2020 Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe

2020 Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe

Przejdź do galerii zdjęć2020 Mercedes-AMG GLE 63 4MATIC+ Coupe

Mercedes-AMG udowodnił, że duży samochód może być równie szybki, co supersamochód, a zrobił to, pomieszczając pięciu dorosłych oraz ogromny bagażnik za nimi.

Niemiecki producent samochodów wprowadził czwartą generację modelu GLE w 2018 roku na targach motoryzacyjnych w Paryżu, a w marcu kolejnego roku jego division Mercedes-AMG zaprezentowało wersję GLE 53 na targach w Genewie. Ale to nie wszystko, co AMG przygotowało dla dużego SUV-a Coupe. W 2020 roku wprowadzono wersję GLE63, z lub bez literki S na końcu.

Na zewnątrz, duży SUV prezentował typowy grill Panamericana z chromowanymi pionowymi żebrami. Jego zderzak miał dolny grill w kształcie litery A, flankowany przez dwa boczne wloty powietrza wyższe niż koła innych samochodów. Para wypukłości ozdabiała maskę przed bardzo pochyloną szybą. Producent umieścił chromowane oznaczenia V8 Biturbo na przednich błotnikach, informując przechodniów, że to nie jest zwykły pojazd. 22-calowe koła z lekkich stopów wypełniały nadkola, a przez nie można było dostrzec czerwone zaciski hamulcowe. Z tyłu, cztery prostokątne wydechy flankowały tylny dyfuzor, dopełniając agresywnego wyglądu samochodu.

W środku, AMG przykrył cyfrowe wskaźniki i wyświetlacz infotainment szklaną płytą, tworząc wrażenie jedności. Nie było już czarnych, błyszczących wstawek z regularnego modelu Mercedes-Benz GLE coupe, a ich miejsce zajęły elementy dekoracyjne z włókna węglowego. Para sportowych foteli kubełkowych pokrytych Alcantarą lub skórą, z mocno wyprofilowanymi bokami, oferowała wystarczające wsparcie boczne dla pasażerów z przodu.

Pod maską, GLE63 i GLE63S były wyposażone w silnik bi-turbo o pojemności 4,0 litra, który generował odpowiednio 571 i 612 KM. Mercedes-AMG zainstalował w GLE63 i 63S adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, aby utrzymać samochód stabilnie na drodze.

Eleganckie i elektryczne coupé o doskonałej zwinności i dynamice jazdy, z napędem na wszystkie koła o wysokiej przyczepności, oferujące wyjątkowy komfort na co dzień: nowy Mercedes-AMG GLE63 (S) 4MATIC+ Coupé łączy w sobie wiele osobowości pojazdów w jednym modelu. Sercem tego sportowego SUV-a Coupé jest silnik AMG V8 o pojemności 4.0 litra z podwójnym turbodoładowaniem, który został tutaj wyposażony w elektryczny rozrusznik-alternator EQ Boost oraz 48-woltowy system elektryczny, co zapewnia szczególnie natychmiastową reakcję podczas uruchamiania. Wersja podstawowa generuje moc 420 kW (571 KM), natomiast wariant S imponujące 450 kW (612 KM). Imponującą zwinność gwarantuje zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ z aktywną stabilizacją przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL na bazie 48 woltów, w pełni zmienny napęd na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ oraz automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G. Specyficzna dla AMG atrapa chłodnicy wizualnie podkreśla przynależność Coupé do rodziny modeli AMG. Oczywiście, ten wszechstronny sportowiec oferuje również wszystkie zalety SUV-a Mercedesa: bogaty zestaw funkcji bezpieczeństwa i bezproblemową przyczepność nawet na mokrej lub piaszczystej nawierzchni, a także w warunkach zimowych.

