2020 DS 9

W 2020 roku, na targach motoryzacyjnych w Genewie, DS Automobiles planowało zaprezentować swoją pierwszą ekskluzywną limuzynę premium skierowaną na rynek europejski, model DS 9, a potem wszystko zaczęło się psuć.

W lutym 2020 roku, DS Automobiles, luksusowa marka francuskiego producenta Citroen, zaprezentowało zapowiedź modelu DS 9. Ludzie z niecierpliwością czekali, aby zobaczyć go na żywo podczas targów w Genewie, które miały się odbyć w marcu. A potem, z powodu pandemii, klasyczna wystawa motoryzacyjna została odwołana w ostatniej chwili, a wszyscy wrócili do domów w lockdownie. Samochody wystawowe pokryły się kurzem i czekały na lepsze dni, aby błyszczeć w pełnej chwale. Minęło sporo czasu, ale klienci byli zachwyceni, gdy w końcu stały się dostępne dla publiczności. Citroen w końcu stworzył limuzynę, która mogła się pochwalić swoją wspaniałą historią sięgającą modelu DS z 1955 roku. Nie miała jednak na sobie znaku „podwójnego chevronu”, ponieważ DS Automobiles od 2016 roku jest oddzielną marką. Samochód oparty był na platformie EMP2, wspólnej z modelami Peugeot 508 i Citroen C5 X.

Z przodu producent samochodów stworzył odważny grill o kształcie heksagonalnym, wyższym niż w innych modelach z oferty DS. Po bokach umieszczono parę reflektorów LED, a całość ozdobiono chromowanymi elementami. Dodatkowo, dolna część zderzaka miała szeroki, w kształcie litery A wlot powietrza, flankowany przez dwie boczne wloty. Oprócz tego, zestaw smukłych i pionowych świateł dziennych LED wyraźnie określał szerokość samochodu.

Profil DS 9 wyraźnie przypominał model Peugeot 508, z niskim dachem i opadającą tylną szybą. Pofałdowana linia zdobiła panele nadwozia, zaczynając od przednich błotników, przechodząc przez drzwi i kończąc na przednich rogach tylnych świateł. Zestaw dużych kół ze stopów aluminiowych, zaprojektowanych ekskluzywnie dla DS 9, podkreślał sportowy charakter samochodu. W przeciwieństwie do swojego modelu 508, DS 9 nie miał okien bezramkowych, lecz standardowe. Na koniec, producent umieścił inne chromowane wykończenia z tyłu, które podkreślały klejnotowe światła tylne. W tym samym czasie producent zamontował mały spojler na pokrywie bagażnika.

Wnętrze luksusowej kabiny wyposażono w parę foteli przednich z wzmocnieniami oddzielonych konsolą środkową, w której znajdował się wybierak biegów oraz kilka przycisków umieszczonych w układzie liniowym. Kierowca miał przed sobą wyświetlacz w desce rozdzielczej, który mógł dostosować, aby wyświetlać różne informacje na kolorowym wyświetlaczu TFT. Aby dopełnić premium aspekt, DS Automobiles dodało szeroki ekran dotykowy na centralnej konsoli, podkreślony przyciskami do systemu klimatyzacji. Z tyłu rozkładana (40/20/40) kanapa mogła pomieścić trzech pasażerów, a DS Automobiles chwaliło się przestronnością na nogi, jaką tam zapewnia.

Pod maską, DS 9 zrezygnowało z większości zwyczajnych silników dostępnych w modelu Peugeot 508 i oferowało jedynie wersje elektryczne. Najsłabsza z nich miała 225 KM (222 hp), podczas gdy wersja najwyższej klasy imponowała mocą 360 KM (355 hp), która przekazywała moc na wszystkie koła, przy czym silnik benzynowy napędzał przednią oś, a silnik elektryczny tylną. W całej gamie standardowo zamontowana była automatyczna skrzynia biegów ośmiostopniowa.

 Po modelach DS 7 CROSSBACK i DS 3 CROSSBACK, oto elegancki, duży sedan, który prowadzi nową linię francuskiej marki premium. DS 9 podkreśla doświadczenie, design, wyrafinowanie i technologię DS Automobiles w globalnej wizji.

