2020 Mazda 2

Jednym z ulubionych supermini w Japonii, czwarta generacja Mazda Demio (znana również jako Mazda2) została po raz pierwszy zaprezentowana w 2014 roku, a w 2019 roku przeszła nowy lifting. Teraz wygląda świeżo, a nie tylko zewnętrzny design został zaktualizowany, ale również niektóre cechy techniczne. Zmieniono przednie i tylne zderzaki, przedni grill oraz reflektory, co nadało mu premium wygląd.

Dostępne są nowe schematy kolorystyczne wnętrza oraz nowa skórzana tapicerka, która wzmacnia doznania wizualne i dotykowe.

Wnętrze zyskało na ciszy – dźwięki docierające do kabiny są teraz zredukowane, co zdecydowanie ułatwia komunikację między kierowcą a pasażerami. Pozycja siedząca została zmodyfikowana, aby utrzymać naturalną krzywiznę kręgosłupa, co jest najlepszą postawą do siedzenia.

Hatchback jest teraz wyposażony w opcjonalne podgrzewane koło kierownicy. Ta opcja jest doskonała na zimę, a funkcja automatycznie wyłącza się po 30 minutach od momentu włączenia.

Aby poprawić komfort użytkowania, kierowcy mogą łatwo podłączyć swoje urządzenia mobilne do HMI (interfejsu człowiek-maszyna Mazdy), aby dzwonić, wysyłać wiadomości, słuchać muzyki i uzyskiwać wskazówki – zarówno przez Android Auto, jak i Apple CarPlay.

Jeśli chodzi o dostępne jednostki napędowe, klienci mają do wyboru trzy silniki benzynowe (i tylko benzynowe!): Skyactiv G, 1.5L DOHC 16-zaworowy silnik benzynowy – 75 PS i 90 PS z 6-biegową manualną skrzynią biegów oraz 90 PS z 6-biegową automatyczną skrzynią biegów. Funkcje bezpieczeństwa w tym samochodzie obejmują zaawansowane wsparcie w awaryjnym hamowaniu w mieście, wykrywanie pieszych, asystenta utrzymania pasa ruchu, rozpoznawanie znaków drogowych oraz monitor 360 stopni z czujnikami parkowania (dostępne w wyższych wersjach). Zdecydowanie miłe odświeżenie dla Mazdy i być może przyszły lider klasy supermini.

 Mazda2 z 2020 roku, ulepszona wersja popularnego hatchbacka klasy B, posiada nowoczesny, bardziej wysublimowany design, nowe technologie Skyactiv oraz zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i-Activsense. Oferuje unprecedented poziom jakości, wyrafinowania i radości z jazdy w segmencie samochodów kompaktowych.

WYRAFINOWANY I PRESTIŻOWY DESIGN ZEWNĘTRZNY

Projektanci Mazda2 nadali nowemu hatchbackowi poczucie szerokości, stabilności i elegancji poprzez uproszczenie i eliminację niektórych elementów. Wykonany jest w prosty, lecz bogaty sposób, z poziomym naciskiem, aby wzmocnić szeroką postawę samochodu oraz niski środek ciężkości.

W kompaktowej formie zaktualizowano przednie i tylne zderzaki, kratkę, reflektory oraz tylne światła kombinowane, tworząc precyzyjnie rzeźbioną formę o luksusowym, premium wyglądzie.

Charakterystyczne skrzydło zostało znacznie wydłużone dla szerszego, bardziej odważnego wyglądu, a końcówki skrzydła podkreślają nowoczesny design LED reflektorów. Zastosowanie wzoru stóp w projekcie kratki nadaje solidny, a zarazem dynamiczny wygląd.

Dolne zderzaki przednie i tylne mają poziome ozdobne listwy na swoich krańcach, aby wzmocnić zarówno prestiż nowego designu, jak i szeroki, stabilny wygląd pojazdu. Nowo zaprojektowane 16-calowe felgi aluminiowe pokryte są wysokopołyskowym lakierem, co dodatkowo podkreśla luksusowy wygląd nowej Mazda2.

