2020 Kia K5

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kia K5 Fastback łączy w sobie nowoczesny design globalnego bestsellera marki Kia z nowymi opcjami napędu, co skutkuje sportową i smukłą sylwetką oraz nowoczesnymi silnikami benzynowymi, nowymi skrzyniami biegów i nowym systemem AWD.

Kia K5 Fastback, po raz pierwszy w segmencie D, oferuje nowy system napędu na wszystkie koła. Model K5 dostępny jest z różnorodnością silników benzynowych oraz szerokim zakresem technologii i funkcji, co czyni go bezpieczniejszym i bardziej komfortowym w codziennym użytkowaniu. Niektóre funkcje, które można kontrolować za pomocą oprogramowania rozpoznawania mowy w K5, to m.in. regulacja klimatyzacji, elektryczne szyby, podgrzewanie kierownicy, foteli oraz tylnych szyb.

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, K5 posiada różnorodne pasywne i aktywne systemy wspomagania kierowcy, oraz niektóre opcje (w zależności od rynku i specyfikacji pojazdu), które mają na celu ochronę pasażerów w każdej podróży, takie jak system unikania kolizji (FCA), monitor martwego pola (BVM) z systemem 360° (SVM) oraz system unikania kolizji w martwym polu (BCA), inteligentny tempomat (SCC) lub tempomat nawigacyjny (NSCC), asystent utrzymywania pasa (LFA), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) oraz asystent jazdy autostradowej (HDA).

Nowe wnętrze Kia K5 Fastback, utrzymane w minimalistycznym stylu, zostało zaprojektowane z myślą o przestrzeni i harmonii.

 Nowa Kia K5 to dynamiczna ewolucja najlepiej sprzedającego się sedana marki, łącząca w sobie rzucający się w oczy design z ukierunkowanym na kierowcę wnętrzem, nowoczesnymi technologiami oraz nowymi opcjami napędu.

Kia K5, która pokazuje przyszły kierunek projektowania marki, dostępna jest po raz pierwszy z napędem na wszystkie koła (AWD), obok standardowego napędu na przednią oś. Moc dostarczają wydajne silniki benzynowe 'Smartstream’, a także nowa, ośmiobiegowa, mokra skrzynia biegów podwójnego sprzęgła debiutuje w K5.

Wyższy poziom wyposażenia wnętrza, nowoczesne funkcje bezpieczeństwa oraz zmienione cechy podwozia sprawiają, że K5 jest bardziej relaksująca, budząca zaufanie i angażująca w prowadzeniu niż kiedykolwiek wcześniej.

Thomas Schemera, szef działu produktów w Kia Motors Corporation, skomentował: „Kiedy wprowadziliśmy K5 w 2010 roku, oznaczało to początek nowej ery dla Kia, z designem, który zapowiadał zmianę w postrzeganiu marki na rynkach na całym świecie. Teraz, dwie generacje później, wierzymy, że nowa K5 zrobi to samo. Z designem typu fastback, nowa K5 jest jednym z najbardziej sportowych samochodów, jakie kiedykolwiek stworzyliśmy; z szeroką gamą nowoczesnych technologii, zmienionymi silnikami i skrzyniami biegów oraz luksusowym nowym wnętrzem, jest również jednym z najbardziej zaawansowanych.

„K5 nie tylko odegra kluczową rolę w wzmocnieniu obecności Kia w globalnym segmencie sedanów. Niemal dekadę po wprowadzeniu przełomowego poprzednika, K5 reprezentuje również najnowszy kamień milowy w transformacji Kia w twórcę pożądanych samochodów klasy światowej.”

Nowa Kia K5 trafi do sprzedaży w wielu rynkach marki w pierwszej połowie 2020 roku.

Design zewnętrzny

Sportowa i smukła: nowa sylwetka fastback sedana K5

Nowa K5 wprowadza nową sylwetkę sedana fastback, prezentując kierunek projektowania nowej generacji Kia. To jeden z najbardziej sportowych projektów marki do tej pory.

K5 powstała w wyniku współpracy trzech studiów projektowych Kia w Ameryce Północnej, Europie i Korei, co czyni ją największym krokiem naprzód między pokoleniami w porównaniu do poprzedników.

Przód samochodu charakteryzuje się ewolucją 'tiger nose’ Kia, z zintegrowanymi lampami LED w grillu oraz sygnaturą dziennych świateł w kształcie 'bicia serca’, wyrażającą emocje, które samochód ma wzbudzać. K5 ma bardziej agresywny przód, z grillem umieszczonym pod subtelnym przednim przodem maski, otoczonym kanciastymi kurtynami powietrznymi oraz szerszym wlotem powietrza w dolnej części zderzaka.