„Nasz nowy GLE63 Coupé dopełnia naszą atrakcyjną ofertę w tym segmencie. Spełnia najwyższe oczekiwania pod względem designu i ekskluzywności, a także doskonałej dynamiki jazdy i zwinności. Tak więc, nasze najnowsze Sport Utility Coupé (SUC) stanowi znakomity przykład Performance Luxury stworzonego przez AMG. Dodatkowo, nawet nasze Coupé GLE dysponuje 48-woltowym systemem elektrycznym połączonym z rozrusznikiem-alternatorem EQ Boost, co pozwala nam konsekwentnie prowadzić elektryfikację naszej serii modeli”, mówi Tobias Moers, Przewodniczący Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-Benz GLE63 S AMG Coupe (2021)
2021 Mercedes-Benz GLE63 S AMG Coupe
Ekspresyjny, potężny i elegancki: design zewnętrzny

Język designu zewnętrznego to ucieleśnienie charakterystycznej dla AMG dynamiki jazdy. Przynależność do rodziny modeli Affalterbach widać od pierwszego spojrzenia dzięki specyficznej dla AMG atrapie chłodnicy w wysokim połysku. Stylowa i uderzająca sylwetka coupé nadaje pewny wygląd, z liniami designu, które wyraźnie przekazują pasję do wydajności. Typowym elementem modeli Performance jest przedni zderzak w dynamicznej formie skrzydła, pomalowany w kolorze pojazdu, z czarnymi wlotami powietrza. Imponujące wypukłości na masce i przedni splitter w srebrnym chromie podkreślają ostrzejszy design coupé z każdej strony.

Listwy boczne, obudowy lusterek zewnętrznych i poszerzone nadkola pomalowane są w kolorze nadwozia, co płynnie łączy się z muskularnym ogólnym wyglądem. Wersja podstawowa wyposażona jest w 21-calowe felgi ze stopów lekkich z literami AMG jako standard, podczas gdy wariant S fabrycznie ma 22-calowe koła. Inne warianty felg o średnicy od 21 do 22 cali są dostępne na życzenie.

Nowo zaprojektowany tylny zderzak z elementami specyficznymi dla AMG, takimi jak uderzający dyfuzor w czarnym kolorze i listwa w srebrnym chromie, wizualnie podkreśla szerokość pojazdu. Specjalny system wydechowy AMG z dwoma prostokątnymi, chromowanymi końcówkami rury wydechowej dopełnia sportowy, dominujący wygląd – końcówki rur wydechowych w wersji S różnią się wizualnie charakterystycznym żłobieniem. Dalsze opcje indywidualizacji są dostępne w pakiecie AMG Night. Obejmuje on szyby o wysokiej izolacji termicznej oraz ciemno przyciemnione, a także splitter przedni, wykończenia przedniego i tylnego zderzaka, wstawki w listwach bocznych, osłony lusterek i ramy okienne w eleganckim czarnym kolorze. Dodatkowo, końcówki rur wydechowych są wykończone eleganckim, błyszcząco czarnym kolorem.

Progresywne, eleganckie i estetyczne: design wnętrza

Typowy wygląd i odczucie marki są kontynuowane w wysokiej jakości wnętrzu GLE63 Coupé, które charakteryzuje się zdecydowanie sportową atmosferą z dynamicznym i ekskluzywnym klimatem. Fotele AMG są wykończone skórą nappa, zapewniają optymalne wsparcie boczne i mają specyficzny układ wzoru siedzisk z emblematem „AMG” na przednich oparciach. Inne warianty skórzane są dostępne na życzenie. Wersja S jest dodatkowo wyróżniona szarymi pasami bezpieczeństwa i kontrastującym szwem w kolorze srebrnym na siedziskach. Indywidualnie regulowane oświetlenie ambientowe jest standardem.

Specyficzne dla AMG wykończenia wnętrza i elementy sterujące nadają kokpitowi charakterystyczną atmosferę AMG i wspierają zwinne, precyzyjne prowadzenie. Trzyramienna kierownica AMG Performance z aluminiowymi łopatkami zmiany biegów imponuje optymalnym, zorientowanym na kierowcę ergonomicznym kształtem. W wersji podstawowej obręcz kierownicy jest pokryta czarną skórą nappa, a w wersji S skórą nappa/mikrofibrą DINAMICA, w każdym przypadku z czarnym oznaczeniem na godz. 12. Jako dodatkowa opcja dostępne są przyciski na kierownicy AMG do szybkiego ustawiania dynamicznie istotnych parametrów.

