2020 Honda CR-V

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Honda wprowadziła znaczący lifting piątej generacji modelu CR-V w 2019 roku, trzy lata po debiucie tego modelu na targach motoryzacyjnych w Detroit w 2016 roku.

Bycie najlepiej sprzedającym się crossoverem w USA przez ponad dwie dekady nie było łatwym zadaniem dla japońskiego producenta. Musiał stawić czoła silnej konkurencji ze strony amerykańskich, niemieckich i innych azjatyckich producentów samochodów. Mimo to, w jakiś sposób, Honda zdołała być krok przed wszystkimi. Aby utrzymać ten stan rzeczy, w 2019 roku odświeżyła piątą generację CR-V na rok modelowy 2020, poprawiając pojazd we wszystkich aspektach.

Zespół projektowy Hondy nie wydaje się, aby zbytnio pracował nad nowymi liniami na rok modelowy 2020. Z przodu, odświeżona CR-V miała mniej chromowanych elementów na kracie. Jednocześnie dolny zderzak zyskał szersze boczne wloty dla świateł przeciwmgłowych, co nadało samochodowi bardziej agresywny wygląd. W zależności od poziomu wyposażenia, niektóre wersje otrzymały diodowe belki do świateł przeciwmgłowych, podczas gdy inne miały okrągłe lampy.

Wnętrze CR-V zostało wzbogacone o nową 7-calową tablicę przyrządów dla kierowcy oraz taką samą wielkości dotykowy wyświetlacz umieszczony na szczycie centralnej konsoli systemu infotainment, który był zgodny z Android Auto i Apple CarPlay. W wersji hybrydowej, CR-V miała przyciski na konsoli centralnej do wyboru trybów jazdy oraz zestaw łopatek za kierownicą do kontrolowania programów odzyskiwania energii.

Moc pochodziła albo z turbodoładowanego silnika 1.5 o układzie rzędowym, albo z systemu hybrydowego. Ten ostatni składał się z pary silników oraz silnika spalinowego o pojemności 2.0 litra, działającego w cyklu Atkinsona.

 Najlepiej sprzedający się crossover w Ameryce ostatnich dwóch dekad zyskuje znaczący impuls dzięki wprowadzeniu modelu 2020 Honda CR-V, który wyróżnia się odświeżonym stylem, nowymi funkcjami i ulepszonym jednostkami napędowymi – w tym nowym CR-V Hybrid, który będzie produkowany w zakładzie firmy w Greensburgu w Indianie. Model CR-V Hybrid z 2020 roku jest pierwszym elektryfikowanym SUV-em marki Honda w Ameryce, dołączając do Accord Hybrid i Insight jako trzecia elektryfikowana Honda produkowana w USA, gdy firma podejmuje działania mające na celu wprowadzenie swojego zaawansowanego systemu hybrydowego z dwoma silnikami do wszystkich swoich podstawowych modeli w USA w nadchodzących latach.

Oprócz nowej wersji hybrydowej, istotne ulepszenia w modelu 2020 Honda CR-V obejmują bardziej wyrazisty przód i tył, prz re-design kół oraz standardową technologię bezpieczeństwa i asystencji kierowcy Honda Sensing®, wcześniej dostępną tylko w wersjach EX i wyższych. Wszystkie modele CR-V z 2020 roku (poza hybrydowymi) są teraz napędzane silnikiem 1.5-litrowym VTEC™ Turbo, wcześniej dostępnym tylko w wersjach EX i wyższych. Model 2020 CR-V trafi do sprzedaży w salonach Hondy w całym kraju tej jesieni, a nowy CR-V Hybrid zadebiutuje na początku 2020 roku.

Produkcja Hondy CR-V Hybrid na rynek amerykański odbędzie się w zakładzie Hondy w Greensburgu w Indianie obok produkcji CR-V i sedana hybrydowego Insight. Firma zainwestuje 4,2 miliona dolarów i doda 34 nowe miejsca pracy w zakładzie, aby wspierać produkcję CR-V Hybrid. Zakład Hondy w Russells Point w Ohio wytworzy jednostkę napędową z dwoma silnikami do CR-V Hybrid, a zakład silnikowy firmy w Annie w Ohio wyprodukuje silnik 2.0-litrowy o czterech cylindrach.

