Po udanym debiucie w 2016 roku, kompaktowy hatchback Hyundaia, i30, otrzymał facelifting na rok modelowy 2020 z nowym designem, stworzonym przez Petera Schreyera.
Peter Schreyer, były projektant z Audi-Volkswagen, od 2006 roku kieruje całą gamą Kia-Hyundai, gdy marka trafiła do koreańskiej grupy. Jego pomysły całkowicie odmieniły wygląd tych dwóch marek, co w rezultacie znacznie zwiększyło sprzedaż. Ponownie podjął się wyzwania przy faceliftingu i30.
Na przedniej części modelu i30 fastback z 2020 roku pojawił się nowy zderzak o bardziej agresywnym designie. Wprowadzono większy grill z nowym wzorem siatki oraz nową parę reflektorów z wbudowanymi dziennymi światłami LED. Poza wersją N-Line, która miała czarną siatkę z przodu, pozostałe wersje charakteryzowały się klasycznymi, chromowanymi elementami. Z tyłu nowe światła tylnie otrzymały nową, V-kształtną grafikę LED, aby pasować do przednich świateł dziennych.
Wnętrze modelu i30 fastback z 2020 roku zyskało ulepszony system infotainment z 10,25-calowym ekranem, który pochodzi z modeli Kona i Ioniq. Zamiast analogowych wskaźników, pojawił się 7-calowy wyświetlacz TFT w zestawie zegarów, oferujący kompatybilność z Apple CarPlay i Android Auto.
Choć estetyka uległa niewielkim zmianom, pod maską znalazły się nowe jednostki napędowe. Model z 2020 roku otrzymał nową wersję mild-hybrid. W ofercie skrzyń biegów Hyundai przewidział 6-biegową manualną lub 7-biegowy system dwusprzęgłowy.
Nowy Hyundai i30 będzie miał nowoczesny design, zaawansowane funkcje łączności oraz opcję elektrycznego, 48-woltowego mild hybrid, co przyczyni się do zwiększenia efektywności paliwowej.
Hyundai aktualizuje także swoją linię i30 N Line. Po raz pierwszy sportowa wersja wykończenia firmy będzie dostępna w nowym modelu Hyundai i30 Wagon, od lata 2020 roku. Cechy designu inspirowane modelem i30 N będą nadal oferowane w wersjach hatchback i fastback.
Nowoczesny design zewnętrzny
Zewnętrzny design nowego Hyundai i30 jest zarówno odważny, jak i elegancki, co nadaje mu większą ekspresywność. Przód charakteryzuje się szerszym, nowocześniejszym wyglądem. Szersza krata ma podkreślony wzór 3D, który akcentuje zwinny wygląd samochodu.
Nowe, smuklejsze reflektory z opcjonalną technologią LED z wieloma reflektorami (MFR) oraz nowe, V-kształtne LED-owe światła do jazdy dziennej (DRL) dopełniają odnowiony, nowoczesny design przedniej części.
Z tyłu, nowy i30 pięciodrzwiowy zyskał nowy design zderzaka, który został opracowany w celu poprawy wydajności aerodynamicznej. LED-owe tylne lampy kombinacyjne tworzą kształt V, co zapewnia symetryczny efekt między przodem a tyłem.
Nowy i30 jest teraz dostępny z nowymi, zaprojektowanymi na nowo, diamentowo ciętymi felgami aluminiowymi o średnicy 16 lub 17 cali, które dopełniają widok boczny nowego Hyundai i30.
Wykończenie N Line dostępne we wszystkich typach nadwozia
Dynamiczne, inspirowane motorsportem wykończenie N Line przeszło kompleksową aktualizację designu dla wersji Hatchback i Fastback. Po raz pierwszy jest teraz dostępne także w nowym i30 Wagon. Oznacza to, że będzie wersja N Line we wszystkich trzech typach nadwozia Hyundai i30.
Nowy i30 N Line ma odważny nowy design z jeszcze bardziej sportowym wyglądem. Z przodu nowy i30 N Line ma szerszą centralną kratę i nowe reflektory. Inspirowany designem samolotów, dolna centralna krata została powiększona i dominuje w strefie zderzaka, co wyraża jego silną postawę i osiągi. Bocznie umieszczone otwory mają unoszone skrzydła, które poprawiają wydajność aerodynamiczną.
Całkowicie nowy design tylnego zderzaka podkreśla dynamiczny charakter N Line. Szeroki dyfuzor nadaje sportowego wyrazu i imponującej postawy tyłu, podczas gdy przestawione światła przeciwmgielne skupiają wizualny środek ciężkości bliżej ziemi.
Nowy Hyundai i30 N Line wyposażony jest w nowe felgi o średnicy 17 lub 18 cali, które dodają ekscytacji, wyrażając prędkość nawet w bezruchu. To przyczynia się do nowoczesnego profilu, pełnego ruchu.
Dodatkowo, nowy i30 N Line Hatchback i Fastback ma aktualizacje zawieszenia i układu kierowniczego w połączeniu z silnikami 1.5 T-GDi 160 KM i 1.6 Diesel 136 KM dla bardziej dynamicznej jazdy.
Trzy nowe kolory zewnętrzne
Nowy Hyundai i30 jest dostępny w trzech nowych kolorach zewnętrznych: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo, sześć istniejących kolorów nadal będzie dostępnych: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver i Olivine Grey.
