2020 Chevrolet Corvette C8 Stingray

2020 Chevrolet Corvette C8 Stingray

Przejdź do galerii zdjęć2020 Chevrolet Corvette C8 Stingray

Chevrolet wprowadził ósmą generację Corvetty w 2019 roku, a była to najbardziej rewolucyjna wersja w historii modelu, ponieważ po raz pierwszy silnik został umieszczony za kabiną.

Kiedy Zora Arkus-Duntov dołączył do GM w 1953 roku, szybko stał się jednym z najbardziej znanych inżynierów w firmie. Lubił Corvettę, ale miał wiele pomysłów na jej ulepszenie. Jednym z nich było umieszczenie silnika za kabiną. Harley Earl i najwyższe kierownictwo GM się z tym nie zgadzało z powodu wysokich kosztów produkcji. W 1964 roku Duntov stworzył CERV II (Chevrolet Engineering Research Vehicle), samochód koncepcyjny, który przeniósł niektóre elementy z Corvette, ale miał silnik umieszczony w środkowej części. Niestety, genialny inżynier nie potrafił przekonać zarządu GM, że jego rozwiązanie jest warte zastosowania. Dwa lata później Lamborghini wprowadziło na rynek środkowo-silnikowe Miurę, która stała się pierwszym prawdziwym super samochodem w historii. Chevrolet kontynuował tworzenie generacji Corvetty, ale każda z nich miała silnik umieszczony z przodu. Niestety, pan Arkus-Duntov zmarł w 1996 roku, nie widząc, że Chevrolet w końcu zastosował jego rozwiązanie w 2019 roku, gdy zaprezentował ósmą generację Corvetty.

Z przodu, C8 Stingray miał krótki nos i kanciaste reflektory. Jego światła dzienne były zintegrowane z lampami i miały wzór w kształcie litery V. Głęboko rzeźbiona maska kierowała przepływem powietrza na boki i także tworzyła docisk. Producent stworzył masywny zderzak z szeroką kratką z przodu, otoczoną parą wlotów powietrza, co podkreślało agresywny wygląd samochodu.

Z profilu, super samochodowy wygląd C8 kontynuowany był przez nachyloną i szeroką szybę oraz rosnącą linię boczną pojazdu. Zestaw ogromnych wlotów powietrza łapał powietrze z boku i kierował je do strefy silnika za kabiną. Zespół projektowy GM sprytnie ukrył klamki drzwi w górnej części tych wlotów powietrza. Formował także tylne błotniki tak, aby przypominały stylizację butelki coca-coli, obecną w Corvetcie od trzeciej generacji. Na koniec, z tyłu, C8 Stingray miał skrzydło na tylnej płycie oraz zestaw smukłych lamp tylnych LED. Cztery prostokątne rury wydechowe wychodziły spod tylnego zderzaka, flankerując funkcjonalny dyfuzor.

Dzięki umieszczeniu silnika za kokpitem, producent mógł stworzyć lepszą kabinę dla dwóch pasażerów. Wysokie fotele sportowe były oddzielone wysokim środkowym konsolą, która miała panel oddzielający pasażerów i zestaw przycisków do skrzyni biegów oraz innych udogodnień pojazdu. Przed kierowcą Chevrolet zainstalował całkowicie cyfrowy zestaw wskaźników z konfigurowalnym wyświetlaczem LCD o przekątnej 12 cali. Obok niego, nad centralnym panelem, producent dodał drugi ekran dotykowy do systemu infotainment.

Ale najważniejszą częścią C8 Stingray był, oczywiście, napęd. Jak większość swoich poprzedników, C8 był napędzany silnikiem V8, a była to ulepszona wersja silnika LT1, który zainstalowany był w poprzedniej generacji Corvetty. Jednostka o pojemności 6,2 litra z naturalnym dolotem oferowała do 490 KM (497 PS). Była połączona z ośmiobiegową automatyczną (dwusprzęgłową) skrzynią biegów, która przekazywała całą moc na tylne koła. Jako opcję, klienci mogli otrzymać tytanowy wydech, który zwiększał moc o pięć koni.