„Honda CR-V jest najlepiej sprzedającym się CUV od ostatnich dwóch dekad, a aktualizacje, które wprowadziliśmy do modelu z 2020 roku, w tym nowa hybrydowa wersja, umacniają jego pozycję lidera na rynku kompaktowych SUV-ów,” powiedział Henio Arcangeli, Jr., starszy wiceprezydent ds. sprzedaży samochodów w American Honda Motor Co., Inc. „CR-V Hybrid sygnalizuje również nasz kierunek w dążeniu do wprowadzenia technologii hybrydowej Hondy do wszystkich podstawowych modeli i inwestycji w produkcję elektryfikowanych pojazdów w Ameryce.”

Inicjatywa Elektryfikacji Hondy

Honda planuje, aby dwie trzecie jej globalnej sprzedaży samochodów pochodziło z pojazdów elektryfikowanych do 2030 roku. W Ameryce Północnej Honda koncentruje się na rozszerzeniu zastosowania swojej zaawansowanej technologii hybrydowej z dwoma silnikami jako najskuteczniejszy sposób zaspokojenia potrzeb klientów, jednocześnie osiągając znaczące krótkoterminowe korzyści w zakresie efektywności paliwowej i redukcji emisji CO2, które przyczyniają się do globalnych zmian klimatycznych.

Sprzedaż elektryfikowanych pojazdów Hondy w USA zmierza ku trzeciemu z rzędu roku wzrostu. W pierwszych ośmiu miesiącach 2019 roku sprzedaż modeli Accord Hybrid, Insight i Clarity osiągnęła 42 270 sztuk, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży elektryfikowanych pojazdów Hondy o 67,9 procent w porównaniu do roku poprzedniego. W 2018 roku Honda ustanowiła nowy rekord sprzedaży elektryfikowanych pojazdów w USA, osiągając 49 914 sztuk, co było niemal podwójnie lepszym wynikiem niż w 2017 roku.

Zaawansowane Jednostki Napędowe

Honda CR-V Hybrid z 2020 roku obiecuje znacząco poprawioną efektywność paliwową, zachowując przy tym nagradzaną równowagę przestrzeni wewnętrznej, dynamiki jazdy i komfortu, które sprawiły, że CR-V odniósł taki sukces wśród amerykańskich nabywców. Zaawansowany napęd hybrydowy z dwoma silnikami, wspólny z aktualnym Accord Hybrid, łączy dwa silniki elektryczne z silnikiem Atkinson o pojemności 2.0 litra i 16 zaworach, osiągającym większą niż 40% efektywność termiczną, co jest najwyższym wynikiem wśród masowo produkowanych silników Hondy.

Dwusilnikowy system Hondy CR-V działa bez potrzeby stosowania konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów, co zapewnia płynne i bezproblemowe przekazywanie mocy, podobnie jak w czysto elektrycznym pojeździe, oferując szeroki zakres działania w trybie wyłącznie elektrycznym. Kompaktowa inteligentna jednostka zasilająca (IPU), zawierająca akumulator hybrydowy i jego systemy sterujące, jest zamontowana pod podłogą ładunkową, co pozwala nowemu CR-V Hybrid zachować doskonałą funkcjonalność bagażnika, w tym tylną kanapę dzieloną w proporcji 60/40 z płaską podłogą ładunkową. Maksymalna moc całkowita systemu wynosi 212 KM, w porównaniu do 190 KM w modelu CR-V, a także przewiduje się 50-procentowy wzrost w ocenie efektywności paliwowej EPA w mieście w porównaniu do CR-V.

CR-V Hybrid oznacza także pierwsze zastosowanie napędu na wszystkie koła w hybrydowym systemie Hondy w USA. Gdy dostępna przyczepność jest niska, aktywuje się sprzęgło elektroniczne, przekazując odpowiedni poziom mocy z silnika elektrycznego na tylne koła. Szczegółowe specyfikacje nowego modelu Honda CR-V Hybrid, w tym oceny efektywności paliwowej EPA, zostaną podane bliżej terminu rozpoczęcia sprzedaży na początku 2020 roku.

Również w 2020 roku wszystkie modele CR-V bez hybrydy, w tym LX, są napędzane efektywnym silnikiem 1.5-litrowym DOHC, z bezpośrednim wtryskiem, VTEC™ Turbo o mocy 190 KM (SAE netto), zapewniającym dynamiczne i wyrafinowane osiągi w całym zakresie pracy silnika. Dostępne w konfiguracjach z napędem na przednie lub wszystkie koła, moc jest przekazywana przez płynną, aczkolwiek sportową, bezstopniową skrzynię biegów (CVT) z logiką kontroli Honda G-Shift.

