Land Rover Defender powrócił na rynek po czteroletniej przerwie, a jego nowa wersja to rewolucja w porównaniu do jego słynnego, starszego brata. Defender z 2019 roku był gotowy na XXI wiek.
Gdy Rover wprowadził na rynek model Series 1 w 1948 roku jako Land Rover, był to głównie pojazd rolniczy, zaprojektowany, by wozić właścicieli na pole i z powrotem, pracując przez cały dzień. Jednak mały, solidny samochód ewoluował, a Land Rover stał się odrębną marką od Rovera trzy dekady później, w 1978 roku. Już wtedy zaczął być znany jako producent pojazdów terenowych. Stary model Series I przeszedł transformację w Series II, a w 1989 roku został zastąpiony przez Defendera. Po trzech nieudanych małżeństwach – z Hondą, BMW i Fordem – Land Rover w końcu połączył siły z Jaguarem w Tata Motors. Nowy właściciel sfinansował rozwój drugiej generacji Defendera, która zadebiutowała we wrześniu 2019 roku na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie.
Dla nowej generacji Land Rover zaprojektował konstrukcję unibody, rezygnując z dotychczasowej budowy na ramie. Model 110, będący pięciodrzwiową wersją z długim rozstawem osi, dzielił przednią część nadwozia z resztą gamy. Posiadał parę reflektorów ozdobionych okrągłymi LED-ami do jazdy dziennej, które przypominały starsze reflektory stosowane w Defenderze z 1989 roku. Plastikowy zderzak został powiększony w dolnej części przez osłonę podwozia. Z boków, wybrzuszone nadkola i płaskie panele drzwiowe przypominały te z poprzednika. Za tylnymi drzwiami umieszczono szerszy słupek C. Płaski, pionowy element z tyłu z zewnętrznie umieszczonym kołem zapasowym również nadawał temu modelowi charakterystycznego wyglądu. Z tyłu, światła tylne miały prostokątny kształt z małymi lampkami LED.
Wnętrze to nowoczesny pojazd, wyposażony we wszelkie funkcje i udogodnienia luksusowego SUV-a. Zamiast analogowych wskaźników, znajdował się cyfrowy zestaw wskaźników oraz poziomy ekran dotykowy dla systemu infotainment umieszczony na górze konsoli centralnej. Między wygodnymi fotelami przednimi, Land Rover zamontował wysoką konsolę centralną z kilkoma miejscami do przechowywania i podłokietnikiem. Wybierak skrzyni biegów do automatycznej skrzyni biegów znalazł swoje miejsce bliżej deski rozdzielczej, jak to miało miejsce w dawnych czasach. Z tyłu pasażerowie mogli korzystać z dzielonego siedzenia i mieli wystarczająco miejsca na nogi oraz głowę. Ponadto, producent oferował dodatkowe miejsce na siedzisko skokowe między przednimi pasażerami lub dwa składane siedzenia w bagażniku.
Pod maską, Land Rover zainstalował wybór silników diesla i benzynowych, które współpracowały z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Podobnie jak jego poprzednik, był pojazdem z napędem na wszystkie koła i wyposażony w dwubiegową skrzynię rozdzielczą. Jednak w przeciwieństwie do swojego poprzednika, Defender 110 z 2020 roku był również dostępny z zawieszeniem pneumatycznym, które mogło podnosić lub obniżać pojazd.
To nowy Land Rover Defender. Ikona przekształcona na XXI wiek; sprytnie zaprojektowana z myślą o zdolności i bezpieczeństwie dla całej rodziny.
Nowy Defender jest stworzony dla tych, którzy są żądni przygód i ciekawi świata, dla tych, którzy znają wartość wspólnoty i dążą do wprowadzenia zmian.
Niezwykła sylwetka jest znana, a jednocześnie nowa. Wygląda na twardego i jest twardy, ale zaprojektowany z celem i skonstruowany, aby wywoływać emocje. Ikoniczny z nazwy, kształtu i zdolności, Defender może być dostosowany, aby pozwolić właścicielom wykorzystać ich świat w pełni.
Przez siedem dekad pionierskiej innowacji, Land Rovery zyskały unikalne miejsce w sercach odkrywców, agencji humanitarnych i przygodowych rodzin na całym świecie. Udowodniony w najtrudniejszych warunkach na Ziemi, nowy Defender utrzymuje ten rodowód.
Obok niezrównanej luksusu i wyrafinowania rodziny Range Rover oraz wysoce zdolnych i wszechstronnych SUV-ów Discovery, nowy Land Rover Defender dopełnia dynastię Land Rovera. Model 110 to dopiero początek tej rodziny najbardziej zdolnych i trwałych aut terenowych na świecie. Wkrótce dołączą do niego modele o krótszym rozstawie osi 90, a w 2020 roku do linii dołączą pary praktycznych modeli komercyjnych.
Napędzany pasją i szacunkiem dla oryginału, nowy Defender oferuje rewolucyjną szerokość zdolności i zaawansowane technologie terenowe, redefiniując przygodę XXI wieku, jednocześnie pozostając wiernym pionierskiemu duchowi, który od 71 lat jest znakiem rozpoznawczym Land Rovera.
