Pojazdy w segmencie kompaktowym występowały w różnych kształtach, w tym jako kombi. Hyundai i30 Wagon dołączył do stawki nieco późno, ale był na to dobrze przygotowany.
Peter Schreyer podjął się dużego wyzwania, gdy przeszedł do Hyundai-Kia po udanej karierze w Audi. Był odpowiedzialny za projektowanie pierwszej generacji modelu TT, a dla koreańskich marek odpowiadał za całą gamę modeli. Jego pomysły przyniosły znakomite rezultaty dla Hyundaia, a w 2011 roku odświeżył wygląd linii i30.
Na przedzie modelu i30 Wagon z 2020 roku znalazł się nowy zderzak o bardziej agresywnym designie. Wprowadzono większą atrapę chłodnicy z nowym wzorem siatki. Nowa para reflektorów została wyposażona w wbudowane dzienne światła LED. Oprócz wersji N-Line, która miała czarną siatkę z przodu, pozostałe wersje wystąpiły z klasycznymi, chromowanymi elementami. Z tyłu nowe światła tylne zyskały nową grafikę LED w kształcie litery V, dopasowaną do przednich świateł dziennych. Nachylone słupki D mogą przypominać te z Audi A4 Avant. Na górze klapy bagażnika zamontowano spojler dachowy.
Wnętrze modelu i30 Wagon z 2020 roku zostało wyposażone w ulepszony system infotainment z ekranem o przekątnej 10,25″, przeniesionym z modeli Kona i Ioniq. Za zestaw wskaźników odpowiedzialny był 7-calowy wyświetlacz TFT, który zastąpił analogowe zegary. Oferował kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto. Dzięki dłuższemu dachowi pasażerowie z tyłu nie mieli problemu z przestrzenią nad głową. Jak w pozostałych modelach, dzielona tylna kanapa zwiększała przestrzeń bagażową.
Mimo że estetyka niewiele się zmieniła, w komorze silnikowej pojawiły się nowe jednostki. Model z 2020 roku zyskał nową wersję mild-hybrid. W zakresie skrzyni biegów Hyundai oferował 6-biegową manualną lub 7-biegowy system dwusprzęgłowy.
Nowy Hyundai i30 zaoferuje nowy design, zaawansowane funkcje łączności oraz opcję elektryfikacji z 48-woltowym mild hybrid, co przełoży się na zwiększenie efektywności paliwowej.
Hyundai aktualizuje także swoją linię i30 N Line. Po raz pierwszy sportowa wersja dostępna będzie w nowym Hyundai i30 Wagon, począwszy od lata 2020 roku. Cechy designu inspirowane modelem i30 N będą kontynuowane także w modelach hatchback i fastback.
Nowoczesna stylistyka zewnętrzna
Zewnętrzny design nowego Hyundai i30 jest zarówno odważny, jak i smukły, co nadaje mu większy emocjonalny urok. Front pojazdu charakteryzuje się szerszym, nowoczesnym wyglądem. Szeroka atrapa chłodnicy z wyraźnym wzorem 3D podkreśla zwinny wygląd samochodu.
Nowe, cieńsze reflektory z opcjonalną technologią LED z wieloma reflektorami (MFR) oraz nowe, V-kształtne LED-owe światła do jazdy dziennej (DRLs) dopełniają odnowiony, nowoczesny design przodu.
Z tyłu nowego i30 5-drzwiowego zastosowano nowy design zderzaka, zaprojektowany w celu poprawy aerodynamiki. LED-owe tylne lampy kombinowane tworzą kształt litery V, co zapewnia symetryczny efekt między przodem a tyłem.
Nowe i30 dostępne jest teraz z nowym, zaprojektowanym na nowo, diamentowo-ciochanym 16-calowym lub 17-calowym obręczami, które dopełniają boczny widok nowego Hyundai i30.
Wersja N Line teraz dostępna dla wszystkich typów nadwozia
Dynamiczna, sportowo inspirowana wersja N Line przeszła kompleksową aktualizację designu dla modeli i30 Hatchback i Fastback. Po raz pierwszy dostępna jest także w nowym i30 Wagon. Oznacza to, że będzie wersja N Line dla wszystkich trzech typów nadwozia Hyundai i30.
Nowe i30 N Line cechuje się odważnym designem z jeszcze bardziej sportowym wyglądem. Z przodu, nowe i30 N Line ma szerszą centralną atrapę i nowe reflektory. Inspirowane designem samolotów, dolna centralna atrapa została powiększona i dominuje w strefie zderzaka, wyrażając swoją mocną postawę i wydajność. Bocznie otwory mają unoszone skrzydła, które poprawiają aerodynamikę.
Całkowicie nowy projekt tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter N Line. Szeroki dyfuzor robi sportowe wrażenie i nadaje tyłowi imponującą postawę, podczas gdy przestawione światła przeciwmgielne koncentrują wizualny środek ciężkości bliżej ziemi.
Nowy Hyundai i30 N Line jest wyposażony w nowy design kół o średnicy 17 lub 18 cali, który dodaje emocji i wyraża prędkość, nawet gdy stoi w miejscu. To przyczynia się do nowoczesnego profilu, który jest pełen ruchu.
Dodatkowo, nowy i30 N Line Hatchback i Fastback wyposażony jest w aktualizacje strojenia dla zawieszenia i układu kierowniczego w połączeniu z silnikami 1.5 T-GDi 160 KM i 1.6 Diesel 136 KM, co zapewnia bardziej dynamiczną jazdę.