Dzięki tym ekscytującym cechom, DS 9 łączy w sobie dziedzictwo, wyjątkowe umiejętności oraz nowoczesną technologię. DS 9 to zaproszenie do odkrywania francuskiej doskonałości w kontekście motoryzacji.

Elegancja i smukła sylwetka

Z długością 4,93 metra, szerokością 1,85 metra i dużymi kołami o średnicy 690 mm, DS 9 wyróżnia się na tle innych sedanów w swojej klasie. Wykorzystuje nową wersję architektury EMP2 (Efficient Modular Platform 2) z dłuższym rozstawem osi, który nie był wcześniej stosowany w samochodach typu sedan, co znacząco zwiększa przestronność dla pasażerów z tyłu. Jego design charakteryzuje się smukłą sylwetką z mocno nachyloną tylną szybą w stylu fastback.

DS 9 to trzyelementowy sedan, który kontynuuje język designu DS Automobiles, prezentując ekspresyjną przednią część z DS WINGS oraz parametrycznym wzorem kratki, który nadaje mu charakteru dzięki trójwymiarowemu efektowi diamentu. Na masce znajduje się 'Clous de Paris’ szabla, po raz pierwszy ten sygnaturu wnętrza DS został użyty poza kokpitem.

Nawiązując do oryginalnego modelu DS z 1955 roku, DS 9 ma również stożkowate kształty na zewnętrznych krawędziach dachu. Inspirowane legendarnym sedanem, stożki zostały przekształcone, aby pomieścić zupełnie nowe światła tylne, sygnalizując obecność DS 9.

Płynność linii bez przerwy tworzy kontur, który płynie od kratki przez maskę, szybę przednią, dach i aż do pokrywy bagażnika, nie będąc przerywaną. Boki są gładkie z napiętą linią biegnącą od przednich świateł do świateł tylnych. Ten charakter akcentują ergonomiczne klamki drzwi w kolorze nadwozia oraz dwukolorowy czarny dach, które podkreślają moc elegancji.

Z tyłu to pragnienie zintegrowania wszystkich elementów w jedną ekspresję jest również widoczne. Tylne błotniki, logo i pokrywa bagażnika są połączone tą samą płynnością. Wtopione w to, ostro zarysowane światła mają efekt łusek, tworząc kontrast i dramatyczny efekt trójwymiarowy. Podkreślają je boczne szable, składając hołd designowi wielkich francuskich rzemieślników z lat 30. XX wieku. Elegancka, cienka trzecia lampa stopu sprawia, że tył wydaje się szerszy i wydłuża wizualny efekt tylnej szyby.

E-TENSE: moc i komfort hybrydy do 360 koni mechanicznych

Na początku, DS 9 będzie oferowany z nowym napędem hybrydowym E-TENSE typu plug-in, który składa się z silnika benzynowego PureTech z turbodoładowaniem oraz silnika elektrycznego, które razem generują 225 KM i umożliwiają przejechanie od 25 do 31 mil (40 – 50 kilometrów) w trybie zerowej emisji (WLTP) dzięki akumulatorowi o pojemności 11,9 kWh.

Silnik elektryczny, poprzez ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów, może generować maksymalną moc 80 kW (110 KM) i 320 Nm. Wykorzystywany jest do ruszania z miejsca, wzmacniając przyspieszenie przy każdej prędkości oraz do jazdy w trybie zerowej emisji, aż do 84 mph (135 kph). Tryb elektryczny zawsze jest automatycznie wybierany na początku, aby zmaksymalizować efektywność. Uzupełnia go tryb hybrydowy, zaprojektowany do automatycznego kontrolowania różnych typów energii, poruszając się w 100% elektrycznie, w 100% na benzynę lub łącząc obydwa, jeśli sytuacja tego wymaga. Pasażerowie samochodu będą w większości nieświadomi tej zmiany. Tryb E-TENSE Sport wydobywa maksimum dostępnej mocy dzięki zintegrowanej pracy silnika spalinowego i elektrycznego, regulując mapowanie pedału gazu, skrzyni biegów, kierownicy i aktywnego zawieszenia. Intensyfikuje radość z jazdy i dynamikę, zapewniając jednocześnie pełen spokój ducha.

