nowy Encore GX poszerza ofertę SUV-ów marki Buick, która wzmacnia swoje skupienie na pięknych, premium SUV-ach. Buick Encore GX oferuje technologie bezpieczeństwa, wsparcie dla kierowcy oraz funkcje wygody, a także funkcjonalność i styl dostosowane do preferencji osób kupujących małe i kompaktowe SUV-y.
„Klienci poszukujący premium SUV-ów oczekują funkcji, które odpowiadają ich priorytetom życiowym, a Buick daje klientom więcej możliwości wyboru z naszą nową Encore GX,” powiedział Duncan Aldred, wiceprezydent odpowiedzialny za globalne marki Buick i GMC. „Patrząc w przyszłość Buick oraz na trendy w popycie klientów, nasza oferta czterech SUV-ów stawia nas w silnej pozycji konkurencyjnej w najpopularniejszych segmentach SUV.”
Więcej funkcji bezpieczeństwa i łączności
Buick Encore GX zaoferuje zestaw standardowych i dostępnych technologii oraz funkcji bezpieczeństwa i wsparcia dla kierowcy, które zazwyczaj występują w większych, droższych pojazdach. Te sześć technologii bezpieczeństwa będzie standardem we wszystkich wersjach wyposażeniowych:
Ostrzeżenie o kolizji z przodu
Automatyczne hamowanie awaryjne
Hamowanie dla pieszych z przodu
Asystent utrzymania pasa ruchu z ostrzeżeniem o zjeździe z pasa
Wskaźnik odległości do pojazdu z przodu
Reflektory IntelliBeam z automatyczną regulacją świateł drogowych i mijania
Niektóre z dostępnych technologii i funkcji bezpieczeństwa oraz wsparcia dla kierowcy w Buick Encore GX obejmą:
Asystent parkowania tyłem
Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu
Ostrzeżenie o zmianie pasa z ostrzeżeniem o martwym polu
Lusterko tylne z kamerą, które zapewnia szeroki, mniej ograniczony widok z tyłu podczas parkowania i jazdy
Elektryczna klapa bagażnika z projekcją logo, jedna z dwóch pojazdów w segmencie kompaktowych SUV-ów oferująca tę funkcję
Adaptacyjny tempomat – oparty na kamerze
Wyświetlacz przezierny
Automatyczne wsparcie parkowania z hamowaniem
System kamer wysokiej rozdzielczości Surround Vision
Buick Encore GX będzie wyposażony w najnowsze rozwiązania w zakresie infotainment i łączności, takie jak Apple CarPlay, Android Auto, ładowanie bezprzewodowe oraz parowanie Bluetooth, które umożliwia jednoczesne podłączenie dwóch telefonów. Encore GX będzie także wspierał nową platformę rozrywkową audio SiriusXM, SiriusXM z 360L, która łączy satelitarną i strumieniową transmisję, aby dostarczyć więcej kanałów oraz dostęp do na żywo i na żądanie programów i występów muzycznych. To daje kierowcom i pasażerom większą kontrolę nad tym, co słuchają oraz kiedy, oraz ulepsza możliwości odkrywania interesujących treści przez słuchaczy w ramach SiriusXM.
Styl i funkcjonalność
Aldred dodał: „Wypełniając lukę między mniejszym Encore a większymi modelami Envision i Enclave, Encore GX jest kolejnym dowodem na to, że Buick to marka premium SUV-ów. Tak jak zrobiliśmy to z Enclave w 2008 roku i Encore w 2013 roku, zidentyfikowaliśmy rosnącą niszę rynkową i szybko wprowadziliśmy nowy pojazd, aby ją zaspokoić.”
Buick Encore GX ma pewną postawę z szerokim, nowoczesnym grillem i 18-calowymi kołami aluminiowymi. Nabywcy mogą również poprawić wygląd za pomocą opcjonalnego pakietu Sport Touring. Encore GX ST będzie miało ekskluzywne koła, obramowania w kolorze nadwozia oraz charakterystyczny czarny grill z siatką z czerwonymi akcentami, połączony zarówno z przednim, jak i tylnym zderzakiem.
W wnętrzu Buick Encore GX odzwierciedla jakość kabiny, której oczekują klienci marki, w tym charakterystyczne dla marki QuietTuning, które pomaga zminimalizować hałas drogowy wewnątrz pojazdu, a także materiały premium i dostępne funkcje, takie jak fotele wykończone skórą, podgrzewana kierownica i jonizujący filtr powietrza.
Funkcjonalne wnętrze zaprojektowano tak, aby ułatwić przewożenie zarówno pasażerów, jak i ładunku, oferując 94,3 stopy sześcienne dla pasażerów oraz 25,3 stopy sześcienne dla bagażu za drugą linią siedzeń. Encore GX będzie miało standardową, regulowaną dwustopniową podłogę ładunkową, dając właścicielom elastyczność w zależności od ich specyficznych potrzeb, oferując więcej miejsca do przechowywania pod podłogą lub równą podłogę ładunkową z złożonymi siedzeniami.
Dla jeszcze większej elastyczności, przednie siedzenie pasażera w Buick Encore GX składa się na płasko, a tylna linia siedzeń 40/60 jest zoptymalizowana z węższą sekcją za siedzeniem kierowcy, aby lepiej pomieścić obiekt o długości 8 stóp przekątnej, od siedzenia pasażera do tylnej strony kierowcy.
Wydajność
Buick Encore GX będzie dostępny z silnikiem turbo o pojemności 1,2 l w standardzie lub premium 1,3 l turbo, oferującym do 155 koni mechanicznych, 174 ft-lbs. momentu obrotowego i szacunkową przez GM wydajność 31 mpg (na podstawie testów GM. Oficjalne dane EPA jeszcze niedostępne).
W modelach z napędem na przednie koła oba silniki będą wyposażone w standardową bezstopniową automatyczną skrzynię biegów, co pomaga utrzymać maksymalną wydajność podczas dynamicznego przyspieszania i umożliwia płynne włączanie się do ruchu.
W modelach z napędem na wszystkie koła silnik 1,3 l będzie połączony z dziewięciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Modele AWD będą miały również przełącznik wyłączania, co daje kierowcom możliwość wyboru między napędem AWD, gdy potrzebna jest większa przyczepność, a FWD, aby poprawić oszczędność paliwa, gdy warunki na to pozwalają.