Wyrafinowane Wnętrze i Stylizacja Zewnętrzna

Aktualizacje stylizacji zewnętrznej w 2020 Honda CR-V dają mu bardziej luksusowy i surowy wygląd. Z przodu, szerokie otwory na światła przeciwmgielne są całkowicie zintegrowane z zderzakiem, nadając 2020 CR-V bardziej agresywny wygląd, a chromowana atrapa chłodnicy jest bardziej wyrazista. W wersjach CR-V EX, EX-L i Touring umieszczono okrągłe lampy LED, podczas gdy modele CR-V Hybrid w tych samych wersjach otrzymały charakterystyczne lampy przeciwmgielne w formie słupków z pięcioma diodami LED.

Modele Honda CR-V Hybrid otrzymają również oznaczenia hybrydowe oraz charakterystyczne niebieskie logo Hondy pośrodku atrapy chłodnicy. Z tyłu wszystkie wersje CR-V mają nowoczesne, przyciemnione światła tylne oraz nową ciemnochromowaną obramówkę pod tylną szybą, lepiej zintegrowaną z mocniej przyciemnioną tylną szybą. Oprócz oznaczeń hybrydowych na klapie, wersje CR-V Hybrid Touring otrzymują unikalny zderzak tylny. CR-V Hybrid ma również ukrytą rurę wydechową, podczas gdy wersje CR-V Touring bez hybrydy zyskały nowe chromowane końcówki wydechu dla sportowego wyglądu. Wszystkie wersje Hondy CR-V EX i EX-L, w tym hybrydowe, mają nowo zaprojektowane 18-calowe koła o ciemnoszarym i szlifowanym wykończeniu, a wersje Touring otrzymują nowe, większe, 19-calowe koło i oponę (+1 cal).

Na rok 2020 dostępne są trzy nowe kolory zewnętrzne: Sonic Gray Pearl i Radiant Red Metallic w modelach standardowych i hybrydowych, oraz nowy kolor Aegean Blue Metallic, dostępny wyłącznie w modelach bez hybrydy.

Wewnątrz, nowy CR-V Hybrid różni się od modeli bez hybryd poprzez unikalne wykończenie wnętrza. Najbardziej zauważalny jest nowy selektor biegów przyciskowy, otoczony trzema przełącznikami dla trybów Econ, Sport lub EV. Tryb Econ zmienia reakcje przepustnicy, aby pomóc kierowcy maksymalizować efektywność paliwową, podczas gdy Sport zwiększa reakcję przepustnicy dla bardziej agresywnego odczucia, a dźwięk silnika jest wzbogacany przez system Active Sound Control dla sportowego brzmienia. Tryb EV pozwala CR-V Hybrid działać wyłącznie na zasilaniu elektrycznym, gdy akumulator hybrydowy ma wystarczający ładunek.

Panel instrumentów również jest wyjątkowy dla modeli CR-V Hybrid, z wyświetlaczem stanu mocy/ładunku oraz możliwością wyboru przez kierowcę wyświetlacza dla rozkładu mocy i regeneracji. Modele CR-V Hybrid otrzymują również łopatki wyboru deakceleracji na kierownicy. Przez kliknięcie lewej łopatki, kierowcy mogą zwiększyć ilość regeneracji hamowania z silnika elektrycznego systemu hybrydowego przy hamowaniu.

Wszystkie modele i wersje 2020 Honda CR-V korzystają z nowego, przeprojektowanego schowka w konsoli centralnej, który jest łatwiejszy w obsłudze i oferuje bardziej elastyczne opcje przechowywania. Wersje CR-V Touring są teraz standardowo wyposażone w bezprzewodowe ładowanie telefonu komórkowego zgodne z Qi. Dodatkowe technologie pokładowe obejmują kolorowy wyświetlacz interfejsu dla kierowcy (DII), dostępny 7-calowy dotykowy interfejs Display Audio z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™, oraz dostępny system nawigacji Honda Satellite-Linked Navigation System™. Dodatkowo dostępne są funkcje takie jak zdalne uruchamianie silnika, dwustrefowa klimatyzacja, elektryczny hamulec postojowy (EPB), tylne porty USB do ładowania, przednie siedzenie pasażera z 4-kierunkową regulacją, fotel kierowcy z 8-kierunkową regulacją oraz 4-kierunkowym wsparciem lędźwiowym, a także podgrzewane przednie siedzenia. Wszystkie modele CR-V, w tym hybryda, nadal oferują przestronność wnętrza na najwyższym poziomie z legendarna wszechstronnością Hondy.

