2020 Lincoln Corsair

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Kiedy Lincoln zrezygnował z trzy-literowego systemu nazewnictwa dla swoich samochodów, Corsair stał się następcą linii MKC w segmencie luksusowych crossoverów kompaktowych, a nowy model zadebiutował w 2019 roku jako model na rok 2020.

Klienci chętnie wsiadali za kierownicę crossoverów, a producenci samochodów zmagali się, aby dostarczyć im pojazdy spełniające ich oczekiwania. Lincoln próbował tego z linią MKC, gdy ta zadebiutowała w 2014 roku, ale sukces nie był oszałamiający. Niemniej jednak, ponieważ pojazd oparty był na globalnej platformie C Forda, która była wspólna z innymi crossoverami Forda, koszty produkcji nie były znacznie wysokie, więc samochód pozostał w produkcji do 2019 roku, kiedy to zadebiutował model Lincoln Corsair. Choć był to znaczący krok naprzód pod względem stylu i technologii, wyniki sprzedaży również nie były oszałamiające. Dodatkowo, światowa pandemia COVID-19 i kryzys chipowy, który nastąpił później, wpłynęły na sprzedaż. Niemniej jednak, klienci chwalili samochód za jego zalety.

Od przodu, kompaktowy luksusowy crossover podążał za językiem wzorniczym Lincolna z płaską, szeroką metalową osłoną chłodnicy, na której centralnym miejscu znajdowało się logo producenta. Po obu stronach umieszczono parę adaptacyjnych reflektorów LED, podkreślonych światłami do jazdy dziennej w kształcie litery L. Poniżej nich, producent zamontował zestaw chromowanych wykończeń na owiniętym plastikowym zderzaku. Poniżej znajdował się dodatkowy, trapezoidalny wlot powietrza ozdobiony poziomymi żebrami.

Z profilu, Lincoln Corsair z 2020 roku prezentował sportową, atletyczną sylwetkę. Choć dzielił podwozie z Fordem Edgem, nie było to widoczne. Szyba czołowa miała panoramiczny kształt i była następnie kontynuowana przez lekko opadający dach zakończony spojlerem. Na bokach, panele karoserii miały dyskretną linię, która wizualnie łączyła cofnięte reflektory z tylnymi światłami umieszczonymi w narożnikach. Producent dodał chromowane wykończenie na przednich błotnikach, na którym widniała nazwa crossovera.

Wnętrze zaskakiwało luksusowym wykończeniem. Zespół projektowy producenta stworzył deskę rozdzielczą w dwóch poziomach, gdzie górna część miała zasłonę dla deski instrumentów, a dolna strona zawierała wentylacje i ośmiocalowy ekran dotykowy systemu multimedialnego. Niżej, Lincoln umieścił unoszącą się konsolę centralną, w której znajdowały się przyciski automatycznej skrzyni biegów, sterowanie jednostką HVAC oraz regulacja siedzeń przednich z funkcją ogrzewania i wentylacji. Przed kierowcą znajdowała się deska rozdzielcza z dużymi wskaźnikami prędkościomierza i obrotomierza, które flankowane były przez wyświetlacz LCD do dodatkowych informacji. Jako opcja dla niektórych wersji, Lincoln Corsair z 2020 roku oferował w pełni cyfrową deskę rozdzielczą o przekątnej 12,3 cala. Oprócz tego, dostępny był wyświetlacz przezierny. Podczas gdy przednie siedzenia zapewniały wszelkie potrzebne opcje komfortu na długie podróże, tylna kanapa o dzielonej konstrukcji 60/40 nie była zbyt wygodna dla trzech pasażerów z powodu ograniczonej przestrzeni na nogi dla osoby siedzącej na środku.