Konsola centralna zawiera specyficzny dla AMG moduł sterujący z dodatkowymi przyciskami, które służą do regulacji 3-stopniowego systemu ESP®, trybu manualnego skrzyni biegów, systemu adaptacyjnego tłumienia, opcjonalnego systemu wydechowego AMG Performance i poziomu pojazdu. Obok sportowych pedałów ze szczotkowanej stali nierdzewnej AMG z gumowymi wstawkami, listwy progowe i czarne dywaniki podłogowe z literami „AMG” podkreślają sportowy wygląd. Szeroki wybór wysokiej jakości elementów wykończeniowych wnętrza jest dostępny w celu dalszej indywidualizacji wnętrza. Elementy wykończeniowe AMG z włókna węglowego nadają wnętrzu szczególnie sportowy charakter.

Kontynuacja elektryfikacji: rozrusznik-alternator EQ Boost w silniku AMG V8 o pojemności 4.0 litra

Silnik AMG V8 o pojemności 4.0 litra w nowym GLE63 Coupé w obu wariantach mocy (420 kW/571 KM i 450 kW/612 KM) jest wyposażony w zintegrowany rozrusznik-alternator EQ Boost. Łączy on w sobie silnik rozrusznika i alternator w jednym, potężnym silniku elektrycznym, kompaktowo zintegrowanym pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów. Dodatkowe 16 kW (22 KM) mocy oraz 250 Nm momentu obrotowego, które można tymczasowo wykorzystać, nie tylko umożliwiają bardziej spontaniczne ruszanie. Co więcej, ten innowacyjny komponent zasila 48-woltowy system elektryczny w pojeździe, pełni rolę generatora mocy oraz wykonuje funkcje hybrydowe. Należą do nich doładowanie, odzysk energii, przesunięcie punktu obciążenia oraz niemal niewyczuwalne ponowne uruchomienie silnika z funkcją start/stop.

Silnik AMG V8 o pojemności 4.0 litra działa z dobrze znanym podwójnym turbodoładowaniem, gdzie dwa turbosprężarki są umieszczone nie na zewnątrz, lecz pomiędzy bankami cylindrów. Zalety „gorącego wewnętrznego V” to kompaktowa budowa silnika i natychmiastowa reakcja turbosprężarek. Są one realizowane za pomocą technologii twin-scroll, aby maksymalnie wykorzystać przepływ spalin i jeszcze bardziej poprawić reakcję.

Inteligentny system zarządzania cylindrami AMG

W celu zwiększenia efektywności, Mercedes-AMG również wyposażył silniki V8 w system dezaktywacji cylindrów. W zakresie częściowego obciążenia dezaktywowane są cylindry drugi, trzeci, piąty i ósmy, co znacznie redukuje zużycie paliwa. Kiedy kierowca wybierze program jazdy „Comfort”, system dezaktywacji cylindrów jest dostępny w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika od 1000 do 3250 obr./min. Specjalny wyświetlacz w zestawie wskaźników informuje, czy system dezaktywacji cylindrów jest używany i czy silnik obecnie działa w trybie czterocylindrowym czy ośmiocylindrowym. Przejście pomiędzy tymi dwoma stanami roboczymi jest natychmiastowe, szybkie i neutralne dla momentu obrotowego, więc pasażerowie nie muszą rezygnować z komfortu.

W mocniejszej wersji S silnik ośmiocylindrowy ma aktywne mocowania silnika. Rozwiązują one sprzeczne cele osiągnięcia jak najmiększego połączenia z zespołem napędowym w celu zapewnienia dużego komfortu oraz jak najtwardszego połączenia dla optymalnej dynamiki jazdy, poprzez bezstopniowe i szybkie dostosowywanie sztywności do odpowiednich warunków jazdy.

