2020 Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2020 Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2020 Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupe

Po liftingu z 2019 roku dla całej gamy GLC, w kompaktowym SUV-ie Coupe Mercedesa zainstalowano silnik AMG 43. Efekt to odważne stwierdzenie, odpowiedni silnik dla tego elegancko wyglądającego czterodrzwiowego coupe na wyższych zawieszeniach. Do pojazdu wprowadzono charakterystyczny styl AMG, począwszy od tradycyjnej czarnej kratki chłodnicy z chromowymi akcentami, poprzez przedni zderzak z estetycznym nakładką, aż po podwójne chromowane rury wydechowe z tyłu. Z boku z łatwością można dostrzec nowe felgi AMG. Oferowane są pięć różnych felg aluminiowych w rozmiarach od 19” do 21”.

Pod maską znajduje się silnik benzynowy V6 o pojemności 3.0 litra, zasilany przez dwa turbosprężarki. Ulepszenia wprowadzone w tej nowej wersji starszej jednostki napędowej przekładają się na dodatkowe 23 KM, co daje łącznie 390 KM oraz 520 Nm (383,5 lb-ft) momentu obrotowego. Osiągi są na poziomie samochodu sportowego. Czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (62 mph) wynosi 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h (155 mph).

Wnętrze jest sportowe i zapewnia wsparcie, aby pasażerowie pozostawali na miejscu podczas ostrych zakrętów. Bagażnik ma wystarczającą pojemność, aby pomieścić pięć dorosłych osób na wakacjach – wynosi 550 litrów.

Jedną z głównych nowości w systemie infotainment pojazdu jest jednostka MBUX, którą można obsługiwać za pomocą dotykowych przycisków na kierownicy, gestów czy nawet komend głosowych, używając frazy „Hej Mercedes”. Jak można się spodziewać, MBUX jest kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay.

 Mercedes-AMG wprowadza szereg zmian w ramach fundamentalnej aktualizacji swoich udanych modeli SUV i Coupé GLC43 4MATIC. Specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy, nowe światła, ekspresyjny przedni zderzak oraz szerokie akcenty tylnej części z okrągłymi końcówkami podwójnych wydechów sprawiają, że te modele wprowadzające do świata SUV-ów Mercedes-AMG są wyraźnie bardziej atrakcyjne. Silnik V6 biturbo o pojemności 3,0 litra teraz rozwija 287 kW (390 hp), to znaczy o 17 kW (23 hp) więcej niż wcześniej. W połączeniu z responsywną automatyczną skrzynią biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, tylnym napędem AMG Performance 4MATIC i systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, udało się jeszcze bardziej poprawić wrażenia z jazdy oraz zwinność pojazdu. Najnowsza wersja systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX, z funkcjami i wyświetlaczami specyficznymi dla AMG, wprowadza innowacyjny koncept sterowania, który zwiększa codzienną użyteczność pojazdu. Dodatkowo, wyjątkowa ilość przestrzeni dla pasażerów i bagażu oraz szeroka gama funkcji bezpieczeństwa wzmacniają ten aspekt.

„Nowe GLC43 4MATIC SUV i Coupé w swoich najnowszych wersjach także posiadają atrapy chłodnicy charakterystyczne dla AMG, co od razu identyfikuje je jako pełnoprawnych członków naszej różnorodnej i bardzo udanej rodziny SUV-ów. Ten średniej wielkości SUV o sportowych osiągach łączy nowe, ekspresywne cechy designu z poprawionymi osiągami, innowacyjnym systemem MBUX i pełną użytecznością w codziennym użytkowaniu. Oczywiście jego wyjątkowa zwinność i sportowa dynamika jazdy pozwalają nam spełnić naszą obietnicę marki „Driving Performance” także w tym segmencie”, mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Poprawione osiągi spotykają efektywność: silnik AMG 3.0 V6 biturbo

