Po zaledwie trzech latach na rynku czwartej generacji Santa Fe, Hyundai zaprezentował w 2020 roku wersję po liftingu. Wprowadziła ona nowe funkcje i technologie do ich średniej wielkości SUV-a.
Koreański producent samochodów wprowadził odświeżony model w samą porę na 20-lecie. Osiągnięcia, które towarzyszyły samochodowi w ciągu ostatnich dwóch dekad, przekształciły i rozwinęły Santa Fe z kompaktowego pojazdu w średniej wielkości.
Na zewnątrz, design łączył surowe cechy z wyrafinowanymi liniami. Na przedniej części nadwozia wyróżniała się szeroka kratka o wzorze 3D, co nadawało samochodowi solidny wygląd. T-shaped LED-owe światła dzienne stworzyły charakterystyczny sygnaturę świetlną pojazdu. Na dolnej części zderzaka producent zamontował osłonę pod dolnym wlotem powietrza. Nadkola miały plastikowe nakładki w kolorze nadwozia. Zderzak tylny został przeprojektowany. Zestaw 20-calowych alufelg był dostępny jako opcja.
Wnętrze Santa Fe oferowało przestronniejsze miejsce dla pasażerów. Dolna część deski rozdzielczej zapewniała przestronność, podczas gdy kierowca mógł cieszyć się opcjonalnym cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala dla jednostki multimedialnej ozdabiał centralną konsolę. Dzięki nowej platformie D, Santa Fe oferowało więcej miejsca dla pasażerów z tyłu.
Hyundai Motor zaprezentował pierwsze zdjęcia i filmy nowego modelu Santa Fe. Ulepszona wersja flagowego SUV-a Hyundaia w Europie oferuje szereg luksusowych aktualizacji oraz nowe napędy hybrydowe i plug-in hybrid. Co więcej, będzie to pierwszy pojazd Hyundaia w Europie, który wykorzysta całkowicie nową, trzecią generację platformy pojazdów firmy, co przełoży się na lepsze osiągi, efektywność i bezpieczeństwo.
Udoskonalenia te wchodzą w życie tuż przed 20. rocznicą istnienia najdłużej produkowanego SUV-a Hyundaia. Sprzedawany w Europie od 2001 roku, SUV z segmentu D został doceniony za komfort, przestronność, bogate wyposażenie standardowe oraz funkcjonalny design wnętrza. Ostatnia seria poprawek sprawia, że nowy Santa Fe staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym wyborem dla klientów. Po raz pierwszy oferując opcję napędu hybrydowego i plug-in hybrid, nowy Santa Fe charakteryzuje się odważnym i wyróżniającym się designem oraz szeregiem nowych technologii i funkcji bezpieczeństwa.
„Zmodernizowaliśmy nowego Santa Fe, dodając luksusowe funkcje i atrakcyjną estetykę, które na pewno zwiększą jego wartość,” powiedział SangYup Lee, wiceprezydent wykonawczy i globalny szef Centrum Projektowego Hyundaia. „Odważne linie, które rozciągają się od jednego boku do drugiego oraz z przodu do tyłu nadają Santa Fe surowy, ale jednocześnie wyrafinowany wygląd, którego oczekują klienci SUV-ów. Ponadto dodaliśmy liczne funkcje i opcje, aby stworzyć prawdziwie rodzinnie skoncentrowany SUV, którym przyjemnie się jeździ.”
„Dzięki nowemu wyposażeniu, nowy Santa Fe jeszcze bardziej rozwija się jako pojazd premium,” mówi Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezydent ds. marketingu i produktu w Hyundai Motor Europe. „Pokazuje to, że słuchamy naszych klientów i nieustannie wprowadzamy najnowsze funkcje, aby zaspokajać ich potrzeby. Dotyczy to również naszej oferty napędów. Wraz z wprowadzeniem nowego Santa Fe, nasza cała gama SUV-ów będzie dostępna w wersjach z napędem elektrycznym, od hybrydowych po napęd wodorowy.”
Odważny nowy design dla charakterystycznego wyglądu
Nowy projekt nadwozia Hyundai Santa Fe stanowi unikalne stwierdzenie w segmencie SUV-ów, łącząc surową obecność z wyrafinowaniem. Uderzający design przedniej części wyróżnia się charakterystycznym szerokim grillem, otaczającym główne jednostki reflektorów. Wyraźny wzór 3D siatki grilla podkreśla jego solidny charakter. Unikalne, przyciągające wzrok LED-owe światła dzienne (DRL) w kształcie litery T tworzą niezapomniany graficzny znak rozpoznawczy, a także pełnią funkcję sygnalizacji świetlnej.
Na dolnej części zderzaka solidna osłona przeciwsłoneczna obejmuje dolny wlot powietrza, tworząc kształt zacisku i wizualnie wspierając główną architekturę grilla. Aby dopełnić potężną obecność przedniej części, rogi zdominowane są przez pionowo umieszczone wloty aerodynamiczne, które poprawiają efektywność przepływu powietrza i wzmacniają prostą oraz solidną sylwetkę.
