2020 Ford Explorer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Szósta generacja Forda Explorera zadebiutowała na Północnoamerykańskim Salonie Motoryzacyjnym w 2019 roku i dzieliła platformę z Lincolnem Aviatorem. Stanowiła powrót do konstrukcji z napędem na tylne koła.

Oryginalny Ford Explorer zadebiutował w 1991 roku, zastępując dwudrzwiowy model Bronco II. Nazwa pochodziła od pakietu wyposażeniowego używanego w serii F w latach 1967-1986. Z biegiem czasu przekształcił się w średniej wielkości crossovera SUV. Wyposażono go w system Ford Co-Pilot360, który obejmował automatyczne hamowanie awaryjne, pomoc przedkolizyjną, system utrzymywania pasa ruchu, monitor martwego pola oraz alert o ruchu poprzecznym.

Duża, siatkowa kratka z przodu z lampami montowanymi na błysk to element sportowego wyglądu pojazdu. Na dolnej części zderzaka znajdował się duży wlot powietrza, który pomagał w chłodzeniu silnika. Podczas gdy pierwsza generacja Explorera była prawdziwym pojazdem terenowym, z reduktorem i konstrukcją ramową, model z 2020 roku charakteryzował się konstrukcją unibody, która była lżejsza i poprawiła efektywność paliwową.

Wnętrze samochodu miało nowoczesne podejście, z wyświetlaczem TFT i ekranem infotainment umieszczonym na szczycie centralnej konsoli. Na liście opcji znajdowały się dwa wyświetlacze: 8-calowy w orientacji poziomej oraz 10-calowy w orientacji pionowej. Explorer był dostępny z trzema rzędami siedzeń, przy czym środkowe oferowały funkcję odchylania i przesuwania.

Pod maską Explorer mógł być wyposażony w silniki o różnej mocy, od czterocylindrowego w układzie rzędowym po podwójnie doładowany silnik V6. Był dostępny w wersji hybrydowej oraz jako hybryda typu plug-in.

 Ford zaprezentował całkowicie nowego Explorera 2020 – całkowicie przeprojektowanego SUV-a, który od lat jest najlepiej sprzedającym się modelem w Ameryce. Nowy model oferuje najszerszą dotychczas gamę, więcej mocy i przestrzeni oraz inteligentne technologie, które pomogą w odkrywaniu przygód życiowych.

Ford Explorer stał się bardziej zdolny, komfortowy, sportowy i przestronny we wszystkich trzech rzędach dzięki elastycznej nowej architekturze z napędem na tylne koła. Siły całkowicie nowego Forda Explorera zaprezentowano na specjalnym wydarzeniu dla pracowników, fanów, dealerów, dostawców, urzędników rządowych i mediów, które odbyło się dziś w Ford Field w Detroit, gdzie Ford zilustrował, jak może pomóc amerykańskim rodzinom w maksymalnym wykorzystaniu ich podróży samochodowych. Nowy SUV trafi do sprzedaży latem 2019 roku.

„Kierowcy Explorera powiedzieli nam, czego chcą – więcej możliwości, więcej mocy, więcej przestrzeni,” powiedział Hau Thai-Tang, szef rozwoju produktu i zakupów w Fordzie. „Chcą więcej technologii, nie tylko dla kierowcy, ale dla całej rodziny. I chcą, aby wszystko to miało piękny sportowy wygląd. Nowy Explorer spełnia te oczekiwania i jeszcze więcej, co sprawia, że każda podróż jest przyjemniejsza.”

Udoskonalone zdolności terenowe zawdzięczają inteligentnemu napędowi na cztery koła oraz nowemu systemowi zarządzania terenem™ oferującemu siedem łatwych do aktywacji trybów jazdy. Opcje zespołu napędowego obejmują 3,0-litrowy turbodoładowany silnik EcoBoost® V6, który ma generować 365 koni mechanicznych i 380 lb-ft momentu obrotowego przy użyciu benzyny o liczbie oktanowej 93, co czyni go najsilniejszym modelem Explorera w historii. W gamie Forda Explorera znajdziemy teraz modele Standard, XLT, Limited, Limited Hybrid, ST i Platinum.

Całkowicie nowy Ford Explorer jest wyposażony w ponad tuzin nowych funkcji standardowych za jedynie 400 dolarów więcej niż w poprzednim modelu. W standardzie znajdują się m.in. elektryczna klapa bagażnika, silnik EcoBoost 2.3-litra z nową 10-biegową skrzynią biegów, 8-calowy dotykowy ekran z SYNC® 3, usługa Wi-Fi FordPass Connect™ dla maksymalnie 10 urządzeń i wiele innych.