W profilu K5 ukazuje większy zarys muskularności, z nadwoziem lekko zwężającym się w połowie między nadkolami – inspirowanym kształtem butelki 'coke bottle’ nadwozia Stinger’a. Linia ramienia stopniowo wzrasta, zwężając przeszkloną część ku tyłowi, nadając pojazdowi sportową, 'pochyloną do przodu’ sylwetkę z boku. Proporcje K5 są kluczowe dla jej sportowego charakteru. Podczas gdy wysokość pojazdu została obniżona o 20 mm (do 1 445 mm), długość całkowita została wydłużona o 50 mm (do 4 905 mm), szerokość o 25 mm (do 1 860 mm), a rozstaw osi o 45 mm (do 2 850 mm). Dłuższa, niższa i szersza niż kiedykolwiek, K5 oferuje większą stabilność na drodze i maksymalne zaangażowanie kierowcy.

Oprócz charakterystycznego zagięcia, które biegnie wzdłuż nadwozia K5, samochód posiada nowoczesną interpretację chromowanej linii szyb, która w historii zdobiła executive sedany. Rozciąga się ona od podstawy słupka A, pokrywając górną krawędź przeszklonej części, łącząc projekt boczny i tylny, oplatając podstawę tylnej szyby i wracając na drugą stronę, co dodaje dramatyzmu do płynnej, fastbackowej linii dachu.

Tył K5, dopełniony tym akcentem chromowanym, szczyci się nową sygnaturą oświetleniową, której jednostki świetlne z poprzednika zostały zastąpione nowym LED-owym światłem dziennym, które rozciąga się na szerokość tylnej części bagażnika. Światła, które rozciągają się na klapie bagażnika, nawiązują do kształtu 'bicia serca’ przednich świateł, podczas gdy subtelny kształt ducktail na tylnej części bagażnika jest dopasowany do sportowego dolnego zderzaka oraz podwójnego designu tłumika w chromie.

K5 dostępna jest z wyborem wzorów felg aluminiowych o średnicy 16, 17 i 18 cali oraz szeroką gamą kolorów lakierów.

Modele K5 GT będą również oferowane z unikalnym wzorem kół o średnicy 19 cali, a także bardziej agresywnymi zderzakami przednimi i tylnymi, specjalnymi oznaczeniami 'GT’ oraz podwójnymi końcówkami wydechu.

Design wnętrza

Projekt wnętrza ukierunkowany na kierowcę z większą przestrzenią

Eleganckie w swoim designie, z ponadczasowym, minimalistycznym układem, wnętrze nowej K5 zapewnia kierowcy i pasażerom spokojne miejsce, w którym mogą spędzić czas. Futurystyczne wnętrze K5 jest wykończone w różnych materiałach, a szeroka i horyzontalna symetria tworzy poczucie przestrzeni i harmonii.

Szeroki kształt deski rozdzielczej charakteryzuje się integracją najnowszych systemów infotainment Kia, prezentując język projektowania nowej generacji, który marka zamierza wdrożyć w innych modelach w przyszłości. Nowy samochód oferuje szeroki wyświetlacz infotainment fizycznie przymocowany do zestawu wskaźników przed kierowcą, co zastępuje zintegrowany w poprzedniej generacji ekran infotainment. W niektórych modelach opcjonalny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala znajduje się obok nowego, 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników, wyświetlając informacje wyraźnie tuż poniżej linii wzroku kierowcy.

Wnętrze K5 subtelnie integruje dodatkowe technologie, w tym system Mood Lighting, emitujący miękkie światło ambientowe z paneli w drzwiach i w poduszce, a także bezprzewodowe ładowanie telefonu.

K5 wyposażona jest w potężny system audio surround BOSE® z 12 głośnikami, zapewniający maksymalne doznania dźwiękowe w samochodzie.

W zależności od rynku, wnętrze nowej K5 może być tapicerowane w szerokiej gamie jednolitych i dwutonowych schematów kolorystycznych, z opcjami materiałów: tkaniny, sztucznej skóry oraz skóry naturalnej. Deska rozdzielcza wykończona jest w szeregu metalicznych i drewnopodobnych powierzchni, w zależności od specyfikacji pojazdu dla bardziej wyrafinowanego wyglądu i odczucia.

