2020 Mercedes-AMG GLB 35

Tuż przed Międzynarodowymi Targami Motoryzacyjnymi we Frankfurcie w 2019 roku, Mercedes-Benz zaprezentował model GLB. Był to samochód, który wypełnił lukę w ofercie niemieckiego producenta między modelami GLA a GLC.

Platforma klasy A została ponownie wydłużona i dostosowana dla siódmego pojazdu bazującego na tej konstrukcji. Po różnych wersjach sedana klasy A w krótkim i długim rozstawie osi, CLA, shooting-brake, hatchbacku, GLA oraz MPV klasy B, GLB znalazł się powyżej nich, ale poniżej GLC, który oparty jest na platformie klasy C.

Przód auta przypominał inne modele crossover i SUV-y z oferty, co sugerowało próbę oderwania go od klasy A. Rzeźbiony kaptur z DRL wkomponowanymi w reflektory oraz przedni zderzak dopełniają agresywny wygląd przodu. 3D krata wlotu powietrza nadaje autu mocny charakter, z chromowanymi elementami. Z boku tylny zderzak w tylnym błotniku sprawia, że nadmiernie wydłużony rozstaw osi i tzw. „zielony dom” są mniej widoczne.

Wnętrze zostało zaprojektowane dla siedmiu osób, chociaż dwa ostatnie fotele były przeznaczone głównie dla dzieci. Deska rozdzielcza miała te same ekrany co w klasie A, z większymi i mniejszymi ekranami w zależności od opcji.

Pod maską znalazł się silnik bazowy o pojemności 1,33 litra od Renault, oferowany w dwóch wersjach mocy: 136 i 163 KM. W przypadku silników diesla dostępne były trzy opcje, wszystkie o pojemności 2,0 litrów. GLB 220d charakteryzował się niewielkim zwiększeniem średnicy cylindrów oraz doładowaniem podwójnym turbosprężarką. Na szczycie oferty znalazła się wersja AMG, z silnikiem benzynowym 2,0 litra, podwójnie doładowanym, połączonym z 7-biegową skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem oraz napędem na cztery koła.

 Nowy Mercedes-AMG GLB35 4MATIC, z pasjonującym i uderzającym designem, doskonałą praktycznością oraz miejscem dla aż siedmiu osób, jest nieporównywalną alternatywą w segmencie kompaktowych SUV-ów. Turbo doładowany silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra rozwija moc 225 kW (306 KM) i gwarantuje imponującą przyjemność z jazdy w połączeniu z 8-biegową skrzynią AMG SPEEDSHIFT DCT oraz zmiennym napędem na cztery koła AMG Performance 4MATIC (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5.2 sekundy). Nie wspominając już o zaletach SUV-a: podwyższonej pozycji siedzącej, dużej przestrzeni dla pasażerów i bagażu oraz dobrze zbalansowanych osiągach terenowych.

„Dzięki nowemu GLB35 4MATIC rozszerzamy nasze portfolio produktowe, dodając niezwykle atrakcyjny model dla aktywnej grupy docelowej, która szczególnie ceni wszechstronność. Obejmuje to również opcjonalną możliwość przewozu siedmiu pasażerów w naszym nowym kompaktowym SUV-ie, nie rezygnując przy tym z genów typowych dla AMG. Ponieważ w swoim segmencie, nasz GLB35 również spełnia naszą obietnicę marki o Wydajności Jazdy,” mówi Tobias Moers, CEO Mercedes-AMG GmbH.

Reagujący i emocjonujący: silnik AMG 2.0-litra czterocylindrowy w układzie rzędowym z turbo doładowaniem

Dzięki turbosprężarce typu twinscroll, silnik 2.0-litra z turbo doładowaniem o mocy 225 kW (306 KM) imponuje dużą responsywnością na ruchy pedału przyspieszenia, wysokim momentem obrotowym (maks. 400 Nm od 3000 obr/min) oraz dużą żywotnością. Stalowa odlewana obudowa silnika z wysokiej wytrzymałości zmniejsza masę pojazdu tam, gdzie ma to największe znaczenie dla dynamiki jazdy. Turbo doładowanie optymalizuje reakcję przy niskich obrotach silnika, zapewniając jednocześnie mocny wzrost mocy przy wyższych prędkościach.

Wysoki poziom technologiczny potwierdzają również zmienne sterowanie zaworami CAMTRONIC, które wpływa na niskie zużycie paliwa. Inteligentne zarządzanie termalne zapewnia szybsze i bardziej efektywne nagrzewanie silnika i oleju. A kompaktowe wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo z niezwykłą precyzją, co zwiększa efektywność.