Lincoln zainstalował dwa silniki pod maską Corsaira. Wersja podstawowa, dostępna z napędem na przednią lub na wszystkie koła, miała silnik o pojemności dwóch litrów turbo. Jednocześnie dostępna była jednostka turbo o pojemności 2,3 litra, oferująca standardowy napęd na wszystkie koła. Obie wersje były połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Dla tych, którzy szukali większego komfortu, niezależne zawieszenie na wszystkie koła mogło być wyposażone w adaptacyjne amortyzatory, które niwelowały nierówności drogi.

 Ekspresyjnie zaprojektowany i niebywale zwrotny, nowy Lincoln Corsair to przestronny SUV z dwoma rzędami siedzeń, który łączy w sobie wyrafinowaną moc oraz bogactwo funkcjonalnych technologii, tworząc azyl od zewnętrznego świata.

Corsair 2020 – inspirowany łacińskim słowem „cursus”, oznaczającym podróż – wkracza na prężnie rozwijający się segment małych luksusowych SUV-ów z debiutem na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Nowym Jorku w 2019 roku. Corsair został zaprojektowany, aby dostarczyć luksusowym klientom technologię umożliwiającą bezproblemową jazdę, taką jak Phone As A Key, Head-Up Display i standardowe funkcje asysty kierowcy Lincoln Co-Pilot360™.

„Wchodząc w najszybciej rozwijający się segment luksusowy, nowy Corsair jest artystycznie wykonany, doskonale zaprojektowany i przepełniony naszą niezłomną uwagą i dbałością o szczegóły; nie ma w tym nic, czego moglibyśmy się wstydzić jako Lincoln,” mówi Joy Falotico, prezydent The Lincoln Motor Company. „Dodanie Corsaira do naszej oferty oznacza, że Lincoln ma teraz pełną rodzinę SUV-ów, które spełnią potrzeby naszych luksusowych klientów.”

'Rzeźba w ruchu’

Lincoln Corsair łączy elementy zarówno pełnowymiarowego Lincoln Navigatora, jak i trzyrzędowego Lincoln Aviatora, jednocześnie dodając do tych inspiracji jeszcze więcej stylu.

Starannie rzeźbiony w glinie, Corsair charakteryzuje się doskonałymi konturami w sekcji drzwi, oferując głęboki krajobraz krzywizn i reliefów wraz z szybko opadającą linią dachu.

„Ludzkie ręce pracowały nad tymi rzeźbionymi krzywymi S i bokami, które grają z światłem i ruchem. To praktycznie rzeźba w ruchu, pojazd zdecydowanie stworzony, aby uwodzić,” mówi David Woodhouse, dyrektor ds. wzornictwa w Lincoln.

Azyl dla zmysłów

Projektanci i inżynierowie Lincolna poświęcili się wnętrzu Corsaira, aby stworzyć azyl dla zmysłów.

Cisza jest kluczowa dla Lincolna Corsaira. Aby zapewnić cichą jazdę, podwójnie ściankowa deska rozdzielcza w komorze silnikowej stanowi dodatkową barierę między pasażerami a silnikiem. Dzięki tej innowacji, zazwyczaj spotykanej w większych pojazdach, luka powietrzna działa jak izolator wibracji, które mogłyby dotrzeć do kabiny. Aktywna kontrola hałasu poprawia ogólną jakość dźwięku wewnątrz.

Sześć unikalnych symfonicznych dzwonków – zastępujących standardowe powiadomienia elektroniczne – informuje kierowców o wszystkim, od otwartych drzwi do paliwa po niezapięte pasy bezpieczeństwa. Dzwonki, nagrane przez Detroit Symphony Orchestra, dodają kolejną warstwę do uspokajającego dźwięku kabiny.

Poziomy design wnętrza nadaje przestrzeni wizualny spokój, który stworzono z miękkich, starannie dobranych materiałów. Przełamanie elementów, szczególnie wystającego konsoli, podkreśla objętość i zwiększa praktyczność dodatkowego miejsca do przechowywania w pierwszym rzędzie.