Wydajność

Silniki benzynowe Smartstream, nowe skrzynie biegów i nowy system AWD

Nowa K5 dostępna jest z gamą nowych napędów 'Smartstream’ od Kia oraz – po raz pierwszy – z nowym systemem napędu na wszystkie koła. Napęd K5 dostarcza większej pewności siebie, efektywności i doskonałości w osiągach niż kiedykolwiek wcześniej.

Jednym z najważniejszych nowych elementów w najnowszej generacji K5 jest dostępność nowego systemu napędu na wszystkie koła (AWD) – to pierwszy raz, kiedy taki napęd oferowany jest w sedanie segmentu D Kia. Z dostępnością dla niektórych silników, w zależności od rynku, system AWD oferuje kupującym zwiększone możliwości dynamiczne w warunkach zmniejszonej przyczepności, przenosząc moc na tylną oś w zależności od sygnałów od kierowcy i warunków drogowych. K5 pozostaje standardowo napędem na przednią oś.

K5 dostępna jest z wyborem silników benzynowych. Dla klientów w Ameryce Północnej i na krajowym rynku Koreańskim dostępny jest nowy silnik 'Smartstream’ o pojemności 1,6 litra T-GDi (turbo doładowany silnik z bezpośrednim wtryskiem), z nową technologią ciągłej zmiany czasu otwarcia zaworów (CVVD) od Kia. CVVD reguluje czas otwarcia zaworów w zależności od warunków jazdy, zamiast działać w oparciu o stały czas, zwiększając osiągi przy niskich i średnich prędkościach obrotowych oraz poprawiając efektywność paliwową. Silnik 1,6 litra T-GDi osiąga moc maksymalną 180 ps przy 5,500 obr./min oraz moment obrotowy 265 Nm w szerokim zakresie obrotów silnika (1,500-4,500 obr./min).

W zależności od rynku, inne opcje silnika obejmują silnik 2,0 litra MPI (wielopunktowy wtrysk) (152 ps, 192 Nm); silnik 2,0 litra z technologią CVVL (zmienny skok zaworów) (160 ps, 196 Nm); oraz silnik 2,5 litra GDi (194 ps, 246 Nm).

Dodatkowo, K5 GT – dostępna w Ameryce Północnej – napędzana jest silnikiem wysokowydajnym 2,5 litra T-GDi, osiągającym moc i moment obrotowy odpowiednio 290 ps i 422 Nm. Silnik 2,5 litra T-GDi pozwala na przyspieszenie K5 GT od 0 do 100 km/h w około 6,6 sekundy. Tak potężny, jak i efektywny, silnik ten wykorzystuje nowy zintegrowany system zarządzania termicznego, utrzymując idealne temperatury robocze dzięki inteligentnemu systemowi chłodzenia bloku silnika i głowicy cylindrów. Dodatkowo, silnik ten wyposażony jest w nowy system podwójnego wtrysku, przełączający się pomiędzy MPI przy niskich prędkościach, GDI przy wyższych prędkościach oraz kombinacją obu w średnim zakresie, w zależności od warunków pracy.

Tak jak w poprzednich generacjach K5, dostępne będą również opcje hybrydowe.

Wszystkie silniki standardowo połączone są z sześciobiegowymi lub ośmiobiegowymi skrzyniami automatycznymi, podczas gdy silniki 2,5 litra T-GDi są również dostępne z nową, ośmiobiegową mokrą skrzynią biegów podwójnego sprzęgła (8DCT). Zaprojektowana w celu oferowania gładkich zmian biegów, 8DCT zwiększa efektywność paliwową w porównaniu do ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, w zależności od zastosowania.

K5 oferuje dostosowane doświadczenie jazdy dzięki systemowi Drive Mode Select, który pozwala kierowcom dostosować przyspieszenie, charakterystykę kierownicy i zmiany biegów w locie. Tryby 'Smart’, 'Comfort’, 'Eco’, 'Sport’ i 'Custom’ pozwalają kierowcom na maksymalizację efektywności paliwowej, udoskonalenie doświadczenia w prowadzeniu lub wzmocnienie reakcji pojazdu na sygnały kierowcy.

Technologie i funkcje

Nowoczesne funkcje łączności i infotainment

Zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, łączności i infotainment K5 czyni go jednym z najbardziej zaawansowanych i kompleksowo wyposażonych samochodów w swojej klasie. Zakres funkcji zaprojektowany jest w celu zwiększenia bezpieczeństwa i zmniejszenia stresu podczas jazdy, oferując pełną łatwość użycia.

