2020 Cadillac CT4

Cadillac ponownie zmienił swoje oznaczenia, wprowadzając na rynek model CT4 w 2019 roku na rok modelowy 2020, który zastąpił poprzedni model ATS jako swój luksusowy sedan klasy podstawowej. Tym razem jednak wydaje się, że większy nacisk położono na dynamikę pojazdu, a nie na komfort.

Cadillac od zawsze budował luksusowe samochody, a CT4 musiał spełnić oczekiwania swoich poprzedników, niezależnie od nowego oznaczenia. Jednak amerykański producent luksusowych samochodów wiedział, jak poprawić kilka aspektów, aby uczynić swoje pojazdy atrakcyjnymi w czasach, kiedy elektryfikacja stała się modna, a silniki V8 zostały niemal zapomniane. Na szczęście CT4 dzielił tę samą platformę z wycofanym ATS, która była jedną z najlepszych, jakie Cadillac zbudował do tej pory. Oprócz tego, był to nowy pojazd, a nie odnowiony.

Od samego początku zespół projektowy pracował na pełnych obrotach, aby stworzyć mocny wizerunek tego auta. Masywna chromowana osłona chłodnicy z przodu, otoczona reflektorami z pełnym oświetleniem LED, nadawała pojazdowi potężny wygląd. Dodatkowo, dolny zderzak był wyposażony w trapezoidalną środkową kratkę, po bokach której znajdowały się pionowe wloty powietrza. Z profilu CT4 chwalił się elegancką, wznoszącą się linią okien, którą producent podkreślił chromowaną listwą drzwiową. Zielony dach podążał za językiem projektowania zgodnym z trendem kabiny przesuniętej w stronę tyłu. Z tyłu, opadająca tylna szyba i krótki, wysoki bagażnik tworzyły wrażenie sportowego pojazdu, ponieważ zespół marketingowy Cadillaca uważał, że to przyciągnie klientów.

Wewnątrz Cadillac stworzył kabinę skoncentrowaną na kierowcy. Wysoka konsola centralna i deska rozdzielcza były skierowane w stronę miejsca kierowcy, oferując mu uczucie rodem z wyścigów. Dodatkowo, producent zamontował klasyczny zestaw wskaźników z analogowymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza oraz wyświetlaczem LCD, który pokazywał dane z komputera pokładowego. Ponadto, pakiet technologiczny obejmował ekran dotykowy umieszczony na górze centralnego panelu, który umożliwiał łączność z Apple CarPlay i Android Auto. Mogło to również służyć jako hotspot dla innych pasażerów. Z przodu było wystarczająco dużo miejsca na nogi, a wyprofilowane fotele zapewniały odpowiednie wsparcie boczne podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Z tyłu producent zainstalował kanapę przystosowaną dla dwóch osób z określonego powodu. Tunel skrzyni biegów był dość wysoki, co uniemożliwiało wygodne siedzenie trzeciej osobie. Niemniej jednak, GM zamontował trzeci pas bezpieczeństwa umieszczony pośrodku.

Osoby liczące na silnik V8 lub przynajmniej V6 pod maską CT4 mogły być zawiedzione, ponieważ producent oferował pojazd z jednostką czterocylindrową z turbodoładowaniem. Mimo to, osiągi były zadowalające, a zwolennicy dużych silników musieli przyznać, że samochód był zwrotny. Najpotężniejsza wersja oferowała ponad 300 koni mechanicznych na tylną lub wszystkie koła pojazdu za pośrednictwem standardowej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Niższe warianty były wyposażone w 2.0 turbosprężarkę połączoną z ośmiobiegową skrzynią automatyczną.

 Cadillac wprowadza kolejny krok w dostosowaniu swojego portfolio sedanów, globalnie prezentując pierwszy w historii model CT4 sport sedan.

Został on zaprezentowany klientom za pośrednictwem kampanii w mediach społecznościowych, która praktycznie umieszcza widzów za kierownicą, symulując wyzwalające wrażenia z jazdy. Model CT4 z 2020 roku ma na celu przyciągnięcie nowego pokolenia klientów poszukujących luksusowych samochodów sportowych.