Zwinny i precyzyjny: stabilizacja przechyłów AMG ACTIVE RIDE CONTROL

Specyficzna dla AMG konfiguracja dla wysokiej dynamiki pojazdu jest znacznie wspierana przez aktywny system stabilizacji przechyłów ACTIVE RIDE CONTROL na bazie 48 woltów. Precyzyjnie kompensuje on ruchy nadwozia. Efektem jest to, że nawet w sportowych sytuacjach blisko granic, prowadzenie pozostaje precyzyjnie kontrolowane i niezwykle bezpośrednie. System wykorzystuje dwa niezależnie działające, elektromechaniczne siłowniki na przedniej i tylnej osi, każdy z zintegrowanym przekładnią planetarną. Oznacza to, że system stabilizacji nie tylko redukuje przechył nadwozia w zakrętach, ale także pozwala na dokładniejsze dostrojenie właściwości zakrętów i cykli obciążenia. Ponadto zwiększa komfort jazdy na prostych odcinkach drogi, ponieważ bodźce wynikające z jednostronnych nierówności nawierzchni są zrównoważone, na przykład. Ruchy nadwozia można aktywnie i optymalnie dostosować do statusu jazdy, co intensyfikuje doświadczenie jazdy.

Kolejną korzyścią w porównaniu do tradycyjnych systemów hydraulicznych jest znacznie szybsza reakcja. System sterowania AMG może dostosować status jazdy do warunków w czasie milisekund. Innym aspektem jest niska waga komponentów w porównaniu do rozwiązań hydraulicznych.

Przyjemność z jazdy do potęgi siódmej: AMG DYNAMIC SELECT i AMG DYNAMICS

Siedem programów jazdy DYNAMIC SELECT – Comfort, Sport, Sport+, Individual, RACE (wyłącznie dla wariantu S GLE63 Coupé), Trail i Sand – pozwala na bardzo zróżnicowane doświadczenia z jazdy, w szerokim zakresie od maksymalnego komfortu do zwinnej sportowości. Tryby modyfikują kluczowe parametry, takie jak reakcja silnika, skrzyni biegów, zawieszenia i układu kierowniczego.

„Comfort”: komfortowa i oszczędna jazda, np. dzięki wcześniejszym zmianom biegów. Zawieszenie i układ kierowniczy są ustawione na akcentowanie komfortu.
„Sport”: sportowe cechy dzięki bardziej zwinnemu reagowaniu na polecenia pedału gazu, krótszym czasom zmiany biegów, wcześniejszym i dokładniejszym redukcjom biegów dzięki podwójnemu sprzęganiu. Bardziej dynamiczne ustawienia zawieszenia.
„Sport+”: ekstremalnie sportowe cechy dzięki jeszcze bardziej zwinnemu reagowaniu na gaz, podwójnemu sprzęganiu przy redukcjach i celowym interwencjom momentu obrotowego przy zmianach biegów z dezaktywacją cylindrów dla zoptymalizowanych czasów zmiany. Zwiększona prędkość obrotowa silnika dla szybszego ruszania. Jeszcze bardziej dynamiczna konfiguracja dla zawieszenia, układu kierowniczego i zespołu napędowego.
„Individual”: indywidualne dostosowanie systemu napędowego, skrzyni biegów, AMG DYNAMICS, zawieszenia i systemu wydechowego. Dodatkowo, funkcja ślizgu jest dostępna w ustawieniach jazdy „Reduced” i „Moderate”.
„RACE” (wyłącznie dla wersji S): program jazdy „RACE” jest zaprojektowany do dynamicznej jazdy na zamkniętych torach wyścigowych. W tym programie wszystkie parametry są skonfigurowane pod kątem maksymalnej wydajności.
„Trail”: bezpieczna jazda z maksymalną wydajnością na miękkich, błotnistych lub śliskich nawierzchniach poprzez dostosowanie reakcji gazu, rozkładu siły i zawieszenia. Zawieszenie jest podniesione do wyższego poziomu. Od 70 km/h zawieszenie automatycznie obniża się z powrotem.
„Sand”: dostosowania zawieszenia i napędu 4MATIC+ są wykonane dla sportowej jazdy na luźnych, piaszczystych nawierzchniach. Zawieszenie jest podniesione do wyższego poziomu. Od 70 km/h zawieszenie automatycznie obniża się z powrotem.
Programy jazdy są połączone z systemem kontroli zwinności AMG DYNAMICS, co oznacza, że właściwości prowadzenia mogą być jeszcze dokładniej dopasowane do różnych wymagań i warunków jazdy. Pod jednym terminem AMG DYNAMICS kryją się funkcje zwinności „Basic”, „Advanced”, „Pro” i „Master”, których funkcje są automatycznie wybierane przez odpowiedni program jazdy. Dalsze poziomy „Traction” i „Slide” wchodzą w życie w programach jazdy Off-Road „Trail” i „Sand”, kiedy ESP® jest dezaktywowane.

