2020 Ford Mustang Mach-E
Średnia ocena: 4.00 / 5 (liczba ocen: 1)

SzybkiFordFan - ocena: 4/5

"Mach-E to świetny krok w stronę elektryfikacji, ale brakuje mu trochę sportowego charakteru, który kojarzymy z Mustangiem. Dobrze, że Ford wprowadza takie innowacje!"

2020 Ford Mustang Mach-E

Przejdź do galerii zdjęć2020 Ford Mustang Mach-E

To był najbardziej rewolucyjny model noszący nazwę Mustang, a wielu fanów marki było z tego powodu oburzonych. Mimo to, pojazd został doceniony za swoje cechy.

W 1964 roku Ford zaprezentował Mustanga jako oryginalny pony car i produkował go przez sześć generacji, zanim stworzył najbardziej niezwykłą wersję tego modelu, Mustanga Mach-E. Choć tylko nazwa i kilka elementów designu zostały przeniesione z słynnego amerykańskiego coupe, reszta pojazdu była całkowicie nowa. W przeciwieństwie do swojego odpowiednika, był to SUV coupe z całkowicie elektrycznym napędem, stworzonym dla nowego pokolenia klientów, którzy nie postrzegali pojazdu jako napędzanego benzyną, lecz jako samochód zasilany elektrycznie, zdolny do robić więcej niż tylko jeździć szybko po autostradach i ulicach. Był również w pełni zdolny do jazdy po nieutwardzonych drogach i w śliskich warunkach. Dodatkowo, wysoki poziom technologii Mach-E uczynił go najlepszym wyborem dla wielu młodych klientów, którzy nie lubili pojazdów napędzanych benzyną tak bardzo, jak ich rodzice.

Projektanci Mustanga Mach-E z 2020 roku inspirowali się coupe Mustanga podczas projektowania pojazdu i stworzyli podobne reflektory dla elektrycznego SUV-a. W rezultacie wąskie, opadające reflektory LED posiadały trzy pionowe linie dzienne, połączone z górną, brwiowatą, jak w Mustangu z 2020 roku. Między nimi, ponieważ samochód nie potrzebował szerokiego obszaru chłodzenia, producent umieścił panel w kształcie grilla Mustanga i dolny wlot powietrza w zderzaku. Z profilu, luksusowa linia dachu miała opadający kształt i wąskie okna. Tylne błotniki miały duże obłości, które nadawały samochodowi muskularny wygląd. Na koniec, z tyłu, nachylona klapa bagażnika była ozdobiona szerokim spojlerem dachowym, a tylne światła miały ten sam wzór trzech pionowych linii, co w rodzinie Mustanga.

Wnętrze charakteryzowało się nowoczesnym, technologicznym otoczeniem, którym dominował duży, pionowy ekran dotykowy do systemu infotainment. Kierowca miał przed sobą dodatkowy wyświetlacz pełniący funkcję panelu instrumentów. Przedni pasażerowie byli oddzieleni wysoką konsolą środkową, w której znajdowały się podwójne uchwyty na kubki, podłokietnik, kontroler skrzyni biegów oraz przełącznik hamulca ręcznego. Ich fotele kubełkowe z wysokim oparciem były dostępne z elektrycznymi regulacjami, ogrzewaniem i wentylacją. Z tyłu było wystarczająco miejsca dla trzech osób, mimo opadającego dachu. Oferowano również panoramiczny szklany dach jako opcję.

Pod maską Ford zainstalował wybór trzech opcji napędowych z tylnym lub napędem na wszystkie koła, z jednym lub dwoma silnikami. Zasilane były one akumulatorem o pojemności 98,8 kWh, który zapewniał samochodowi wystarczający zasięg, aby spełnić potrzeby klientów dotyczące codziennego transportu. Dodatkowo, dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu dostarczanemu przez silniki elektryczne, pojazd był w stanie przyspieszyć na tyle szybko, aby dorównać swojemu coupe-rodzeństwu.