 Chevrolet spełnia długoterminową obietnicę ikonicznego modelu Corvette, wprowadzając nowego Stingraya, pierwszego w historii mid-engine Chevroleta Corvette. Nowy Stingray to suma wszystkiego, co było przed nim, z nową wizją, która zapewnia klientom nowe poziomy wydajności, technologii, rzemiosła i luksusu.

Od przodu do mid-engine, w mniej niż trzy sekundy

„Corvette zawsze reprezentowała szczyt innowacji i dążenia do przełamywania barier w GM. Tradycyjny model z silnikiem z przodu osiągnął swoje granice wydajności, co wymagało nowego układu,” powiedział prezydent GM, Mark Reuss. „Pod względem komfortu i przyjemności, wciąż wygląda i czuje się jak Corvette, ale prowadzi się lepiej niż jakikolwiek pojazd w historii Corvette. Klienci będą zachwyceni naszym skupieniem na szczegółach i wydajności na każdym poziomie.”

Nowy układ mid-engine zapewnia nowemu Stingray:

Lepsze rozłożenie masy, co poprawia wydajność w prostych odcinkach i na torze.
Lepszą responsywność i poczucie kontroli dzięki umiejscowieniu kierowcy bliżej przedniej osi, prawie nad przednimi kołami.
Najszybszy czas 0-60 mph w historii Corvette – około trzech sekund przy wyposażeniu w pakiet Z51.
Widok drogi przypominający samochód wyścigowy dzięki obniżonej pozycji maski, deski rozdzielczej i kierownicy. Doskonała widoczność do przodu zarówno dla kierowcy, jak i pasażera.
Udoskonalenie tradycyjnych cech użytkowych Corvette, z podwójnymi bagażnikami o łącznej pojemności 357 litrów (12,6 stopy sześciennej), idealnymi na bagaż lub dwa zestawy kijów golfowych.

Design inspirowany wyścigami i aeronautyką

Nowy Chevrolet Corvette C8 Stingray ma odważny, futurystyczny wygląd z egzotycznymi proporcjami mid-engine, ale wciąż jest niezaprzeczalnie Corvette. Jest smukły i muskularny, z atletyczną rzeźbą, która z każdego kąta przekazuje poczucie ruchu i mocy.

„Jako najbardziej ikoniczny model sportowy Ameryki, przeprojektowanie Corvette Stingray od podstaw dało zespołowi historyczną okazję, o co projektanci Chevroleta marzyli od ponad 60 lat,” powiedział Mike Simcoe, wiceprezydent Globalnego Designu General Motors. „To teraz najlepsze z Ameryki, nowy przybysz w klasie sportowych samochodów mid-engine. Wiemy, że Corvette może stać obok najlepszych, jakie świat ma do zaoferowania.”

Poziom rzemiosła dla supercarów, materiały premium i dbałość o szczegóły były kluczowe w projektowaniu każdego elementu Stingraya. Nowa lokalizacja silnika to prawdziwy punkt centralny w projekcie samochodu. To serce tej nowej generacji Corvette i siedzi jak klejnot w witrynie, widoczne przez duże tylne okno. Dodatkowa dbałość o szczegóły zoptymalizowała wygląd każdego przewodu, rury, śruby i mocowania, podobnie jak te stosowane w nowoczesnym projektowaniu motocykli torowych i terenowych.

Niektóre dodatkowe elementy designu obejmują:

Niskoprofilowe reflektory zaprojektowane wokół zupełnie nowych projektorów.
Całkowicie ukryte zwolnienia drzwi, maski i klapy, które nie zakłócają rzeźbionego designu.
Duże boczne wloty powietrza dla chłodzenia silnika i wydajności aerodynamicznej.
Kształt słupka A, który wyraża prędkość i wspomaga widoczność.
Duża tylna klapa, która eksponuje silnik z siedmioma wlotami powietrza.
Podwójne wyloty wydechowe umieszczone na zewnętrznych końcach pojazdu.
Podwójne elementy LED tylnych lamp z animowanymi kierunkowskazami.
Wierny swoim korzeniom w dziedzinie aeronautyki i wyścigów, nowy Stingray ma kształt z przesunięciem do przodu kabiny inspirowany myśliwcami F22, F35 oraz innymi nowoczesnymi samolotami myśliwskimi i wyścigami Formuły 1. Inne klasyczne cechy Corvette dostosowane do Stingraya obejmują charakterystyczny przód, który komunikuje cel misji pojazdu, klasyczny poziomy fałd, agresywne przednie błotniki i znane rozmieszczenie podwójnych reflektorów.