WYSOKIEJ JAKOŚCI DESIGN WNĘTRZA Z NOWĄ KOORDYNACJĄ KOLORÓW

Sprawdzone schematy kolorystyczne i doskonałe wykończenie wnętrza zostały dodatkowo wzbogacone o trzy nowe, wyróżniające się i indywidualne schematy wnętrza. Zawierają one nową skórzaną tapicerkę, wykończenie drzwi i deski rozdzielczej, podkładki na kolana oraz żaluzje wentylacyjne, aby wzmocnić premium wizualną i dotykową jakość odnowionej kabiny.

Wnętrza ze skórzaną tapicerką cechują się dojrzałym schematem kolorystycznym opartym na odcieniu niebiesko-szarym, którego wygląd subtelnie zmienia się w różnych warunkach oświetleniowych. Wykończenie wnętrza z Black Granlux (sztuczna skóra przypominająca zamsz) z białymi akcentami tworzy nowoczesny, miejski styl.

Wnętrze z wysokiej jakości materiału tkaniny charakteryzuje się głębokim odcieniem granatowym z ciepłym srebrem, co zapewnia lekki, ale dostojny wygląd. Natomiast standardowe wnętrze z materiału łączy brąz i czerń, tworząc miękką, elegancką atmosferę.

Te skórzane i materiałowe wnętrza wykorzystują bogate, wysokiej jakości materiały i wyrafinowaną koordynację kolorystyczną, podkreślając uczucie przestronności i prestiżu.

POPRAWIONA CISZA W KABINIE

Badania Mazdy dotyczące NVH zaowocowały nowym podejściem do kontroli dźwięków wchodzących do kabiny, zapewniając wyższą jakość ciszy dla wszystkich pasażerów, co umożliwia prowadzenie naturalnej rozmowy z dowolnego miejsca w pojeździe.

Grubszy sufit kabiny, dodanie uszczelek do tylnych drzwi oraz materiał tłumiący w okolicy tylnego nadkola poprawiły absorpcję i izolację dźwięku, szczególnie dla pasażerów tylnych siedzeń. Udoskonalenia tłumików oraz nowo opracowane opony również tłumią wibracje nawierzchni i redukują hałas drogowy.

Wszystkie te środki minimalizują przenikanie dźwięku i szybko kontrolują dźwięki pogłosowe i odbite, aby dostarczyć przyjemnie wyciszone wnętrze, które ustanawia nowy wzorzec ciszy w kabinach samochodów kompaktowych.

NOWY DESIGN PRZEDNIEGO SIEDZENIA

Projekt nowego przedniego siedzenia skupił się na tym, że kiedy ludzie chodzą, a miednica jest w pozycji wyprostowanej, naturalnie potrafią utrzymać równowagę i stabilność głowy.

To zostało włączone do myślenia Mazdy na temat koncepcji technologii nowej generacji, co zaowocowało przeprojektowaniem siedzeń, które utrzymują miednicę w pozycji wyprostowanej, aby zachować naturalną krzywiznę kręgosłupa w kształcie litery S, która jest uważana za idealną postawę siedzącą.

Aby to osiągnąć, wewnętrzna struktura siedzenia została przeprojektowana i odpowiednio dostrojona. Zmiany w sztywności sprężyn, dodanie sprężyn skrętnych, które tłumią przechyły ciała pasażera, oraz materiały wspierające, wraz z zastosowaniem urethanu o wysokim tłumieniu, utrzymują miednicę w pozycji wyprostowanej w strukturze, która ułatwia utrzymanie tej pozycji.

W rezultacie nowe przednie siedzenia są nie tylko wyjątkowo wygodne, ale także zapobiegają wahaniu linii wzroku pasażera na zakrętach lub podczas zmian pasów, zwiększając poczucie jedności z pojazdem i poprawiając komfort prowadzenia.

AUTO-PRZYCIEMNIAJĄCE LUSTRO WSTECZNE

Ta funkcja pomaga kierowcy koncentrować się podczas jazdy nocnej. Kiedy auto-przyciemniane lusterko wsteczne wykrywa światło z reflektorów samochodów jadących za nim, które jest silniejsze niż ustalony poziom, automatycznie zmienia swoją refleksyjność, redukując olśnienia doświadczane przez kierowcę.

PODGRZEWANIE KIEROWNICY

Kierownica ma wbudowane podgrzewanie, które szybko podgrzewa uchwyt, aby zapewnić komfortową i bezpieczną jazdę zimą. 30 minut po włączeniu automatycznie się dezaktywuje.

