Zaprezentowany w 2019 roku jako model na rok 2020, Cadillac CT5 został zaprojektowany w celu zastąpienia przestarzałego CTS.
CT5 oparty jest na tej samej platformie Alpha GM co jego poprzednik, oferując więcej miejsca w tylnej części kabiny dzięki dłuższemu rozstawowi osi i bardziej opływowej sylwetce.
Pod względem estetycznym, Cadillac CT5 czerpał inspirację z Cadillaca Escala, który zadebiutował w 2016 roku. Choć Escala był dłuższy i szerszy od CT5, jego imponujący design doskonale został dostosowany do średniej wielkości sedana premium. Boczne szyby bezramkowe oraz 22-calowe koła z Escali nie zostały zastosowane w CT5.
Z przodu CT5 charakteryzował się dominującymi pionowymi lampami do jazdy dziennej oraz czarnym grillem, co nadawało mu agresywny i stylowy wygląd. Jak stwierdził Andrew Smith, dyrektor wykonawczy Global Cadillac, niższa linia okna została zaprojektowana tak, aby auto wyglądało na bardziej przestronne, i rzeczywiście tak było.
Dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych: Luxury, Premium Luxury i Sport, było stosunkowo łatwo odróżnić wersję Sport od Luxury, oglądając zewnętrzny design.
Wersja Sport dodała unikalne cechy zewnętrzne, takie jak czarne akcenty z włókna węglowego, tylny spojler, sportowe fotele oraz standardowe 19-calowe alufelgi.
Wnętrze CT5 wykończone było materiałami premium, przyjemnymi w dotyku. Kontrolki zostały uproszczone w porównaniu do CTS i intuicyjnie rozmieszczone w zasięgu ręki.
Warto wspomnieć, że Cadillac CT5 był bardziej przystępny cenowo niż stary CTS.
Cadillac CT5 oferował wybór dwóch silników: 2.0-litrowego oraz mocniejszego 3.0-litrowego V6, który rozwijał 335 KM. Oba silniki połączone były z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Cadillac przekształca pojęcie amerykańskiego luksusu dzięki ogólnoświatowej premierze bezkonkurencyjnego sedana CT5 z 2020 roku.
Ten całkowicie nowy kompaktowy sedan rozwija nagradzaną tradycję marki, łącząc w sobie wyjątkowy styl, osiągi i komfort, wspierane przez najnowsze technologie Cadillaca — w tym Super Cruise1, pierwszy na świecie prawdziwy system asystenta kierowcy do jazdy bez użycia rąk na autostradach o ograniczonym dostępie.
„Pierwszy w historii Cadillac CT5 pokazuje unikalną wiedzę Cadillaca w tworzeniu amerykańskich luksusowych sedanów” — powiedział Steve Carlisle, prezydent Cadillaca. „Szczegóły tego modelu podnoszą jakość każdej jazdy i nagradzają zmysły.”
Nowy, sportbackowy design podkreśla wyrafinowanie jazdy CT5, uzupełniony o wnętrze skoncentrowane na kierowcy, które łączy nowoczesną technologię z elementami wysokiej jakości. Modele Luxury i Sport pozwalają klientom dostosować samochód do ich preferencji stylistycznych dzięki unikalnym wzorom i wykończeniom.
„Cadillac jest zaangażowany w budowanie najbardziej ekscytujących luksusowych sedanów na świecie” — powiedział Carlisle. „Każdy element CT5 koncentruje się na dostarczeniu niezrównanych doświadczeń, od 10-biegowej skrzyni biegów po technologię Super Cruise Cadillaca. Rozszerzenie Super Cruise do CT5 podkreśla nasze zobowiązanie do wprowadzania najnowocześniejszych technologii do rąk naszych klientów.”
Technologia Super Cruise w Cadillac CT5 będzie dostępna w roku kalendarzowym 2020 w wybranych modelach.
Najważniejsze cechy CT5:
Na początku, oferta modelowa obejmie Luxury, Premium Luxury oraz Sport, z pakietem Platinum dostępnym w modelach Premium Luxury i Sport.
Silnik 2.0L Twin-Scroll Turbo jest standardem, a 3.0L Twin-Turbo V-6 Cadillaca jest dostępny w modelach Premium Luxury i Sport. Unikalne kalibracje dźwięku są dostosowane do silników, z każdym połączonym z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Dynamika jazdy opiera się na nagradzanej architekturze RWD Cadillaca i obejmuje standardowy system kontroli trybu jazdy. AWD jest dostępne.
Najnowsze doświadczenie użytkownika Cadillaca2 z dużym 10-calowym ekranem oraz intuicyjnymi kontrolami, w tym pokrętłem.
Szereg funkcji komfortu i wygody, takich jak standardowy Adaptacyjny Zdalny Start, jonizator oczyszczający powietrze w kabinie oraz dostępny masaż lędźwiowy foteli przednich.
Technologie zwiększające świadomość kierowcy obejmują standardowe siedzisko z alertem bezpieczeństwa3 oraz najnowszej generacji lusterko tylne z kamerą Cadillaca z możliwością powiększenia i regulacji kąta nachylenia.