Emocjonalny design
Charakterystyczna sylwetka sprawia, że nowy Defender jest natychmiast rozpoznawalny, a minimalne przednie i tylne zwisy zapewniają doskonałe kąty podejścia i zejścia. Projektanci Land Rovera przekształcili znajome cechy Defendara w sposób nowoczesny, nadając nowemu 4×4 celową, prostą postawę oraz okienne okna w dachu, jednocześnie zachowując bocznie otwieraną tylnią klapę i zewnętrznie zamontowane koło zapasowe, które sprawiają, że oryginał jest tak łatwo rozpoznawalny.
Gerry McGovern, dyrektor ds. wzornictwa Land Rovera, powiedział: „Nowy Defender szanuje swoją przeszłość, ale nie jest przez nią ograniczony. To nowy Defender na nową erę. Jego unikalna osobowość jest podkreślona przez jego charakterystyczną sylwetkę i optymalne proporcje, co czyni go nie tylko niezwykle pożądanym, ale i naprawdę zdolnym – wizualnie przekonującym 4×4, które nosi swoje wzornictwo i integralność inżynieryjną z niezłomnym zaangażowaniem.”
Minimalistyczna osobowość oryginalnego Land Rovera Defendara została wkomponowana we wnętrze, gdzie eksponowane są elementy konstrukcyjne i mocowania, które zwykle są ukryte, z naciskiem na prostotę i funkcjonalność. Innowacyjne funkcje obejmują dźwignię biegów zamontowaną na desce rozdzielczej, aby pomieścić opcjonalne centralne miejsce siedzące z przodu, które umożliwia przewożenie trzech osób obok siebie z przodu, jak wczesne Land Rovery.
W rezultacie Defender 110 oferuje pięć, sześć lub konfiguracje siedzeń 5+2, z przestrzenią ładunkową za fotelami drugiego rzędu wynoszącą do 1,075 litrów, a nawet do 2,380 litrów, gdy drugi rząd jest złożony. Model 90 pomieści sześciu pasażerów w pojeździe o długości kompaktowego hatchbacka.
Przyjazne dla użytkownika funkcje obejmują praktyczne akcenty i zaawansowane innowacje technologiczne. Trwała, gumowana podłoga odrzuca zabrudzenia codziennych przygód i jednorazowych wypraw, zapewniając wnętrze, które można przetrzeć lub umyć. Opcjonalny składany dach materiałowy zapewnia uczucie otwartego pojazdu i pozwala pasażerom w drugim rzędzie stać, gdy pojazd jest zaparkowany, aby zapewnić pełne wrażenia safarii.
Definicja trwałości
Nowa, celowo zaprojektowana architektura D7x (dla ekstremalnych warunków) jest w 95% nowa i oparta na lekkiej konstrukcji aluminiowej, tworząc najbardziej sztywną strukturę nadwozia, jaką kiedykolwiek wyprodukowano w Land Roverze. Jest trzy razy sztywniejsza niż tradycyjne konstrukcje na ramie, co zapewnia doskonałe podstawy dla w pełni niezależnego zawieszenia sprężynowego lub powietrznego oraz wspiera najnowsze zasilane elektrycznie napędy.
Nowy Defender przeszedł ponad 62,000 testów w celu zatwierdzenia konstrukcji, podczas gdy konstrukcja podwozia i nadwozia została zaprojektowana tak, aby wytrzymać procedurę Testu Ekstremalnego Land Rovera – powtarzane i długotrwałe uderzenia, znacznie przekraczające normalne standardy dla SUV-ów i samochodów osobowych.
W trakcie testów rozwojowych modele prototypowe pokonały ponad 1.2 miliona kilometrów w niektórych z najtrudniejszych warunków na Ziemi, od 50-stopniowego upału na pustyni do minus 40 stopni na Arktyce oraz wysokości 10,000 stóp w Górach Skalnych w Kolorado.
Ekspert światowej klasy w terenie i na drodze
Konfigurowalna odpowiedź terenu debiutuje w nowym Land Roverze Defenderze, umożliwiając doświadczonym off-roaderom precyzyjne dostosowanie ustawień pojazdu do warunków, podczas gdy niedoświadczeni kierowcy mogą pozwolić systemowi wykryć najodpowiedniejsze ustawienia pojazdu dla terenu, korzystając z inteligentnej funkcji Auto.
Nowa architektura nadwozia zapewnia prześwit wynoszący 291 mm i światowej klasy geometrię w terenie, dając modelowi 110 kąty podejścia, przełamania i zejścia wynoszące odpowiednio 38, 28 i 40 stopni (na wysokości off-road). Jego maksymalna głębokość zanurzenia wynosi 900 mm, wspierana przez nowy program Wade w systemie Terrain Response 2, co zapewnia kierowcom pewność na głębokiej wodzie.
Na suchej ziemi zaawansowana technologia ClearSight Ground View Land Rovera pomaga kierowcom w pełni wykorzystać zdolności Defendara, pokazując obszar, który zwykle jest ukryty przez maskę, bezpośrednio przed przednimi kołami, na centralnym ekranie dotykowym.