Zaawansowane Technologie Bezpieczeństwa i Asystujące Kierowcy

W roku modelowym 2020 wszystkie CR-V teraz standardowo wyposażone są w zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy Honda Sensing®, w tym:

System zapobiegania kolizjom (CMBS™) z ostrzeżeniem o kolizji (FCW) i zdolnością wykrywania pieszych
Zapobieganie zjeżdżaniu z drogi (RDM) z ostrzeżeniem o opuszczeniu pasa (LDW)
Adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją jazdy z niską prędkością
Asystent utrzymania pasa (LKAS)
Dodatkowe technologie wspomagające kierowcę obejmują dostępny system informowania o martwym polu (BSI), monitor tylnych przejazdów (CTM) oraz automatyczne światła drogowe.

Modele CR-V Hybrid korzystają z nowego systemu akustycznego ostrzegania pojazdu (AVAS), zaprojektowanego w celu zwiększenia świadomości pieszych podczas poruszania się na wyłącznie elektrycznym napędzie. Głośnik zamontowany w zderzaku przednim generuje charakterystyczny dźwięk ostrzegawczy, którego głośność zmienia się w zależności od prędkości pojazdu, jest łatwo zauważalny dla pieszych, ale w większości okoliczności prawie niesłyszalny dla kierowcy lub pasażerów.

Honda CR-V z 2020 roku wprowadza również nową generację struktury nadwozia Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), co pomaga CR-V osiągnąć najwyższe oceny bezpieczeństwa przy zderzeniach, w tym 5-gwiazdkową ogólną ocenę pojazdu NCAP od National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) oraz dążenie do uzyskania oceny TOP SAFETY PICK+ od Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).

Technologia Podwozia

1.5L Turbo CVT (190 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc139.7 Kw @ 5600 Rpm
190 Hp @ 5600 Rpm
187 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy179 Lb-Ft @ 2000-5000 Rpm
243 Nm @ 2000-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość180.6 In (4587 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.7 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)

1.5L VTEC CVT (212 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1497 Cm3
Moc155.9 Kw @ - Rpm
212 Hp @ - Rpm
209 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość180.6 In (4587 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.7 In (1
Rozstaw osi104.7 In (2659 Mm)

2.0L I-VTEC CVT (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1993 Cm3
Moc106.6 Kw @ 6200 Rpm
145 Hp @ 6200 Rpm
143 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 4000 Rpm
175 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego135.3 Kw (184 Hp)
Electrical Motor Torque232.3 Lb-Ft (315 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60R18
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.7 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit7.2 In (183 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3558 - 3653 Lbs (1614 - 1657 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4938 Lbs (2240 Kg)
Spalanie miasto47 Mpg Us (5 L/100Km)
Spalanie trasa43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Średnie spalanie44.4 Mpg Us (5.3 L/100Km)
Emisja CO2120 G/Km
Low29.8 Mpg Us (7.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Low)179 G/Km
Medium43.6 Mpg Us (5.4 L/100Km)
Emisja CO2 (Medium)122 G/Km
High41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Emisja CO2 (High)129 G/Km
Extra High28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Extra High)189 G/Km
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)156 G/Km

2.0L I-VTEC CVT AWD (184 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1993 Cm3
Moc106.6 Kw @ 6200 Rpm
145 Hp @ 6200 Rpm
143 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy129 Lb-Ft @ 4000 Rpm
175 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego135.3 Kw (184 Hp)
Electrical Motor Torque232.3 Lb-Ft (315 Nm)
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Pojemność zbiornika15.1 Galony (57.2 L)
Prędkość maksymalna112 Mph (180 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/60R18
Długość181.1 In (4600 Mm)
Szerokość73 In (1854 Mm)
Wysokość66.1 In (1679 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63/63.7 In (1
Rozstaw osi104.8 In (2662 Mm)
Prześwit7.6 In (193 Mm)
Pojemność bagażnika17.6 Cuft (498 L)
Turning Circle36.1 Ft (11.0 M)
Masa własna3686 - 3805 Lbs (1672 - 1726 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5016 Lbs (2275 Kg)
Spalanie miasto46.1 Mpg Us (5.1 L/100Km)
Spalanie trasa41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Średnie spalanie42.8 Mpg Us (5.5 L/100Km)
Emisja CO2126 G/Km
Low28.3 Mpg Us (8.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Low)188 G/Km
Emisja CO2 (Medium)123 G/Km
High37.3 Mpg Us (6.3 L/100Km)
Emisja CO2 (High)142 G/Km
Extra High26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Extra High)202 G/Km
Średnie spalanie32.2 Mpg Us (7.3 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)166 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.