Trzy nowe kolory zewnętrzne
Nowy Hyundai i30 dostępny będzie w trzech nowych kolorach zewnętrznych: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo sześć istniejących kolorów będzie nadal dostępnych: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver i Olivine Grey.
Zaktualizowany, nowoczesny design wnętrza
Wnętrze nowego Hyundai i30 zyskało aktualizacje, takie jak bardziej wyrafinowane i nowoczesne kratki wentylacyjne.
Dodano trzy nowe kolory wykończenia wnętrza: Pewter Gray, Ebony Brown i Charcoal Gray. Oprócz istniejącego koloru czarnego, fotele mogą być pokryte materiałem, skórą lub kombinacją obu, co daje łącznie osiem możliwych opcji.
Funkcje łączności
Nowe i30 oferuje nowoczesną łączność. Nowy 7-calowy zestaw cyfrowy oraz nowy 10,25-calowy ekran dotykowy nawigacji umożliwiają bardziej nowoczesne i indywidualne doświadczenia podczas jazdy. Oferuje także pełną kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play. Począwszy od lata 2020, wprowadzone zostanie bezprzewodowe odzwierciedlenie telefonu, co oznacza, że klienci nie będą potrzebować kabla do podłączenia telefonu. Podobnie, nowy i30 oferuje bezprzewodowe ładowanie telefonu.
Bluelink – Usługi połączeń samochodowych
Po raz pierwszy nowy i30 zyskuje pełną technologię Bluelink od Hyundai. Dzięki Bluelink Hyundai oferuje szeroki zakres usług połączeń samochodowych, które przynoszą istotne korzyści klientom w zakresie informacji na żywo oraz kontroli samochodu za pomocą aplikacji.
Klienci, którzy wybiorą nawigację, otrzymują 5-letnią darmową subskrypcję Bluelink i Hyundai LIVE Services.
Funkcje bezpieczeństwa, którym można zaufać
Wartość nowego Hyundai i30 zwiększa się dzięki ulepszonym zaawansowanemu pakietowi bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, co czyni go jeszcze bezpieczniejszym i wygodniejszym. Lane Following Assist (LFA) automatycznie dostosowuje kierowanie, aby pomóc utrzymać pojazd na swoim pasie. System Rear Collision-avoidance Assist (RCA) może aktywować hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy samochód jest wstecz. Nowością w i30 jest LVDA (Leading Vehicle Departure Alert), system który ostrzega kierowcę, gdy pojazd przed nim zaczyna ruszać, a on nie reaguje wystarczająco szybko – na przykład na światłach.
Tylny system Blind Spot Detection (BSD) przeszedł modernizację. BSD ostrzega kierowcę, jeśli w jego martwym polu znajduje się inny pojazd – a teraz, z systemem Blind-Spot Collision-Avoidance Assist (BCA), może aktywować hamulec silnikowy, aby uniknąć kolizji. Ulepszony Front Collision-Avoidance Assistance (FCA) potrafi rozpoznać rowery na drodze.
Tak jak w poprzednich wersjach i30, nowy Hyundai i30 także jest wyposażony w FCA z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW), High Beam Assist (HBA), inteligentne ostrzeżenie o ograniczeniu prędkości (ISLW) oraz Lane Keeping Assist (LKA).
Nową funkcją w i30 jest eCall, który automatycznie kontaktuje się z służbami ratunkowymi w przypadku uruchomienia czujników poduszki powietrznej.
Każda z tych nowych funkcji została zaprojektowana, aby uczynić samochody Hyundai bezpieczniejszymi w jeździe i zwiększyć zaufanie klientów. Dla jeszcze większego spokoju ducha nowy i30 objęty jest pięcioletnią, nieograniczoną gwarancją.
Wydajność i postęp: oferta silnikowa nowego Hyundai i30
Nowy i30 dysponuje ulepszoną ofertą silnikową, aby zaoferować klientom jeszcze większą swobodę wyboru.
Aby rozpocząć ofertę, Hyundai wprowadził nowo opracowany silnik 1.5-litra z podwójnym wtryskiem i mocą 110 KM, który jest dostępny z 6-biegową skrzynią manualną.
Silnik benzynowy 1.0-litra T-GDI z mocą 120 KM będzie dostępny z nową 7-biegową skrzynią automatyczną, oprócz wcześniej dostępnej 6-biegowej skrzyni manualnej.
Nowością jest również 1.0-litra T-GDI z 120 KM, teraz dostępny z opcjonalną technologią 48-woltowego mild hybrid dla lepszej efektywności paliwowej, po raz pierwszy dostępny z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną (iMT).
iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu pedału gazu przez kierowcę. Dzięki temu samochód może wejść w dwa możliwe poziomy coasting, w zależności od warunków. W pierwszym poziomie silnik pracuje na wolnych obrotach. W drugim poziomie silnik jest dodatkowo czasowo wyłączany, aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa. Dla tych, którzy wolą prowadzić automatycznie, opcja 48-woltowego mild hybrid również jest dostępna z 7-biegową skrzynią automatyczną.
Silnik Diesla 1.6-litra z mocą 115 KM będzie dostępny z wyborem 6-biegowej skrzyni manualnej lub 7-biegowej skrzyni automatycznej.
Silnik Diesla 1.6-litra z mocą 136 KM teraz standardowo wyposażony jest w system mild hybrid 48V. Jest dostępny z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną lub 7-biegową skrzynią automatyczną.