DS 9 wykorzystuje system odzyskiwania energii, który doładowuje akumulator w fazach hamowania lub wytracania prędkości, wzmocniony funkcją poprawionego hamowania, aktywowaną przez przesunięcie dźwigni zmiany biegów do tyłu, co jest wyświetlane jako 'B’. Dodatkowo, funkcja E-Save gwarantuje, że zawsze wybrane są poziomy energii przechowywanej w akumulatorze, aby pokonać wybrane części trasy w trybie zerowej emisji (jednym z kilku dostępnych poziomów), na przykład, gdy kierowca wie, że będzie w strefach LEV lub w centrach miast. Wbudowana ładowarka o mocy 7,4 kW umożliwia naładowanie akumulatora w 1 godzinę i 30 minut w domu lub w publicznych punktach ładowania przy użyciu dostarczonego standardowego kabla.

Oferta obejmująca E-TENSE i silnik benzynowy

Oferta zostanie wkrótce uzupełniona o dwie kolejne jednostki napędowe E-TENSE – pierwszą z mocą 250 KM, napędem na dwa koła oraz zwiększonym zasięgiem, a drugą – 360 KM z inteligentnym napędem na cztery koła.

W Chinach model E-TENSE o mocy 250 KM będzie dostępny od momentu uruchomienia.

Model z silnikiem PureTech o mocy 225 KM będzie również dostępny. Wszystkie modele są wyposażone w płynnie działającą i szybko zmieniającą się ośmiobiegową automatyczną skrzynię biegów.

DS LOUNGE: umiejętności francuskiego luksusu czynią podróż przyjemnym doświadczeniem

Co jeśli komfort na tylnej kanapie byłby taki sam, jak na przednich fotelach? Z DS LOUNGE, DS Automobiles oferuje najwyższej klasy doświadczenia dla pasażerów DS 9.

Wyrafinowanie wysokiej jakości materiałów zintegrowanych na szerokich, otwartych powierzchniach, z deska rozdzielcza całkowicie pokrytą skórą Nappa oraz designem foteli w stylu pasków, suplementuje dbałość o każdy detal. Dotykowe przyciski o kształcie kryształu, Alcantara® pokrywająca podsufitkę i osłony przeciwsłoneczne oraz klamki drzwiowe ręcznie owinięte skórą zapraszają do dotknięcia i docenienia ich.

Z długością rozstawu osi 2,90 metra, DS 9 oferuje ogromną ilość miejsca na tylnej kanapie. Fotele są podgrzewane, chłodzone i masujące, co jest nowością w tej klasie. Centralna armrestka przyczynia się do ogólnego komfortu, oferując cechy z wyższych segmentów, takie jak skórzana tapicerka, miejsca na przechowywanie z wbudowanymi portami USB, kontrola dla foteli masujących i wielokolorowe podświetlenie powitalne.

DS 9 nadaje nowe znaczenie indywidualnemu komfortowi, gdzie każde ustawienie może być dostosowane dla zwiększonej przyjemności. Ta specjalna funkcja umożliwia każdemu pasażerowi zarządzanie swoim komfortem na pokładzie.

Personalizacja z 'DS Inspirations’

Ten pierwszorzędny komfort jest również prezentowany dzięki personalizacji 'DS Inspirations’. Każdy motyw wnętrza, nazwany na cześć znanych dzielnic Paryża, ma swój charakter, z fotelami skórzanymi lub z Alcantary®. Dbałość o każdy detal daje niezwykłe możliwości z zamszowymi fotelami DS Inspiration BASTILLE lub DS Inspiration RIVOLI, czarną Alcantarą® DS Inspiration PERFORMANCE Line oraz Art Rubis skórą Nappa DS Inspiration OPÉRA z jej charakterystycznym designem pasków. Ta najwyższa sygnatura jest również oferowana z regulowanym, wielokolorowym oświetleniem ambientowym w ośmiu odcieniach zaprojektowanych, aby stworzyć przytulną atmosferę oraz kierownicą całkowicie pokrytą skórą Art Rubis.