Szybka i zwinna: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G z podwójnym sprzęgłem

Skrzynia biegów doskonale radzi sobie z szybkim przełączaniem biegów i sportowym stylem jazdy, jak również z komfortowymi zmianami biegów podczas relaksujących długich podróży. Podczas zmiany biegów, częściowe przerywanie zapłonu generuje imponujące doznania dźwiękowe, a funkcja podwójnego sprzęgła podczas redukcji biegów poprawia komfort zmiany biegów. Funkcja synchronizuje prędkości silnika i skrzyni biegów, minimalizuje niepożądane reakcje cyklu gazu i stabilizuje pojazd, na przykład podczas hamowania przed zakrętami. To wspiera szczególnie dynamiczny styl jazdy.

Nowy Mercedes-AMG GLB35 4MATIC pokazuje pełny potencjał sprintu dzięki funkcji RACE START, która jest standardem. Wyższe obroty silnika przy starcie, w połączeniu z optymalizowanymi punktami zmiany biegów, zapewniają najlepszą możliwą przyczepność i maksymalne przyspieszenie. RACE START pozostaje aktywny, gdy pedał przyspieszenia jest w pełni wciśnięty.

Przyjemność z jazdy do potęgi piątej: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Pięć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT – Slippery, Comfort, Sport, Sport+ i Individual – zapewniają bardzo zróżnicowane doświadczenia w prowadzeniu, od spokojnego komfortu po zwinność i sportowy styl. Programy modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy.

Nowy program jazdy „Slippery” jest optymalizowany do warunków drogowych o niskiej przyczepności, z ograniczoną mocą i płaską krzywą momentu obrotowego. Płynne zmiany biegów, wcześniejsze przełożenia i system ECO start/stop wspierają stabilność jazdy.
Program „Comfort” oznacza komfortową i oszczędną jazdę, na przykład dzięki bardzo wczesnym przełożeniom. Zawieszenie i kierownica są ustawione z naciskiem na komfort, a system ECO start/stop jest aktywny.
„Sport” i „Sport+” kładą nacisk na zwinność i przyjemność z jazdy poprzez sportowe dostrojenie silnika i skrzyni biegów. System ECO start/stop jest dezaktywowany.
Program jazdy „Individual” umożliwia wybór i zapis indywidualnych parametrów zgodnie z osobistymi preferencjami. Oprócz tego dostępna jest funkcja ślizgu w ustawieniach jazdy „Reduced” i „Moderate”.
Tryby jazdy są powiązane z systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że właściwości prowadzenia mogą być jeszcze bardziej dostosowane do różnych wymagań i warunków drogowych.

W GLB35 4MATIC, AMG DYNAMICS ma funkcje zwinności „Basic” i „Advanced”, a ich funkcjonalność jest automatycznie aktywowana przez odpowiedni program jazdy. Istotne parametry, takie jak rozkład momentu obrotowego w systemie napędu na cztery koła, charakterystyka kierownicy czy progi interwencji nowego ESP® (Elektroniczny Program Stabilizacji) inteligentnie dostosowują się do programu jazdy.

„Basic” jest przypisany do programów jazdy „Slippery” i „Comfort”. W tym przypadku GLB35 4MATIC charakteryzuje się niezwykle stabilnym prowadzeniem przy wysokim poziomie tłumienia przechyłów.
„Advanced” aktywuje się w programie „Sport”. Wówczas GLB35 4MATIC jest neutralny i dobrze zbalansowany. Niższy poziom tłumienia przechyłów, zmniejszone kąty skrętu i zwiększona zwinność wspierają dynamiczny styl jazdy – na przykład na krętych drogach wiejskich.
Optymalna przyczepność: zmienny napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC

System napędu na cztery koła, skoncentrowany na osiągach, ciągle zapewnia najlepszy możliwy stosunek dynamiki, przyczepności i efektywności. Sprzęgło wielotarczowe z elektryczną kontrolą AMG umożliwia zmienny podział momentu obrotowego, który może być natychmiast zmieniony w zależności od sytuacji drogowej. Od czysto napędu na przednią oś po rozkład 50:50 pomiędzy przednią a tylną osią, na przykład podczas dynamicznych manewrów jazdy lub na śniegu czy lodzie. Czynniki wpływające na rozkład momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, ale również przyspieszenie boczne i podłużne oraz kąt kierownicy, ale również różnica prędkości obrotowej poszczególnych kół oraz wybrany bieg.