APPLE CARPLAY® I ANDROID AUTO™

System Mazda Connect w zaktualizowanej Mazda2 obsługuje Apple CarPlay® i Android Auto™. Dzięki prostemu połączeniu USB z systemem samochodowym, klienci mogą łatwo korzystać z aplikacji na swoim smartfonie poprzez interfejs Human-Machine Interface (HMI) Mazda Connect. Użyteczne aplikacje są ograniczone według systemu in-car poszczególnych smartfonów.

Apple CarPlay® umożliwia pasażerom wykonywanie połączeń, wysyłanie wiadomości, słuchanie Apple Music® oraz uzyskiwanie wskazówek z usarciem Apple Maps® dzięki sterowaniu głosowemu Siri®. Android Auto™ używa systemu poleceń głosowych 'OK Google’ do uzyskiwania dostępu do Google Maps, Google Play Music oraz aplikacji multimedialnych i wiadomości w samochodzie.

ZACTUALIZOWANY SYSTEM ZAWIESZENIA

Wprowadzenie najnowszych koncepcji technologicznych Mazdy ułatwiło uzyskanie równowagi między responsywnością w prowadzeniu a komfortem jazdy, na wyższym poziomie niż kiedykolwiek wcześniej.

Charakterystyki nasycenia przednich i tylnych tłumików zostały zoptymalizowane. Zmieniono konstrukcję zaworów zarówno przednich, jak i tylnych tłumików, a tylne tłumiki zyskały dodatkowe korzyści dzięki zwiększonej średnicy.

Te modyfikacje zwiększają siłę tłumienia w zakresie niskich prędkości na stosunkowo równych nawierzchniach, co zapewnia płynniejsze ruchy, a jednocześnie zmniejszają siłę tłumienia w zakresie wysokich prędkości podczas jazdy po wyboistych drogach, co skutkuje znaczną poprawą gładkości i stabilności.

Dodatkowo zmiana górnego mocowania tylnego tłumika na typ urethanowy zmniejsza charakterystyki sprężynowe, co zwiększa responsywność na drobne wibracje oraz poprawia komfort jazdy.

Ten ulepszony system zawieszenia wykazuje liniową siłę tłumienia przy najmniejszym wprowadzeniu, jednocześnie mocno tłumiąc odbicia w odpowiedzi na większe wprowadzania w celu osiągnięcia wysokiej jakości jazdy.

G-CONTROL PLUS (GVC PLUS)

GVC Plus wprowadza technologię, która dodatkowo zwiększa stabilność prowadzenia, wykorzystując hamulce do dodania bezpośredniej kontroli momentu obrotowego do tradycyjnej kontroli silnika GVC.

Gdy kierowca wychodzi z zakrętu, przywracając kierownicę do pozycji centralnej, GVC Plus stosuje lekką siłę hamowania na zewnętrznych kołach, tworząc moment stabilizujący, który pomaga przywrócić pojazd do prostoliniowego biegu. System umożliwia płynne przejścia między obrotem, przechyłem i pochyleniem, nawet pod dużymi siłami zakrętu, poprawiając zdolność pojazdu do dokładnego śledzenia nagłych zmian kierunku i wyjazdu z zakrętów.

Oprócz poprawy prowadzenia w manewrach unikania kolizji, GVC Plus zapewnia poczucie kontroli podczas zmiany pasów przy dużych prędkościach na autostradzie oraz podczas jazdy po śliskich nawierzchniach.

UKŁAD NAPĘDOWY

Nowa Mazda2 z 2020 roku jest dostępna w trzech wersjach silnikowych Skyactiv-G 1,5l, DOHC 16 zaworów, z napędem na przednie koła – 75 KM i 90 KM MHEV (lekki hybrydowy pojazd elektryczny) z sześciobiegową skrzynią manualną oraz 90 KM połączonym z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Jednostka o mocy 75 KM osiąga maksymalną moc przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 135 Nm przy 3800 obr./min. Przyspiesza Mazdę2 od 0 do 100 km/h w 11,4 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 171 km/h, przy zużyciu paliwa wynoszącym 4,1l/100km i emisji CO2 wynoszącej tylko 94g/km.