Wnętrze zostało dodatkowo wzbogacone o:

Kokpit, który nie tylko przemieścił się do przodu o 42 cm (16,5 cala), ale otacza kierowcę, przekazując wysoki poziom wydajności i motywy aeronautyczne.
Pionowe kontrolery klimatu i ultra-cienkie wloty minimalizują wysokość deski rozdzielczej, tworząc niskie, przestronnie wnętrze.
Nowa, kwadratowa, dwuramienna, mała średnica kierownica, która umożliwia niezakłóconą widoczność 12-calowego, konfigurowalnego wyświetlacza.
Nowy Stingray może poszczycić się materiałami wnętrza premium, wykonanymi na wysokim poziomie jakości i rzemiosła:

Ręcznie owinięte, skrojone i szyte skórzane komponenty z grubymi szwami.
Duże użycie prawdziwego metalu.
Stalowe siatki głośników ze systemem audio Bose Performance Series.
Wykończenia z włókna węglowego na fotelach GT2 i Competition Sport.
Wybór między prawdziwym aluminium a prawdziwym włóknem węglowym na panelach wykończeniowych konsoli i drzwi.
Klienci mogą stworzyć swój własny styl designu, z największą liczbą opcji personalizacji w historii Corvette:

12 kolorów zewnętrznych – Torch Red, Arctic White, Black, Blade Silver Metallic, Shadow Gray, Ceramic Matrix Gray, Long Beach Red, Elkhart Lake Blue i Sebring Orange – oraz trzy całkowicie nowe kolory: Rapid Blue, Zeus Bronze i Accelerate Yellow.
Sześć schematów kolorystycznych wnętrza: Jet Black, Sky Cool Gray, Adrenaline Red, Natural/ Natural Dipped, Two-Tone Blue i Morello Red.
Sześć kolorów pasów bezpieczeństwa: Black, Blue, Natural, Torch Red, Yellow i Orange.
Dwie opcjonalne paczki szwów: Yellow i Red. Standardowe czarne wnętrza mają szwy w kolorze Sky Cool Gray.
Trzy opcje siedzeń:

GT1 – sportowy styl, który podkreśla komfort, zapewniając jednocześnie odpowiednie wsparcie w sytuacjach jazdy sportowej. Oferuje wykończenie ze skóry Mulan, opcjonalne wsparcie lędźwiowe w dwóch kierunkach oraz regulację skrzydeł.
GT2 – pierwszy raz w Corvette, te fotele mają wyścigowy wygląd, zapewniając komfort podczas długich podróży dzięki podwójnej gęstości pianki. Zawierają wykończenia z włókna węglowego, wkładki z Napy, bolstery z Mulan, tył siedzenia malowany na czarno, wsparcie lędźwiowe w dwóch kierunkach i regulację skrzydeł oraz ogrzewanie i wentylację.
Competition Sport – zaprojektowane dla poważnego kierowcy skupionego na torze, te siedzenia mają agresywne bolstery, pełne powierzchnie z Napy i wykończenie z włókna węglowego na zagłówku, ogrzewanie i wentylację oraz nowy, trwały materiał funkcjonalny inspirowany kamizelkami Kevlarowymi.
Zaprojektowane, by być prawdziwym supercar’em na co dzień

Struktura Corvette jest zbudowana wokół swojego rdzenia: centralnego tunelu. Umożliwia to lekką, sztywną strukturę, która służy jako fundament dla systemu zawieszenia, aby działać w zoptymalizowany sposób. Usunięcie niepożądanej elastyczności nadwozia pozwala klientom Corvette doświadczyć najlepszej wydajności jazdy z doskonałą przyczepnością boczną. Samochód ma solidne wrażenie związane z drogą, z minimalnymi wibracjami przy dużych prędkościach lub podczas długich podróży.

„Naszą misją było opracowanie nowego typu samochodu sportowego, łączącego udane cechy Corvette z wydajnością i doświadczeniem jazdy mid-engine supercarów,” powiedział Tadge Juechter, główny inżynier Corvette.