W rezultacie nowy Defender redefiniuje szerokość zdolności, podnosząc próg zarówno dla wytrzymałości w terenie, jak i komfortu na drodze. Może poruszać się po zatłoczonych ulicach miejskich ze wszystkimi wcześniejszymi umiejętnościami, jak wspinaczka na góry, przekraczanie pustyń i wytrzymywanie mroźnych temperatur. Jego starannie wyważona obsługa zapewnia zarówno satysfakcjonującą jazdę, jak i wyjątkowy komfort przez długie trasy we wszystkich terenach.
Moc i wydajność
Wybór zaawansowanych silników benzynowych i czystszych silników diesla zapewnia nowemu Land Roverowi Defenderowi moc, kontrolę i wydajność w każdym środowisku, podczas gdy w przyszłym roku do gamy dołączy hybrydowy układ napędowy Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV), oferując możliwość cichej jazdy tylko na energii elektrycznej.
Przy premierze oferta silników benzynowych obejmuje czterocylindrowy P300 oraz mocny sześciocylindrowy P400 z efektywną technologią Mild Hybrid Electric Vehicle. Alternatywnie, klienci mogą wybierać spośród pary silników diesla czterocylindrowych – D200 oraz mocnego D240 – z których oba oferują oszczędność paliwa wynoszącą 37,2 mpg (7,6 l/100 km) i emisję CO2 wynoszącą 199 g/km (ekwiwalent NEDC).
Innowacyjne rozwiązania inżynieryjne wspierają dążenie do efektywności, w tym płaską konstrukcję podwozia, która optymalizuje wydajność aerodynamiczną w całej gamie.
Technologia XXI wieku
Nowy Defender jest tak samo zaawansowany technologicznie, jak i trwały i wprowadza nowy system infotainment Pivi Pro Jaguar Land Rovera. Nowa generacja ekranu dotykowego jest bardziej intuicyjna i przyjazna dla użytkownika, wymagając mniej wejść do wykonywania często używanych zadań, podczas gdy jego zawsze włączony design zapewnia niemal natychmiastowe reakcje.
Ponadto nowy Defender wprowadza technologię Software-Over-The-Air (SOTA) na nowy poziom, z 14 indywidualnymi modułami zdolnymi do otrzymywania zdalnych aktualizacji. Dzięki pobieraniu danych, gdy klienci śpią w domu lub w odległych lokalizacjach, nowy Defender będzie się poprawiał z wiekiem: gdy aktualizacje elektroniczne natychmiast trafią do pojazdu, bez opóźnienia i bez potrzeby odwiedzania dealera Land Rovera.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii Produktów w Jaguar Land Roverze, powiedział: „Odkryliśmy niezwykłe możliwości Defendara i minimalistyczne, funkcjonalne wnętrze, aby przekształcić ikonę na XXI wiek. Nowy Defender daje nam licencję na robienie rzeczy inaczej, na przesuwanie granic i robienie rzeczy nie do pomyślenia, nie tracąc jednocześnie charakteru i autentyczności oryginału. Od samego początku mieliśmy absolutną obsesję na punkcie funkcjonalności, od wyboru odpowiednich materiałów po nowoczesną łączność. Rezultatem jest nie tylko najbardziej zdolny Land Rover, jaki kiedykolwiek stworzono, ale także naprawdę komfortowy, nowoczesny pojazd, który ludzie pokochają prowadzić.”
Spersonalizowany dla Twojego świata
Nowy Land Rover Defender będzie dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, z maksymalnie sześcioma miejscami w modelu 90 i opcjami pięciu, sześciu lub 5+2 miejsc w modelu 110. Oferta modeli obejmuje Defender, S, SE, HSE, First Edition oraz najwyżej ceniony model Defender X, a klienci będą mogli dostosować swoje pojazdy w większym zakresie niż kiedykolwiek wcześniej, korzystając z czterech Pakietów Akcesoriów. Pakiety Explorer, Adventure, Country i Urban nadają Defenderowi unikalny charakter, z szczególnie dobranym asortymentem ulepszeń. Ekskluzywny model First Edition posiada unikalną specyfikację i będzie dostępny przez cały pierwszy rok produkcji.
Klienci będą mieli również możliwość wyboru nowej Satynowej Powłoki Ochronnej, która uczyni zewnętrzny lakier jeszcze bardziej trwałym. Ekologiczna, wolna od rozpuszczalników i całkowicie nadająca się do recyklingu powłoka pomaga chronić przed wszystkim, od zarysowań na parkingu po rany od cierni, i będzie dostępna jako opcja fabryczna w kolorach Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, zapewniając unikalne, nowoczesne wykończenie, gdy ochrania lakier nowego Land Rovera Defendara.
Oprócz Pakietów Akcesoriów, nowy Defender dostępny jest z najszerszym wyborem indywidualnych akcesoriów, jakie kiedykolwiek zgromadzono dla nowego Land Rovera, w tym wszystko, od Zdalnej Elektrycznej Wyciągarki, Namiotu na Dachu i Namiotów Wodoodpornych po bardziej konwencjonalne systemy haków holowniczych i bagażniki dachowe.