Silnik o mocy 90 KM osiąga maksymalną moc przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy wynoszący 148 Nm przy 4000 obr./min. Oferuje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 9,8 sekundy i maksymalną prędkość 183 km/h. Łączne zużycie paliwa i emisje CO2 wynoszą 4,1l/100km i 94g/km, odpowiednio.

W połączeniu ze sześciobiegową skrzynią automatyczną, jednostka 90 KM pasuje do mocy i momentu obrotowego wariantu MHEV, przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,0 sekund i osiąga maksymalną prędkość 177 km/h. Łączne zużycie paliwa wynosi 5,2l/100km, a emisje CO2 to 118g/km.

TECHNOLOGIA HYBRYDOWA M DLA LEPSZEJ WYDAJNOŚCI ŚRODOWISKOWEJ

Technologie elektryfikacyjne Skyactiv-eSync Mazdy współpracują z wysokowydajnymi silnikami Skyactiv, aby poprawić nie tylko wydajność paliwową i zmniejszyć emisję CO2, ale także wzbogacić jakość doświadczeń z jazdy.

Technologie te oferują wydajną, płynące i wysokiej jakości dynamikę dzięki skoordynowaniu i zharmonizowaniu funkcji wszystkich aktorów i silników, w tym silnika, skrzyni biegów i hamulców.

Wersje Mazda2 z 75 KM i 90 KM z manualną skrzynią biegów przyjmują technologię Skyactiv-eSync w formie unikalnego systemu lekkiej hybrydy o nazwie Mazda M Hybrid.

Kompaktowy i wysoce wydajny, system lekkiej hybrydy łączy regeneracyjną technologię hamulców i-ELOOP Mazdy z zintegrowanym generatorem rozrusznika napędzanym paskiem (B-ISG) oraz kondensatorem.

B-ISG przekształca odzyskaną energię kinetyczną w energię elektryczną i przechowuje ją w kondensatorze. Gdy w kondensatorze zgromadzi się wystarczająca ilość energii, system wykorzystuje funkcje generowania mocy i napędu B-ISG, aby w pełni wykorzystać zgromadzoną energię.

Działając w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, B-ISG zapewnia wyrafinowane odczucie prowadzenia, umożliwiając systemowi wspieranie napędu i szybsze oraz cichsze ponowne uruchamianie silnika po dłuższych okresach wyłączenia i-stop.

Połączenie technologii Mazda M Hybrid i nowego podejścia do designu opon obniżyło emisję CO2 Mazdy2 z 111 g/km do zaledwie 94 g/km (75 KM i 90 KM z sześciobiegową manualną skrzynią biegów).

Poprawa wydajności paliwowej i wydajności emisji: Funkcja wspomagania silnika B-ISG zmniejsza obciążenie silnika i umożliwia szybkie wznowienie pracy silnika, co przyczynia się do obniżenia emisji CO2 i poprawy wydajności paliwa poprzez wydłużenie czasu pracy silnika w trybie auto stop. Silnik teraz pozostaje wyłączony do momentu załączenia biegu i zwolnienia hamulców przez kierowcę.

Ciche uruchamianie po automatycznym zatrzymaniu silnika: Napęd pasowy tłumi wibracje i zapewnia ciche, płynne uruchamianie.

Wsparcie przy zmianie biegów w górę: Gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału gazu i wciska sprzęgło, aby przełączyć na wyższy bieg, B-ISG aktywnie generuje moc, aby zapewnić szybki spadek obrotów silnika, dostosowując je do wyższego biegu. To umożliwia płynne przejście bez wstrząsu.

SZYBSZA I BARDZIEJ LINIOWA REAKCJA PRZYSPIESZENIA

Wersje z manualną skrzynią biegów nowej Mazda2, poprawiając reakcję przepustnicy na działanie pedału gazu i dobierając ustawienia biegów, które współpracują ze sobą, skutkują responsywnym i rytmicznym przełączaniem biegów od momentu rozpoczęcia ruchu pojazdu.

Precyzyjna kontrola momentu obrotowego również utrzymuje niskie wibracje podczas przyspieszania lub zmiany biegów, co z kolei ogranicza ruchy głowy kierowcy i pasażerów, pozwalając na przyjemne przyspieszanie.