Podejście dominujące tunelami oferuje wiele zalet, w tym:

Poprawioną sztywność skrętną z solidnym, połączonym uczuciem zarówno na drodze, jak i na torze.
Doskonałe wsiadanie/wysiadanie dla pojazdów z silnikiem mid-engine. W przeciwieństwie do niektórych konkurentów, nie ma potrzeby stosowania przesadnych paneli progowych do podtrzymywania strukturalnych i obciążeniowych, co ułatwia wsiadanie i wysiadanie z pojazdu.
Doskonała stabilność dzięki niskiemu środkowi ciężkości i doskonałemu prowadzeniu.
Zachowanie uwielbianego przez wszystkich standardowego panelu dachu, który można łatwo przechować w tylnym bagażniku.
Przednia komora do przechowywania, która pomieści bagaż podręczny zgodny z wymogami linii lotniczych i torbę na laptopa.
Dostępność zarówno w wersjach z kierownicą po lewej, jak i prawej stronie – pierwszy raz w historii Corvette i kamień milowy w jej dystrybucji na rynku brytyjskim, jednym z najważniejszych rynków sportowych na świecie.
Inteligentne pakowanie z poprawionym komfortem w kabinie, w tym dodatkowe 2,5 centymetra (jedna cal) ruchu fotela do tyłu i prawie podwójny kąt nachylenia.
Nowy Chevrolet Corvette C8 Stingray jest zbudowany w oparciu o inteligentną strategię mieszanych materiałów, co umożliwia kluczowe cechy, takie jak:

Mocna, sztywna i lekka główna struktura z sześciu części odlewniczych z wysokociśnieniowego aluminium, znanych również jako Bedford Six, które są produkowane w GM Powertrain w Bedford w stanie Indiana. Minimalizują one liczbę połączeń w pojazdzie, co sprawia, że struktura jest sztywniejsza, co wspomaga prowadzenie i pokonywanie zakrętów.
Przemysłowy innowacyjny belka tylnego zderzaka z włókna węglowego w celu redukcji masy.
Tylne i przednie komory bagażowe oraz deska rozdzielcza wyprodukowane z ultralekkiego „float” pochodzącego z włókna szklanego i opatentowanej żywicy. Materiał jest tak lekki, że faktycznie może unosić się na wodzie. Działa z innymi wariantami włókna szklanego i włókna węglowego, aby zmniejszyć masę i zredukować hałas oraz wibracje.
Prowadzenie: kluczowe dla zabawy w prowadzeniu Corvette

Chevrolet Corvette C8 Stingray został zaprojektowany z myślą o doskonałym komforcie jazdy na autostradzie i dobrze zbalansowanym prowadzeniu na torze.

„Dzięki zaawansowanej geometrii zawieszenia, dostosowanej technologii opon i doskonałej uwadze na strukturalne szczegóły, poprawiliśmy komfort jazdy i prowadzenia,” powiedział Juechter. „Żadna Corvette nigdy nie była tak komfortowa, zwinna, a jednocześnie całkowicie stabilna.”

Nowy Stingray wyposażony jest w tłumiki sprężynowe, które tworzą zupełnie nowe cechy jazdy i prowadzenia. Architektura mid-engine pozwala na krótką, prostą i sztywną układ kierowniczy, połączoną z aktualizowanym elektronicznym systemem kierowniczym, co sprawia, że wejście kierowcy w układ jezdny jest natychmiastowe.

Nowa pozycja siedzenia umieszcza środek ciężkości pojazdu blisko wewnętrznego biodra kierowcy, dzięki czemu samochód dosłownie skręca wokół kierowcy. Zmienia to całkowicie postrzeganie prowadzenia i responsywności pojazdu.