Właściciele znajdą ulepszenia w projektowaniu i inżynierii, które zapewniają komfort i funkcjonalność SUV-a. Stylowy, spłaszczony dach Explorera chroni przestrzeń na głowę w tylnych siedzeniach, a komfortowe fotele w drugim rzędzie przesuwają się, aby ułatwić dostęp do trzeciego rzędu.

„Bardzo dokładnie analizowaliśmy potrzeby i oczekiwania klientów Explorera,” powiedział Bill Gubing, główny inżynier Explorera. „Spotykaliśmy się z grupami klientów, przeglądaliśmy fora internetowe i analizowaliśmy posty w mediach społecznościowych, aby określić, co kochają w dzisiejszym Explorerze oraz zrozumieć ich problemy. Następnie znaleźliśmy sposoby na poprawę w każdej dziedzinie. Każde ulepszenie w tym nowym Explorerze zostało zainspirowane naszymi klientami.”

Technologia zaprojektowana w celu poprawy doświadczeń związanych z podróżowaniem

W ramach wysiłków Forda na rzecz wprowadzenia większej liczby technologii wspomagających kierowcę na rynek, całkowicie nowy Ford Explorer wprowadza dostępny system Active Park Assist 2.0. Ta klasycznie unikalna funkcja – standard w modelu Explorer Platinum – umożliwia kierowcy zaparkowanie w równoległej lub prostopadłej lukcie za naciśnięciem przycisku, bez potrzeby obsługi kierownicy, zmiany biegów, pedału gazu czy hamulca. Dostępny system asysty hamowania wstecznego, również standard w Platinum, wykorzystuje radar i ultrasłoneczne czujniki do wykrywania obiektów w drodze Explorera i może automatycznie zastosować hamulce, aby uniknąć zbliżającej się kolizji podczas cofania z niską prędkością – na przykład podczas wyjazdu z podjazdu.

Ford Explorer jest również dostępny z nowym inteligentnym adaptacyjnym tempomatem z rozpoznawaniem znaków drogowych. Oprócz automatycznego spowalniania w razie potrzeby, system utrzymuje pojazd na środku pasa, wykorzystując kamery do odczytywania znaków prędkości i, w połączeniu z dostępnym systemem nawigacyjnym, dostosowuje ustawienia tempomatu.

Explorer oferuje standardowy zestaw technologii wspomagających kierowcę Ford Co-Pilot360™, który obejmuje:

System wspomagania przedsionków z automatycznym hamowaniem awaryjnym, zawierający wykrywanie pieszych, ostrzeżenie o kolizji czołowej i dynamiczne wsparcie hamowania
System informacji o martwym polu z powiadomieniem o ruchu krzyżowym
System utrzymywania pasa ruchu
Kamera tylna z wbudowanym spryskiwaczem obiektywu
Automatyczne reflektory z automatycznym włączaniem świateł drogowych
Inne dostępne technologie Ford Co-Pilot360 to m.in. Evasive Steering Assist, która zapewnia wsparcie w kierowaniu, aby pomóc uniknąć kolizji; oraz Post-Impact Braking, które zapewnia hamowanie po kolizji, aby zredukować obrażenia i szkody spowodowane wtórnym zdarzeniem drogowym.

„Nie chodzi o to, aby wypełnić pojazd technologią dla samej technologii,” powiedział Chris Billman, menedżer inżynierii Ford Co-Pilot360. „Chodzi o poprawę doświadczenia, sprawienie, że jazda będzie mniej stresująca, i pomoc kierowcy w poczuciu większej pewności za kierownicą.”

Pasażerowie we wszystkich trzech rzędach skorzystają z FordPass Connect, funkcji standardowej, która oferuje Wi-Fi 4G LTE dla maksymalnie 10 mobilnych urządzeń z odpowiednią subskrypcją bezprzewodową. FordPass Connect daje kierowcom zdalny dostęp do ich Explorera, umożliwiając zablokowanie, odblokowanie, zlokalizowanie i uruchomienie pojazdu za pomocą smartfona, a także monitorowanie kluczowych diagnostyk pojazdu.