Dla wariantów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów, czas i timing zmiany biegów zostały dostrojone, aby pasażerowie mogli wykorzystać swoje wrodzone umiejętności równowagi w odpowiedzi na zmiany biegów. Nachylenie przyspieszenia przed i po zmianie biegów zostało ujednolicone, co wygładza przyspieszanie i minimalizuje ruchy głowy i ciała pasażerów.

Równowaga między czasem a timingiem zmiany biegów została również starannie dostosowana, aby pasażerowie mogli utrzymać stabilność głowy, minimalizując ruchy ciała, podobnie jak podczas chodzenia.

SILNIK BENZYNOWY SKYACTIV-G 1.5 LITRA

Skyactiv-G 1.5 to wysoce wydajny silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem o wysokim współczynniku sprężania, łączący zwinną wydajność z doskonałą oszczędnością paliwa i niskimi emisjami. Silnik ten wprowadza liczne zaawansowane technologie w celu maksymalizacji swojej wydajności i efektywności.

Optymalizacja zarówno pierścienia tłokowego, jak i powierzchni tulei tłokowej ma na celu zredukowanie oporu mechanicznego. Optymalizacja konstrukcji tłoka oraz wielostopniowy wtrysk paliwa poprawiają wydajność paliwa i tłumią stuki. Konstrukcja wtryskiwacza paliwa generuje natrysk atomizowany pod wysokim ciśnieniem, zapobiegając marnotrawieniu paliwa na ścianach cylindrów i osiągając dobrą spalanie. System sterowania chłodzeniem osiąga szybkie podniesienie temperatury, redukując użycie paliwa, które nie przyczynia się do spalania.

W połączeniu te technologie nie tylko poprawiają oszczędność paliwa i znacznie redukują emisje cząstek stałych, ale także poprawiają moment obrotowy przy wszystkich obrotach.

KLUCZOWE TECHNOLOGIE SKYACTIV-G 1.5

Precyzyjna obróbka portu dolotowego, optymalizacja konfiguracji tłoków: Precyzyjne formowanie konfiguracji portu dolotowego zwiększa generowany wir poziomy. Optymalizacja geometrii poprzez zmniejszenie wysokości miski na głowicy tłoka intensyfikuje wir w procesie sprężania i zwiększa energię turbulentną przy zapłonie. Te środki prowadzą do szybkiego rozprzestrzeniania się płomienia po zapłonie oraz szybkiego zakończenia spalania bez generowania nieprawidłowego spalania. Przekłada się to na poprawę momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie oraz lepszą oszczędność paliwa przy dużych prędkościach.

Wysoce wydajny wtrysk paliwa: Wysokie ciśnienie wtrysku paliwa wynoszące 30 MPa oraz wtryskiwacz wielodziurkowy umożliwiają szybsze atomizowanie w szerszym obszarze i osiągają wydajne, mniej marnotrawne spalanie, które stabilnie zmienia paliwo na parę przed przylegnięciem do ścian cylindrów. Ponadto, podczas okresu chłodzenia, który jest podatny na generowanie cząstek stałych, zastosowanie trójstopniowego podziału wtrysku paliwa poprawia parowanie i atomizację oraz redukuje generację cząstek stałych podczas spalania o około 80%.

System kontroli chłodzenia: System zaworu kontrolnego chłodziwa całkowicie zatrzymuje przepływ chłodziwa wokół komory spalania podczas początkowego rozgrzewania, aby zapobiec utracie ciepła. Parowanie benzyny w warunkach zimnych wymaga dodatkowego wtrysku paliwa. Ale zawór kontrolny szybko podnosi temperaturę ściany komory, redukując objętość nadmiaru paliwa do około połowy objętości poprzedniego modelu Skyactiv-G 1.5, poprawiając wydajność paliwa.

Optymalizacja konfiguracji pierścienia olejowego i tulei tłokowej: Pierścień olejowy ma asymetryczny profil z większym promieniem na górnej obwodzie i mniejszym promieniem na dolnym obwodzie. To optymalizuje grubość filmu olejowego podczas pionowego ruchu tłoka, redukując opór mechaniczny. Idealna krzywizna w kształcie beczki tulei tłokowej dalej zmniejsza opór mechaniczny, co z kolei poprawia oszczędność paliwa.