Parametry istotne dla jazdy, takie jak reakcja silnika i zawieszenia czy progi kontrolne całkowicie nowego ESP®, są inteligentnie dostosowywane w zależności od programu jazdy. Spektrum waha się od wysoce ukierunkowanego na bezpieczeństwo do bardzo dynamicznego. Tryb „Master”, zapisany w programie jazdy RACE, zapewnia optymalną zwinność i wydobywa wysoką dynamikę jazdy na maksimum – np. dzięki wyższym wartościom kątowym i szybszej reakcji na pedał gazu, system zmiany biegów, elektronicznie kontrolowane blokady tylnej osi lub rozkład siły hamowania w systemie napędu na wszystkie koła.

Niezależnie od programu jazdy, kierowca może korzystać z przycisków w konsoli centralnej lub przycisków na kierownicy, aby bezpośrednio wybierać tryb manualny, preferowany poziom zawieszenia, a także system wydechowy, na przykład.

Precyzyjna i szybka: skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT TCT 9G

Skrzynia biegów SPEEDSHIFT TCT 9G jest specjalnie dostosowana do wymagań silnika ośmiocylindrowego w GLE63 Coupé. Systematyczny rozwój sprzętu i oprogramowania umożliwił dalszą optymalizację czasów reakcji. Oznacza to, że polecenia automatyczne i manualne mogą być realizowane szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Różne działania wzmacniające zapewniają trwałość i wydajność przy dużym momencie obrotowym generowanym przez silnik V8.

Bardzo dobrze dostosowane oprogramowanie umożliwia niezwykle krótkie czasy zmiany biegów oraz szybkie wielokrotne redukcje, a także dostarcza wyjątkowe doznania podczas zmiany biegów dzięki funkcji podwójnego sprzęgnięcia. Zmiany biegów są realizowane bez przerwy w trakcie momentu obrotowego. Dynamiczne przyspieszenie i bardzo krótkie czasy zmiany biegów są dostępne, jak również styl jazdy oszczędzający paliwo – w zależności od wybranego trybu.

Najważniejsze cechy skrzyni biegów:

dostosowanie charakterystyki zmiany biegów do wybranego programu jazdy AMG DYNAMIC SELECT
w trybie manualnym „M” skrzynia biegów reaguje bezpośrednio na polecenia ręcznej zmiany biegów przez kierowcę –
układ napędowy reaguje precyzyjnie i wykonuje polecenia niemal natychmiast
tymczasowy tryb M pozwala na natychmiastowe przełączenie do trybu manualnego „M” – wystarczy użyć łopatek zmiany biegów
automatyczna funkcja podwójnego sprzęgnięcia przy redukcji biegów: ten efekt jest automatycznie aktywny w programach jazdy „Sport”, „Sport+” i „RACE” (wyłącznie dla wersji S)
funkcja ECO start/stop jest automatycznie aktywna w programie jazdy „Comfort”
funkcja „ślizgu” może być indywidualnie aktywowana w trybie „Individual”
Jeszcze bardziej sportowe: zawieszenie pneumatyczne z ciągłą regulacją tłumienia