CT4 oferuje wiele bodźców zmysłowych, począwszy od proporcji RWD i sportowego designu. Śmiała paleta kolorów z 11 opcjami zewnętrznymi oraz ośmioma różnymi opcjami kolorystycznymi, materiałowymi i wykończeniowymi we wnętrzu, pozwala klientom na wyrażenie siebie.

Napędzany całkowicie turboładowanym portfelem napędowym i wykorzystujący nagradzaną architekturę napędu na tylne koła Cadillaca (AWD dostępne w każdym modelu), Cadillac CT4 zapewnia doświadczenie jazdy, które nie ma sobie równych w porównaniu z konkurencją napędzaną na przednie koła. Obejmuje również najnowsze technologie Cadillaca, w tym dostępny Super Cruise (dostępny w roku kalendarzowym 2020), pierwszą na świecie prawdziwą funkcję asystenta kierowcy działającą bez użycia rąk, która działa na ponad 200 000 mil kompatybilnych autostrad w USA i Kanadzie.

Proporcje RWD i sportowy design

Smukły profil CT4 wykorzystuje naturalną przewagę w proporcjach długiego rozstawu osi, a szeroka postura wyraża obecność, pewność siebie i osiągi.

„Opracowaliśmy CT4, aby przyciągnąć młodych nabywców na rynku luksusowym, którzy mogą być nowi w marce Cadillac,” powiedział Andrew Smith, dyrektor wykonawczy globalnego designu Cadillaca. „Pojazd miał przyciągać uwagę dzięki doskonałym proporcjom, wysmukłym kształtom i szczegółom rodziny Cadillaca, które sugerują sportowe wrażenia z jazdy, jakie ten pojazd oferuje.”

Jasne akcenty zewnętrzne oraz unikalne grille (z premium hot foil-stampings na elementach grilla) i zderzaki odróżniają modele Cadillac CT4 Luxury i Premium Luxury. Modele Sport i V-Series różnią się ciemniejszymi akcentami i szczegółami inspirowanymi wydajnością, w tym unikalnymi grillami, zderzakami, przedłużeniami progów, tylnym spojlerem i ekskluzywnymi kołami o sportowym designie.

Każda wersja wyposażeniowa posiada również oświetlenie LED zewnętrzne, w tym reflektory, lampy tylne i charakterystyczne pionowe światła w każdym z czterech narożników.

Doskonała równowaga dynamiki jazdy

Nowy CT4 zbudowany jest na nagradzanej architekturze sedanów RWD Cadillaca. Wyjątkowa równowaga dzięki niemal idealnemu rozkładowi masy przyczynia się do jednego z najbardziej zwinnych i responsywnych doświadczeń z jazdy w segmencie. Udoskonalenia przednich i tylnych systemów zawieszenia, w tym charakterystycznego podwójnego zawieszenia MacPhersona Cadillaca (z podwójnymi dolnymi wahaczami), mają na celu poprawę izolacji drogi i informacji zwrotnej od kierowcy.

„Cadillac jest zaangażowany w budowę najbardziej ekscytujących sportowo-luksusowych sedanów,” powiedział Rob Kotarak, główny inżynier Cadillaca. „Każdy element CT4 został zaprojektowany, aby dostarczać innowacyjne technologie bezpośrednio do kierowcy, oferując wymagane dynamiki jazdy z precyzją na najwyższym poziomie.”

Dodatkowe elementy podwozia i dynamiki jazdy:

Premium elektryczny system wspomagania kierownicy montowany na szynie Bosch.
Wydajne, precyzyjne i bardziej niezawodne hamulce eBoost z opatentowanymi rotatorami pokrytymi Duralife.
Standardowe hamulce Brembo z przodu w modelach Sport i V-Series.
ZF MVS (Multi-Valve System) pasywne tłumiki.
Napęd na wszystkie koła (AWD) dostępny we wszystkich modelach.
Magnetic Ride Control 4.0 (V-Series RWD).
Wybieralne tryby jazdy są standardem i pozwalają klientom na dostosowanie ustawień pojazdu do różnych preferencji i warunków. Tryby, Tour, Sport, Snow/Ice i Track, zostały uzupełnione nowymi trybami My Mode i V Mode (V-Series), które mogą zmieniać kalibracje zmiany biegów, zawieszenia, kierownicy, odczucia hamulców, podział momentu obrotowego na przód/tył (z AWD), charakter dźwięku pojazdu i inne cechy.