Napęd na cztery koła jest regulowany w zależności od wybranego poziomu trzystopniowego Elektronicznego Programu Stabilizacji ESP® – od bezpieczeństwa, przez sportowość po wysoką dynamikę. System kontroli dynamicznej 4ETS dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia i zwinność, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach lub nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia. Dzięki interwencjom hamulcowym zapobiega obracaniu się pojedynczych napędzanych kół podczas ruszania lub przyspieszania. Równocześnie efekt blokady dyferencjału umożliwia przeniesienie momentu obrotowego na koła, które się nie obracają.

Dla wysokiej dynamiki bocznej i komfortu na długich dystansach: zawieszenie

Zawieszenie AMG jest dostosowane do wysokich prędkości zakręcania z niską tendencją do przechyłów. Dzięki temu pełne potencjału dynamicznego GLB35 4MATIC może być w pełni wykorzystane. Wysokie rezerwy przy krytycznych granicach zapewniają czystą przyjemność z jazdy – jednocześnie pojazd pozostaje bezpieczny i przewidywalny w każdej sytuacji. Całkowicie przeprojektowanie wszystkich elementów prowadzących, takich jak przeguby kierownicze i poprzeczne wahacze na przedniej osi, a także odpowiedni do modelu subframe i nośniki kół na tylnej osi, wspomagają jeszcze bardziej bezpośrednie kierowanie i zwiększają dynamikę boczną. Jednocześnie projektanci zawieszenia w Mercedes-AMG zadbali o zachowanie zrównoważonego poziomu komfortu na długich dystansach.

Pełna kontrola: wspomaganie kierownicy wrażliwe na prędkość oraz wysokowydajny system hamulcowy

Elektryczne wspomaganie kierownicy, wrażliwe na prędkość, ma zmienny stosunek i imponuje precyzyjnym i autentycznym odczuciem. Wspomaganie kierownicy jest zmniejszane przy wysokich prędkościach, a ciągle wzrasta przy niższych prędkościach. Oznacza to, że przy niskich prędkościach wymagane jest stosunkowo niewielkie siły kierownicy, podczas gdy przy wysokich prędkościach zapewniona jest jak najlepsza kontrola nad pojazdem. W zależności od wybranego programu jazdy, zapewnia sprężyste i sportowe lub bardziej komfortowe odczucie kierownicy.

Wysokowydajny system hamulcowy AMG z srebrnymi zaciskami hamulcowymi i czarnymi literami AMG z przodu to godny przeciwnik silnego układu napędowego. Zwalnianie jest precyzyjnie sterowane, z wysoką odpornością na blaknięcie nawet w trudnych warunkach. Zapewniają to na przykład duże tarcze hamulcowe, które są wentylowane wewnętrznie i perforowane we wszystkich osiach. Na przedniej osi zamontowane są zaciski o stałej konstrukcji z 4 tłokami i żeliwne tarcze hamulcowe o rozmiarze 350 x 34 mm, podczas gdy na tylnej osi znajdują się zaciski pływające z 1 tłokiem oraz żeliwne tarcze hamulcowe o rozmiarze 330 x 22 mm.

Design: charakterystyczna ekspresyjność AMG z potencjałem personalizacji

Bazując na linii AMG, nowy GLB35 4MATIC wyróżnia się dodatkowymi cechami projektowymi specyficznymi dla modelu. Po raz pierwszy w modelu z serii 35 zastosowano charakterystyczną dla AMG kratkę chłodnicy, podkreślając przynależność do rodziny AMG. Przedni splitter, wyrazisty tylny zderzak z dwoma okrągłymi końcówkami wydechu oraz spojler dachowy w kolorze nadwozia również gwarantują wysoki poziom rozpoznawalności.

19-calowe lekkie felgi AMG w kolorze szaro-tantalowym o wysokim połysku oraz wysokowydajny system hamulcowy AMG z srebrnymi zaciskami hamulcowymi i czarnymi literami AMG z przodu dostarczają dalsze wizualne akcenty. Na życzenie dostępne są trzy dodatkowe warianty kół o średnicy od 19 do 21 cali, każdy w dwóch kolorach.

Opcjonalny pakiet AMG Night z cechami projektowymi, takimi jak przedni splitter i wykończenie tylnego zderzaka w wysokim połysku czerni, oraz chromowane końcówki wydechu w kolorze czarnym, dostarczają efektownych akcentów. W zależności od wykończenia lakieru, rezultatem są mocne kontrasty lub płynne przejścia.