Szersze okładki nadkoli i nowe projekty felg aluminiowych, w tym opcja 20-calowa, wzmacniają mocny charakter nowego Santa Fe. Z tyłu nowe światła tylne z poziomo rozciągniętymi grafikami wizualnie podkreślają szerokość nadwozia. Dodano czerwony pas odblaskowy, aby połączyć światła tylne. W celu osiągnięcia harmonii i wyrafinowania, projektanci uformowali osłonę zderzaka tylnego skupiając się na uzyskaniu spokojniejszego, bardziej wyrafinowanego designu tylnej części. Podkreśla to szeroką postawę i siłę pojazdu. Poprzez swoje zewnętrzne wzornictwo nowy Santa Fe demonstruje dojrzałość i pewność siebie, które odzwierciedlają premium jakości Hyundaia.
Nowy pakiet luksusowy dla bardziej premium odczuć
Po raz pierwszy w pojeździe Hyundaia, nowy Santa Fe oferuje także opcjonalny pakiet luksusowy, aby zapewnić jeszcze bardziej wyrafinowane odczucia. Wyposażenie zewnętrzne pakietu obejmuje dedykowany projekt 20-calowych kół oraz przednie i tylne dolne zderzaki i boczne okładziny, które pasują do koloru nadwozia, a nie matowej czerni.
Nowe, premium opcje designu wnętrza
Nowe wnętrze Hyundai Santa Fe oferuje teraz więcej przestrzeni, komfortu i wygody w porównaniu do poprzedniego modelu. Podnosi to poziom luksusu dzięki każdemu elementowi wykończonemu w premium materiałach o miękkim dotyku. Posiada nowy projekt dolnego kokpitu, przeprojektowaną konsolę centralną oraz nowy 10,25-calowy ekran dotykowy AVN. Nowa unosząca się konsola centralna z przyciskami zmiany biegów jest połączona z podkładem w łagodnej krzywej. Po raz pierwszy nowy Santa Fe wyposażony jest w selektor trybu terenu: pokrętło sterujące umieszczone w konsoli centralnej, które umożliwia wygodne przełączanie między różnymi trybami jazdy.
Wszystkie przyciski są umieszczone w centralnym punkcie dla intuicyjnego i ergonomicznego użycia. Z miejsca kierowcy wszystko jest w zasięgu ręki. Uchwyt na kubki można zamknąć, gdy nie jest używany, a tacka pod konsolą zapewnia dodatkową przestrzeń do przechowywania. Luksusowe aktualizacje wnętrza uzupełnione są nowym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala.
Bardziej efektywne i nowe napędy elektryczne
Po popularności Kona Electric i Hybrid, najlepiej sprzedającego się subkompaktowego SUV-a Hyundaia, Hyundai rozszerza swoją ofertę elektrycznych SUV-ów do swojego flagowego SUV-a w Europie. Nowy Santa Fe jest pierwszym Hyundaiem w Europie, który trafił na rynek z nowym napędem hybrydowym i plug-in hybrid 'Smartstream’. Więcej informacji na temat oferty napędów nowego Santa Fe zostanie opublikowane w najbliższej przyszłości.
Nowa platforma dla lepszej wydajności i zwiększonego bezpieczeństwa
Nowy Hyundai Santa Fe jest pierwszym modelem Hyundaia w Europie i pierwszym SUV-em Hyundaia na świecie, który powstał na całkowicie nowej trzeciej generacji platformy pojazdów Hyundaia. Nowa platforma pozwala na znaczące poprawy w zakresie osiągów, prowadzenia, efektywności paliwowej i bezpieczeństwa.
Dzięki systemowi kontrolującemu przepływ powietrza, nowa platforma poprawia ruch powietrza przez komorę silnika i pozwala na odprowadzanie ciepła. Polepsza to stabilność w dolnej części pojazdu. Stabilność pojazdu dodatkowo wzmacnia obniżona pozycja ciężkiego wyposażenia w ramach platformy, co redukuje wagę i obniża środek ciężkości. Poprawiono także aerodynamikę, aby zminimalizować opór powietrza i zapewnić doskonałą efektywność paliwową, moc i osiągi podczas jazdy.
Punkty mocowania dla ramion kierownicy zostały umieszczone bliżej środka przednich kół, co pozwala na bardziej zwrotne prowadzenie. Jednocześnie poprawiono wydajność dźwięku, wibracji i szumów (NVH) dzięki wzmocnionym systemom tłumienia dźwięku w wrażliwych na wibracje częściach.
Nowa platforma przynosi również znaczne usprawnienia w zakresie bezpieczeństwa kolizyjnego, dzięki osiągnięciom inżynieryjnym. Dzięki zastosowaniu struktury wielościeżkowej, gorącego tłoczenia oraz integracji blachy ze stali o wysokiej wytrzymałości, platforma umożliwi lepsze pochłanianie uderzeń podczas kolizji, jednocześnie minimalizując odkształcenie przestrzeni pasażerskiej.