PROJEKT
Land Rover zdefiniował zdolność do poruszania się w terenie i wytrzymałość od momentu powstania swojego pierwszego 4×4. Modele Series i Defender były znane z wyjścia poza wszelkie granice przez dekady, zdobywając status ikony dzięki swojej zdolności do pomagania ludziom w pełniejszym korzystaniu z ich świata. Nowy Defender przekształca te ukochane cechy na XXI wiek.
Rezultatem jest wizualnie przekonywujący pojazd, który nie mógłby być niczym innym jak nowoczesnym Defenderem w świecie, który zmienił się znacznie od momentu stworzenia oryginału.
Dzięki swojej charakterystycznej sylwetce i optymalnym proporcjom, nowy Land Rover Defender ma twardość w swoim rdzeniu, podczas gdy jego wnętrze z modułową architekturą jest w pełni zgodne z duchem przygody, który jest fundamentalną częścią DNA Land Rovera od ponad 70 lat.
Gerry McGovern, dyrektor ds. wzornictwa Land Rovera, powiedział: „Nowy Defender szanuje swoją przeszłość, ale nie jest przez nią ograniczony. To nowy Defender na nową erę. Jego unikalna osobowość jest podkreślona przez jego charakterystyczną sylwetkę i optymalne proporcje, co czyni go nie tylko niezwykle pożądanym, ale i naprawdę zdolnym – wizualnie przekonującym 4×4, które nosi swoje wzornictwo i integralność inżynieryjną z niezłomnym zaangażowaniem”.
Wysokie progi, krótkie zwisy i zewnętrznie zamontowane tylne koło ułatwiają pokonywanie trudnego terenu, a elementarne, ale wyrafinowane powierzchnie w połączeniu z silnym poziomym akcentem komunikują twardy i celowy charakter Defendara.
Nowy Land Rover Defender dostępny jest w proporcjonalnie idealnych wersjach 90 i 110, które mają takie same krótkie zwisy, z sześcioma dostępnymi modelami: Defender, S, SE, HSE, Defender X i First Edition, z praktycznymi modelami komercyjnymi, które mają dołączyć do oferty w przyszłym roku.
Klienci mogą również wybierać z najszerszej gamy akcesoriów, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Land Roverze, w tym wybór czterech Pakietów Akcesoriów; Explorer, Adventure, Country i Urban.
Te dodatkowe elementy zostały zaprojektowane, aby dać klientom jeszcze większy wybór, wszystkie są przekonujące i równie pożądane, pokazując zdolność tego pojazdu do przyjęcia różnych osobowości bez kompromisowania integralności ogólnego wzornictwa pojazdu.
Gerry McGovern, dyrektor ds. wzornictwa Land Rovera, powiedział: „To nasza wizja nowoczesnego Defendara. Czysta strona nadwozia kontrastuje dramatycznie z pionowym przodem i szczególnie tyłem, tworząc pewną postawę. Ogólne wrażenie ma charakter elementarny, ale ten czysty redukcyjny styl jest wzmocniony przez wyrafinowane powierzchnie najwyższej jakości.”
Charakterystyczny przód Land Rovera Defendara jest twardy, ale przystępny, co podkreśla geometryczna forma jego wysoce technicznych reflektorów, które posiadają najnowszą technologię adaptacyjną, podczas gdy pięknie uformowane błotniki w połączeniu z kwadratowymi nadkolami i mocnymi ramionami przyczyniają się do poczucia solidności i trwałości pojazdu.
Z tyłu geometryczne kształty charakterystycznych wysokotechno lamp idealnie harmonizują z przodem pojazdu.
Pionowy kształt tyłu utrzymuje krótki zwis dla doskonałego kąta zejścia, jednocześnie maksymalizując przestrzeń wewnętrzną i podkreślając mocną sekcję ramienia pojazdu.
Każdy detal zewnętrznego wzornictwa został kreatywnie opracowany, aby wzmocnić DNA Defendara; wyrafinowany, trwały i niezwykle wytrzymały, projekt pojazdu jak żaden inny.
Massimo Frascella, dyrektor kreatywny działu wzornictwa Land Rovera, powiedział: „Dla nas projektantów nic nie jest porównywalne do przekształcania ostatniej ikony motoryzacyjnej. Design nowego Defendara jest manifestacją naszej nowoczesnej filozofii wzornictwa, elementarnej, ale niezwykle wyrafinowanej.”
Wykończenia zewnętrzne
Land Rover opracował starannie dobraną paletę zewnętrznych kolorów tylko dla nowego Defendara. Duża część nadwozia jest odkryta we wnętrzu – więc palety kolorów są modułowe między wnętrzem a zewnętrzem.
W wersji X standardowo występuje błyszcząca czarna wstawka w kontrastującym kolorze maski, a także błyszczące czarne okładziny. Aby zapewnić dalsze zróżnicowanie między modelami X i Core, przednie i tylne panele ochronne oraz inne szczegółowe elementy zewnętrzne są pokryte wykończeniem Satin Starlight.