Sportowe i silnie personalizowane wnętrze

Przynależność do rodziny AMG wizualnie podkreślają sportowe fotele obite czarną sztuczną skórą ARTICO/Mikrofibrą DINAMICA z czerwonymi podwójnymi szwami oraz czerwonymi pasami bezpieczeństwa. Dwa opcjonalne pakiety skórzane z wyborem dwukolorowego obszycia, na przykład w klasycznym czerwono-czarnym, oraz kontrastowymi szwami na linii pasa i desce rozdzielczej, jeszcze bardziej podkreślają wnętrze.

Z wyświetlaczami specyficznymi dla AMG: system infotainment MBUX

Innowacyjny system kontroli i wyświetlania MBUX tworzy jeszcze bliższą więź między pojazdem, kierowcą a pasażerami. Równocześnie najnowsza wersja systemu infotainment przyczynia się do doskonałej codziennej użyteczności nowego GLB35 4MATIC. Emocjonujące wyświetlacze, takie jak szczególnie uderzający tryb Supersport z centralnym, okrągłym obrotomierzem i wykresem informacji dla kierowcy podkreślają ekskluzywność.

Niezależnie od tego, czy jest obsługiwany za pomocą touchpada, przycisków Touch Control na kierownicy, za pomocą poleceń głosowych czy gestów: koncepcja sterowania jest jednocześnie wszechstronna i elastyczna. Dzięki innowacyjnemu sterowaniu głosowemu – aktywowanemu słowami kluczowymi „Hej Mercedes” – oprogramowanie AI rozpoznaje i rozumie praktycznie wszystkie polecenia typowe dla systemów infotainment i sterowania pojazdem – nawet te wypowiadane pośrednio.

Z trzema stylami wyświetlania specyficznymi dla AMG „Classic”, „Sporty” lub „Supersport”, funkcje pojazdu są bezpośrednio wizualizowane po lewej stronie zestawu wskaźników i w wyświetlaczu dotykowym po prawej stronie. Wizualnie oba wyświetlacze pod wspólną szklaną pokrywą łączą się w Widescreen Cockpit i jako centralny element podkreślają poziome ukierunkowanie designu wnętrza.

Wykonaj każde polecenie: wielofunkcyjna sportowa kierownica

Wielofunkcyjna sportowa kierownica w skórze nappa zapewnia doskonałą ergonomię i intuicyjną obsługę. Więzadło kierownicy z płaską dolną częścią, perforowana skóra w strefie uchwytu oraz czerwone kontrastowe szwy są zarówno atrakcyjne, jak i przyjemne w dotyku. Galwanizowane łopatki do zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z manualną zmianą biegów.

Opcjonalna kierownica AMG Performance oraz towarzyszące jej przyciski kierownicy AMG są widocznie i wyczuwalnie skonfigurowane z myślą o osiągach. Umożliwia to szybkie i pewne działanie konkretnych funkcji dynamicznych – dla skoncentrowanego, ukierunkowanego na wydajność stylu jazdy.

Dodatkowi pasażerowie dzięki opcjonalnemu trzeciemu rządowi siedzeń

Nowy GLB35 4MATIC to pierwszy kompaktowy model Mercedes-AMG, który jest opcjonalnie dostępny z trzecim rzędem siedzeń składającym się z dwóch dodatkowych indywidualnych foteli, z możliwością przesuwania drugiego rzędu i funkcją EASY-ENTRY. Drugi rząd siedzeń ma podział 40:60. Fotele w trzecim rzędzie pomieszczą pasażerów o wzroście do 1.68 metra w komfortowych warunkach. Fotele można obniżyć tak, aby były na równi z podłogą bagażnika, co umożliwia powiększenie przestrzeni ładunkowej.

Wygodne funkcje w trzecim rzędzie obejmują dwa uchwyty na napoje między siedzeniami oraz dwa schowki z gumowymi wkładkami po lewej i prawej stronie w panelu bagażnika. Każdy z nich jest wyposażony w gniazdo USB do ładowania. Rozbudowany zestaw bezpieczeństwa podkreśla wysoką codzienną użyteczność. Składa się z rozkładanych zagłówków, pasów bezpieczeństwa z napinaczami oraz ogranicznikami siły, poduszki powietrznej w oknie, która chroni również pasażerów w trzecim rzędzie, oraz mocowań i zaczepów i-Size/ISOFIX i Top-Tether dla odpowiednich fotelików dziecięcych.

Jeszcze więcej dynamiki: zawieszenie AMG RIDE CONTROL

Opcjonalne zawieszenie AMG RIDE CONTROL gwarantuje doskonałe osiągi. Adaptacyjne, elektronicznie sterowane tłumienie oferuje szereg ustawień – od komfortowego do bardzo sportowego. Tłumienie jest regulowane indywidualnie dla każdego koła, co zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi i wybranego ustawienia zawieszenia.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.