Ford Explorer oferuje dostępny 10,1-calowy ekran dotykowy zamontowany w pionowej konfiguracji na centralnej konsoli. Mapy nawigacyjne mogą wypełniać cały ekran dla łatwego widoku lub dzielić przestrzeń z informacjami audio. Ekran używa szkła pojemnościowego porównywalnego z tym, do którego przyzwyczaili się konsumenci w smartfonach i tabletach, zapewniając szybszą i bardziej responsywną interakcję z zaktualizowanym systemem SYNC 3. Standardowe SYNC 3 ma bardziej intuicyjny układ, który zapewnia zgodność z dostępnymi funkcjami, takimi jak Apple CarPlay®, Android Auto® i nawigacja Waze.

Dostępna jest również bezprzewodowa ładowarka, która umożliwia klientom ładowanie kompatybilnych urządzeń mobilnych, a także do czterech portów USB, w tym nowe gniazda typu C, do ładowania nowej generacji urządzeń mobilnych. Dostępne są również trzy gniazda 12-woltowe oraz gniazdo 110-woltowe.

Dla miłośników muzyki, Explorer oferuje dostępny 980-watowy, 14-głośnikowy system audio B&O premium. Dostęp do radia satelitarnego SiriusXM™ jest standardem i oferuje nowe grafiki ekranu dotykowego oraz funkcjonalność, w tym wyświetlanie wyników sportowych z danego dnia. Radio HD™ jest standardowe w modelach Limited i Platinum.

Ekran dotykowy dzieli informacje z dostępnym 12,3-calowym całkowicie cyfrowym zestawem wskaźników, który wyświetla istotne informacje o pojeździe, takie jak prędkościomierz i wskaźnik paliwa. Używa grafik 3D, które zmieniają informacje w zależności od wybranego z siedmiu trybów jazdy za pomocą dostępnego systemu zarządzania terenem.

Starannie przekształcony w najlepszy Ford Explorer w historii

Przepis Forda na Explorera zawsze opierał się na trzech głównych składnikach – zdolności, komforcie i designie. Nowa architektura z napędem na tylne koła pozwala na zmiany od zderzaka do zderzaka, które obejmują jeszcze bardziej sportowy wygląd, zwiększoną zdolność i najlepsze warunki dla pasażerów w historii Forda Explorera.

Potężna nowa gama silników składa się z pary silników EcoBoost – 2.3-litrowego turbodoładowanego I-4, który jest standardowy w modelach podstawowych, XLT i Limited, oraz 3.0-litrowego podwójnie turbodoładowanego V6, który napędza model Explorer Platinum. Odnowiony silnik 2.3-litra ma generować 300 koni mechanicznych i 310 lb-ft momentu obrotowego, oferując lepsze osiągi w porównaniu do starszego Explorera wyposażonego w ten sam silnik.

„Pojazd taki jak Explorer nie może być tylko ładny,” powiedział Craig Patterson, menedżer ds. marketingu SUV-ów w Fordzie. „Klienci Explorera potrzebują, aby robił pewne rzeczy. Muszą być w stanie jeździć w konkretne miejsca i przewozić określone przedmioty. Ten Explorer radzi sobie niezależnie od tego, jakie przygody zaplanowałeś.”

Dostępnych jest do siedmiu wybieranych trybów jazdy, które pozwalają klientom dostosować swoje doświadczenie jazdy w zależności od warunków drogowych, pogodowych i terenowych. Tryby jazdy Forda Explorera napędzanego tylko na tylne koła obejmują tryb normalny, sportowy, terenowy, śliski, holowania i ekologiczny. Pojazdy wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła dodają tryb głębokiego śniegu i piasku, aby poprawić osiągi w terenie.

Napęd na tylne koła umożliwia także większe zdolności holownicze przy odpowiednim wyposażeniu, bez względu na silnik. Pojazdy z silnikiem 3.0-litrowym EcoBoost mogą holować do 5,600 funtów, co stanowi wzrost o 12 procent w porównaniu do starszych modeli z silnikiem 3.5-litrowym EcoBoost. Nowe modele wyposażone w silnik 2.3-litrowy EcoBoost i pakiet holowniczy klasy III mogą holować do 5,300 funtów, w porównaniu do 3,000 funtów, które może dzisiejszy Explorer o podobnym wyposażeniu.

Holowanie łodzi i przyczep było z pewnością priorytetem zespołu Forda Explorera, ale równie ważne było pomieszczenie mniejszych przedmiotów, takich jak codzienne butelki na napoje czy telefony komórkowe. Po dokładnej analizie szczegółów, nowy Explorer może pochwalić się 123 litrami przestrzeni ładunkowej w kabinie, co zapewnia pasażerom w trzech rzędach mnóstwo miejsca na przechowywanie osobistych przedmiotów.