Zarówno SUV, jak i Coupé korzystają ze zwiększonej mocy silnika V6 o 17 kW (23 hp), co łącznie daje 287 kW (390 hp). Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm i jest dostępny w zakresie od 2500 do 4500 obr./min. Wyższa moc jest także efektem zastosowanych korekt w oprogramowaniu. Większe, niezależne jednostki turbosprężarek zamontowane blisko silnika reagują szczególnie szybko, co gwarantuje wyjątkowe osiągi: SUV i Coupé przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy. Prędkość maksymalna jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Potężny silnik AMG można rozpoznać po pokrywie silnika z czerwonym aluminium i logo AMG.

Zewnętrze: atrapa chłodnicy specyficzna dla AMG i bardziej wyraziste reflektory

Dzięki atrapie chłodnicy AMG ze pionowymi chromowanymi żebrami, od razu widać: te GLC pochodzą z Affalterbach. Przebudowane, niższe reflektory LED High Performance z efektem flare dla świateł dziennych podkreślają ekspresyjny charakter przedniej części. Matowe czarne żebra nad wlotami powietrza posiadają elementy wykończeniowe w kolorze Silver Shadow, co jeszcze bardziej poprawia wizualną obecność pojazdu.

Z boku, wyraźnie zaakcentowane panele progów są szczególnie wyróżniającym się elementem zarówno SUV-u, jak i Coupé, dając iluzję obniżenia i wydłużenia całego pojazdu. Inny rzucający się w oczy element to aerodynamicznie zoptymalizowane, lekkie felgi AMG, z 19-calową wersją z logo AMG jako standard. Oferowanych jest także pięć dodatkowych opcji felg, w rozmiarach od 19 do 21 cali.

Charakterystyczny tył, z szerokim zderzakiem, dyfuzorem i dwoma okrągłymi podwójnymi końcówkami wydechu, dodaje sportowego wyglądu. Podobnie jak w przedniej części, przeprojektowane tylne światła LED zapewniają niepowtarzalny podpis świetlny.

Wnętrze: sportowa przestronność z czerwonymi akcentami

Wystrój wnętrza kontynuuje sportowy styl zewnętrza i podkreśla dynamiczne aspiracje nowego GLC43 4MATIC. Ten średniej wielkości SUV o sportowych osiągach standardowo wyposażony jest w sportowe fotele, które oferują lepsze wsparcie boczne zarówno dla kierowcy, jak i pasażera z przodu. Tapicerka, w czarnym skórzanym materiale ARTICO/mikrofibrze DINAMICA, ma charakterystyczny układ przeszyć z czerwonymi szwami. Elementy wykończeniowe z aluminium o podłużnym usłojeniu podkreślają sportowe aspiracje auta.

Zarówno modele SUV, jak i Coupé GLC43 4MATIC oferują dużo przestrzeni dla pasażerów i bagażu w połączeniu z zmiennym wnętrzem, szeroką gamą funkcji bezpieczeństwa oraz wysokim poziomem komfortu w długich trasach. Dodatkowe możliwości personalizacji dostarczają nowe opcje wykończenia z skóry żurawiej/czarnej oraz magma szarej/czarnej.

Dynamiczny design, wyjątkowa ergonomia i intuicyjne sterowanie to cechy nowego, standardowego koła kierownicy AMG w mikrofibrze DINAMICA. Ma ono spłaszczoną dolną część i jest perforowane w obszarze uchwytu. Galwanizowane łopatki zmiany biegów na kole kierownicy pozwalają na jeszcze bardziej sportowy styl jazdy z manualną zmianą biegów. Opcjonalne przyciski na kole kierownicy AMG umożliwiają szybsze i precyzyjniejsze sterowanie specyficznymi funkcjami dynamicznymi. Składają się one z okrągłego kontrolera z zintegrowanym wyświetlaczem pod prawą szprychą koła kierownicy oraz dwóch pionowo umiejscowionych przycisków kolorowych z przełącznikami pod lewą szprychą koła kierownicy. Dzięki ergonomicznemu umiejscowieniu dodatkowych przycisków na kole kierownicy w zasięgu ręki, dłonie kierowcy pozostają zawsze na kole – dzięki intuicyjnej funkcjonalności, kierowca może skupić wzrok na drodze przez cały czas.