Specjalnie strojony 14-głośnikowy system audio Revel™ premium jest dostępny w całkowicie nowym Corsairze. Rozmieszczenie, strojenie, kalibracja i liczba głośników Revel są unikalne dla każdego pojazdu Lincoln, zaprojektowane, aby zapewnić jakość dźwięku i dokładność dla każdego rozmiaru kabiny i akustyki.

Dostępne bezprzewodowe ładowanie dla kompatybilnych urządzeń mobilnych znajduje się w podłokietniku pierwszego rzędu, a wygodny schowek medialny dostępny jest również dla pasażerów z przodu. W całym pojeździe znajdują się liczne gniazdka zasilania, a standardowe Wi-Fi utrzymuje wszystkich pasażerów w kontakcie.

Dodatkowe technologie są bezproblemowo zintegrowane przez SYNC® 3 z AppLink™; użytkownicy po prostu podłączają swój telefon komórkowy do Corsaira wyposażonego w SYNC 3, aby mieć dostęp do aplikacji bezpośrednio z dostępnego 8-calowego ekranu dotykowego.

Jeśli chodzi o dobrostan i wygodę, dostępne w Lincoln Perfect Position fotele oferują 24-kierunkową regulację, możliwość masażu i dodatkowe wsparcie lędźwiowe dla kierowcy i pasażera z przodu. Pasażerowie drugiego rzędu docenią większą przestrzeń na nogi i elastyczność dzięki przesuwanym siedzeniom, które oferują do sześciu cali ruchu oraz możliwość składania w układzie 60/40 lub dzielonej ławki. W rzeczywistości Lincoln Corsair oferuje więcej miejsca na nogi w drugim rzędzie niż wiele większych luksusowych SUV-ów, w tym Mercedes-Benz GLS i Tesla Model X.

Trzy nowe wnętrza Lincolna debiutują w całkowicie nowym Corsairze – Beyond Blue, z żywą niebiesko-białą paletą, Cashew, bogatym odcieniem brązowym i czarnym oraz Medium Slate, delikatnym szarym z akcentami hebanowymi.

Wyrafinowana moc

Pozostając wierny swojemu DNA Quiet Flight, Corsair został zaprojektowany, aby zapewnić bezwysiłkowe doświadczenie jazdy i wrażenie sunienia po drodze. Dostępne są dwie turbodoładowane silniki czterocylindrowe – standardowy 2.0-litrowy o mocy 250 koni mechanicznych i 275 lb-ft momentu obrotowego oraz dostępny 2.3-litrowy o mocy 280 koni mechanicznych i 310 lb-ft momentu obrotowego. Każdy z nich współpracuje z nową 8-biegową automatyczną skrzynią biegów, zapewniając zwinne osiągi.

Corsair posiada pierwsze w Lincoln zawieszenie tylne ze zintegrowanymi wahaczami, które zapewnia płynną jazdę, bezpośrednio pochłaniając wstrząsy, które w przeciwnym razie odczuwaliby pasażerowie w kabinie.

Inteligentny system napędu na wszystkie koła Lincolna, dostępny w obu silnikach, pozwala na zwiększone możliwości w każdych warunkach pogodowych oraz śmiałe osiągi. Optymalizuje efektywność, bezproblemowo przełączając się między napędem na przednią oś a napędem na wszystkie koła w zależności od warunków drogowych, co przekłada się na pewność przez cały rok za kierownicą oraz zwiększa komfort jazdy dla pasażerów. System posiada również funkcję odłączania napędu na wszystkie koła, która automatycznie przełącza z napędu na przednią oś na napęd na wszystkie koła w odpowiedzi na warunki drogowe, prędkość, temperaturę i inne czynniki.

„Każdy element technologii został celowo zintegrowany, aby współpracować z Tobą podczas Twojej podróży,” mówi John Jraiche, główny inżynier Corsaira. „Jest to zaprojektowane, aby uczynić Twoją podróż bezwysiłkową, zapewniając zwinne i pewne prowadzenie.”