Standardowe technologie wspomagania kierowcy obejmują Alert Przedniego Zderzenia3, Niskoprędkościowe Automatyczne Hamowanie Awaryjne3 oraz Hamowanie Pieszych z Przodu3.
Dostępne technologie wspomagania kierowcy obejmują zaawansowany3 adaptacyjny tempomat, ulepszone automatyczne hamowanie awaryjne z przodu3, automatyczne parkowanie z hamowaniem3, HD Surround Vision z rejestratorem3, wykrywanie i powiadamianie o pieszych z tyłu3, automatyczne hamowanie wstecz3 i wiele innych.
Nowy Profil Designu
Z profilującym sportbackiem inspirowanym koncepcją Escala, pierwszy w historii CT5 wyznacza nowy kierunek dla designu sedanów Cadillaca, który wykorzystuje naturalną proporcjonalną przewagę tylno-napędowej platformy pojazdu do komunikacji mocy, obecności i osiągów.
„Z każdego kąta, CT5 emanuje sportowością, wyrafinowaniem i pewnością siebie” — powiedział Andrew Smith, dyrektor wykonawczy ds. globalnego designu Cadillaca. „Podpisowe cechy Cadillaca ewoluowały w bardziej rzeźbiarską i płynąca ekspresję języka designu marki.”
Długi rozstaw osi wynoszący 116 cali (2,947 mm) oraz wydłużone boczne szyby podkreślają długie, niskie proporcje samochodu i opływowy profil sportback. Rzeźba nadwozia, w tym wyraźne linie charakterystyczne, przyczynia się do mocnej sylwetki samochodu i mówi o rzemiośle i technologii Cadillaca.
Całkowicie diodowa strategia oświetlenia zewnętrznego obejmuje charakterystyczne pionowe światła w każdym z czterech narożników pojazdu.
Jasne akcenty zewnętrzne oraz unikalne kratki i zderzaki odróżniają modele CT5 Luxury i Premium Luxury, podczas gdy model Sport wyróżnia się ciemniejszymi akcentami oraz detalami inspirowanymi osiągami, w tym unikalnymi kratkami, zderzakami, przedłużeniami progów, spojlerem oraz standardowymi 19-calowymi kołami4.
Wnętrze Wysokich Technologii i Wygody
Wnętrze CT5 charakteryzuje się eleganckimi, szerokimi liniami powierzchni oraz prostymi interfejsami, koncentrując się na jakości, dbałości o szczegóły, autentyczności materiałów i doskonałości rzemieślniczej.
Wszystko, od deski rozdzielczej po centralny wyświetlacz, jest skoncentrowane na kierowcy i kluczowych punktach dotyku, podkreślając kontrolę. To obejmuje wyraźny, 10-calowy wyświetlacz dotykowy w wysokiej rozdzielczości 1080dp, zamontowany wysoko na desce rozdzielczej dla lepszej widoczności.
FOCUS NA FUNKCJĘ: PAKIET PLATINUM
Modele Premium Luxury i Sport są dostępne z pakietem Platinum, który oferuje ekskluzywny motyw Sedona/Czarny Jet z półanilinowymi powierzchniami siedzeń z skóry Opus w Sedona Sauvage. Powierzchnie te wyróżniają się niestandardowym, warstwowym wzorem perforacji w gradientzie, finezyjnym kontrastowym wykończeniem siedzeń oraz dekoracyjnymi akcentami w kształcie chevronu. Fotele przednie, podgrzewane, wentylowane i z masażem lędźwiowym, mają dodatkowe podparcie i 18-stopniową regulację. Pakiet uzupełnia fotele z ulepszonymi skórzanymi wykończeniami na podłokietnikach i konsoli centralnej, unikalnymi dekoracyjnymi wykończeniami z włókna węglowego oraz grubszej kierownicy z autentycznymi manetkami zmiany biegów z magnezu i pedałami ze stopów.
Intuicyjna Technologia i Łączność
CT5 zapewnia przemyślaną integrację technologii, oferując intuicyjne doświadczenie wewnątrz pojazdu z większym poczuciem kontroli. To zapewnia wszystko, od kontroli pojazdu dopasowanej do stylu jazdy kierowcy, po najnowsze, bardziej osobiste doświadczenie użytkownika Cadillaca2, które oferuje bardziej intuicyjne sposoby interakcji z systemem, w tym parowanie telefonu za pomocą komunikacji bliskiego zasięgu i nowego pokrętła.
CT5 wyposażony jest też w standardowy Adaptacyjny Zdalny Start oraz dostępny bezdotykowy system otwierania klapy bagażnika, aby zwiększyć wygodę i komfort klientów. Adaptacyjny Zdalny Start automatycznie aktywuje funkcje takie jak dostępne adaptacyjne podgrzewane/wentylowane fotele przednie, podgrzewana kierownica i inne systemy klimatyzacji, w zależności od temperatury. Bezdotykowa klapa bagażnika wykorzystuje czujnik ruchu z projekcją celu z herbem Cadillaca, co pozwala klientom na otwarcie bagażnika za pomocą stopy, co ułatwia dostęp.