Dbałość o szczegóły, produkowana przez precyzyjne rzemiosło, jest częścią francuskiego savoir-faire. Dotykowe elementy sterujące w kształcie kryształu, 'Pearl Stitching’ z wyrafinowaniem podkreśla styl wnętrza, a okładziny deski rozdzielczej i paneli drzwiowych są kolejnymi przykładami tego. Elementy sterujące na konsoli środkowej są wykończone 'Clous de Paris’ giloszowaniem, ikonicznym podpisem francuskiego zegarmistrzostwa, powtórzonym przez zegarek B.R.M o 180° na górze deski rozdzielczej.

Komfort i przyjemność dźwięku

Dzięki badaniom przeprowadzonym od momentu wprowadzenia marki na rynek, akustyczna atmosfera została wyniesiona na nowy poziom dzięki specjalnemu traktowaniu zapobiegającemu hałasowi zewnętrznemu. Laminowane szkło akustyczne w połączeniu z twardym nadwoziem zwiększa wytrzymałość, tłumi hałas i minimalizuje wibracje. Środowisko wzbogaca system dźwiękowy FOCAL Electra, specjalnie opracowany dla DS 9 z dodatkowymi stalowymi osłonami tweeterów wśród czternastu głośników rozmieszczonych wokół kokpitu.

DS ACTIVE SCAN SUSPENSION

Dzięki DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, kamera skanuje drogę, czujniki poziomu, akcelerometry i czujniki napędu rejestrują każde ruch, a system przygotowuje tłumienie każdego koła na nierówności drogi, aby poprawić bezpieczeństwo, spokój i zapewnić komfort jazdy bez równych. To zawieszenie XXI wieku łączy w sobie cichą wygodę prestiżowego sedana z dynamiką Grand Touring coupé.

Zawsze z nowymi technologiami

Poza DS LOUNGE, który już jest punktem odniesienia w tej klasie, DS 9 korzysta z najnowszej technologii, jakości innych modeli w gamie DS.

DS DRIVE ASSIST

Dzięki DS DRIVE ASSIST, DS 9 umożliwia swojemu kierowcy cieszenie się jazdą w trybie półautonomicznym poziomu 2, co pozwala na pokonywanie dystansów w największym komforcie z poprawionym poziomem bezpieczeństwa. Prędkość jest kontrolowana w zależności od otoczenia DS 9. System wykorzystuje wiele czujników do precyzyjnego umiejscowienia DS 9 w swoim pasie, w zależności od decyzji kierowcy poprzez kontrolowanie trajektorii kierownicy. Użyteczny do 111 mph (180 kph), kontroluje prędkość i kierunek, pod nadzorem kierowcy, aby zapewnić bezpieczeństwo i spokój ducha.

Kontrola prędkości odbywa się poprzez adaptacyjny tempomat połączony z systemem kontrolującym moc. Między innymi będzie kontrolować jazdę w korkach: samochód automatycznie ruszy, jeśli zatrzyma się na mniej niż trzy sekundy. Jeśli zatrzyma się na dłużej, wystarczy wcisnąć przycisk lub pedał przyspieszenia, aby ponownie uruchomić DS 9.

Wbudowana kamera DS DRIVE ASSIST rozpoznaje linie przerywane i ciągłe. Podczas jazdy, stale analizuje sytuację i interpretuje najlepsze działania do zastosowania. Umożliwia samochodowi utrzymanie się w swoim pasie, nawet w obszarze, który kierowca chce. Jeśli kierowca chce przejąć kontrolę nad kierownicą, mocne chwycenie kierownicy wyłącza system. Jest on również przerywany, jeśli używane są kierunkowskazy, np. przy zmianie pasa. System można aktywować przy prędkości od 16 mph (30 kph). Następnie działa od 0 do 111 mph (180 kph).