 Po raz pierwszy od 55 lat Ford rozszerza rodzinę Mustangów, wprowadzając słynnego konia do elektrycznej epoki z Ford Mustang Mach-E, nowym, w pełni elektrycznym SUV-em, który powstał na bazie tych samych amerykańskich idei, które zainspirowały najlepiej sprzedający się sportowy coupe na świecie.

Od momentu, gdy oryginalny Mustang zrewolucjonizował rynek w 1964 roku, stał się symbolem amerykańskiego ducha: wolności, postępu, szybkiej wydajności i odrobiny buntu. Teraz Mustang jest gotowy, aby na nowo zdefiniować te idee w kontekście potężnej elektrycznej przyszłości, z przestrzenią na rosnące potrzeby klientów i zaawansowanymi aktualizacjami online, które wciąż poprawiają pojazd.

„Na pierwszym w historii targach motoryzacyjnych w Detroit Henry Ford powiedział, że pracuje nad czymś, co uderzy jak piorun,” powiedział Bill Ford, przewodniczący zarządu Ford Motor Company. „To był Model T. Dziś Ford Motor Company z dumą prezentuje samochód, który znowu uderza jak piorun. Nowy, w pełni elektryczny Mustang Mach-E. Jest szybki. Jest zabawny. To wolność. Dla nowego pokolenia właścicieli Mustangów.”

Opracowany w starym budynku z cegły, kilka ulic od pierwszej fabryki Henry’ego Forda w Detroit, Mustang Mach-E powstał dzięki procesowi rozwoju skoncentrowanemu wyłącznie na potrzebach i pragnieniach klientów. Rezultatem jest smukły, piękny SUV, który zapewnia żywe wrażenia z jazdy oraz nowoczesną technologię połączonych pojazdów, która sprawia, że Mach-E staje się coraz lepszy z czasem.

Kiedy pojawi się pod koniec 2020 roku, Ford Mustang Mach-E będzie dostępny z opcjami standardowej i wydłużonej baterii, zarówno z napędem na tylne koła, jak i na wszystkie koła, zasilanym silnikami na magnesy trwałe. W wersji z wydłużoną baterią i napędem na tylne koła, Mach-E ma szacowaną przez EPA zasięg co najmniej 300 mil. W konfiguracjach z napędem na wszystkie koła o wydłużonym zasięgu Mach-E ma celować w 332 konie mechaniczne i 417 lb.-ft. momentu obrotowego – przy standardowej wersji napędu na wszystkie koła celując w szybsze osiągnięcia do 60 mph niż podstawowa seria Porsche Macan.

Ford zainwestuje również w dwie specjalne wersje sportowe. GT celuje w osiągnięcie 0-60 mph poniżej 4 sekund, co czyni go szybszym na starcie niż Porsche Macan Turbo. Edycja GT Performance ma na celu osiągnięcie porównywalnego 0-60 mph w zakresie średnio 3 sekund do Porsche 911 GTS. Obie konfiguracje GT mają celować w szacowane 342 kW (459 koni mechanicznych) i 830 Nm (612 lb.-ft.) momentu obrotowego.

„Mustang Mach-E całkowicie odrzuca przekonanie, że pojazdy elektryczne są dobre tylko do zmniejszania zużycia paliwa,” powiedział Hau Thai-Tang, dyrektor ds. rozwoju produktu i zakupów w Fordzie. „Ludzie chcą samochodu, który jest ekscytujący w prowadzeniu, który wygląda wspaniale i który łatwo dostosowuje się do ich stylu życia – a Mustang Mach-E dostarcza tego wszystkiego w niezrównanym stylu.”

Klienci mogą teraz odwiedzić stronę rezerwacji Mustang Mach-E, aby wpłacić depozyt rezerwacyjny w wysokości 500 dolarów. Dostępna będzie limitowana Edycja Pierwsza w napędzie na wszystkie koła o wydłużonym zasięgu, z czerwonymi malowanymi zaciskami hamulcowymi, metalowymi osłonami pedałów, kontrastowymi szwami siedzeń oraz osłoną oznaczoną jako Edycja Pierwsza. Ci, którzy szukają emocji związanych z Mach-E GT, mogą już teraz składać rezerwacje na dostawy, które rozpoczną się wiosną 2021 roku.