Dostępne fotele trzeciego rzędu PowerFold® oraz nowe fotele drugiego rzędu E-Z entry pozwalają kierowcom stworzyć płaską przestrzeń bagażową, która rozciąga się do 87,8 stóp sześciennych – wystarczająco szeroką, aby pomieścić standardowe materiały budowlane o długości 4 stóp, w zależności od konfiguracji siedzeń. Dostosowane do rodzin o różnej wielkości fotele w drugim rzędzie mają nowy mechanizm, który umożliwia łatwą wejście i wyjście do trzeciego rzędu za pomocą jednej ręki. Przebudowane punkty mocowania ISOFIX pozwalają na instalację fotelików dziecięcych w każdym rzędzie. Okna drugiego rzędu są wyposażone w dostępne roletki przeciwsłoneczne.

Stylowy, nowoczesny design, który jest czystym Fordem Explorerem

Liczne cechy projektowe, które definiowały Explorera przez ostatnie 29 lat, pozostaną zachowane. Zespół projektowy starał się utrzymać te ważne elementy dziedzictwa. Długotrwałe cechy – w tym przyciemnione słupki A i D oraz słupki C w kolorze nadwozia – zostały zachowane. Zmiany w ogólnym profilu obejmują bardziej opadającą linię dachu i krótszy przedni zwis, nadając pojazdowi sportowy i bardziej stylowy wygląd.

Ford Explorer jest standardowo wyposażony w 18-calowe malowane aluminiowe felgi, ale w całej gamie kierowcy mogą wybierać spośród siedmiu wzorów felg, w tym 21-calowych premium aluminiowych felg dostępnych w modelach Platinum. Inne cechy odróżniające modele Platinum to uchwyty drzwi z aluminiowymi wstawkami, aplikacje klapy bagażnika, dolna obudowa nadwozia, boczne szyny dachu oraz unikalna kratka z satynowym wykończeniem aluminiowym.

Modele Platinum mają również standardowy dach panoramiczny, który pozwala na wypełnienie najbardziej komfortowego wnętrza Explorera światłem. Explorer Platinum zawiera specjalne skórzane siedzenia, a także skórzaną kierownicę, deski rozdzielczej, osłony drzwi oraz podłokietniki w drzwiach i przedniej konsoli.

2.3L EcoBoost 10AT AWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2295 Cm3
Moc220.6 Kw @ 5500 Rpm
300 Hp @ 5500 Rpm
296 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 3500 Rpm
420 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/65R/18
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.9 In (1775 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9X66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi119.1 In (3025 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Dopuszczalna masa całkowita4345 Lbs (1971 Kg)

2.3L EcoBoost 10AT RWD (300 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2295 Cm3
Moc220.6 Kw @ 5500 Rpm
300 Hp @ 5500 Rpm
296 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ 3500 Rpm
420 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/65R/18
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.9 In (1775 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9X66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi119.1 In (3025 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Dopuszczalna masa całkowita4345 Lbs (1971 Kg)

Platinium 3.0L EcoBooost V6 10AT AWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2956 Cm3
Moc268.5 Kw @ 5500 Rpm
365 Hp @ 5500 Rpm
360 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy380 Lb-Ft @ 3500 Rpm
515 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/65R/18
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.9 In (1775 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9X66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi119.1 In (3025 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)

ST 3.0L EcoBooost V6 10AT AWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2956 Cm3
Moc294.2 Kw @ 5500 Rpm
400 Hp @ 5500 Rpm
395 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy415 Lb-Ft @ 3500 Rpm
563 Nm @ 3500 Rpm
Układ paliwowyTurbocharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/65R/18
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.9 In (1775 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9X66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi119.1 In (3025 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Dopuszczalna masa całkowita4345 Lbs (1971 Kg)

3.3L 10AT RWD (318 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3340 Cm3
Moc213.3 Kw @ 6500 Rpm
290 Hp @ 6500 Rpm
286 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy260 Lb-Ft @ 4000 Rpm
353 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego32.4 Kw (44 Hp)
Całkowita maksymalna moc236.8 Kw (322 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy322.3 Lb-Ft (437 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika18 Galony (68.1 L)
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony255/65R/18
Długość198.8 In (5050 Mm)
Szerokość78.9 In (2004 Mm)
Wysokość69.9 In (1775 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.9X66.9 In (1699 Mm)
Rozstaw osi119.1 In (3025 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Dopuszczalna masa całkowita5000 Lbs (2268 Kg)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.