Powłoka satynowa
Nowy Land Rover Defender jest pierwszym Land Roverem dostępnym z fabrycznie zainstalowaną Satynową Powłoką Ochronną, która zapewnia lepszy design i trwałość.
Powłoka na bazie PU jest nakładana na zewnętrzne elementy nadwozia i nadaje standardowemu metalicznemu lakierowi bogaty i nowoczesny satynowy wygląd, pokazując wyrafinowane powierzchnie zewnętrznego wzornictwa w najlepszym możliwym świetle.
Ta trwała powłoka spełnia rygorystyczne normy i została opracowana z myślą o najwyższej wydajności w ekstremalnych warunkach.
Film można usunąć w dowolnym momencie, co znacznie ułatwia naprawy w porównaniu do standardowych wykończeń lakierniczych. Jest dostępny w kolorach Indus Silver, Gondwana Stone i Pangea Green, jest wolny od rozpuszczalników i nie zawiera lotnych związków organicznych (VOC).
Klienci mają do wyboru 12 wzorów kół, poczynając od 18-calowych białych malowanych stalowych obręczy, aż po 22-calowe felgi aluminiowe Luna.
Opcje kolorów nadwozia obejmują trzy nowe metaliczne odcienie unikalne dla Defendara: Tasman Blue, Pangea Green i Gondwana Stone, które dołączają do Fuji White, Eiger Grey, Santorini Black i Indus Silver w palecie kolorów.
Konstruktywne wzornictwo wnętrza
Konstruktywna architektura wnętrza Defendara komunikuje jego wysoką funkcjonalność. Opiera się na praktycznym układzie i redukcyjnym wzornictwie.
To podejście najlepiej widać w eksponowanej, proszkowo pokrytej magnezowej belce krzyżowej, która jest integralna dla ogólnej wytrzymałości architektury nadwozia.
Ta strukturalna belka z odlewanego stopu magnezu, dostępna w różnych wykończeniach, posiada zintegrowane uchwyty do pomocy w wsiadaniu oraz dla mocnego chwytu podczas poważnej jazdy off-road.
Główne sterowania, w tym centralny ekran dotykowy, są ergonomicznie skupione w ramach magnezowej belki, co pozwala na instalację innowacyjnego opcjonalnego centralnego miejsca z przodu, a także umożliwia poruszanie się po przodzie kabiny.
Praktyczność jest znakiem rozpoznawczym wzornictwa wnętrz Land Rovera, a nowy Defender obfituje w możliwości przechowywania, w tym wybór wysokich i niskich konsol centralnych.
Trwała konstrukcja tematu jest konsekwentna w całym wnętrzu z widocznymi mocowaniami, które utrzymują konstrukcję drzwi, jednocześnie częściowo odsłaniając pomalowane drzwi.
Ta minimalistyczna filozofia wzornictwa rozciąga się na wytrzymałą gumowaną podłogę, która łączy się z wbudowanymi prógami drzwi, zapewniając autentyczną funkcjonalność łatwego czyszczenia. Inne detale obejmują; elementy odlewane z magnezu, wyściełane prowadnice, uchwyty i podłokietniki.
Innowacyjne Centralne Miejsce z Przodu (znane także jako skokowe miejsce) pozwala na przewóz trzech osób w pierwszym rzędzie. Zaprojektowane jako miejsce okazjonalne, praktyczne uzupełnienie oznacza, że Land Rover Defender 110 może być wyposażony w pięć, sześć lub 5+2 miejsca, podczas gdy krótkoosiowy Land Rover Defender 90 może pomieścić sześciu pasażerów w nadwoziu o długości kompaktowego hatchbacka. Gdy nie jest używane, oparcie siedzenia składa się, aby stworzyć podłokietnik z przodu oraz miejsce na drobiazgi, w tym parę dodatkowych uchwytów na kubki.
Alan Sheppard, dyrektor wzornictwa wnętrz w Land Roverze, powiedział: „Wewnątrz dążyliśmy do uchwycenia głębokiego ducha Defendara w nieograniczonej przygodzie. Wygodne wnętrze, które jest jednocześnie nienagannie piękne dla wymagających, bystre w funkcjonalności i słusznie przygotowane na wszelkie trudności.”
Komfort to także kluczowy element nowego Defendara, z materiałami wewnętrznymi skoncentrowanymi na zachowaniu nowości – więc nawet po tysiącach mil przygód nowy Defender zawsze będzie wyglądać i czuć się świeżo. Klienci mogą wybierać spośród trzech schematów kolorystycznych wnętrza z możliwością personalizacji, dostępnych poprzez mieszanie z różnymi opcjami wykończenia wnętrza.
Wybór materiałów obejmuje tekstylia Resolve w standardowych modelach, podczas gdy wykończenia S i SE wykorzystują skórę o ziarnistej fakturze w połączeniu z trwałym tkaniną Robust Woven Textile, która zawiera wyższe włókna decitex dla zwiększenia wytrzymałości (oprócz wykorzystania przetworzonego poliestru), w miejscach narażonych na największe zużycie. Ten twardy i dotykowy materiał oddaje hołd materiałom płóciennym stosowanym w wczesnych seriach Land Roverów.