Dostępne opony samouszczelniające Continental to pierwszy w segmencie produkt, który przyczynia się do równowagi na drodze w każdych warunkach. Razem z dostępnymi oponami run-flat pozwalają na jazdę z wieloma przebiciami, które w przeciwnym razie wykluczyłyby tradycyjne opony wymagające natychmiastowej wymiany lub naprawy.

Opcje wydajności z turboładowaniem

CT4 wykorzystuje udowodnioną biegłość Cadillaca w dziedzinie turboładowania jako podstawę dla swojego dynamicznego osiągu. Silnik 2.0L Twin-Scroll Turbo marki, z technologią trójstopniowego suwaka wałka rozrządowego oraz systemem Active Fuel Management i automatycznym start-stop, jest standardem i ma certyfikację SAE na poziomie 237 KM (177 kW) i 258 lb.-ft momentu obrotowego (350 Nm). Jest wspierany przez zaawansowaną ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

Nowy silnik 2.7L Dual-Volute Turbo, pierwszy w segmencie, jest dostępny w wersji Premium Luxury i standardowy w modelu V-Series. Moc szacowana na poziomie 309 KM (230 kW) z 348 lb.-ft momentu obrotowego (472 Nm) w modelu Premium Luxury oraz 325 KM (242 kW) i 380 lb.-ft momentu obrotowego (515 Nm) w CT4-V. Jest sparowany z unikalną w segmencie dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów z systemem Electronic Precision Shift.

Podobnie jak silnik 2.0L Turbo, 2.7L Turbo również charakteryzuje się konstrukcją trójstopniowego suwaka wałka rozrządowego, a także systemem Active Fuel Management i automatycznym start-stop. Dodatkowe technologie obejmują:

Aktywne zarządzanie cieplne, które wykorzystuje celowe ogrzewanie i chłodzenie silnika, aby poprawić wydajność w wysokich i niskich temperaturach otoczenia.
Zintegrowany kolektor wydechowy, który odzyskuje ciepło dla szybszego nagrzewania silnika i skrzyni biegów, a także szybszej reakcji turbo.
Wydajna elektryczna pompa wody umożliwia ciągłe ogrzewanie kabiny, nawet gdy silnik jest wyłączony podczas zdarzeń start-stop.
Solenoidowy starter tandemowy zapewnia szybszą reakcję po zdarzeniu start-stop i umożliwia płynniejsze ruszanie.
Skoncentrowana na kierowcy i połączona kabina

Zaprojektowany dla nowego pokolenia klientów luksusowych sedanów sportowych, nowoczesne wnętrze Cadillaca CT4 odzwierciedla rzeźbiarskie, dotykowe formy i wyrafinowane detale, otoczone kokpitem skoncentrowanym na kierowcy, który artystycznie włącza charakterystyczne technologie marki.

Ergonomicznie zoptymalizowane i intuicyjne elementy sterujące zwiększają pewność siebie kierowcy, a wszystkie punkty dotykowe w kabinie są zaprojektowane tak, aby zapewnić wysoki poziom technicznego komfortu. Dodatkowo, wyrafinowane użycie metalowych akcentów w całym wnętrzu podkreśla elegancję i technologiczną atmosferę.

Wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości, o przekątnej 8 cali, stanowi centralny punkt dla łączności CT4. Jest umieszczony w środkowej części deski rozdzielczej z doskonałą integracją, która harmonizuje z liniami wnętrza.

Cadillac CT4 korzysta z nowej cyfrowej platformy pojazdu GM, nowej architektury elektronicznej, która umożliwia wprowadzenie następnej generacji technologii firmy. Platforma ta zapewnia szybsze przesyłanie sygnałów oraz ciągłe ulepszanie pojazdu dzięki aktualizacjom przez internet oraz zwiększonym środkom cyberbezpieczeństwa.

Autentyczne materiały, takie jak skórzane wykończenia, zwiększają elegancję, podczas gdy szereg standardowych funkcji komfortu i wygody podkreśla dbałość Cadillaca o szczegóły:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.