Sterowanie na wyciągnięcie ręki

Najnowsza wersja systemu MBUX jeszcze bardziej podkreśla codzienną użyteczność pojazdu i nawiązuje jeszcze bliższą więź między pojazdem, kierowcą a pasażerami. Niezależnie od tego, czy jest obsługiwany za pomocą touchpada, przycisków Touch Control na kole kierownicy, za pomocą sterowania głosowego czy gestów: system obsługi GLC43 4MATIC jest tak samo wszechstronny, jak elastyczny.

Oczywiście, rewolucyjne sterowanie głosowe aktywowane słowami „Hej Mercedes” jest również dostępne. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie niemal wszystkie zdania związane z informacjami rozrywkowymi oraz obsługą pojazdu, nawet jeśli są one wyrażane w sposób niebezpośredni.

Kierowca otrzymuje wizualne informacje za pośrednictwem 12,3-calowego zestawu wskaźników po lewej i 10,25-calowego wyświetlacza dotykowego po prawej. Dzięki trzem specyficznym dla AMG stylom wyświetlania „Klasyczny”, „Sport” lub „Supersport”, funkcje pojazdu są od razu ożywione.

Od komfortowego po sportowy, od stabilnego do zwinnego: pięć programów jazdy i AMG Dynamics

GLC43 4MATIC SUV i Coupé oferują wybór pięciu programów jazdy: „Ślisko”, „Komfort”, „Sport”, „Sport+” i „Indywidualny”. Użycie ich umożliwia dalsze personalizowanie charakterystyki pojazdu przy minimalnym dotyku. Zakres dostępny rozciąga się od efektywnego i komfortowego po ekstremalnie sportowy. Programy modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i kierownicy. Programy są teraz powiązane z systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że cechy prowadzenia można dostosować do różnych wymagań i warunków jazdy z jeszcze większą różnicą.

W przypadku modeli Performance SUV, ogólny termin AMG DYNAMICS obejmuje funkcje zwinności „Podstawowa” i „Zaawansowana”, które są automatycznie wybierane przez dany program jazdy. Parametry istotne dla jazdy, takie jak próg kontroli całkowicie przeprojektowanego systemu ESP® (Elektroniczny Program Stabilizacji), są inteligentnie dostosowywane w zależności od wybranego programu jazdy. Oznacza to, że przy pełnym zakresie działania ESP, dostępna dynamika boczna jest znaczna. Kierowca może tutaj wybrać pomiędzy „Stabilnym” a „Zwinny”.

„Podstawowe” przypisane jest do programów jazdy „Ślisko” i „Komfort”. W tym przypadku GLC43 4MATIC wykazuje bardzo stabilne prowadzenie z wysokim poziomem tłumienia przechyłów.
„Zaawansowane” aktywowane jest w programach „Sport” i „Sport+”. Wtedy GLC43 4MATIC jest neutrally balanced. Niższe tłumienie przechyłów, niższe wymagania co do kąta skrętu i zwiększona zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach wiejskich.
Szybka zmiana biegów: automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

GLC43 4MATIC wyposażony jest w sprawdzoną automatyczną skrzynię biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9-biegową (TCT = Skrzynia Momentu Sprzęgłowego), która jest specjalnie skonfigurowana, aby zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy. Jest optymalnie dostosowana do silnika i obiecuje zwinne ruszanie, które jest charakterystyczne dla AMG, a także szybkie zmiany biegów – zarówno automatyczne, jak i manualne za pomocą łopatek na kole kierownicy. Aplikacja oprogramowania specyficzna dla modelu pozwala na osiąganie bardzo krótkich czasów zmiany biegów.