Inne ulepszenia jazdy i prowadzenia obejmują:

Zwiększenie przełożenia kierownicy z 16,25:1 do 15,7:1.
Nowe hamulce eBoost, które są bardziej precyzyjne i dostosowywalne.
Podnoszenie przedniego zawieszenia, które zwiększa prześwit o około 40 mm z przodu w 2,8 sekundy, chroniąc przed wgnieceniami, dziurami w drogach, stromymi podjazdami i innymi zakłóceniami drogowymi. Może działać przy prędkościach do 38 km/h (24 mph) i być programowane, aby działać automatycznie za pomocą GPS, aby zapamiętać do 1,000 lokalizacji.
Kontrola startu wspomagana przez rozkład masy z tyłu, umożliwiająca nowemu Stingray’owi szybsze ruszenie z miejsca niż jakiejkolwiek Corvette w historii.
Pakiet Wydajności Z51, który wprowadza szereg nowych technologii do nowego Stingraya:
Zawieszenie wydajnościowe z ręcznie regulowanymi gwintowanymi siedziskami sprężynowymi.
Większe tarcze hamulcowe z logo Z51 na zaciskach.
Ulepszona wentylacja.
Specyficzny stosunek osi.
Wloty chłodzenia hamulców przednich.
Wydajny wydech.
Elektroniczna ograniczająca świecę wbudowana w transaksję, która moduluje moment obrotowy między tylnymi oponami, zapewniając niesamowitą stabilność pojazdu.
Przedni splitter i otwarty, dwuczęściowy tylny spoiler, które łącznie wytwarzają do 180 kilogramów (400 funtów) siły docisku, poprawiając przyczepność podczas pokonywania zakrętów.
Dostępne Magnetyczne Sterowanie Zawieszeniem 4.0, które lepiej odczytuje drogę, dostarczając dokładniejszych danych za pomocą akcelerometrów zamontowanych w zawieszeniu. Jego ulepszone elektroniki reagują szybciej i płynniej na wejścia kierowcy i przyczyniają się do klasy wiodącej jakości jazdy.
Dostępne zarządzanie przyczepnością wydajności.
Klejnot w centrum

Serce nowego Stingraya to silnik V-8 LT2 o pojemności 6.2 litra, kolejna generacja Chevroletrace, jedyny silnik V-8 z naturalnym doładowaniem w tej klasie. Będzie produkować 495 koni mechanicznych (369 kW) i 637 Nm (470 lb-ft) momentu obrotowego przy wyposażeniu w wydajny wydech – najwięcej koni mechanicznych i momentu obrotowego w historii Corvette.

„Choć teraz umieszczony za kierowcą, LT2 daje ten sam namacalny doświadczenie, jakiego wszyscy oczekujemy od Corvette,” powiedział Jordan Lee, globalny główny inżynier silników Small Block w GM. „LT2 został zaprojektowany, aby dostarczać doskonały moment obrotowy przy niskich obrotach i wysoką moc, co zapewnia ekscytującą reakcję pedału na każdym obrotach.”

Niska pozycja zespołu napędowego umożliwia niski środek ciężkości dla optymalnego prowadzenia. Prawdopodobnie największa aktualizacja znajduje się w systemie smarowania i wentylacji. Po raz pierwszy w historii, bazowy Stingray będzie wykorzystywał silnikowy system smarowania na sucho i trzy pompy odpływowe dla poprawy wydajności na torze.

Podczas poważnej jazdy na torze objętość oleju pozostaje wysoka, aby uniknąć zmniejszonej wydajności. Lateralna zdolność nowego Stingraya jest znacznie poprawiona, więc system smarowania sucho-olejowego LT2 musiał być przeprojektowany, aby zapewnić doskonałą wydajność silnika nawet przy poziomach przyspieszenia bocznego przekraczających 1G we wszystkich kierunkach.

Lekka, 3,2 mm grubości szklana płyta na tylnej klapie pozwala właścicielom na zaprezentowanie silnika. Ta płyta ma wspornikowe tylne krawędzie, aby ewakuować ciepło z komory silnika LT2.

Inne godne uwagi cechy silnika obejmują:

Ustawienie przypominające klejnot w tylnej komorze, widoczne przez tylne szklane okno.
Każda część, w tym przewody systemu wydechowego, rury, mocowania, węże chłodzące, kolektor wydechowy, a nawet śruby i mocowania, została zbudowana z myślą o wyglądzie. Wszystkie komponenty silnika były starannie przemyślane, podobnie jak wygląd zewnętrzny, a nawet osłony termiczne mają wypukłą fakturę.
Nowy blok i system wentylacyjny. Oś obrotu wału korbowego znajduje się 2,5 cm niżej nad gruntem, gdzie łączy się z transaktem, co poprawia prowadzenie.
Niskoprofilowa miska olejowa zmniejszająca masę.
Zwiększona pojemność chłodnicy oleju o 25 procent.
Standardowe czerwone pokrywy zaworów.
Inny rodzaj zmiany