Standardowe zawieszenie pneumatyczne AMG RIDE CONTROL+ oraz adaptacyjna regulacja tłumienia ADS+ (Adaptive Damping System), skonfigurowane dla charakterystyki SUV-a, łączą doskonałą zwinność i świetną dynamikę pojazdu z maksymalną przyczepnością i wspaniałym komfortem na co dzień. Charakterystyki tłumienia można wybrać w trzech etapach –

„Comfort”, „Sport” i „Sport+”, co pozwala na wyraźniejsze odróżnienie między wysokim komfortem długodystansowym a sportową dynamiką pojazdu.

Dzięki pneumatycznemu samopoziomowaniu, nowe GLE63 4MATIC+ Coupé utrzymuje stałą wysokość przejazdu, niezależnie od obciążenia pojazdu. Może być dostosowywane w zależności od trybu jazdy lub ręcznie za pomocą przełącznika w konsoli centralnej. W programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Sport”, „Sport+” i „RACE” (tylko wersja S) poziom pojazdu jest obniżany. W programie „Comfort” pojazd jest obniżany przy prędkości 120 km/h lub wyższej, a następnie podnoszony do normalnego poziomu, gdy prędkość spadnie poniżej 70 km/h. Zmniejsza to opór aerodynamiczny, a tym samym zużycie paliwa. Dodatkowo, stabilność prowadzenia poprawia się dzięki niższemu środkowi ciężkości. W programach jazdy „Trail” i „Sand” zawieszenie jest podnoszone, aby zwiększyć prześwit na złych nawierzchniach, a następnie automatycznie obniżane do normalnego poziomu przy przekroczeniu prędkości 70 km/h. Ta funkcja może być również kontrolowana za pomocą przełącznika.

System napędu na wszystkie koła AMG Performance 4MATIC+ z całkowicie zmiennym rozkładem momentu obrotowego

System napędu na wszystkie koła, zorientowany na wydajność, nieustannie zapewnia jak najlepszy stosunek dynamiki, przyczepności i efektywności. Elektromechanicznie kontrolowane sprzęgło łączy na stałe napędzaną oś tylną z przednią w sposób zmienny. Najlepszy możliwy podział momentu obrotowego jest nieustannie obliczany w zależności od warunków jazdy i reakcji kierowcy. Przejście z napędu na tylne koła do napędu na wszystkie koła i odwrotnie jest płynne, ponieważ inteligentne sterowanie jest zintegrowane z ogólną architekturą systemu pojazdu. Oprócz przyczepności i dynamiki bocznej, napęd na wszystkie koła poprawia również dynamikę podłużną dla jeszcze potężniejszego przyspieszenia. Czynniki wpływające na rozkład momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i podłużne oraz kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej pomiędzy poszczególnymi kołami i wybrany bieg.

Napęd na wszystkie koła jest kontrolowany w zależności od wybranego etapu 3-stopniowego Elektronicznego Systemu Stabilizacji ESP® – od sportowego z naciskiem na bezpieczeństwo do wysoce dynamicznego. System dynamicznej kontroli prowadzenia 4ETS dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia oraz zwinność, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach lub nawierzchniach o różnych współczynnikach tarcia. Używa interwencji hamulcowych, aby zapobiec ślizganiu się pojedynczych napędzanych kół podczas ruszania lub przyspieszania. Jednocześnie efekt blokady różnicowej umożliwia przeniesienie momentu obrotowego na koła, które się nie ślizgają.

Elektroniczna blokada tylnego dyferencjału – dla jeszcze większej dynamiki

Aby jeszcze bardziej poprawić przyczepność i dynamikę, GLE63 Coupé i GLE63 S Coupé są standardowo wyposażone w elektronicznie sterowaną blokadę dyferencjału na tylnej osi. Ślizganie jest więc tłumione na wewnętrznym kole w zakręcie, zapewniając optymalną przyczepność i maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. Kierowca może więc wcześniej i silniej przyspieszyć z zakrętów dzięki poprawionej przyczepności. Pojazd pozostaje bardziej stabilny podczas hamowania z dużych prędkości, a blokada dyferencjału dodatkowo poprawia przyczepność podczas przyspieszania ze stanu spoczynku.