Oprócz błyskawicznego przyspieszenia, Mustang Mach-E będzie dostępny z nowymi aluminiowymi zaciskami Brembo Flexira, które zachowują funkcjonalność stałego zacisku, jednocześnie będąc zaprojektowanymi w wymiarach zacisku pływającego. Edycja GT Performance jest wyposażona w system tłumienia MagneRide®, technologię adaptacyjnego zawieszenia, która pozwala kierowcom lepiej przylegać do drogi, zapewniając ekscytującą i komfortową jazdę.

Wydajność nadaje nowe znaczenie słowu 'elektryzujący’

Ford Mustang Mach-E oferuje trzy unikalne doświadczenia jazdy – Whisper, Engage i Unbridled – z których każde oferuje precyzyjnie dostosowaną dynamikę jazdy w połączeniu z wyraźnym wrażeniem zmysłowym. Cechy obejmują responsywność pojazdu dostosowaną do użytkownika, takie jak sportowe sterowanie, oświetlenie ambientowe, dźwięki dostosowane do autentycznego elektrycznego doświadczenia oraz dynamiczne animacje wyświetlacza związane z zachowaniem podczas jazdy.

Kiedy pojazd wejdzie na rynek, dostępny będzie nowy system napędu 4 na wszystkie koła Mach-E, który będzie mógł niezależnie stosować moment obrotowy do przednich i tylnych osi, co zapewni imponujące przyspieszenie i poprawioną obsługę w porównaniu do modelu z napędem na tylne koła. Ford dostosował ten system, aby zapewnić doskonałą przyczepność na drodze, rygorystycznie testując pojazd w mokrym i śnieżnym terenie, aby pomóc kontrolować śliskie warunki. Mach-E jest pierwszym produkcyjnym pojazdem, który został dostrojony przez zespół Ford Performance przy użyciu symulatora wyścigowego Forda w Karolinie Północnej.

„Niezależnie od tego, czy chcesz poczuć jego możliwości wydajnościowe, czy szukasz cichej atmosfery, którą mogą zaoferować pojazdy elektryczne, Mach-E wykorzystuje moc elektryfikacji, aby stworzyć unikalne doświadczenie jazdy, zachowując jednocześnie niezrównane poczucie wolności Mustanga,” powiedział Ted Cannis, dyrektor linii produktów Forda ds. elektryfikacji globalnej.

Płynna technologia, która łatwo dostosowuje się do twojego stylu życia

Debiutując w Mach-E, nowa generacja systemu komunikacji i rozrywki SYNC® to nowoczesny interfejs, który wykorzystuje uczenie maszynowe, aby szybko poznać preferencje kierowców i z czasem stawać się coraz lepszym dzięki zaawansowanym aktualizacjom online. Ekran o przekątnej 15,5 cala i prosty interfejs systemu SYNC nowej generacji eliminuje skomplikowane menu, ułatwiając dostęp do funkcji za pomocą dotyku, przesunięcia i gestów powiększenia, które są znane każdemu właścicielowi smartfona.

„Nowa generacja SYNC zaczyna dostosowywać się do Ciebie natychmiast po rozpoczęciu użytkowania, szybko poznaje Twoje preferencje i proponuje spersonalizowane sugestie,” powiedział Darren Palmer, globalny dyrektor Forda ds. pojazdów elektrycznych z akumulatorami. „Może zasugerować pójście na siłownię, jeśli dowie się, że poniedziałki to dni treningowe, lub zadzwonić do domu, jeśli robisz to każdego dnia po pracy. Rezultatem jest połączony z chmurą asystent i interfejs, który jest intuicyjny, piękny i gotowy na przyszłość dzięki szybkim aktualizacjom online.”

Gdy nowa generacja SYNC ewoluuje, aby lepiej służyć klientom w czasie, Ford wyposażył Mach-E w możliwość ciągłego doskonalenia dzięki dostarczaniu bezpiecznych aktualizacji online, które mogą poprawić wydajność pojazdu, oferować aktualizacje konserwacyjne, a nawet dodawać zupełnie nowe funkcje.