Zaktualizowany, nowoczesny design wnętrza
Wnętrze nowego Hyundai i30 zawiera aktualizacje takie jak bardziej wyrafinowane i nowoczesne nawiewy powietrza.
Dodano trzy nowe kolory wykończenia wnętrza: Pewter Gray, Ebony Brown i Charcoal Gray. To dodatkowo do istniejącego koloru czarnego. Fotele mogą być pokryte tkaniną, skórą lub ich kombinacją, co daje łącznie osiem możliwych opcji.
Funkcje łączności
Nowy i30 oferuje nowoczesną łączność. Nowy cyfrowy wyświetlacz o przekątnej 7 cali oraz nowy ekran dotykowy nawigacji o przekątnej 10,25 cala umożliwiają bardziej nowoczesne i indywidualne doświadczenie jazdy. Oferuje także pełną kompatybilność z Android Auto i Apple Car Play. Od lata 2020 roku wprowadzony zostanie bezprzewodowy mirroring telefonu, co oznacza, że klienci nie będą potrzebować kabla do połączenia swojego telefonu. Podobnie, nowy i30 oferuje bezprzewodowe ładowanie telefonu.
Bluelink – usługi samochodowe połączonej technologii
Po raz pierwszy nowy i30 przybywa z pełnowartościową technologią Bluelink od Hyundai. Dzięki Bluelink Hyundai oferuje szeroki wachlarz usług samochodowych, które przynoszą znaczące korzyści dla klientów w zakresie informacji na żywo oraz zdalnego sterowania samochodem za pomocą aplikacji.
Klienci, którzy wybiorą nawigację, otrzymują 5-letnią darmową subskrypcję Bluelink i usług Hyundai LIVE.
Funkcje bezpieczeństwa, na które można liczyć
Wartość nowego Hyundai i30 jest dodatkowo zwiększona dzięki ulepszonemu pakietowi zaawansowanych systemów bezpieczeństwa Hyundai SmartSense, co czyni go bezpieczniejszym i bardziej wygodnym niż kiedykolwiek wcześniej. Asystent utrzymywania pasa ruchu (LFA) automatycznie dostosowuje kierownicę, aby utrzymać pojazd w centrum pasa. System unikania kolizji z tyłu (RCA) może aktywować hamulce, aby uniknąć kolizji, gdy samochód jest wsteczny. Nowością w i30 jest również LVDA (Alarm odjazdu pojazdu), system, który ostrzega kierowcę, gdy pojazd przed nim zaczyna się poruszać, a on nie reaguje wystarczająco szybko – na przykład na światłach.
Tylny system wykrywania martwego pola (BSD) został ulepszony. BSD ostrzega kierowcę, jeśli w jego martwym punkcie znajduje się inny pojazd – a teraz, z systemem unikania kolizji w martwym punkcie (BCA), może aktywować hamulce silnikowe, aby uniknąć kolizji. Asystent unikania kolizji z przodu (FCA) został poprawiony, aby rozpoznawać rowery na drodze.
Tak jak w poprzednich wersjach i30, nowy Hyundai i30 jest również wyposażony w FCA z wykrywaniem pieszych, ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW), asystenta świateł drogowych (HBA), inteligentne ostrzeżenie o ograniczeniach prędkości (ISLW) oraz asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA).
Nowością w i30 jest funkcja eCall, która automatycznie kontaktuje się z służbami ratunkowymi w przypadku uruchomienia czujników poduszek powietrznych.
Każda z tych nowych funkcji ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa jazdy i zaufania do samochodów Hyundai. Aby zapewnić jeszcze większy spokój ducha, nowy i30 oferuje pięcioletnią, nieograniczoną gwarancję.
Wydajność i postęp: oferta silnikowa nowego Hyundai i30
Nowy i30 ma ulepszoną ofertę silnikową, aby zaoferować klientom jeszcze większą swobodę wyboru.
W ofercie znajduje się nowo opracowany silnik 1.5-litra z podwójnym wtryskiem i mocą 110 KM, który jest wyposażony w 6-biegową manualną skrzynię biegów.
Silnik benzynowy 1.0-litra T-GDI o mocy 120 KM będzie dostępny z nową 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem, oprócz wcześniej dostępnej 6-biegowej manualnej skrzyni biegów.
Nowością jest także: silnik T-GDI 1.0-litra o mocy 120 KM, który teraz oferuje opcjonalną technologię mild hybrid 48V dla lepszej efektywności paliwowej, po raz pierwszy dostępny z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną (iMT).
iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu pedału przyspieszenia przez kierowcę. Pozwala to na wprowadzenie pojazdu w dwa możliwe poziomy jazdy na luzie, w zależności od warunków. W pierwszym poziomie silnik pracuje na jałowym biegu. W drugim poziomie silnik dodatkowo wyłącza się tymczasowo, aby zaoszczędzić jeszcze więcej paliwa. Dla tych, którzy wolą jeździć automatem, opcja mild hybrid 48V jest również dostępna z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
Silnik diesla 1.6-litra o mocy 115 KM będzie nadal dostępny z wyborem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów lub 7-biegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem.
Silnik diesla 1.6-litra o mocy 136 KM jest teraz standardowo wyposażony w system mild hybrid 48V. Jest dostępny z 6-biegową inteligentną skrzynią manualną lub 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.