Model HSE wykorzystuje skórę Windsor najwyższej jakości, podczas gdy Land Rover Defender X charakteryzuje się skórą Windsor w połączeniu z akcentami z tkaniny Steelcut Premium dla zwiększenia trwałości. Ten premium tkanina od Kvadrat to mieszanka 30% wełny i jest także dostępna jako pełna alternatywa dla tapicerki skórzanej w połączeniu z Miko Suedecloth.
Dzięki wyższej sile rozdzierającej niż tradycyjne materiały oraz wysokiej oddychalności, wełna naturalnie reguluje klimat, utrzymując ciepło w zimnie i chłód w upale. Te materiały dostosowane do celu obiecują poradzić sobie z off-roadowymi emocjami i codziennymi wyzwaniami na drodze.
Klienci mogą również wybierać z starannie dobranej gamy fornirów i wykończeń, które obejmują surowy orzech lub naturalny wędzony ciemny dąb, oba otwarte na pory, aby nadać bardziej naturalny dotyk. Kolory proszkowe dostępne to ciemny szary dla wersji 'X’ oraz jasny szary jako standardowy dla głównych modeli Defendara, z opcją białego wykończenia inspirowanego produktem dla wszystkich eksponowanych metalowych części.
ZDOLNOŚĆ
Defender zawsze był symbolem siły, a nowy model jest najtwardszym i najbardziej zdolnym Land Roverem, łącząc nową strukturę nadwozia z technologiami światowej klasy i sprawdzonymi elementami, aby stworzyć Defendara odpowiedniego na XXI wiek.
Lekka konstrukcja monocoque z aluminium nowej architektury D7x dostarcza najtwardszego nadwozia Land Rovera, jakie kiedykolwiek stworzono, o sztywności skrętnej 30 kNm/stopień – co czyni ją trzy razy sztywniejszą niż tradycyjne konstrukcje na ramie. Te mocne podstawy zapewniają doskonałe fundamenty dla całkowicie niezależnego zawieszenia, przekładni dwubiegowej i stałego napędu na wszystkie koła.
Konfigurowalna odpowiedź terenu debiutuje w nowym Land Roverze Defenderze, umożliwiając kierowcom precyzyjne dostosowanie ustawień pojazdu do dokładnych warunków terenowych jak nigdy wcześniej. System Terrain Response 2 obejmuje również nowy program Wade, aby zapewnić ostateczny spokój ducha podczas jazdy przez wodę, optymalizując wszystkie systemy pojazdu odpowiednio.
Dzięki szerokim zdolnościom i zachowaniu na drodze, Defender jest w swojej własnej kategorii.
Nick Rogers, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii Produktów w Jaguar Land Rover, powiedział: „Odkryliśmy niezwykłe możliwości Defendara i minimalistyczne, funkcjonalne wnętrze, aby przekształcić ikonę na XXI wiek. Nowy Defender daje nam licencję na robienie rzeczy inaczej, na przesuwanie granic i robienie rzeczy nie do pomyślenia, nie tracąc jednocześnie charakteru i autentyczności oryginału. Od samego początku mieliśmy absolutną obsesję na punkcie funkcjonalności, od wyboru odpowiednich materiałów po nowoczesną łączność. Rezultatem jest nie tylko najbardziej zdolny Land Rover, jaki kiedykolwiek stworzono, ale także naprawdę komfortowy, nowoczesny pojazd, który ludzie pokochają prowadzić.”
Zespół inżynierów i projektantów zgodził się, że nowa rodzina Defendara obejmie modele 90 i 110, zatrzyma charakterystyczną sylwetkę, układ bocznie otwieranych tylnych drzwi i zawiera centralne skokowe siedzenie z przodu na samym początku programu.
Mocna i trwała struktura nadwozia
Aby zachować słynną sylwetkę Defendara, pomieścić rodzinę modeli nadwozia i wspierać najnowsze napędy elektryczne, Land Rover opracował nową platformę D7x z aluminiowym nadwoziem. Ma unikalne połączenie praktyczności, elastyczności i zdolności oczekiwanych od 4×4 noszącego nazwę Defender i nie dzieli się żadnym panelem nadwozia z innym modelem Land Rovera. Ta dbałość o integralność inżynieryjną oznacza, że Land Rover Defender ma swoją własną linię montażową w nowym zakładzie produkcyjnym w Nitrze na Słowacji.
Podniesienie pozycji nadwozia o 20 mm w porównaniu do istniejącej gamy dużych SUV-ów Land Rovera i przemieszczenie elementów, w tym akumulatora i obiegów chłodzenia, pozwoliło inżynierom Land Rovera dostarczyć ultrakrótkie przednie i tylne zwisy, co zapewnia imponujące kąty podejścia i zejścia wynoszące odpowiednio 38 i 40 stopni. Przy rozstawie osi wynoszącym 3,022 mm (99 mm dłuższym niż Discovery), model 110 ma kąt przełamania wynoszący 28 stopni (31 stopni dla modelu 90), zapewniając doskonałą geometrię w terenie.