FOCUS NA FUNKCJĘ: SUPER CRUISE1
Cadillac demonstruje swoje zaangażowanie w technologię, wprowadzając system asystenta kierowcy Super Cruise do CT5. Funkcja asystenta kierowcy Super Cruise Cadillaca umożliwia klientom jazdę bez użycia rąk na ponad 130,000 mil autostrad o ograniczonym dostępie w USA i Kanadzie, korzystając z danych map LiDAR, wysokiej precyzji GPS, zaawansowanego systemu monitorowania uwagi kierowcy oraz sieci kamer i czujników radarowych. System monitorowania uwagi kierowcy pomaga utrzymać kierowców w zaangażowaniu, wykrywając i sygnalizując, kiedy należy zwrócić większą uwagę na drogę.
Turboładowana Wydajność
CT5 napędzany jest silnikiem 2.0L Twin-Scroll Turbo oraz 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z Elektroniczną Precyzyjną Zmianą. Ta standardowa kombinacja napędowa oferuje responsywne przyspieszenie oraz doskonały moment obrotowy przy niskich obrotach. Turboładowarka twin-scroll i unikalny trójsystemowy wałek rozrządu pomagają silnikowi optymalizować osiągi w całym zakresie obrotów, zapewniając większe poczucie mocy na żądanie przy wszystkich prędkościach.
Potężny silnik 3.0L Twin Turbo V-6 Cadillaca jest dostępny w modelach Premium Luxury i Sport, osiągając szacunkowe 335 KM (250 kW) i 400 lb-ft momentu obrotowego (542 Nm)5. Turboładowarki o niskiej inercji i zintegrowany z układem chłodzenia cieczy do powietrza pomagają silnikowi wytwarzać wyjątkową moc przy praktycznie zerowym opóźnieniu i utrzymać ją w większości zakresu obrotów. Podobnie jak silnik 2.0L Turbo, jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z Elektroniczną Precyzyjną Zmianą.
Oba silniki wykorzystują technologie, takie jak wtrysk bezpośredni, fazowanie wałka rozrządu, Aktywne Zarządzanie Paliwem (dezaktywacja cylindrów) oraz automatyczne zatrzymywanie/uruchamianie, aby zrównoważyć wydajność, wyrafinowanie i efektywność. Dźwięk silnika dostosowany za pomocą źródeł mechanicznych i elektronicznych przyczynia się do optymalizacji wrażeń zmysłowych CT5, przy czym dźwięki silnika są dostosowane w sposób podnoszący komfort jazdy, a jednocześnie pomagają minimalizować niepożądany hałas w kabinie.
Evolucja Dynamiki Jazdy
Opierając się na mocnych stronach znakomitej architektury RWD, która stanowi fundament nagradzanych sedanów Cadillaca, pierwszy CT5 został zaprojektowany w celu dostarczenia ekscytujących doświadczeń z jazdy, jednocześnie zachowując charakterystyczne połączenie wydajności, komfortu i wyrafinowania marki.
Ewolucyjne ulepszenia przednich i tylnych zawieszeń, w tym charakterystyczne dla Cadillaca podwójne przegubowe zawieszenie typu MacPherson, są zaprojektowane w celu poprawy izolacji od drogi oraz informacji zwrotnej dla kierowcy. Z tyłu, niezależne zawieszenie pięciowahaczowe przyczynia się do doskonałego poczucia kontroli nad samochodem.
Dodatkowe cechy dynamiczne zawieszenia i jazdy:
Standardowy system elektrycznego wspomagania kierownicy montowany na szczotkach firmy Bosch.
Zdolne, pewne i precyzyjne hamulce eBoost.
Hamulce przednie Brembo są standardem w modelu Sport.
Standardowe pasywne tłumiki ZF MVS.
Napęd na wszystkie koła dostępny w każdym modelu.
Standardowe tryby jazdy do wyboru przez klienta pozwalają CT5 jeszcze lepiej dostosować się do preferencji kierowcy i zmieniających się warunków drogowych. Tryby — Tour, Sport, Snow/Ice oraz nowy My Mode — mogą zmieniać kalibrację zmiany biegów, odczucie kierownicy i hamulców, rozkład momentu obrotowego między przód a tył (w przypadku dostępnego systemu AWD) oraz charakterystykę dźwięku pojazdu, aby spersonalizować doświadczenie jazdy.
CT5 może poradzić sobie z różnorodnymi warunkami drogowymi niezależnie od klimatu, dzięki napędowi na wszystkie koła dostępnym we wszystkich modelach oraz różnorodnej gamie opon, w tym opon run-flat 19-calowych i 18-calowych Michelin z samouszczelniającym się bieżnikiem. Wszystkie opcje opon pozwalają kierowcom kontynuować jazdę w przypadku większości przebitych opon, które mogłyby unieruchomić konwencjonalne opony, w celu natychmiastowej wymiany/naprawy.
Już wkrótce