Jazda może być dodatkowo dostosowana dzięki pięciu sygnaturze trybom jazdy Lincolna – Normal, Excite, Slippery, Deep Conditions i Conserve – dzięki czemu klienci mogą wybrać ustawienie, które najlepiej odpowiada warunkom.

Dostosowywane technologie

Lincoln Corsair oferuje bogactwo intuicyjnych, dostosowywanych technologii, które pozwalają klientom spersonalizować swoje doświadczenia związane z jazdą dokładnie według własnych upodobań.

Dzięki technologii Phone As A Key, aktywowanej przez aplikację Lincoln Way™, właściciele mogą zamykać i otwierać, otwierać tylną klapę oraz, co najważniejsze, uruchamiać i prowadzić Corsaira przy pomocy swojego kompatybilnego smartfona – nie ma potrzeby używania kluczyka. Technologia ta oferuje również inne udogodnienia podobne do klucza. Nie tylko umożliwia kierowcom zdalne uruchamianie i dostęp do swojego Corsaira, ale także aktywuje osobisty profil, który można stworzyć i sparować za pomocą technologii inteligentnego dostępu. Profil pozwala pojazdowi automatycznie dostosować do 80 funkcji do preferencji właściciela – w tym pozycje siedzenia, lusterka i pedałów.

W przypadku rozładowania akumulatora w telefonie klienci mogą użyć standardowej zewnętrznej klawiatury pojazdu, aby wprowadzić kod zapasowy, który umożliwi dostęp do Lincolna Corsaira, a następnie użyć centralnego ekranu dotykowego do uruchomienia i jazdy pojazdem. Jeśli telefon klienta zostanie zagubiony lub skradziony, Phone As A Key można łatwo usunąć, co daje poczucie bezpieczeństwa.

Dostępny jest również wyświetlacz Head-Up, który pokazuje wybrane informacje na szybie zamiast na zestawie wskaźników, pomagając kierowcom skupić wzrok na drodze i ręce na kierownicy.

Corsair, jak wszystkie pojazdy Lincoln, standardowo wyposażony jest w zestaw funkcji asystujących kierowcy, znanych jako Lincoln Co-Pilot360*. Oferuje asystenta w przypadku kolizji z automatycznym hamowaniem w nagłych wypadkach oraz detekcję pieszych, system informacji o martwym polu, system utrzymania pasa ruchu, kamerę do jazdy wstecz oraz automatyczne światła drogowe.

Dostępna aktualizacja, Lincoln Co-Pilot360™ Plus, dodaje:

2.0L 8AT FWD (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc183.9 Kw @ 5500 Rpm
250 Hp @ 5500 Rpm
247 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy207 Lb-Ft @ 3000 Rpm
280 Nm @ 3000 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.1 Galony (60.9 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość180.6 In (4587 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość64.1 In (1628 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6X63.4 In (1590 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika27.6 Cuft (782 L)
Masa własna3691 Lbs (1674 Kg)
Spalanie miasto22 Mpg Us (10.7 L/100Km)
Spalanie trasa29 Mpg Us (8.1 L/100Km)
Średnie spalanie25 Mpg Us (9.4 L/100Km)

2.3L 8AT AWD (280 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc205.9 Kw @ - Rpm
280 Hp @ - Rpm
276 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.1 Galony (60.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość180.6 In (4587 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość64.1 In (1628 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Pojemność bagażnika27.6 Cuft (782 L)

2.5L CVT AWD (266 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc195.6 Kw @ - Rpm
266 Hp @ - Rpm
262 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegówBezstopniowa skrzynia CVT
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość180.6 In (4587 Mm)
Szerokość76.2 In (1935 Mm)
Wysokość64.1 In (1628 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.6X63.4 In (1590 Mm)
Rozstaw osi106.7 In (2710 Mm)
Prześwit7.8 In (198 Mm)
Pojemność bagażnika27.6 Cuft (782 L)
Range25 Miles (40.2 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.