DS PARK PILOT

Do parkowania, DS PARK PILOT wykryje miejsce parkingowe, przejeżdżając obok niego z prędkością do 16 mph (30 kph). Kierowca następnie zaznacza na swoim ekranie dotykowym, że chce zaparkować, równolegle lub w boksie. Wystarczy tylko przytrzymać przycisk Park i czekać, aż technologia zacznie działać. Przyspieszenie, hamowanie i kierowanie są automatycznie kontrolowane podczas wjazdu lub wyjazdu z miejsca parkingowego. Zwolnienie przycisku zatrzymuje ruch.

DS SAFETY

W trakcie długich podróży, słaba widoczność lub brak uwagi często są synonimem niebezpieczeństwa. Aby zwiększyć bezpieczeństwo podczas jazdy, DS SAFETY łączy sześć głównych funkcji: DS NIGHT VISION, DS DRIVER ATTENTION MONITORING, DS ACTIVE LED VISION, monitorowanie martwego pola, automatyczne hamowanie awaryjne oraz rozszerzone rozpoznawanie znaków drogowych.

DS NIGHT VISION

DS NIGHT VISION jest niezwykle skuteczny w odczytywaniu drogi w nocy. Jego kamera na podczerwień w przedniej kratce wykrywa pieszych, rowerzystów i zwierzęta na jezdni do 100 metrów w przód. Kierowca otrzymuje obraz w podczerwieni na dużym wyświetlaczu cyfrowym instrumentów i zobaczy niebezpieczeństwo zaznaczone na żółto, a następnie na czerwono. Dzięki temu ostrzeżeniu może zareagować.

DS DRIVER ATTENTION MONITORING

Dzięki kamerze podczerwieni zamontowanej nad kierownicą, wspieranej przez kamerę w górnej części szyby, DS DRIVER ATTENTION MONITORING nieprzerwanie obserwuje oczy kierowcy w poszukiwaniu oznak zmęczenia (mruganie), ich twarz (gdzie patrzą) oraz ruchy głowy w poszukiwaniu rozproszenia, trajektorię samochodu wzdłuż linii na drodze, szczególnie w przypadku zbaczania lub ruchów kierownicy przez kierowcę. Może wykryć wszelkie utraty uwagi przez anomalie w jednym z czynników – chaotyczne ruchy, które nie są w prostym kierunku lub mruganie oczu – i automatycznie uruchomić dźwiękowe ostrzeżenie, podczas gdy ostrzeżenie pojawi się na centralnym ekranie, zarówno w dzień, jak i w nocy.

DS ACTIVE LED VISION

Oprócz estetyki, DS ACTIVE LED VISION dostosowuje szerokość i zasięg do warunków jazdy oraz prędkości samochodu. Automatycznie aktywowane są pięć trybów oświetlenia. Tryb parkingowy, Tryb Miejski (szerokość strumienia zwiększa się po pięciu sekundach jazdy), Tryb Wiejski (skoncentrowany z przodu przy prędkości 31 mph / 50 kph), Tryb Autostradowy (zasięg zwiększa się od 68 mph / 110 kph), Złe Warunki Atmosferyczne (moc modułów zwiększa się, a intensywność głównych projektorów zmniejsza się). Funkcja 'skręcającego reflektora’ oraz Światła Drogowe (automatyczne przełączanie świateł drogowych i pozycyjnych) dopełniają tej funkcji. Lepsze oświetlenie drogi i dalsze lub szersze strumienie światła zapewniają kierowcy – i jego pasażerom – większe bezpieczeństwo.

DS SMART ACCESS

Dzięki DS SMART ACCESS, DS 9 umożliwia użytkownikowi pojazdu zapomnienie o kluczyku, dając prawo dostępu do smartfona. Przy odblokowywaniu, klamki drzwi wysuwają się 'jakby magicznie’ z karoserii. Możliwe jest uzyskanie dostępu i uruchomienie samochodu. Nawet zdalnie, ta kontrola może być udostępniana pięciu innym telefonów. Aplikacja MyDS może również odblokować drzwi wspólnego samochodu. Ta funkcja umożliwia autoryzację dostępu i uruchomienia DS 9 przez inny telefon zgodnie z harmonogramem ustalonym przez właściciela. Dzięki Bluetooth® system działa nawet bez zasięgu sieci GSM.

Rynek, który wciąż rośnie

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.