Nowe spojrzenie na Mustanga – nowe doświadczenie

Dzięki nowej architekturze elektrycznej Forda, która umieszcza akumulatory wewnątrz podwozia, inżynierowie i projektanci Forda mogli stworzyć pojazd, który nie tylko pozostaje wierny Mustangowi, ale także maksymalizuje przestrzeń SUV-a dla pięciu pasażerów i bagażu.

„Dzięki postępom w technologii akumulatorowej Mustang Mach-E to samochód, który ekscytuje ludzi do jazdy, z sportowym, pięknym profilem, który tworzy niezwykły kształt rzadko spotykany w SUV-ach,” powiedział Ron Heiser, główny inżynier programu Ford Mustang Mach-E.

Mach-E jest natychmiast rozpoznawalny jako Mustang, dzięki charakterystycznym elementom takim jak długi, potężny przód, design tylnych nadkoli, agresywne reflektory i znakowe lampy tylne w kształcie trzech pasków. Clever design i inżynieria zapewniają zaskakująco dużo miejsca z tyłu oraz wystarczającą przestrzeń bagażową.

Oprócz nowego systemu napędowego, Mach-E kryje kolejną niespodziankę pod maską – odprowadzany zbiornik bagażowy z przodu. Oferując 4,8 stopy sześcienne przestrzeni do przechowywania, z przodu jest wystarczająco duży, aby pomieścić podręczną torbę. A ponieważ można go opróżnić, klienci mogą łatwo napełnić go lodem i schłodzić ulubione napoje – idealne na tailgate przed meczem lub wycieczkę na plażę.

Wnętrze Mach-E: unosi się w lekkości i kontroli

Aby w pełni wykorzystać dodatkową przestrzeń zapewnioną przez elektryfikację, projektanci Forda intensywnie współpracowali z klientami, aby zrozumieć, jak preferują wykorzystywać wnętrze swoich pojazdów. Zaprojektowane z wymiarami SUV-a dla pięciu osób, Mach-E pozostawia dużo miejsca dla przyjaciół, dzieci i bagażu.

Oprócz przedniego bagażnika, tylny bagażnik oferuje 29 stóp sześciennych przestrzeni. Po złożeniu tylnych siedzeń Mach-E ma 59,6 stóp sześciennych przestrzeni – wystarczająco dużo miejsca na bagaż, sprzęt kempingowy czy cokolwiek innego, co chciałbyś przenieść.

W każdym zakątku wnętrza Mach-E widać fuzję nowoczesnego designu i inteligentnej funkcjonalności. Dostępne głośniki Bang & Olufsen są płynnie zintegrowane w przedniej części, unosząc się nad wentylatorami jak soundbar. Unoszący się podłokietnik podwójnie służy jako miejsce do przechowywania torebek lub toreb.

Tradycyjne akcenty designu Mustanga, takie jak podwójny panel przyrządów, dopełniają wnętrze.

Nawet dostępny panoramiczny szklany dach ma tajemnicę – specjalna powłoka szklana z ochroną przed promieniowaniem podczerwonym pomaga utrzymać wnętrze chłodniejsze latem i cieplejsze zimą. Dodatkowo, wewnętrzna warstwa między szybą chroni przed promieniowaniem UV.

Wreszcie, wejście do pojazdu i uruchamianie go są łatwe i bezproblemowe dzięki technologii Phone As A Key, która debiutuje w ofercie marki Ford w Mustang Mach-E. Dzięki Bluetooth pojazd może wykrywać smartfony klientów, gdy się zbliżają, odblokowując Mach-E i pozwalając im na rozpoczęcie jazdy bez wyjmowania telefonów z kieszeni czy używania kluczyka. W przypadku rozładowania akumulatora telefonu można wprowadzić kod zapasowy na ekranie dotykowym, aby uruchomić i prowadzić pojazd.