BEZPIECZEŃSTWO

Nowa Mazda2 jest wyposażona w szerszy zakres funkcji bezpieczeństwa, w tym reflektory LED, które są standardowo dostępne w całej gamie modeli oraz opcjonalne reflektory adaptacyjne LED (ALH), zaawansowane wsparcie hamowania w mieście (Advanced SCBS), teraz z wykrywaniem pieszych i systemem utrzymywania pasa ruchu (LAS – standard w wyższej wersji). System rozpoznawania znaków drogowych (TSR) oraz monitor 360° z przednimi czujnikami parkowania są opcjonalnie dostępne w modelach wyższej wersji.

ADAPTACYJNE REFLEKTORY LED (ALH)

ALH zawiera następujące funkcje, które poprawiają widoczność podczas jazdy w nocy: automatycznie kontrolowane reflektory główne bez olśnienia, szerokokątne reflektory niskie, które oświetlają szerszy obszar oraz zmienny tryb prędkości, który systematycznie podnosi oś oświetlenia w miarę wzrostu prędkości jazdy.

Układ LED reflektorów został podzielony na 20 bloków, które mogą być niezależnie włączane. Widoczność reflektorów głównych została znacznie ulepszona, aby oświetlać 80 metrów dalej niż w bieżącym modelu.

Dzięki dokładniejszemu podziałowi układu LED obszar, w którym reflektory są wyłączane w przypadku wykrycia nadjeżdżającego pojazdu, został znacznie zmniejszony, co umożliwia szybsze wykrywanie pieszych. System korzysta również z nowych kontrolerów, które umożliwiają rozdzielenie światła z reflektorów głównych w trzech różnych wzorach w zależności od szybkości pojazdu, zapewniając optymalną widoczność dla kierowcy w każdych warunkach.

ZAawansowane wsparcie hamowania w mieście (ADVANCED SCBS) Z WYKRYWANIEM PIESZYCH

Advanced SCBS używa kamery z przodu, aby wykrywać pojazdy i pieszych z przodu i pomagać unikać kolizji lub łagodzić skutki w przypadku, gdy taka wystąpi. System może wykrywać pojazdy przy prędkościach od 4 do 80 km/h oraz pieszych od 10 do 80 km/h.

SYSTEM UTRZYMANIA PASA RUCHU (LAS)

LAS wykorzystuje alarm dźwiękowy i wibracje kierownicy, aby ostrzec kierowcę, że pojazd może zbaczać z pasa ruchu i zapewnia pomoc w prowadzeniu, aby pomóc kierowcy pozostać w pasie.

Aby zapobiec zbaczaniu z pasa, modele z systemem Mazda Connect (MZD Connect) mogą wybrać funkcję 'Zapobieganie opuszczeniu pasa’ z nieco wolniejszą reakcją wsparcia lub nowy system 'Utrzymywania toru jazdy’, który wczesniej asystuje, aby utrzymać pojazd w środku pasa lub poprowadzić go wokół zakrętów. Te systemy działają przy prędkościach 60 km/h i wyższych.

SYSTEM ROZPOZNAWANIA ZNAKÓW DROGOWYCH (TSR)

TSR wykorzystuje kamerę z przodu do wykrywania ograniczeń prędkości, zakazu wjazdu i znaków stop podczas jazdy i wyświetla komunikaty tych znaków na aktywnym wyświetlaczu jazdy. Jeśli pojazd przekroczy limit prędkości, TSR ostrzega kierowcę, mrugając grafiką na wyświetlaczu i emitując dźwięk.

MONITOR 360° Z PRZEDNIM CZUJNIKIEM PARKOWANIA

Cztery kamery z przodu, po bokach i z tyłu pojazdu pokazują obszar wokół samochodu na centralnym wyświetlaczu. W połączeniu z ośmioma czujnikami parkowania z przodu i z tyłu, które wykrywają bliskość przeszkód i uruchamiają alarm w razie potrzeby, system pomaga kierowcy dostrzec przeszkody, których nie może zobaczyć.

Po aktywacji kamer, kierowcy mogą wybierać różne widoki i kombinacje przy pomocy ekranu dotykowego lub kontrolera.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.