Stała jakość: wysokowydajne systemy hamulcowe AMG

W zakresie wysokich wartości mocy i związanych z nimi wydajności, nowe modele GLE63 Coupé mają dużą, wysoko wydajną system hamulcowy z 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami hamulcowymi i tarczami hamulcowymi o średnicy 400 x 38 mm z przodu oraz jednostkowym pływającym zaciskiem hamulcowym i tarczami o średnicy 370 x 32 mm z tyłu. Wersja S charakteryzuje się czerwonymi zaciskami hamulcowymi, podczas gdy wersja podstawowa ma szare zaciski hamulcowe.

Opcjonalnie można zamówić wysokowydajny system ceramiczny z brązowymi 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami z przodu i jednostkowymi pływającymi zaciskami z tyłu, co pozwala zaoszczędzić wagę w porównaniu do tarcz kompozytowych, a tym samym zmniejsza masy niesprężyste. Dalsze zalety to ich wysoka stabilność i odporność na wyblaknięcie pod dużym obciążeniem. System hamulcowy również zdobywa uznanie dzięki długiej żywotności i szczególnie szybkim reakcjom.

Bezpośredni i natychmiastowy: sportowe wspomaganie kierownicy AMG oparte na prędkości

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy wrażliwe na prędkość ma zmienny przekładnię. Imponuje precyzyjnym feedbackiem dzięki specyficznej dla AMG kierownicy zębatkowej z zmiennym przełożeniem. Wspomaganie kierownicy jest przypisane do różnych etapów systemu AMG DYNAMICS. Konfiguracja w „Basic” i „Advanced” jest nastawiona na komfort. W „Pro” i „Master” zaprogramowana jest konfiguracja, która wspiera sportowy styl jazdy i zapewnia lepszy feedback z drogi.

Z wyświetlaczami specyficznymi dla AMG: system infotainment MBUX

Innowacyjny koncept sterowania i wyświetlania MBUX jest standardowym wyposażeniem GLE63 Coupé, tworząc jeszcze silniejszą więź między pojazdem, kierowcą a pasażerami. Jednocześnie najnowsza wersja systemu infotainment przyczynia się do dużej codziennej funkcjonalności. Emocjonalne wyświetlacze, takie jak szczególnie uderzający tryb Supersport z centralnym wskaźnikiem obrotów i skalami w 3D, nadają instrumentom wizualną głębię i podkreślają ekskluzywność.

Widok „Supersport” dostarcza szeroką gamę dodatkowych informacji specyficznych dla AMG, takich jak przypomnienie ze sportów motorowych o zmianie biegu w trybie manualnym, znane jako „Shiftlight”. Poprzez menu AMG kierowca może wywołać różne specjalne wyświetlacze:

Wyświetlacz biegów – z żółtym symbolem „M” w trybie manualnym
Menu rozgrzewki – temperatura silnika i oleju w skrzyni biegów
Menu ustawień – ustawienia AMG DYNAMIC SELECT
G-Meter – siły przyspieszenia podłużnego i bocznego
RACETIMER – stoper, czasy okrążeń i sektorów
Dane silnika – moc i moment obrotowy, temperatura oleju silnikowego i oleju w skrzyni biegów
Nowo zaprojektowane wizualizacje w wyświetlaczu multimedialnym umożliwiają lepsze doświadczanie kolejnych funkcji pojazdu, na przykład poprzez animowane przedstawienie systemów wspomagania, pojazdu i komunikacji oraz programów jazdy. Kiedy aktywowane są specyficzne dla AMG programy jazdy DYNAMIC SELECT „Trail” i „Sand”, w zestawie wskaźników można wybierać specyficzne dla terenu ustawienia, takie jak nachylenie, inclina oraz blokada różnicowa, które pojawiają się w wyświetlaczu multimedialnym.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.