Krótki tylny zwis, taki sam dla obu wersji nadwozia, możliwy jest dzięki zamontowaniu koła zapasowego na zewnątrz, a nie pod tylną podłogą, gdzie jest łatwo dostępne w terenie, a charakterystyczne boczne otwieranie tylnych drzwi zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić wszystkie dostępne kombinacje kół i opon.
Szeroki wybór kół 18-, 19-, 20- i 22-calowych obejmuje od użytecznych 18-calowych białych stalowych obręczy, po 22-calowe błyszczące czarne pięcio-ramienne obręcze. Z oponami całorocznymi lub terenowymi, wszystkie z średnicą zewnętrzną 815 mm, Defender ma największy kontakt z podłożem spośród wszystkich Land Roverów – zapewniając niezrównaną przyczepność i trakcję w każdym środowisku. Specjalistyczne opony profesjonalne off-road są również dostępne w salonach Land Rovera na wybranych rynkach dla klientów, którzy potrzebują najwyższej możliwości i wytrzymałości.
Wyrafinowane podwozie
Konstrukcja nadwozia monocoque opracowana dla nowego Defendara jest najtwardszym nadwoziem aluminiowym, jakie kiedykolwiek wyprodukowano w Land Roverze i wytrzymuje obciążenie 6,5 tony przy użyciu punktów holowniczych. Ta mocna, sztywna struktura stanowi doskonałe fundamenty dla zaawansowanego całkowicie niezależnego podwozia 4×4. Wyrafinowane zawieszenie podwójne wahaczowe z przodu i integralne zawieszenie z tyłu optymalizuje wydajność w terenie, zapewniając doskonałą dynamikę prowadzenia i dostępne jest z pasywnym sprężynowym lub elektronicznym zawieszeniem powietrznym.
Znany układ zawieszenia korzysta z zupełnie nowych komponentów, aby zapewnić światowej klasy trwałość, z nowymi stalowymi ramami i wzmocnionymi przegubami kulowymi, które zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać poważne uderzenia w terenie – koła mogą wytrzymać do siedmiu ton obciążenia pionowego w nadwoziu. W rezultacie nowy Defender oferuje niezrównaną szerokość zdolności, łącząc komfort jazdy na długich trasach i satysfakcjonujące właściwości jezdne z natychmiastową reakcją i niezrównaną wydajnością w terenie.
Adaptive Dynamics jest dostępne z elektronicznym zawieszeniem powietrznym, pozwalając klientom na dostosowanie cech jazdy. Adaptacyjne amortyzatory systemu monitorują ruchy nadwozia do 500 razy na sekundę i reagują niemal natychmiastowo, aby optymalizować kontrolę i komfort.
Wprowadzenie zawieszenia powietrznego pomaga przekształcić obsługę 4×4 na drodze i wspiera jego zdolność do poruszania się w terenie, zapewniając podniesienie wysokości jazdy o 75 mm oraz doskonały komfort jazdy na wszystkich nawierzchniach. Dodatkowe 70 mm podniesienia oznacza, że system powietrzny może podnieść nadwozie maksymalnie o 145 mm w razie potrzeby, podczas gdy system Eleganckiego Przybycia automatycznie obniża nadwozie o 50 mm, aby ułatwić dostęp.
Nowy Defender zapewnia pewność siebie i pewne prowadzenie w terenie, gdzie jego maksymalna artykulacja zawieszenia wynosi 500 mm. Może z powodzeniem pokonywać 45-stopniowe stoki boczne oraz nachylenia o kącie 45 stopni z typową pewnością, ale największa transformacja odbywa się na drodze, gdzie nowy Land Rover Defender jest angażujący i zwrotny.
Mike Cross, główny inżynier ds. integralności pojazdów w Jaguar Land Rover, powiedział: „Chcieliśmy utrzymać analogowe, połączone doświadczenie jazdy z przeszłości i wprowadzić nowoczesne prowadzenie i komfort. Stary Defender był zabawny w prowadzeniu, ale miał swoje wady. Nowy Defender jest zabawny, ale bez wad. Rezultatem jest 4×4, który wywoła uśmiech na Twojej twarzy w każdym terenie i pozostawi Cię odświeżonym po długiej jeździe, a jednocześnie może holować do 3,500 kg, przewozić ładunek o masie do 168 kg na dachu i przejeżdżać przez wodę o głębokości do 900 mm.”
Transformacyjna szerokość zdolności odróżnia nowego Defendara. Stały napęd na wszystkie koła oraz automatyczna skrzynia biegów z dwoma biegami, centralny dyferencjał i opcjonalny aktywny ogranicznik tylny zapewniają, że ma wszelkie urządzenia potrzebne do doskonałości w miękkim piasku pustyni, mroźnej tundrze Arktyki i wszędzie pomiędzy.
Konfigurowalna odpowiedź terenu
Land Rover wprowadził szereg technologii, aby pomóc w dostarczeniu zdolności, których klienci oczekują od Defendara, w tym najnowszą generację swojego opatentowanego systemu Terrain Response. Konfigurowalna technologia Terrain Response pozwala kierowcom korzystać z ekranu dotykowego nowego systemu infotainment Pivi Pro, aby precyzyjnie dostosować każdy aspekt pojazdu do jego dokładnego otoczenia.