Oprogramowanie rozpoznawania głosu K5 pozwala kierowcom używać komend głosowych do kontroli różnych funkcji w samochodzie, w tym klimatyzacji, elektrycznych szyb, ogrzewania kierownicy, siedzeń i tylnej szyby oraz systemu audio. Ta nowość w K5 pozwala kierowcom utrzymać ręce na kierownicy i wzrok na drodze.

Wnętrze zawiera opcjonalny system infotainment z ekranem dotykowym o przekątnej 10,25 cala, z funkcją audio-wizualnej nawigacji oraz nowym, 12,3-calowym cyfrowym zestawem wskaźników o wysokiej rozdzielczości, dostarczającym krystalicznie czyste informacje dla kierowcy.

K5 dostępna jest również z wyświetlaczem head-up o przekątnej 8,0 cala, który projektuje informacje o jeździe na mały szklany panel w polu widzenia kierowcy. System wyświetla powiadomienia z licznych technologii wspomagających kierowcę w samochodzie, szczegóły prędkości pojazdu oraz instrukcje nawigacyjne krok po kroku.

K5 oferuje potężny system audio surround BOSE® z 12 głośnikami, zapewniający maksymalne doświadczenie dźwiękowe w samochodzie. Nowa funkcja ambient sound 'Sound of Nature’ dla niektórych rynków umożliwia pasażerom wybór z szerokiego zakresu relaksujących dźwięków natury.

Bezpieczeństwo

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy z nowym systemem Remote Smart Parking Assist

K5 oferuje szereg pasywnych i aktywnych systemów bezpieczeństwa oraz wspomagania kierowcy, chroniąc pasażerów i innych użytkowników drogi podczas każdej podróży. Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) Kia pomagają zredukować wiele inherentnych zagrożeń i stresów związanych z prowadzeniem.

W zależności od rynku i specyfikacji pojazdu, zestaw ADAS w nowej K5 obejmuje system unikania kolizji (FCA), Monitorowanie martwego pola (BVM) z systemem panoramicznego widoku (SVM) oraz system unikania kolizji w martwym polu (BCA), Inteligentny tempomat (SCC) lub tempomat oparty na nawigacji (NSCC), asystenta utrzymania pasa ruchu (LFA), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) oraz System wsparcia w jeździe autostradowej (HDA).

Technologia autonomicznej jazdy 'level two’ Kia, asystent utrzymania pasa ruchu (LFA), kontroluje kierowanie w zależności od pojazdów z przodu. LFA używa kamery do monitorowania oznaczeń na drodze, aby utrzymać K5 w centrum swojego pasa. Dodatkowo, K5 wyposażona jest w monitorowanie tylnych widoków (RVM) z systemem unikania kolizji przy cofaniu (PCA) oraz systemem unikania kolizji przy tylnym skrzyżowaniu (RCCA).

Nowa K5 jest także pierwszym modelem Kia z nowym systemem Remote Smart Parking Assist (RSPA), który pozwala kierowcom samodzielnie przemieszczać samochód z miejsca parkingowego zdalnie z użyciem kluczyka. Ma to na celu ułatwienie wsiadania i wysiadania z samochodu w ciasnych miejscach parkingowych lub jeśli inny kierowca zaparkuje zbyt blisko, aby móc otworzyć którakolwiek z drzwi.

1.6L T-GDI CVVD 8AT (180 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc132.4 Kw @ 5500 Rpm
180 Hp @ 5500 Rpm
178 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy196 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
265 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/63.7 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3131 Lbs (1420 Kg)

2.0L MPI 8AT (152 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc111.8 Kw @ - Rpm
152 Hp @ - Rpm
150 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy142 Lb-Ft @ - Rpm
192 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/63.7 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3296 Lbs (1495 Kg)

2.0L MPI 8AT (160 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc117.7 Kw @ - Rpm
160 Hp @ - Rpm
158 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy145 Lb-Ft @ - Rpm
196 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk wielopunktowy
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/63.7 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.24
Masa własna3109 Lbs (1410 Kg)

2.5L T-GDI 8AT (290 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc213.3 Kw @ - Rpm
290 Hp @ - Rpm
286 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy311 Lb-Ft @ - Rpm
422 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Przyspieszenie 0-100 km/h6.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość193.1 In (4905 Mm)
Szerokość73.2 In (1859 Mm)
Wysokość56.9 In (1445 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.7/63.7 In (1
Rozstaw osi112.2 In (2850 Mm)
Prześwit5.3 In (135 Mm)
Pojemność bagażnika15.4 Cuft (436 L)
Aerodynamika (Cd)0.24

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.