2020 Cadillac CT5-V

Nazwy modeli Cadillaca z 2020 roku sprawiły, że wiele osób łamało sobie języki i umysły, próbując zrozumieć te nowe nazwy i numery. Prościej mówiąc, oto model CT5-V z 2020 roku.

CT5 zastąpił starszy model CTS. CT5-V nie zastąpił CTS-V. CTS-V miał silnik V8 o pojemności 6,2 litra (ZL1), podczas gdy CT5-V miał połowę tej pojemności. Pod maską znajdował się silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem.

Wygląd CT5-V był nieco inny niż CT5. Na początek, wersja -V miała bardziej agresywne reflektory LED oraz wloty powietrza inspirowane pojazdami sportowymi. Jak w każdym innym modelu serii V, grill był całkowicie czarny, z czarną siatką i dużym logo Cadillaca na środku. Cała jego obecność była sportowa. Z przodu samochodu zamontowano zestaw hamulców Brembo, a czerwone zaciski były widoczne przez standardowe 19-calowe lekkie felgi.

Wnętrze CT5-V wyposażone było w dużą jednostkę informacyjną zamontowaną na szczycie konsoli centralnej. Obsługiwała Android Auto i Apple CarPlay. Fotele kubełkowe z przodu zapewniały dobre wsparcie boczne. CT5-V został zaprojektowany i zbudowany, by konkurować z europejskimi pojazdami premium, takimi jak BMW serii 3, Audi A4 oraz Mercedes-Benz klasy C. Niektóre detale wnętrza były wyjątkowe. Na przykład istniała specjalna kieszeń na telefon komórkowy, umieszczona w centralnej przestrzeni do przechowywania, wystająca blisko podłokietnika. Miała podział po jednej stronie, co umożliwiało podłączenie kabla do ładowania telefonu.

Na platformie CT5-V znalazły się nowe udogodnienia z najnowszego Chevroleta Corvetty. Zainstalowano w nim wersję 4.0 systemu Magnetic Ride Control z tego superauta.

 Z wykorzystaniem najnowszej technologii doładowania firmy Cadillac oraz ponad 15-letniego doświadczenia w dziedzinie osiągów, zaprezentowano pierwszy w historii model CT4-V i CT5-V z 2020 roku, rozszerzając ofertę podmarki V-Series.

Po CT6-V z 2019 roku (początkowo znanym jako CT6 V-Sport), modele te zwiększają rodzinę V-Series, oferując jeszcze większe możliwości wydajnościowe, jednocześnie zachowując dziedzictwo ustanowione przez oryginalną linię V-Series wprowadzoną w 2004 roku.

„Nowa linia sedanów V-Series definiuje nowoczesną wyrafinowaną elegancję, łącząc luksusowe wykończenia z przemyślaną technologią i sportową finezją dla wymagających entuzjastów,” powiedział Brandon Vivian, główny inżynier Cadillaca. „Zapraszamy jeszcze więcej klientów do rodziny V-Series, dodając nowy poziom podniesionych osiągów pomiędzy naszymi modelami Sport a ostatecznymi, wysokowydajnymi możliwościami torowymi, które rodzina V-Series zaczęła reprezentować.”

Pierwsze w historii modele CT4 oraz niedawno zaprezentowany CT5 stanowią nowo zorganizowane portfolio sedanów Cadillaca, charakteryzujące się nowymi proporcjami, innowacyjnymi technologiami oraz większymi możliwościami pod względem wyglądu i osiągów. Każdy z nich oparty jest na nagradzanej architekturze tylno-napędowej Alpha, a modele V-Series zostały opracowane z myślą o dostarczeniu idealnego połączenia osiągów, obecności i komfortu na drodze.

Oba modele dzielą najnowsze standardowe technologie osiągów V-Series, w tym Magnetic Ride Control 4.0, które zostało dostosowane specjalnie do modeli V, aby poprawić komfort bez rezygnacji z reakcji ukierunkowanej na osiągi, a także tryby jazdy, które obejmują nową personalizację V-Mode. Każdy model jest dostępny w wersji z napędem na tylne koła (RWD) lub z napędem na wszystkie koła (AWD) i wyposażony w 10-biegową automatyczną skrzynię biegów, hamulce przednie Brembo z elektroniczną wspomaganiem eBoost oraz tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w Cadillacu CT4-V oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu w Cadillacu CT5-V.

Ekskluzywna technologia Super Cruise Cadillaca, czyli pierwsza prawdziwie bezdotykowa funkcja asysty kierowcy na autostradzie, jest dostępna na ponad 130 000 mil ograniczonych autostrad w USA i Kanadzie. Będzie dostępna w obu nowych modelach V-Series.

„Nowa linia rozszerza ethos V-Series, przyciągając jeszcze więcej klientów do rodziny Cadillac Performance, a najnowsze modele V koncentrują się na podniesionej atletyce i luksusowym wykończeniu dla klientów pragnących dynamicznej jazdy na co dzień,” powiedział Mark Reuss, prezydent GM. „I to dopiero początek rodziny V. Pasja Cadillaca do osiągów lśni na torze wyścigowym. Bądźcie czujni.”

Pierwszy w historii Cadillac CT5-V oparty jest na precyzyjnie dopracowanych detalach nowego luksusowego sedana, który został zaprezentowany na początku 2019 roku, oferując podniesione osiągi drogowe oraz angażujące wrażenia z jazdy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.