Nowy model CT4, 2020 Cadillac CT4-V, to w zasadzie nieco sportowsza wersja swojego poprzednika, ale nie tak ekstremalna jak wcześniejsze modele z serii V. Zamiast rywalizować z ugruntowanymi przeciwnikami, takimi jak Audi S4 czy Mercedes-AMG C 43, Cadillac postanowił zredukować osiągi, z powodów, które nie są jeszcze w pełni znane.
Podobnie jak nowy CT5 w wersji V, CT4-V opiera się na tylno-napędowej architekturze Alpha i dostępny jest zarówno w wersji RWD, jak i AWD. W przeciwieństwie do swojego poprzednika, ATS-V, który był napędzany turbodoładowanym silnikiem V6 o mocy ponad 460 koni, nowo wprowadzony CT4-V musi zadowolić się „silnikiem czterocylindrowym 2.7L Turbo o wysokiej mocy”, który generuje 325 koni. Silnik współpracuje z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, a CT4-V nie jest oferowany z opcją skrzyni manualnej, jednak posiada łopatki zmiany biegów. Dobrym rozwiązaniem jest to, że zarówno wersja AWD, jak i RWD standardowo wyposażone są w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
CT4 produkowany jest w zakładzie Lansing Grand River i trafił do sprzedaży w 2020 roku. Jego cena początkowa wynosi 33,990 dolarów, a w porównaniu do konkurentów w tamtym czasie, czyli Audi AA i MB C-Class, luksusowy sedan w wersji podstawowej jest tańszy – to jedna z głównych różnic między CT4 a jego rywalami.
Zastosowując najnowszą technologię turboodładowania Cadillaca i opierając się na ponad 15-letniej historii osiągów, zaprezentowano po raz pierwszy modele 2020 CT4-V i CT5-V, rozszerzając ofertę podmarki V-Series.
Po modelu CT6-V z 2019 roku (pierwotnie znanym jako CT6 V-Sport), V-Series zyskuje nowe poziomy osiągów, zachowując jednocześnie dziedzictwo ustanowione przez oryginalną linię V-Series wprowadzoną w 2004 roku.
„Nowa linia sedanów V-Series definiuje nowoczesną elegancję, łącząc luksusowe wykończenia z przemyślaną technologią i sportowym wyrafinowaniem, które zadowoli wymagających entuzjastów,” powiedział Brandon Vivian, główny inżynier Cadillaca. „Zapraszamy jeszcze więcej klientów do rodziny V-Series, dodając nowy poziom podniesionych osiągów pomiędzy naszymi modelami Sport a najwyższym, wyczynowym potencjałem torowym, który V-Series reprezentuje.”
Pierwsze w historii modele CT4 i niedawno wprowadzony CT5 reprezentują nową ofertę sedanów Cadillaca, charakteryzującą się nowymi proporcjami, innowacyjnymi technologiami oraz większymi możliwościami wizualnymi i osiągowymi. Każdy z nich oparty jest na nagradzanej architekturze tylnonapędowej Alpha, a modele V-Series opracowano, aby zapewnić najwyższą mieszankę osiągów, obecności i wygody na drodze.
Oba modele dzielą najnowsze standardowe technologie osiągów V-Series, w tym Magnetic Ride Control 4.0, które zostało dostosowane specjalnie do modeli V, aby zwiększyć komfort bez poświęcania reakcji na potrzeby sportowe, oraz tryby jazdy, które obejmują nową personalizację V-Mode. Każdy model dostępny jest w wersji RWD lub AWD i wyposażony w 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, hamulce przednie Brembo z elektroniczną asystą eBoost oraz ograniczający poślizg dyferencjał na Cadillac CT4-V, a na Cadillac CT5-V elektroniczny dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Wyjątkowy system Super Cruise Cadillaca, pierwszy prawdziwy system asysty kierowcy do jazdy z rękoma na kierownicy na autostradzie, jest dostępny na ponad 130 000 mil ograniczonych autostrad w USA i Kanadzie. Będzie dostępny w obu nowych modelach V-Series.
„Nowa linia rozszerza ethos V-Series, przyciągając jeszcze więcej klientów do rodziny Cadillaca Performance, a najnowsze modele V koncentrują się na podniesionej atletyczności i luksusowym wyrafinowaniu dla klientów, którzy pragną dynamicznej codziennej jazdy,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM. „A to dopiero początek rodziny V. Pasja Cadillaca do osiągów ujawnia się na torze wyścigowym. Bądźcie czujni.”
Opracowany z myślą o nowym pokoleniu klientów sedanów, pierwszy CT4 łączy zwinne prowadzenie z charakterystyczną technologią Cadillaca. Model Cadillac CT4-V jeszcze bardziej rozwija te cechy, wprowadzając wyścigowe DNA marki dla dynamicznych, responsywnych i ekscytujących wrażeń z jazdy.