Nowa generacja LT2 jest połączona z pierwszą w historii Chevroleta ośmiobiegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem (DCT), która zapewnia błyskawiczne zmiany biegów i doskonałe przenoszenie mocy. Ta skrzynia biegów została unikalnie zaprojektowana przez TREMEC, aby zapewnić najlepsze cechy obu światów: żywy, bezpośrednio połączony odczucie manualnej skrzyni i wygodę jazdy automatycznej. Funkcja podwójnego sprzęgła pozwala kierowcy na odłączenie sprzęgła, trzymając oba łopatki dla lepszej kontroli manualnej.

Łopatki zmiany biegów pozwalają kierowcom wybierać konkretny bieg. „Algorytmy zmiany biegów są tak skoncentrowane na kierowcy, że mogą wyczuć, gdy kierowca prowadzi sportowy styl – niezależnie od trybu jazdy – i będą dłużej trzymać niższe biegi dla szybszej reakcji,” powiedział Juechter.

Nowy Small Block V-8 ma krzywą momentu obrotowego zoptymalizowaną do szybkich zmian prędkości w DCT. Inżynierowie ustawili DCT na bardzo niską pierwszą bieg, aby wykorzystać dodatkową przyczepność, by szybko ruszyć samochodem, a jego bliskie przełożenia 2 do 6 utrzymują silnik blisko szczytu mocy na torze. Wysokie siódme i ósme biegi ułatwiają długodystansowe podróże z niskim obciążeniem mechanicznym i doskonałą wydajnością paliwową.

DCT jest połączona z nowym elektronicznym wybierakiem zakresu biegów. Dzięki temu elektrycznemu wybierakowi nie ma mechanicznego interfejsu między dźwignią zmiany biegów a skrzynią biegów. Elektryczny wybierak Corvette zawiera dwa przyciski do tyłu i do przodu oraz przyciski do parkowania, neutralnego i niskiego/manualnego. Wybierak został zaprojektowany, aby być bardziej atrakcyjny i kompaktowy niż standardowy wybierak.

Całkowicie nowa technologia poprawia wydajność i użyteczność

Wybór trybów jazdy został rozszerzony z czterech do sześciu, umożliwiając kierowcom dostosowanie odczuć swojego Corvette do osobistych preferencji. Znane tryby Weather, Tour, Sport i Track pozostają, a oprócz nich dodano dwa nowe tryby:

MyMode, konfigurowalne ustawienie preferowanego stylu jazdy, które może pozostać między cyklami klucza.
Z mode, nazwany na cześć znanych pakietów wydajnościowych Z06, ZR1 i Z51, jest aktywowany przez przycisk „Z” na kierownicy. To tryb jednorazowy, który przekształca ustawienia MyMode o krok dalej, pozwalając kierowcom na dostosowanie silnika i skrzyni biegów.
Nowy Chevrolet Corvette C8 Stingray korzysta z nowej cyfrowej platformy pojazdu GM, zupełnie nowej architektury elektronicznej, która umożliwia przyjęcie kolejnej generacji technologii. Architektura minimalizuje okablowanie, jednocześnie umożliwia szybszą transmisję sygnałów między różnymi systemami pojazdu i wyższej rozdzielczości ekranami. Ta platforma umożliwia nieprzerwane udoskonalanie pojazdu dzięki aktualizacjom „over-the-air” i ulepszonym środkom cybersecurity.

Inne nowe funkcje technologiczne obejmują:

Nowy, następnej generacji system informacyjny Corvette jest szybszy i prostszy, z wyświetlaczem o wyższej rozdzielczości.
Pierwsze w Chevrolecie łatwe parowanie Bluetooth z wykorzystaniem technologii Near Field Communication.
Bezprzewodowe ładowanie.
Rozpoznawanie głosowe uczące się na bieżąco.
Ulepszony ruch w czasie rzeczywistym.
Nowy, 12-calowy konfigurowalny wyświetlacz deski rozdzielczej dostosowany do wszystkich sześciu trybów kierowcy.
Nowe funkcje elektryczne obejmują:

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.