Technologia akumulatorowa utrzymuje Cię w ruchu dzięki łatwym rozwiązaniom ładowania

Ford Mustang Mach-E będzie dostępny w wersji o standardowym zasięgu (bateria litowo-jonowa 75,7 kWh) oraz w wersji o wydłużonym zasięgu (bateria 98,8 kWh), która ma szacowany przez EPA zasięg co najmniej 300 mil w konfiguracji z napędem na tylne koła. Te zaawansowane akumulatory zawierają 288 ogniw litowo-jonowych w wersji o standardowym zasięgu oraz 376 ogniw w wersji o wydłużonym zasięgu. Zaprojektowane z myślą o łatwości produkcji, akumulator znajduje się na podłodze między dwoma osiami pojazdu – testowany w ekstremalnych temperaturach do minus 40 stopni Fahrenheita. Akumulatory są zabezpieczone w wodoodpornej obudowie w otoczeniu ochrony przed uderzeniami. Są one chłodzone cieczą, aby zoptymalizować wydajność w ekstremalnych warunkach pogodowych i poprawić czas ładowania.

Ponieważ właściciele pojazdów elektrycznych 80 procent ładowania wykonują w domu, Ford oferuje stację ładowania Ford Connected, która może dodać szacowany średni zasięg 32 mil na godzinę ładowania przy użyciu gniazda 240V, bazując na konfiguracji z wydłużonym zasięgiem i napędem na tylne koła. Mobilna ładowarka Forda, dołączona do pojazdu, może dodać szacowany średni zasięg 22 mil na godzinę ładowania przy użyciu gniazda 240V, tego samego używanego do konwencjonalnej kuchenki. Ford współpracuje z Amazon Home, aby ułatwić łatwą instalację w domu przez licencjonowanego elektryka.

Podłączony system nawigacyjny będzie identyfikował aktualne lokalizacje publicznych stacji ładowania podczas podróży i sugerował właścicielom, gdzie ładować w najdogodniejszych punktach na każdej trasie – wszystko po to, aby upewnić się, że nie muszą się martwić o to, ile mają zasięgu.

Ford sprawia, że ładowanie w domu lub w drodze jest bezproblemowe, oferując wiele rozwiązań ładowania w domu i dając klientom dostęp do sieci ładowania FordPass – największej publicznej sieci ładowania w kraju, z ponad 12 500 stacjami ładowania (i ponad 35 000 gniazd ładowania) i rosnącą, w tym szybkimi ładowarkami DC. Przy maksymalnej prędkości ładowania 150 kW Mustang Mach-E z wydłużoną baterią i napędem na tylne koła może dodać szacowany średni zasięg 47 mil w około 10 minut podczas ładowania na stacji szybkiego ładowania DC. Standardowy Mustang Mach-E szacuje się, że naładowuje się z 10 procent do 80 procent w około 38 minut podczas ładowania na stacji szybkiego ładowania DC.

98.8 Kw (337 KM)

ParametrWartość
Moc247.9 Kw @ - Rpm
337 Hp @ - Rpm
332 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy417 Lb-Ft @ - Rpm
565 Nm @ - Rpm
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość185.5 In (4712 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość62.9 In (1598 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/64 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit5.7 In (145 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity98.8 Kwh
Maximum Capacity88 Kwh

98.8 Kw (465 KM)

ParametrWartość
Moc342 Kw @ - Rpm
465 Hp @ - Rpm
459 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy612 Lb-Ft @ - Rpm
830 Nm @ - Rpm
PaliwoElektryczny
Przyspieszenie 0-100 km/h5 S
Typ napęduNapęd na tył
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość185.5 In (4712 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość62.9 In (1598 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/64 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit5.5 In (140 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity98.8 Kwh
Maximum Capacity88 Kwh
Range370 Miles (595.5 Km)

Extended Range 98.8 KWh AWD (351 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego258.2 Kw (351 Hp)
Electrical Motor Torque427.8 Lb-Ft (580 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h5.1 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R19
Długość185.5 In (4712 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość62.9 In (1598 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/64 In (1
Rozstaw osi117.5 In (2985 Mm)
Prześwit5.8 In (147 Mm)
Pojemność bagażnika14.2 Cuft (402 L)
Masa własna4810 Lbs (2182 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity98.8 Kwh
Maximum Capacity88 Kwh
Range335.5 Miles (539.9 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.