W oryginalnym Land Roverze Defenderze kierowcy mogli ręcznie zablokować centralny dyferencjał za pomocą selektora zakresu biegów. W nowym Defenderze kierowcy mogą zapobiec ślizganiu się na przeciwnych osiach, korzystając z opcji Limited Slip Center oraz Limited Slip Center i Rear na centralnym ekranie dotykowym. Dodatkowo oferowane są trzy ustawienia dla reakcji na pedał przyspieszenia i skrzyni biegów, kierowania i kontroli trakcjii, co pozwala doświadczonym off-roaderom i nowicjuszom dostosować ustawienia pojazdu do swoich potrzeb. System pozwala na zapisanie czterech indywidualnych profili, dzięki czemu różni kierowcy szybko mogą aktywować swoje preferowane ustawienia.
Alternatywnie, inteligentna funkcja Auto systemu Terrain Response 2 może rozpoznać powierzchnię i odpowiednio skonfigurować pojazd bez wkładu kierowcy.
Defender jest również pierwszym Land Roverem z programem Wade w menu Terrain Response 2. Nowe ustawienie automatycznie łagodzi reakcję na pedał przyspieszenia, ustawia wentylację i ogrzewanie na recyrkulację powietrza w kabinie, blokuje układ napędowy i dostosowuje wysokość jazdy do ustawienia off-road, aktywując ekran Wade Sensing w systemie infotainment. Dzięki temu kierowcy mogą zobaczyć głębokość otaczającej wody i mają pełną pewność podczas fordowania głębokiej wody – pozwalając im w pełni wykorzystać światowej klasy maksymalną głębokość zanurzenia nowego Defendara wynoszącą 900 mm. Po wyjściu z programu Wade nowy Defender automatycznie przyciąga hamulce na chwilę, aby oczyścić i osuszyć tarcze oraz szybko przywrócić optymalną wydajność hamulców po przejechaniu przez głęboką wodę.
Zaawansowane technologie All-Terrain Progress Control i ClearSight Ground View również wspierają kierowców w ekstremalnych sytuacjach off-road, eliminując stres związany z utrzymywaniem niskiej prędkości oraz pokazując ukryty obszar bezpośrednio przed pojazdem za pomocą centralnego ekranu dotykowego.
Holowanie i przewożenie
Mocna architektura nadwozia Land Rovera Defendara pomaga klientom w pełni korzystać z ich świata, niezależnie od tego, czy chcą holować ciężkie ładunki, czy je przewozić, z pełnym zakresem systemów bagażników dachowych i haków holowniczych oraz maksymalną nośnością wynoszącą 3,500 kg. Nowoczesne technologie obejmują zaawansowaną pomoc przy holowaniu, która eliminuje stres przy trudnych manewrach wstecznych, pozwalając kierowcom sterować przyczepami palcami za pomocą pokrętła na centralnej konsoli. Nowością w modelu Defender jest inteligentne ustawienie z wizualizacją 3D na centralnym ekranie dotykowym.
Ultra-mocna konstrukcja jest gotowa na przygody w terenie, z maksymalnym obciążeniem dachu wynoszącym 168 kg, co czyni ją idealną zarówno na wyprawy kempingowe, jak i wizyty w sklepie budowlanym. Maksymalne statyczne obciążenie dachu wynoszące 300 kg pozwala przygodowym osobom na korzystanie z gotowego do wypraw namiotu dachowego, przekształcając Defendara w dom w terenie.
Wszechstronna przestrzeń ładunkowa
Tylna przestrzeń ładunkowa oferuje typową dla Defendara praktyczność, z modelem 110 zapewniającym do 1,075 litrów przy pełnej wysokości. Złożenie foteli drugiego rzędu zapewnia hojną maksymalną objętość ładunkową wynoszącą do 2,380 litrów, a maksymalny ładunek wynoszący do 900 kg (110 P400) sprawia, że nowy Defender spełnia praktyczne dziedzictwo swoich ikonicznych poprzedników.
Dla wariantów 110 oparcia foteli drugiego rzędu są podzielone 40:20:40 dla maksymalnej elastyczności, podczas gdy opcjonalne prowadnice ładunkowe na podłodze przestrzeni bagażowej są dostarczane z szeroką gamą akcesoriów do zatrzymywania ładunków, aby zapobiec przesuwaniu się mniejszych przedmiotów w środku. Zabezpieczona skrzynia bezpieczeństwa zapewnia dodatkową ochronę w czasie przygód w terenie – ciężka stalowa skrzynia mocuje się do prowadnic przestrzeni ładunkowej i jest wystarczająco duża, aby pomieścić laptopy, tablety i inne wartościowe przedmioty†. Dodatkowo, wszystkie Defendery mają zamykaną skrytkę o pojemności 5.8 litra oraz głębokie kieszenie w drzwiach. Odkryta belka krzyżowa również pełni funkcję półki, zapewniając 6.9 litra otwartej przestrzeni na drobiazgi.