Funkcja wielokrotnego redukcji biegów umożliwia bardziej spontaniczne przyspieszenia, podczas gdy funkcja podwójnego sprzęgła w programach „Sport” i „Sport+” sprawia, że jazda staje się jeszcze bardziej emocjonująca. Definiowane regulacje zapłonu również zapewniają szybsze zmiany biegów w pozostałych trybach. We wszystkich trybach ruszanie odbywa się na pierwszym biegu, aby zawsze zapewnić dynamiczne wrażenia z jazdy.

Optymalne trzymanie: napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC

Standardowy napęd na cztery koła AMG Performance 4MATIC charakteryzuje się rozkładem momentu obrotowego z przewagą na tylną oś, przy podziale osi przedniej i tylnej 31 do 69 procent. Ta konfiguracja zapewnia poprawione osiągi jazdy oraz wyższe przyspieszenie boczne na drodze, jak również lepszą przyczepność podczas przyspieszania. Jednoetapowa skrzynia rozdzielcza systemu napędu na cztery koła jest zamontowana na skrzyni biegów jako osobny system.

Samoregulacja: zawieszenie AMG RIDE CONTROL+

AMG RIDE CONTROL+ łączy w sobie zalety różnych typów zawieszenia w jednym. Opiera się na zawieszeniu pneumatycznym AIR BODY CONTROL z systemem Adaptive Damping System (ADS PLUS) specyficznym dla AMG, zapewniając zarówno sportową dynamikę jazdy, jak i komfort długich podróży, co jest znakiem rozpoznawczym tej marki. Pneumatyczne zawieszenie wielokomorowe oferuje bardzo szeroki zakres między najwygodniejszym a najbardziej sportowym ustawieniem i dostosowuje się do aktualnego obciążenia. Dzięki pneumatycznemu systemowi kontroli poziomu pojazdu, poziom pojazdu pozostaje stały, niezależnie od obciążenia. Przy wysokich prędkościach pojazd jest obniżany, aby zmniejszyć opór powietrza i jeszcze bardziej zwiększyć stabilność.

Dostosowanie tłumienia AMG RIDE CONTROL+ jest standardowe. Ten w pełni automatyczny, elektronicznie kontrolowany system dostosowuje tłumienie w każdym kole do aktualnych potrzeb. Poprawia to bezpieczeństwo jazdy i komfort podróży. Tłumienie jest regulowane indywidualnie dla każdego koła i zależy od stylu jazdy, nawierzchni drogi oraz wybranego ustawienia zawieszenia. Optymalny punkt pracy może być wybierany w każdej chwili na podstawie szerokiego zakresu informacji dotyczących przyspieszenia lub prędkości pojazdu, na przykład. Za pomocą przełącznika na konsoli centralnej, kierowca może wybierać pomiędzy trzema różnymi zestawami charakterystyk tłumienia, tj. „Komfort”, „Sport” i „Sport+”, a tym samym indywidualnie wpływać na wrażenia z jazdy – od bardzo komfortowych po sportowe.

Precyzyjne informacje zwrotne: elektryczne wspomaganie kierownicy o zmiennej charakterystyce

3.0L V6 4MATIC 9AT AWD (390 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność2996 Cm3
Moc286.8 Kw @ 5500-6000 Rpm
390 Hp @ 5500-6000 Rpm
385 Bhp @ 5500-6000 Rpm
Moment obrotowy384 Lb-Ft @ 2500-4500 Rpm
520 Nm @ 2500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.9 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna Amg Speedshift
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R 19
Długość183.3 In (4656 Mm)
Szerokość74.4 In (1890 Mm)
Wysokość64.5 In (1638 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.8/63.7 In (1
Rozstaw osi113.1 In (2873 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika19.4 Cuft (549 L)
Średnie spalanie22.4 Mpg Us (10.5 L/100Km)
Emisja CO2240 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.